eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 خواندن امام حسین علیه السلام حرام است! 🎤 حجت‌الاسلام 👈اساس مذهب بر عدالت همه ، بنا شده است. اگر خشتی از این بنای سست برداشته شود، تبدیل به ویرانه‌ای خواهد شد. ➖ بر اساس مستنداتی که در منابع آن‌ها وجود دارد، تعدادی از فرماندهان در ، از اصحاب رسول‌خدا‌ صلی‌الله‌علیه‌وآله بوده‌اند و این همان پتکی است بی مهابا ستون‌های باورهای اهل‌سقیفه را به ویرانه تبدیل می‌کند. ➖ به همین دلیل ابوحامد فتوا داده است که روایت خواندن مقتل علیه السلام و حکایت کردن آن جایز نیست؛ چرا که سبب تشویق مردم به صحابه و طعنه به آن‌ها می‌شود... 📖 قَالَ الْغَزالِی وَغَیره وَیحرم على الْوَاعِظ وَغَیره رِوَایة مقتل الْحُسَین وحکایاته وَمَا جرى بَین الصَّحَابَة من التشاجر والتخاصم فَإِنَّهُ یهیج على بغض الصَّحَابَة والطعن فیهم وهم أَعْلَام الدّین تلقى الْأَئِمَّة الدّین عَنْهُم رِوَایة وَنحن تلقیناه من الْأَئِمَّة درایة فالطاعن فیهم مطعون طَاعن فِی نَفسه وَدینه 📚 الصواعق المحرقة ج۲ ص۶۴۰ ⁉️ به راستی چرا کسانی که جزء قاتلان علیه السلام هستند، باید عادل مطلق و از اولیای الهی و اهل بهشت باشند؟ ⁉️ چرا پیروان از برپایی مجالس علیه السلام این قدر وحشت دارند؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠صلاحی: برای تابنده در تعیین جذبی بداء حاصل شده 🔸محمد اسماعیل صلاحی از دراویش فعال گنابادی که برای خود جانشینی نورعلی تابنده را ترسیم کرده بود، بعد از علنی شدن نام سید علیرضا جذبی بعنوان جانشین مجذوب علیشاه، مطلبی منتشر کرد که دربردارنده اعتراض به انتخاب جانشینی جذبی توسط تابنده بود. 🔹او با انتشار مطلبی درباره "بداء" خواسته به مخاطبین بفهماند که خودش بعنوان منتخب اصلی جانشینی تابنده بوده، ولی بنا به دلایلی تابنده نظرش تغییر یافته و جذبی را بعنوان قطب بعدی این فرقه صوفیه معرفی کرده است. 🔻علاوه بر آن با تعریفی که از بداء ارائه کرده است، این گمانه را برای خود تقویت می‌کند که دراویش هم انتظار داشتند که صلاحی جانشین تابنده خواهد شد، اما این اتفاق نیفتاد و برای تابنده بداء حاصل شده و جذبی را انتخاب کرد. درحیقیت صلاحی با این سخنان، اعتراض خود را نسبت به انتخاب جذبی بعنوان جانشین تابنده اعلام کرده است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 📛 مؤمن که نباشی به خدا و قیامت، کارهای خیرت را در همین دنیا پاداش میدهند و تسویه میکنند با نیکی هایت! 💯 هرچند ادیسون خدمتگزار باشی! 🔥 ولی چند روز این دنیا که سپری شد و حسابی لذت هم بردی، امان از جهنمی که ساخته ای با کفر و ناسپاسی ات! 👇👇👇👇 🌴 آیه 18 سوره اسراء 🌴 🕋 مَنْ كانَ يُرِيدُ الْعاجِلَةَ عَجَّلْنا لَهُ فِيها ما نَشاءُ لِمَنْ نُرِيدُ ثُمَّ جَعَلْنا لَهُ جَهَنَّمَ يَصْلاها مَذْمُوماً مَدْحُوراً ⚡️ترجمه: هر كس پيوسته زندگى دنياى زودگذر را بخواهد، به مقدارى كه بخواهيم و براى هر كه اراده كنيم، در اين دنيا بشتاب فراهم مى‌كنيم، سپس جهنّم را برايش قرار مى‌دهيم كه با شرمندگى وطردشدگى، وارد آن خواهد شد. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تساوی اسلام با بت‌پرستی در صوفیه! 🔸صوفیه در برخورد با هر دین و مذهبی، رنگ همان را به خود می‌گیرد. زیرا از نظر یک صوفی پخته، ادیان و مذاهب یکسانند و برای هیچ‌یک ترجیحی قائل نیست، یعنی دیانت اسلام با بت‌پرستی یکسان است و کعبه و بت‌خانه صمد و صنم یکی است! (1) 🔹این اعتقاد دقیقاً برخلاف فرموده خداوند متعال است که می‌فرماید: «وَ مَنْ یَبْتَغِ غَیْرَ الْإِسْلامِ دیناً فَلَنْ یُقْبَلَ مِنْهُ [آل عمران/85] هر کس غیر از اسلام، دینی اختیار کند هرگز از وی پذیرفته نیست.» 🔻صوفیان با اعتقاد به صلح کل، نه تنها رسالت و نبوت تمام پیامبران را به سخره گرفته‌اند، بلکه رسالت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام) را نیز به سخره گرفته‌اند و آن را بیهوده خوانده‌اند. 🔰زیرا با مساوی دانستن اسلام با بت‌پرستی، در نتیجه رسالت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نیز نعوذبالله بیهوده خواهد بود. 📚پی‌نوشت: 1.غنی، قاسم، تاریخ تصوف در اسلام، انتشارات زوار، تهران، 1388. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تناقض عملی در معنویت‌های وارداتی(3) ☑️ساخت اماکن جای‌گزین 💠عرفان‏هاى جدید، اماکن پذیرفته‏شده در ادیان، هم‏چون مسجد، حسینیه، معبد و کلیسا را مردود اعلام کرده‏اند. اما هرکدام به طریقى، مکانی مقدس برای عبادت ابداع نموده است. اشو، مکانى به نام «کمون بین‏المللى اشو» را در هند پایه‏گذارى کرد. «ساى بابا» کاخى به نام «آشیانۀ صلح برین» دارد که در اعیاد همۀ ادیان، در آن مراسمی برگزار مى‏شود و هم‌چنین محل ملاقات و تشرّف ساى بابا است که پیروان وى در آن¬جا او را دیدار مى‏کنند. پیروان مکتب اکنکار، هر چند مکتب خود را جهانى اعلام کرده‏اند و آن را فرا مکانى مى‏دانند، معبدى مقدس در یکى از شهرهاى آمریکا دارند و هر ساله در سال‌روز تولّد پال¬توئیچل(بنیان¬گذار این مکتب که افسر نیروى دریایى امریکا بوده است) در آن‌جا جمع مى‏شوند. این مکان مقدّس به «معبد زرین اک» مشهور است. یادآورى می‌شود که پاره‏اى از فرقه‏هاى اسلامى، مانند صوفیان که معمولاً با مسجد و حسینیه میانه¬ای ندارند، خانقاه را به جاى آن برگزیده‏اند. ‏بابا عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تاثیر فرهنگ زمانه در تاسیس تثلیث مسیحیان و یهودیانی که به الهیات فلسفی مشغول شدند، نظراتی مشابه یونانیان را پذیرفتند. پاره ای از تحلیل ها، ریشه ی تثلیث را در تاریخ تفکر ِفلسفی یونان می بینند. این که بین خدا و خلق، چگونه بایستی پیوند برقرار کرد. اگر یهودیان و مسیحیان (تا آنجا که به ریشه های عبری خود وفادار بودند) مصصم به جدا کردن خدای واحد از دیگر چیزهای مرئی و نامرئی بودند، یونانیان در مورد تکثیر موجودات ماوراءالطبیعه تردید نمی کردند. در واقع ، مشکل یونانی از «واحد و کثیر» مشکل پر کردن شکاف، بین خدایی بسیط، بی تفاوت، فرا زمانی، غیر مادی، فساد ناپذیر و یک جهان مادی، شکل