💠اشو و زندگی کمونی(2)
✅دورنمای وی از دنیای نوین یعنی دنیای کمون ها دنیایی عاری از خانواده هاست او در مورد معنویتی که در کمون خویش می خواهد به انسان نوین ارائه دهد چنین می گوید: انسان اینجاست تا مشعوف گردد سر ذوق بیاید وتا آنجا که ممکن است زیبا تؤام با آرامش و راحتی زندگی کند.1
✅از اشو می پرسیم اگر دلیل وی برای مقابله با نهاد خانواده و ایجاد کمون تأمین آرامش و شادمانی باشد، طبیعتاً این آرامش در یک زندگی سالمی شکل می گیرد که بنای آن بر موّدت و محبت گذارده شده و فرزندان به عنوان رحمت الهی چراغ فروزانی هستند که بر زیبایی این زندگی دو چندان می کنند رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَ ذُرِّیَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْیُن.2
پروردگارا! از همسران و فرزندانمان مایه روشنى چشم ما قرار ده . " قرة عین" معادل نور چشم است که در فارسى ، کنایه از کسى که مایه سرور و خوشحالى است .قرة عین به معنى چیزى است که مایه خنک شدن چشم انسان مى شود، یعنى اشک شوق از دیدگان او فرو مى ریزد، و این کنایه زیبایى است از سرور و شادمانى..
📚1- آینده طلایی ص105. 2- سوره فرقان آیه 74.
#عرفان_کاذب_کمون
#اشو_خانواده_آرامش
عضویت درکانال👇🔻👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
❇️آرامش و شادمانی در آموزه های دین
👈اگر افراد یک خانواده مهارت های لازم برای داشتن یک زندگی آرام وشاد را داشته باشند پیوند موجود در آن خانواده پیوندی ناگسستنی خواهد بود. این مهارت ها تعالیمی است که برگرفته از آموزه های وحیانی ومنطبق بر فطرت پاک آدمی می باشد یکی از مهارت های زندگی برگرفته از قرآن کریم مهارت برخورد با همسر می باشد «وَ عَاشرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوف»(نساء/19) با زنان به نیکی رفتار کنید.
✅یکى از روشن ترین جلوه گاه ها و موارد خودنمایى مودت و رحمت، جامعه کوچک خانواده است، چون زن و شوهر در محبت و مودت ملازم یکدیگرند و آموزه های دینی سفارش زیادی به ازدیاد این محبت واظهار این مهرورزی کرده اند پیامبرخوبی ها در مورد اظهار محبت به همسر می فرمایند: قَوْلُ الرَّجُلِ لِلْمَرْأَةِ إِنِّی أُحِبُّکِ لَا یَذْهَبُ مِنْ قَلْبِهَا أَبَداً»1واین نوع محبت را به ایمان فرد گره زده اند ویک رابطه دوسویه بین ایمان محبت به همسر می باشد هرچه ایمان بیشتر باشد محبت به همسر بیشتر خواهد بود و هرچه محبت به همسر بیتر باشد موجب ازدیاد ایمان خواهد بود: قَالَ سَمِعْتُ الصَّادِقَ ع یَقُولُ الْعَبْدُ کُلَّمَا ازْدَادَ لِلنِّسَاءِ حُبّاً ازْدَادَ فِی الْإِیمَانِ فَضْلا»2
📚1- الکافی، ج 5، ص 570. 2- وسائل الشیعة، ج 20، ص 24.
#عرفان_کاذب_آرامش
#خانواده_مودت_دین
عضویت درکانال👇👇
🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
❗️محدودیّت خداۍ سلفی (2)
اسحاق بن #راهویه،محدث وامام سرشناس #اهلسنت ، میگوید:«خدا از رگ گردن نزدیکتر است واز خلق در تباین است»حرب میگوید به اسحاق گفتم «بر عرش با حـد است؟» گفت «بلـه، با حــد»
✍🏻پۍنوشت:
ترتّب لوازم محدودیت بر خدا موجب اثبات تجزۍ و در نهایت حدوث و مخلوق بودن وی میشود؛ و ثابت میشود شاب امرد ﴿رض﴾ مخلوقۍ متجزۍ ومتناهۍ است.
