eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
Saint Paul by Bartolomeo Montagna[4].jpg
166.8K
؟ پولُس یک یهودی فریسی بود که در ابتدا اقدام به کشتن مسیحیان نمود ولی بعد خود به یک مبلغ تبدیل شد پولس فردی بود که در ابتدا ایمانداران به سخنان عیسی مسیح را با تعقیب و گریز دستگیر و بعد اعدام میکرد. ولی وقتی که عیسی مسیح عروج کرد، ادعا کرد که مسیح را در یک مکاشفه ( بین خواب و بیداری) دیده و مسیح به او ماموریت داده که آئین و بشارت او را در میان رومیان تبلیغ کند. 🌹 نکته: چرا در میان رومیان؟ چون در اورشلیم نمی توانسته به تبلیغات خود و تفکرات خود بپردازد. او تصمیم گرفت به میان رومیان برود که در سرزمینهای غربی مثل اروپای امروزی بودند. « شما فکر کنید در زمان امیرالمومنین علیه السلام، معاویه هم ادعای خلافت داشت و ادعا کرد که با پیامبر اکرم صل الله علیه و آل وسلم، فامیل است و میتواند دستورات او را به اجرا بگزارد،. ولی در کجا؟ در مکان و جایی که فرسنگها از مکه و مدینه دور بود، یعنی سرزمین شام. همان سرزمینی که قبل ها رومی ها در آنجا حکومت میکردند. چرا معاویه آن جا را مقر حکومت خود قرار داد؟ چون مردم آنجا خاندان پیامبر را نمی شناختند و نمی دانستند که چه کسانی هستند و حرفشان چیست، و این معاویه بود که به آنها سخنان و افعال پیامبر را آنگونه که خود میخواست میرساند. 🔰 @adyanuniv 🔰
التقاطی بودن فرقه‌ی صوفیه 🔰 @adyanuniv 🔰
نظر امام خمینی در رابطه با تصوف و دراویش 🔰 @adyanuniv 🔰
✅تفاوت زهد حقیقی با زهد انحرافی ♻️با نگاهی به تاریخ، هر جا که انحراف، افراط و یا تفریطی صورت گرفته نتیجهٔ کنار گذاشتن سیرهٔ پیشوایان راستین اسلام بوده که راهی غیر از مسیر ایشان به یقین به بی‌راهه خواهد رسید. 🔸به عنوان مثال، رفتار افراطی و تفریطی برخی از متصوفه در طول تاریخ پس از اسلام در رابطه با زهد و عزلت‌گزینی، از آن جمله است. ایشان شاید در این مسیر از رهبانیّت مسیحیان و سبک و سیاق بودائیان و هندیان بیشتر الهام گرفته باشند، تا از تعاریفی که اسلام از زهد و رفتار زاهدانه ارائه داده است. 🔅جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی نقد تصوف به آدرس https://www.adyanuniv.ir/sufism/ مراجعه فرمایید. 🔰 @adyanuniv 🔰
5378835.jpg
88.1K
: خدای که شبیه آدمیزاد بود شکلش نه مانند پریزاد (۱) چگونه مسکنش گردید عیسی بگو از بهر من تو ای پریسا خداوندی که جسمانیست مردم (۲) و صاحب عرش رحمانیست مردم خدای که مکانش آسمان است (۳) و در بالا ز چشم ما نهان است (۴) چگونه جاگزین در بطن عیسی (۵) شده، گوید جوابم را کلیسا خدا ساکن بود در هر مسیحی یوحنا گفت با لفظ فصیحی (۶) بنابر این مسیحی ها تمامی خدا باشد و یا فرزند نامی خدا سازد در ایشان زندگانی تو باید این مطالب را بدانی(۷) پولس این را بما القا نموده به پایش بهر ما امضا نموده زمین دارای میلیون