eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 💠مرده ها هم احساس دارند یکی از آداب قبرستان این هست وقتی کنار قبری میروید، سریع قبر رو ترک نکنید بلکه مدتی کنار قبر بنشینید، زیرا مرده وجود شما رو حس میکند و از بودن شما آرامش میگیرد: ✴️شخصی از امام موسی کاظم (ع) سؤال کرد: مؤمنی که مرده باشد، آیا کسی که قبر او را زیارت می کند، آگاه بدان است؟ 🌷امام فرمود: بله و تا زمانی که بر سر قبر او هست، مرده با او مأنوس گشته و آرامش می یابد. و زمانی که بلند شده و از کنار قبر میرود، از رفتن او وحشتی به مرده وارد می‌شود. 💢قالَ: قُلْتُ لَهُ الْمُؤْمِنُ يَعْلَمُ بِمَنْ يَزُورُ قَبْرَهُ قَالَ نَعَمْ وَ لَا يَزَالُ مُسْتَأْنِساً بِهِ مَا دَامَ عِنْدَ قَبْرِهِ فَإِذَا قَامَ وَ انْصَرَفَ مِنْ قَبْرِهِ دَخَلَهُ مِنِ انْصِرَافِهِ عَنْ قَبْرِهِ وَحْشَةٌ. اصول کافی، ج 3، ص 228 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عدم تأثیر سلام بر امام حسین و لعن بر قاتلین وی بعد از نوشیدن آب 🔸نورعلى تابنده، قطب سابق فرقه صوفیه گنابادیه، با اینکه خود را شیعه می‌نامد، ولی سلام بر حضرت اباعبداللّه‏ (علیه‌السلام) و لعن بر قاتلین وی، بعد از نوشیدن آب را بی‌تأثیر و گفتن آن در زمان حال را بدون اجر می‌داند. 🔹از آنجا که روایات مختلف درباره اهمیت عزاداری و اشک و سلام بر حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام وارد شده اما تابنده در این باره گفته: 🔻«اگر ميان شيعيان رسم بود كه هروقت آب مى‏‌خوردند، بگويند: سلام بر لب تشنه حسين! براى اين بوده كه از نوشيدن آب، امام حسين و يارانشان را محروم كردند. 🔻اثر اين كار در دوران بنى‏ اميّه بسيار مشهود بود؛ چرا كه به ياد شيعه مى‏‌آورد كه حاكمان جور با اولياى دين چه كردند. 🔻امّا آيا اكنون كه ما از روى عادت و تقليدِ صرفْ مثلاً هنگام نوشيدن يک ليوان آب خنک يا شربت در تابستان چنين مى‏‌گوييم، همين اثر را دارد؟ 🔻در صدر تاريخ شيعه، اين‏قدر محيط، خفقان‏‌آور بود كه شيعيان مى‏‌ترسيدند بلند بگويند: «سلام‌‏اللّه‏ على الحسين»، امّا حالا كه گفتن «سلام‏ اللّه‏ على الحسين» و ذكر «لعنه‏ اللّه‏ على قاتل الحسين» آن‏قدر عادى شده كه حتّى براى برخى محلّ درآمد شده و به كار و پيشه‌ی آنان تبديل شده، ديگر اين كار اجرى ندارد.»[1] 📚پی‌نوشت آزمايش، مصطفی، عرفان ایران، تهران، انتشارات حقيقت، 1380، شماره‌ی37. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⬅️⬅️ آسمان در عزای سیدالشهداء خون گریست (۶) دکتر در کتاب خود نقل کرده بعد از شهادت علیه السلام آسمان خون بارید... 📚 تهذیب الکمال ج۶ ص۴۳۳ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔷از زیارت تا شهادت🔷 💢قال ابو عبدالله ( علیه السلام) 🔹لا تدع زیارة الحسین بن على علیهما السلام و مر أصحابک بذلک یمد الله فى عمرک و یزید فى رزقک و یحییک‏ء الله سعیدا و لا تموت الا شهیدا . ✅ امام صادق (ع) فرمود : ⬅️زیارت امام حسین علیه السلام را ترک نکن و به دوستان و یارانت نیز همین را سفارش کن ! تا خدا عمرت را دراز و روزى و رزقت را زیاد کند و خدا تو را با سعادت زنده دارد و نمیرى مگر شهید . 📚کتاب وسائل الشیعه ، چ 10 ص335 عضویت درکانال🔻🔻👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
