eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
917 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
مجموعه مستند «آقا مرتضی» با موضوع شخصیت شهید آوینی که این روزها در حال پخش از شبکه سه سیماست، با حاشیه‌های متعددی مواجه شده است. به گزارش سایت خانه مستند و به نقل از خبرگزاری فارس، شبکه سه سیما این‌شب‌ها مستندی درباره شهید آوینی با نام آقا مرتضی پخش می‌کند، چهره ای که در همه این سال‌ها لایه‌هایی از غبار روی شخصیت چند‌وجهی‌اش بوده و عده‌ای دوست نداشتند واقعیت‌های زندگی او مطرح شود. به ویژه که بسیاری از افرادی که امروز دم از آوینی می‌زنند و خود را از طرفداران و مریدان و نزدیکانش می‌دانند و به اصطلاح او را روی سر خود حلوا حلوا می‌کنند، در روزگاری از همان اولین‌هایی بودند که سنگ‌های زیادی را مقابلش انداختند! تاکنون چهار قسمت از مستند آقا مرتضی روی آنتن رفته است و در هر قسمت به نکاتی از زندگی سید مرتضی آوینی پرداخته است. یک قسمت به بخش‌هایی از فعالیت‌های او در تلویزیون و در قالب مستندسازی‌های روایت فتح پرداخته بود. در بخشی از این مستند نیز با محمد هاشمی رئیس وقت سازمان صداوسیما گفت‌وگو شد. این مستند در مصاحبه‌هایی که ارائه کرده بود روایت‌های متناقضی از برخورد صداوسیما با شهید آوینی و گروه تلویزیونی مستند روایت فتح نشان داد و در آن با دو طرف سازمان یعنی محمد هاشمی و عوامل روایت فتح صحبت شده بود. از جمله بحث‌های مطرح شده در این بخش‌ها تاکید محمد هاشمی بر حمایت‌ها از مستند روایت فتح بود و جملاتی که به صراحت اعلام می‌دارد که در آن زمان همه امکانات را برای این مستند اختصاص داده است. سخنانی که در بخش‌های بعدی مستند به نوعی تکذیب می‌شود و عوامل مستند روایت فتح و گروه جهاد سازندگی، یکی یکی به مشکلات و مصائبی که در آن زمان برای ساخت مستندهای دفاع مقدس مواجه بوده اند اشاره می‌کنند و حتی بر فشارهایی که روی شهید آوینی بوده است صحه می‌گذارند. وقتی صدای مرتضی ممنوع شد! رئیس وقت صداوسیما در بخش های دیگری از «آقا مرتضی» از ارتباط خوب خود با گروه جهاد سازندگی می‌گوید و جلساتی که با آنها برگزار می کرده است. این سخن او هم اما با فاصله کوتاهی و در بخش دیگر مستند زیر سوال می‌رود و یکی از نزدیکان شهید آوینی توضیح می‌دهد که چطور او پس از یکی از جلساتی که با رئیس صداوسیما داشته است، کلافه و عصبانی به اتاق می‌آید و از بی توجهی‌های رئیس وقت صداوسیما می‌گوید که حواسش به فرزندانش بوده است تا مشکلات مستندسازی. با این حال شدت مشکلات شهید آوینی در زمان ریاست هاشمی در صداوسیما به آنجا می رسد که به تدریج حذف و حتی به ممنوع الصدا شدن وی منتج می شود و در حدود یک سال قبل از شهادتش که مستندی با نام «خنجر و شقایق» را تولید کرده است به گلایه از این مشکلات برمی‌آید. اما همان مستند هم بر تابیده نمی‌شود، در اولین سالگرد جنگ بوسنی، مستندی با نام «خنجر و شقایق» تدوین و آماده می‌شود که سه قسمت به آنتن تلویزیون رسیده بود و بقیه قسمت‌ها هم بعد از تدوین در اختیار سازمان قرار می‌گرفت. با این حال در سه قسمتی که از مستند پخش شد صدای آوینی حذف می شود و واکنش‌های مختلف رسانه‌ای را رقم می زند. از جمله اینکه خود شهید آوینی