ها خدا شد گمانم مستقل هم از سما شد ------------------ ۱- پس خدا آدم را بصورت خود آفرید او را بصورت خدا آفرید. پیداییش: ۲۷: ۱. ۲- قفای مرا ببینی اما روی من دیده نمی شود. خروج ، ۳۳: ۲۲- ۲۳ ۳- ما چنین کاهن اعظمی داریم که در آسمان کنار تخت خدای متعال نشسته است. عبرانیان ، ۸: ۱ ۴- ای خدای اسرائیل و نجات دهنده یقینا خدای هستی که خود را پنهان می کنی. اشعیاء ۴۵: ۱۵ ۵- به من ایمان داشته باشید که من در پدر هستم و پدر در من است. یوحنا، ۱۴: ۱۱. ۶- هر که اقرار کند که عیسی پسر خدا است خدا در وی ساکن است و او در خدا اول یوحنا، ۴: ۱۵. ۷- همه ما یک خدا داریم که پدر ما و بالاتر از همه ما است در تمامی ذرات وجود ما زندگی می کند. افسسیان، ۴: ۶ 🔰 @adyanuniv 🔰
VN58Jmu2_400x400.jpg
16.5K
را اجاره بده! هرچه خواستم راز را بفهمم موفق نشدم. کسی از باب رهنمایی گفت هرگز موفق بفهم تثلیث نخواهی شد مگر اینکه ایمان بیاوری، گفتم چگونه ایمان بیاورم تا بالاخانه کار می کند؟ گفت بالاخانه را چند روزی اجاره بده آن وقت به تثلیث فکر کن تا آن برایت آشکار گردد. گفتم بالاخانه (اطاق فکر) به دست مستاجر است و مستاجر می گوید تا قرارداد سر نرسیده حق تصرف با من است پس چگونه فکر کنم؟ گفت همین است که هست می خواهی بپذیر می خواهی نپذیر. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔻 دارالتبلیغ بهائیان در فلسطین اشغالی 🔷 مرکز تشکیلات بهائیان درفلسطین اشغالی ()، هر 5 سال یکبار، ۸۱ مشاور انتخاب کرده که در قالب 5 هیئت قاره‌‌ای به فعالیت مشغول می‌شوند. 🔷 این هیئت‌ها، اعضای هیئت‌های معاونت را برای فعالیت درنواحی مشخصی در آن قاره منصوب می‌کنند. 🔷 مشاورین بهمراه اعضای هیئت‌های معاونت ومساعدین آن‌ها جهت تحرّک بخشیدن به بهائیان، فعالیت می‌نمایند ونقش یک نیروی محرّکه برای بهائیان ناامید و خسته از دستورات و فرامین بیت العدل را بازی می‌کنند. 🔷 نقطۀ تمرکز اعضای مؤسسۀ مشاورین افزایش توانمندی بهائیان برای اجرای برنامه‌های سیستماتیک بیت العدل، پیاده‌سازی نقشه های اربابان اسرائیلی شان و درنهایت خدمت به‌شیطان بزرگی است که عبدالبهاء سردمدار آن بوده‌اند. 🔷 مشاورین، بذر کینه و نفرت را نسبت به شیعیان و دیگر مخالفین، در قلوب بهائیان تقویت می‌نمایند، و همواره سعی در تزلزل پایه‌های دوستی و وحدت درجوامع انسانی دارند. 🔷 جدیدترین روش‌های تبلیغی در بهائیت را ترویج می‌دهند واعضای تشکیلات را به سمتی سوق می‌دهند تا افراد بتوانند با تمام توان و ظرفیت، در راستای مظلوم نمایی، عوام فریبی و نگاه کورکورانه به فرامین بیت العدل، ثابت قدم باشند. 🔷 فعالیت‌ هیئت‌های مشاورین قاره‌ای توسط دارالتبلیغ بهایی که در اسرائیل مستقر است، هدایت می‌شود ونشر اکاذیب بهایی مهمترین ویژگی این نهاد است. 🔷 دارالتبلیغ بهائیت بر عملکرد تشکیلاتی بهائیان فعال، مهاجم و حتی راکد نظارت کامل داشته وشالوده فتنه انگیزی‌ها در سراسر عالم توسط این بخش از تشکیلات بهایی صورت می‌پذیرد. 🔰 @adyanuniv 🔰
