eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
رد علي الخطبة الجمعة للشيخ صلاح البدير في المسجد النبوي الشريف ✍🏻 نویسنده: استاد علی عاملی 👈🏼 به زبان 👈🏼یکی از مستحباتی که شرع مقدس بر آن تأکید فراوانی کرده، زیارت قبر می باشد. اما فرقه ضاله با عقائد منحرف خود زیارت قبور را و حرام دانسته و زائران را می داند. یکی از ائمه جمعه منوره به نام شیخ در خطبه نماز جمعه در مسجد نبوی شریف مطالبی در غیر مستحب بودن زیارت قبر و نیز پاره ای اعمال حرام در ارتباط با زیارت قبور مطرح نمود که نگارنده در پاسخ به آن و رد نظریات او کتاب حاضر را با استناد به روایات فراهم آورده است. این کتاب شامل دوازده فصل می باشد: شیخ البدیر خطبه اش را بدون بسمله شروع کرد، شیخ البدیر در خطبه اش صلوات ناقص بدون ذکر آل محمد (ص) فرستاد، خطای شیخ البدیر در معنای احداث در مدینه منوره، گمان شیخ البدیر به این که زیارت قبر پیامبر (ص) مستحب نیست، پیاده رفتن برای زیارت قبر پیامبر (ص) حتی اگر یک قدم باشد حرام است، توسل به پیامبر (ص) از برای خدا شرک محسوب می شود، احترام گذاشتن به قبر پیامبر (ص) بدعت می باشد، اتباع ابن تیمیه بر واجب دانستن انهدام و از بین بردن گنبد پیامبر (ص) و وجوب خارج کردن قبر پیامبر (ص) از مسجد، رد مؤلف بر سخنان شیخ البدیری از نهی زیارت زیارتگاههای مدینه. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔷🔶 .. 👈🏼👈🏼إبن أبی شيبه ـ استاد بخاری ـ می‌گويد: وقتی معاويه صلح نامه را امضاء كرد، به مسجد كوفه آمد و بر منبر رفت و گفت: ما قاتلتكم لتصلوا و لا لتصوموا و لا لتحجوا و لا لتزكوا و قد أعرف أنكم تفعلون ذلك و لكن إنما قاتلتكم لا تأمر عليكم و قد أعطاني الله ذلك و أنتم له كارهون. 📝 به‌خداسوگند! من با شما نجنگيدم كه روزه بگيريد، نماز بخوانيد، به زيارت خانه خدا برويد، زكات بپردازيد. شما اين كارها را انجام می دهيد. بلكه به اين جهت بود كه بر شما فرمانروايی كنم و خدا آن را به من عطا فرمود، در حالی كه شما را خوشايند نبود. 📚 منابع: 1️⃣ المصنف لإبن أبي شيبة الكوفي، ج۷، ص۲۵۱ 2️⃣ شرح نهج البلاغة لإبن أبي الحديد المعتزلي، ج۱۶، ص۴۶ 3️⃣ مقاتل الطالبيين لأبو الفرج الأصفهاني، ص۴۵ 4️⃣ الإرشاد للشيخ المفيد، ج۲، ص۱۴ ⭕️ معاويه در اولين لحظه، چهره واقعی خود را به مردم نشان داد. بعد شروع كرد به جسارت كردن به امام حسن (عليه‌السلام) و أمير المؤمنين (عليه‌السلام) و علناً گفت: و جميعها تحت قدمي و لا أفي بشئ منها. 📝همه مفاد صلح نامه زير قدم من است و به هيچ كدام وفا نخواهم كرد. ⭕️ امام حسن (عليه السلام) هم در همان جا از خودش دفاع كرد و فرمود: أيها الذاكر عليا! أنا الحسن و أبي علي و أنت معاوية و أبوك صخر و أمي فاطمة و أمك هند و جدي رسول الله و جدك حرب و جدتي خديجة و جدتك قتيلة، فلعن الله أخملنا ذكرا و ألأمنا حسبا و شرنا قدما و أقدمنا كفرا و نفاقا. فقال طوائف من أهل المسجد: آمين آمين. 