eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠ادعای صوفیه در حبط اعمال با سرپیچی از قطب 🔸یکی از حربه‌ها و نیرنگ‌های سران صوفیه، برای جذب مردم به سمت خودشان، طرح مسئله‌ی ولایت است که خود را خلیفه‌ی خدا و ولیِّ مردم معرفی کرده و اطاعت و تسلیم محض از شیخ و مراد را بر همه‌ی مریدان لازم دانسته‌اند. 🔹اما نکته بسیار مهم و قابل ذکر این است که آنان سرپیچی و عدم اطاعت مراد از قطب و شیخ مجاز را، نشانه‌ی حبط و نابودی اعمال ذکر کرده‌اند. 🔻ملا‌علی گنابادی در این رابطه می‌نویسد: «هرکس از ولی وقت سر پیچد اگر هفتاد سال عبادت کند و ریاضت کشد ... نفع نبخشد و به‌جایی نرسد و تجرّدی نبخشد.» [1] 🔻و یا ملا‌سلطان گنابادی مؤسس فرقه گنابادیه، سرپیچی از قطب و ولی را نشانه‌ی بی‌ایمانی و نابودی اعمال می‌داند. «آگاه باشید، اگر کسی تمام شب‌ها در نماز و تمام‌ روزها را در روزه باشد و جمیع مال خود را تصدّق و جمیع عمر خود را درراه حج صرف کند، ولی شناسای ولایت ولی‌الله نباشد که قبول ولایت او باشد و جمیع اعمال او به دلالت ولی امر بوده باشد، برای او بر خدا هیچ حقّی در ثواب او نبوده و از اهل ایمان هم نخواهد بود.»[2]  📚پی نوشت [1]گنابادی، ملاعلی، صالحیه، انتشارات حقیقت، تهران، حقیقت، 273. [2]گنابادی، سلطان محمد، ولایت‌نامه، تهران، انتشارات حقیقت، چاپ دوم، 1384، ص178. 🔰 @adyanuniv 🔰
👈🏼 فلسفه مهاجرت سلام الله علیه در قلمروی حکومت در کلام ، عالم مخالفین ابن جوزی نوشته است: بدان جهت را برگزید که مشاهده کرد شریعت ترک شده و به همین دلیل در راستای بالا بردن پایه های شریعت جدش تلاش کرد.هنگامی در نزد او حاضر شدند وی را محاصره کردند، در این هنگام حسین بن علی گفت: مرا رها کنید تا برگردم. گفتند: نه، حکم را بپذیر. حسین بن علی را بر خواری و ذلت ترجیح داد و انسان های بزرگ منش این چنین هستند. 📚 التبصره ج2 ص13 👈🏼 پ.ن : کلام ابن الجوزی منطبق است بر آنچه که مورخین در بارۀ ملاقات ها و خطبه های حضرت علیه‌السلام پس از خروج از و در راه نوشته اند. حضرت با خوف و نگرانی از قتل، از خارج شده اند؛ در مکه تلاش برای ایشان صورت گرفته؛ و در راه عراق هستند. ضمن آن که اساساً خود علیه الهاویه، به تعهدات خود بر طبق مفاد قرارداد صلح با علیه‌السلام عمل ننموده، و را جانشین خود معرفی نموده است. 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 يكی از دشمنی های آن بوده که حتی در خلافت علی علیه ‌السلام - به عنوان خلیفه چهارم، نه خلافت الهی‌ - نیز تشکیک کنند!!!! 🔷 «... قال سَعِيدٌ. قُلْتُ لِسَفِينَةَ: إنّ هَؤُلاَءِ يَزْعُمُونَ أنّ عَلِيّا لَمْ يَكُنْ بخَلِيفَةٍ، قال: كَذَبَتْ أسَتَاهُ بَنِي الزّرْقَاء ـ يَعْنِي بَنِي مَرْوَانَ... » ♦️ سعيد می گوید: به سفینه (یکی از صحابه) گفتم:اینها فکر می کنند علی (علیه ‌السلام) خلیفه نیست! سفینه گفت: دروغ می گویند بنی مروان («استاه»: اندام های جنسی و «بنی زرقاء»: فرزندان زن چشم آبی، این عبارت کنایه از زناکار بودن است، یعنی نسل زناکاران می گویند) 📚 الجامع الصحيح مما ليس في الصحيحين ج4 ص45 👈🏼 اما با تاسف شدید، باید بدانید که نیز در کتاب های خویش سیاست بنی مروان را در پیش گرفته است! 🔷 «... عاش أبو بكر بعد أن استخلف سنتين وأشهرا وعمر عشر سنين حجها كلها وعثمان اثنتي عشرة سنة حجها كلها إلا سنتين ومعاوية عشرين سنة إلى أشهرا حج حجتين ويزيد ثلاث سنين وأشهرا وعبد الملك بعد الجماعة بضع عشرة سنة...» ♦️ در این عبارت هیچ اشاره ای به خلافت حضرت علی علیه السلام و (علیه‌السلام) نکرده و گویی او را خلیفه نمی داند! خلافت و و عبدالملک بن مروان را قبول دارد، ولی خلافت امیرالمومنین (علیه‌السلام) و مجتبی(علیه السلام ) را نه !! 📚تاريخ الصغير (بخاري) ج1 ص57 🔰 @Adyanuniv🔰
