🖌 جمع بندی وِیژگی نهادی بودن جبهه و شبکه
🔻 نهاد ، نهاده جبهه ساز - قسمت(آخر)
🖌 در نهایت نبض حیات یک نهاد اینگونه است:
🔸 یک:موثر در بینش و کنش مردم
🔹 دو:جایگاه اسنادی در جامعه و بویژه در بحران های درونی و بیرونی اجتماعی
🔸 سه:ثبات در طول زمان
🔹 چهار: حفظ کارکردها
🔸 پنج:کادرساز
🔹 شش: بینش ساز
🔸 هفت:مهندسی مطلوب زمان برای مدیریت تغییرات با توجه به شتاب انقلاب اسلامی
🔹 هشت:پدیده سازی ، و نه صرفا پدیده نگاری
🔸 نه:امکان ابداع در حکمرانی سیال و غیر قابل پیش بینی ( با توجه به دشمن شناسی و دشمن پژوهی )
🔹 ده:استوار سازی بینشی مردم با تکیه بر ارزش های دینی ، سنتی و حاکمیتی و ایجاد گروه و یا گروه های شاهد
و چه زیبا است این بیان مبارک مقام معظم رهبری که:
هیچ کس سپاه را خلق نکرد ،سپاه مثل یک چشمه جوشید.
#شبکه_سازی
#نهاد_سازی
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
🖌 جمع بندی وِیژگی نهادی بودن جبهه و شبکه
چند پرسش برای تامل بیشتر:
🔸آیا نهادهای موجود توان برپا داشتن پرچم بیانیه گام دوم انقلاب را دارند؟
🔹آیا سازمان و گروه سازی های سفارشی ما ، نهاد سازی با همه معیارهای بالاست؟
🔸آیا مردم ، به عنوان صاحبان اصلی انقلاب همچنان توان نهادسازی خودجوش را دارند؟
🔹آیا در بحران های اجتماعی مجال دیده شدن نهادهای مردمی را می دهیم؟
🔸 آیا ذائقه جبهه سازان انقلاب به فراگیری جذب همه و یا عمده اقشار مختلف مردمی است؟
🔹جبهه انقلاب اسلامی برای شناخت و تربیت زیر زمینی نخبگان توانمند مردمی به منظور ایجاد نهضت های فکری و عملکردی در قالب نهادهای مردمی سازگار با رسالت انقلاب چه برنامه ای دارد؟
🔸 اگر نهاد را نماد جوشش مردمی بدانیم ، در دهه اخیر کدام نهاد را به معنی واقعی نهاد می دانیم؟
🔹موانع جدی نهادسازی ، با شرایطی که در بالا آمد ، چیست؟
🔸با توجه به نکات اشاره شده درباره ننبض حیات نهادها ، کدام نهادهای موجود نیاز به احیا دارند؟
🔺حال این جملات از مقام معظم رهبری را با دقت مرور کنید:
"یک نکتهی بسیار مهمّ دیگری دارد و آن، این است که خدمت شما، حرکت شما و کار شما کمک میکند به رونمایی از الگویی که اسلام برای جامعهسازی و برای مدیریّت جامعه دارد نشان میدهد؛ این خیلی مهم است."
" اسلام الگوی مستقلّ خودش را دارد. الگوی اسلامی برای نظامسازی و جامعهسازی به طور خلاصه یک الگویی است مرکّب از ایمان و علم و عدل؛ این سه عنصر اصلی است.
ایمان به معنای ایمان توحیدیِ خالص که این ایمان توحیدیِ خالص، هم در ساخت شخصیّت انسانها تأثیر میگذارد، هم در ساخت جامعه و قوارهی عمومی جامعه اثر میگذارد، و هم در عمل شخصی امتداد دارد، هم در شکل اجتماعی. علم با گسترهی بیانتهای آن -هم علم الهی، هم علم طبیعی به آن معنا که غربیها هنرشان را در آن نشان دادند، یعنی تسخیر طبیعت و تسلّط بر طبیعت و مانند اینها- جزو چیزهایی است که در اسلام ممدوح است. بعد انسان عروج میکند از این مرحله به مراحل بالاتر؛ علم به هویّت انسان، علم به عالَم ملکوت و علوم الهیِ برتر از این حرفها. این علم شامل همهی این مسائل است.
عدل هم به معنای وسیع عدل؛ هم عدالت اقتصادی، هم عدالت قضائی، هم عدالت اجتماعی، یعنی عدالت به معنای واقعی کلمه. این، آن چیزی است که امام به ما یاد داده. ما البتّه در هر سه بخش عقبیم. تحرّک ما تحرّک مناسب و شایستهای نبوده.
#شبکه_سازی
#نهاد_سازی
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
📣سامانه خبری مسابقات اینترنتی
🔸فارسی مچ رسانه خبری رویدادهای اینترنتی از آبان ماه1389 آغاز به کار نمود.
🔹هدفی که دست اندرکاران این سایت دنبال می نمایند جمع آوری تمامی رویدادهای اینترنتی در یک فضا می باشد.فارسی مچ به صوت کاملا خصوصی و مستقل از وابستگی به نهادهای مختلف اداره می گردد.