انتقام از مردم جهان با ❗️ 💢مقامات بلند پایه تشکیلات بهایی معتقدند : با قصد دارد بشریت را عذاب کند و این تازه طلیعه عذاب وی می‌باشد. ❌اما شاید منظور از بهاء، این جمله اوست: «فسوف یخرج الله من اکمام القدرة ایادى القوّة و الغلبة و ینصرنّ الغلام و یطّهرنّ الارض عن دنس کلّ مشرک... [1]؛ پس به زودی خداوند از آستین قدرت دست‌های قوت و غلبه را بیرون می‌آورد. پس غلام (پیامبرخوانده‌ی بهائی) را یاری می‌کنند و زمین را از آلودگی هر مشرک مردود (منکرین بهاییت) پاک می‌کنند. و بر (این) امر بپا خواهند خواست و با نام مقتدر و ابدی من سرزمین‌ها را فتح خواهند کرد و به سرزمین‌ها وارد خواهند شد و همه بندگان از آن‌ها وحشت خواهند کرد». ❌البته جدای از اینکه این اظهارات، پوچی شعار را بر همگان آشکار می‌سازد؛ ♻️در پاسخ به اراجیف سران می‌گوییم: اگر خدای خدایانتان [2] توان انتقام داشت که خود را خدای زندانی مظلوم نمی‌نامید: «لا إلهَ إلّا أنا المَسجون الغریب الفَرید [3]؛ نیست خدایی جز من زندانی غریب و تنها. .......................................................................................................... پی‌نوشت: [1]. آثار قلم اعلی، ج 2، لوح 90. [2]. همچنان که بهاء خود را خدای خداآفرین خوانده است: «کلُّ الاُلوه مِن رَشح أمری تألَّهت و کُلُّ الرُّبوب مِن طَفحِ حُکمی تربت»: عباس افندی، مکاتیب، ج 2، ص 255. [3]. حسینعلی نوری، آثار قلم أعلی، ج 3، لوح 230. 🔰 @adyanuniv 🔰
🗳بدعت در بهائیت ✍️مسئله انتخابات، نوعی بدعت در محسوب می شود، چرا که «عباس افندی» (فرزند و جانشین حسینعلی نوری) با تصور امتداد نسل برای محفلی به نام «بیت‌العدل»، وجود ولی امری کاملاً موروثی را واجب اعلام کرده بود، همانطور که در وصیت‌نامه خود آورده: «ای احبای الهی! باید ولی امر الله‎ ‎در زمان حیات خویش مَن هو بعده را تعیین‎ ‎نماید تا بعد‎ ‎از ‏صعودش ‏اختلاف حاصل‎ ‎نگردد. لهذا اگر ولد بکر [پسر بزرگ] ولی امر الله ‎مطهر [مظهر] الولد سر ابیه نباشد... باید‎ ‌‏غصن دیگر را‎ ‎انتخاب نماید...» [عبدالبهاء، الواح وصایا، ص13] 📌در واقع آنچه تحت عنوان انتخابات در مورد افتخار واقع می شود و نماد دموکراسی دراین است (هرچند، نحوه انتخابات هم خود محل نقد می‌باشد) خلاف رأی و عقیده سرکرده این فرقه است. 🔰 @adyanuniv 🔰
دویستمین سالگرد تولد باب، دروازه ای به سوی بلا یا نعمت؟ تا چندی پیش بهائیان (که معمولا از آب گل آلود ماهی می‌گیرند) باران‌های بهاری و نعمت‌های خداوند در سال جاری را به برکت دویستمین سالگرد ولادت علی محمد شیرازی می‌دانستند، اما چندی‌ست دیگر چنین صدایی از آن ها بلند نمی‌شود، زیرا در این سال بلاهای متعدد و اتفاقات ناگوارِ گونانونی برای مردم دنیا و ایران به وقوع پیوست که نظیر آن در سال‌های پیش کمتر بود.اتفاقاتی همچون سیل‌های گسترده‌، زلزله، سقوط هواپیما و از همه مهم‌تر شیوع ویروس که بسیاری را مبتلا نمود. چگونه بهائیان گفته‌‌های پیشین خود را توجیه می‌کنند؟ 🔰 @adyanuniv 🔰