سلفي گريِ وهّابي - سقاف.pdf
976K
📚 انديشه هاي بنيادين و ريشه هاي تاريخي ✍🏻 نویسنده: حسن بن علی ✍🏻 مترجم: حمیدرضا 👈🏼 به زبان 👈🏼 حسن سقاف از جمله علمای است که ردیه های بسیاری بر علیه نوشته است. یکی از کتاب هایی که وی در فقد تفکرات وهابیت نوشته است کتاب «السلفیه الوهابیه افکارها الاساسیه و جزورها التاریخیه» است که ترجمه آن همین کتاب است. نویسنده در این کتاب در سه فصل جداگانه عقاید وهابیت را مورد بررسی قرار داده است. فصل اول: تاریخ و ریشه های گری وهابیت؛ در این فصل به معرفی سلفی وهابی می پردازد و در مورد برخی از عقاید آنان مانند اعتقاد به ، و مراحل شکل گیری جریان وهابیت سخن به میان می آورد. فصل دوم: اختصاص به اندیشه های وهابی و سلفی گری دارد. ایشان در این فصل در ضمن شش گفتار عقاید وهابیت و را مورد ارزیابی قرار می دهد و به نمونه هایی از اختلافات وهابیت با سلف اشاره می کند. فصل سوم کتاب نیز اختصاص به راه های رواج گری دارد. مولف در این قسمت برخی از شیوه های تبلیغی وهابیت را برمی‌شمارد. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
انديشه هاي بنيادين و ريشه هاي تاريخي ✍🏻 نویسنده: حسن بن علی ✍🏻 مترجم: حمیدرضا 👈🏼 به زبان 👈🏼 حسن سقاف از جمله علمای است که ردیه های بسیاری بر علیه نوشته است. یکی از کتاب هایی که وی در فقد تفکرات وهابیت نوشته است کتاب «السلفیه الوهابیه افکارها الاساسیه و جزورها التاریخیه» است که ترجمه آن همین کتاب است. نویسنده در این کتاب در سه فصل جداگانه عقاید وهابیت را مورد بررسی قرار داده است. فصل اول: تاریخ و ریشه های گری وهابیت؛ در این فصل به معرفی سلفی وهابی می پردازد و در مورد برخی از عقاید آنان مانند اعتقاد به ، و مراحل شکل گیری جریان وهابیت سخن به میان می آورد. فصل دوم: اختصاص به اندیشه های وهابی و سلفی گری دارد. ایشان در این فصل در ضمن شش گفتار عقاید وهابیت و را مورد ارزیابی قرار می دهد و به نمونه هایی از اختلافات وهابیت با سلف اشاره می کند. فصل سوم کتاب نیز اختصاص به راه های رواج گری دارد. مولف در این قسمت برخی از شیوه های تبلیغی وهابیت را برمی‌شمارد. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
✅ علمای غرب و شاگردی مکتب مسلمانان 🔹 علمای غرب، دانش را از اسلاف خود که شاگردان مکتب مسلمین بودند فرا گرفتند. 🔰 @Adyanuniv🔰
🔷فائزه و دوستان (4) ✍️مهوش ثابت دربخش دیگری از خاطراتش که دررسانه‌های وابسته به بهائیت منتشر شده، می‌نویسد: 📜«امشب افطار مهمان فائزه خانم بودیم. همه را دعوت کرده بودند به فسنجان با پسته رفسنجان، سالاد الویه وسوپ عالی، بعد هم چند دقیقه‌ای صحبت‌ کرد. قرار است 30 اسفند بعد از سال تحویل آزاد شود اما اعلان‌ کرده که مایل‌ است که سال تحویل را درزندان بگذراند (خبرنامه دانشجویان ایران،۲۷/۲/۹۵)». 