لازم به ذڪر است ڪه اسحاق بن راهویه از سلف صالح اهل سنت به حساب می آید واقوال وۍ الزام آور است.
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#تجسیم #تشبیه #توحید
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
پاسخ به توهین اخیر آقای گرگیج.pdf
218.9K
🔻 پاسخ مستدل به توهین #مولوی_گرگیج عالم اهل سنت و امام جمعه #آزادشهر در تریبون نماز جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ به #اهلبیت علیهمالسّلام
👈مطالعه کنید و انتشار دهید
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
پاسخ به شبهات گرگيج در مورد مادر امام سجاد عليه السلام.pdf
106.5K
🔻 در مورد مادر #امام_سجاد عليه السلام، پاسخ مستدل به توهین و شبهات #مولوی_گرگیج عالم #اهل_سنت و امام جمعه #آزادشهر در تریبون نماز جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ به #اهلبیت علیهمالسّلام
👈مطالعه کنید و انتشار دهید
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
💢 امام صادق(عليه السلام) فرمودند :
✍ لا تُبدي الشَّماتَةَ لِأخيكَ فيَرحَمَهُ اللّه ُ و يُصَيِّرَها بِكَ . مَن شَمَتَ بِمُصيبَةٍ نَزَلَت بِأخيهِ لَم يَخرُجْ مِنَ الدّنيا حَتّى يُفتَتَنَ .
👌 از گرفتارى برادرت اظهار شادى مكن كه خداوند به او رحم مى كند و آن گرفتارى را به تو مى رساند. هر كس از گرفتارى و مصيبتى كه به برادرش رسيده است شاد شود ، از دنيا نرود تا خود گرفتار آن شود.
📖 الكافي ، ج۲ ، ص۳۵۹
#امام_صادق علیهالسلام
#گرفتاری
#مصیبت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نظر مولی محمدطاهر قمی درباره کرامات صوفیه
🔸عالم بزرگ محمد طاهر قمی درباره کرامتهای عجیبی که از صوفیه نقل شده، معتقد است که اینگونه کرامات نمیتواند مورد تأیید الهی باشد.
🔹زیرا اولیاء صوفیه اهل این معنی نبودهاند، بسیاری از آنان به جهت فساد اخلاقی متهم و منفور بودهاند و در زمره آنها عده زیادی به شاهدبازی و بادهخواری متهم بودهاند... بالاخره آنها با آنهمه آلودگی که داشتند، هرگز نمیتوانستند مورد تأیید الهی باشند. [1]
🔻همچنین برای کسانیکه دم از سِحر و جادو و تسخیر شیطان میزنند، کرامت و خرق عادت را جایز میدانند، لذا نمیتوان عمل آنها را مورد تأیید الهی دانست.
این عالم بزرگ معتقد است که اینگونه خرق عادات، کرامت نیست، بلکه یا چشمبندی و تردستی بوده و یا با الهام از شیطان و استفاده از تزویر و دروغ میباشد، زیرا معجزه و کرامت به تأیید الهی انجام میگیرد [2] و از اینگونه مکرهای شیطانی به دور بوده و مورد استفاده عارف حقیقی، برای فریب و جذب مردم قرار نمیگیرد.
🔰این در حالی است که صوفیه از علنی کردن این کرامتسازیها ابایی نداشته و با نمایش دادن خوارق عادات در پی جذب مردم عوام بودهاند.
📚پینوشت:
1. طاهر قمی، مولی محمد، تحفه الاخیار، محقق داود الهامی، نشر مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع)، قم، 1369، ص 82.
2. همان، ص 83.
#نقد_تصوف
#کرامت
#محمدطاهرقمی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مخالفت علمای عهد قاجار با صوفیه
🔸در ادامه راه مخالفت اهلبیت(علیهم السلام) با صوفیه، علمای اعصار مختلف با انحرافات صوفیه به طرق مختلف مخالفت کردند. از جمله مخالفتهای علمای شیعه با تصوف میتوان به اعتراض علمای عهد قاجار اشاره داشت.
🔹اکثر فقهای عهد قاجار، همانند اواخر عهد صفوی نسبت به صوفیان با نظر انتقاد مینگریستند.
🔻زیرا ظاهراً دعوی مشایخ صوفیه را در باب مقام قطب، همچون قول به مهدویت نوعیه تلقی میکردند، بنابراین نفی و رد آن را لازمه اعتقاد تشیع میشمردند.
🔻به علاوه قول به وحدت وجود را از مقوله عقاید حلولیه و اتحادیه تلقی میکردند و با توجه به اینکه اکثر قدمای مشایخ صوفیه هم به تسنن منسوب بودند یا در سنت افراط و مبالغه داشتند، اکثر فقهای متشرعه در اظهار مخالفت با آنها -با وجود اختلاف در مسلک اخباری یا اصولی- همداستان بودند.[1]
🔰بنابراین مخالفت با تصوف مخصوص علما یا فقهای یک یا چند عصر نبوده و همواره در طول تاریخ اسلام، مخالفت با این جریان انحرافی وجود داشته است.
📚پینوشت:
1.زرینکوب عبدالحسین، دنباله جستجو در تصوف ایران، امیرکبیر، تهران، چاپ نهم، 1393، صص 315 و 316.
#نقد_تصوف
#قاجار
#صوفیه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠فیض کاشانی؛ موافق یا مخالف صوفیه
🔸از میان علمایی که صوفیه اصرار بر صوفی بودن ایشان دارند، ملا محسن فیض کاشانی است. اما باید دانست که حقیقت داستان فیض کاشانی آن است که:
👈فیض در نیمه نخست عمر خویش، بلكه در دو ثلث آن، علاقه خود را به تصوف و عرفان حفظ كرده و با انجام كارهایی مانند تلخیص و تهذیب احیاء العلوم غزالی اخلاص خود را نسبت به این قبیل اندیشههای عرفانی نشان داد.
در عین حال، بعدها نیز كه از این اندیشهها فاصله گرفت، رنگ اخلاقی- عرفانی همچنان بر آثار او سایه خود را حفظ كرد، اما مسیر ضد صوفی شدن افكار و اندیشههای دینی، فیض را به آرامی متأثر كرد.»[1]
🔻رویگردانی فیض کاشانی از تصوف چنان شد که او درباره صوفی بودن خود گفت: «نه متكلم و نه متفلسف و نه متصوفم و نه متكلف، بلكه مقلد قرآن و حدیث و پیغمبرم و تابع اهل بیت.»[2]
🔰مساله رویگردانی علمای بزرگ متمایل به تصوف، از مسلک صوفیه نشان دهنده انحرافات مختلف این شیوه سلوکی و نامطمئن بودن این راه است.
📚پینوشت:
1.جعفریان رسول، صفویه در عرصه دین فرهنگ و سیاست، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، قم، 1389، ج2، ص 557.
2.فیض کاشانی محمدمحسن، قره العیون فی المعارف و الحکم، مدرسه عالی شهید مطهری، تهران، 1387، ص 331.
#نقد_تصوف
#فیض_کاشانی
#احیاءالعلوم
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
هم جوهری، چالش پیش روی الهیات مسیحی
در الهیات مسیحی، سخن از «هم جوهر » بودنِ پسر با پدر است. با توجه به آن که جوهر به معانی زیر است:
۱. جوهر نخستین ارسطویی یا همان فرد؛
۲. جوهر ثانی ارسطویی؛ یعنی: جنس نوعی؛
۳. جوهر رواقی؛ یعنی: موضوع
عبارت هم جوهر با پدر، اگر به دومین یا سومین معنا باشد، به این معنا خواهد بود که پدر، پسر و روح القدس، به یک جنس نوعی مشترک یا به یک موضوع مشترک که هر دو متمایز از این سه شخص تثلیث اند، تعلق دارد. این دیدگاه به دلیل آن که مستلزم اعتقاد به چهار خدا بود، مورد مناقشه قرار گرفت. اگر عبارت هم جوهر با پدر را به اولین معنا بگیریم، بدین معنا خواهد بود که سه عضو تثلیث، یک موجود فردی یگانه را تشکیل می دهند؛ در نتیجه این سه، موجودات فردی واقعی متمایز نیستند؛ بلکه حالات، نمودها یا نام های صرف (سابلیانیسم) هستند.