ادرس لینک سایت👇👇
https://www.farsimatch.ir
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
💠شهیدصدر درباره امام خمینی چه گفت؟
🔻یادداشتی به مناسبت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)
🔹آنچه از شهید صدر درباره امام خمینی(ره) معروف شده، جملهای است که از اولین روزهای پیروزی انقلاب از شاگردان شهیدصدر در ایران نقل شد و شهرت یافت: «ذوبوا فی الامام الخمینی کما ذاب هو فی الاسلام».
اما این همه آنچه شهیدصدر درباره امام خمینی گفته، نیست. در نامهها و نوشتههای شهید صدر تعابیر گوناگونی درباره انقلاب اسلامی ایران و بهطور ویژه امام خمینی(ره) وجود دارد که بیانگر مفاهیم ارزشمندی در تاریخ انقلاب اسلامی است.
🔸شهید صدر پس از ورود امام خمینی به ایران در ١۶ بهمن ١٣۵٧ پیام تبریکی به ایشان صادر کرده و در بخشی از آن چنین میگوید:
حضرت آیة الله العظمى الإمام المجاهد الخمینى دامظله
این نامه را به حضرتعالى در یکى از حساسترین لحظات تاریخ اسلام مىنویسم تا بدین وسیله اعتماد و مباهات بىنهایت خود را به پیروزىهاى بزرگ ملت مسلمان ایران اظهار کنم؛ پیروزىهاى پىدرپى و چشمگیرى که با رهبرى خردمندانه آن حضرت صورت گرفت و برنامه نجاتبخش اسلامى را بهجاى دو تمدن و ایدئولوژى متقابل شرق و غرب به بشریت عرضه داشت؛ پیروزى شکوهمندى که با همت بلند ملت مسلمان ایران به رهبرى حکیمانه آن حضرت تحقق پیدا کرد و این سرزمین اسلامى را از لوث شبح طاغوت زمان پاک کرد و شرافت و کرامت جریحهدارشدۀ ملت مسلمان ایران را از نو احیاء و زنده کرد… در این هنگام که با امید و دعاى فراوان از درگاه الهى چشمبهراه مراحل بعدى پیروزى این نهضت عظیم اسلامى هستیم، همۀ وجود و امکانات خود را در خدمت آن وجود بزرگ و نهضت مقدس اسلامى مىگذاریم و از خداوند متعال خواستاریم که بر عمر و عزت آن حضرت بیفزاید و آرزوهاى دیرینه و بزرگ ما را در سایۀ مرجعیت و رهبرى آن حضرت محقّق بفرماید، انشاءالله.
🔹شهید صدر در کتاب اسلام راهبر زندگی که آن را از اساس برای جمهوری اسلامی ایران نوشته، به تحلیلی جامع از نقش انقلاب ایران در تاریخ معاصر اسلام و نیز رهبری امام خمینی پرداخته است. افزونبراین در خاطرات و گفتههای شفاهی که از شهید صدر نقل شده است، تعابیر بسیار بلندی درباره انقلاب اسلامی ایران و امام خمینی نقل شده است. یکی از معروفترین این تعابیر که چند تن از شاگردان شهید صدر در مجالس مختلف از او شنیدهاند، این عبارت مشهور است: «اگر امام خمینی به من دستور دهد که به روستایی در ایران بروم و در آن فعالیت کنم، ذرهای درنگ نمیکنم».
🔸در پایان به یک عبارت از گفتوگوی شهید صدر با سید حسن شبّر بسنده میکنیم: «امام خمینی حفظهالله هیبت استعمار جهانی را درهم شکسته است و پس از انقلاب امام، دیگر کشورهایی که خود را ابرقدرت میدانستند، ابرقدرت نخواهند ماند. پس از این، ابرقدرت حکومتی است که اسلام بهپا خواهد کرد و ایران هستۀ اولیۀ این حکومت را شکل میدهد».
🇮🇷مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
بسم الله الرحمن الرحیم
✅ #ضرورت_اندیشه ✅
💠#خلأ_تئوریک انقلاب اسلامی
5⃣ #گلایههای_رهبری از پر نشدن این خلأ توسط جامعۀ علمی
👈 ما #فتنهی_88 را داشتیم بعد از فتنهی 88 آقای حجاریان؛ حالا نمیدانم روی حساب زرنگی بود یا متحول شده بود، آمد گفت که این فتنه زیر سر #علوم_انسانی بود. ما واقعاً نفهمیدیم این به خاطر زرنگی بود یا چیز دیگری؛ البته بعد این مصاحبه آزادش کردند، نفهمیدیم زرنگی کرد بالاخره هیچچیز را گردن نگرفت ولی یک حرف خیلی اساسی زد.