👀این اقدام با بازتاب گسترده‌ای در داخل وخارج کشور همراه بوده تا جاییکه منجر به واکنش پدرش اکبر هاشمی رفسنجانی گردید. وی با بیان اینکه فائزه کار بدی کرده و باید جبران کند، افزود: 🗣«فرقه ضاله بهائیت یک فرقه‌ استعمار ساخته و منحرف است که همیشه با همین انحراف شناخته شده و ما همیشه از این فرقه تبرّی جسته و می‌جوییم (خبرگزاری فارس، ۲۶/۲/۹۵)». 😳این درحالیست که مصاحبه فائزه هاشمی با شبکه یورونیوز، مشخص کرد بهیچ وجه پشیمان نبوده واصرار بر توجیه کارش دارد، کما اینکه اشتباهش را تکرار کرد، لذا ضمن برپایی یک میهمانی دورهمی درمنزل خود، میزبان برخی از هم‌بندان بهائیش در زندان اوین بود. 👻در این دورهمی زنانه که به بهانه‌ آزادی بهاره هدایت (ازمجرمان سیاسی و فعال در فتنه۸۸) برگزار شد، تعدادی از بانوان بند نسوان زندان اوین حضور داشتند. ازجمله چهره‌های قابل توجه دراین میهمانی، فاران حسامی و نوشین خادمی (از بهائیان فعال سیاسی در ایران) می‌باشند. 🔫درپی برقراری چنین ارتباطاتی، گویا مبادرت به معاشرت با معاندان اسلام وایران در برنامه‌های او قرار گرفته است. 🔰@Adyanuniv🔰
💠مرشد یا پیر افعی صفت 🔸یکی از اعتقادات دراویش این است که هر کس می‌خواهد وارد این مسلک شود باید ولی یا استاد یا پیر و راهنمایی داشته باشد تا بتواند به مقصد برسد و همین مطلب باعث افتادن سالک در دام افعی صفتانی که منتظر طعمه های خود هستند می‌شود. 🔹چنانچه از آداب سلوکی سالك در فرقه صوفیه این است که بايد اعمال مرشد را اعمال خدايي دانسته و هر چه را از او صادر می‌شود بدون چون و چرا، به جا و ثواب بداند، دست ارادت و بيعت به او داده و در مقابل دستورات و ارشادات او تسليم محض باشد. 🔻مولوي مي گويد: چون گرفتت پير، هين تسليم شو / همچو موسی زير حکم خضر رو صبر کن بر کار خضری بي نفاق / تا نگويد خضر، رو "هذا فراق" گر چه کشتی بشکند تو دم مزن / گر چه طفلی را کشد تو مو مکن دست او را حق چو دست خويش خواند / تا "يدالله فوق ايديهم" براند دست پير از غائبان کوتاه نيست / دست او جز قبضه ی الله نيست [1] ♻️داشتن پير و مرشد از اصول و مباني تصوف است و حال آنكه هيچ دليل شرعي بر اين كار وجود ندارد و تنها دست در دست معصوم عليه السلام گذاشتن دليل عقلي و نقلي دارد. 1. مثنوي، 1/79 🔰 @adyanuniv 🔰
🔷آیت الله خود خوانده بهائیان (1) 👽«عبدالحمید معصومی تهرانی» روحانی‌نمایی که تبلیغ بهائیت از جمله خدمات ارزنده‌ای است که داشته، چندی است در راستای اقدامات انسانی‌پندارانه‌اش با شبکه ماهواره‌ای کلمه همکاری می‌کند. 👻ماهیت وهابی و تفرقه‌افکن این شبکه بر هیچکس پوشیده نیست. این شبکه با ترویج افکار انحرافی وهابیت به ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و انجام حملات تند نسبت به اعتقادات مذهبی شیعیان آن هم در پوشش نام اهل سنت می‌پردازد. 💀افرادی نظیر معصومی تهرانی برای فرقه‌هایی مثل بهائیت، وهابیت و… که همواره در تلاشند هرطور شده و به نحوی خود را مشروع نشان دهند، گزینه‌های مناسبی هستند تا از کسوت روحانیت ویترین جذابی برای مقاصد خود به نمایش بگذارند و از آن‌ها نهایت سوءاستفاده را می‌برند. 🔰@Adyanuniv🔰
💠به نام قرآن به نام صوفیان 🔸از مقررات صوفیه اینست که مرید باید در شیخ فنا شود، یعنی تسلیم محض او شود و عقل خود را در فرمایشات شیخ به کار نگیرد. لذا ملاشاه بدخشی از شعرای صوفیه می‌گوید: من چه پروا زمصطفی دارم؟ پنجه در پنجه ی خدا دارم! 🔹وی حتی قرآن را تفسیر به رای کرده و بنا بر نظرات ذوقی خود و حتی بنابرخلاف ظاهر، آیات الهی را ترجمه می‌کند! ♦️در آیه ی 7 سوره ی بقره ("خَتَم‌َ اللَّه‌ُ عَلَي‌َ قُلُوبِهِم‌ْ وَ عَلَي‌َ سَمْعِهِم‌ْ وَ عَلَي‌َ أَبْصَارِهِم‌ْ غِشَاوَه‌ٌ وَ لَهُم‌ْ عَذَاب‌ٌ عَظِيم‌ٌ ؛ ملاشاه می گوید: این آیه در شان اولیاء است و معنای آن این است که: مهر نهاده خدای تعالی بر دلهای اولیاء خود تا ساحت فضاهای باصفا که به حکم (قلب المومن عرش الله) هر یکی بارگاه کبریاست که از خس و خاک و وساوس نفسانی و غبار و کدورات شیطانی پاک می باشند و برگوشهای ایشان که دریچه های قلوبند تا از داخل کلمات پوچ محفوظ می ماند و بر چشم ایشان پرده است از سرادق عظمت و جلال و جلباب حسن لایزال که در تماشای آن به جمال ناسوت و ملکوت نظر نمی گمارند و برای ایشان است شربتهای بزرگ در مزه ی حلاوت!) 🔶در این آیه ملاشاه عذاب را از عذب (آب شیرین) 😏 گرفته و در ترجمه ی آیه با استفاده از کلمات ثقیل، سعی در ارائه ی افکار منحرف خود در قالب ترجمه ی آیه برآمده و جالب اینجاست که ابن عربی هم در تفسیر این آیه به همین شکل عمل کرده است.1 این حاکی از عملکرد خودسرانه ی صوفیه است، که نه قرآن آن را تائید می کند و نه سنت پیامبرص. 1. فتوحات محیی الدین عربی ج1 ص 117. 🔰 @adyanuniv🌹
💠تشرف به شیطان 🔸صوفي را در اين فرقه تا قبل از تشرف، طالب مي دانند و بعد از چند سال که آمادگي پيدا نمود طي مراسمي به نام « تشرف » صوفي رسمي مي شود و از اين به بعد، فقير نام دارد. 🔻براي صوفي شدن، طالب بايد مقداري پارچه سفيد که بهتر است يک قواره پارچه کفني باشد و نيز حدود 3 کيلو گرم نبات و يک جوز هندي، سکه و انگشتر تهيه کند. او بايد اين پنج چيز را که وصله نام نهاده اند و هر کدام گوياي رازي مي باشد، در وقت تشرف به همراه داشته باشد. اين وسائل را به دست پير دليل مي دهد و آنگاه عازم مکاني مي شود که رئيس فرقه يا نماينده او انتظار طالب را مي کشند. 🔹قطب آن پنج چيز را مي گيرد و بر زمين مي نهد و دست راست مريد را از دست دليل خلاص نموده و آن را به طور صفا مي گيرد. در اين حال، قطب با ناله سه بار استغفار مي کند و دليل و مريد هم به متابعت، صيغه توبه و استغفار را مي خوانند و گريه مي کنند. پس رو به مريد کرده ، اشاره به عقد صفا مي نمايد و مي فرمايد که اين است صورت بيعت الهيه. (1) بعد ها اين فقير مي تواند مدارج ديگر را طي نمايد و با حکم قطب مجاز به نماز يا مجاز به دستگيري شود. ♻️در کجای اسلام آمده که باید برای تقرب به خدا به نزد کسی رفت و این وسایل را آماده کرده و دست بیعت دراز کند و حتی در نزد وی توبه و استغفار هم بکند. 📚پی نوشت 1. استوارنامه صفحه 427. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔷حمایت بهائیت از ترامپ 🗣فعالیت‌های رسانه‌ها و بهائیان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده حمایت آشکار این فرقه از ترامپ است. بهائیان که عمدتاً با سلطنت‌طلبان همراهند، این بار با جریان حامیان ترامپ همسو شده اند. 👻این فرقه درحالی سنگ ترامپ را به سینه می‌زند که وی بعنوان چهره‌ای نژادپرست، سخنان واقدامات بسیاری علیه حقوق برابر انسان‌ها و محیط‌زیست داشته و جریان‌های نژادپرستی و خودبرتر پندار در آمریکا، بعد از ریاست جمهوری وی، جان تازه‌ای گرفته‌ بود. 🗣بعنوان نمونه گفته: 😳«چرا این مردم (مهاجران آفریقایی) را از کشورهایی که چاه توالت هستند، به اینجا راه می‌دهیم؟» ترجیح می‌دهم مهاجرانی از کشورهایی مانند نروژ به آمریکا بروند. 