eitaa logo
💎•﴿ باغ انار ﴾‌•💎
917 دنبال‌کننده
4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
﷽؛اینجا با هم یاد می‌گیریم. با هم ریشه می‌کنیم. با هم ساقه می‌زنیم و برگ می‌دهیم. به زودی به اذن خدا انارهای ترش و شیرین و ملس. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/821624896Cb1d729b741 نمایشگاه باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/949289024Cec6ee02344
مشاهده در ایتا
دانلود
قربون حرمش
هدایت شده از Alireza...jan
آنکه بر محضر شما نرسد مطمئنا که تا خدا نرسد بهتر است اینکه زیر خاک رود آن سری که به سامرا نرسد عطرِ سرداب را نفهمیده آنکه بر "سُرَّ مَن رَا ...نرسد چشم برخاکِ آن اگر بکشیم آسمان هم به گرد ما نرسد سامرا رفته ها به من گفتند هیچ جایی به کربلا نرسد از کفن کردنی دوباره بخوان تا که روضه به بوریا نرسد با حسینیم با حسن هستیم ما گدای دوتا حسن هستیم
این سمت پرده....سلام علی آل یاسین...
چه حرمی؟ ان شاءالله چایی رو اینجا بخوریم.. موقع ظهور آقامون.. همگی ده تا صلوات بفرستید برا فرج آقا. یادی هم بکنیم از حاج قاسم. دعا برای طول عمر رهبر انقلاب. دعا کنید شهید شم. یا علی مددی. امروز در دروازه ای از دروازه های خدا بودیم... @ANARSTORY
هدایت شده از یا ذالجَلال و اْلاِکْرام 🌹
چاقوی جراحی است نه ساطور سلاخی. @ANARSTORY
حضرت امیرالمومنین علیه السلام در خطبه معروف به خطبةالبیان، که در بصره ایراد فرمودند، در بیان علائم و نشانه های ظهور امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف و نیز وقایع هنگام و بعد از ظهور آن حضرت، مطالبی فرمودند که در بخشی از آن آمده است: پس از آن که حضرت صاحب الزمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف در ابتدای ظهور، یاران خاص خویش، یعنی همان 313 نفر را مورد آزمایش قرار می دهد و آنان در طلب آن حضرت از مکه به مدینه، سه بار رفت و آمد می کنند، آن بزرگوار بین صفا و مروه بر آنان ظاهر می شود و خطاب به آنان می فرماید: انی لست قاطعا امرا حتی تبایعونی علی ثلاثة خصلة تلزمکم لاتغیرون منها شیئا. و لکم علی ثمان خصال. فقالوا: سمعنا و اطعنا فاذکر لنا ما انت ذاکره، یا ابن رسول اللّه...! الزام الناصب 2، 204؛ هیچ برنامه روشنی برای شما ارائه نمی دهم، مگر این که با من هم پیمان شوید، که سی خصلت را همواره مراعات کنید و هرگز هیچ یک از آنها را تغییر ندهید و رها نکنید. در برابر پیمانی که شما با من می بندید، من هم با شما پیمان می بندم، هشت خصلت را همواره مد نظر داشته باشم. آنان عرض می کنند: ما گوش به فرمان و مطیع هستیم، ای پسر پیامبر خدا، هر شرطی که می خواهی مطرح فرما. پس از آنکه یاران اعلان آمادگی کردند، حضرت صاحب الزمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف به طرف کوه صفا حرکت می کند و آنان نیز همراه آن حضرت حرکت می کنند. در آنجا امام زمان عجل اللّه تعالی فرجه الشریف خطاب به آنان می فرماید: اما آن 30 نکته ای که باید منشور هم پیمانی شما با من باشد، این موارد است: 1. هرگز از اطاعت من سرپیچی نکنید و از هیچ یک از اصول توافقات عقب نشینی ننمایید. 2. هرگز دست به دزدی نزنید. 3. هرگز به زنا کاری آلوده نگردید. 4. هرگز فعل حرام انجام ندهید. 5. هرگز به فحشا و فساد گرایش نداشته باشید. 6. به ناحق هیچ کس را نزنید. 7. به زراندوزی و جمع کردن طلا مبادرت نکنید. 8. به جمع کردن نقره مشغول نشوید. 9. گندم را احتکار نکنید. 10. هرگز جو را احتکار نکنید. 11. هیچ مسجدی را خراب نکنید. 12. هرگز شهادت باطل ندهید. 13. هرگز از مؤمنین بدگویی نکنید. 14. هرگز ربا نخورید. 15. در سختی ها بردبار باشید. 16. بر هیچ خداپرستی لعنت نفرستید. 17. هرگز شراب نخورید. 18. هرگز لباس زربافت بافته شده از تار و پود طل نپوشید. 19. هرگز پارچه ابریشمی را به روی خود نیاندازند. 20. لباسی که از دیباج، پارچه ابریشمی رنگ شده دوخته شده است را نپوشید. 21. دشمن شکست خورده در حال فرار را تعقیب نکنید و نکشید. 22. هیچ خون ناحقی را نریزید. 23. با هیچ مسلمانی به حیله و نیرنگ برخورد نکنید. 24. حتی بر کفار هم تجاوز و ستم نکنید. 25. با منافقان به تجاوز و ستم برخورد نکنید. 26. هرگز لباس دوخته شده از ابریشم بر تن نکنید. 27. در زندگی ساده زیست باشید و خاک، فرش زندگی شما باشد. 28. از فساد و فحشا همواره بیزاری بجویید. 29. امر به معروف را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید. 30. همواره نهی از منکر کنید. هر گاه شما نسبت به این30 مورد، با من پیمان بستید، این حق را خواهید داشت که من هم در مورد هشت چیز به شما پیمان بسپارم: 1 متعهد می شوم شما دوستان خاص من باشید و دیگران را بر شما ترجیح ندهم. 2 لباس هایی را که می پوشم، مانند لباس های شما باشد. 3 غذا و خوارکم مانند غذای شما باشد. 4 مرکب سواری من همطراز مرکب شما باشد. 5 در همه حال و هر زمان با شما باشم. 6 همواره همراه با شما حرکت کنم. 7 در زندگی به مقدار کم راضی باشم. 8 زمین پر از ظلم و جور شده را، پر از عدل و داد کنم. پس همگان خدا را آن گونه که شایسته است، عبادت می کنیم. من به عهدم با شما وفا می کنم و شما هم به عهدتان با من وفادار بمانید. منبع: فرهنگ سخنان امام زمان(عج)/86 @ANARSTORY
یکی از زیارات امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با این الفاظ آغاز می‌شود: "اللّهمَ بَلِّغ مَولایَ صاحِبَ الزَّمانِ صَلواتُ اللهِ عَلَیه ..."(1) که سفارش شده هر روز صبح با این زیارت حضرت را یاد کنیم . در فرازی از این زیارت می‌خوانیم: "اللّهمَ اِنّی اُجَدِّدُ لَهُ فی هذا الیَومِ وَ فِی کُلِّ یَومٍ، ‌عَهداً و عَقداً و بَیعَةً فی رَقَبَتی"؛‌ خدایا من باز تجدید می‌کنم عهد و عقد و بیعتی را که از آن حضرت بر گردن جان من است. در این فراز سه لفظ عهد، عقد و بیعت ذکر شده است که در نگاه اول به ذهن می‌رسد که هر سه لفظ یک معنا دارند. برای درک بهتر این مفاهیم،‌ معانی آنها را مورد بررسی قرار می‌دهیم. عهد: معنای لغوی عهد یعنی شناسایی امری و پیمان بستن. پس در وهله اول باید امام و وظایفمان را نسبت به ایشان شناسایی کنیم و پیمان ببندیم. عقد: معنای لغوی عقد استوار کردن پیمان و گره بستن آن است. یعنی پس از این که مرحله عهد یعنی شناخت را طی نمودیم و پیمان بستیم باید نسبت به آن پیمان استوار باشیم و محکم گره بزنیم. بیعت: معنای لغوی بیعت، پیمان دوستی بستن و پیروی و اطاعت می‌باشد. (2) پس باید سه گام برای بیعت با امام زمان علیه السلام برداریم: عهد: پیمان اولیه (پس از شناخت و آگاهی) عقد: محکم کردن این پیمان (انجام رفتارهای لازم و شایسته) بیعت: پذیرش اطاعت و فرمانبرداری خالصانه (مرتبه‌ی اخلاص و پیروی خالصانه) @ANARSTORY
هدایت شده از حسین ابراهیمی
مرغ عشق ...کارم شکار کردن است. کارم که نیست. تفننی... گاهی اصلِ پول را جنس خریده‌ام گذاشته‌ام انبار... وقت گرانی میدهم بیرون... نیازی هم نیست که خیلی طمع داشته باشی و هول بشوی... باید منتظر بشینی تا وقتی مردم درست نیاز پیدا کردند و هول شدند، جنس را بدهی بیرون... الان هم یک مقدار روغن گذاشته‌ام کنار... گذاشته‌ام تا مردم حسابی که تشنه شدند خالی کنم رو سرشان و از ترس‌شان سودها را بزنم به جیب... شکار یعنی همین... وقتی میخواهی چیزی شکار کنی... باید بشینی صاف گوشه‌ایی و درست... درست مثل من که یک کلاه می‌گذارم... زیرش دانه می‌پاشم... ... وای دیروز را بگویم.. دیروز هم همین کار را کردم... کلاه را گذاشتم و زیرش دانه و یک چوب زیر کلاه با یک نخ. فقط نشسته بودم منتظر.. تا نخ را بکشم... منتظر بودم مینایی، مرغِ عشقی بیاید جلو و حظش را ببرم... دو تا گنجشک آمد... نمی‌دانم مرد کدام بود و زن کدام... . گمانم مرده میآمد جلو... نوکنوک دانهها را برمیداشت و میگذاشت تو دهان زنه... اصلاً یادم رفته بود که نخ را بکشم، محو شده بودم... معلوم بود بود برده بودند یک خبری هست وگرنه هردوتاشان میآمدند جلو... آرام میآمد جلو. اطراف را نگاه میکرد. بعد میدید که خبری نیست چند بار نوک میزد و میرفت میگذاشت دهانِ زنه... اشک توی چشمهام حلقه زد. من که سالها بود گریه نکرده بودم... نشستم و ماتِ این صحنه شدم... من شکارچی بودم اما نمیتوانستم... بشین. منتظر باش و شکار کن.... سخت بود اما از خیر ان دو گذشتم...
هدایت شده از حسین ابراهیمی
بی‌بلا. عادت کردن به نوشتن بسیار مهم است. حتی اگر می‌دانی خوب نمی‌نویسی.
هدایت شده از حسین ابراهیمی
نه این کامل نیست. روابط علی معلولی باید در پی‌رنگ رعایت بشود. این هم قصه ندارد. مثلاً پدری در جوانی برای فرار از مدرسه یا پدر مادر می‌رود جنگ. توی یک موقعیت سخت قرار می‌گیرد و به دوستش کمک می‌کند تا شیمیایی نشود. خودش جان‌باز می‌شود و هم‌سرش هم زیاد براش راحت نیست. اول‌ها بنا به وظیفۀ هم‌سری ازش مراقبت می‌کند اما خسته می‌شود بی‌توجه می‌شود. دخترش این وضع را می‌بیند و از جنگ و جبهه بدش می‌آید و .... و .... و....
هدایت شده از حسین ابراهیمی
این را دم دستی گفتم. خلاقیت نیاز اصلی هنر است. اگر مثل زندگی معمولی باشد دیگر گفتن و روایت کردن ندارد. باید یک چیزِ متفاوت باشد. برای برگِ سبز آقای واقفی ادیت زدم.
هدایت شده از حسین ابراهیمی
ممکن است ساده نباشد. راوی‌های مختلف. زاویه دیدهای مختلف. اما پی‌رنگ باید به ساده‌ترین شکل بیان شود. این پی‌رنگ است. نحوۀ گفتنش مربوط است به نویسنده.
هدایت شده از حسین ابراهیمی
خیلی عجیب است که فکر کنیم ما می‌توانیم بدون بهره بردن از میراث ادبی گذشتگان نویسنده شویم. خیلی عجیب است که فکر کنیم بدون نوشتن می‌شود نویسنده شد.
من یک
 برگ کمرنگم 
و شما انارهای پر رنگ. @ANARSTORY
اعضای محترمی که وارد تالار انتظار نشدند یا لینک ورود برای آنها ارسال نشده، در دوره نویسندگی حضور نخواهند داشت. بعد از پر کردن فرم و پرداخت وجه، لینک تالار انتظار برای شما ارسال خواهد شد و درون همان گروه، کلاس بندی خواهید شد. موفق باشید.
تا به الان، 45 نفر در این دوره ثبت نام کرده اند؛ اما هنوز برای چند درخت دیگر صندلی هست...🌸
هدایت شده از حسین ابراهیمی
همان‌طور که لی گاتکیند، بنیان‌گذار و سردبیر مجله ناداستان خلاق، در تعریف عنوان مجله و این ژانر می‌گوید ناداستان «داستان‌های واقعیِ به روایتی دل‌پذیر» هستند. این تعریف ساده و کوتاه، حد و مرز ناداستان و تمایز آن با داستان را مشخص می‌کند و آن این است که در ناداستان خبری از تخیل نیست و مهم‌ترین بند قانون اساسی آن این است: «نمی‌توانی از خودت در بیاوری». هر‌چند ما در ایران میراث‌بر ناداستان‌های ماندگاری از گذشته مانند تاریخ بیهقی، سفرنامه ناصرخسرو و در دوره معاصر، دیدار بلوچ محمود دولت‌آبادی و سنگی برگوری جلال آل احمد و مقاله‌ها و جستارهای محمد قائد هستیم، اما چند سالی است که این ژانر ادبی در ایران بیش از گذشته مورد توجه و استقبال مترجمان، نویسندگان و مخاطبان قرار گرفته است.
هدایت شده از حسین ابراهیمی
ناداستان گستره‌ای وسیع از انواع نوشته‌ها و مطالب، مانند جستار، مموآر، روزنوشت، خاطره‌نویسی، سفرنامه، زندگی‌‌نامه و خود‌زندگی‌نامه‌‌نویسی و حتی برخی گزارش‌های مطبوعاتی را در بر می‌گیرد و طلوعی معتقد است همه این‌ها ناداستان هستند و همین گستردگی در شکل است که باعث شده است این روزها زیاد نوشته و خوانده شود. او خاطرنشان می‌کند: گزارش مطبوعاتی هم البته nonfiction است و اتفاقا جزو مهم‌ترین دسته‌ نانفیکشن‌هایی است که در تاریخ ادبیات نوشته شده، به خصوص گزارش‌های جنگ داخلی اسپانیا و جنگ جهانی دوم که همینگوی نوشته است. این گستردگی و همه‌گیری می‌تواند خطر به ابتذال کشیده شدن این ژانر را هم داشته باشد.
درباره ی اوزان دوْری توضیحی عرض می کنم: همون طور که می دونید ما بعد از آخرین هجای هر مصراع می تونیم یک یا دو صامت اضافه تر بیاریم مثل همین شعر: اگر *ست* ردیف آخر مصراع ها نمی اومد بازهم وزن درست بود اما به خاطر این که آخر مصراعه، شاعر اجازه داره تا دو صامت اضافه تر هم بیاره (مصوت اضافه تر نه! فقط صامت ساکن) خب این قابلیت در اوزان دوْری دو برابر در اختیار شاعر قرار می گیره ینی علاوه بر اون که در آخر مصراع می تونه صامت اضافه تر بیاره درست در وسط مصراع هم می تونه تا دو صامت ساکن بیشتر بیاره مثلا در مصراع دوم بیت اول: دل از محبت من بردار خیانت تو وفاداری ست اگر به جای بردار، می گفت بردا () هم وزن درست بود و در مصراع اول بیت آخر: چو کوه دید غرض دریاست به رود اجازه ی رفتن داد اگر به جای دریاست می گفت: دریا () باز هم به خاطر این اختیار شاعری وزن درست بود خب موقع خوندن این شعر می بینید که وزن ما رو مجبور به مکث کردن در وسط مصراع کرده محبت تو اگر با من (مکث) دروغی از سر ناچاری ست دل از محبت من بردار (مکث) خیانت تو وفاداری ست خب در این اوزان شرط شده که از ارکان متناوب درست شن، ینی ارکانشون با هم دیگه فرق کنه، مثلا چهارتا مفاعیلن یا چهار تا فعلاتن نباشه. همچنین باید همون وزنی که در یک نیم مصراع اومده در نیم مصراع دیگر هم تکرار بشه. پس هر بیت به چهار قسمت مساوی از نظر کمیت و یه شکل از نظر کیفیت قرارگیری هجاها تقسیم میشه اوزان دوری معمولا خوشآهنگترین اوزان شعر فارسی اند و میشه با بهره گیری از ظرفیت وزنیشون به قافیه ی درونی روی بیاریم مثلا: دیده ی سیر است مرا جان دلیر است مرا زهره ی شیر است مرا، زهره ی تابنده شدم (مولانا) چند نمونه از بهترین اوزان دوری: مفتعلن مفاعلن مفتعلن مفاعلن مستفعلن فعولن مستفعلن فعولن فعلات فاعلاتن فعلات فاعلاتن مفعول مفاعیلن مفعول مفاعیلن مفاعلن فعلاتن مفاعلن فعلاتن مفاعلن فعولن مفاعلن فعولن و غیره ﷽؛انار، پادشاهی ست وارونه با تاجی رو به زمین چرا که انار پادشاه درختان آسمان است که قدش تا زمین کشیده شده. اینجا با هم یاد میگیریم. با هم ساقه می زنیم و برگ می دهیم. نشانی باغ🔻 https://eitaa.com/joinchat/100270145C4e53c7d0f6 نمایشگاه باغ🔻 @ANARSTORY
هدایت شده از 🇵🇸منتظر🇮🇷
4_5812027990661400702.mp3
3.71M
عید همگی مبارک گوش بدین امشب شاد باشین🌸