👈 بعدش حضرت آقا این سخنرانی را کرد، یعنی بهسرعت حضرت آقا استقبال کردند انگار یکچیزی گلویش گیرکرده بود تا این را گفت حضرت آقا یک سخنرانی کرد علیه علوم انسانی؛
⚠️ حضرت آقا:
«آن حقيقت اول كه گفتيم نظام مستظهر به #حوزههاى_علميه است، به خاطر اين است كه #نظريهپردازى سياسى و نظريهپردازى در همهى جريانهاى ادارهى يك ملت و يك كشور در #نظام_اسلامى به عهدهى علماى دين است.آن كسانى ميتوانند در باب نظام اقتصادى، در باب مديريت، در باب مسائل جنگ و صلح، در باب مسائل تربيتى و مسائل فراوان ديگر نظر اسلام را ارائه بدهند كه متخصص دينى باشند و دين را بشناسند. اگر جاى اين نظريهپردازى پر نشد، اگر علماى دين اين كار را نكردند، نظريههاى غربى، نظريههاى غيردينى، نظريههاى مادى جاى آنها را پر خواهد كرد. هيچ نظامى، هيچ مجموعهاى در خلأ نميتواند مديريت كند؛ يك نظام مديريتى ديگرى، يك نظام اقتصادى ديگرى، يك نظام سياسى ديگرى كه ساخته و پرداختهى اذهان مادى است، مىآيد جايگزين ميشود؛ همچنان كه در آن مواردى كه اين خلأها محسوس شد و وجود داشت، اين اتفاق افتاد.»
⚠️ ادامه بیان حضرت آقا:
«اينكه بنده دربارهى علوم انسانى در دانشگاهها و خطر اين دانشهاى ذاتاً مسموم هشدار دادم - هم به دانشگاهها، هم به مسئولان - به خاطر همين است. اين علوم انسانىاى كه امروز رائج است، محتواهائى دارد كه ماهيتاً معارض و مخالف با حركت اسلامى و نظام اسلامى است؛ متكى بر جهانبينى ديگرى است؛ حرف ديگرى دارد، هدف ديگرى دارد. وقتى اينها رائج شد، مديران بر اساس آنها تربيت ميشوند؛ همين مديران مىآيند در رأس دانشگاه، در رأس اقتصاد كشور، در رأس مسائل سياسى داخلى، خارجى، امنيت، غيره و غيره قرار ميگيرند. حوزههاى علميه و علماى دين پشتوانههائى هستند كه موظفند نظريات اسلامى را در اين زمينه از متون الهى بيرون بكشند، مشخص كنند، آنها را در اختيار بگذارند، براى برنامهريزى، براى زمينهسازىهاى گوناگون. پس نظام اسلامى پشتوانهاش علماى دين و علماى صاحبنظر و نظريات اسلامى است؛ لذا نظام موظف به حمايت از حوزههاى علميه است، چون تكيهگاه اوست.»
(29/ 07/ 1389) بيانات در ديدار طلاب، فضلا و اساتيد حوزه علميه قم
#نیازهای_نظری_نهضت
#مکتب_امام
مرکز مطالعات و گفتمان سازی مکتب امام ره
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
📌نقد شتاب دهنده ها
#یادداشت_اول
🖍مقدمه
استارتآپ نیز مانند بسیاری از پدیدههای دیگر، دارای دو روی مثبت و منفی است. در کنار ویژگیهای مثبتی که برای استارتآپها میتوان برشمرد، با کمی مداقه و بررسی دقیقتر و عمیقتر، میتوان اسیب ها و تهدید هایی را نیز در این حوزه مشاهده کرد که در برخی سطوح میتوان آنها را مشاهده کرد و در سطوحی دیگر، هنوز فراگیر نشدهاند؛ اگرچه میتوان ردّپای آنها را دید. به طور کلّی این تهدیدها و آسیب ها را میتوانیم در حوزههای
«امنیتی»
«فرهنگی»
«ریل گذاری جهت گیری تخصصی غلط»
«عدم توجه به زیرساخت های پیش نیاز»
«نداشتن مغز افزاری و برنامه دقیق»
تقسیمبندی کرد.
#تهدیدهای_امنیّتی
🖊آنطور که جسته و گریخته بیان میشود در سالهای اخیر با اوج گرفتن رشد استارتآپها در کشور، برخی از افراد و نهادها تحت عناوینی چون سرمایهگذاری و آموزش در حوزه استارتآپها وارد کشور شدهاند که بعضاً دارای سوابق امنیّتی منفی هستند. علاوه بر این، در سالهای گذشته شماری از این افراد و نهادها توانستهاند حسن شهرتی نیز بین فعّالان این حوزه کسب کنند. سرمایهگذاران و مربیّان خارجی نیز افزون بر آنها به بازار استارتآپی ایران وارد شدهاند. بر این اساس، میتوان ادّعا کرد که در این فضای کسبوکاری، زمینهای ایجاد شده که ممکن است محملی برای برخی تهدیدهای امنیّتی علیه کشور باشد.
🖌سوءاستفاده اطّلاعاتی، قلب این تهدیدها است (کلان دادههای تولید شده که در اختیار دشمنان شاید قرار بگیرد و یا دسترسی داشته باشند).
زیرا این افراد در پوشش فعّالان استارتآپی، اوّلاً اطّلاعاتی فراوان درباره شرایط کسبوکار و بازار ایران به دست میآورند؛ و ثانیاً بسیاری از استارتآپها مجموعه دادههای عظیمی از رفتارها و اعمال شهروندان به دست آوردهاند که دسترسی خارجیها به این اطّلاعات میتواند باعث بروز مشکلات فراوانی برای کشور شود.
🔺 برای مثال، استارتآپی که ارائهکننده خدمات مجازی کرایه خودرو است، در پایگاه داده خود مشخّصات مشتریان، سوابق استفاده از سرویس، محل سکونت و مکانهایی که افراد به آنجا رفتهاند را در اختیار دارد که مجموعهای ارزشمند برای هر دستگاه اطّلاعاتی به حساب میآید. بنابراین، فقدان نظارت لازم و عدم تدوین سازوکارهای مناسب در این عرصه میتواند این تهدید را به آسیب تبدیل کند.
برای مواجهه با این تهدید بایستی سازوکارها و قواعد مورد بازنگری قرار گیرند و حتّیالمقدور، مقابله با آن از سنخ پیشگیری باشد.
🖍در شرایط کنونی، برخی از نهادهای حاکمیّتی چشم خود را بر چنین تهدیدی بستهاند و آن را انکار میکنند. این برخورد نیز عرصه را برای عملیشدن چنین تهدیداتی مهیّا کرده است. در حالی که با هوشیاری این نهادها و نقشآفرینی مؤثّر آنها در شفافکردن هرچه بیشتر این حوزه، میتوان بخش قابل توجّهی از تهدید را پیش از نیاز به برخوردهای سلبی نهادهای امنیّتی، خنثی کرد.
#شتابدهنده
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_uni
جستار-تهاجم فرهنگی شرقی.pdf
415.3K
🔺بررسی و تحلیلهای موضوعی
✅نگاهی به ابعاد تاثیر گذای محصولات فرهنگی کره جنوبی بر جامعه ایرانی
✅تهاجم فرهنگی شرقی
🔷🔹🔸🔶🔹🔷🔹🔶🔸🔹🔷
#حکمرانی_فرهنگی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
📌نقد شتاب دهنده ها
#یادداشت_دوم
🖍به جرأت میتوان ادّعا کرد که مهمترین تهدیدی که گسترش فضای استارتآپی میتواند به همراه داشته باشد، تهدید از ناحیه فرهنگ و پروژه تغییر نرم است. این مسأله آنقدر جدّی است که حتّی برخی مقامات ارشد آمریکایی در پیام خود به جوانان ایرانی توصیه میکنند که به سمت راهاندازی استارتآپها بروند! نکتهای که در اینجا وجود دارد آن است که در موج ترویج استارتآپها و معرّفی این عرصه به جوانان (عمدتاً فرهیختگان) که در چند سال اخیر بسیار شدّت گرفته، بیشتر از آنکه شاهد نگاهی کارآفرینانه و مبتنی بر اقتضائات بومی باشیم، شاهد ترویج الگوهای غربی این حوزه هستیم و ریشه اصلی این الگوها، سیستم بازار آمریکا و اکوسیستم دره سیلیکون بوده است.
⭕️کوشش برای ایجاد حس انزوا از آرمانهای انقلاب و در نتیجه تغییر فرهنگی صورتبندی مسأله به این صورت است که نمایشی از وضعیّت اقتصاد دنیا نشان داده میشود که در آن، شاهد اقتصادی به اصطلاح جهانی هستیم،کشورها در این سیستم اقتصادی، همافزایی مسالمتآمیز دارند و همه از مزایای این همزیستی بهرهمند میشوند.در همین راستا، هنگامی که ما با قویترین عضو این سیستم (آمریکا) درگیر شویم، از این سیستم کنار گذاشتهشده و منزوی میشویم.این انزوا به عقبماندگی کشور میانجامد!!!!.
🔺پس، برای پیشرفت باید از درگیری بیمورد خودداری نمود و وارد این سیستم شد؛
همانطور که برخی کشورهای دیگر، مانند کرهجنوبی، هند، مالزی و چین که تا چند دهه قبل کشورهایی توسعهنیافته محسوب میشدند، به دلیل عدم درگیری با ابرقدرتها توانستند در سیستم اقتصاد جهانی حضور پیدا کرده و با اجرای سیاستهای متناسب با آن، پیشرفت کنند.
این حس انزوا وقتی ایجاد میشود که سرمایهداران بزرگ غربی در انواع اکوسیستمهای کشورهای در حال توسعه سرمایهگذاری کرده و حمایتهای زیادی را انجام میدهند؛عموماً شرایط در مورد ایران متفاوت است و اینگونه نیست. همین امر باعث میشود افرادی پرشور که میل شدیدی به رشد و پیشرفت دارند، به آرمانهایی که آنان را از پیشرفت و بهرهمندی از چنین امکاناتی دور میسازند، بدبین شوند.جوّ موجود در فضای استارتآپی کشور تحریککننده این نوع نگرش است و بر اسطورهسازی مستمر از شرکتها و کسبوکارهایی مبتنی است که ترویجگر این نگاه اقتصادیاند؛ نگاهی که در آن برای پیشرفت ناگزیریم به این سیستم بپیوندیم و راه مستقلی وجود ندارد!
⭕️ترویج سبک زندگی از دیگر اقدامات استارت آپها است، نوع لباسها و کتابهایی که در دیجی کالا به فروش میرسد و...در واقع، الگوهای ترویجی در فضای استارتآپی کشور، الگوهای منبعث از نگاه سرمایهداری هستند و طبیعتاً ارزشهای حاکم بر آنها نیز متأثّر از همین نگاه است.ولی از آنجا که قلمرو استارتآپها از سطح نظریه فراتر رفته و در عمل نیز امتداد مییابد، و از سویی ارتباط استارتآپها با جامعه و وسعت تأثیر و تأثّرات آنها بیشتر است، دامنه و شدّت اثرات آن نیز بیشتر خواهد بود. این اثرپذیری نگرشی، تأثیرات بلندمدّت و خزندهای بر چارچوبهای فرهنگی و ارزشی جامعه ما میگذارد.
🖍مساله دیگر در تهدید های فرهنگی شتاب دهنده ها این می باشد که این ساختار ها دارای ادبیات خاص و مفاهیم مختص به خود مباشند مانند:منتور و کوچ(مشاور)، انجل(فرشته ایده) و ... که یک گفتمان ادبیاتی را در فضای دانشگاهی دارد ایجاد می کند در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از زبان فارسی به عنوان یکی از ارکان هویت ملی مردم ایران نام بردند و فرمودند: ((اکنون زبان فارسی بهترین حامل و رسانه برای معارف، افکار، نوآوری و تمدن عمیق اسلامی محسوب میشود و بر این اساس وظیفه ما در قبال زبان فارسی بسیار سنگین است.)) دیدار اعضای دومین مجمع بینالمللی زبان فارسی با رهبر انقلاب
#جمع_بندی
🖍بر اساس آنچه بیان شد، شرایط موجود در فضای استارتآپی کشور در حال حرکت به سمت و سویی است که به ابزاری مهم در جهت تغییر نرم در جامعه ایران بدل گشته و دشمنان نیز بر این نوع تغییر، حساب ویژهای باز کردهاند. از آنجا که این فرآیند تغییر، روندی بسیار خزنده دارد و تأثیراتش بیشتر تدریجی و مخفی است تا دفعی و آشکار، شناسایی دقیق و برخورد مناسب و به موقع با آن بسیار ضروری است که هوشیاری کامل نهادهای مسئول را میطلبد.
#شتابدهنده
🔅تمُد🔅
🆔 @temod_uni
💠 یک سایت روایی
👇👇👇
Alvahy.com
💠 روی هر سوره اي از قران که کلیک کنید،
ذیل هر آیه روایات را همراه با ترجمه میاورد.
🔹اين سایت در واقع همان
"کتاب ۱۸ جلدی تفسیر اهلبیت علیهم السلام"
تالیف ؛ آقای علی رضا برازش
چاپ انتشارات امیرکبیر است.
🔹 که بعلت کمبود کاغذ دیگر تجدید چاپ نشد و به منظور استفاده عموم به شکل 📌رایگان در فضای مجازی قرار گرفته است.
🔹لازم به ذکر است این کتاب در زمان انتشار خود یعنی در سال ۱۳۹۴ به مبلغ ششصد هزار تومان قیمت خورده است و شما می توانید با مراجعه به آدرس فوق به شکل رایگان و بسیار ساده تر وکاملتر از نسخه چاپی از آن استفاده کنید و فیش برداری فرمایید و فیش های تحقیقاتی خود را در کامپیوتر خود ذخیره کنید.
استاد پژوهشگرجناب آقای برازش تلاش کرده اند در ذیل هر آیه تمام روایات مربوط به آن آیه را گردآوری کنند
🔹 و نکته جالب توجه در این تلاش این است که فقط به روایاتی که به طور صریح در آن آیه مورد بحث ذکر شده اکتفا نکرده اند و روایاتی که مفهوما آن آیه را مورد بحث قرار داده را نیز در ذیل آیه آورده اند.
ان شاءالله این کتاب مورد استفاده محققان قرار بگیرد.
#معرفی_مجموعه_فاخر
┈••••✾•📚تمد📚•✾•••┈
🆔@Temod_uni
♦️ رهبر انقلاب در جمع فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی
🔰 مرحوم آقای خوشوقت میگفت یک عارفی درمکاشفه دید که یک سکوی بلندی است که جوانها می آیند و جست می زنند. با یک جست می پرند روی سکو. عارف هرکاری کرد نتوانست و افتاد زمین.
🔹در عالم معنویت هم همین است ، آنجاهم جوان آمادگی اش بیشتر است و بهتر میتواند پرواز کند.95/8/1
#مکتب_امام
🔸تمُد🔸
🆔 @Temod_uni
📌در این چند وقت یکی از سیاست گذاری های کانال معرفی ابزارها، سامانه ها و ایده های کنشگری برای فعالان فرهنگی،اجتماعی و دانشگاهی بوده است.
🖌شما بزرگواران می توانید با کلیک بر روی هشتگ های زیر، مواردی را که در این زمینه تولید محتوا شده است را مشاهده نمایید
#معرفی_مجموعه_فاخر
#معرفی_ابزار
#ایده
🔽مارابه دیگران معرفی کنید🔽
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_uni
حرکت نواورانه نوجوان.pdf
2.32M
📬حرکت های نوآورانه برای دهه هشتادی ها
در موضوعات:
🔆تربیتی
📡سواد رسانه ای
🎻فرهنگی
🚀رویداد
بعد از بازکردن فایل بر روی آیکون های طلایی کلیک نمایید
هم سو بودن مجموعه ها قابل بررسی می باشد
#معرفی_مجموعه_فاخر
#دهه_هشتادی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🌀 اقدام شایسته تقدیر حوزه در #مهارت_آموزی طلاب
📝 برگزاری ۱۳۳ دوره مهارتی رایگان برای طلاب حوزههای علمیه
🔸 همواره در طول زمان، یکی از نقدهای جدی به حوزههای علمیه غفلت از آموزش مهارتها و بسندهکردن به صرف آموزشهای علمی محض بوده است.
امروز بحمدالله حوزه در مسیر توجه به آموزش #مهارتها قرار گرفته است.
✅ مهارتهایی که برای یادگیری برخی از آنها نیاز به صرف هزینه بسیار است، کاملا رایگان و در محیطی جذاب به طلاب ارائه میشود.
❇️ گرچه تا مطلوب فاصله زیاد است؛ اما امیدواریم با پیشرفت و توجه روزافزون مسؤولین، آحاد طلاب به بهترین نحو، مهارتهای لازم را مطابق استعداد و وظایفشان فرا بگیرند.
🌐 دسترسی به مهارتخانهی طلاب:
1️⃣ وارد شدن به سایت پیشخوان، گزینه مهارت خانه را کلیک کنید
2️⃣ لینک مستقل مهارتخانه طلاب:
http://karbordi.ismc.ir
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
✅بهسوی بازسازی انقلابی حوزه فرهنگ
✅رهبر انقلاب اسلامی در نخستین دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم، فرمودند:
🔹«به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. البتّه «حرکت انقلابی» یعنی خردمندانه و عاقلانه. معنای «انقلابی بودن» بیهوا حرکت کردن و بیحساب حرکت کردن نیست.» ۶شهریور۱۴۰۰
🔸کانال تمد سلسله یادداشت هایی را با موضوع بازسازی ساختارهای فرهنگی با هشتگ #حکمرانی_فرهنگی منتشر خواهد کرد.
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
📌تحول در ساختار فرهنگی کشور؛ جنبههای سخت و نرم
[بخش اول: جنبههای سخت (بُعد نهادی)]
🖋علیرضا قربانی
🔹مقام معظم رهبری در نخستین دیدار خود با دولت سیزدهم، بر لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور تاکید کردند. در دو یادداشت پیشرو از الزامات این رویکرد گفتگو خواهیم کرد؛ ابتدا به جنبههای سخت (وجوه عینیتر و بُعد نهادی) و سپس به جنبههای نرم (وجوه ذهنیتر و بُعد فرهنگ و عقلانیت حکمرانی) این تحول خواهیم پرداخت. یادداشت حاضر به بخش اول (جنبههای سخت) اختصاص دارد.
🔹جنبههای سخت (بُعد نهادی): سه کلانمساله در این حیطه وجود دارد که سبب شده ظرفیتهای حکمرانی معطل بماند و ابزارهای سیاستی، کارایی و اثربخشی مورد انتظار را نداشته باشد:
1⃣ استفاده بیش از حد از سازوکار شورایی: این سازوکار با اهدافی همچون بالابردن ضریب اطمینان تصمیمگیری، دخیل کردن همه ذینفعان و ذیربطان و ایجاد ضمانت اجرایی برای تصمیمات، تاکنون در طراحی ساختارها مورد اقبال بوده است، اما تجربه نشان داده که کارآمدی و اثربخشی این سازوکار پایین است. کثرت اعضاء، مشغلههای متعدد اعضاء، ناپایداری اعضاء، عدم تخصص اکثر اعضاء در مورد موضوعات شورا، عدم اعتناء به ماهیت میانرشتهای مسائل و ناممکن بودن تقلیل آن به تخصصهای محض، بازه طولانی تشکیل جلسات، غلبه رویکرد سیاسی بحثها بر رویکرد سیاستی آن، مسئولیتناپذیری اعضاء به علت تاثیر اندک هر رای در نتیجه نهایی، عدم شفافیت رای، وجود شوراهای متعدد با ترکیب جمعیتی نسبتا یکسان و انتقال تنشهای یکی به دیگری، از علل عمدهای است که سبب فشل شدن این سازوکار شده است.
سازوکار شورایی از عالیترین سطوح حکمرانی تا پایینترین آن، به کار گرفته میشود؛ از شورای عالی فضای مجازی با ۲۷ عضو تا شورای درجهبندی سنی فیلم وزارت ارشاد با ۳۵ عضو! هرچند به علت اهمیت داشتن اجماع در سطح تصمیمات ملی میتوان این سازوکار را پذیرفت، اما امتداد دادن آن به همه سطوح پایینتر، خطایی راهبردی است.
سازوکار شورایی (خصوصا در مدل چندنهادی آن) بیش از آنکه سازوکاری برای "حل مساله واقعی" باشد، سازوکاری برای "آشتی دادن و حل نزاع ذینفعان حاکمیتی" است؛ هرجا نزاعی درون حاکمیت رخ میدهد، شورایی برای آشتی تشکیل میشود، که هرچند مساله روی زمین را حل نمیکند، اما لااقل به دعوا خاتمه میدهد. به عنوان نمونه، شاهد بودیم که کشمکش فیمابین وزارت ارشاد و ساترا بر سر مرجعیت صدور مجوز سریالهای شبکه نمایش خانگی، در نهایت به تشکیل شورای چندنهادی دیگری منتهی شد.
2⃣ تعارض و تشتت نهادی: وجود نهادهای موازی با ماموریتهای یکسان، در مواردی (مانند وجود چند نهاد تنظیمگر) به تعارض نهادی و در موارد دیگر (مانند وجود چند نهاد تسهیلگر) به تشتت نهادی و هدررفت منابع میانجامد. مشکل دوم با ابزارهای نرم سیاستی همچون همگرایی، توافق در تفکیک ماموریت، یا تنوع در رویکرد حل مساله قابل رفع است، اما مشکل اول جز با بازطراحی نهادی حل نمیشود.
به عنوان نمونه بارز این مساله میتوان به شباهت ماموریتهای کمیسیون عالی تنظیم مقررات (یکی از سه کمیسیون عالی مصوب ذیل شورای عالی فضای مجازی) و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (ذیل وزارت ICT) اشاره کرد. البته تاکنون به علت کنترل آشکار و نهان دولت بر شورای عالی فضای مجازی و نهادهای وابسته به آن، ظرفیتهای نهادی شورا فعال نشده و لذا این تعارض، چندان بروز و ظهور پیدا نکرده است.
یکی از علل تشدید تعارض نهادی، مقاومت دولت در برابر محدود شدن قدرت خود است. تجربه دولتهای اخیر نشان داده که دولت سعی میکند با ابزارهای آشکار و نهان خود، شوراهای عالی را در جهت اهداف خود به کار بگیرد و اگر نتواند چنین کند، شورا را زمینگیر و فشل میکند.
در بسیاری از کشورها تلاش شده تا تسلط دولت بر نهادهای تنظیمگر فرهنگ و ارتباطات، کاهش یابد که به عنوان نمونه میتوان به ساختار حقوقی آفکام بریتانیا و FCC ایالات متحده اشاره کرد. اما متاسفانه قوه مجریه در ایران تاکنون به شدت در مقابل این رویکرد، مقاومت کرده است و این مساله به تعارض نهادی بین نهادهای دولتی و نهادهای چندقوهای خارج از دولت، دامن زده است.
3⃣ تجمیع کارکردهای متفاوت نظام حکمرانی در نهاد واحد: کارکردهای متفاوت نظام حکمرانی، اقتضائات نهادی متفاوتی را میطلبند و تجمیع آنها در نهاد واحد میتواند آسیبزا باشد. به عنوان نمونه، اقتضاء کارکرد "تنظیمگری" نظام حکمرانی، پدری کردن حاکمیت برای بخش خصوصی و رفاقت با آنان است، اما در کارکرد "ارائه خدمت"، حاکمیت در عرض بخش خصوصی قرار میگیرد و به نوعی برادر و رقیب آن محسوب میشود. تجمیع این دو در نهاد واحد، میتواند به سردرگمی، اتخاذ سیاستهای متناقص و متهم شدن حاکمیت منجر شود.
ادامه👇👇👇
#حکمرانی_فرهنگی
🔸به عنوان نمونه دیگر، کارکرد "تنظیمگری" حاکمیت، تا حد زیادی مقتضی نگاه توام با مساوات حاکمیت به همه بخش خصوصی است،
اما اقتضاء کارکرد "تسهیلگری و حمایتی" نظام حکمرانی، نوعی تبعیض هوشمند غیرتوام با مساوات (البته به شکلی عادلانه) و حمایت از قسمتی از بخش خصوصی است که با اهداف حاکمیت همسویی بیشتری دارد. تجمیع این دو کارکرد میتواند آسیبهای متعددی که ذکر شد، را به همراه داشته باشد. در طرح صیانت، این آسیب به شدت پررنگ است و کارکردهای سیاستگذاری، اَبَرتنظیمگری، تنظیمگری و تسهیلگری در یک نهاد، تجمیع شده است.
#حکمرانی_فرهنگی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🇵🇸🇱🇧کنشگری
🖌پروژه نورالینک 📌اتصال فضای مجازی و اینترنت به مغز انسان 🔸یک شرکت آمریکایی در زمینه فناوری نورون ی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹یوال نوح حراری استاد گروه تاریخ دانشگاه عبری اورشلیم است. او به عنوان یکی از تئوریسینهای گلوبالیست و استاد دانشگاه اسرائیل است.
🔹او میگوید عمیقتر شدن شکاف اقتصادی و هوش مصنوعی منجر به بوجود آمدن طبقه اشراف یا خدایان و طبقه برده ها یا انسانهای زائد خواهد شد!
#پروژه_نورالینک
#اتصال_انسان_و_اینترنت
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔹مقام معظم رهبری:
«ارتقاء کمی و کیفی مصرف و تولید محصولات و کالاهای فرهنگی جز با سیاست گذاری های درست و اقدام پیگیر و مستمر و به صحنه آوردن همه ی ظرفیت های ملی این عرصه، ممکن نخواهد شد.
