eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷 علامت اخلاص حاج قاسم ➕ روضه حضرت زهرا(س) حتما تا آخر ببینید 🔰 @Adyanuniv🔰
💠حرمت جذبه و از خود بی‌خود شدن حتی با شنیدن آیات قرآن 🔸مجالس صوفیان خصوصا سماع آنان، که همراه با غنا و رقص است بنا بر نظر اسلام حرمت دارد، حتی بعضی از مجالس آنان که همراه با جذبه و از خود بی‌خود شدن است هر چند با شنیدن آیات قرآن باشد، بنابر روایاتی مورد مذمت قرار گرفته و این عمل را از ناحیه شیطان دانسته‌اند. 🔹چنان‌که جابر جعفی به امام باقر (علیه‌السلام) عرض کرد: عده‌ای را می‌شناسم که هرگاه اندکی از آیات قرآن و حدیث خوانده شود، برخی از آنان از خود بی‌خود شده به‌گونه‌ای که اگر دست و پایش بریده شود احساس نمی‌کند. امام فرمود: «منزه است خدا! این عمل از ناحیه شیطان است، مؤمنان در قرآن چنین توصیف نشده‌اند، بلکه صفات آن‌ها نرمی و دلسوزی و اشک و بیم است.»[1] ♻️بعضی از این صوفیان نیز با مجالس سماع و بعضا با حرکات موزون و یکدست از خود بی‌خود شده و عقل آنان زایل شده و دست به حرکات غیرطبیعی مانند ضربه زدن به خود، آلات تیز در خود فرو کردن و ... زده و این عمل را نوعی عبادت و تقرب به خدا می‌دانند. پی‌نوشت📚 1.کلینی، محمد بن یعقوب، اصول کافی، انتشارات دارالثقلین، ج2، ص616. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ گاتها نوشته کیست؟ 🔹 هنوز هیچ چیز نیست که ثابت کند همه این اشعار طبع یک نفر است. 🔸 اینکه از غالبا به صیغه سوم شخص یاد می شود، موید این فرض نیست که همه اشعار اثر مصلحند. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔸روزه گرفتن در روز عاشورا احمد بصری درباره روزه گرفتن در روز عاشورا گفته است: مستحب به جهت اظهار اندوه!! 🗞شرایع الاسلام، ج۱، ص۸۹ 🔍اما وقتی روایات ائمه اطهار را بررسی می کنیم به نتیجه دیگری می رسیم. ✅امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: روزه این روز برای مصیبت نیست.چون فقط برای سپاس از جهت سلامتی بنی امیه است. حسین علیه‌ السلام در این روز مصیبت دیده ‏است،اگر تو هم مصیبت زده هستی این روز را روزه نگیر واگر از کسانی هستی که قصد شماتت اهل بیت را داشته و سلامت بنی امیّه تو را خشنود کرده این روز را روزه بدار. 📚امالی شیخ طوسی، ص ۶۶۷ ‌ زید نرسی می‌‌گوید: از عبید بن زراره شنیدم که از أبا عبد الله علیه السلام راجع به روزه عاشورا سؤال نمود. ✅حضرت فرمودند: کسی که این روز را روزه بدارد حظ و نصیبش از این روز همان خواهد بود که ابن مرجانه و آل زیاد از این روز بردند. میگوید: گفتم حظ و نصیب آنان در این روز چه بود؟ فرمود: آتش جهنم! و به خدا پناه میبریم از عملی که نتیجه آن آتش باشد! 📚الکافی، ج۴، ص۱۴۷ ⁉️شما در کدام جبهه هستید ⁉️ @Adyanuniv