——————-
فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، ص 363.
#تثلیث
#هم_جوهری
#سابلیانیسم
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
پاسخ علمی و مستندل به اظهارات گرگیج.mp3
8.9M
🎙 پاسخ کامل و مستدل آیت الله قزوینی به شبهه افکنی های #گرگیج امام جمعه اهل سنت
⭕️ ما باید در عین حفظ وحدت با تمام قوا از کیان مذهب بر حق تشیع دفاع کنیم.
عضویت در کانال👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
🕌 ذکری پر فضیلت برای شکرانه نعمت ها
امام صادق عليه السلام :
مَنْ قَالَ : «اَلْحَمْدُ لِلَّهِ كَمَا هُوَ أَهْلُهُ»; شَغَلَ اَللَّهُ كُتَّابَ اَلسَّمَاءِ قِيلَ وَ كَيْفَ يَشْغَلُ كُتَّابَ اَلسَّمَاءِ قَالَ يَقُولُونَ اَللَّهُمَّ إِنَّا لاَ نَعْلَمُ اَلْغَيْبَ فَقَالَ فَيَقُولُ اُكْتُبُوهَا كَمَا قَالَهَا عَبْدِي وَ عَلَيَّ ثَوَابُهَا
هرگاه كسى اين ذكر را بگويد:
«اَلْحَمْدُ لِلّهِ كَما هُوَ اَهْلُهُ»
ملائكه از نوشتن #ثواب آن باز بمانند و عرض كنند: خدايا، ما غيب نمى دانيم (یعنی؛ ثواب حمدى را كه سزاوار آن هستى نمى دانيم). خداوند مى فرمايد: شما آنچه بنده من مى گويد بنويسيد، #پاداش آن بر عهده ى خود من مى باشد.
🔸 ثواب الأعمال، ج 2. مفاتیح الجنان
#ذکر #حمد
#شکر #نعمت
#امام_صادق علیه السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش محسن چاووشی به اهانت گرگیج
محسن چاووشی پس از اهانت امام جمعه اهل سنت آزادشهر به ائمه اطهار علیهمالسلام، با انتشار ترانه بالا در اینستاگرامش نوشت: لعنت الله به بدگوی تو
عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
هزاران نفر خواهان برخورد با سخنان امام جمعه اهل سنت آزادشهر شدند
🔹در پی انتشار بخشی از سخنان تفرقهانگیز گرگیج، امام جمعه اهلسنت آزادشهر در ۱۹ آذر، مردم در فارسمن کمپینی را برای برخورد با این سخنان به ثبت رساندند و حدود ۱۰ هزار نفر از مخاطبان خواستار برخورد با عوامل این اتفاق شدند.
🔹او در خطبههای نمازجمعه هفته گذشته در سخنانی به ائمه اطهار علیهمالسلام اهانت کرده بود.
در اینجا از کمپین حمایت کنید .
37.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ نکات علمی و پاسخ به جسارتها و اهانتهای #مولوی_گرگیج به #اهلبیت علیهمالسّلام
🎤 حجتالاسلام #ابوالقاسمی
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠تفکر جایگزین عبادت در تصوف
🔸یکی از توجیهات صوفیه در ترک شریعت این است که آنها کسانی را شریعتگریز میدانند که دائما به فکر و یاد خداوند متعال هستند و معتقدند که عبادات بهظاهر نیست، بلکه به دل است!
🔹لذا برخی معتقدند که باطن عبادت، همان تفکر و یاد خداست نه اعمال ظاهری.
این صوفیان قائل به این مطلب هستند که: 👈«چون بنده را دل پاکیزه گردد و به نهایت دوستی و محبت پروردگار رسد و ایمان به غیب در دل او استوار باشد در چنین حال، تکلیف از وی برداشته شود... و برخی برآنند که چنین شخصی را تفکر خود عبادت باشد و عبادات ظاهری او را لازم نباشد.» [1]
🔻غزالی به این انحراف صوفیه اشاره کرده و آن را برای فرار از انجام شریعت دانسته و میگوید: «دیگر از این قوم باشند چنانکه طاقت گذراندن فرایض و ترک معاصی ندارند... گویند (عبادات) کار دل دارد و بهصورت نظر نیست، دل ما همیشه اندر نماز است و با حق است.» [2]
🔰حال باید به صاحبان این اعتقاد گفت که اگر تفکر میتواند جایگزین عمل و تکلیف شود پس چرا برای رسیدن به مراحل و منازل سلوکی به جای این همه دستورات، تفکر نمیکنید و دستورات خاص میدهید و مریدان را موظف به دستورات خود میکنید ولی برای خود، تفکر را جایگزین عمل میدانید!
📚پی نوشت
[1]. لاهیجی، محمد، شرح گلشن راز، انتشارات سعدی، تهران، ۱۳۷۱، پاورقی شماره 2، ص 302.
[2]. غزالی، محمد، کیمیای سعادت، نشر علمی و فرهنگی، تهران، 1364، ج 2، ص 308.
#نقد_تصوف
#تفکر
#غزالی
#لاهیجی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عدم تناسب مجالس عبادی صوفیه با آداب اسلامی
🔸برخی مجالس عبادی صوفیه همچون مجلس ذکر و سماع علیرغم نام معنوی، هیچگونه شباهتی به جلسات عبادی مسلمانان ندارد.
🔹زیرا در برخی موارد مرید با انجام حرکات نامتعارفی همچون سر تکان دادن و دستافشانی و حرکات ناموزون دچار وجد و شوریدگی و حالت جنون خاصی میشود که به خود و دیگران صدمات شدیدی وارد میکند.
🔻چنانچه فیض کاشانی میگوید: «بعضی از ایشان (صوفیان) در آن حال بیحالی، دیوانه میشوند مانند عاشقان، و خود را میاندازند میان دیگران مانند دیوانگان، یکی را به دست چپ میزند و یکی را به دست راست، با شانه و دست دماغی را میشکند و با تمام وجودش پهلوی دیگری را خُرد مینماید.» [1]
🔰این وجد و شور نهتنها باعث صدمات به صوفیان شده بلکه منجر به مرگ آنها نیز میشود.
♻️حال باید گفت این جلسات صوفیانه با کدامیک از اصول عبادی مسلمانان سازگاری دارد تا بتوان آن را پذیرفت!؟
جلساتی که نظیر آن در سیره هیچیک از بزرگان و علما اسلامی دیده نشده است.
📚پینوشت:
1. بشارة الشیعه، نرم افزار مجموعه آثار فیض، مرکز کامپیوتر اسلامی (نور)، نسخه خطی، ص 144.
#نقد_تصوف
#ذکر
#سماع
#مجالس_صوفیه
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 #تفکـــر_در_آیات_قــــرآن
🔹 آشکار نمودن زینت و زیبایی های زنان💅👠💄، حتی در سنین پیری که زمینه فساد کمتر است، ممنوع می باشد
🔹 چرا؟ چون این زیبایی و زینت، گنج و دارایی زن است و مورد طمع دلهای مریض و چشم های دزد! و هیچ عاقلی، طلا و گنجش را در معرض و دسترس دیگران نمی گذارد،
👈 پس دستور به حجاب و عفت،سراسر سود و امنیت است برای خود فرد، وصد البته که سود و منفعت تضمینی اش، قبل از جامعه، به خود بانوان میرسد!
👇👇👇👇
🌴 آیه 60 سوره نور 🌴
🕋 وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللَّاتِي لا يَرْجُونَ نِكاحاً فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُناحٌ أَنْ يَضَعْنَ ثِيابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزِينَةٍ وَ أَنْ يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ
⚡️ترجمه:
و بر زنان وانشستهاى كه اميدى به ازدواج ندارند، باكى نيست كه پوشش خود را زمين گذارند، به شرطى كه زينت خود را آشكار نكنند. و عفّت ورزيدن براى آنان بهتر است و خداوند شنوا و آگاه است.
#قرآن
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تصوف نامی بدون حقیقت!
🔸با اینکه اصل تصوف بعنوان جریانی انحرافی در دین اسلام مطرح است، اما انحرافات صوفیان نخستین خیلی کمتر از صوفیه قرون متاخر است.
🔹صدق این گفتار با استناد به سخنان بزرگان صوفیه قرون نخست آشکار میشود.
🔻جعفر حذا (متوفی 341 یا 360 هجری) از صوفیان قرون سوم و چهارم در واپسین نفسهای حیات خود با تاسف درباره صوفیه عصر خود میگوید:
👈«باطنهای این طایفه خراب شد، ایشان ظاهرهای خود را بیاراستند.»[1]
🔻و ابوالحسن سهل پوشنجی از صوفیان قرن چهار، صوفیان عصر خود را به باد انتقاد گرفته و درباره ایشان میگوید: «تصوف امروز نامی است بیحقیقت و پیش از این حقیقتی بود بی نام. یعنی اندر وقت صحابه و سلف این اسم نبود و معنی اندر هر کسی موجود بود، اکنون اسم هست و معنی نی.»[2]
🔰صوفیانی که در قرون سوم و چهارم میزیستند، معتقد بودند از حقیقت تصوف چیزی باقی نمانده است، بنابراین میتوان اینگونه نتیجه گرفت که اگر در قرن چهارم چیزی از تصوف باقی نمانده باشد، در قرن چهاردهم به طریق اولی اثری از تصوف باقی نخواهند ماند؛ چراکه صوفیان این زمان میراثخوار همان تصوف هستند.
📚پینوشت:
1. یوسفپور محمدکاظم، نقد صوفی، روزنه، تهران، 1380، ص 68.
2. مقالات شمس تبریزی، مصحح موحد محمدعلی، خوارزمی، تهران، 1369، ج 2، صص 98 و 99.
#نقد_تصوف
#تصوف
#شمس_تبریزی
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #کلیپ بیاناتی در پاسخ به اهانت و جسارت #مولوی_گرگیج به ساحت مقدس اهل بیت علیهم السلام
🎤 استاد #سیدان
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
#حدیث
🌸🌼🌸🌼🌸🌼
🕌شرط قبولی !
قال الامام الكاظم عليه السّلام :
اِنَّ خَواتيمَ أعمالِكُم قَضاءُ حَوائجِ إخوانِكُم والإحسانِ إليهِمْ ما قَدَرْتُم و الاّ لَمْ يُقْبَلْ مِنْكُم عَمَلٌ.
همانا مُهر قبول اعمال شما، برآوردن نيازهاي برادرانتان و #نيكي كردن به آنان در حد توانتان است و الا (اگر چنين نکنيد)، هيچ عملي از شما پذيرفته نمي شود.
🔹بحار الانوار، ج 75، ص 379
#قبول_اعمال #نیاز_دیگران
#نیکوکاری
#امام_کاظم علیه السلام
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
28.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #کلیپ #پاسخ_علمی به اظهارات #مولوی_گرگیج در خصوص جریان ادعای اسارت #حضرت_شهربانو علیهاالسلام
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠بریدن از وحی و ادعایی عرشی
🔸از بالاترین انحرافات صوفیه روی آوردن به شهود و دریافتهای شخصی و بریدن از وحی است.
🔹صوفیه با ادعای اتصال به عرش الهی راه خود را از قرآن و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) جدا کردهاند.
🔻تا جایی که در بین صوفیه کسانی بودهاند که مدعی بودند که قرآن و پیغمبر هر دو حجاباند و آنچه اصل است رابطه بنده با خداست [1]
🔻و حتی برخی از آنان سخن از «حدثنی قلبی عن ربی جل جلاله» هم گفتهاند! [2]
🔰آنچه از کتب صوفیه استفاده میشود این است که ولی به واسطه ارتباط نزدیک به خدا به مقامی میرسد که حجاب بین او و عالم غیب برداشته میشود. [3]
در سخنان مشایخ صوفیه مکرر از تلقی واقعه و الهام ربانی و سیر در مدارج شهود روحانی یاد شده که معراج بایزید ازجمله آنهاست و همه اینها حاکی از ادعای اتصال و ارتباط مستقیم صوفی باخدا است و این یعنی حذف قرآن، پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) و عترت پاک و مقدس آن حضرت، که واسطه فیض بین تمام انسانها و خداوند متعال هستند.
📚پینوشت:
1. ابن جوزی، ابوالفرج، تلبیس ابلیس، ترجمه علیرضا ذکاوتی قراگزلو، نشر دانشگاه تهران، 1367، ص 312.
2.عطار، فریدالدین، تذکره الاولیاء، به کوشش نیکلسون، انتشارات صفی علیشاه، 1375 ش، ج 2، ص 103 ذکر ابوبکر کتانی
3.طاهر قمی، مولی محمد، تحفه الاخیار، محقق داود الهامی، نشر مدرسه امام امیرالمؤمنین (ع)، قم، 1369، ص 74.
#نقد_تصوف
#وحی
#قرآن
#اهلبیت
عضویت در کانال👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
❗️محدودیّت خداۍ سلفی (3)
#احمد_بن_حنبل، امام مذهب حنبلۍ و یکی از مؤسسان حشویه و #سلفیه قدیم میگوید: «وبرای خدا عرشی است،و عرش را کسانی حمل میکنند، خدا بر عرش است و⇜حــدّی دارد و خدا به حدش آگاهتر است، #حرکت میکند و میخندد و شاد میشود و...»
✍🏻پۍنوشت:
جالب است محقق در پاورقۍ مینویسد از #ابن_حنبل #متواتر است ڪه حد خدا را اثبات میڪرد و قائل به حد بود.❗️
#نقد_وهابیت
#پاسخ_به_شبهات
#تجسیم #تشبیه #توحید
#پاسخ_به_شبهات_وهابیت
#تکفیر #تکفیری #وهابی #وهابیت
#مطاعن #مطاعن_دشمنان_اهلبیت
عضویت در کانال 👇
🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
تبیین خواندنی باسیل از وجود شخص های تثلیث
باسیل در واقع، اقنوم ها را نوع فردی و وحدت مشترک آنها را جنس نوعی دانست. باسیل برای نشان دادن تمایز فرد و نوع در سه عضو تثلیث، اصطلاح ارسطویی خاصه را اقتباس کرد. ویژگی پدر، نا مولود بودن، ویژگی پسر، مولود بودن و ویژگی روح القدس آن است که به تبع پسر و با پسر شناخته می شود و جوهر خود را از پدر دارد. اما چون این خاصه یا نحوه وجود بدان معناست که نخستین اقنوم علت وجودی اقنوم های دوم و سوم است و دومین اقنوم تا حدی علت وجود سومین اقنوم است، میان اقنوم ها عنوان نوعی اضافه یا نسبت علّی وجود دارد که ارسطو آن را اضافه (یا نسبت) از نوع نسبت فاعل یا منفعل می داند.
باسیل می گوید واژه های پدر و پسر تنها نشان دهنده نوع رابطه متقابل است، زیرا پدر کسی است که وفق ماهیتی که مشابه ماهیت خود اوست، مبدا وجود را به دیگری اعطا کرد و پسر کسی است که آن مبداء وجود را به طریق تولید از دیگری دریافت کرده است. باسیل میگوید واژه فرزند مفهوم هیچ جوهری را به ذهن متبادر نمی کند، بلکه تنها بر نوعی نسبت با چیز دیگری دلالت می کند.
——————-
فلسفه ی آباء کلیسا، هری اوسترین ولفسن، ترجمه ی علی شهبازی، صص ۳۶۶ - ۳۶۷.
#تثلیث
#باسیل
#خاصه
لینک عضویت در کانال👇
http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e