خدای بخشنده و تثلیث بخیل آگوستین در اوایل رساله خود درباره تثلیث می گوید که خطا در هیچ موضوعی خطرناک تر از تثلیث نیست. همو بر این باور است که هیچ تحقیقی سخت تر و هیچ کشفِ حقیقتی، سودآورتر از تثلیث نیست." "in no other subject is error more dangerous, or inquiry more laborious, or the discovery of truth more rewarding."۱ دغدغه اصلی آگوستین مذهبی بوده است. از نگاه او، تفاوت بین باور راست و باور ناراست، تفاوت بین زندگی معنوی و مرگ معنوی است. پرسش و به دیگر سخن، چالش برجسته در باره ی دیدگاه آگوستین این است که: امری چنین حیاتی (حیات معنویِ در گرو کشف تثلیث) چرا تا این اندازه، گنگ است؟ چرا خدایی که بخشنده و مهرورزی بیکران است، حیات معنوی آدمی را به چنین آموزه ی - دست کم خرد گریز- پر حاشیه و کم بر و باری پیوند زده است؟ ----- ۱.https://andrewmbailey.com/trinity/Cartwright.html. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
⬅️ ⬅️ در رثای ستارگان با یکدیگر برخورد می کردند... راوی میگوید: … بَعدَ قَتلِهِ سَبعَةَ أيّامٍ تُري عَلَي الحيطانِ كأنبا ملاحف معصفرة مِن شِدَّةِ حمرتها و ضُربَتِ الكَواكِبُ بَعضُها بَعضاً. … تا ۷ روز بعد از شهادت او(سیدالشهداء علیه السلام) ، آفتابی که بر خانه ها می‌تابید به قدری قرمز بود که گویا چادرهای سرخ است که بر خانه ها کشیده اند و می دیدیم که برخی ستارگان با یکدیگر برخورد می کنند. 📚صواعق المحرقة ص١١٦ 📚مجمع الزوائد ١٩٧/٩ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
⬅️⬅️ ثواب یک قطره اشک بر علیه السلام در با سند معتبر نقل کرده است : هرکس یک قطره اشک ، برای علیه السلام بریزد ، خداوند او را در بهشت خود جای خواهد داد. 📚 فضائل الصحابه ج١ ص۸۴١ ➖➖➖ سند روایت نیز صحیح است زیرا ⬇️⬇️ 📝 محقق كتاب فضائل الصحابه «جناب وصی الله بن عباس» در پاورقی كتاب راجع به راویان سند روایت می نویسد: ✅ احمد بن اسرائیل شیخ القطیعی لم اجده والباقون ثقات. 👈 پس به غیر از احمد بن اسرائیل باقی روات همه ثقه هستند و احمد بن اسرائیل استاد قطیعی است که درباره او می گوید: 🔹نجاد ؛ پیشوا، حافظ (كسی كه صدهزار روایت حفظ است) ، فقیه و استاد علمای در بغداد ، ابو بكر احمد بن سلمان بن حسن بن اسرائیل بغدادی حنبلی... خطیب گفته: وی فرد صدوق و عارف بوده و كتاب بزرگی را در «سنن» تصنیف كرد و در جامع منصور قبل از نماز جمعه نشستی برای فتوا داشته و بعد از نماز نیز درسی برای املای روایت دائر می كرده است و از وی ابوبكر قطیعی روایت نقل كرده است. 📕تذكرة الحفاظ ذهبی ج3 ص868 📝 درباره او گفته می گوید: 🔹احمد بن اسرائیل از پرهیزگاران عالم و از نظر حافظه آن قدر قوی بوده كه وقتی یك مطلب را یكبار می شنید ، حفظ می كرد. 📕تاریخ الإسلام امام ذهبی ج19 ص34 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🔸 امام حسين علیه السلام: 🔰 من طَلَبَ رِضا اللّه ِ بِسَخَطِ الناسِ كَفاهُ اللّه ُ اُمُورَ الناسِ ، و مَن طَلَبَ رِضا الناسِ بِسَخَطِ اللّه ِ، وَ كَلَهُ اللّه ُ إلى النّاسِ. 🔹هر كه خدا را با مردم بطلبد، خداوند او را از امور مردم بى نياز كند و هر كه خشنودى مردم را با ناخشنود كردن خدا بجويد، خداوند او را به مردم واگذارد. 📚 بحار الأنوار: ۷۱/۲۰۸/۱۷ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