💠صوفیان مدعی زورآزمایی و کُشتی گرفتن با خدا 🔸یکی از انحرافات فرقه صوفیه، ادعای تقرب به خدا پیدا کردن تا حدّ هم‌صحبتی و حتی زورآزمایی با خداوند متعال است، که از بعضی مشایخ صوفیه این ادعا بیان شده است. 🔹ابوالحسن خرقانی یکی از این افراد است که صریحا ادعای زورآزمایی با خدا و کُشتی گرفتن با خدا کرده و در این‌باره گفته است: «سحرگاهی بیرون رفتم حق پیش من باز آمد با من مسارعت کرد (کُشتی گرفت) من با او مسارعت کردم در مصارعت، باز با او مصارعت کردم تا بیفکند.»[1] 🔹آقای ملاشاه بدخشانی هم گفته: «پنجه در پنجه خدا دارم من چه پروای مصطفی دارم »[2] ♻️این سخنان و گفتار بی‌اساس که نوعی توهین به ساحت قدس حق تعالی است، نشان از نادانی و جهالت مشایخ و سوء استفاده از مردم و فریب دادن آنان است. 📚پی نوشت 1.شرح شطحیات، روزبهان بقلى، به تصحیح هانرى کوربن، ناشر زبان و فرهنگ ایران، تهران 1360، ص 317. 1.بهبهانی محمدعلی،خیراتیه در ابطال طریقه صوفیه، ناشر بهبهانی، 1370، ج 1، ص 29. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠آیت الله جاودان: راه رسیدن به بهشت با اطاعت خدا نه ریاضت و خانقاه! 🔸آیت‌الله محمدعلی جاودان از اساتید اخلاق شهر تهران، در جلسه هفتگی درس اخلاق خود که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: درجات، نعمت‌ها، کرامات الهی نسبت به آن‌ها در خاطر کسی دیگر و حتی مرتبه‌ای دیگر خطور نکرده است، حالا بروید بالاتر در مرتبه‌ای که امیرالمؤمنین (ع) تشریف دارند که آنجا قابل خطور در ذهنی کسی نیست. 🔹آیت الله جاودان اظهار کرد: اما این درجه قابل کسب شدن است و برای رسیدن به چنین درجه‌ای از بهشت احتیاج به اطاعت از دستور خدا و رسول او وجود دارد که خداوند در قرآن فرمودند: «وَمَنْ یطِعِ اللَّهَ وَرَسُولَهُ یدْخِلْهُ جَنَّاتٍ تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِینَ فِیهَا ۚ» 🔻پس رسیدن به این درجه از بهشت لازمه آن اطاعت از خدا و رسول خدا است نه اینکه ذکر و ریاضتی انجام دهید و نه دستور درویشی و خانقاه درویشی بلکه به صراحت این آیه قرآن کریم برای رسیدن به چنین جایگاهی لازمه آن فقط اطاعت از خدا و رسول خدا است. 🔰 @adyanuniv 🔰
🎍بشارت عهدین به پیامبر ص خداوند در قرآن تصریح دارد که نام پیامبر (ص) در تورات و انجیل نوشته شده است. 🌺 در آیه ۱۵۷ سوره اعراف می‌خوانیم: «الَّذینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ الَّذی یَجِدُونَهُ مَکْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجیل‏ ... همانان که از این فرستاده، پیامبر اُمی که [نام‏]او را نزد خود، در تورات و انجیل نوشته مى‏یابند- پیروى مى‏‌کنند.» 🌺همچنین خداوند عیسی (ع) را پیامبری معرفی می‌کند که بشارت به پیامبر آخرالزمان می‌دهد در آن آیه که می‌فرماید: «وَ إِذْ قالَ عیسَى ابْنُ مَرْیَمَ یا بَنی‏ إِسْرائیلَ إِنِّی رَسُولُ اللَّهِ إِلَیْکُمْ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیَّ مِنَ التَّوْراةِ وَ مُبَشِّراً بِرَسُولٍ یَأْتی‏ مِنْ بَعْدِی اسْمُهُ أَحْمَد ...؛ و هنگامى را که عیسى پسر مریم گفت: «اى فرزندان اسرائیل، من فرستاده خدا به سوى شما هستم. تورات را که پیش از من بوده تصدیق مى‏ کنم و به فرستاده‏اى که پس از من مى‏ آید و نام او «احمد» است بشارت‌گرم.» (آیه ۶ سوره صف) ✍ع.محمدتبار(عضو گروه علمی ادیان ابراهیمی) کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
هدایت شده از کانال فرق و ادیان
🎍بشارت عهدین به پیامبر ص 💠و این است برکتی که موسی، مرد خدا، قبل از وفاتش به بنی‌اسرائیل برکت داده، گفت: «یهوه از سینا آمد و از سعیر بر ایشان طلوع نمود و از درخشان گردید.» 📗عهد عتیق، تثنیه ۳۳:۱ـ۳ 🎍«جبل فاران» کوهی در مکه می باشد . چون یهودیان در کتاب مقدس تورات خوانده بودند که پیامبر آخرالزمان در مکه ظهور می کند، از اورشلیم به مدینه کوچ کردند و منتظر پیامبر آخرالزمان بودند . قرآن کریم درباره شناخت علمای اهل کتاب نسبت به پیامبر آخرالزمان می فرماید: »الذین اتیناهم الکتاب یعرفونه کما یعرفون ابناءهم » بقره:۱۴۶ کسانی که اهل کتابند محمد(ص ) را آنچنان می شناسند که پسران خویش را می‌شناختند. و آیا شناختی بالاتراز شناخت انسان نسبت به فرزندش وجود دارد؟پس امر حقانیت و رسالت پیامبراسلام (ص )نزد آنان از واضحات بوده است . ✍ع.محمدتبار(عضو گروه علمی ادیان ابراهیمی) کانال فرق و ادیان. 🎍@Adyanuniv🎍
🎍معنای مئود مئود؟.. خداوند در پاسخ دعای ابراهیم می گوید: اما در مورد اسماعیل دعایت را استجابت کردم، اکنون او را برکت داده، بارور کرده (کثرت بخشم) و عظمت می دهم به مئود مئود... . جستجو در کتاب مقدّس نشان می دهد که واژۀ عبری מְאֹד (مِئود)در هیچ آیه ای از عهد عتیق به همراه حرف اضافۀ باء به صورت בִּמְאֹד (بمئود) به کار نرفته است. هرگاه این کلمه به صورت قید به کار رود، به معنای «خیلی» یا «زیاد» است و در این صورت، دیگر نیازی به حرف اضافۀ باء ندارد. بنابراین בִּמְאֹ֥ד מְאֹֽד (بمئودمئود) به معنای «بسیار زیاد»، علی القاعده نادرست است و به ناچار باید به دنبال معنای دیگری برای آن بگردیم. باید مئود مئود را به عنوان اسمی عَلَم در نظر گیریم؛ در این صورت سفر پیدایش آیۀ 17: 20 به روشنی معنا می شود: خداوند به ابراهیم می گوید نسل اسماعیل را به واسطۀ «مئودمئود »برکت و کثرت و عظمت می بخشم. اما مئودمئود کیست؟ قرائن درون متنی و برون متنیِ فراوانی وجود دارد که می توان از آن ها نتیجه گرفت که مئود مئود، همان مشهورترین فرزند از نسل اسماعیل، یعنی پیامبر اسلام است که اسماعیل و نسل او (اعراب) به برکت وجود ایشان، بزرگی، کثرت و برکت یافته اند و نامشان در جهان بلندآوازه شده است. מוֹדֶה (مُودِه) صیغۀ اول شخص مضارع مفرد مذکر در باب هیفیل (Hiphil) از ریشۀ عبری ידה (یادا) دقیقاً به معنای احمد است و بنابراین واژۀ مئودمئود (که در روایات اسلامی به صورت مودمود آمده) معادل احمد احمد یا برگردان صحیحِ آن در عربی محمد خواهد بود. ✍ع.محمدتبار -مئود کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 غاصب حقوق عليها السلام 🔶 (متوفی ۶۲۶ه.ق) در معجم البلدان بعد از نقل جغرافياي می‌نویسد: وهي التي قالت فاطمة رضي الله عنها: إن رسول اللَه صلي الله عليه وسلم نحلنيها. اين همان است كه عليها السلام گفت: صلي الله عليه و (آله و) سلم او را به من بخشيد. 📚 معجم البلدان ج٤ ص۲۳۸ (نشر دار الفكر - بيروت) 🔰 @Adyanuniv 🔰