در نامه‌ای سرگشاده که با عنوان «چگونه خنجر بر پشت شقایق نشست» در کیهان منتشر کرد، به بخشی از مشکلات صداوسیما در عرصه مستندسازی و سنگ اندازی ها برای گروه روایت فتح اشاره کرد. در بخشی از این نامه از واژه «بوق مفلوک» برای این سازمان استفاده می‌کند و می‌نویسد «اگر آقایان علی‌رغم مسندی که در آن قرار گرفته‌اند الفبای مستند‌سازی و نحوه برخورد با مخاطب را در کار تبلیغ می‌دانستند، غایت برنامه‌سازی را صرفا اطلاع‌رسانی نمی‌گرفتند و اصلا همین دید عقب‌مانده شما در باره‌ برنامه‌سازی است که وضع این رسانه قدرتمند را که در کف شما جز «بوق مفلوکی» بیش نیست، ‌به اینجا کشانده است که همه شاهد آن هستند.» با این نامه درگیری ها و اختلافات شدت می‌گیرد و یکی از بی اخلاقی‌ها و رسوایی‌های بزرگ علیه شهید آوینی و گروهش رقم می خورد؛ با یک فاصله طولانی از این نامه، بیانیه‌ای منتشر می‌شود که در عنوان آن آمده است: «نویسندگان نامه سرگشاده کمترین نقشی در تهیه سریال روایت فتح نداشته‌اند». این نامه خطاب به همان نامه سرگشاده‌ای است که پیش از این در کیهان منتشر شد. این نامه دروغین که قصد داشت شهید آوینی و عوامل مستند روایت فتح را از بیخ و بن از صداوسیما براند، در روتیتر هم این عنوان را انتخاب می کند: «جوابیه تهیه‌کننده و دست‌اندرکاران سریال تلویزیونی روایت فتح به نامه سرگشاده تهیه‌کنندگان خنجر و شقایق». نامه مشکوکی که تلاش دارد از ابتدا پروژه حذف شهید آوینی را از هویت مستندهای روایت فتح کلید بزند.
بعد از سخنان محمد هاشمی، حمید داوود آبادی نویسنده، از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس در صفحه فضای مجازی خود در اینستاگرام این نامه دروغین را منتشر کرد و به صراحت به سخنان هاشمی که در مستند از روابط گل و بلبل با شهید آوینی سخن گفته بود و اظهار کرده بود که همه امکانات در اختیار او و گروه روایت فتح قرار گرفته است، واکنش نشان داد. ماجرای این نامه دروغین و آن رسوایی بعدها چند باری با جزئیات منتشر شد و این قسمت از مجموعه «آقا مرتضی» یک بار دیگر آن را یادآوری کرد. ادعای خانواده آوینی مبنی بر تحریف او در یکی دیگر از قسمت‌های مستند «آقامرتضی»، ماجرای حج خونین سال ۶۶ (کشتار حجاج در شهر مکه توسط نیروهای عربستان) مطرح می‌شود و شهید آوینی از عربستان سعودی با توصیفاتی همچون «اشقی الاشقیاء» و «یزیدتر از یزیدیان» یاد می‌کند. این مستند همچنین به موضوع تصویب قطعنامه ۵۹۸ و واکنش سیدمرتضی پس از شنیدن آن، از سوی دوستانش می‌پردازد. اما یکی از جنجال‌های مستند «آقامرتضی»، موضوع علاقه غزاله علیزاده (نویسنده‌ای که در سال ۷۵ خودکشی کرد) به «کامران آوینی»‌ در دوره دانشجویی (دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران) است و از قول هم دانشگاهی آوینی چنین بیان می‌شود که او «زن‌گریز» بود و گوینده متن هم تصریح می‌کند که آوینی از این «خان» به سلامت عبور کرد. به نظر می‌رسد این روایت و برخی دیگر از روایت‌ها، موجب اعتراض خانواده شهید آوینی شده است، چنانچه دخترش کوثر در این باره نوشت: چیزهایی که دارد پخش می‌شود، روایت «بدون سانسور» زندگی پدرم نیست، بلکه روایتی است تحریف‌شده…» پیش از او هم مادرش «مریم امینی» گفته بود: در