📝 اى آن كه على را به بدى ياد كردی! من حسن هستم و پدرم على است، تو معاويه هستی و پدرت صخر است، مادر من فاطمه و مادر تو هند است، جد من رسول الله و جد تو حرب است، جده من خديجه و جده تو فتيله است. پس خدا لعنت كند از ما دو نفر آن كس را كه نامش پليدتر و حسب و نسبش پست تر و سابقه اش بدتر و كفر و نفاقش پيش تر بوده است. گروه های مختلفی كه در مسجد بودند، گفتند: آمين، آمين! 📚 منابع: 1️⃣ مقاتل الطالبيين لأبو الفرج الأصفهاني، ص۴۶ 2️⃣ شرح نهج البلاغة لإبن أبي الحديد المعتزلي، ج۱۶، ص۴۷ 3️⃣ الإرشاد للشيخ المفيد، ج۲ ص۱۵ ⭕️ خيلی جالب است كه راويان اين روايت و خود أبوالفرج اصفهانی هم مى گويند آمين. قال فضل: فقال يحيي بن معين: و نحن نقول آمين. قال أبو عبيد: و نحن أيضا نقول آمين. قال أبو الفرج: و أنا أقول آمين. ⭕️ ما هم الآن كه اين روايت را نقل می‌كنيم، از قول خودمان و شيفتگان أهل‌بيت (عليهم‌السلام) آمين می‌گوييم. ⭕️ اين گفتار معاويه نشان داد كه به هيچ چيز پای بند نبود. هنوز مركّب عهدنامه خشک نشده بود كه آن را زير پا گذاشت و نقض كرد. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ پاسارگاد در زمان محمد رضا پهلوی و قبل از آن 🔹 اگر دو تصویر بالا بدون تیتر های زیر آن را به یک ملی گرا نشان دهید، تصویر سمت راست را با تعریف و تمجید به زمان محمد رضا شاه و تصویر سمت چپ را به دوران بعد از محمد رضا شاه منتسب می کند، در حالی که ستون های باستانی اطراف مقبره ننه سلیمان (پاسارگاد) در زمان جشن های 2500 ساله همه از بین رفت و اثری از آنها وجود ندارد. 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ بنای مسجد سلیمان 🔹 در کتاب مرآة البلدان آمده که بنای مشهور به مسجد سلیمان به این نام شهرت یافته است، چرا که عوامِ عجم را عقیده بر این بود که جمشید که پیش از ضحاک پادشاه بود، همان سلیمان پیامبر است. 🔰 @adyanuniv 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ وقتی‌شغال‌ها می خواهند کربلا و بین الحرمین رو ناامن کنند و با هوشیاری خود مردم و نیروهای بسیج نقشه شان نقش برآب میشه الحمدلله.. ‌ بنابه اطّلاعات واصله از عراق سه شنبه، اداره امنیت کربلاء اعلام کرد موکب "الامام الربانی" از وابستگان به گروهک های منحرف موسوم به المرسومی، صرخی و یمانی با هدف اخلال در روند برگزاری زیارت اربعین به گروهی از زائران حمله ور شدند. این گروه با سردادن شعارهایی علیه مرجعیت شیعه عراق به ایست بازرسی اصلی حرم نیز حمله کردند و با مأموران ایست بازرسی درگیر شدند. به گفته نهادهای امنیتی مسوؤل محافظت از حرمین شریفین، این افراد که تعدادشان در حدود 700 الی 1000 نفر بود پس از مقابله نیروهای امنیتی با آنان، متفرق شدند. بنابه اظهار نظر شاهدان عینی گروه هایی از مردم و مواکب شهر کربلا برای مقابله با این آشوبگران در حال حرکت به سمت خیابان باب القبله حرم امام حسین علیه السلام هستند. برخی منابع در روزهای قبل نسبت به تحرکات مشکوک گروهک های وابسته به سازمان های اطلاعاتی عربی از جمله سعودی و امارات و سفارتخانه های غربی برای آشوب در زیارت اربعین و ایجاد هرج و مرج در این کشور هشدار داده بودند. https://b2n.ir/530067 🔰 @Adyanuniv🔰
🔎معرفی شخصیت| پروفسور رجینا آستین 🔹 پرفسور آستین به‌عنوان یک طرفدار بی‌محابای تفکیک نژادی، ، طبقه اجتماعی و جنسی را محور دوره‌های  خود قرار می‌دهد، که در آن با دیدی محدود به سیاست‌های هویتی، مسائل حقوقی را بررسی می‌کند. 🔸 نمود رویکرد در سمینار مشهور او (جرائم پیشرفته: جرائم عمدی و برخوردهای نژادی، جنسی و طبقه اجتماعی) است. 🔹پروفسور آستین تفاوت بین اعمال قانونی و غیرقانونی را به‌عنوان یکی از محدودیت‌های تحمیل‌شده از جامعه ظالم سفیدپوستان در نظر می‌گیرد و جامعه سیاه‌پوستان را به نپذیرفتن این تفاوت تشویق می‌کند.  🔸 یکی از ویژگی‌های برجسته دوره‌های پروفسور آستین عدم پذیرش هرگونه تحریف حقایق علمی، به نفع برنامه‌های شدیداً است. 📌برای آشنایی بیشتر اینجا کلیک کنید:👇 🌐 khbn.ir/fde1c 🔰 @adyanuniv 🔰
📋گزارش| ورزشکاران ایرانی ضد صهیونیست؛ بخش اول 🔶ما با نمایندگان رژیم مسابقه نمی‌دهیم؛ این قهرمانی است؛ اینکه قهرمان ما و پهلوان ما حاضر نشود برود با این کشتی بگیرد یا مسابقه بدهد یا هر مسابقه‌ی دیگری، این « » است. 🔷 کریمی نخستین‌بار در سال ۱۳۹۲، در مرحله نیمه‌نهایی کشتی با حریفی از رژیم‌اشغالگر قدس برخورد کرد و حاضر نشد با او به رقابت بپردازد. 🔶 غلامی بعدصرف نظرکردن از رویارویی با رقیب اسرائیلی گفت: «هدف بزرگی برای این کارم داشتم که برایم مهم‌تر از هر عنوانی بود. هدفم این بود که از مردم مظلوم حمایت کنم.» 🔷 محمد رهبری بعد عدم رویارویی با رقبای اسرائیلی گفت: «طبق فرموده امام خمینی(ره)، اسرائیل را به نمی‌شناسم و اسلام و مردم فلسطین برای من از مدال بیش‌تر اهمیت دارند.» 📌ادامه را از اینجا بخوانید:👇 🌐 khbn.ir/XpMK 🔰 @adyanuniv 🔰
📚 | صنعت هولوکاست ✍️ فینکلشتاین معتقد است که یک ایدئولوژی منسجم بوده و به یک سلاح ایدئولوژیک تبدیل شده است تا به وسیله آن یکی از قدرت‌های نظامی که تاریخچه‌ای متناقض با دارد، خود را دولتی مظلوم جلوه دهد. ✍️ من در کتاب گزارش می‌دهم که چگونه سازمان‌ها و موسسه‌های یهودی و اشخاص یهودی در آمریکا، از هولوکاست به منظور دفاع از اسرائیل استفاده کرده‌اند. ✍️ از مانور بر روی هولوکاست بیان می‌کند که تا سال ۱۹۸۰م. در زندگی مردم آمریکا، جنگ علیه یهودیان و کشتار آن‌ها اهمیتی بیشتر از جنگ داخلی در آمریکا پیدا کرده ‌بود. ✍️ او معتقد است گروه‌های امدادی در سال ۱۹۵۴ شمار افراد بازمانده را از صدهزار نفر به یک‌میلیون نفر افزایش داده‌اند. 📌معرفی بیشتر این در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/Q5Jlpgf 🔰 @adyanuniv 🔰
🔆 روشنگری هایی درباره نشانه های ظهور🔅 ♻️ این فصل دارای پنج مبحث است 💠 اول :👇 🔰 نشانه های ظهور را می توان به همان دو دسته مشهور، تقسیم بندی کرد:👇 ✳️ دسته اول : علامات حتمی ✳️ دسته دوم : علامات غیر حتمی؛ یا علامات موقوفه؛ همچنانکه در برخی روایات بدین نام آمده است ⭕️ تفاوت میان دسته اول با دوم، اینچنین است که: 1️⃣ اولاً نشانه های حتمی در واقع، نشانه هایی هستند که رخ دادنشان، ضروری هستند و از خلال روی دادن این نشانه ها می توان از فرارسیدن روز ظهور امام زمان آگاه شد. 2️⃣ اما نشانه های غیر حتمی، در واقع نشانه هایی هستند که تحقق و عدم تحققشان در ترازوی احتمالات است ؛ به طور مساوی احتمال دارد این علامت، رخ دهد و احتمال دارد بداء حاصل شده و رخدادش، به کلی دگرگون شود. ♻️ به عبارت دیگر: تفاوت میان این دو نشانه، تفاوت میانِ وجوب و امکان است؛ بدین صورت که نشانه های دسته اول واجب الوقوع هستند و ثبوت محمول نسبت به موضوعش ، الزامی و ضروری است؛ اما نشانه های دسته دوم، ممکن الوقوع بوده و محمول می تواند از موضوعش، سلب شده و می تواند بدون ضرورت، روی دهد. ⚜️ پس علائم غير حتمی نسبتِ ایجاب یا سلب در وقوع، متساوی بوده و احتمال وقوع، یا عدم وقوعش، مساوی است. 🔆 این تقسیم بندی طبق روایات شریفه صورت گرفته و در قالب علامات حتمی و علامات غیر حتمی ، عنوان شده است :👇 〽️ این تقسیم بندی از طرفی حصر عقلی هم دارد؛ به گونه ای که علامات به خودی خود یا واجب الوقوع بوده اند و یا ممکن الوقوع؛ و حالت سومی ندارد که بخواهیم دسته سومی فرض بگیریم مثلا علامتی ممتنع الوقوع باشد و ضرورت بر عدم وقوعش باشد، در حالیکه وقوعش هم جزو علامات بر شمرده شده باشد! 💡 لذا با توجه به این نکات، آن نشانه ای که وقوعش ضروری است، با عنوان علامات حتمی یاد شده، و بر آن نشانه ای که ممکن است رخ دهد، علامات غیر حتمی اطلاق می شود. 📚بخشی از کتاب المهدوية الخاتمه 🔰 @adyanuniv 🔰
کانال فرق و ادیان
🔆 روشنگری هایی درباره نشانه های ظهور🔅 ♻️ این فصل دارای پنج مبحث است 💠 #مبحث اول :👇 🔰 نشانه های ظ
💠 دوم : 👇 علامات حتمی 🖊 مشهور است که نشانه های حتمی، تنها پنج علامت است🔰 1️⃣ خروج سفیانی از شام 2️⃣ خروج یمانی از یمن 3️⃣ ندای آسمانی (صیحه) 4️⃣قتل نفس زکیه 5️⃣ فرو نشستن زمین منطقه بیداء 🔗 روایات معتبری بدین امر دلالت می کند؛ از جمله: 🔆 قبْلَ قِیَامِ الْقَائِمِ خَمْسُ عَلاَمَات مَحْتُومات: الیمَانِی، وَالسُّفیانِی، وَ الصیحَةُ وَ قَتْلُ النَّفْسِ الزَّکِیَّةِ وَ الْخَسْفُ بِالْبَیدَاءِ. 📚شیخ صدوق، کمال الدین، ج ۲، ص ۶۵۰، ب ۵۷، ح ۷. 🔆 روایت صحیحه عمر بن حنظله که: از امام صادق شنیدم که فرمود: پيش از قيام حضرت قائم عليه السلام، پنج نشانه رخ خواهد داد: صيحۀ آسمانى، خروج سفيانى، فرو رفتگی در سرزمین بیداء و كشته شدن نفس زكيه و خروج يمانى. ⚜️ امام باقر و امام صادق (علیهم السلام) 🔆 أحْمَدُ بْنُ إِدْرِيسَ عَنْ عَلِيِّ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ قُتَيْبَةَ عَنِ اَلْفَضْلِ بْنِ شَاذَانَ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ أَبِي حَمْزَةَ اَلثُّمَالِيِّ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ إِنَّ أَبَا جَعْفَرٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ كَانَ يَقُولُ خُرُوجُ اَلسُّفْيَانِيِّ مِنَ اَلْمَحْتُومِ وَ اَلنِّدَاءُ مِنَ اَلْمَحْتُومِ وَ طُلُوعُ اَلشَّمْسِ مِنَ اَلْمَغْرِبِ مِنَ اَلْمَحْتُومِ وَ أَشْيَاءُ كَانَ يَقُولُهَا مِنَ اَلْمَحْتُومِ 📚الغيبة (للطوسی) ج ۱، ص ۴۳۵ - عنوان باب : [7 - فصل ذكر بعض الشبهات حول الإمام المهدي عليه السّلام] > ذكر طرف من العلامات الكائنة قبل خروجه عليه السّلام 📚بخشی از کتاب المهدوية الخاتمه 🔰 @adyanuniv 🔰
کانال فرق و ادیان
💠 #مبحث دوم : 👇 علامات حتمی 🖊 مشهور است که نشانه های حتمی، تنها پنج علامت است🔰 1️⃣ خروج سفیانی از
🏴‍☠️ معرفی سفیانی از روایات أهل بیت سوم : 👇 بیان ویژگی های علامات حتمی 🏴‍☠️ نشانه اول : سفیانی 👹 ✅ روایات شریفه پیرامون شخصیت سفیانی و رویدادهای مرتبط با او، مطالب زیادی گفته اند که خلاصه آنچه در روایات آمده را به طور اجمالی به شرح زیر عنوان می کنیم: ویژگی اول و دوم : 👇 🔖 نام و نژاد و ویژگی های ظاهری ♻️ روایات شریفه در صدد بیان نام و نشان سفیانی بشکل دقیق برآمده است و این مطالب بگونه ای بیان شده است که امکان روپوشانی و تلبیس برای مردم وجود ندارد ؛ این روایات در صدد بیان نام و مکان خروج و ویژگی های ظاهری او می باشد، از جمله: روایت اول :👇 🔆 عن عمر بن اذينة قال:قال أبو عبدالله عليه‌السلام : قال: أبي عليه‌السلام: قال: أمير المؤمنين عليه‌السلام : يخرج ابن آكلة الاكبادمن الوادي اليابس وهو رجل ربعة،وحش الوجه،ضخم الهامة،بوجهه أثر جدري إذا رأيته حسبته أعور،إسمه عثمان وأبوه عنبسة،وهو من ولد أبي سفيان حتّى يأتي أرضاً ذات قرار ومعين فيستوي على منبرها. 📚نام کتاب : كمال الدين وتمام النعمة نویسنده : الشيخ الصدوق جلد : 1 صفحه : 651 🔅 عمر بن اذنیه می گوید: امام صادق نقل از امیر المومنین(ع)فرمود: پسرهندجگرخوار (سفيانى)از بيابان خشك بيرون مى‌آيد،او مردى باقد متوسط،صورت وحشتناك وسری درشت وچهره ای آبله‌رو است.اگراو را ببينى خيال مى‌كنى كه يك چشمى است.اسمش عثمان وپدرش عنبسه واو ازاولاد ابو سفيان است. او خروج مى‌كند وبه سرزمینی ایمن و آرام، مى‌ آيد وبر منبر آن مى‌نشيند 💯 این مبحث ادامه دارد ... 📚بخشی از کتاب المهدوية الخاتمه 🔰 @adyanuniv 🔰
▪️اربعین یعنےچهل منزل عزا ▪️اربعین یعنےشبےبےانتها ▪️اربعین یعنےغریبےبےکسے ▪️اربعین یعنےهمه دلواپسے ▪️اربعین یعنےچهل منزل سفر ▪️اربعین یعنےهمه خوف وخطر 🏴پیشاپیش فرا رسیدن سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تسلیت باد. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت یازدهم ▪️دلايل سلفيه بر عدم جواز توسل 6 🔻عدم دليل بر توسل به ميت دليل دیگر سلفيها اينست که توسل به پيامبر (صلی الله علیه و آله) را در زمان حيات بنابر دلايلي مي‌پذيريم اما بعد از مرگ بعلت فقدان دليل نمي‌پذيريم [47] . ▪️نقد و بررسي از نظر دکتر رمضان بوطي عالم و استاد دانشگاه دمشق توسل به پيامبر (ص) و به آثار وي جايز است، و هيچ فرقي نمي‌کند در زمان حيات آن حضرت باشد يا بعد از وفات؛ زيرا که آثار پيامبر مطلقا متصف به حيات نيست خواه تبرک و توسل به آثار آن حضرت در حياتش باشد يا بعد از رحلتش، همچنان که در صحيح بخاري در باب موي پيامبر خدا (ص) ثابت شده است. آيا مگر پيامبر زنده داري تأثير ذاتي در اشياء است تا بحث کنيم که اين تأثير همچنان بعد از وفات ادامه دارد يا نه؟ مسلما هيچ مسلماني نمي‌تواند، تأثير ذاتي در اشياء را به غيرخداي يکتا نسبت دهد و کسي که خلاف آن را اعتقاد داشته باشد به اجماع مسلمانان کافر است. بنابراين مناط تبرک و توسل به پيامبر و آثارش نسبت به تأثير به ذات وي نيست بلکه بدان جهت است که او برترين خلايق در نزد خدا، و رحمتي است از سوي خدا به بندگان، پس توسل به او وسيله‌ايست براي تقرب به خدا و رحمت بزرگ خدا نسبت به خلق، و اصحاب با اين معني به آثار پيامبر توسل مي‌جستند، و مستحب است طلب شفاعت توسل اهل تقوي و اهل بيت نبوت. براي طلب باران و غيره و اين چيزي است که جمهور ائمه فقها مانند شوکاني و ابن‌قدامة حنبلي و صنعاني و غيره بر آن اجماع دارند. و فرق گذاشن بعد از اين ميان حيات و مرگ پيامبر خلطي است عجيب و غريب» [48] . زيرا همان طور که استاد حسن بن علي السقاف مي‌نويسد، شرک، شرک است خواه در دنيا باشد يا در آخرت خواه کسي که بوسيله‌ي وي به خدا توسل مي جويند زنده باشد يا مرده، و عمومات جواز توسل به پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) کافي است که هم قبل از وفات و هم بعد از وفات و هم آخرت را شامل شود [49] . ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 47- رسالتان بین الشیخین، ص 41 48- فقه السنة، چاپ دهم، ص 355 49- تعلیق علی الرسالتین، رسالة التقریب، شماره 1418، 17 ، ص 69 🔰 @adyanuniv 🔰
زیارت سید الشهداء علیه السلام ●قالَ الإمَامُ الصّادِقُ عليه السلام: وَ اللَّهِ لَوْ أَنِّي حَدَّثْتُكُمْ بِفَضْلِ زِيَارَتِهِ وَ بِفَضْلِ قَبْرِهِ لَتَرَكْتُمُ الْحَجَّ رَأْساً وَ مَا حَجَّ مِنْكُمْ أَحَدٌ. ●امام صادق عليه السلام فرمودند: ...و الله قسم اگر در مورد فضیلت زیارت حسین عليه السلام و فضیلت قبر ایشان با شما سخن بگویم به تحقیق حج را بطور کلی ترک می کنید و دیگر کسی از شما به حج نخواهد رفت. 📜کامل الزیارات/ب۸۸/ح۱. 🔰 @adyanuniv 🔰