دلّالی از نفس مردم / باند ❗️ 🔹به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ باند احتکار ماسک که از برخی مناطق مرکزی کشور هستند شناسایی و متلاشی شد.[خبرگزاری دانا، شناسه خبر: 1585513.] 🔸در واقع تشکیلاتی که پیش‌تر، و معیشت مردم ایران را فدای طرح و تبلیغ خود در فضای بین المللی کرده و نقش ابزاری را برای دشمنان این مردم ایفا می‌کند، در شرایط کنونی، سلامت و جان مردم را دستمایه‌ی خود قرار داده است. 🔹آری؛ متأسفانه در شرایطی که به عنوان مدعی‌العموم، به هر بهانه‌ی به دنبال در است، خود نیز مستقیما زمینه‌ی نارضایتی عمومی و گسترش را بر علیه به پیش می‌برد. 🔸چرا که وقتی شاخه‌های مختلف اردوگاه را برای ایجاد تشویش عمومی بررسی می‌کنیم، متأسفانه به نقش‌آفرینی برخی لیدرهای پیرو برمی‌خوریم که به طور سیستماتیک، با دستورالعمل‌های صادر شده از سوی سرویس‌های خارجی، محوریت این جنگ روانی را به عهده گرفته‌اند. 🔹در این راستا، از و کالاهای ضروری گرفته تا تلاش برای محکومیت و در نتیجه افزایش های بین المللی برعلیه کشورمان، در حالیست که بهائیت، داعیه‌ای جز خدمت به وطن و شعاری جز وحدت انسان و تساوی ندارد! 🔰 @adyanuniv 🔰
. . . 🔴تبلیغ با طعم ❗️ 🔹در روزهایی که مردم در بحران، هراس و مقابله با هستند، مبلغین بدنبال فرصت هستند تا از آب گل آلود ماهی صید کنند و تحت عناوین مختلف اقدام به نمایند. 🔹 که یکی از مسئولین محفل آمریکا و نفوذی در شبکه ( VOA ) و یکی از شو‌من‌های مروج و بی عفتی می‌باشد به بهانه ارائه خدمات اقدام به جذب افراد در فضای مجازی می‌کند. ⚠️مراقب باشیم؛ ویروس کرونا با آزمایش شناسایی می‌شود اما مبلغین بهائی و دیگر فرقه‌ها به راحتی قابل شناسایی نیستند. 🔰 @adyanuniv 🔰
آیا بهائیت همچنان به اصلاحات امید دارد⁉️ . ⭕️رویکرد نرم و سازش‌کارانه‌ی جریان در قبال ، حس خوش‌بینی و امیدواری آن را به جریان اصلاح‌طلبی تا جایی زنده کرد، که برخی عناصر همچنان به جریان اصلاحات امید دارند! . . 🔸# مراجع عظام تقلید بارها خطر در ایران را به مسئولین و اقشار مختلف مردم تذکر داده و از هرگونه ارتباط با این فرقه‌ی ضاله منع کرده‌اند. . 🔻اما برخی دولت‌ها، همسو با دشمنان و در پی راضی کردن آن‌ها از خود، خواسته یا ناخواسته سعی در برآورده کردن خواسته‌های بهائیت در را داشته و دارند. تا جایی که اسبق، طی نامه‌ای سعی در تغییر قوانین موضوعه برای حمایت از داشت. . 🔻دولت فعلی نیز با نگارش منشور موسوم به و یا حمایت علنی برخی مسئولین نظیر از بهائیان، امیدها را در دل برای به رسمیت شناخته شدن زنده کرد. . ⭕️این رویکرد در واقع، حس خوش‌بینی و امیدواری تشکیلات بهائیت را به جریان اصلاحات زنده کرد. . ❌تا جایی که یکی از وبلاگ‌نویسان در مورد کنفرانس ضدایرانی بهائیان در شیکاگو می‌نویسد: «آیا مذاکرات انجام شده در کنفرانس و حملات تند به حکومت ایران، این زمینه را برای افراد راست و تندروی داخل حاکمیت ایجاد نمی‌کند که برای فشار‌ خود بر بهائیان ايران، بهانه‌ی قانع کننده‌ای بیابند و اصلاح طلب‌ها را خلع سلاح نموده و بگویند که دیدید ما گفتیم بهاییان ایران سر سازگاری با حكومت را ندارند و دنبال درگیری، براندازی و خشونت هستند». 🔰 @adyanuniv 🔰
اعضای تشکیلات بهائی، باید مجازات شوند تشکیلات بهائی از ابتدای شکل‌گیری انقلاب اسلامی با پناه بردن به لانه جاسوسی، خیانت‌های خود را به ایران اسلامی آغاز کرد. این تشکیلات در تمامی حوادث، همواره به عنوان تشکیلاتی برانداز در ایران و همراه با دولت‌های متخاصم عمل کرده و نقش پررنگ آن در تمامی اغتشاشات به چشم می‌خورد. . اما به رغم غیرقانونی اعلام شدن تشکیلات بهائی در سال 1362 و به رغم ادعای تعطیلی تشکیلات بهائیت در ایران، این شجره خبیثه با تغییر نام تشکیلات خود به هیئت یاران، از ادامه فعالیت‌های خائنانه‌ی خود در ایران دست نکشید. . لذا اکنون که برای باری دیگر، بهائیت نه تنها به عنوان یک تشکیلات برانداز در پوشش دینی ساختگی، بلکه حامی مالی و فکری جریان‌های برنداز شناخته می‌شود، نهاد موسوم به بیت العدل عملا یک تشکیلات متخاصم در ایران محسوب شده و هرگونه ارتباط تشکیلاتی بهائیان ایران با بیت العدل قطعا جرم تلقی خواهد شد و باید برای مرتبطین با تشکیلات بهائی مجازات در نظر گرفته شود. 🔰 @adyanuniv 🔰
⭕️ ، موضوع جریان‌سازی جدید بهائیت❗️ . 💢مسئله از آن‌جا شروع می‌شود که (نماینده‌ی مجلس) وقتی می‌خواهد برای کارت هوشمند ملّی ثبت‌نام کند، با گزینه‌ی «سایر» در بخش «دین» مواجه می‌شود. او با اعلام تذکری به وزیر کشور، خواستار عمل به اصل سیزدهم اساسی کشور در رسمیت داشتن چهار دین الهی اسلام، یهود، و شد و وجود گزینه‌ی «سایر» را به معنای رسمیت‌بخشی به فرقه‌های ضالّه از جمله دانست.[ خبرگزاری تسنیم، مورخ: 1398/10/8.] . ♨️اما همین مسئله، زمینه‌ی سوءاستفاده‌ی رسانه‌های معاند و را فراهم کرد و موضوع جریان‌سازی داخلی و جهانی تشکیلات بهائیت برعلیه شد. . 💢خبرگزاری (انگلیس) از رسمی شدن حذف در کشور قلم زد و رسانه‌ی از اجباری برای دریافت خدمات اجتماعی سخن گفت. دفتر جامعه جهانی در نیز مدعی شد: به دلیل راستگویی در مورد ایمان خود مجازات می‌شوند. سایر رسانه‌های بهائی هم این اقدام را به در ایران تعبیر کردند. 🔰 @adyanuniv 🔰
⭕️ ، موضوع جریان‌سازی جدید بهائیت❗️ ♻️اما در نقد و بررسی این جریان‌سازی تشکیلات بهائیت و حامیانش، ذکر نکاتی را ضروری می‌دانیم: . 🔰اول: یکی از ترفندهای برای طرح و تبلیغ خود، استفاده از شگرد مظلوم‌نمایی است. لذا هرآنکس که زمینه‌ی بکارگیری این شگرد تبلیغی بهائیت و بهانه‌ای برای طرح نام آن، در فضای داخلی و بین المللی را فراهم نماید، خواسته یا ناخواسته به نفع جریان بهائیت عمل کرده است. . از این‌رو برداشت نویسنده، اینست که اعلام دین برای دریافت کارت ملّی، نوعی آمارگیری به حساب آمده و وجود گزینه‌ی «سایر»، به معنای به رسمیت شناختن بهائیت یا هیچ فرقه‌ی ضالّه‌ی دیگری نیست. فقط این اقدام زمینه را برای سوءاستفاده‌ی بدخواهان ایران اسلامی فراهم می‌سازد. . 🔰دوم: اما اگر طبق نظر کارشناسان، وجود گزینه «سایر» در بخش دین (برای دریافت کارت ملّی)، بر خلاف اصل سیزدهم قانون اساسی کشور است، مسئولین امر نباید تحت تأثیر فشارهای داخلی و خارجی قرار گرفته و بر روی اصول قانون اساسی قاطع بایستند. چرا که هر قدم کوتاه آمدن، خصوصاً در مقابل فرقه‌ای چون بهائیت، از طرفی پیروزی برای آن خواهد بود، از طرفی در قدم‌های بعدی، درخواست‌های زیاده‌خواهانه‌تری را دنبال می‌کنند. . 🔰سوم: همان‌گونه که سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور اظهار داشت، انحصار گزینه‌ی دین به چهار دین الهی رسمی کشور، مانع دریافت کارت ملّی برای دگراندیشان در جمهوری اسلامی نیست تا شبکه‌های معاند از آن به هولوکاست تعبیر کنند.[ باشگاه خبرنگاران جوان، تیتر خبرکد خبر: ۷۲۲۶۹۷۱، تاریخ انتشار: 1398/11/8.] بلکه بهائیان می‌توانند با اقتدا به پیشوای خود عبدالبهاء، با اظهار اعتقاد خود مطابق خواست جامعه و قانون، حتی با کمترین محدودیتی مواجه نشوند.[ عبدالبهاء، سال‌ها به دروغ خود را مسلمان جا می‌زد: قرن بدیع، ج 3، ص 318.] . 🔰چهارم: جالب است بدانیم کشورهایی که اکنون عدم وجود گزینه «سایر» در ستون ادیان برای دریافت کارت ملّی را دستاویزی برای فشار بر جمهوری اسلامی قرار داده‌اند، همان‌ها هستند که حضور برخی ملّیت‌ها را در کشورشان ممنوع یا محدود کرده‌اند! لذا چگونه می‌توان رفتار آنان در دستاویز قرار دادن ایران‌دوستی برای حمایت از جریان‌های برانداز همچون بهائیت را از روی خیرخواهی و ایران‌دوستی دانست؟! . 🔰پنجم: اگر به راستی منطق بهائیت اینست که: «زخم ستمکاران را مرهم نهید و درد ظالمان را درمان شوید. اگر زهر دهند، شهد دهید. اگر شمشیر دهند، شکر و شیر بخشید. اگر اهانت کنند، اعانت نمایید».[ فاضل مازندرانی، رساله امر و خلق، ج 3، ص 228.] و یا ظلم‌پذیری اصلی رفتاری در بهائیت معرفی می‌شود[جی اسلمنت، بهاءالله و عصر جدید، ص 191.]؛ پس چرا نوع رفتار با عناصر خود را ظلم معرفی کرده و برای تحت فشار گذاشتن کشورمان، در مراکز جهانی تظلم‌خواهی می‌کند؟! 🔰 @adyanuniv 🔰