تکه‌هایی که دیدم، کاریکاتوری از دوران جوانی شهید آوینی ارائه شده که شاید برای دختر دبیرستانی‌های چند دهه پیش جذاب باشد، مملو از روایت‌های جعلی و مبتذل مخصوص رسانه‌های زرد. او در اظهارنظری عجیب، سازمان هنری رسانه‌ای اوج تهیه‌کننده‌ این مستند را «تهیه‌کننده فیلمفارسی شهید آوینی» نامید! بی‌رغبتی همسر آوینی به مصاحبه مهدی مطهر تهیه‌کننده مستند در پاسخ به این اتهام گفته: ما تمام تلاشمان را کردیم که فیلمی جامع درباره همه جوانب شهید آوینی از ابعاد شخصیتی گرفته تا زیست اجتماعی و هنری‌شان ارائه دهیم. او همچنین توضیح داده که کارگردان ما در ایام ساخت مستند به سراغ خانم امینی رفت ولی ایشان روی خوش به او نشان نداد. اما اعتراض تندتر را حسین معززی‌نیا مستندساز و داماد شهید آوینی داشت که در نامه‌ای به رییس سازمان صدا و سیما، استفاده از راش‌های پخش‌نشده مستندش با عنوان «روایت راوی» را دزدی دانسته است. سیدعباس سیدابراهیمی، کارگردان مستند آقامرتضی در توضیح این اتفاق گفت: مستند «روایت راوی» متعلق به دهه ۸۰ است. آقای معززی‌نیا در آن زمان کارمند روایت فتح بوده و این موسسه تصمیم می‌گیرد کاری درباره شهید آوینی بسازد و سرمایه‌گذاری می‌کند. در نهایت آقای معززی‌نیا به عنوان کارگردان، با پول این مؤسسه که دولتی است مجموعه مستند «روایت راوی» را می‌سازد. در این بین مالکیت راش‌ها با چه کسی است؟ طبیعتاً متعلق به تهیه‌کننده یعنی روایت فتح است. محمدعلی شعبانی دیگر مستندسازی بود که ادعای سرقت راش‌هایش را مطرح کرد اما بعدتر در «کلاب‌هاوس» اذعان کرد از راش‌های استفاه‌نشده او در مستند آقامرتضی استفاده نشده است. ضمن اینکه به گفته تهیه‌‌کننده مستند، مستند ساخته‌شده توسط شعبانی به سفارش خانه مستند و متعلق به آنجا است و طبق قرارداد، شعبانی نسبت به آن حقی ندارد. همچنین تصاویر آرشیوی مستند آقای معززی‌نیا با هماهنگی و دستور مدیر وقت موسسه روایت فتح آقای اصغر بختیاری در اختیار تیم سازنده اثر قرار گرفته و مجوز لازم از این طریق اخذ شده است. خانه مستند همچنین در بیانیه‌ای خطاب به مخالفان نوشت: ما قریب به ۳۰ سال است روایت انحصاری شما از شهید آوینی را دیده‌ و خوانده‌ایم. خواهش می‌کنیم فقط چند شب صبر کنید و اجازه بدهید مخاطبان روایتی جامع و بدون سانسور از ایشان را ببینند. بعد شما دوباره تا سال‌ها فرصت دارید تا همان روایت دلخواه‌تان را برای مخاطبان بسازید!
آقا مرتضی - هشت قسمت سیدعباس سیدابراهیمی ' 52 1399 فارسی بالای 13 سال مستند «آقا مرتضی»، روایتی متفاوت و بدون سانسور از زندگی شهید اهل‌قلم سید مرتضی آوینی است. ... تهیه کننده : مهدی مطهر تهیه شده : سازمان هنری رسانه‌ای اوج https://ammaryar.ir/product/agh-morteza-1/ https://ammaryar.ir/product/agh-morteza-2/ https://ammaryar.ir/product/agh-morteza-3/ https://ammaryar.ir/product/agh-morteza-4/ https://ammaryar.ir/product/agh-morteza-5/ https://ammaryar.ir/product/agh-morteza-6/ https://ammaryar.ir/product/agh-morteza-7/ https://ammaryar.ir/product/agh-morteza-8/ @anarstory
دو قسمتش رو قبلا دیده بودم. امشب از قسمت سوم تا هشتمش را در پرده ای از اشک دیدم. آدم باشید. بروید ببینید.
رد خون.mp3
6.61M
🎧بشنوید/داستان صوتی "رد خون"✨ 📖بریده داستان: "-واااای... ببین دارن می‌دون دنبالش... واااای... این را متین با صدای دورگه‌اش می‌گوید و بیشتر از قبل روی لبه پنجره خم می‌شود. پتو را روی خودم می‌کشم و غر می‌زنم: ببند اون لامصبو. سوز میاد. متین بدون این که چشم از کوچه بردارد، با یک دست به من اشاره می‌کند که: داداش یه دقه بیا... بیا ببین چه خبره... واااای..." ✍️به قلم: فاطمه شکیبا 🎙گویندگان: آقای میرمهدی(راوی) آقای سپهر(متین) 🌱کاری از درختان سخنگوی باغ انار.🌱 تقدیم به روح بلند آرمان عزیز...✨ @ANARSTORY
💠 🔹 قرآن کریم: ای بندگان من که بر خود ستم و اسراف کرده اید از رحمت خداوند ناامید نشوید که خدا همه گناهان را می آمرزد، زیرا او بسیار آمرزنده و مهربان است. 📗 زمر/53 ✍🏼 راه سیرو سلوک و اصلاح نفس حتی برای گناهکاران هم مسدود نیست، چون خدا پذیر و مهربان است. pay.eitaa.com/v/p/
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹 🔸معنای کار فرهنگی🔸 کار فرهنگی یعنی نه دادنِ آموزش‌های جدید. ، کار فرهنگی . باسواد شدن، کار فرهنگی نیست. می‌شود از راه هنر، احساس مسئولیت را احیاء کرد. شعری که همین آقای حمید سبزواری در مورد فلسطین سروده؛ یعنی «همپای جلودار»، محتوایش احیای احساس مسئولیت است. یعنی کسی که این سرود را با تأمل و با آرامش توجه کند، دلش می‌خواهد اسلحه به دوش بگیرد و برود به کمک فلسطینی‌ها! این احساس مسئولیت است. بچه‌ها وقتی برای جبهه ثبت‌نام می‌کردند، دانششان به آنها فرمان نمی‌داد، سوادشان به آنها فرمان نمی‌داد، فرهنگشان به آنها فرمان می‌داد. فرهنگ یعنی احساس مسئولیت. احساس مسئولیت می‌گفت برو جبهه. احساس مسئولیت به یک جامعه می‌گوید ، ایستادگی کن. @haerishirazi @ANARSTORY
ریا نشه حیاط خونه‌مون وقتی بچه هام دور هم جمع می‌شن🙄
= 🙄 بدون شرح. والا. با این نوناشون.
میان‌بُری برای رسیدن.mp3
8.7M
🏴 ۴ مقام حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، مقام تدبیرِ عالَم در عرش است... ♨️تو هم میتونی در کنار حضرت زهرا (س) در همان جایگاه و مقام قرار بگیری؛ تنها با یک شرط بسیار مهم! @Ostad_Shojae
میان‌بُری برای رسیدن.mp3
8.7M
🏴 ۴ مقام حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، مقام تدبیرِ عالَم در عرش است... ♨️تو هم میتونی در کنار حضرت زهرا (س) در همان جایگاه و مقام قرار بگیری؛ تنها با یک شرط بسیار مهم! @Ostad_Shojae
✍ نقد و بررسی رمان «از کدام سو، نوشته نرجس شکوریان‌ فرد» توسط همه ناربانویی‌ها با مدیریت بانو ایرجی جمعه شب‌ها ساعت ۲۲ در ناربانو منتظر حضور به موقعِ شما عزیزان هستیم😊
چهارمین (برای نویسندگان فارسی زبانِ جهان) 1401 - 1402 نشانی درگاه‌های مخصوص ثبت‌نام، ارسال آثار، اطلاع از اخبار، برخورداری از برنامه‌ها و تولیدات دبیرخانه: بخش فراخوان ادبی "آب" سایت http://www.esrw.ir و همچنین ایتا: @dastanab سروش: https://splus.ir/dastanab روبیکا: https://rubika.ir/dastanabrobika تلگرام: https://t.me/AB_Awards 🌱 دبیرخانه چهارمین 🪴