😳«این سیاه‌ها، پول‌های من را می‌شمارند، چقدر نفرت‌انگیز. تنها آدم‌هایی که خوش دارم حسابِ پول‌های من را داشته باشند آن کوتاه قدهای عرق‌چین به سر هستند [یهودی‌ها]… این شخص به نظرِ من خیلی تنبل است. البته تقصیرِ خودش نیست. تنبلی در ذاتِ سیاهپوستان است. جداً می‌گویم. همین‌طور است. دستِ خودشان نیست.» 👽اما شاید دلیل علاقه بهائیان به ترامپ، ضداسلام بودن اوست. چنانچه ترامپ در جایگاه کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۵، خواهان ممنوعیت ورود تمام مسلمانان به این کشور شده‌بود. بعدها دولتش برای تحقق سریعتر این سیاست، تلاش بسیاری داشت که در دادگاه‌های آمریکا به چالش کشیده‌شد. 👏واقعیت این است که برخلاف ادعای بهائیان برصلح‌طلبی و اهمیت به وحدت عالم انسانی، از سیاست‌مداران تبعیض‌گرا، نژادپرست و جنگ‌طلب حمایت می‌کنند، وای به روزی که قدرتی بدست آورند. 🔰@Adyanuniv🔰
👈🏼 (از علمای بزرگ اهل سنت) : روضه و علیهما‌السلام را نخوانید چون عامل بغض است ! ➕ تحریف قول غزالی 〰️〰️▪️〰️〰️〰️〰️ ❌ قالَ الْغَزالِیّ وَغَیره وَیحرم على الْوَاعِظ وَغَیره رِوَایَة مقتل الحسن الْحُسَیْن وحکایاته وَمَا جرى بَین الصَّحَابَة من التشاجر والتخاصم فَإِنَّهُ یهیج على بغض الصَّحَابَة والطعن فیهم ... غزالی و غیر از او گفته اند که روایت مقتل [امام] حسن و [امام] حسین و آن چه که از مشاجره بین صحابه و تخاصم رخ داده است می باشد چرا که موجب بغض صحابه و طعن به آنان شود ... 📚 الصواعق المحرقة [نسخه های خطی و قدیمی] ‼️ خبیث در چاپ های جدید به منظور پاک کردن رد پای " " و نقش وی در شهادت علیه‌السلام عبارت " الحسن " را حذف کرده اند ! ❎ اسکن نسخه تحریف شده : چاپ دار الوطن : http://s3.picofile.com/file/8227748392/001.png http://s3.picofile.com/file/8227748418/002.png ✅ نسخه های بدون تحریف : نسخه خطی: http://s3.picofile.com/file/8227748884/001.jpg http://s1.picofile.com/file/8227748976/Untitled.jpg http://s3.picofile.com/file/8227749000/Capture.PNG نسخه قدیمی: http://s3.picofile.com/file/8227749376/001.jpg http://s3.picofile.com/file/8227749476/002.jpg http://s3.picofile.com/file/8227749484/Capture.PNG 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 و در واقعه و عکس العمل به انتساب علیه السلام و نزول آیات در مذمت آنان در « شواهد التنزیل » می خوانیم: گفت: به خدا سوگند پيش روى نشسته بودم هنگامى كه ما را در پياده كرد و مجلس از و پر بود، بر روى پاى خود ايستاد و گفت: اى مردم خداوند به من فرمانى داده و گفته: «اى پيامبر آنچه از جانب پروردگارت به تو رسيده است برسان» سپس علىّ بن ابى طالب (ع) را خواند و در طرف راست خود قرار داد، سپس گفت: اى مردم آيا نمی‌دانيد كه من به شما از خودتان اولى هستم؟ گفتند: آرى. گفت: هر كس كه من مولاى او هستم على مولاى اوست، خدايا هر كس را كه او را دوست بدارد دوست بدار و هر كس را كه او را دشمن بدارد دشمن بدار و هر كس را كه به او دشمنى كند دشمن باش و هر كس را كه به او يارى كند، يارى كن و هر كس را كه او را خوار سازد، خوار كن. می‌گويد: به خدا سوگند كه ديدم برخاست و خود را گرفت و در حال غضب دست راست خود را بر و دست چپ خود را بر گذاشت و از روى تكبر گام برداشت و می‌گفت: ما سخن محمد را تصديق نمی‌كنيم و به على اقرار نمی‌كنيم. پس خدا اين آيه را نازل كرد: «فلا صدق و لا صلى و لكن كذب و تولى ثم ذهب الى اهله يتمطى» پيامبر خواست كه او را برگرداند و بكشد ولى جبرئيل به او گفت: زبان خود را به آن حركت مده تا به آن شتاب كنى. پس پيامبر از آن ساكت شد. 📚شواهد التنزيل لقواعد التفضيل ج‏2 ص391 🔰 @Adyanuniv🔰
شناخت سلفی ها ( وهابیان ) - رضوانی 2.pdf
664.9K
📚 ( وهابیان ) ✍🏻 نویسنده: علی اصغر 👈🏼 به زبان 👈🏼 كتاب از دو بخش و تشكيل شده است. در لغت به معناى تقدم زمانى است؛ لذا هر زمانى نسبت به زمان آينده سلف و نسبت به زمان گذشته خلف است. در اصطلاح، براى اين واژه معانى متفاوتى ذكر شده است كه برخى از آنها از اين قبيل است: 1-كسانى كه در سه قرن اول اسلام مى‌زيسته‌اند؛ 2-سلف يعنى ، و ؛ 3-سلف يعنى كسانى كه در قرن چهارم ظاهر شدند و از تابعين بودند. احمد بن حنبل را مى‌توان از رؤسا و احياكنندگان سلفى‌گرى دانست. او اولين كسى بود كه هنگامى كه با هجوم فلسفه‌ها و فرهنگ‌هاى بيگانه؛ از قبيل هند، يونان و ايران به حوزه‌هاى اسلامى و مخلوط شدن آن با عقايد اسلامى مواجه شد، به اين فكر افتاد كه حديث را از اين هجمه نجات دهد؛ لذا به تفريط شديدى گرفتار شد و به‌طور كلى عقل‌گرايى و عقلانيت را انكار كرد و راه ورود آن را به احاديث بست و به‌تبع او نيز چنين تفكرى را در بين مردم رواج داد... 🔰 @Adyanuniv🔰
( وهابیان ) ✍🏻 نویسنده: علی اصغر 👈🏼 به زبان 👈🏼 كتاب از دو بخش و تشكيل شده است. در لغت به معناى تقدم زمانى است؛ لذا هر زمانى نسبت به زمان آينده سلف و نسبت به زمان گذشته خلف است. در اصطلاح، براى اين واژه معانى متفاوتى ذكر شده است كه برخى از آنها از اين قبيل است: 1-كسانى كه در سه قرن اول اسلام مى‌زيسته‌اند؛ 2-سلف يعنى ، و ؛ 3-سلف يعنى كسانى كه در قرن چهارم ظاهر شدند و از تابعين بودند. احمد بن حنبل را مى‌توان از رؤسا و احياكنندگان سلفى‌گرى دانست. او اولين كسى بود كه هنگامى كه با هجوم فلسفه‌ها و فرهنگ‌هاى بيگانه؛ از قبيل هند، يونان و ايران به حوزه‌هاى اسلامى و مخلوط شدن آن با عقايد اسلامى مواجه شد، به اين فكر افتاد كه حديث را از اين هجمه نجات دهد؛ لذا به تفريط شديدى گرفتار شد و به‌طور كلى عقل‌گرايى و عقلانيت را انكار كرد و راه ورود آن را به احاديث بست و به‌تبع او نيز چنين تفكرى را در بين مردم رواج داد... 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 اعتراف در خصوص منشا ظلم در حق علیهم‌السلام مورخ سنی می‌نویسد: هنگامی که نامه‌ای به معاویه نوشت مشتمل بر فضائل علیه‌السلام و مثالب دشمنان آن حضرت، معاویه در جوابش نوشت: به سوی که عیب‌جوی پدر خودش است! همانا ما در زمان وقتی که پدرت با ما بود حق علی را واجب می‌دانستیم و فضل او را آشکار می‌دیدیم چون پیغمبر رحلت کرد پدر تو و فاروق او عمر اول کس بودند که وی را گرفتند و مخالفت او نمودند و بر این کار اتفاق کردند و او را به خود فراخواندند اما او تأخر جست و ایشان در صدد قتل او برآمدند چون چنین دید بیعت کرد! (بنابرنظر شیعه بیعت نفرمودند) این بود تا سومین آن‌ها به خلافت رسید، پس بدان پدرت سلطنت و مُلک مرا تشیید کرد، اگر آنچه با علی می‌کنیم صواب است پدرت اول این کار بوده و اگر جور است پدرت اصل او بوده و ما به طریقه و کردار او اقتدا کردیم و اگر فعل پدرت نبود احدی از ما تخلف از ابن أبی طالب نمی‌کرد و خلافت را تسلمیش می‌کردیم پس پدر خود را عیب‌جویی کن یا ترک این سخنان کن. 📚مروج الذهب ج۳ ص ۱۸ (طبع المکتبة العصریة) 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 از تا 1️⃣ «انس بن مالک» از در نزد است. او راوی صدها حدیث است. انس از علمای درباری بالاخص بود. زمانی که عبیدالله ملعون به لب و دندان علیه‌السلام جسارت کرد هیچ واکنشی نشان نداد. در نزد او فردی کذاب است. 2️⃣ یهودیان با تحریف کتب آسمانی خود و برای پیشبرد اهداف شیطانی _شهوانی خود، دروغ های فراوانی را به انبیای الهی همانند حضرت سلیمان، داود، نوح و ... نسبت دادند. شهوتران بودن و همبستر شدن با محارم قسمتی از این اکاذیب است! 3️⃣ بابت دو گونه روایات پول می داد؛ یکی پائین آوردن شأن صلی الله علیه و آله و دیگری بالا بردن ! 4️⃣ برخی از صحابه همانند بن مالک، خط فکری در دروغ افکنی را، وارد اسلام کردند. انس روایات دروغی را نقل کرده که نشان دهنده شهوتران بودن است. این خبیث به دروغ می‌گوید: رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در یک ساعت با یازده همسر خویش همبستر می شد: 🔴 «... يَدُورُ عَلَى نِسَائِهِ فِى السَّاعَةِ الْوَاحِدَةِ مِنَ اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ ، وَهُنَّ إِحْدَى عَشْرَةَ ...» 5️⃣ در زمان ما نیز ملحدین با بوق های رسانه ای خود همانند «شارلی ابدو» همان سیاست یهود را دنبال می‌کنند. آذوقه آنان روایات جعلی و دروغ برخی صحابه در صحیح ترین کتب است!!! 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 ۳ نفری که همواره بر صلی الله علیه و آله دروغ می بستند... رضوان الله علیه روایت می کند: حدثنا محمد بن إبراهيم بن إسحاق الطالقاني رضي الله عنه قال : حدثنا عبد العزيز بن يحيى قال : حدثني محمد بن زكريا قال : حدثنا جعفر بن محمد بن عمارة ، عن أبيه قال : سمعت جعفر بن محمد عليهما السلام يقول : ثلاثة كانوا يكذبون على رسول الله أبو هريرة ، وأنس بن مالك ، وامرأة. 👈 علیه السلام فرمودند: سه نفر همواره بر دروغ می بستند: ، و یک زن (یکی از زنان ). 📚 الخصال ج۱ ص۱۹۰ ح۲۶۳ ✅ متاسفانه کتب از روایات جعلی و توهین آمیز این سه کذاب پر شده است ، که برای توجیه نسبت های بسیار زشتی که از گفتن آنها شرم داریم مانند : هوسبازی ، ، فراموشی آیات ، شدن و بسیاری دروغ زشت دیگر را نعوذ بالله به صلی الله علیه و آله نسبت می دهند... 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 دلایل سخیف سکوت شبکه‌های در برابر توهین به صلی‌الله‌علیه‌وآله 👈🏼 ریشه توهین به صلی‌الله‌علیه‌وآله در صحیح ترین کتب است! 🔰 @Adyanuniv🔰
سلفیه ( وهابیت ) بدعت یا مذهب ؟! - رمضان بوطی.pdf
1.57M
📚 نقدی بر مبانی السلفیه مرحله زمنیه مبارکه لامذهب الاسلامی ✍🏻 نویسنده: محمد سعید رمضان ✍🏻 مترجم: حسین 👈🏼 به زبان 👈🏼 نویسنده نه آراء را مناقشه و نه آنها را تخطئه مي كند، بلكه مطلبي مهمتر از اين را دنبال مي نمايد. آيا درست است كه از قلب جماعت اسلامي و از ميان و جماعت جديدي بنام سلفيه و به عنوان يك مذهب نو، سردرآورد و با صراحت و بي جهت همه سلف صالح و پيروان مذاهب سنت را رد كند و تنها خود را حق و باقي را باطل بداند؟ آيا اين خود يك بدعت جديد نيست؟ این کتاب شامل تمهید و دو باب است. باب اول مزایایی که به اصحاب داده شده است اختصاص دارد. باب دوم دلیل بر این که فرقه گرایی به سلفیه بدعت است. نویسنده نتيجه مي گيرد كه سبب خيريت اهل آن قرون و و ، حلقات سلسله منتهي به منبع وحي را تشكيل مي دهند و را دست نخورده فراگرفتند و به نسل هاي بعد رسانيدند، و بدعت ها پس از اين تاريخ در اسلام پيدا شده است، نهايت مطلبي كه از اين بدست مي آيد آن است كه ما سلوك آنان را در فهم اسلام ميزان استنباط خود قرار دهيم والا «سلف» خصوصيتي ندارند. (خلف) هم اگر راه آنان را بروند جز در فضيلت سبقت با آنان فرق ندارند، پس وجهي براي علم كردن كلمه سلف نيست. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
نقدی بر مبانی السلفیه مرحله زمنیه مبارکه لامذهب الاسلامی ✍🏻 نویسنده: محمد سعید رمضان ✍🏻 مترجم: حسین 👈🏼 به زبان 👈🏼 نویسنده نه آراء را مناقشه و نه آنها را تخطئه مي كند، بلكه مطلبي مهمتر از اين را دنبال مي نمايد. آيا درست است كه از قلب جماعت اسلامي و از ميان و جماعت جديدي بنام سلفيه و به عنوان يك مذهب نو، سردرآورد و با صراحت و بي جهت همه سلف صالح و پيروان مذاهب سنت را رد كند و تنها خود را حق و باقي را باطل بداند؟ آيا اين خود يك بدعت جديد نيست؟ این کتاب شامل تمهید و دو باب است. باب اول مزایایی که به اصحاب داده شده است اختصاص دارد. باب دوم دلیل بر این که فرقه گرایی به سلفیه بدعت است. نویسنده نتيجه مي گيرد كه سبب خيريت اهل آن قرون و و ، حلقات سلسله منتهي به منبع وحي را تشكيل مي دهند و را دست نخورده فراگرفتند و به نسل هاي بعد رسانيدند، و بدعت ها پس از اين تاريخ در اسلام پيدا شده است، نهايت مطلبي كه از اين بدست مي آيد آن است كه ما سلوك آنان را در فهم اسلام ميزان استنباط خود قرار دهيم والا «سلف» خصوصيتي ندارند. (خلف) هم اگر راه آنان را بروند جز در فضيلت سبقت با آنان فرق ندارند، پس وجهي براي علم كردن كلمه سلف نيست. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 بدعت در نماز عید بخاطر سب علیه‌السلام خطبه نماز عید ( یا ) را بر نماز مقدم کرد، چون او در نماز علی علیه السلام را سب کرده و فحش می‌داد! مردم و صحابه برای نشنیدن این مطلب بعد از نماز از مسجد خارج میشدند لذا مروان برای اینکه مردم این مطلب را بشنوند خطبه را بر نماز مقدم کرد!!! 📚 منارالقاری (شرح مختصر صحیح البخاری) ج2 ص273 در پاورقی آمده است: به او این دستور را داد! 🔰 @Adyanuniv🔰
👈🏼 روایت لعن کردن و توسط صلوات الله علیه و آله در کتب مخالفین!!!! مخالفین از نقل کرده‌اند که گفت: در سفری همراه با (صلى الله عليه و آله) بودیم که آوازخوانی دو مرد را شنید! پس (صلى الله عليه و آله) فرمود: نگاه کنید که این دو نفر کیستند. گفتند: معاویه و . پس رسول خدا (صلى الله عليه و آله) درباره آن دو فرمود: خدایا! آن‌‌ها را گرفتار کن و واژگون نما و به سختی به سوی آتش بینداز. 📚 النصایح الکافیه ص164 👈🏼 این روایت شاهد دیگری نیز دارد که ناقل آن است، و طبق مبانی رجالی مخالفین، اگر روایتی توسط دو طریق نقل شود، روایت به درجه مستفیضه می‌رسد و قابل احتجاج است. 👈🏼👈🏼 حال بنگرید در مسند ابن حنبل (ج15 ص34) این دو نفر با فلان و فلان تعبیر شده است!!! 🔰 @Adyanuniv🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 دفاع تمام قد مفتی از بن 👈🏼 یزید بن معاویه دستور قتل علیه السلام را صادر کرد. کسی که فاجعه هولناک و را رقم زد. چنین شخصی قابل دفاع نیست. با این حال و علماء وی را می‌خوانند! 🔰 @Adyanuniv🔰