﷽؛ علّامه یزدی: هرکسی که لیاقت محبت حضرت زهرا (س) را داشته باشد،آن حضرت روزی به فریادش خواهید رسید.. 🌑فاتحه هدیه به روح بلند علامه مصباح🌑 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 اهانت به 🔶 👈🏼 بعد از آنکه در جریان ، بودن را اثبات نمودند، و حق و باطل را از هم تمییز دادند، امروزه پیروان همان خلیفه و و و (به تصریح بخاری)، برای راهی جز اهانت به مقام دختر رسول الله پیدا نکردند: محمد بن صالح العثيمين ناصبی نسبت به دخت رسول‌الله زبان به هتاکی گشوده است: ... ولكن كما قلت لكم قبل قليل: عند المخاصمة لا يبقي للإنسان عقل يدرك به ما يقول أو ما يفعل، أو ما هو الصواب فيه؛ فنسأل الله أن يعفو عنها، وعن هجرها خليفة رسول الله صلى الله عليه (وآله) وسلم. از اینکه به علیه السلام چیزی بدهد، امتناع کرد. لذا فاطمه از خشمگین شد و با او کرد ... در هنگام و دعوا عقلی برای انسان باقی نمی‌ماند تا بداند که چه میگوید و چه کار می‌کند، و یا راه درست چیست! پس از خداوند می خواهیم که از فاطمه بگذرد که با خلیفه رسول خدا قهر کرد! 📚شرح صحيح مسلم للعثيمين ج۶ ص۷٤ 🔰 @Adyanuniv 🔰
✅ دین زرتشت مدیون تلاش غرب 🔹 دین زرتشتی از پرتو کوشش غربی ها زنده است... 🔰 @adyanuniv 🔰
🎍جنگهای صلیبی علل جنگهای صلیبی جنگهای صلیبی عنوانی است برای مجموعه ای از جنگهای میان مسیحیان و مسلمانان که در سال ۱۰۹۵ میلادی آغاز گردید و پس از هشت جنگ خونین در سال ۱۲۹۱ میلادی پایان یافت. استفاده از کلمه ی صلیب به عنوان نماد مسیحیت، بیانگر آن است که این جنگها به نام دین آغاز گردید و یکی از مهمترین برگهای تاریخ روابط مسلمانان و مسیحیان را رقم زد. علل و عوامل آغاز نبرد مورخان دلایل مختلفی را برای این جنگها شمرده اند. برخی معتقدند سختگیری های مسلمانان بر زائران اماکن مقدس مسیحی که پس از استیلای ترکهای سلجوقی صورت گرفت مسیحیان را برای تصرف اماکن مقدس تحریک نمود.( الدر، جان؛ تاریخ اصلاحات کلیسا، ۱۹۴۷م. بی نا. ص ۲۵) اما در مقابل، گروهی نیز از اغراض سیاسی و اقتصادی پادشاهان و رهبران مسیحی سخن به میان آورده اند.( لوی بیئل، تیموتی؛ جنگهای صلیبی، ترجمه سهیل سمی، انتشارات ققنوس، ۱۳۸۵ ه ش. چاپ اول، ص ۱۱) رونق کشورهای اسلامی و تمدن آن، برای بسیاری از پادشاهان هوس‌انگیز بود و رؤیای به چنگ آوردن این کشورها همواره یکی از آرزوهای پادشاهان غربی بود. کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
🎍نخستین جنگ صلیبی ارتشی بزرگ، متشکل از اقشار مختلف مردم تشکیل و راهی بیت المقدس گردید. برخی از مورخین تعداد لشکریان صلیبی را ششصد هزار نفر شمرده اند. لشکر به سوی بیت المقدس راه افتاد و در طی این مسیر طولانی به غارت شهرهایی که در راهش قرار داشت اقدام نمود. پس از رسیدن به اورشلیم، آن را به مدت یک ماه تحت محاصره درآوردند و در نهایت موفق به تصرف آن شدند. مهاجمین پس از ورود به شهر به کشتاری دست زدند که نمونه آن کمتر در تاریخ دیده شده است. آنان هر یهودی و مسلمانی را که دیدند چه بزرگ و چه کودک از دم تیغ گذراندند و شهر را تبدیل به حمام خون نمودند. یک مورخ غربی این واقعه را چنین توصیف می کند: تنها در داخل معبد سلیمان، ده هزار سر از بدن جدا گردید و پای انسان تا قوزک در دل خون فرو می رفت. دیگر چه بگویم؟ حتی یک تن جان به در نبرد. حتی از جان زنان و کودکان هم نگذشتند.( لوی بیئل، تیموتی؛ جنگهای صلیبی، ترجمه سهیل سمی، انتشارات ققنوس، ۱۳۸۵ ه ش. چاپ اول، ص ۹۱) به این ترتیب نخستین جنگ صلیبی، پس از سه سال به پایان رسید. و خشونت کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
