eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
زیارت سید الشهداء علیه السلام ●قال الامام الصادق عليه السلام مَا مِنْ أَحَدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا وَ هُوَ يَتَمَنَّى أَنَّهُ مِنْ زُوَّارِ الْحُسَيْنِ لِمَا يَرَى مِمَّا يُصْنَعُ بِزُوَّارِ الْحُسَيْنِ عليه السلام مِنْ كَرَامَتِهِمْ عَلَى اللَّهِ تَعَالَى. ●امام صادق عليه السلام فرمودند: احدى نيست در روز قيامت مگر آنكه آرزو مى كند از زوّار امام حسين عليه السلام باشد زيرا مشاهده مى كنند چه كرامتى خداوند درباره آنها منظور مى فرمايد. 📜کامل الزیارات/ب۵۰/ح۱. 🔰 @adyanuniv 🔰
زیارت سید الشهداء علیه السلام ●قال الامام لصادق عليه السلام: مَن سَرَّهُ أنْ یَکونَ عَلَی مَوائِدِ النُّورِ یَوْمَ القیِامَةِ فَلْیَکُن مِنْ زُوّارِ الحُسَینِ بنِ عَليٍّ عليهما السلام. ●امام صادق عليه السلام فرمودند: هرکس دوست دارد در روز قیامت بر سر سفره‌های نور بنشیند، پس از زائران حسین بن علی عليه السلام باشد. 📜کامل الزایارات/ب۵۰/ح۲. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت هفتم ▪️دلايل سلفيه بر عدم جواز توسل 2 🔻تمسک به نظر ابوحنيفه پيشواي حنفيان ابن‌تيميه مي‌گويد قسم به مخلوقات حرام است، و اين مذهب ابوحنيفه است [29] . ▪️نقد و بررسي استدلال و تمسک به نظر ابوحنفيه، پيشواي حنفيان، از دو جهت قابل خدشه است. اولا ايشان به عنوان کراهت و احيانا نظر شخصي ذکر کرده است؛ چنان که ابوالحسين قدوري در شرح کرخي اين نظر را در باب «الکراهة» آورده است و ابويوسف از استاد خود ابوحنيفه نقل مي‌کند که مي‌گفت: سزاوار نيست کسي خدا را جز به خدا بخواند و او کراهت داشت که بگويد: به حق فلاني. ثانيا اگر به دليل ابوحنيفه توجه کنيم، مي‌بينيم ايشان چنين استدلال عقلي مي‌کند که: لانه لاحق للخلق علي الخالق (زيرا که مخلوق حقي بر خالق ندارد) [30] . و اين به معناي نفي حق به طور کلي نيست، زيرا که خداوند خود صريحا حقوقي را براي پيامبران و افراد با ايمان به عهده گرفته و فرموده است: «ثم ننجي رسلنا و الذين آمنوا کذلک حقا علينا فنج المؤمنين»[31]. و خود حنفيان مانند ابن‌عابدين، اين حق را قبول دارند؛ ولي مي‌گويند: خلق، حق وجوبي بر خداوند ندارند [32] . اين نظر اگر کلي هم باشد، تنها براي پيروان مکتب فقهي حنفي قابل پيروي است و نمي‌توان آن را بر پيروان ساير مکتبهاي فقهي تحميل کرد. ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 29- المؤسوعة الفقهیة الکویتیة، ج 7، ص 263 – قاعدة جلیلة، ص 51 30- کتاب و سنت، ندای وحدت، ص 260 و 261 31- سوره یونس، آیه 103 32- المؤسوعة الفقهیة الکویتیة، ج 14، ص 160 🔰 @adyanuniv 🔰
التوسل مفهومه و اقسامه و حکمه فی الشریعة الاسلامیة الغراء - جعفر سبحانی.pdf
2.69M
📚 ✍🏻 نویسنده: استاد جعفر 👈🏼 به زبان 👈🏼 فصول کتاب: 1 التوسّل بأسمائه وصفاته ؛ 2 التوسّل بالقرآن الكريم ؛ 3 التوسّل بالأعمال الصالحة؛ 4 التوسّل بدعاء الرسول الأكرم ؛ 5 التوسّل بدعاء الأخ المؤمن ؛ 6 التوسّل بدعاء النبي في حياته البرزخية؛ 7 التوسّل بالأنبياء والصالحين أنفسهم ؛ 8 التوسّل بحقّ الصالحين وحرمتهم ومنزلتهم ؛ 9 التوسّل بمقام النبي ومنزلته عند اللَّه ؛ 10 التوسّل بالنبي متواتر إجمالا؛ فهرس المواضيع 🔰 @Adyanuniv🔰