آئین‌نامه‌ی چهارمین (برای نویسندگان فارسی زبانِ جهان) 1401 - 1402 «روابط عمومی شرکت مدیریت منابع آب ایران با همکاری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، نویسندگان و انجمن‌های ادبی» برگزار می‌نمایند. بخش‌های فراخوان: 1- داستان کوتاه با محوریت (بزرگسالان برای بزرگسالان) 2- داستان کوتاه کودک و نوجوان با محوریت (بزرگسالان برای کودکان و نوجوانان) 3- داستان کوتاهِ نویسندگان کودک و نوجوان با محوریت (نویسندگان از هشت تا 17 سال) 4- ناداستان با محوریت (زندگی‌نگاره، خاطره، سفرنامه و ...) (بزرگسالان برای بزرگسالان) 5- جُستار و مقاله‌ علمی‌روایی با محوریت (روایتی که دانشِ مخاطب را بالا ببرد.) محور محتوايي فراخوان: در کلیه‌ی آثار، "آب" بايد نقشي محوري داشته باشد. وضعیت ، نقش در زندگی و اقلیم مردمان، ادوار، وقايع و اماکن تاريخي، رويدادهاي فرهنگي هنري، ورزشي، نمادهاي شهري و اماکن منحصر به فرد و سبک زیستِ مرتبط با آب. وابستگی قومیت‌ها به یکدیگر با محوریت ، عواقب تفرقه افکنی‌ قومی و منطقه‌ای، عواقب اضافه برداشت‌ها و تعرض به حقوق همگانی. جوایز: «40 میلیون تومان جایزه‌ی نقدی» شرایط مسابقه: الف: هر شرکت‌کننده می‌تواند بدون محدودیت، هر تعداد داستان، روایت و جُستار که دربرگیرنده‌ی مضامین و اهداف محتوائی فراخوان باشد ارسال نماید. ب: این فراخوان محدودیتی برای داستان‌هایی که پیش از این کسب رتبه کرده باشند ندارد. تنها محدودیتِ این فراخوان ممنوعیتِ ارسال آثاری است که در کتابی چاپ شده باشند و یا به هر نحوی مشمولِ حقوق ناشر باشند. ج: اطلاعات نویسنده در ابتدای فایل وُرد هر اثــر، درج شود: نام و نام‌خانوادگی و کدملی صاحب اثر. نشانی (استان، شهر، روستا) شماره‌ی تماس ثابت با كد شهرستان، شماره‌ی تماس همراه. گاه شمار فراخوان: مهلت ارسال آثار از تاریخ انتشار فراخوان تا آخرین روزِ اردیبهشت 1402 / معرفی آثار راه یافته به بخش داوری نهایی آخرین روزِ خرداد 1402 / اختتامیه فراخوان و معرفی آثار برتر تابستان 1402 نشانی درگاه‌های مخصوص ثبت‌نام، ارسال آثار، اطلاع از اخبار، برخورداری از برنامه‌ها و تولیدات دبیرخانه: بخش فراخوان ادبی "آب" در سایت http://www.esrw.ir و همچنین از طریق ایتا: @dastanab سروش: https://splus.ir/dastanab روبیکا: https://rubika.ir/dastanabrobika تلگرام: https://t.me/AB_Awards نکته‌ها: - ارسال اثر به معنای اجازه‌ی نویسنده به دبیرخانه، برای چاپ آثار برگزیده در کتاب برگزیدگان است. - تشخیص و تقسیم جوایز و رتبه‌بندی با هیات داوران نهایی است. نشانی «دبیرخانه ی فراخوان ملی داستانی آب» : اصفهان، خیابان مشتاق سوم، بعد از پل شهرستان، مقابل ساختمان استانداری، امور منابع آب اصفهان، گنجینه آب کدپستی 8158183317 تماس 09910940393 (4 تا 8 عصر) 🌱 دبیرخانه چهارمین 🪴
چهل میلیون جایزه نقدی...اصفهان هم هست🤔. آفرین بر اصفهان. چهل میلیون از یک جشنواره در اصفهان از نظر برکت داشتن معادل یک جایزه صد میلیونی کشوری است.🙄. درود بر اصفهان. اصفهان گهرمان.🍎
لطفا پویشِ حذفِ BBC ، ایران‌اینترنشال ، رادیو فردا و سایرِ زباله‌ها و قطعِ ارتباطِ ایشان از پهنای باندِ وطن را در فارسِ‌من امضا کنید تا مثل PressTV که در اروپا فیلتر شده، این شبکه‌های‌ حامیِ تروریسم و تجزیه‌طلبی هم در ایرانِ ما فیلتر شوند. این پیام را برای آشنایان، بستگان، دوستان خود ارسال کنید. https://www.farsnews.ir/my/c/175350 🇮🇷 مسافر ۱:۲۰ اَُِلَُِلَُِهَُِمَُِ َُِعَُِجَُِلَُِ َُِلَُِوَُِلَُِیَُِکَُِ َُِاَُِلَُِفَُِرَُِجَُ @mosafere_yeko_bist @ANARSTORY
گیرم که چند تا رگه رنگی را با کمک چند تا عمله همفکر خودتان پاک کردید. خونهایی که در این چند صد سال در جای جای کره خاکی رو زمین ریخته‌اید را چطور پاک می‌کنید؟ مثلا کشتار آمریستار. پ.ن کشتار جلیان‌والا باغ (به انگلیسی: Jallianwala Bagh massacre) که در زبان انگلیسی به "کشتار امریستار" (Amritsar massacre) معروف است[۱] در تاریخ ۱۳ آوریل ۱۹۱۹، و در پی سرپیچی مردم شهر امریتسار ایالت پنجاب در شمال غربی هند از قانون منع تجمع راج بریتانیا اتفاق افتاد. این واقعه یکی از خونین‌ترین وقایع دوران استعمار امپراتوری بریتانیا بر شبه‌قاره هند بود. @ANARSTORY
کسی از واقعه خونبار آمریستار چیزی می‌دونه؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5doa.mp3
3.65M
💯 💎 دعای سمات 🍎 عصر جمعه 🔸 التماس دعا @ANARSTORY
هندی هستید؟ خبببب کافیه...نگفتم شروع کنید به رقص هندی که...فقط منتظر فرصت هستیدها. واقعا که. مگر فیلم شعله است؟ به همین سوی چراغ قباحت دارد. ما همه انسان هستیم. خب حالا تصور کنید یک هندی مبارز و قدرتمند و با غیرت هستید که انگلیسی ها شما و دوستانتان را در یک جایی جمع کردند...خیلی هستید...شاید چند هزار نفر. شما می‌دانید تا چند دقیقه دیگر رگبارهای مرگبار شما را به گلوله می‌بندند. چکار می‌کنید؟ برای ما بنویسید. اطرافیان خودتان را توصیف کنید. از گذشته خودتان بنویسید. چرا انگلیسی ها به شما ظلم کرده اند؟ یادم رفت بگویم که شما دختر هستید و عاشق کریشنا هستید. کریشنا زلفهای مهتابی دارد شبق‌گون. راه که می‌رود همچون کوه است که می‌غلتد. سینه‌اش فراخ است و پهلوان. گردنش برافراشته. شما آجو هستید... همیشه در دفترچه خاطراتتان نام خودتان را کنار کریشنا می‌نویسید. می‌خواهید او شووَرتان شود.🙄 خب تا اینجا که بد نیست. خیلی هم خوب است. علاقه به همسر و خانواده🤓. ولی متاسفانه انگلیسی‌ها گلوله ها را شلیک می‌کنند و به سینه کریشنا می‌خورد. شما عنان از کف می‌دهید و در حالی که هنوز عقد رسمی هندی نشده‌اید خودتان را می‌اندازید روی بدن کریشنا... کریشنا دست راستش را آرام بالا می‌آورد و به سمت موهای شما....یه لحظه... از ارشاد تماس گرفتند و گفتند بقیه‌اش قابل گفتن نیست😐. خودتان این جنایت انگلیسی ها را بنویسید. کشتار آمریستار را برای جهانیان توضیح دهید. کریشنا اگر الان بود یک شووَر‌ نازنین می‌شد. از اینهایی که همش دنبال کسب و کار. همش النگوهای خوشگل برایتان می‌خرید. همش به خانواده‌اش می‌پرداخت. خدا لعنت کند انگلیسی های کثیف را. بنویسید دیگر. @ANARSTORY