🎍وحشی‌گری در جنگهای صلیبی سربازان مختلط صليبيان پس از يك سفر طولاني و سخت و پس از غارت کردن تنها طي دو روز 40 هزار مسلمان را با وحشي‌گري به قتل رساند. براي آنكه به جنايت‌هاي وحشيانه‌ي اين جنگ نگاهي داشته باشيم مروري به خاطرات يكي از سربازان صليبي شركت كننده در اين جنگ به نام ريموند مي‌اندازيم. وي در زمينه‌ي دستاوردهاي اين جنگ به خصوص تصرف بيت‌المقدس توسط سپاه صليبيان به خود مي‌بالد و اين چنين ياداشت‌هاي خود را آغاز مي‌كند: مناظر شگفت‌انگيزي بود، بعضي از مردان سر دشمنان را قطع مي‌كردند، برخي ديگر دشمنان را كه بر روي برج بودند، هدف تير قرار مي‌دادند و برخي ديگر را شكنجه مي‌كردند و در آتش مي‌انداختند. در كومه‌هاي شهر پشته‌هايي از سر و دست و پا ديده مي‌شد به طوري كه براي حركت بايد با احتياط از ميان اجساد انسان‌ها و اسب‌ها عبور مي‌كرديم. اما اين پيروزي‌ها در مقايسه با آنچه كه در معبد سليمان انجام مي‌گرفت، قابل مقايسه نبود. در معبد سليمان مردان صليبي درحالي كه خون به زانوها و افسار اسب‌هايشان رسيده بود، عبور كردند. اورشليم توسط سپاه صليبيان تصرف شد و به عنوان پايتخت آنها اعلام گرديد. کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
🎍پیامدهای جنگ‌های صلیبی از نگاه مسلمانان، صلیبی‌ها وحشی‌های خون‌ریز و بی‌اخلاق بودند. قتل‌عام بی‌رحمانه‌ی مسلمانان، یهودیان و گروه‌های غیر مسیحی توسط مسیحیان، باعث تنفر پیروان سایر ادیان نسبت به آنها شد.  بی‌تردید، نبردهای خشونت باری که جنگ‌های صلیبی به بار آورد، تاثیر قابل‌توجهی بر روی خاورمیانه و ملت‌های اروپای غربی گذاشت. حتی تاثیر این جنگ‌ها را می‌توان امروزه در مناسبات سیاسی و دیدگاه‌های فرهنگی ممالک غربی و اسلامی مشاهده کرد. ✍ع.محمدتبار کانال فرق و ادیان 🎍@Adyanuniv🎍
🔴معصومی تهرانی، ادیب مسعودی دیگر (4) 👀وقتی به محل رسید، همه افراد بهائی منتظرش بودند واو را مورد احترام فراوان قرار دادند. آنها اورا «عیسی مسیح و روح الامین» خواندند وبوسه برپای او زدند. برای او یک لباس عالم و یکدست کت وشلوارآوردند. سپس به «محفل ملی بهائیان ایران» دعوت شد. 🗣احمد مطلق به او گفت که هرچه بتو گفتند، بگو «بله، صحیح است». اووقتی به محفل رفت حرفهائی را به او یاد دادند، ازجمله اینکه «مسلمانان چه ظلمهایی به او روا داشته اند». حتی به او القا کردند که بگوید «ازنظر علمی درحدی است که بعد ازآقای بروجردی قراربود او مرجع شیعیان شود». به او یاد دادند که بگوید «درمحضر درسش 200 نفر شرکت داشته اند». او هرچه می خواست بگوید «نه، اینطور نیست، من یک روضه‌خوان ساده بودم»، احمد مطلق به او می‌گفت «ساکت باش مگر ازجانت سیر شده ای». به هرترتیب او را نماینده آقای بروجردی معرفی ‌کرده و درشهرها ‌گرداندند. 📜جالب اینکه ادیب مسعودی قبل از این وقایع به بطلان بهائیت پی برده وچندین کتاب در رد بهائیت ازجمله «کشف الحیل» را خوانده و بهائیت را آئینی گمراه می دانست ولی فشار فقر وتنگدستی وترس از آینده اورا به این مسیر کشانده بود. او بیان می داشت که مبلغین زیادی مانند «سیدعباس علوی، عبدالحمید اشراق خاوری، اسدالله فاضل مازندرانی و صدرالصدور اصفهانی» همه ازفقر به دامن بهائیت گریخته اند. 🔰@Adyanuniv🔰
💠تصوف مخلوطی از تفکرات فرقه‌ها و ادیان 🔸تصوف یکی از فرقه‌های ساختگی است که توسط سردمداران دنیاطلب، سعی در فریب‌دادن مردم با رنگ و لعاب اسلامی است. 🔹از دلایل بطلان این فرقه، واردشدن انواع و اقسام تفکرات و اعتقادات ادیان و فرقه‌های دیگر از قبیل بودایی، زردشتی، مانوی، مسیحی، یهود، اسلام و ... است که همه را در خود جمع کرده است. 🔻آیا فرقه‌ای که اعتقادات خود را از چند دین و فرقه گرفته، می‌توان آن را کامل دانست؟ 🔻مسائلی همچون «فقر، خرقه پوشی، ریاضت های طولانی و طاقت فرسا از آداب هندوهاست.»[1] که در تصوف وارد شده است. 🔻از آداب و اعتقاداتی که صوفیان از مسیحیان گرفتند رهبانیت و غسل تعمید است، که از شرایط تشرف پیداکردن به تصوف و صوفی شدن، انجام این غسل است. این غسل، شبیه به غسل تعمید مسیحیان است که اگر کسی بخواهد داخل مسیحیت شود باید غسل تعمید را به جای آورد. ♻️این موارد نشان دهنده‌ی این است که تصوف مخلوطی از تفکرات و اعتقادات فرقه‌ها و ادیان مختلف است که رؤسای این فرقه، وارد تصوف کرده و اینچنین مردم را از اسلام ناب دور کرده‌اند. 📚پی‌نوشت: 1. ابوریحان بیرونی، محمد، ماللهند، نشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تهران، ۱۳۹۱، ج1، ص25. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔶 اعترافات عجیب در هجوم به 🔶 محدث در کتاب (کتابی با اوج تعصبات علیه شیعه) در پاسخ به طعن شیعیان در مسئله هجوم به اصل هجوم و جسارت را قبول کرده است: ۱. اعتراف به تهدید به احراق و سوزاندن توسط بن خطاب؛ ۲. به علت خروج از جماعت؛ ۳. توهین به متحصن در منزل : - صاحب - گر - طالبین امت - مردودان جانب الهی ٤. اعتراف به فساد و تباهی امت توسط و پیروانش در و کار صحیح در جنگیدن با آنان با وجود هتک حرمت ؛ ۵. اعتراف به عدم رضایت متحصن با ؛ ۶. اعتراف به صحت کار در جزای صحابه متحصن به و ؛ ۷. بیت ، محل تجمع مخالفین ؛ ۸. نابودی اصل اسلام به سبب فتنه علیه ؛ ۹. بی‌ادبی در به سوزاندن ؛ 🔰 @Adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 در هنگام مرگ از حمله به فقال [أبو بكر] : « أجل إني لا آسي من الدنيا إلا علي ثَلاثٍ فَعَلْتُهُنَّ وَدِدْتُ أَنِّي تَرَكْتُهُنَّ، وثلاث تركتهن وددت أني فعلتهن، وثلاث وددت أني سألت عنهن رسول الله (ص)، أما اللاتي وددت أني تركتهن، فوددت أني لم أَكُنْ كَشَفْتُ بيتَ فاطِمَةَ عن شيء، وإن كانوا قد أَغْلَقُوا علي الحرب... . به هنگام بيماری به ديدارش رفت و پس از سلام و احوال پرسي، با او گفت و گوی كوتاهی داشت. به او چنين گفت: من در دوران زندگي بر سه چيزي كه انجام داده ام متأسفم و ای کاش مرتكب نمی‌شدم، يكی به بود ، دوست داشتم خانه فاطمه را نمی‌كردم؛ اگر چه آن را براي جنگ بسته بودند... 📚 الأموال ج۱ ص۳۸۷ ؛ الإمامة والسياسة ج۱ ص۲۱ ؛ تاريخ طبري ج۲ ص۳۵۳ ؛ العقد الفريد ج٤ ص۲۵٤ ؛ مروج الذهب ج۱ ص۲۹۰ ؛ المعجم الكبير ج۱ ص۶۲ ؛ سمط النجوم العوالي في أنباء الأوائل والتوالي ج۲ ص٤۶۵ 🔰 @Adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا