eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
حضور رهبران اقلیت های دینی ایران در انتخابات 28 خرداد 1400 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
نظر یوحنای دمشقی درباره ی تمثیلِ تثلیث البته وی [یوحنای دمشقی، یکی از آبای کلیسا] می افزاید که هیچ تمثیلی هرچند روشنگر باشد، نمی تواند سر تثلیث را به طور کافی تبیین کند، زیرا محال است، بتوان در عالم آفرینش تصویری پیدا کرد که به خودی خود بتوانند دقیقاً ماهیت تثلیث مقدس را به تفصیل توضیح دهد. ------ فلسفه ی آبای کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ت.‌علی شهبازی، ص ۳۷۲. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 اعتراف به صحت حدیث 🔶 ابن مغازلی از علمای پس از نقل می‌نویسد: ٣٩- قال: أبو القاسم الفضل بن محمد: هذا حديث صحيح عن رسول الله صلى الله عليه وسلم وقد روى حديث غدير خم عن رسول الله صلى الله عليه وسلم نحو من مائة نفس منهم العشرة، وهو حديث ثابت لا أعرف له علة، تفرد علي عليه السلام بهذه الفضيلة، ليس يشركه فيها أحد. ابو القاسم فضل بن محمد گفته است: این حدیث صحیح (حدیث غدیر) از (صلی الله علیه و آله) روایت شده است و حدیث غدیر را از صد راوی که از جمله آن‌ها عشره مبشره بودند نقل کرده‌اند و این حدیثی است ثابت که هیچ مشکلی ندارد و کسی با این فضیلت بزرگ در شأن علیه السلام شریک نیست. 📚 مناقب امیر المومنین علی بن ابی طالب (علیهما السلام) ابن مغازلی ص۷۱-۷۲ محقق کتاب ابی عبد الرحمن در تعلیقات خود می‌نویسد: ابو القاسم که او فضل بن عبید الله بن احمد ... است و ترجمه حالش در صفحه ۳۹۸ از جلد هفدهم کتاب السیر (سیر اعلام النبلاء) آمده است و در مورد او می‌گوید: شیخ امین. و من می‌گویم: این حدیث (حدیث غدیر) است چنانچه آن را در کتاب الاخبار المتواترة به رقم ۱۰۲ ذکر کرده است. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
6⃣1⃣ 💠میکروبی که چشم را کور و گوش را کر می‌کند! 💢با قاطعیت می‌گویم، می‌توان امام زمان را به شهادت رساند، اگر حق را ندید و نشنید! 🔸«وای بر شما، شما را چه شده؟ ساکت شوید و به سخنان من گوش فرا دهید! در حالی که من شما را به راه رشد و کمال دعوت می‌کنم. کسی که از من اطاعت کند، از راه یافتگان است؛ و هر کس که با من مخالفت کند، از هلاک شدگان. و همگی شما در برابر امر من عصیان می‌کنید و سخنم را گوش نمی‌دهید، زیرا شکم های شما پُر شده از مال حرام و بر قلب هایتان مهر زده شده است.» 🔺 اینها سخنان امام حسین در کربلا بود. 📚موسوعه کلمات الامام الحسین، ص ۴٢١ 💢ناراحت کننده و البته ترسناک است؛ اما با این وجود باز هم افراد زیادی به حلال و حرام مال خود اهمیت نمی‌دهند. 📌 غیبتی که هزاران سال به طول انجامیده، شاید می‌خواهد با زبان بی زبانی به ما بگوید: «وای بر شما، شما را چه شده است؟» علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
پای بر گردن و چون ملوک را نزد یوشع بیرون آوردند، یوشع تمامی مردان اسرائیل را خواند و به سرداران مردان جنگی که همراه وی می‌رفتند، گفت: نزدیک بیایید و پاهای خود را بر گردن این ملوک بگذارید. پس نزدیک آمده پاهای خود را بر گردن ایشان گذاردند. و بعد از آن یوشع، ایشان را زد و کشت و بر پنج دار کشید که تا شام بردارها آویخته بودند. ---- یوشع، ۱۰ : ۱ - ۲۶؛ به نقل از اخلاق جنگ (حقوق بشر دوستانه) در اسلام و مسیحیت، آزاده شیرودی و محمد کاشانی، ص ۲۶۲. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✅ سنگسار زنان در زمان هخامنشیان 🔹 سنگسار زنان زناکار، در زمان فرمانروایی کوروش کبیر بر بابل، امری رایج بود که اسناد و الواح حقوق دربار هخامنشیان این مسئله را تایید می کنند. 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠خاندان مجلسی، فدائیان مبارزه با تصوف 🔸ازجمله علمایی که حتی از آبروی خود نیز برای حفظ اسلام گذشتند خاندان مجلسی بود. 🔻حضرت آیت‌الله محمدتقی مجلسی با گذشتن از آبروی خویش و نزدیک شدن به دراویش، درصدد برآمد از ایجاد انحراف بیشتر آنان در دین مبین اسلام جلوگیری کند. 🔰این خانواده در دورانی می‌زیستند که دراویش در آن زمان مشغول ترویج انحرافات خویش بودند و حضرت آیت‌الله محمدتقی مجلسی با گذشتن از آبروی خویش و نزدیک شدن به دراویش، درصدد برآمد از ایجاد انحراف بیشتر آنان در دین مبین اسلام جلوگیری کند. ♻️علامه مجلسی هدف پدر خویش از این کار را جلوگیری از انحراف آنان و زمینه سازی برای هدایت دراویش دانسته و می‌گوید: «بر تو باد پرهیز از این گمان ‌که پدر علامه‌ام (که ضریحش نورانی باد!) از صوفیان باشد، یا اعتقادی به مسالک و مذاهب آن‌ها داشته باشد. حاشا از این نسبت! چگونه این‌گونه باشد، درحالی‌که او مأنوس‌ترین اهل زمان خودش به اخبار اهل‌بیت (علیهم السلام) و عالم‌ترین آن‌ها به این اخبار بود...»[1] پی‌نوشت: 1. علامه مجلسی، محمدباقر، الاعتقادات، نشر کتابخانه علامه مجلسی، ص 48. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 وابستگان و دوروبری های مسؤولان و علمای مملکت، هم در مجازات و هم در پاداش الهی، حساب جداگانه ای دارند! مجازات دوبرابر! پاداش نیز دوبرابر! 🔹 چون این قبیل افراد، خواه ناخواه، تابلو و الگوی فرهنگی جامعه شده اند و هرکاری مرتکب شوند، خیر یا شرش، تمام مردم را میگیرد و نهادینه میشود در کشور! فلذاست که میگویند، مردم بر دین مسؤولان و علمایشان هستند! 🔹 و امروز اگر ویروس تجمل گرایی و اشرافیگری، اپیدمی و همه گیر شده، دلیلش کاخ نشینی و بخور بخور همین دار و دسته بالاشهری است که سالهاست چسپیده اند به صندلی های بالای مملکت 👇👇👇👇 🌴 آیات 30 و 31 سوره احزاب 🌴 🕋 يا نِساءَ النَّبِيِّ مَنْ يَأْتِ مِنْكُنَّ بِفاحِشَةٍ مُبَيِّنَةٍ يُضاعَفْ لَهَا الْعَذابُ ضِعْفَيْنِ وَ كانَ ذلِكَ عَلَى اللَّهِ يَسِيراً 🕋 وَ مَنْ يَقْنُتْ مِنْكُنَّ لِلَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ تَعْمَلْ صالِحاً نُؤْتِها أَجْرَها مَرَّتَيْنِ وَ أَعْتَدْنا لَها رِزْقاً كَرِيماً ⚡️ترجمه: اى همسران پيامبر! هر كس از شما كار زشت و گناهى آشكار مرتكب شود، عذابش دو چندان خواهد بود و اين كار براى خدا آسان است. و هر كس از شما نيز كه در برابر خدا و رسولش فروتنى كند و عمل صالح انجام دهد، پاداش او را دو بار خواهيم داد  عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 حضرت امام على عليه السلام احْتَمِلْ أَخَاكَ عَلَى مَا فِيهِ وَ لَا تُكْثِرِ الْعِتَابَ فَإِنَّهُ يُورِثُ الضَّغِينَة برادرت را با همان وضعى كه دارد تحمل كن و زياد سرزنش نكن، زيرا اين كار كينه مى آورد. تحف العقول ص84 علیه السلام علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مبارزه با تصوف، از عوامل نشر احادیث توسط علاوه مجلسی 🔸محمدباقر مجلسی معروف به علامه مجلسی از دیگر پسران خاندان مجلسی است که قدم در راه پدر و برادر خویش برداشته و در کتب خویش به‌کرات از انحرافات صوفیه سخن رانده است. 🔻علامه مجلسی یکی از عوامل اقبال خویش به جمع آوری و نشر روایات و احادیث ائمه اطهار (علیهم السلام) را مبارزه با تصوف دانسته و می‌گوید: 👈«من چون دیدم که مردم به صوفیه بدعت‌گذار و حکیمانِ زندیق می‌پردازند، این بود که در برابر آن‌ها آثار ائمه معصومین(علیهم السلام) را در میان آن‌ها پراکنده ساختم، با این‌که می‌شنیدم که دشمنان و مخالفان، ما را حشوی(بیهوده‌گوی) می‌خوانند.» [1] 📚پی نوشت 1. مکارم، هادی، خرده گیران بر حکمت متعالیه و منتقدان صدرالمتألّهین، مجله حوزه، شماره 93، 1378، ص 34؛ به نقل از: فهرست نسخ خطّی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران, ج 3، 1260. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