🔹پس از شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ویدئویی در یک سایت آمریکایی منتشر شد که بازخورد‌های زیادی به همراه داشت. . 🔸 در این ویدئوی پنج دقیقه‌ای که از اتاق نشیمن خانه‌اش ساخته به جامعه آمریکا می‌گوید گول حرف رسانه‌های چپ و در غیرقانونی خواندن سلیمانی را نخورند. . خودش را «یک ایرانی» که جامعه ایران را دقیق می‌شناسد معرفی می‌کند و به‌عنوان نماینده مردم ایران می‌گوید: «مردم سلیمانی را تروریست می‌دانند و از ترور او و از کار ترامپ عمیقا خوشحالند» . . . 📸 میرزا حسینعلی نوری ملقب به بهاء الله: با دشمنان نشست و برخاست نکنید و از آن ها چیزی نشنوید حتی اگر آیات خداوند را برای شما بخوانند! 📝 بگو مبادا با دشمنان خداوند [مقصود، دشمنان آیین جعلی بهائیت می باشد] همنشینی کنید و مبادا سخنان ایشان را بشنوید حتی اگر آیات خداوند عزیز و حکیم را بر شما بخوانند. 📚 مجموعه ی الواح مبارکه، ص360و361. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔶 علیه‌السلام از نگاه (۳) 🔶 (متوفاى۹۷۳هـق) پیرامون آن حضرت چنین می نویسد: جعفر الصادق ومن ثم کان خلیفته ووصیه ونقل الناس عنه من العلوم ما سارت به الرکبان وانتشر صیته فی جمیع البلدان وروى عنه الأئمة الأکابر کیحیى بن سعید وابن جریج والسفیانین وأبی حنیفة وشعبة وأیوب السختیانی. جعفر صادق [علیه‌السلام] از آنجاست که او خلیفه و وصی او [ علیه السلام ] بود و مردم علومی را از او نقل نمودند که مسافران علم و دانش را بدان سو جلب می نمود و آوازه آن در همه جا انتشار یافت؛ پیشوایان بزرگی همچون: یحیی بن سعید و ابن جریج و دو سفیان (سفیان ثوری و سفیان بن عیینه) و ابو حنیفه و شعبه و ابو ایوب سختیانی از آن حضرت روایت نقل کرده اند. 📚 الصواعق المحرقة علی أهل الرفض والضلال والزندقة ج۲ ص۵۸۶ ، الهیثمی، ابوالعباس أحمد بن محمد بن علی ابن حجر (متوفاى۹۷۳هـق)، تحقیق: عبد الرحمن بن عبد الله الترکی - کامل محمد الخراط، ناشر: مؤسسة الرسالة - لبنان، الطبعة: الأولى، ۱۴۱۷هـق - ۱۹۹۷م 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 علیه‌السلام از نگاه (۴) 🔶 (متوفاى۸۵۲ ه.ق) پیرامون می نویسد: جعفر بن محمد بن علی بن الحسین بن علی بن أبی طالب الهاشمی أبو عبد الله المعروف بالصادق صدوق فقیه إمام. جعفر بن محمد بن علی بن حسین بن علی بن بی طالب هاشمی اباعبد الله معروف به صادق، فردی راستگو، فقیه و امام بود. 📚 تقریب التهذیب ج۱ ص۱۴۱ ، العسقلانی الشافعی، أحمد بن علی بن حجر ابوالفضل (متوفاى۸۵۲ ه.ق)، تحقیق: محمد عوامة، ناشر: دار الرشید - سوریا، الطبعة: الأولى، ۱۴۰۶هـق - ۱۹۸۶م 🔰 @Adyanuniv🔰
دلم هواى بقیع دارد و غم صادق عزا گرفته دل من ز ماتم صادق دوباره بیرق مشکى به دست دل گیرم زنم به سینه که آمد محرم صادق ◾️ شهادت جانسوز امام صادق علیه السلام تسلیت باد. 🔰 @Adyanuniv🔰
گرفته دل دوباره بساط غم به راه شد.mp3
7.21M
