eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠عقیده ابن عربی درباره حلول و اتحاد 🔰 علامه مجلسی در مذمت فرقه صوفیه که درباره اتحاد و حلول، عبارات و اقوال شنیع و سخیفی دارند نوشتند: محیی الدین ابن عربی در می‌گوید که ؛ ❌ما وصف حق، به هیچ وجه نکردیم الا ما عین آن وصف بودیم و حق تعالی وصف نفس خود از برای ما می فرمود. پس هر گاه او را مشاهده کنیم، خود را مشاهده کردیم و هرگاه که او مشاهده ما می‌کند، مشاهده خود کرده باشد‼️ ... و مکرر در تصانیفش می‌گوید که ؛ ❌زنهار که مقید به مذهبی مشو و نفی هیچ مذهب مکن و هیچ معبودی غیر خدا را از و غیره انکار مکن که به قدر آنچه از آنها انکار می کنی از خدای خود انکار می کنی و خدا در همه چیز ظهور دارد‼️ و می گوید که؛ ❌خدا هارون را بر گوساله پرستان مسلط نگردانید آنچنان که موسی را مسلط گردانید، تا آنکه حق در جمیع صوَر معبود شود؛ لهذا هیچ نوعی از انواع عالَم نماند که معبود نشد.‼️ ومی‌گوید که؛ ❌نصارا برای این کافرند که دعوی اتحاد با خدا در خصوص عیسی گفتند، اگر در همه‌ چیز گفتند این توحید می بود‼️ [1] ------------ 📚 پی نوشت ۱. عین الحیات، علامه مجلسی ص۴۹-۵۲. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠 آیا ما هم مومن هستیم؟؟! فردی برای امام صادق(ع) خبری آورد که فلانی در مهمانی علیه شما حرف میزد! 🌺امام صادق فرمود: حتما اشتباه شنیده ای! گفت: نه مطمنم امام صادق فرمود: شاید تاریک و شلوغ بوده و اشتباه فهمیده ای گفت: نه یقین دارم! امام فرمود: شاید در عصبانیت و اجبار بوده و حرفی زده! گفت: در آرامش و اختیار بوده است. 🌺امام صادق(ع) آنقدر بهانه آورد (۷۰ مرتبه بهانه و تاویل آوردن) تا آن فرد خبرچین خسته و پشیمان شد! 👈 اخلاق مومنانه یعنی نسبت به برادر دینی ات حسن ظن داشته باشی چون امام صادق(ع) فرمود حسن ظن و خوش گمانی از قلب سالم ناشی می شود. 📚مصباح الشریعه ص ۵۱۵ 🌸الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِوَلِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج الساعة🌸 🔰 @adyanuniv 🔰
داوری یک محاکمه در انجیل متی آمده است که: «57 و آنانی که عیسی را گرفته بودند، او را نزد قیافا رئیس کَهَنه جایی که کاتبان و مشایخ جمع بودند، بردند. 58 امّا پطرس از دور در عقب او آمده، به خانة رئیس کهنه در آمد و با خادمان بنشست تا انجام کار را ببیند. 59 پس روسای کهنه و مشایخ و تمامی اهل شورا طلب شهادت دروغ بر عیسی می‌کردند تا او را بقتل رسانند، 60 لیکن نیافتند. با آنکه چند شاهد دروغ پیش آمدند، هیچ نیافتند. آخر دو نفر آمده، 61 گفتند، این شخص گفت، می‌توانم هیکل خدا را خراب کنم و در سه روزش بنا نمایم. 62 پس رئیس کهنه برخاسته، بدو گفت، هیچ جواب نمی‌دهی؟ چیست که اینها بر تو شهادت می‌دهند؟ 63 امّا عیسی خاموش ماند! تا آنکه رئیس کهنه روی به وی کرده، گفت، تو را به خدای حّی قسم می‌دهم ما را بگو که تو مسیح پسر خدا هستی یا نه؟ 64 عیسی به وی گفت، تو گفتی! و نیز شما را می‌گویم بعد از این پسر انسان را خواهید دید که بر دست راست قوّت نشسته، بر ابرهای آسمان می‌آید! 65 در ساعت رئیس کهنه رخت خود را چاک زده، گفت، کفر گفت! دیگر ما را چه حاجت به شهود است؟ الحال کفرش را شنیدید! 66 چه مصلحت می‌بینید؟ ایشان در جواب گفتند، مستوجب قتل است! 67 آنگاه آب دهان بر رویش انداخته، او را طپانچه میزدند و بعضی سیلی زده، 68 می‌گفتند، ای مسیح، به ما نبوّت کن! کیست که تو را زده است؟[1]. سوال این است که محاکمه‌ی عیسی مسیح در خانه‌ی رئیس کهنه چگونه ممکن است؟ در صورتیکه ما می دانیم در آن زمان محاکمه‌ی متهمان در سرزمین یهودیه توسط عمال رومی انجام می گرفت و بنابراین ممکن نیست که عیسی توسط یک دادگاه یهودی محاکمه شده باشد و بر فرض که چنین چیزی امکان می داشت هرگز محاکمه نه یک شب قبل از عید فصح صورت می گرفت و نه در شب عید؛ زیرا به حکم مذهب این امر ممنوع بود[2]. ______________________ پی نوشت ها [1]. متی 26: 57-68. [2]. درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 44. # متی ولف انجیل ها
🔶 شکست و فرار از 🔶 یکی از صفات بارز فرار آن ها از جنگ بوده است و این را به روشنی حتی می توان در کتب دید. حاکم نیشابوری عالم بزرگ به سند صحیح روایت کرده است: ۴۳۳۸- أخبرنا أبو قتيبة سالم بن الفصل الآدمي بمكة ثنا محمد بن عثمان بن أبي شيبة ثنا علي بن هاشم عن محمد بن عبد الرحمن بن أبي ليلى عن الحكم ونصف عن عبد الرحمن عن أبي ليلى عن علي أنه قال ثم يا أبا ليلى أما بخيبر قال بلى والله كنت معكم قال فإن رسول الله صلى الله عليه وسلم بعث أبا بكر إلى خيبر فسار بالناس وانهزم حتى رجع. 👈🏻 هذا حديث صحيح الإسناد ولم يخرجاه. حضرت علی (علیه السلام) خطاب به ابولیلی فرمودند: آیا تو در با ما نبودى؟ گفت: آری. به خدا سوگند همراه شما بودم. علی (علیه السلام) فرمود: (صلى الله علیه و آله) عده‌اى را به فرماندهى به طرف خیبر فرستاد؛ ولى شکست خوردند و گریختند. 👈🏻 درمورد این روایت می نویسد: این حدیثی صحیح است بنا بر شرایط شیخین (مسلم و بخاری) ولی آن دو نفر ذکر نکرده اند. 👈🏻 عالم بزرگ عمریه نیز در تعلیقات خود تصریح می کند که روایت صحیح است. 📚المستدرک علی الصحیحین، جلد ۳، صفحه ۳۹، طبع دارالکتب العلمیة 🔰 @Adyanuniv🔰
💠رسوایی حلاج توسط ابوسهل نوبختی ✴️پس از آن که حلاج در قم با واکنش منفی مردم و علما، روبه‌رو و از آن جا طرد شد و ناگزیر به بغداد بازگشت، سعی ‌کرد ابوسهل نوبختی را که چهره برجسته سیاسی و دینی شیعیان بغداد بود، به سمت خود جذب کند و از موقعیت او بهره ببرد، لذا نامه‌هایی به او نوشت و درخواست کرد به کیش او درآید، ولی ابوسهل با انجام شگرد خاصی او را رسوا ساخت. 🔻شیخ طوسی از ابی نصر هبة الله، نواده نائب دوم امام عصر (عج) چنین نقل می‌کند: «حلاج تصور می‌کرد که می‌تواند با مکر و حیله ابوسهل را بسان برخی افراد به سمت خود فراخواند. چون خدا خواست حلاج را رسوا کند، او نامه‌ای به این صورت به ابوسهل نوشت: ❌ «من وکیل و نائب صاحب الزمانم. من مامورم که به تو نامه بنویسم و از تو یاری بطلبم» ▫️اسماعیل نوبختی برای اثبات دروغ وی و روشنگری اذهان به این مضمون بدو نوشت: ✅ اگر تو وکیل حضرت صاحب الزمان علیه السلام می‌باشی حتما برای تو دلائل و براهینی باید باشد. من برای اینکه به تو ایمان بیاورم چیز کمی از تو میخواهم تا دلیلی بر حقانیت تو باشد. 🔸من کنیزانی دارم، اما چون پیر شده‌ام و موهای سر و صورتم سفید گردیده است، مجبورم هر هفته موهای خود را خضاب کنم تا مبادا آنان پی برند که پیر شده‌ام. ♣️اگر تو در ادعای خود صادقی، کاری کن تا ریش من سیاه شود و دیگر محتاج به خضاب نباشم، آن وقت من به تو ایمان خواهم آورد.😂 👊وقتی این پیغام به حلاج رسید، دانست که تیرش به خطا رفته و رسوا گردیده، لذا دیگر جواب او را نداد. --------------------- 📚 الغیبه، طوسی، ص۲۴۶ 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ چگونگی ترجمه گاهان 🔹 خانم مری بویس بیان می دارد که: هیچ ترجمه ی معیاری از گاهان به هیچ زبانی در دست نیست. ⁉️ با توجه به خانم مری بویس، پس چگونه گاهان ترجمه شده است؟! 🔰 @adyanuniv 🔰
توصیف "حکیم الهی" روسی از اناجیل  حکیم الهی روسی موسوم به تاره ف(Tareev) که استاد آکادمی مذهبی مسکو بوده است در کتاب خود تحت عنوان «فلسفه ی تاریخ انجیلی» منتشره در 1903 چنین می نویسد: «انجیلها نه تاریخند و نه سند تاریخی؛ حتی آنها را سالنامه نیز نمی توان بحساب آورد»*. ____________________ * درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 55.
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🔹️ مشغول مناجات با خدا بود؛ شنید: «بنده های فراری ام را برگردان. بنده های گمراه و دور افتاده ام را به راه بیاور. این کار، از صد سال روزه داری و شب زنده داری بهتر است!» موسی پرسید: بنده دور افتاده کیست؟ خدا به کلیمش فرمود: کسی است که امام زمانش را نمی شناسد... یا کسیکه امام زمانش را بشناسد، ولی امامش از او غایب باشد و راه و رسم دینش را نداند... 📙 بحارالانوار ج2 ص4 ع 🔰 @adyanuniv 🔰
صابرخراسانی|محمد حسین پویانفر4_6021681502046128064.mp3
زمان: حجم: 9.29M
"سفره موسی بن جعفرعليه السلام'' 🎙 صابر خراسانی 🎙 🖌 محسن عرب خالقی 🎶 سیدحجت الله حسینی 📍 توليد آستان قدس رضوي رجب ١٣٩٨ http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼 کفر دشمن در نگاه برخی علمای گفت: هركس را دشمن بدارد، كافر است. از او سؤال كردند دليل اين مطلب چيست؟ در جواب گفت: زيرا او را دوست دارد 📚محاضرات الادباء، ج ۴، ص ۴۸۰ 🔰 @Adyanuniv🔰
ناگفته هایی از تاریخ ابوطالب .pdf
حجم: 362.1K
📚 ‌ناگفته هایی ‌از‌تاریخ ‌ علیه السلام، تحلیل ‌گزارش‌ تاریخی ‌خرگوشی‌ (م‌ ۴۰۷) ✍🏻 اثری از به ترجمه هدف از معرفی این مقاله، این است که نگارنده متن تاریخی ابوسعید عبدالملک در کتاب در مورد ابوطالب بن تحلیل نموده و نتیجه می گیرد ابوطالب سومین فردی است که پس از علیه السلام و سلام الله علیها، اسلام را پذیرفته است. 🔰 @Adyanuniv🔰