بازمهندسی ساختار فعالیتها و مدیریت های فرهنگی با چنین رویکردی لازمه ی موفقیت در این آوردگاه تاریخی فرهنگی است.»
☑️حکم دوره جدید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی- مهر 1393
#حکمرانی_فرهنگی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
IMG_20211111_081756_221.jpg
449.2K
✅لیست اندیشکده های حوزه حکمرانی
🔺حکمرانی: فرایند قاعده گذاری، اجرای قواعد، بررسی، نظارت و کاربست بازخوردها با اعمال قدرت مشروع و به منظور دستیابی به هدف مشترکی برای همه کنشگران و ذینفعان در چارچوپ ارزشها و هنجارها در محیط یک سازمان یا یک کشور است.
#معرفی_مجموعه_فاخر
#اندیشکده
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
IMG_20211111_081749_335.jpg
469.1K
✅لیست اندیشکده های حوزه فرهنگی و اجتماعی
🔹اندیشکده یا کانون تفکر یا اتاق فکر به سازمان، مؤسسه، شرکت یا گروهی گفته میشود که کار هدایت پژوهش را انجام میدهند و درگیر مسائل مختلفی چون سیاستگذاریهای اجتماعی، راهبرد سیاسی، اقتصادی، علمی، یا موضوعات مربوط به فناوری یا سیاستهای تجاری یا حتی توصیههای نظامی هستند.
#معرفی_مجموعه_فاخر
#اندیشکده
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
📌 شمشیر دو سر تیغ
✍️ محمدجواد محمودی
#شَک، تا وقتی رُشدت میدهد،
که در تو، #حرکت ایجاد کند برای جستجوی حقیقت!!!
اما اگر حرکت نبود،
میشود خوره.
فکرت را میجود؛
#اعتقادت را میجود؛
و در نهایت؛
روحت را #تُهی میکند.
از #تردید، نباید #غافل شد!
«کفر #متحرک، به اسلام میرسد؛
ولی اسلام راکد، «پدر بزرگ کفر» است.
سلمانها در حالی که کافر بودند،
حرکتشان آنها را به رسول (ص) منتهی کرد
و زبیرها در حالی که با #رسول (ص) بودند، رُکودشان آنها را به #کفر پیوند زد.»
استاد #علی_صفائی
«فَاسْأَلُوا أَهْلَ #الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»
سوره مبارکه #نحل، آیه 43
#ع_ص
🔅تمد🔅
@Temod_uni
rud8_کتاب_مساله_عمومی.pdf
5.34M
🔺کتاب مسئله عمومی، چیستی و کشف آن
✅با توجه به رویکرد مسئله محوری سازمان بسیج دانشجویی کتاب «مسئله عمومی، چیستی و کشف آن» به همت معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی در سه بخش شامل چیستی مسئله، مسئله یابی و اولویت بندی مسائل منتشر شد.
🔺در کتاب «مسئله عمومی، چیستی و کشف» به سوالاتی از قبیل مسئله عمومی چیست؟، تفاوت مسئله و مشکل چیست؟، فرآینده مسئله یابی چگونه است؟ و اولویت بندی مسائل چگونه است پاسخ داده شده است.
✅سازمان بسیج دانشجویی ناشر کتاب «مسئله عمومی، چیستی و کشف» است. این کتاب در 10 هزار نسخه منتشر شده است.
#مساله_شناسی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
📚لیست معرفی کتاب های مساله شناسی
📌مساله شناسی فرهنگی: روش های مسئله شناسی و تحولات اولویت های مسئله ای مردم
🔍https://b2n.ir/w36077
📌پیش درآمدی بر مسئله شناسی علوم اجتماعی در ایران
🔍https://yun.ir/inju81
📌کتاب گوی و میدان
🔍https://yun.ir/enf2n2
📌نظام واره مسائل و آسیب های دینی - فرهنگی
🔍https://yun.ir/e3zdi8
📌روش تحقیقی مسئله محور راهبردگرا
🔍https://yun.ir/oywud4
📌کتاب فناوری ترویج
🔍yun.ir/zxzsm1
#مساله_شناسی
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔸نظام مسایل استان ها به تفکیک
🖌#نظام_مسائل عبارت است از بیان مسائل و چالشهای موجود در یک مجموعه به صورت منظم و اولویت بندی شده، در واقع ما نظام مسائل را مطرح می کنیم تا پژوهشگران، دانشمندان ومحققانی که قصد پیشرفت، در یک عرصه را دارند به صورت شفاف و روشن مسائل را بشناسند و در حل آنها اهتمام ورزند.
جهت بررسی نظام مسایل کشور به تفکیک استان ها به سایت های زیر مراجعه کنید👇👇👇
📌 وزارت تعاون، کار و رفاه
https://iran-bssc.ir/atlas
📌مرکز پژوهش های مجلس
https://b2n.ir/z31687
📌پژوهشکده مطالعات راهبردی
https://b2n.ir/m98892
📌مرکز استراتژیک ریاست جمهوری
https://b2n.ir/q44157
#معرفی_مجموعه_فاخر
#مساله_شناسی
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 لزوم وجود درس مساله شناسی برای حوزه علمیه
👤 استاد حاج شیخ عبدالحمید واسطی
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
#مساله_شناسی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni