حرکت نواورانه نوجوان.pdf
2.32M
📬حرکت های نوآورانه برای دهه هشتادی ها
در موضوعات:
🔆تربیتی
📡سواد رسانه ای
🎻فرهنگی
🚀رویداد
بعد از بازکردن فایل بر روی آیکون های طلایی کلیک نمایید
هم سو بودن مجموعه ها قابل بررسی می باشد
#معرفی_مجموعه_فاخر
#دهه_هشتادی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🌀 اقدام شایسته تقدیر حوزه در #مهارت_آموزی طلاب
📝 برگزاری ۱۳۳ دوره مهارتی رایگان برای طلاب حوزههای علمیه
🔸 همواره در طول زمان، یکی از نقدهای جدی به حوزههای علمیه غفلت از آموزش مهارتها و بسندهکردن به صرف آموزشهای علمی محض بوده است.
امروز بحمدالله حوزه در مسیر توجه به آموزش #مهارتها قرار گرفته است.
✅ مهارتهایی که برای یادگیری برخی از آنها نیاز به صرف هزینه بسیار است، کاملا رایگان و در محیطی جذاب به طلاب ارائه میشود.
❇️ گرچه تا مطلوب فاصله زیاد است؛ اما امیدواریم با پیشرفت و توجه روزافزون مسؤولین، آحاد طلاب به بهترین نحو، مهارتهای لازم را مطابق استعداد و وظایفشان فرا بگیرند.
🌐 دسترسی به مهارتخانهی طلاب:
1️⃣ وارد شدن به سایت پیشخوان، گزینه مهارت خانه را کلیک کنید
2️⃣ لینک مستقل مهارتخانه طلاب:
http://karbordi.ismc.ir
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
✅بهسوی بازسازی انقلابی حوزه فرهنگ
✅رهبر انقلاب اسلامی در نخستین دیدار رئیسجمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم، فرمودند:
🔹«به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است. البتّه «حرکت انقلابی» یعنی خردمندانه و عاقلانه. معنای «انقلابی بودن» بیهوا حرکت کردن و بیحساب حرکت کردن نیست.» ۶شهریور۱۴۰۰
🔸کانال تمد سلسله یادداشت هایی را با موضوع بازسازی ساختارهای فرهنگی با هشتگ #حکمرانی_فرهنگی منتشر خواهد کرد.
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
📌تحول در ساختار فرهنگی کشور؛ جنبههای سخت و نرم
[بخش اول: جنبههای سخت (بُعد نهادی)]
🖋علیرضا قربانی
🔹مقام معظم رهبری در نخستین دیدار خود با دولت سیزدهم، بر لزوم بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور تاکید کردند. در دو یادداشت پیشرو از الزامات این رویکرد گفتگو خواهیم کرد؛ ابتدا به جنبههای سخت (وجوه عینیتر و بُعد نهادی) و سپس به جنبههای نرم (وجوه ذهنیتر و بُعد فرهنگ و عقلانیت حکمرانی) این تحول خواهیم پرداخت. یادداشت حاضر به بخش اول (جنبههای سخت) اختصاص دارد.
🔹جنبههای سخت (بُعد نهادی): سه کلانمساله در این حیطه وجود دارد که سبب شده ظرفیتهای حکمرانی معطل بماند و ابزارهای سیاستی، کارایی و اثربخشی مورد انتظار را نداشته باشد:
1⃣ استفاده بیش از حد از سازوکار شورایی: این سازوکار با اهدافی همچون بالابردن ضریب اطمینان تصمیمگیری، دخیل کردن همه ذینفعان و ذیربطان و ایجاد ضمانت اجرایی برای تصمیمات، تاکنون در طراحی ساختارها مورد اقبال بوده است، اما تجربه نشان داده که کارآمدی و اثربخشی این سازوکار پایین است. کثرت اعضاء، مشغلههای متعدد اعضاء، ناپایداری اعضاء، عدم تخصص اکثر اعضاء در مورد موضوعات شورا، عدم اعتناء به ماهیت میانرشتهای مسائل و ناممکن بودن تقلیل آن به تخصصهای محض، بازه طولانی تشکیل جلسات، غلبه رویکرد سیاسی بحثها بر رویکرد سیاستی آن، مسئولیتناپذیری اعضاء به علت تاثیر اندک هر رای در نتیجه نهایی، عدم شفافیت رای، وجود شوراهای متعدد با ترکیب جمعیتی نسبتا یکسان و انتقال تنشهای یکی به دیگری، از علل عمدهای است که سبب فشل شدن این سازوکار شده است.