معمای تجسم به گزارش آقای جان هیک "این که چگونه یک موجود، می تواند به طور مشترک، صفاتِ آشکارا ناسازگارِ خدا و بشری را دارا شود، یک معمای آشکار است. خدا جاودانه است؛ در حالی که انسانها زمانمندند. خدا بی کران است و انسانها کرانمندند. خدا آفریننده ی جهان از جمله بشریت است؛ در حالی که انسانها بخشی از آفرینش خدایند. خدا قادر مطلق، دانای همه چیز و همه جا حاضر است؛ در حالی که انسان دارای قدرت، دانش و مکان محدود و غیره است. بگذارید این رامشکل ویژگی های ناسازگار بنامیم! Let us call this the incompatible-attributes problem. ------- the metaphor of god incarnate, Jhon Hick, P. 102. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌺بهشت ، پاداش عزادارى🌺 💢قال على بن الحسين السجّاد عليه السّلام : اَيُّما مُؤ مِنٍ دَمِعَتْ عَيْناهُ لِقَتْلِ الْحُسَيْنِ وَ مَنْ مَعَه حَتّى يَسيلَ عَلى خَدَّيْهِ بَوَّاءَهُ اللّهُ فىِ الْجَنَّةِ غُرَفاً. ❇️امام سجّاد عليه السّلام فرمود: هر مؤ منى كه چشمانش براى كشته شدن حسين بن على عليه السّلام و همراهانش اشكبار شود و اشك بر صورتش جارى گردد، خداوند او را در غرفه هاى بهشتى جاى مى دهد. ينابيع الموده ، ص 429 عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠بررسی مکتب اخلاقی اشو💠 ⭕️مکتب اخلاقی اُشو دارای خواستگاهی سکولاریستی و نگاهش به اخلاق نگاهی اومانیستی و طبیعت‌گرایانه است که اخلاق را در خدمت بهره‌مندی و لذّت هر چه بیشتر انسان قرار می‌دهد؛ لذا اخلاق و ارزش‌های اخلاقی تا زمانی مقبولیت دارند و خوب هستند که به انسان نفعی برسانند و گرنه فی‌نفسه ارزشمند نیستند. همه تلاش او جمع میان تز مراقبه + عشق است، چون مراقبه لذّت و شادی لحظه عشق‌بازی را افزایش می‌دهد. عشق که طبیعت فطری و ذاتی انسان است در عرفان اُشو به یغما رفته و با تعابیری که از آن به‌دست می‌دهد، نه تنها انسان را به آرامش مطلق که مدعای اوست، نمی‌رساند، بلکه فاقد هرگونه قید و بند اخلاقی بوده و انسان را به ورطه نابودی و هلاکت می‌رساند؛ زیرا اُشو ارضای آزادانه نیاز جنسی را پایه‌ی عشق قرار داده و معتقد است انسان این‌گونه به عبودیت و اتصال با خداوند دست پیدا می‌کند. عرفان پیشنهادی اُشو نه تنها انسان را به خدا و معنویت نمی‌رساند، بلکه موجب گسترش انواع انحرافات و مفاسد اخلاقی در جامعه و بروز ناراحتی‌های روحی و روانی در افراد می‌شود که عواقب سنگینی را از لحاظ فردی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت. 📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
6.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽کلیپ نقدوبررسی معنویت های هندی 💠دومین مکتب نوظهورهند(مکتب معنوی اشو) 🎤استادفعالی عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