پذیر، زمانی، مادی و فاسد شدنی بود. پاسخ سنتی، معرفی یک یا چند موجود الهی، نیمه الهی یا دیگر موجودات ماورائی به عنوان واسطه بین واحد و کثیر بود. برای همین، افلاطون، در تیمائوس، فرضیه ی خلق جهان مادی توسط جهان آفرین، خدای دوم، را مطرح کرد. این راهبرد، در اواخر دوره هلنیستی در نظام گنوسی تشریح شده بود، نظامی تفصیلی از فیضان پیوسته ی الهی، یک زنجیره ی عظیم از هستی، که از عالی ترین موجودات، از طریق واسطه ها به آنانی که آنقدر از الوهیت کامل دور بودند که بتوانند با جهان ماده درگیر شوند، کشیده می شد. در دوران هلنیستی، مسیحیان و یهودیانی مانند اریجین و فیلون که به الهیات فلسفی مشغول شدند، نظرات مشابهی را پذیرفتند؛ چون فلسفه از یونانیان بود، و زبان فلسفی، افلاطونی بود. ___ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
⬅️⬅️ صلی الله علیه و آله بر علیه السلام (۴) در روایتی صحیح که در کتب آمده نقل شده است، ، (صلی الله علیه و آله) را در خواب می‌بیند که در غم شهادت ریحانه‌ی خود حضرت ابا عبد الله علیه السلام، 👈موی پریشان و خاک آلود است. 🔸 در کتاب مسندش روایت را نقل کرده است؛ 👈🏼👈🏼 حافظ شهاب الدين بوصيري عالم بزرگ قرن هشتم و نهم می‌نویسد: ✍️ سند صحیح. 🔰 سند روایت صحیح است. 📚إتحاف الخيرة المهرة بزوائد المسانيد العشرة (البوصيري) ج9 ص318 طبع مکتبة الرشد عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
5⃣2⃣ 💠حکایت فضله موشی که دیگ آشی را لایق سطل آشغال می‌کند! 💢 امیرالمومنین علیه السلام فرمودند: «شرک عملی وحشتناک است که اگر انسان با این حالت از دنیا برود و توبه نکند، مورد خشم خدا قرار می‌گیرد» (١) در جایی دیگر رسول الله صلی الله علیه و آله میفرمایند: «ریاکار با چهار اسم در روز قیامت خوانده می‌شود؛ ای کافر، ای فاجر، ای بی تعهد، ای زیانکار.» (٢) 🔸 پس ای زیانکار، زیان کردی؛ چون عملی که می‌توانست برای پروردگارت باشد، خرج مردم شد. ⬅️ از دلایل آن می‌توان دوستی دنیا، ضعف ایمان و علاقه به محبوبیت در نزد دیگران را نام برد. 🔺 زمانی که عقل ها رشد کند، انسانها فقط در مقابل خدا خودنمایی می‌کنند. آمدن آن روز برای منتظران یک رویا نیست؛ بلکه آنها تلاش می‌کنند زمان آینده را به حال نزدیک کنند. 📚 ۱. نهج البلاغه خطبه ۱۵۳؛  ۲. بحارالانوار، ج ۶٩، ص ٢٩۵ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
امام على عليه السلام: المالُ وَبالٌ على صاحِبِهِ إلاّ ما قَدَّمَ مِنهُ مال، براى صاحب خود وبال است، مگر آنچه كه [براى آخرتش ] پيش فرستد 📚غررالحكم حدیث1957 بس بگردید و بگردد روزگار دل به دنیا در نبندد هوشیار ای که دستت می ‌رسد کاری بکن پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار دیر و زود این شکل و شخص نازنین خاک خواهد بودن و خاکش غبار سال دیگر را که می‌داند حساب؟ یا کجا رفت آن که با ما بود پار؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تثلیث، توحید، تکثر مسیحیان با معرفی لوگوس (دومین شخص تثلیث) قصد داشتند، شکاف هستی شناختی بین خدا و ماده را با موجودی واسطه ای که خود در الوهیت ادغام شده بود، برطرف کنند. آموزه ی تثلیث تلاشی برای آشتی «accommodate» طرفداران کتاب مقدسیِ خط روشن «Bright Line » با حامیانِ سنت یونانیِ زنجیره ی طویل هستی «Great Chain of Being » بود. عیسی با عنوان لوگوس (یک موجود الهیِ واسطه ای «mediating divine being» که جهان مادی را آفرید) در نظر گرفته شد. یهودیان به خاطر گسترش توحید می خواستند همه موجودات الهی را در خدای واحد خلاصه کنند. یونانیان می خواستند با موجوداتی واسطه ای، شکاف هستی شناختی بین جهان مادی و واقعیت متعالی فراتر از آن را پر کنند. مسیحیان با معرفی لوگوس (دومین شخص تثلیث) که در مسیح، تجسم یافته بود، قصد داشتند، شکاف هستی شناختی «ontological gap» را با موجودی واسطه ای که خود در الوهیت ادغام شده بود، برطرف کنند و دغدغه ی متافیزیکی یونانیان و یهودیان را برآورند. _________________ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
⬅️⬅️ حزن بی‌پایان علیه السلام بر مصائب حسینی ... (۱) علی بن الحسين عليهما السلام پس از واقعه لحظه ای اشك مباركش قطع نشد، كسانی‌ كه او را در اين حال می ديدند از علّت آن سؤال می‌كردند، حضرت در پاسخ می‌فرمود: لا تلوموني، فإنّ يعقوب فقد سبطاً من ولده، فبكي حتّي ابيضّت عيناه من الحزن، ولم يعلم أنّه مات، وقد نظرتُ إلي أربعه عشر رجلاً من أهل بيتي يذبحون في غداه واحده، فترون حزنهم يذهب من قلبي أبدا. 🔹مرا سرز‌نش و ملامت نكنيد، يعقوب عليه السلام برای مدتی يكي از فرزندانش را از دست داد، آنقدر گريه كرد تا بينايی چشمانش را از دست داد، با اين كه نمي دانست فرزندش مرده است، ولی من ۱۴ نفر از خاندانم را در يك روز در برابر ديدگانم سر بريدند، آيا فكر مي كنيد كه اندوه و مصيبت برای هميشه از من دور خواهد شد؟ 📚 تهذيب الكمال (مزّي) ج20 ص399 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠ترک نماز و شریعت فقط برای صوفیان خاص! 🔸در طول تاریخ تصوف، رعایت مقررات شرع یکسان نبوده است و شرع مقدس در زمان‌ها و مکان‌های مختلف در بین صوفیه فرق می‌کرده است. 🔹چنانچه قاسم غنی می‌گوید: «گاهی مشایخ صوفیه به‌مقتضای زمان، شرع را از شروط تصوف می‌شمردند و گاهی هم قیودی می‌گذاشتند.» (1) 🔻برخی معتقدند که ازجمله جاهایی که شرع، جزو شروط تصوف نیست، زمانی است که صوفی به مقصود یعنی مرحله حقیقت، رسیده است و خود را در این راه، صوفی پخته می‌داند. 🔰چنانچه ملاسلطان گنابادی در سخنی به‌عنوان سرّ، به نزدیکان خود می‌گوید: «اصل و حقیقت روح نماز همین ذکر قلبی است که ما داریم و من خودم در خانه که هستم، نماز نمی‌خوانم و مسجد هم که می‌آیم برای عوام است.» (2) ♻️این امر نشان‌دهنده این است که شریعت در بین صوفیه همچون زنجیری در پای آنهاست که به‌حسب شخص، زمان و مکان خاص، لازمیت اجرائی دارد. 📚پی‌نوشت: 1.غنی، قاسم، بحث در آثار و احوال حافظ، نشر کتاب هرمس، تهران، 1386. 2. بلاغی، حجت علی (حجت علی شاه)، مقامات العرفا، انتشارات مظاهری، تهران، 1371. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیث جمعی، سه به یک، ارزشش را دارد! تثلیث جمعی، توحید را تحت فشار می گذارد؛ اما این هزینه کرد، ارزشش را دارد! باورمندان به تثلیث جمعی "Social Trinitarians" با دغدغه ی توضیح نقش واسطی مسیح ، تثلیث را به عنوان یک جامعه ی الهی تصور می کنند ، که هر یک از اعضای آن کاملاً شخصی، مرکز آگاهی و درگیر رابطه ای عاشقانه با دیگری است. این دیدگاه توحید را تحت فشار می گذارد " This view puts pressure on monotheism" اما، به نظر مدافعان این هزینه ارزشش را دارد تا کمکی به دغدغه های نیرومند مذهبی باشد. کتاب مقدس مسیح را به عنوان پسری که در ارتباطی بین فردی با پدرش در حال دعا و ستایش پدرش و پدر خشنود از اوست، نشان می دهد. تثلیث گرایان اجتماعی این نوع رابطه را از نظر مذهبی تا آنجا مهم می دانند که در یک شکل ایده آل الگوی رابطه بین خدا و ما ، و همچنین بین ما و همنوعان خود گردد. علاوه بر این ، تصویر تثلیث به عنوان یک جامعه الهی عاشق مفهوم خدا را به عنوان عشق معنا می کند. در هر صورت ، برای تثلیث گرایان اجتماعی ، یک مشکل اساسی، معنا کردن وحدت افراد در یک موجود الهی است. ___ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠تهمت صوفی‌گری به ابن فهد حلی 🔸از حربه‌های صوفیه، صوفی خواندن علمای بزرگ و صاحب‌نام شیعه است. 🔹برای مثال، از سوی عده‎ای تهمت صوفی‌گری به ابن فهد حلی زده شد. 🔻یکی از کسانی که ابن فهد حلی را صوفی خوانده است، دکتر مصطفی کامل الشیبی است. او درباره دلایل صوفی بودن ابن فهد می‌گوید: 👈«بجاست این اشارات ابن فهد را با دلایل دیگر تاثیر وی از تصوف تایید نماییم. از جمله حدیثی از امام کاظم (علیه السلام) آورده است که پر است از اصطلاحات صوفیانه: صبر، قناعت، رضا، اخلاص، یقین و توکل.» (1) 🔰راستی که سخن دکتر شیبی بسیار عجیب است و باید گفت که این گفتار صوفیان و فریب‌خوردگان است نه سخن یک فرد محقق. او حدیث امام کاظم (علیه السلام) را مشتمل بر اصطلاحات صوفیه دانسته است، لابد نظرش این است که امام کاظم (علیه السلام) نیز تحت تاثیر این اندیشه‌های صوفیانه قرار گرفته است. ♻️درصورتی که حقیقت مطلب آن است که صوفیه مطالب مفید را به نفع خود مصادره کرده و آنچه که از ناحیه امامان معصوم (علیه السلام) صادر شده است را به نام بزرگان خود مصادره نموده و بزرگانی چون ابن فهد حلی فقط راه اهل‌بیت (علیهم السلام) را می‌رفته‌اند. 📚پی‌نوشت: 1.ابن فهد حلی احمد بن محمد، عده الداعی و نجاح الساعی، دارالکتب الاسلامیه، بیروت، ص65. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠دروغ بزرگ صوفیه از شروع تصوف 🔸آغاز تصوف از عصر پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) دروغ بزرگی است که بسیاری از صوفیان به آن قائلند. 