علیه السلام [ گرفته دل دوباره ، بساط غم به راه شد - زمینه ] 🎤بانوای:کـربلایی جـواد مـقدم ◾️ایام شهادت امـام صـادق(ع) 📆چـهارشنـبه ۵ تــیر مـاه ۱٣٩٨ 📌هیئت جنت العباس شـهریار 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 علیه‌السلام از نگاه (۵) 🔶 (متوفاى ۶۸۱ ه.ق) را این گونه توصیف می کند: جعفر الصادق أبو عبد الله جعفر الصادق بن محمد الباقر بن علی زین العابدین بن الحسین بن علی بن أبی طالب رضی الله عنهم أجمعین أحد الأئمة الاثنی عشر على مذهب الإمامیة وکان من سادات أهل البیت ولقب بالصادق لصدقه فی مقالته وفضله أشهر من أن یذکر وله کلام فی صنعة الکیمیاء والزجر والفأل وکان تلمیذه أبو موسى جابر بن حیان الصوفی الطرسوسی قد ألف کتابا یشتمل على ألف ورقة تتضمن رسائل جعفر الصادق وهی خمسمائة رسالة. ابا عبد الله جعفر صادق فرزند محمد باقر فرزند علی زین العابدین فرزند حسین بن علی بن ابی طالب، یکی از امامان دوازده گانه طبق عقیده می باشد. ایشان از آقایان و بزرگان (علیهم السلام) بشمار می رود و به دلیل راستگویی در گفتارش ملقب به شده است، فضیایلش مشهور تر از آن است که ذکر شود. از وی در علم شیمی و پیشگویی صاحب نظر بود. ابو موسی جابر بن حیان یکی از شاگردان اوست که کتابی مشتمل بر هزار برگ تألیف نموده که متضمن رساله های جعفر صادق [علیه السلام] است که مقدار آنها به پانصد رساله می رسد. 📚 وفیات الأعیان و انباء أبناء الزمان ج۱ ص۳۲۷ ، إبن خلکان، ابوالعباس شمس الدین أحمد بن محمد بن أبی بکر (متوفاى۶۸۱ هـق)، تحقیق احسان عباس، ناشر: دار الثقافة - لبنان. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 علیه‌السلام از نگاه (۶) 🔶 علی بن احمد مکی، مشهور به (متوفای ۸۸۵ ه.ق) از علمای مالکی مذهب اهل سنت می‌نویسد: کان جعفر الصادق ابن محمّد بن علیّ بن الحسین علیهم السلام من بین إخوانه خلیفة أبیه محمّد بن علیّ علیهما السلام ووصیّه والقائم بالإمامة من بعده ، و برز على جماعتهم بالفضل وکان أنبههم ذِکراً وأعظمهم قدراً ، ونقل الناسُ عنه من العلوم ما سارت به الرکبانُ وانتشر صیته وذِکرُه فی سائر البلدان ، ولم ینقُل العلماء عن أحدٍ من أهل بیته ما نُقل عنه من الحدیث . وروى عنه جماعة من أعیان الاُمّة وأعلامهم مثل : یحیى بن سعید وابن جریج ومالک بن أنس والثوری وابن عیینة وأبو حنیفة وشعبة وأبو أیّوب السجستانی وغیرهم. جعفر الصادق ابن محمد بن علی بن الحسین علیهم السلام در بین برادرانش جانشین و و امام بعد از پدرش، محمد بن علی علیهماالسلام بود. و فضل او بر جماعت آنان روشن و نامش بلند و مقامش والاتر از آنان بود و مردم به اندازه‌ای از وی نقل علوم کردند که در تمام نقاط دنیا منتشر شده و شهرتش سرتاسر جهان را فرا گرفت و علماء آنقدر حدیث از وی نقل که از هیچ یک از نقل نکرده اند. از او جماعتی از بزرگان امت همچون: یحیى بن سعید و ابن جریج و مالک بن أنس و الثوری و ابن عیینة و أبو حنیفة و شعبة و أبو أیّوب السجستانی و غیر از اینها از او روایت نقل کرده اند. 📚 الفصول المهمة فی معرفة الأئمة ج۲ ص۲۱۱ ، المالکی المکی، علی بن محمد بن أحمد المعروف بابن الصباغ (متوفای ۸۸۵هـق) 🔰 @Adyanuniv🔰