✍🏻 نویسنده: استاد جعفر 👈🏼 به زبان 👈🏼 فصول کتاب: 1 التوسّل بأسمائه وصفاته ؛ 2 التوسّل بالقرآن الكريم ؛ 3 التوسّل بالأعمال الصالحة؛ 4 التوسّل بدعاء الرسول الأكرم ؛ 5 التوسّل بدعاء الأخ المؤمن ؛ 6 التوسّل بدعاء النبي في حياته البرزخية؛ 7 التوسّل بالأنبياء والصالحين أنفسهم ؛ 8 التوسّل بحقّ الصالحين وحرمتهم ومنزلتهم ؛ 9 التوسّل بمقام النبي ومنزلته عند اللَّه ؛ 10 التوسّل بالنبي متواتر إجمالا؛ فهرس المواضيع 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت هشتم ▪️دلايل سلفيه بر عدم جواز توسل 3 🔻تمسک به آيه: فلا تدعوا مع الله احدا (سوره جن، آيه 18) دليل ديگر سلفيها چون سيد محمد رشيد رضا بر عدم جواز توسل به پيامبر (صلی الله علیه و آله) بعد از فوت اين است که وسيله براي تقرب به خدا بايد چيزي باشد که خداوند براي مردم مقرر داشته مانند ايمان و عمل و دعا. در قرون وسطي توسل به اشخاص پيامبران و صالحين با تقوي متداول شد و آنان را وسائل الي الله ناميدند؛ و خدا را به آنان قسم مي‌دادند و حاجات خود را در کنار قبورشان از آنان مي‌خواستند. در صورتي که دعا، عبادت است و خداوند در قران مي‌فرمايد:«فلا تدعوا مع الله احدا» [33] . (هيچ کس را با خدا به دعا نخوانيد) «و ان الذين تدعون من دون الله عباد امثالکم» [34] . (و کساني را که بجاي خدا به دعا مي‌خوانيد بندگاني مانند شما هستند). ▪️نقد و بررسي در پاسخ اين اشکال بايد بدانيم که هر دعايي عبادت نيست، تا چه رسد به اين که روح عبادت باشد؛ زيرا دعا از ريشه‌ي «دعوت» است که در قرآن فراوان به کار رفته است. مانند: «ندع ابنائنا» [35] (فراخوانيم فرزندانمان را)؛ «ولا تجعلوا دعاء الرسول بينکم کدعاء بعضکم بعضا» [36] (پيامبر را آن طور که يکديگر را صدا مي‌زنيد، نخوانيد). طبيعي است که نه هر ندايي دعاست و نه هر دعايي عبادت است، بلکه دعا موقعي عبادت است که مشتمل بر احکام عبادت مثل خضوع و تذلل در برابر خدا و اقرار به خدايي معبود باشد و اين چه ربطي به توسل و تبرک به پيغمبر (صلی الله علیه و آله) و ائمه (علیهم السلام) و کمک خواستن از آنان دارد؟ و اين که در روايت آمده: «الدعا هو العبادة»، يعني دعاي خداي تعالي از جمله عبادات است، نه اين که هر دعايي عبادت است [37] . ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 33- سوره جن آیه18 34- سوره اعراف آیه194 35- سوره آل عمران آیه61 36- سوره نور آیه63 37- الفیض ج3 ص540 ؛ التندید بمن عدد التوحید ص 30 تا 40 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰بیان شبهه قسمت دوم زئوس در این قسمت شبهات زیر را القاء کند 1.خداوند همان صفات انسان ها را دارد، خواب، غفلت، و جسمانی بودن و از انجام بعضی امور عاجز است مانند اینکه توانایی جلوگیري از سیل و امثال آن را ندارد، به حرفش گوش نمی دهند. 2.زئوس در قسمت بعدي در نظر دارد که بگوید، چطور خداوند در مقابل ابرهه از خانه خود دفاع کرد ولی در مقابل سیل و امثال آن کاري انجام نداد به عبارت دیگرخداوند متعال کسی که قصد تخریب کعبه را داشته باشد به وي امان نداد و آن را عذاب کرد همچون اصحاب فیل آنان را نابود می کند ، پس چطور در مقابل سیل و امثال آن از خانه خود دفاع نمی کند 3.در ضمن بیان یک واقعه تاریخی، قصد دارد که بگوید این خانه کعبه غیر از آن است و ثانیا توسط یک مسیحی بازسازي شده است. 4.تحدي نسبت به قرآن و الفاظ قرآن را بیان می کند. 5.اگر این کتاب قرآن از جانب خدا است پس نباید در آن اختلاف باشد ( حال آنکه در آن اختلاف و تناقضاتی دیده می شود)
🔰پاسخ به شبهه دوم، قسمت اول گروهی از اهل سنت مانند مجسمه و اشاعره و وهابیت، قائل به جسمانی بودن خدا هستند و این امر را منکر نمی شوند، اندیشه تجسم چنان، در افکار وهابیت ریشه دارد که مقام منزلت خدا را در حد یک انسان معمولی تنزل می دهند و تا جایی که خداوند را محتاج اعضاء و جوارح پنداشته اند و قائل هستند آنچه در مورد صفات خداوند در قرآن آمده است باید به ظاهر آن توجه کنیم و از تاویل دوری کنیم و به گونه ای این صفات را تعریف می کنند که لازمه آن جسمانیت خداوند می شوند . و آنچه که زئوس در این کلیپ به ان اشاره می کند بر گرفته از عقاید این گروه می باشد.
✅در رد این عقیده 🔰از منظر نقل: « حَمْزَةَ بْنِ مُحَمَّدٍ قَالَ: كَتَبْتُ إِلَى أَبِي الْحَسَنِ ع أَسْأَلُهُ عَنِ الْجِسْمِ وَ الصُّورَةِ فَكَتَبَ سُبْحَانَ مَنْ لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‏ءٌ لَا جِسْمٌ وَ لَا صُورَةٌ »، حمزه بن محمد گويد: به امام کاظم علیه السلام نوشتم و از جسم و صورت خدا پرسيدم، جواب نوشت: منزه باد كسى كه نيست به مانندش چيزى، نه جسم است و نه صورت . سوره شوری آیه ۱۱: « لَيْسَ كَمِثْلِهِ شَيْ‏ءٌ »، هيچ چيزى همانند او نيست. اين جمله در حقيقت پايه اصلى شناخت تمام صفات خدا است كه بدون توجه به آن به هيچيك از اوصاف پروردگار نمى توان پى برد، زيرا خطرناكترين پرتگاهى كه بر سر راه پويندگان طريق" معرفة اللَّه" قرار دارد همان پرتگاه‏ تشبيه" است كه خدا را در وصفى از اوصاف شبيه مخلوقاتش بدانند، اين امر سبب مى‏ شود كه به" دره شرك" سقوط كنند. به تعبير ديگر او وجودى است بى‏ پايان و نامحدود از هر نظر و هر چه غير او است محدود و متناهى است از هر نظر، از نظر عمر، قدرت، علم، حيات، اراده، فعل، و خلاصه همه چيز، و اين همان خط" تنزيه" و پاك شمردن خداوند از نقائص ممكنات است.
🔰در رد این عقیده 🔰از منظر عقل: خداوند متعال جسم نیست چون جسم و جسمانیت یعنی آنچیزیکه مشتمل بر ابعاد سه گانه است طول، عرض، ارتفاع می باشد، از لوازم آن ترکیب است. و از خصوصیات ترکیب، احتیاج می باشد، که این خصوصیت از واجب الوجود منتفی است. ✅توضیح مطلب: از اقسام توحید، توحید در احدیت است یعنی ذات خداوند متعال بسیط است و از هیچ جزئی تشکیل نشده است چنانچه قرآن کریم می فرماید « قل هو الله احد ». از طرفی آنچه مرکب است محتاج به اجزاء است و احتیاج هم در مورد خداوند محال است چنانچه قرآن می فرماید: اللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ خداوند بی نیاز و ستوده است. ( چون خداوند واجب الوجود است ) پس وقتی وجودش واجب شد وجوب وجود اقتضاء نفی ترکیب می کند و نفی مثل می کند.
آن قوم خبیثی که لعین است یهود است درنده ترین گرگ زمین است یهود است آن قوم که بدبخت ترین است یهود است تا بوده همین هست و چنین است یهود است جز عده ی معدود که خوبند از آنان هستند ولی اکثرشان احمق و نادان هرگز نتوان گفت که هستند چو انسان شاگرد یهود است به واقع خود شیطان موسی (س) چه کشیده است از این قوم تبهکار؟ قومی که قرار بود مسیح را بزند دار قومی که بدید احمد(ص) از آنان بسی آزار قومی که خدا را به خدایی کند انکار این قوم یهود است که سم داد به احمد(ص) در راه علی(ع) بود چو یک مانع و یک سد اما علی(ع) از قلعه خیبر چو بشد رد پس صل علی احمد و بر آل محمد (ص) در قتل حسن(ع) گر به یهود ظن و گمان است در قتل حسین(ع) دست یهود باز و عیان است این قوم، خودش قاتل پیغامبران است هفتاد نبی کشته از این قوم ددان است سُراینده: علی شیرازی 🔰 @adyanuniv 🔰
با اره بریدند جناب زکریا(س) سر را بنمودند جدا از تن یحیی(س) اینان ز همان دم که گذشتند ز دریا گوساله پرست گشته پس از غیبت موسی(س) این قوم که هر لحظه بسی عهد شکسته از لطف خداوند به خود هم شده خسته! یعنی که دگر مرغ هوا دسته به دسته نفرست و به دل میل عدس باز نشسته! قومی که بگفت دست خدا بسته یهود است قومی که ز توحید بشد خسته یهود است قومی که به دنیا شده دلبسته یهود است بیش از همه شد طالب و وابسته یهود است قومی که خدا لعنتشان کرده به قرآن قومی که به جز خود همه را گفته چو حیوان قومی که خدا وعده نموده است به آنان هستند پراکنده، ذلیل، خوار و پریشان قومی که به زور غصب کند کشور دیگر با قتل و جنایت همه روزش بشود سر مغلوب شود، خوار شود باز در آخر صهیون لجوج و نجس و ظالم و کافر سُراینده: علی شیرازی 🔰 @adyanuniv 🔰
آزاد شود قدس و شود خصم چه حیران وقتی که شود فتح، همان ملک سلیمان از کرب و بلا میگذرد، قبله ایمان با پرچم های سیه از سمت خراسان بیست صفر و ماه عزایی که سیاه است؟ آیا به همان پرچم ها نیز گواه است؟ شاید بله شاید نه ولی آنچه که راه است صهیون ز محبان حسین(ع)، محو و تباه است ما وارث سلمان شده و وارث مختار ماییم محبان علی(ع) حیدر کرار با خامنه ای عهد ببندیم در این کار با اسلحه یا با قلم آییم به پیکار ای رهبر محبوب من و عشق و وجودم هرچند بدم عاشق رخسار تو بودم هر لحظه تو را در دل و اندیشه ستودم با اینکه بدم دشمن سرسخت یهودم ای نایب مهدی(عج)، تو مرا خوب دعا کن از این قفس تن که در آنم تو رها کن یعنی ز دعا قلب مرا سمت خدا کن یادی ز حقیر پیش امام و شهدا کن سُراینده: علی شیرازی 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ واژه های ناشناخته در گاتهای زرتشت 🔹 در اوستا واژه های بسیاری هستند که معنای آنها را نمی دانیم و از آن بیشتر واژه هایی که معنای آنها ناقص است، و این واژه های نشناخته یا کم شناخته به ویژه در گاثاها فراوانند. 🔰 @adyanuniv 🔰
برتر از حج خانه خدا قالَ الإمَامُ الصّادِقُ عليه السلام: وَ اللَّهِ لَوْ أَنِّي حَدَّثْتُكُمْ بِفَضْلِ زِيَارَتِهِ وَ بِفَضْلِ قَبْرِهِ لَتَرَكْتُمُ الْحَجَّ رَأْساً وَ مَا حَجَّ مِنْكُمْ أَحَدٌ. امام صادق عليه السلام فرمودند: ...و الله قسم اگر در مورد فضیلت زیارت حسین عليه السلام وفضیلت قبر ایشان با شما سخن بگویم به تحقیق حج را بطور کلی ترک می کنید ودیگر کسی از شما به حج نخواهد رفت... کامل الزیارات، باب: 88، حدیث:1 🔰 @adyanuniv 🔰
چه کرده‌ای که جهانی به تو یقین دارد؟ برای دیدنِ تو، شوقِ این‌چنین دارد تو کیستی که به یادت پس از هزاران سال جهان، قیامتی از جنس دارد...
✅ متن هایی که بود، ولی الان نیست... 🔹 شریعت زرتشتی در قرن نخستین تسلط عرب تا حدی اصلاح شده و تغییر پیدا کرده است و زرتشتیان خود مایل بوده اند که بعضی از افسانه ها و اساطیر عامی و بعضی از اعتقاداتی را که در فصول اوستا ثبت شده بود، حذف کنند. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت نهم ▪️دلايل سلفيه بر عدم جواز توسل 4 🔻تمسک به آيه «ان تدعوهم لا يسمعوا دعائکم» يکي ديگر از آياتي که سلفيها مانند سيد محمد رشيد رضا به آن تمسک مي‌جويند اين آيه است: «و الذين تدعون من دونه ما يملکون من قطمير ان تدعوهم لا يسمعوا دعاءکم و لو سمعوا ما استجابوا لکم و يوم القيامة يکفرون بشرککم، و لا ينبئک مثل خبير» [38] . «و کساني که به جاي او مي‌خوانيد، مالک پوست هسته‌ي خرمايي هم نيستند اگر بخوانيدشان نداي شما را نمي‌شنوند، و اگر هم مي‌شنيدند، پاسخشان را نمي‌دادند و در روز قيامت، شرک شما را انکار مي‌کنند و هيچ کس چون خداوند ضمير تو را آگاه نمي‌گرداند». ▪️نقد و بررسي اين آيه در مورد مشرکين است که به جاي خدا، بتها را مي‌پرستيدند و حاجات خود را از بتها طلب مي‌کردند، خداوند مي‌فرمايد بتها مالک حتي پوسته‌ي خرمايي نيستند تا بتوانند چيزي به شما عطا کنند، اگر بتها را بخوانيد نمي‌شنوند چون جمادند و بر فرض اگر هم بشنوند به شما پاسخ نمي‌دهند چون زبان ندارند [39] . اين آيه نيز ربطي به توسل به پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و اولياء خدا ندارد؛ زيرا: اولا، مقايسه بت پرستان با توسل جويان بسيار نابجاست، چه بت پرستان حاجات خود را از خدا نمي‌خواهند و از بتها مي‌خواهند، اما توسل جويان حاجات خود را از خدا مي‌خواهند و پيامبر اکرم (ص) را براي اين که فرستاده‌ي خداست وسيله‌ي استجابت دعا قرار مي‌دهند. و به تعبير خود سيد رشيد رضا در تفسير المنار توسل جويان مانند ميهماناني هستند که بعضي از نيازهاي خود را از صاحب خانه و گاهي توسط اهل بيت و دوستان صاحب خانه که آنان را براي خدمت به ميهمانان گمارده است درخواست مي‌کنند و همه را از الطاف صاحب خانه مي‌دانند [40] . ثانيا، مقايسه کردن پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) آيت و فرستاده و حبيب خدا به بتها که در برابر خدا هستند، قياس مع الفارق است، زيرا حتي به عقيده ابن عبدالوهاب پيغمبر اکرم (ص) در قبرش زنده است و زندگاني برزخي او از زندگاني برزخي شهدا عاليتر است و صداي درودگويان را مي‌شنود [41] . ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 38- سوره فاطر آیه 13 و 14 39- تفسیر جلالین و انوار التنزیل بیضاوی ج2 ص270 40- تفسیر المنار ج1 ص59 41- رساله کشف الشبهات به نقل از الرسول یدعوکم ص295 🔰 @adyanuniv 🔰
التوسل رکن الایمان والعباده - شیخ محمد سند.pdf
5.23M
📚 ✍🏻 نویسنده: استاد شیخ محمد 👈🏼 به زبان 👈🏼 کتاب التوسل رکن الإیمان و العبادة از محاظرات: آیة الله الشیخ محمد السند و بقلم: الشیخ حسن العالی به رشته تحریر در آمده است که به زبان عربی تدوین گردیده است. و به موضوعات و مسائل مربوط به توسل پرداخته است. در توسل مقصود اصلی و واقعی همان خداوند است و آنچه وسیله قرار میگیرد فقط برای نزدیکی به ذات خداوند است و کسی بر غیر این اعتقاد داشته باشد متروک و است . این کتاب شامل مقدمه و سه فصل می باشد. مولف در ابتدای مقدمه به ضعف و ناتوانی انسان، پستی و بی ارزشی این دنیا وبزرگی پروردگار یکتا پرداخته است. در ادامه فصول زیر بیان می شود. فصل اول به وجوه استدلال بر مسئله توسل می پردازد. فصل دوم تحلیل مفاد و أبعاد الفاظ یا محمد و یا علی بیان می کند. فصل سوم به ملفات توسل اختصاص یافته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
✍🏻 نویسنده: استاد شیخ محمد 👈🏼 به زبان 👈🏼 کتاب التوسل رکن الإیمان و العبادة از محاظرات: آیة الله الشیخ محمد السند و بقلم: الشیخ حسن العالی به رشته تحریر در آمده است که به زبان عربی تدوین گردیده است. و به موضوعات و مسائل مربوط به توسل پرداخته است. در توسل مقصود اصلی و واقعی همان خداوند است و آنچه وسیله قرار میگیرد فقط برای نزدیکی به ذات خداوند است و کسی بر غیر این اعتقاد داشته باشد متروک و است . این کتاب شامل مقدمه و سه فصل می باشد. مولف در ابتدای مقدمه به ضعف و ناتوانی انسان، پستی و بی ارزشی این دنیا وبزرگی پروردگار یکتا پرداخته است. در ادامه فصول زیر بیان می شود. فصل اول به وجوه استدلال بر مسئله توسل می پردازد. فصل دوم تحلیل مفاد و أبعاد الفاظ یا محمد و یا علی بیان می کند. فصل سوم به ملفات توسل اختصاص یافته است. 🔰 @Adyanuniv🔰
قال ابومحمد الحسن العسکری(علیه السلام): «عَلاماتُ المُؤْمِنِ خمْس: صَلاهُ الْخَمْسِین، وَ زِیارَهُ الْأرْبِعَینِ وَ التَّخَتُّمُ فِی الْیمِینِ، وَ تَعفیرُ الْجَبِینِ وَ الْجَهْرُ بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم؛                                                                                            امام حسن عسکری(علیه السلام) فرمود: نشانه‌های مؤمن پنج چیز است: پنجاه رکعت نماز (نماز یومیه و نمازهای نافله)، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، جبین را در سجده بر خاک گذاردن، بسم‌الله الرحمن الرحیم را در نماز بلند گفتن» (وسایل الشیعه/ج۱۰/ص۳۷۵) 🔰 @Adyanuniv🔰
قدامة بن مالک از امام صادق(ع) نقل می کند که حضرت فرمود: « مَنْ زَارَ الْحُسَینَ مُحْتَسِباً لَا أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا سُمْعَةً مُحِّصَتْ عَنْهُ ذُنُوبُهُ کمَا یمَضَّضُ الثَّوْبُ فِی الْمَاءِ فَلَا یبْقَی عَلَیهِ دَنَسٌ وَ یکتَبُ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ حَجَّةٌ وَ کلَّمَا رَفَعَ قَدَماً عُمْرَةٌ»(۱) کسی که حسین(ع) را برای رضای خدا زیارت کند، نه برای خوش گذرانی و تفریح و نه به جهت کسب شهرت (و فخر فروشی)، گناهانش فرو می ریزد، همان طور که لباس در آب شسته شده (و پاک می شود) و در نتیجه، هیچ آلودگی بر او باقی نمی ماند و با هر گامی که بر زمین می گذارد، حجّی برایش نوشته می شود و با هر قدمی که برمی دارد، عمره ای برایش ثبت می گردد بحارالانوار، ج98، ص19 🔰 @Adyanuniv🔰