🔹چنانچه نورعلی تابنده از اقطاب این فرقه دراین‌باره می‌گوید: «می‌بینیم که در صدر اسلام مؤمنین حقیقی به... زهاد یا شیعه خوانده می‌شدند و به همین جهت است که بزرگان شیعه در صدر اسلام مثل سلمان و ابوذر و عمار و حذیفه در متون صوفیه جزء اولین بزرگان تصوف ذکر می‌شوند.» (1) 🔻حال‌آنکه خود پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در حدیثی پیشگویی کرده و می‌فرماید: «قیامت تشکیل نمی‌شود تا گروهی از امتم به نام صوفیه ظاهر می‌شوند که از من نیستند، آنان یهود امت من هستند...» (2) 🔰از این روایت مشخص می‌شود که شروع تصوف از عصر نبوی نبوده است. کما اینکه سلطان حسین تابنده شروع تصوف را زمانی می‌داند که مسلمین شروع به‌گرفتن علوم از یونان کردند.(3) 📚پی‌نوشت: 1. تابنده، علی (محبوب علیشاه)، خورشید تابنده، نشر حقیقت، تهران، 1371، 20. 2. شیخ حر عاملی، محمد، نقدی جامع بر تصوف، مترجم عباس جلالی، نشر انصاریان، قم، 1383، ص34. 3. تابنده، حسین، نابغه علم و عرفان، چاپ تابان، تهران، 1333، ص48. ص عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 پایت را هرگز دراز نکن پیش پدر و مادرت متواضع باش و مهربان در حضورشان! 👌 مثل یک غلام، یک عبد! 🔹 و نیز نامشان را در صدر جدول دعاها و نذر و نیازهایت ثبت کن 👇👇👇👇 🌴 آیه 24 سوره اسراء 🌴 🕋 وَ اخْفِضْ لَهُما جَناحَ الذُّلِّ مِنَ الرَّحْمَةِ وَ قُلْ رَبِّ ارْحَمْهُما كَما رَبَّيانِي صَغِيراً ⚡️ترجمه: و از روى مهربانى و لطف، بالِ تواضع خويش را براى آنان فرودآور و بگو: پروردگارا! بر آن دو رحمت آور، همان گونه كه مرا در كودكى تربيت كردند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🥀🍃🥀🍃🥀🍃 رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله : الإسلامُ عُريانٌ ؛ فَلِباسُهُ الحَياءُ ، وزِينَتُهُ الوَفاءُ ، ومُرُوءَتُهُ العَمَلُ الصالِحُ ، وعِمادُهُ الوَرَعُ ، ولِكُلِّ شَيءٍ أساسٌ وأساسُ الإسلامِ حُبُّنا أهلَ البَيتِ . پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : اسلام برهنه است . و پوشش آن حياست، و زيورش وفا، و مردانگيش كار نيك، و ستونش پارسايى . هر چيزى بنيادى دارد و بنياد اسلام دوست داشتن ما اهل بيت است . المحاسن : 1/445/1031 . عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
▫️آنقدر غریب و مظلومی که حتی شیعیانت هم می‌گویند که رحلت نموده ای و درحقت جفا میکنند، ای خاتم النبیین جگر گوشه ات امام حسن مجتبی علیه السلام فرمود: که مرا مانند پیامبر اکرم صل الله علیه و آله به شهادت می‌رسانند توسط زَهر، من توسط جعده (لعنت الله علیها) و پیامبر اکرم توسط آن دو زن ملعونه .... ▪️ شهادت حضرت رسول اکرم صل الله علیه و آله و امام حسن مجتبی علیه السلام را محضر امام زمان ارواحنا فداه تسلیت عرض می کنیم... عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حرم نداری..._۲۰۲۱_۱۰_۰۴_۱۹_۲۶_۵۳_۴۶۹.mp3
7.76M
🎤 <َچَہٍ‌ّجًوٍرٌۍٍ‌ّقُبْوٍلْ‌ًڪُنِمْ‌ْڪّہٍ‌ًحَࢪَمٍ‌ٍنَدّاَرٍےَ؟!...>ً عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⚫️سوگنامه امیرالمؤمنین (ع)در رحلت پیامبررحمت(ص) ☑️و لَوْ لَا أَنَّکَ أَمَرْتَ بِالصَّبْرِ وَ نَهَیْتَ عَنِ الْجَزَعِ لَأَنْفَدْنَا عَلَیْکَ مَاءَ الشُّئُونِ وَ لَکَانَ الدَّاءُ مُمَاطِلًا وَ الْکَمَدُ مُحَالِفاً؛ وَ قَلًّا لَکَ وَ لَکِنَّهُ مَا لَا یُمْلَکُ رَدُّهُ وَ لَا یُسْتَطَاعُ دَفْعُهُ؛ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی اذْکُرْنَا عِنْدَ رَبِّکَ وَ اجْعَلْنَا مِنْ بَالِک ⬛️امیرمؤمنان(ع) در درباره ارتحال پیامبر رحمت(ص) فرمود: اگر نبود که امر به صبر و شکیبایی فرموده ای و از بی تابی نهی نموده ای، آنقدر گریه می کردم که اشک هایم تمام شود و این درد جانکاه همیشه برای من باقی بود و حزن و اندوهم دائمی و تازه اینها در مصیبت تو کم بود؛ اما حیف نمی توان مرگ را بازگرداند و آن را دفع نمود. پدر و مادرم فدایت باد ما را در پیشگاه پروردگارت یاد کن و ما را هرگز فراموش منما. 📚خطبه ۲۲۶ نهج البلاغه عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
سابوردنیسم (تبعیت گرایی) پیامد شخص پرستی گروهی (تثلیث اجتماعی) وقتی تثلیث گرایی اجتماعی درست پیش نرود، به Subordinationism (تبعیت گرایی) استحاله می یابد. خانواده ای از آموزه ها که موقعیت، شان یا نقشی نازلتر an inferiority being of" status or role" را درون تثلیث به پسر و روح القدس نسبت می دهد، که ریشه در الهیات نشأت گرایانه ای دارد که در جهان هلنیسم گسترش یافت. این دیدگاه به طور کلاسیک در الهیات آریوس بدعت گذار نشان داده می شود، که معتقد بود پسر، یک مخلوق محض، هرچند "اولین زاده تمام خلقت" است. الهیات شرقی مستعد تثلیث "شل"، نزولی، سه خداپرستی و تبعیت گرایی است. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔷گریه هفت آسمان در سوگ امام حسن(ع) 🔹قال رسول الله(ص):أَمَّا الْحَسَنُ فَإِنَّهُ ابْنِی وَ وُلْدِی وَ بَضْعَةٌ مِنِّی وَ قُرَّةُ عَیْنِی وَ ضِیَاءُ قَلْبِی وَ ثَمَرَةُ فُؤَادِی وَ هُوَ سَیِّدُ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى الْأُمَّةِ أَمْرُهُ أَمْرِی وَ قَوْلُهُ قَوْلِی مَنْ تَبِعَهُ فَإِنَّهُ مِنِّی وَ مَنْ عَصَاهُ فَلَیْسَ مِنِّی وَ إِنِّی لَمَّا نَظَرْتُ إِلَیْهِ تَذَکَّرْتُ مَا یَجْرِی عَلَیْهِ مِنَ الذُّلِّ بَعْدِی فَلَا یَزَالُ الْأَمْرُ بِهِ حَتَّى یُقْتَلَ بِالسَّمِّ ظُلْماً وَ عُدْوَاناً فَعِنْدَ ذَلِکَ تَبْکِی الْمَلَائِکَةُ وَ السَّبْعُ‏ الشِّدَادُ لِمَوْتِهِ وَ یَبْکِیهِ کُلُّ شَیْ...؛ یعنی ✅حسن پسرم و فرزندم و پاره تنم و نور دیده‌‏ام و روشنى دلم و میوه قلبم است و او سید جوانان اهل بهشت و حجت خدا بر امت است؛ امرش امر من و سخنش سخن من است؛ هرکه او را پیروی کند، از من است و هرکه او را نافرمانی کند از من نیست. بعد اشاره به ماجرای از آینده کرده، فرمود: وقتی او را دیدم به یادم آمد اهانت‌هایی که پس از من براو وارد میشود ؛ اهانت به او تا آنجا ادامه می‌یابد که ظالمانه و از روی دشمنی او را با زهر خواهند کشت؛ در آن هنگام فرشتگان هفت آسمان به خاطر شهاتش خواهند گریست 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏28، ص: 39 عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