سازوکار شورایی از عالیترین سطوح حکمرانی تا پایینترین آن، به کار گرفته میشود؛ از شورای عالی فضای مجازی با ۲۷ عضو تا شورای درجهبندی سنی فیلم وزارت ارشاد با ۳۵ عضو! هرچند به علت اهمیت داشتن اجماع در سطح تصمیمات ملی میتوان این سازوکار را پذیرفت، اما امتداد دادن آن به همه سطوح پایینتر، خطایی راهبردی است.
سازوکار شورایی (خصوصا در مدل چندنهادی آن) بیش از آنکه سازوکاری برای "حل مساله واقعی" باشد، سازوکاری برای "آشتی دادن و حل نزاع ذینفعان حاکمیتی" است؛ هرجا نزاعی درون حاکمیت رخ میدهد، شورایی برای آشتی تشکیل میشود، که هرچند مساله روی زمین را حل نمیکند، اما لااقل به دعوا خاتمه میدهد. به عنوان نمونه، شاهد بودیم که کشمکش فیمابین وزارت ارشاد و ساترا بر سر مرجعیت صدور مجوز سریالهای شبکه نمایش خانگی، در نهایت به تشکیل شورای چندنهادی دیگری منتهی شد.
2⃣ تعارض و تشتت نهادی: وجود نهادهای موازی با ماموریتهای یکسان، در مواردی (مانند وجود چند نهاد تنظیمگر) به تعارض نهادی و در موارد دیگر (مانند وجود چند نهاد تسهیلگر) به تشتت نهادی و هدررفت منابع میانجامد. مشکل دوم با ابزارهای نرم سیاستی همچون همگرایی، توافق در تفکیک ماموریت، یا تنوع در رویکرد حل مساله قابل رفع است، اما مشکل اول جز با بازطراحی نهادی حل نمیشود.
به عنوان نمونه بارز این مساله میتوان به شباهت ماموریتهای کمیسیون عالی تنظیم مقررات (یکی از سه کمیسیون عالی مصوب ذیل شورای عالی فضای مجازی) و کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (ذیل وزارت ICT) اشاره کرد. البته تاکنون به علت کنترل آشکار و نهان دولت بر شورای عالی فضای مجازی و نهادهای وابسته به آن، ظرفیتهای نهادی شورا فعال نشده و لذا این تعارض، چندان بروز و ظهور پیدا نکرده است.
یکی از علل تشدید تعارض نهادی، مقاومت دولت در برابر محدود شدن قدرت خود است. تجربه دولتهای اخیر نشان داده که دولت سعی میکند با ابزارهای آشکار و نهان خود، شوراهای عالی را در جهت اهداف خود به کار بگیرد و اگر نتواند چنین کند، شورا را زمینگیر و فشل میکند.
در بسیاری از کشورها تلاش شده تا تسلط دولت بر نهادهای تنظیمگر فرهنگ و ارتباطات، کاهش یابد که به عنوان نمونه میتوان به ساختار حقوقی آفکام بریتانیا و FCC ایالات متحده اشاره کرد. اما متاسفانه قوه مجریه در ایران تاکنون به شدت در مقابل این رویکرد، مقاومت کرده است و این مساله به تعارض نهادی بین نهادهای دولتی و نهادهای چندقوهای خارج از دولت، دامن زده است.
3⃣ تجمیع کارکردهای متفاوت نظام حکمرانی در نهاد واحد: کارکردهای متفاوت نظام حکمرانی، اقتضائات نهادی متفاوتی را میطلبند و تجمیع آنها در نهاد واحد میتواند آسیبزا باشد. به عنوان نمونه، اقتضاء کارکرد "تنظیمگری" نظام حکمرانی، پدری کردن حاکمیت برای بخش خصوصی و رفاقت با آنان است، اما در کارکرد "ارائه خدمت"، حاکمیت در عرض بخش خصوصی قرار میگیرد و به نوعی برادر و رقیب آن محسوب میشود. تجمیع این دو در نهاد واحد، میتواند به سردرگمی، اتخاذ سیاستهای متناقص و متهم شدن حاکمیت منجر شود.
ادامه👇👇👇
#حکمرانی_فرهنگی
🔸به عنوان نمونه دیگر، کارکرد "تنظیمگری" حاکمیت، تا حد زیادی مقتضی نگاه توام با مساوات حاکمیت به همه بخش خصوصی است،
اما اقتضاء کارکرد "تسهیلگری و حمایتی" نظام حکمرانی، نوعی تبعیض هوشمند غیرتوام با مساوات (البته به شکلی عادلانه) و حمایت از قسمتی از بخش خصوصی است که با اهداف حاکمیت همسویی بیشتری دارد. تجمیع این دو کارکرد میتواند آسیبهای متعددی که ذکر شد، را به همراه داشته باشد. در طرح صیانت، این آسیب به شدت پررنگ است و کارکردهای سیاستگذاری، اَبَرتنظیمگری، تنظیمگری و تسهیلگری در یک نهاد، تجمیع شده است.
#حکمرانی_فرهنگی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🇵🇸🇱🇧کنشگری
🖌پروژه نورالینک 📌اتصال فضای مجازی و اینترنت به مغز انسان 🔸یک شرکت آمریکایی در زمینه فناوری نورون ی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹یوال نوح حراری استاد گروه تاریخ دانشگاه عبری اورشلیم است. او به عنوان یکی از تئوریسینهای گلوبالیست و استاد دانشگاه اسرائیل است.
🔹او میگوید عمیقتر شدن شکاف اقتصادی و هوش مصنوعی منجر به بوجود آمدن طبقه اشراف یا خدایان و طبقه برده ها یا انسانهای زائد خواهد شد!
#پروژه_نورالینک
#اتصال_انسان_و_اینترنت
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔹مقام معظم رهبری:
«ارتقاء کمی و کیفی مصرف و تولید محصولات و کالاهای فرهنگی جز با سیاست گذاری های درست و اقدام پیگیر و مستمر و به صحنه آوردن همه ی ظرفیت های ملی این عرصه، ممکن نخواهد شد.
بازمهندسی ساختار فعالیتها و مدیریت های فرهنگی با چنین رویکردی لازمه ی موفقیت در این آوردگاه تاریخی فرهنگی است.»
☑️حکم دوره جدید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی- مهر 1393
#حکمرانی_فرهنگی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
IMG_20211111_081756_221.jpg
449.2K
✅لیست اندیشکده های حوزه حکمرانی
🔺حکمرانی: فرایند قاعده گذاری، اجرای قواعد، بررسی، نظارت و کاربست بازخوردها با اعمال قدرت مشروع و به منظور دستیابی به هدف مشترکی برای همه کنشگران و ذینفعان در چارچوپ ارزشها و هنجارها در محیط یک سازمان یا یک کشور است.
#معرفی_مجموعه_فاخر
#اندیشکده
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
IMG_20211111_081749_335.jpg
469.1K
✅لیست اندیشکده های حوزه فرهنگی و اجتماعی
🔹اندیشکده یا کانون تفکر یا اتاق فکر به سازمان، مؤسسه، شرکت یا گروهی گفته میشود که کار هدایت پژوهش را انجام میدهند و درگیر مسائل مختلفی چون سیاستگذاریهای اجتماعی، راهبرد سیاسی، اقتصادی، علمی، یا موضوعات مربوط به فناوری یا سیاستهای تجاری یا حتی توصیههای نظامی هستند.
#معرفی_مجموعه_فاخر
#اندیشکده
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
📌 شمشیر دو سر تیغ
✍️ محمدجواد محمودی
#شَک، تا وقتی رُشدت میدهد،
که در تو، #حرکت ایجاد کند برای جستجوی حقیقت!!!
اما اگر حرکت نبود،
میشود خوره.
فکرت را میجود؛
#اعتقادت را میجود؛
و در نهایت؛
روحت را #تُهی میکند.
از #تردید، نباید #غافل شد!
«کفر #متحرک، به اسلام میرسد؛
ولی اسلام راکد، «پدر بزرگ کفر» است.
سلمانها در حالی که کافر بودند،
حرکتشان آنها را به رسول (ص) منتهی کرد
و زبیرها در حالی که با #رسول (ص) بودند، رُکودشان آنها را به #کفر پیوند زد.»
استاد #علی_صفائی
«فَاسْأَلُوا أَهْلَ #الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ»
سوره مبارکه #نحل، آیه 43
#ع_ص
🔅تمد🔅
@Temod_uni
rud8_کتاب_مساله_عمومی.pdf
5.34M
🔺کتاب مسئله عمومی، چیستی و کشف آن
✅با توجه به رویکرد مسئله محوری سازمان بسیج دانشجویی کتاب «مسئله عمومی، چیستی و کشف آن» به همت معاونت پژوهش و فناوری سازمان بسیج دانشجویی در سه بخش شامل چیستی مسئله، مسئله یابی و اولویت بندی مسائل منتشر شد.
🔺در کتاب «مسئله عمومی، چیستی و کشف» به سوالاتی از قبیل مسئله عمومی چیست؟، تفاوت مسئله و مشکل چیست؟، فرآینده مسئله یابی چگونه است؟ و اولویت بندی مسائل چگونه است پاسخ داده شده است.
✅سازمان بسیج دانشجویی ناشر کتاب «مسئله عمومی، چیستی و کشف» است. این کتاب در 10 هزار نسخه منتشر شده است.
#مساله_شناسی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
📚لیست معرفی کتاب های مساله شناسی
📌مساله شناسی فرهنگی: روش های مسئله شناسی و تحولات اولویت های مسئله ای مردم
🔍https://b2n.ir/w36077
📌پیش درآمدی بر مسئله شناسی علوم اجتماعی در ایران
🔍https://yun.ir/inju81
📌کتاب گوی و میدان
🔍https://yun.ir/enf2n2
📌نظام واره مسائل و آسیب های دینی - فرهنگی
🔍https://yun.ir/e3zdi8
📌روش تحقیقی مسئله محور راهبردگرا
🔍https://yun.ir/oywud4
📌کتاب فناوری ترویج
🔍yun.ir/zxzsm1
#مساله_شناسی
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔸نظام مسایل استان ها به تفکیک
🖌#نظام_مسائل عبارت است از بیان مسائل و چالشهای موجود در یک مجموعه به صورت منظم و اولویت بندی شده، در واقع ما نظام مسائل را مطرح می کنیم تا پژوهشگران، دانشمندان ومحققانی که قصد پیشرفت، در یک عرصه را دارند به صورت شفاف و روشن مسائل را بشناسند و در حل آنها اهتمام ورزند.
جهت بررسی نظام مسایل کشور به تفکیک استان ها به سایت های زیر مراجعه کنید👇👇👇
📌 وزارت تعاون، کار و رفاه
https://iran-bssc.ir/atlas
📌مرکز پژوهش های مجلس
https://b2n.ir/z31687
📌پژوهشکده مطالعات راهبردی
https://b2n.ir/m98892
📌مرکز استراتژیک ریاست جمهوری
https://b2n.ir/q44157
#معرفی_مجموعه_فاخر
#مساله_شناسی
🔅تمُد🔅
🆔 @Temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 لزوم وجود درس مساله شناسی برای حوزه علمیه
👤 استاد حاج شیخ عبدالحمید واسطی
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
#مساله_شناسی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🎙فایل صوتی
✅ کارگاه طراحی شبکه مسائل
🎙 استاد: حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد حسین گلکار
⬇️ده جلسه سخنرانی⬇️
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔸سخن حاج حسین یکتا در دیدار با رهبری
🔸امروز احساس ما این است که #دهه_ شصتایی فرمانده میدان اند، #هفتادیا میدان داراند، #هشتادیا پیاده نظام اند، #نودیا نیرو احتیاط اند که دارند میان....
🔸برای این سازماندهی بین نسلی در بسترجهادی قطعا و حتما به یک نقشه پیچیده ی حرفه ای آحادی توده ای نیازمندیم که بتواند ان پیشرانی و پیش قراولی در عرصه بین المللی و داخلی داشته باشد
#دهه_هشتادی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni