eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
779 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
273 ویدیو
22 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی #انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تولید محتوای "هیأت تحریریه بانو مجتهده امین" و "کانون فرهنگی مدادالفضلا" ست. @AFKAREHOWZAVI 🔻ارتباط با سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
جشن‌های تفرقه‌انگیز 🖊مرضیه رمضان‌قاسم اصل برائت از جمله اصول عقلی و نقلی است؛ زیرا اگر تبری از دشمنان خدا وجود نداشته باشد، دوستی و دشمنی در هم آمیخته می‌گردد و مرزهای حق و باطل از بین خواهد رفت؛ همین امر موجب می‌گردد ظلم و ظالم امرِ نکوهیده‌ای به نظر نرسد و فساد در جامعه نهادینه شود؛ بر همین اساس شیعیان ۹ ربیع‌الاول را از سه جهت به ابراز شادی می‌پردازند و این روز از قدیم‌الایام به عیدالزهرا ملقب بوده‌است. آن سه جهت عبارتند از: ۱.روزی است که حضرت مهدی در آن روز به امامت رسیده‌اند. ۱.برخی محققان ۹ ربیع را روز کشته شدن عمر سعد می‌دانند، آنها معتقدند شباهت نام، مردم را به اشتباه انداخته‌است. ۲.غلط رایج بین مردم این است که برخی ۹ ربیع‌الاول را سالروز قتل عمربن‌خطاب خلیفه‌ دوم می‌پندارند؛ در حالیکه قولی که مرگِ عمربن‌خطاب را در ۹ ربیع‌الاول می‌داند، فاقد دلیلِ معتبر است بلکه بنا بر دلیل معتبر و سند تاریخی در منابع فریقین، عمربن‌خطاب در روز ۲۳ذی‌الحجه ترور شد و پس از ۳ روز یعنی اواخر ذی الحجه درگذشت؛ طبق همین باورِ غلط، گروهی به بهانه‌ اعتقاد به تولی و تبری، اعمال افراط‌گرانه‌ای انجام می‌دهند که مورد تائید عقل، شرع و عرف نبوده و قطعاً با سیره‌ اهل‌بیت در تضاد است. همچنین برخی بدون توجه به سندِ حدیث رُفعَ‌القَلم با ترویج این روایتِ جعلی که صادر شده از جانب غالیان بوده و از لحاظ محتوا و سند فاقد اعتبار است؛ معتقدند: خدا به واسطه‌ی مرگِ دشمن اهل‌بیت از نهم ربیع‌الاول تا سه روز، تکلیف را از همگان برداشته و انجام هر فعلی را مباح شمرده است یعنی انسان در این ۳ روز هر گناهی انجام دهد ثبت نمی‌شود. جهل و غلبه‌ هوایِ نفس دو عاملی‌ است که موجب سرپیچی از فرامین الهی و سبقت یا زاویه گرفتن از معصوم می‌شود؛ حدیث رُفعَ‌القلم یکی از دستاویزهائی است که افراد جاهل و ... به آن چنگ می‌زنند. برخی اشکالات بر حدیث رُفِع‌القلم ۱)خدا همواره و در همه حال ناظر و شاهد بر اعمال، رفتار و نیات انسان است اما محتوای این حدیث این مطلب را به ذهن مخاطب تداعی می‌کند که اگر انسان در این ایام مرتکب گناهی شود گوئی خداوند هیچ نظارتی بر اعمال او ندارد؛ بنابراین محتوای این حدیث شاهد و ناظر بودن خدا بر اعمال انسان را زیر سوال می‌برد. ۲)مخالفت صریح با نص قرآن - خدا در سوره‌ زلزال می‌فرماید: پس هرکس به اندازه‌ ذره‌ای خوبی کند آن را خواهد دید و هرکس به اندازه‌ ذره‌ای شر انجام دهد آن‌ را می‌بیند. - خداوند در سوره ق آیه ۱۸ می‌فرماید: هیچ حرف و سخنی تلفظ نمی‌شود مگر اینکه در آن لحظه فرشته‌ای آن را ثبت و ضبط می‌کند. این آیه به صورت عام و کلی بوده و هیچ استثنائی ندارد بعلاوه اینکه طبق روایات معصومین هر کلامی که مخالف آیه‌ قرآن است می‌بایست بر دیوار کوبیده و کنار گذاشته‌شود. ۳)تناقض با دیگر سخنان ائمه معصومین در سایر سخنان‌شان می‌فرمایند:« مَا مِن نَکبَةٍ تُصِیبُ العَبدَ إلاّ بِذَنبٍ» هیچ گرفتاری به بنده نمی‌رسد مگر به خاطر گناه الکافی، ج۲، ص۲۶۹ همچنین فرموده‌اند:«لا تَنالُ وِلایَتُنا إلاّ بِالْعَمَلِ وَ الْوَرَع»‌به ولایت ما نتوان رسید جز با اعمال نیک و پرهیزکاری و دوری از گناه. وسائل الشّیعه، ج ۱۱، ص۱۹۶ بنابر نکات ذکر شده عده‌ای افراد اباحه‌گر به اسم اهل بیت قصد زیرپانهادن فرمایشات اهل‌بیت‌ را دارند و با استناد به این روایت نامعتبر هر گناهی را مرتکب می‌شوند و با گرفتن‌ جشن‌های کذائی به اسم عیدالزهرا هرگونه افعال ناپسند و سخنان زشتی که در شأن مجلس اهل‌بیت نیست را بر زبان جاری‌می‌کنند. آیه‌ ۲۹ سوره عنکبوت شرکت در چنین جلساتی را نهی کرده است؛ بنابراین این مجالس قطعاً مورد رضای خدا نیست؛ زیرا در هیچ کجای قرآن فحش دادن و سخنان ناروا استثنا نشده است؛ قرآن می‌فرماید: معبودهای کفار را فحش ندهید تا آنها نیز به خدا ناسزا نگویند. بنابراین نباید آتش لجاجت آنها را روشن کرد و موجب ایجاد اختلاف شد تا آنان هم به مقدسات شیعه اهانت نکنند. از قدیم‌الایام دشمنان به فکر ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی بوده‌اند. امروزه با گسترش فضای مجازی کمتر اتفاق می‌افتد موضوعی از چشم جهانیان مخفی بماند. با توجه به‌ اینکه دنیای اسلام در این دوران بیش از هر زمان دیگر نیاز به اتحاد و انسجام مسلمین دارد؛ شایسته نیست چنین مجالس دامن‌زننده بر اختلاف برگزار شود. امیرالمومنین فرمودند: خدا بر امت منت نهاده، بین آنها الفت و اتحاد ایجاد کرده است؛ تا در سایه‌ی این اتحاد زندگی کنند و این نعمت ارزشمندی است که نمی‌توان بهائی برای آن معین کرد. برپائی جشن در روز ۹ ربیع‌الاول که سالروز امامت حضرت ولی‌عصر است نه تنها اشکال ندارد بلکه به‌ جهت قرار گرفتن در آستانه‌ی هفته‌ی وحدت و ولادت رسول اکرم و امام صادق می‌بایست این ایام از جانب شیعیان مورد بزرگداشت قرار گیرد؛ هنر ماست که با استفاده از حقایق تشیع، حیات‌بخش باشیم نه عامل کشتار. 
🔖۵ مدال از جنس خونِ دل ایران اسلامی همیشه قهرمان ‌پرور بوده است، قهرمانانی از جنس رستم و کاوه در شاهنامه تا پهلوانانی همچون پوریای ولی و جهان پهلوان تختی در دوران معاصر. اما من می‌گویم پدران و مادران شهدای دفاع مقدس هشت ساله، شهدای مدافع امنیت کشور، شهدای مدافع حرم تا شهدای جنگ دوازده‌ روزه‌ی اخیر، هم قهرمان هستند و هم قهرمان‌پرور. همانها که با تقدیم هر شهید، داغی بر جگرشان نشانده شده که جانسوز است، اما هرگز به چشم دیده نمی‌شود. مانند این پدر دلاور که چون کوه استوار و پرشکوه ایستاده، جناب آقای «فتحعلی ضرغام‌پور». او که با افتخار عکس ۵ فرزند شهیدش را همچون مدال افتخار بر سینه چسبانده اما تنها خدا می‌داند که این پنج داغ جگرسوز با او چه کرده؟! سلام و درو خدا بر شما شهدای ایران عزیز که سرمایه‌های پرافتخار این ملتید! 🖋آمنه عسکری منفرد @AFKAREHOWZAVI
«یک اقدام کوچک مهدوی» ✍ چند روز پیش، مغازه‌ای نزدیک مسجد را دیدم که بسته مانده بود. از دختران کوچک مسجد شنیدم صاحب مغازه گفته بود: «اگر دوباره بیایید خرید کنید، یک چیپس یا پفک مجانی می‌دهم.» همان لحظه ایده‌ای در ذهنم جرقه زد: چرا روی کاغذی ننویسم «اللهم بارک لمولانا الإمام صاحب الزمان (عج)» و به او پیشنهاد ندهم آن را روی شیشه مغازه بچسباند؟ شاید همین ذکر ساده، روزی‌اش را برکت دهد. لحظه‌ای ترسیدم، اما دلم گفت کار برای امام زمان (عج) ارزشش همین است؛ حتی اگر با بی‌مهری یا طعنه همراه باشد. کار فرهنگی مهدوی فقط دعا و انتظار نیست. هر اقدام کوچک، حتی ساده‌ترین رفتارهای روزمره، می‌تواند یاد امام زمان (عج) را زنده نگه دارد. وقتی نیت خیر برای دیگران می‌کنیم، حتی یک لبخند یا یک برگه کوچک با ذکر مهدوی، قلب‌ها را روشن می‌کند، دل‌ها را با نور امید پر می‌سازد و موجی از معرفت و آرامش در زندگی روزمره مردم جاری می‌شود. شاید کسی متوجه نشود، اما اثر آن در دل جامعه باقی می‌ماند و بذر امید در دل‌ها کاشته می‌شود. گاهی فکر می‌کنیم کارهای بزرگ لازم است تا تأثیرگذار باشد، اما واقعیت این است که کوچک‌ترین اقدام‌ها هم می‌توانند مسیر زندگی یک نفر را تغییر دهند. یک جمله خوب، یک نگاه مهربان، یک یادآوری از امام زمان (عج) می‌تواند دل کسی را روشن کند و او را به سوی خیر هدایت کند. همین است جوهره کار فرهنگی مهدوی: تبدیل هر لحظه و هر اقدام روزمره به وسیله‌ای برای زنده نگه داشتن یاد امام زمان و گسترش فرهنگ انتظار و معرفت او در جامعه. هر کار کوچک برای امام زمان (عج) ارزشمند است. حتی اگر کسی متوجه نشود، اثر آن باقی می‌ماند. بیایید زندگی روزمره‌مان را با مهربانی، نیت خیر و یاد امام زمان عج نورانی کنیم و با این اقدامات ساده، دل‌های بیشتری را به نور امید و معرفت مهدوی روشن سازیم. @AFKAREHOWZAVI
خسته و بی قرار خسته از رنج سفر اربعین با بیماری قلبی و نفس تنگی بی قرار از دلتنگی و دوری از آن سرزمین آسمانی و بی قرار از دلتنگی برای خدمت به زایران پیاده امامم وقتی خلوص و فداکاری و انفاق بیدریغ خادمان اربعین را می بینی که هر کس هر چقدر توان دارد در طبق اخلاص می گذارد تو هم دلت لک می زند برای خدمت خالصانه برای زائران ضامن آهو لذا تن خسته و بیمارم را به اطبا سپردم و دل بی قرارم را به جاده منتهی به حرم در موکب به نام جگر گوشه امام رئوفم جواد الائمه در نزدیکی روستایی به نام ده غیبی هر روز به استقبال حدود هزار نفر از زایران دیار عشق بودیم که با پاهای تاول زده ، از راه های دور به دیدار شمس الشموس می شتافتند . برای کار فرهنگی رفته بودیم سخنرانی ، بیان احکام ،تصحیح وضو و نمازو پرده خوانی اما گاهی اوقات می شدی جارو کش موکب و هر کاری که اقتضای خدمت را دارد . از موکب بین راه به خیل عاشقان موکب های داخل شهر رفتیم و معجزه دیدیم و شنیدیم ، شفای سرطان زن روستایی بعد از ۴روز که در حال کما بوده و زنان بی فرزندی که بچه دار شده بودند، و چه زود مهلت خدمت تمام شد و زائران رابدرقه کردیم . و چشم انتظار تا سال بعد برای خدمت گرفتن و خدمت کردن اگر عمری باقی باشد صفر ۱۴۰۴ زهرا توکلیان @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریکی‌های تابستان ✍️ سیده ناهید موسوی آخرین روزهای تابستان ۱۴۰۴ را می‌گذرانیم؛ تابستانی که گفت‌وگوی بسیاری از مردم درپرسش‌هایی تکراری خلاصه می‌شد: «برق دارید یا نه؟»، «ساعت چند قطع می‌شود؟»، «ما فلان ساعت بی‌برق می‌شویم، شما چطور؟»... واژه‌ی «قطعی» پرتکرارترین واژه این روزهاست؛ قطعی برقی که زندگی همه‌ی مشترکان را، بی‌هیچ تبعیضی، مختل کرده است. هر روز و هر ساعت، بی‌برقی چون مهمانی ناخوانده به خانه‌ها، محل‌های کار، ادارات و مکان‌های عمومی سر می‌زد و نظم زندگی را بر هم می‌زد. این وضعیت به سوژه‌ای عمومی بدل شد؛ جایی که کاربران فضای مجازی و بلاگرها، روایت‌های طنز و غیرطنز خود را از تاریکی و بی‌برقی منتشر می‌کردند. روایت‌هایی که شاید لحظه‌ای لبخند بیاورد، اما سنگینی این معضل را از یاد نمی‌برد. می‌دانیم که ناترازی برق و ضرورت‌صرفه‌جویی در انرژی بر همگان لازم است، اما حل مشکل با خاموشی‌های روزانه نه‌تنها تسکینی نیست، بلکه خود، خسارت‌ها و مشکلات جبران‌ناپذیری در پی دارد. راستش را بخواهید، در کودکی از خاموشی‌ها لذت می‌بردم؛ تنها به این دلیل که مادرم شمع‌های رنگارنگی برای چنین وقت‌هایی کنار گذاشته بود و روشن کردنشان برایمان جذابیتی کودکانه داشت. اما امروز، از زاویه دید بزرگسالی دریافتم که خاموشی چیزی جز تعطیلی کسب‌وکارها، خرابی وسایل برقی و تحمل گرمای سوزان تابستان نیست؛ بی‌آنکه کسی مسئولیت آن را بپذیرد. ای‌کاش پیش از آنکه دیر شود، قدر بدانیم؛ قدر نعمت‌هایی را که بودنشان عادی می‌نماید و نداشتنشان همه‌چیز را به هم می‌ریزد. قدر خدمتگزارانی که در سکوت، روزی رفته‌اند، قدر مردم صبور و قدر روشنایی برق... برق فقط یک جریان ساده‌ی الکتریکی نیست؛ روشنایی خانه‌ها، رونق بازار، آرامش شبانه و حتی امید در دل مردمی است که به آینده چشم دوخته‌اند. شاید خاموشی‌ها به ما یادآوری کنند که کوچک‌ترین امکانات چقدر بزرگ و حیاتی‌اند. اگر قدر نعمت‌ها را ندانیم، روزی می‌رسد که فقدانشان را نه با لبخند، که با آه و افسوس به خاطر بیاوریم. کاش این تجربه تلخ، آغازی باشد برای تغییر نگاه، برای صرفه‌جویی بیشتر، برای مطالبه‌گری جدی‌تر و برای ساختن فردایی روشن‌تر؛ فردایی که در آن «بی‌برقی» تنها خاطره‌ای از تابستان ۱۴۰۴ باشد. @AFKAREHOWZAVI
🔻اصل ماجرای اجازه امام خميني به مصرف صدقات علیه اسرائیل ♨️در آگوست ۱۹۶۸(۱۳۴۷ش) طیفی از فدائیان فلسطین نامه‌ای به امام خمینی(ره) ارسال می‌کنند و سؤال در خصوص مصرف حقوق شرعیه از قبیل زکات و غیره برای تهیه سلاح و مسلح نمودن مسلمانان و تجهیز آنان علیه رژیم غاصب اسرائیل، مطرح می‌کنند که امام خمینی(ره) آن را جایز اعلام کرده و درپاسخ فرمود: ✅️ «بسم الله الرحمن الرحیم. اکیداً شایسته، بلکه واجب است که قسمتی از وجوه شرعی مانند زکات و سهم امام به مقدار کافی به این مجاهدان راه خدا اختصاص یابد. به مجاهدانی که در صفوف نبرد و فداکاری به منظور از بین بردن صهیونیسم کافر ضد بشر می‌جنگند و برای احیا و بازگرداندن مجد و شرف اسلامی از دست رفته می‌کوشند و برای گرامی‌داشت تاریخ شریف اسلام نبرد می‌کنند و بر هر مسلمانی که به خدا و روز جزا ایمان دارد واجب است که تمامی قوا و نیروی خود را در این راه به کار برد و سرانجام به احْدَی الْحُسْنَیَیْن شهادت یا پیروزی دست یابد» ♨️ با توجه به جوّ حوزه نجف و سابقه تاریخی آن، این نخستین فتوای مهم یک عالم شیعی بود که پرداخت زکات و دیگر صدقات را به مسلمانِ غیرشیعه تجویز می نمود. حمایت از فلسطین، برای امام خمینی(ره) نه یک تاکتیک سیاسی، بلکه بخشی از مبانی مبارزه با ظلم بود زیرا احتمال خطر، متوجهِ اساس اسلام است. ✍️/پژوهشگر تاریخ ▫️به مناسب سالروز صدور اجازه امام خميني در سال ۱۳۴۷ش ▫️ 📌هر محتوا، قدمی است در مسیر رسالت؛ تولید از ما، انتشار از شما https://eitaa.com/rahaa_banu
🔖«اتحاد مقدس»، سپر پولادین ملت در بیان رهبر معظم انقلاب:«یکی از چیزهایی که در ایجاد قوّت در کشور مؤثّر است و کشور را قوی میکند، اتّحاد ملّی است.‌» ۱۴۰۱/۱۱/۲۶ این در حالی است که تفاوت در سلیقه‌ها و دیدگاه‌ها به‌ویژه در زمینه‌های سیاسی و جناحی، پدیده‌ای طبیعی در هر جامعه‌ی پویا و زنده است؛ اما آن‌گاه که این تفاوت‌ها از مرز گفت‌وگوی سالم فراتر رود و به شکاف‌هایی عمیق و گسل‌هایی خطرناک بدل شود که به تفرقه و کشمکش میان آحاد ملت، یا میان مردم و مسئولان، یا میان قوای حاکم بینجامد، دشمن که همواره در کمین چنین لغزش‌هایی‌ست، فرصت می‌یابد تا از همین روزنه‌ها ضربه‌هایی سهمگین و ویرانگر بر پیکر ایران وارد سازد: «اختلاف سلیقه هست، اختلاف بینش سیاسی هست، اختلاف قومیّتها هست، اختلاف مذاهب هست؛ اینها هیچ اشکالی ندارد؛ هم قبلاً بوده، هم حالا هست، هم بعد‌ها خواهد بود؛ اینها اشکالی ندارد [لکن] اینها باید وحدت ملّی را به هم نزند، یعنی آحاد ملّت را در مقابل هم قرار ندهد، کشور را دوقطبی نکند.» ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ زیرا بر پایه‌ی آیات روشن الهی، هرگاه امت به دام اختلاف و تنازع گرفتار آید و وحدت صفوف خود را از کف بدهد نتیجه‌ای جز زوال عزّت، فروریختن هیبت اسلامی و گشودن راه برای چیرگی دشمنان در پی نخواهد داشت. این دو‌قطبی‌های ویرانگر چونان آتشی خاموش‌نشدنی، سرمایه‌ی همبستگی را می‌سوزاند و ذلت و تسلیم را بر جای می‌نهد، چنان‌که وعده‌ی الهی بر آن گواه است: « قرآن میفرماید که «وَ اَطِیعُوا اللَهَ وَرَسُولَهُ وَ لَا تَنَازَعُوا فَتَفشَلُوا وَ تَذهَبَ رِیحُکُم»؛ وقتی تنازع کردید… عزّتتان از بین میرود. اختلاف که پیدا کردید، قهراً خاک‌نشین میشوید، قهراً ذلیل میشوید، قهراً وسیله‌ی تسلّط دیگران بر خودتان را فراهم میکنید.» ۱۴۰۱/۰۷/۲۲ از این روست که اگر ملت ایران با بصیرت و هوشیاری، دست در دست یکدیگر و هم‌صدا و هم‌جهت در میدان حضور یابند، آنگاه دیوار اتحادشان چونان سدی استوار، کشور را از شرّ بدخواهان و توطئه‌ی دشمنان در امان نگاه خواهد داشت؛ چرا که ملتی که با دل‌های به‌هم پیوسته به پیش می‌رود، هیچ قدرتی را یارای نفوذ در صفوفش نخواهد بود: «مصونیّت كشور، وابسته‌ی به حضور مردم است؛ كم شدن فشارهای دشمنان، وابسته‌ی به حضور مردم است، وابسته‌ی به اتّحاد و انسجام مردم با نظام و با دستگاه جمهوری اسلامی و حسّ اعتماد متقابل بین مردم و مسئولین است.» ۱۳۹۲/۰۳/۲۲ اگر دشمن نشانه‌های انسجام ملی، عزم راسخ و اتحاد خلل‌ناپذیر را در ما ببیند، بی‌درنگ از میدان گریزان خواهد شد چرا که دشمن بیش از هر چیز از ملتی می‌هراسد که دل‌هایش به هم گره خورده، اراده‌اش یکپارچه و گام‌هایش هم‌صداست. چنین ملتی، نه تنها سد راه نفوذ دشمنان است بلکه خود به نیرویی بازدارنده و الهام‌بخش برای آزادی و عزت بدل می‌شود: «اگر دشمن در ما وحدت را مشاهده کند، در ما احساسِ قدرت را ببیند، در ما عزم راسخ ‌را ببیند، عقب می‌نشیند.» ۱۳۹۷/۰۷/۱۲ اتحاد ملی، ریشه در دل‌های به‌هم‌پیوسته‌ی مردمان دارد و ثمره‌اش اقتدار و شکوه یک ملت است. این همبستگیِ درونی چون زرهی پولادین، کشور را در برابر تیرهای زهرآگین دشمنان محفوظ می‌دارد و قدرتی پدید می‌آورد که نه تنها مانع تعرض بیگانگان است، بلکه هیمنه‌ی ایران را در چشم جهانیان استوارتر و درخشان‌تر می‌سازد: «هر ملّتی و هر کشوری که مردمش یکپارچه، یک‌جهت، یکدل، در مقابل دشمن بِایستند، دشمن هیچ تعرّضی نمیتواند به اینها ‌بکند، هیچ غلطی نمیتواند بکند.» ۱۳۹۶/۰۲/۰۵ اتحاد ملی از ارکان اصلی و بنیادین قدرت نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر دشمنان و بدخواهان به‌شمار می‌رود؛ سرمایه‌ای سترگ که پاسداشت آن بر همگان واجب است. ملت ایران باید هوشیار بماند و هرگز دشمن را کوچک و بی‌خطر نپندارد، چرا که تاریخ گواه است که غفلت، بزرگ‌ترین فرصت برای نفوذ بدخواهان است. هر فرد در هر جایگاه و با هر عنوانی، اگر به این همبستگی خدشه‌ای وارد سازد؛ دانسته یا نادانسته، در میدان دشمن گام نهاده و بازیچه‌ی نقشه‌های شوم او شده است. حفظ این پیوند مقدس، رسالت ملی و دینی ماست: «هر کس در زمینه‌ی خدشه‌ی به اتّحاد ملّت حرکتی انجام بدهد برای دشمن کار کرده، در نقشه‌ی دشمن کار کرده، در زمین دشمن بازی کرده؛ این را همه توجّه داشته باشند! منبری باشد، مدّاح باشد، روحانی باشد، دانشگاهی باشد، نویسنده باشد، شاعر باشد؛ هر کسی باشد.» ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ بر این اساس خانواده‌ی بزرگ انقلاب ـ که از پیوند عمیق ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته ـ وظیفه‌ای خطیر بر دوش دارد و آن اینکه با تقویت درون‌گرایی، تعمیق پیوندهای درونی و اتصال صمیمانه میان مردم و حاکمیت چونان پیکری واحد و استوار، وحدت و یکپارچگی خود را پاس دارند و در برابر دشمنان و بداندیشان، سدی نفوذناپذیر بنا کنند. 🖋آمنه عسکری منفرد @AFKAREHOWZAVI
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
🔖«اتحاد مقدس»، سپر پولادین ملت در بیان رهبر معظم انقلاب:«یکی از چیزهایی که در ایجاد قوّت در کشور مؤ
. 🔰انتشار یادداشت «اتحاد مقدس»، سپر پولادین ملت آمنه عسکری‌منفرد اتحاد ملی، ریشه در دل‌های به‌هم‌پیوسته‌ی مردمان دارد و ثمره‌اش اقتدار و شکوه یک ملت است. این همبستگیِ درونی چون زرهی پولادین، کشور را در برابر تیرهای زهرآگین دشمنان محفوظ می‌دارد و قدرتی پدید می‌آورد که نه تنها مانع تعرض بیگانگان است، بلکه هیمنه‌ی ایران را در چشم جهانیان استوارتر و درخشان‌تر می‌سازد. خانواده‌ی بزرگ انقلاب ـ که از پیوند عمیق ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته ـ وظیفه‌ای خطیر بر دوش دارد و آن اینکه با تقویت درون‌گرایی، تعمیق پیوندهای درونی و اتصال صمیمانه میان مردم و حاکمیت چونان پیکری واحد و استوار، وحدت و یکپارچگی خود را پاس دارند و در برابر دشمنان و بداندیشان، سدی نفوذناپذیر بنا کنند. 🔗لینک متن کامل در پایگاه رحا مدیا https://rahamedia.net/?p=17958 @AFKAREHOWZAVI
و از رسول خدا روایت شده که فرمودند: "خدای سبحان فرمود: وقتی دانستم که یاد من و مشغولیت به من بر قلب بنده ام مستولی است او را به سؤال و نجوای با خود مایل می کنم . پس چون بنده چنین شد بر من عاشق می شود و من نیز به او عشق می ورزم . پس از آن اگر این بنده خواست مرا فراموش کند من خود بین او و فراموشی اش حائل می شوم . آنان به حق دوستان منند. آنان شجاعانند. و اگر اراده کنم که اهل زمین را به عقوبتی دچار کنم آنان کسانی هستند که به خاطر ایشان عذاب و عقوبت را از اهل زمین برمی دارم . (بحارالانوار) 💞با یاد روی او نفس آتشین خوش است. هرکس که لاف زند اینچنین خوش است. عشقی که رفته رفته جنون آورد چه سود. دیوانه گشتن از نظر اولین خوش است. اگر دچار عشق شویم یعنی در آدمیت کمال یافته ایم ! ✍طاهره قادری @beheshteh_8487 @AFKAREHOWZAVI