هدایت شده از موسسه و مرکز تخصصی تفسیر تمهید
بازنشر گفتگوی اختصاصی بلاگ تفسیر تنزیلی با استاد بهجت پور (1)
گفتگو با استاد بهجت پور پیرامون نظریه ایشان در مهندسی فرهنگی قرآن و کشور و نقش نگاه تنزیلی به قرآن در کشف مهندسی
متن ذیل حاصل گفتگو با استاد بهجت پور است که به صورت متن قابل استفاده برای عزیزان تنظیم کردم و سوالات و گفتگوهای اضافی را حذف کردم.
لطفا به دقت مطالعه بفرمایید. تنظیم این متن خیلی وقت برده است و لطف نمایید در صورت استفاده در جایی به جهت ترویج این نگاه، آدرس بلاگ را مرقوم فرمایید. با تشکر
استاد بهجت پور از مهندسی فرهنگی به عنوان یک صنعت یاد می کنند. صنعتی که با شما قصد سخن از آن را دارم، مرتبط با ترتیب نزول قرآن و کشف روشهای تحول فرد و جامعه از قرآن است، لذا مطالبی را که به نظر میرسد در تشریح مراد از مهندسی مفاهیم دینی مناسب باشد از میان آن گفتگو، بهعرض میرسانم:
در تنظیم متن سعی شد از کتب استاد و نظراتشان در سخنرانی ها و جلسات خصوصی با حلقه تفسیر هم استفاده شود.
مسأله امروز کشور ما آن است که چگونه خط انتقال عناصر فرهنگی شامل مفاهیم، معارف، ارزشها و رفتار دینی را سامان دهیم که حداکثر همراهی و استقبال گروههای هدف را با خود داشته باشد، رقبای خود را با کمترین هزینه از میدان خارج کند، ومنتج به نتایج ماندگار باشد؟
به عبارت روشنتر، چگونه برای خارج کردن جامعه از ناهنجارهایی که عقلپسند نیست و اسلام آنها را نمیپذیرد، برنامهریزی کنیم و علیرغم واقعیتهای موجود جامعه، و تنوع مردم نسبت به کنارزدن ناهنجاریها اقدام کنیم، و هنجارهای مخالف آنها را جایگزین نمائیم؟ به عرض میرساند در جای خود ثابت نمودهایم که بدین منظور چارهای جز نگاه تنزیلی (ترتیب نزولی) به قرآن نداریم. (تفسیر همگام با وحی، مقدمه ج1)
1/1- هدف از پژوهشهای تنزیلی
هدف اساسی، شناخت روش مناسب و پایدارِ اسلامی، برای تثبیت هنجارها در جان فرد و جامعه و فرهنگ سازی در این حوزه و مقدار سهم این مقوله در منظومه مفاهیم و عناصر فرهنگی دیگر است. هدف از پژوهش آن نیست تا طرحی بر طرحهای دیگر افزون شود، بلکه هدف آن است تا منشوری قرآنی ـ روایی و کارشناسانه عرضه کنیم که مسئولان و مدیران کشور، بتوانند موافق آن، طرحهای خود را در باب مسائل فرهنگی سنجه کنند و آسیبهای آنها را شناسایی، و ضعف و نقص آنها را مرتفع نمایند.
ادامه مطلب را در آدرس ذیل پیگیری بفرمایید.
http://hamgambavahy.blog.ir/post/94
https://eitaa.com/mtamhid
May 11
May 11
هدایت شده از موسسه و مرکز تخصصی تفسیر تمهید
تفسیر همگام با وحی استاد بهجت پور جلد اول.pdf
6.59M
فایل پی دی اف جلد اول تفسیر همگام با وحی استاد عبدالکریم بهجت پور توسط موسسه تمهید انتشار عمومی شد. این تفسیر اولین تفسیر جامع شیعی به ترتیب نزول سوره های قرآن می باشد که تاکنون 6 جلد از آن (تا سوره 57 نزول یعنی سوره لقمان) به نگارش در آمده است.
این مجلد شامل 23 سوره ابتدای نزول قرآن شامل سوره های علق، قلم، مزمل، مدثر، حمد، مسد، تکویر، اعلی، لیل، فجر، ضحی، انشراح، عصر، عادیات، کوثر، تکاثر، ماعون، کافرون، فیل، فلق، ناس، توحید، نجم و عبس می باشد.
رویکرد تفسیر تنزیلی:
* ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه ی آشنایی با روش حاکم در قرآن؛
* اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه ی مفاهیم و ارزش های دینی در سراسر آیات قرآن؛
* پرده برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن؛
* تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی به فرهنگ الاهی؛
* بیان پیوستگی منطقی مفاهیم و معانی قرآنی؛
http://tamhid.net/
http://hamgambavahy.blog.ir/
https://eitaa.com/mtamhid
May 11
انصارالقرآن
فایل پی دی اف جلد اول تفسیر همگام با وحی استاد عبدالکریم بهجت پور توسط موسسه تمهید انتشار عمومی شد.
با سلام
اساتید حوزه ان شاء الله قبل از تدریس سوره ها، حتما سوره را در تفسیر همگام با وحی مطالعه بفرمایند
با توجه به اینکه نرم افزار هنوز آماده نشده است تا در اختیار اساتید محترم قرار داده شود، موسسه تمهید اقدام به انتشار فایل پی دی اف تفسیر جلد اول نمود
ان شاء الله ویراست جدید جلد اول توسط استاد درحال تدوین است.
May 11
دلایل_صلح_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام.ppsx
1.34M
✳️ پاورپوینت دلایل صلح امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه
📚@ANSARQURAN
انتظارات_امام_حسن_مجتبی_علیه_السلام.ppsx
3.37M
✳️ پاورپوینت انتظارات امام حسن مجتبی علیه السلام از شیعیان
📚@ANSARQURAN
عرض سلام و ادب خدمت مخاطبین فرهیخته و قرآن دوست
با توجه به اینکه مجلد اول تفسیر همگام با وحیِ مفسر گرانقدر و گرانمایه، حضرت حجتالاسلام عبد الکریم بهجتپور توسط ایشان در حال ویراست جدید است، و نسخه چاپی جلد اول ویراست قبل این اثر که هماکنون تقدیم میگردد، در بازار موجود نبود، موسسه تمهید با اجازه استاد محترم، اقدام به انتشار فایل پیدیاف کتاب نمود.
از آنجا که این اثر اولین تفسیر تنزیلی شیعی در دنیای اسلام است و دستاوردهای اخیر استاد بهجتپور در حدود ده سال اخیر در این مجلد گنجانده نشده بود، گروه علمی تفسیر تنزیلی موسسه تمهید، ویراست جدید حلدهای اول تا سوم این اثر را در دستور کار خود قرار داده، تا مخاطبان ارجمند با سیر نزول سوره های قرآن و نیز مراحل تحول، دقیق تر آشنا شوند.
مواردی از نکات ناب ویراست جدید این اثر را در وبلاگ گروه تفسیر تنزیلی موسسه تمهید با آدرس ( hamgambavahy.blog.ir ) در اختیار شما قرار دادهایم، تا از مطالب جدید مرتبط با این جلد نیز محروم نمانید. شما میتوانید با عضویت در کانال مجازی موسسه تمهید در نزمافزار ایتا (https://eitaa.com/mtamhid) ، از به روزرسانی مطالب بلاگ و نیز زمان چاپ ویراست جدید مطلع گردید، و اخبار و محتواهای تولیدی تفسیر تنزیلی را پیگیری نمایید.
علاقه مندان می توانند فایل جلد اول تفسیر را از آدرس ذیل دانلود نمایند.
http://hamgambavahy.blog.ir/post/163
دانلود مستقیم:
https://bit.ly/2Jfpg2I
هدایت شده از موسسه و مرکز تخصصی تفسیر تمهید
تفسیر همگام با وحی استاد بهجت پور جلد اول.pdf
6.59M
فایل پی دی اف جلد اول تفسیر همگام با وحی استاد عبدالکریم بهجت پور توسط موسسه تمهید انتشار عمومی شد. این تفسیر اولین تفسیر جامع شیعی به ترتیب نزول سوره های قرآن می باشد که تاکنون 6 جلد از آن (تا سوره 57 نزول یعنی سوره لقمان) به نگارش در آمده است.
این مجلد شامل 23 سوره ابتدای نزول قرآن شامل سوره های علق، قلم، مزمل، مدثر، حمد، مسد، تکویر، اعلی، لیل، فجر، ضحی، انشراح، عصر، عادیات، کوثر، تکاثر، ماعون، کافرون، فیل، فلق، ناس، توحید، نجم و عبس می باشد.
رویکرد تفسیر تنزیلی:
* ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه ی آشنایی با روش حاکم در قرآن؛
* اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه ی مفاهیم و ارزش های دینی در سراسر آیات قرآن؛
* پرده برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن؛
* تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی به فرهنگ الاهی؛
* بیان پیوستگی منطقی مفاهیم و معانی قرآنی؛
http://tamhid.net/
http://hamgambavahy.blog.ir/
https://eitaa.com/mtamhid
هدایت شده از موسسه و مرکز تخصصی تفسیر تمهید
خلاصه مصاحبه اختصاصی #تفسیرـتنزیلی با استاد #بهجتـپور
موضوع مصاحبه: دوره های #تحول #مسلمانان عصر نزول (قسمت اول)
بسم الله الرحمن الرحیم
#سلطانی: استاد محترم شما چنانچه در ابتدای سوره حجر در جلد پنجم تفسیر #همگامـباـوحی و نیز در کتاب #شناختـنامهـتنزیلی سورهها آوردهاید، معتقدید که سوره ها و آیات قران به تناسب رشد شخصیت مردمی که به دعوت پیامبر اکرم ص و قران پاسخ مثبت می دادند، نازل می شد، هر میزان که مسلمانان رشد می کردند، شرائط اجتماعی و فرهنگی دستخوش تغییر و تحول می شد و گاه حتی متغیرهایی به برنامه تحول افزوده می شد. خدای متعال متناسب با این شرائط و متغیرهایی برای مسلمانان ، پیامبر اکرم ص و حتی معارضان، سیاست ها و رهنمودهایی صادر می کرد. لذا پیشنهاد می دهید که در #پژوهشهایـموضوعی #تنزیلی در چینش آیات گرد آمده، دسته بندی و جایابی آیات به تناسب این مراحل رشد و تحولات پیرامونی آن تنظیم شود و معتقدید که باید زمینه های اجتماعی و واقعیت خارجی که درپیشرفت مسلمانان عصر نزول به مدد قران اتفاق افتاد، دقت کرد و رابطه ی هر مفهوم را با این دوره ها ی رشد سنجه کرد.
برای دست یابی به این دوره های رشد اجتماعی مسلمانان که به منظور استقرار فرهنگ اسلامی صورت بسته است، شما از یکی از آموزه های قرآن که دیگران چنین توجهی به آن نداشتند، بهره بردهاید و آن آیه 29 #سورهـفتح است. ممکن است کمی این موضوع را باز بفرمایید.
#استاد #بهجتـپور: باسلام خدمت شما و قرآنپژوهان محترم؛ در مورد موضوعی که مطرح فرمودید باید گفت که: بله، در قران آموزه هایی بدین منظور وجود دارد که ما از آنها تحت عنوان مهندسیهای معکوس قرآن یاد میکنیم که مهم ترین این آموزهها که خدای تعالی فهم آن را نصیب ما کرد، آموزهای است که در سوره فتح 112/ 29 وجود دارد.
در این آیه پیروان پیامبر اکرم (ص) به زراعتی تشبیه شده اند که ابتدا رشدی زیر زمینی داشته تا انکه
ادامه مطلب را در لینک ذیل مطالعه بفرمایید:👇👇
http://hamgambavahy.blog.ir/post/164
https://eitaa.com/mtamhid
🌺رویکرد تفسیر تنزیلی:
* ارائه تصویری کلی از مهندسی عمیق و دقیق تحول قرآنی از دریچه ی آشنایی با روش حاکم در قرآن؛
* اشاره به توزیع عالمانه و هنرمندانه ی مفاهیم و ارزش های دینی در سراسر آیات قرآن؛
* پرده برداری از ترکیب حکیمانه محتوا و ساختار آیات و سور در جریان نزول تدریجی قرآن؛
* تبیین روشمند نزول کلام وحی در راستای تغییر فرهنگ جاهلی به فرهنگ الاهی؛
* بیان پیوستگی منطقی مفاهیم و معانی قرآنی؛
هدایت شده از تبیین منظومۀ فکری رهبری
از ژرفای نماز.pdf
637.3K
📖 #فایل
کتاب #از_ژرفای_نماز
آیتاللهالعظمی خامنهای، رهبر انقلاب اسلامی
تهیه شده در مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
@t_manzome_f_r
رنجی که امام حسن علیهالسلام از دوستان دیدند
حضرت آیتالله خامنهای:
«پیغمبر با همهى شدّتها و رنجها و امیر مؤمنان با همهى دردها و غمها و ائمّهى دیگر با همهى ستمدیدگیها هیچ کدام در وضعیّت امام حسن قرار نگرفتند و این عظمت حسنبنعلى را نشان میدهد؛ زیرا آن دیگران، ائمّهى هداة معصومین اگر از سوى دشمن رنج میدیدند، از سوى دوستان آن زخمها را التیام مییافتند امّا امام حسن مجتبى اینجور نبود، نزدیکترین یاران امام حسن به او گفت یا مذلّ المؤمنین.» ۱۳۵۹/۵/۶
#رحلتـحضرتـختمیـمرتبت و #شهادت_امامحسنمجتبی_علیهالسلام تسلیت باد
••※[🔹∷∷※∷∷🔹 @ansarquran
#پیام_صبحگاهی
زندگی، یعنی اینکه ما #هدفها را ترسیم کنیم و #ارزشهایی را که برای ما عزیز و محترم است، مشخص کنیم و بعد با همهی #قوا بکوشیم؛ اصلاً زندگی جز این معنی ندارد؛ والّا اگر انسان از ارزشها خالی باشد، به یک جماد تبدیل خواهد شد؛ یا یک حیات نباتی خواهد داشت؛ جذب کن و رشد کن؛ یا احیاناً یک حیات حیوانی خواهد داشت؛ جذب کن و رشد کن و باز تلاش کن برای اینکه گیر بیاوری، تا مجدداً جذب کنی و رشد جسمانی و مادّی کنی! اینها که ارزشی ندارد؛ این زندگی، انسانی که نیست.
زندگی، یعنی تلاش در این مسیر ارزشهای انسانی؛ و «انّما الحیاة عقیدة و جهاد»، یعنی همین.
۱۳۷۰/۱۱/۲۹
@ansarquran
#شاخصهای_حکومت_نبوی:
✔️ نظامی که پیامبر ساخت، شاخصهای گوناگونی دارد که بین آنها هفت شاخص از همه مهمتر است.
🖋 ۱. معنویت: انگیزه و موتور پیشبرنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل و فکر مردم می¬جوشد و دست و بازو و پا با و وجود آنها را در جهت صحیح به حرکت در میآورد.
.
🖋 ۲. قسط و عدل: اساس کار بر عدالت و قسط و رساندن هر حقی به حقدار بدون هیچ ملاحظهای است.
.
🖋 ۳. علم و معرفت: در نظام نبوی پایه همه چیز، دانستن و شناختن و آگاهی و بیداری است. کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمیدهند.
.
🖋۴. صفا و اخوت: در نظام نبوی درگیریهای برخاسته از انگیزههای خرافی، شخصی، سودطلبی و منفعتطلبی مبغوض است و با آن مبارزه میشود. فضا، فضای صمیمت و اخوت و برادری است.
.
🖋 ۵. صلاح اخلاقی و رفتاری: انسانها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی پیراسته و پاک میکند.
.
🖋۶. اقتدار و عزت: جامعه و نظام نبوی، توسریخور، وابسته، دنباله رو و دست حاجت به سوی این و آن دراز کن نیست؛ عزیز و مقتدر و تصمیمگیر است. .
🖋 ۷. کار و حرکت و پیشرفت دائمی: توقف در نظام نبوی وجود ندارد؛ به طور مرتب حرکت و کار و پیشرفت است. اتفاق نمیافتد که یک زمان بگویند دیگر تمام شد، حال بنشینیم استراحت کنیم!
📖 #انسانـ250ـساله
@ansarquran
🇮🇷🇮🇶 درسهای فتنه عراق برای ایران
۱. همراه شدن تاکتیکی با اعتراضات به نیت هدایت مطالبات و آرام کردن شرایط، غلط و بیثمر است و از همان ابتدا باید تمام گروههای سیاسی و مراجع دینی صف خود را جدا و با آشوب مخالفت و مقابله کنند.
۲. کنترل سران اغتشاشات مانع فتنه نمیشود چراکه در دوره کنونی و در مدل جدید براندازی، اساسا آشوبها بدون رهبر ظاهری صورت میگیرد.
۳. آغاز اغتشاشات الزاما موکول به رویداد سیاسی اقتصادی خاصی نیست و در هر زمان و به هر دلیلی امکان شعلهور شدن اعتراضات هست.
۴. ترورهای هدفمند در دل آشوبهای بیهدف طراحی و اجرا میشود.
۵. با اوج گرفتن ناامنی و هرجومرج هیچ فرد و جناحی در نهایت مصون از تعرض نخواهد بود.
۶. توقف موقت آشوبها را نباید پایان آن تصور کرد.
۷. مقدسات و غیرت دینی، همیشه مانع و دافع آشوب نخواهد بود.
۸. مطالبات بهحق، همواره امکان انحراف و انفجار را دارد.
۹. علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد و اصلاحات اداری سیاسی پس از آغاز درگیریها فایده چندانی ندارد.
۱۰. آنچه امکان نجات کشور و جامعه را دارد، ولی فقیهِ در رأس ساختار حاکمیت و دارای قاطعیت است، نه مرجعیت دور از سیاستی که ضمانت اجرایی برای تحقق فتاوی و نصایح او وجود ندارد.
#احمد_قدیری
هدایت شده از ✒مـــــه شکن
🏴امام رضا علیه السلام :
عقل شخصِ مسلمان تمام نيست، مگر اين كه چندین خصلت را دارا باشد :
1. از او اميد خير باشد.
2. از بدى او در امان باشند.
3. خير اندك ديگرى را بسيار شمارد.
4. خير بسيار خود را اندك شمارد.
5. هرچه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود.
6. در عمر خود از دانشطلبى خسته نشود.
7. فقر در راه خدايش از توانگری در راه ظلم محبوبتر باشد.
8. خوارى در راه خدايش از عزت با دشمنش محبوبتر باشد.
9. گمنامى را از پرنامى خواهانتر باشد.
(تحف العقول ، ص 467)
@meh_shekan
🔴تهران، دمشق، بیروت، بغداد
🔺پی نوشتی بر مستند #تهران_دمشق
🔹دیشب در دوره بصیرتی فعالان رسانه ای در #مشهد_مقدس، فیلم مستند بسیار خوب «تهران_دمشق» با حضور کارگردان آن، آقای علی صدری نیا اکران شد. تابحال این مستند را ندیده بودم و نکات بسیار مهم و خوبی در آن یافتم.
🔹یکی از نکاتی که برای من مهم بود و این روزها هم در تجمعات اعتراضی لبنان و عراق شاهدش هستیم، یک خط کاری مشترک در هدایت شعارهای تجمعات اعتراضی کشورهای محور مقاومت بود. چیزی که در تجمعات اعتراضی هیچ جای دیگر دنیا وجود ندارد!
🔹ده سال پیش در فتنه ۸۸ از شعار «نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران» رونمایی شد و در دی ماه ۹۶ تکرار گردید؛
سه سال بعد در سوریه شعار «لا ایران لا حزب الله» سر داده شد؛
در تجمعات این روزهای لبنان نیز عده ای شعار «لا ایران لا سوریه» می دهند و در عراق نیز «ارحل ارحل یا ایران»!
🔹مبدأ شعار کاملا آشکار است و خط کاری نیز مشخص؛ قدرت نرم مثلث عبری_عربی_غربی با استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی، این مطالبه ی بی اساس را در ذهن عده ای از مردم کشورهای مقاومت ایجاد می کند که ریشه ی مشکلات، کمک های این کشورها به یکدیگر است؛ با پروپاگاندای رسانه ای آن را مطالبه ی سراسری نشان می دهد؛ و از درونش ناامنی می آفریند! ناامنی گسترده برای برهم زدن «اتحاد قدرتمند محور مقاومت».
🔻پیام کلی مستند «تهران دمشق» این بود: تجربه ی سوریه در پیش چشم همه ی ماست. دوران شوم و خون آلود داعش، از دل غفلت و فریب خوردن مردم معترض به مشکلات معیشتی بیرون آمد. پذیرفتن این شعارهای بی اساس، کشیدن کبریت شعله ور شدن منطقه است که هیچ کس از آن رهایی نمی یابد!
✍️ رها عبداللهی
ﮐﺮﺑﻼ ﯾﻌﻨﯽ ﺍﻃﺎﻋﺖ ﺍﺯ #اﻣﺎﻡ
ﮔﻪ ﺑﻪ ﺣﮑﻢ ﺍﻭ ﻧﺸﺴﺘﻦ ﮔﻪ ﻗﯿﺎم
ﮐﺮﺑﻼ ﯾﻌﻨﯽ ﮐﻪ ﯾﺎﺭ #ﺭﻫﺒﺮی
ﺍﺯ #ﺣﺴﯿﻦ ﻋﺼﺮ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﻣﺎﻧﺒﺮی.....
❤️
ⓙⓞⓘⓝ↷
🆔 : @ansarquran •••🍃🌸
💎 این قلب نمیمیرد
🔻امام رضا عليه السلام:
مَن جَلَسَ مَجلِسا يُحيى فيهِ أمرُنا ، لَم يَمُت قَلبُهُ يَومَ تَموتُ القُلوُبُ
❇️ هر كه در مجلسى بنشيند كه در آن ياد ما (اهل بيت) زنده مىشود، قلبش در روزى كه قلبها مىميرند، نمىميرد.
📚 وسائل الشیعه، ج ۴۴ ، ص ۲۷۸
⚫️ حرم امام رضا(ع) باید بیش از هر چیز، ما را یاد چه چیزی بیندازد؟
🔹🔸امام رضا(ع) در بین همۀ ائمۀ هدی، صریحترین پیامهای ولایی را به مردم منتقل کردند و دعوت به امر ولایت را در زمان خلیفۀ مقتدر عباسی؛ هارون الرشید هم انجام میدادند. شجاعت و صراحت امام رضا(ع) در دعوت به امر ولایت و امامت فوقالعاده بود.
♦️سخن صریح امام رضا(ع) به مأمون هم بسیار قابل تأمل است. وقتی مأمون، حضرت را به دارالخلافه آورد، حضرت به او فرمود: «مأمون! با این کاخ و سلطنت و با این تقرّبی که به ظاهر برای من درست کردهای فکر نکن بر عزّت من در جهان اسلام افزودهای! من در مدینه بر مَرکب خود سوار میشدم و بر قطعه کاغذی دستوری مینوشتم که در شرق و غرب عالم اطاعت میشد.» (عیون اخبار الرضا/۲/۱۶۷)
♦️امام رضا(ع) وقتی کمترین فرصت و امکان و کمترین ظرفیت برای آشنایی با مفهوم امامت و ولایت را در میان مردم دیدند، بر روی مفاهیمی مثل نماز و روزه و عبادات و اخلاقیات کار نکردند، بلکه به سراغ اصل ماجرا رفتند و به اصلیترین مفهوم دینی یعنی ولایت و امامت پرداختند. نمونۀ برجستۀ آن حدیث سلسلة الذهب است.
♦️البته دلیل این ترجیح هم در کلامی از حضرت کاملا معلوم است آنجا که میفرمایند: «نماز بدون امامت تمام نیست، زکات و روزه و حج و جهاد بدون امامت تمام نیست. و اساسا تمام احکام با امامت تمام میشود و بدون امامت همۀ اینها ناقص است؛ (کافی/۱/۱۹۷)
♦️حرم امام رضا(ع) باید بیش از هر چیز ما را به یاد امر ولایت بیاندازد و زیارت حضرت برای ما یادآور اصل امامت باشد، در حرم امام رضا(ع) باید بیش از هرچیز برای فرج دعا کنیم تا قدردان زحمات امام رضا(ع) باشیم.
✍️ علیرضا پناهیان
☑️ @ansarquran
هدایت شده از شفیعی
خدایا
با حسین(علیهالسلام) آغاز کردیم
پای سفرهٔ مهرش نشستیم
و از زلال معرفتش نوشیدیم.
با کاروان زینب(علیهاالسلام) همراه شدیم و با پیامبر رحمت و حسن مجتبی و رضای رئوف(علیهمالسلام) به پایان رساندیم.
اینک دلمان برای بهار و جوانه زدن، قنج میرود؛ جوانههای ریشهدار و محکم.
تا بمانیم بر این عهد دیرین
و جدا نشویم از مهر و معرفت این خاندان.
امیدمان این است که مبارکی این روزها را بچشیم و حیاتی تازه را تجربه کنیم.
نعمتت را بر ما تمام کن و بهتر از تصورمان را نصیبمان گردان.
🍀🌸
#ربیعالاول ۱۴۴۱