eitaa logo
عصر آب
219 دنبال‌کننده
431 عکس
92 ویدیو
34 فایل
مطالب اصلی کانال:نقد عرفانهای کاذب و تصوف است ارتباط با آدمین : @mv1388
مشاهده در ایتا
دانلود
متن پاسخ به شبهه سوم •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
متن پاسخ به شبهه سوم •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مظلومیت و غُربت علی علیه السلام شروع شد. ➖➖➖ ▫️عایشه گزارش داده است : «...وَ كَانَ لِعَلِيٍّ مِنْ النَّاسِ وَجْهٌ حَيَاةَ فَاطِمَةَ، فَلَمَّا تُوُفِّيَتْ،اسْتَنْكَرَ عَلِيٌّ وُجُوهَ النَّاس‏.. ؛تا فاطمه زنده بود، على عليه السلام ميان مردم احترام داشت. اما وقتى فاطمه عليها السلام از دنيا رفت، مردم از او روى گرداندند». 📕 بخاری،صحیح بخاری،ج6،ص395. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
🏴🏴🏴🏴 ➖➖➖ 🔺 ( شخصیت شناسی و فرجام مهاجمین به خانه وحی) . 2. ابی عبیده جراح ▫️عامر بن عبدالله بن جراح (۳۸ قبل از هجرت - ۱۸ ق/۶۳۹ م)،‌ مشهور به اَبوعُبَیده جَرّاح. گفته شده، او در کودکی به‌جای شیر مادر، شیر سگ خورده است. (ابن قتیبه، عیون الاخبار، ج 4، ص 97.) خلیفه دوم درباره وی گفت: اگر مرا مرگ دریابد و ابوعبیده زنده باشد، او را به‌جای خویش می‌گمارم (احمد بن حنبل، مسند، ج ۱، ص ۱۸.) وی تلاش فراوانی در تقابل با غدیر در سقیفه کرد.او به همراه غاصبان خلافت به خانه حضرت زهراء حمله کرد. (مفید،الاختصاص،ص185). نهایت امر به خاطر طاعون به گور رفت. در حدیثی منسوب به امام باقر (علیه‌السلام)، ابی عبیده به همراه هشت نفر دیگر جزو دشمنان حضرت علی (علیه‌السلام) معرفی‌شده‌اند. (الهداية الكبرى، ص 117.) ➖➖➖ ✨از ابوسعید خدری: پس از ازدواج علی ع و فاطمه، رسول خدا ص چهل صبح به نزد در خانه ایشان می‌آمد و می‌فرمود: من با دشمن شما دشمنم و با دوست شما دوستم. 📚 فضائل فاطمة لابن شاهين، ص33. مشابه این روایت از طرق دیگری نیز نقل شده است؛ نمونه: «سنن ابن ماجه ت الأرنؤوط، 1/ 102؛ سنن الترمذي ت شاكر، 5/ 699؛ مسند البزار، 10/ 228. •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴🏴🏴🏴 ➖➖➖ 🔺 (فضائل حضرت زهراء ) 2.شناخت فاطمه سلام الله علیها (قسمت دوم)👈 در دو فرسته ▫️در قالب چند حدیث دیگر این فضیلت حضرت زهرا (سلام‌الله علیها) معنایش روشن می‌گردد. 🔺 1 ـ عامه (= سنیان!) نیز مثل خاصه (=شیعیان) بر محوریت رسول‌الله (صلی‌الله علیه و اله) و اَفضَلیت ایشان بر دیگران باور دارند. . 1.1.خلال چنین نقل می‌کند: «ثنا الفَضْلُ بْنُ مُسْلِمٍ المُحَارِبيُّ قَالَ: ثنا مُحَمَّدُ بْنُ عِصْمَةَ قَالَ: ثنا جَنْدَلٌ قَالَ: ثنا عَمْرُو بْنُ أَوْسٍ الأنْصَارِيُّ عَنْ سَعِيدِ بْنِ أَبِي عُرُوبَةَ عَنْ قَتَادَةَ عَنْ سَعِيدِ بْنِ المُسَيَّبِ عَنْ ابْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: أَوْحَى اللهُ إِلَى عِيسَى (عَلَيْهِ السَّلَامُ) فِيمَا أَوْحَى أَنْ صَدِّقْ مُحَمَّدًا، وَأْمُرْ أُمَّتَكَ مَنْ أُدْرَكَهُ مِنْهُمْ أَنْ يُؤْمِنُوا بِهِ، فَلَولَا مُحَمَّدٌ مَا خَلَقْتُ آدَمَ، وَلَولَا مُحَمَّدٌ مَا خَلَقْتُ النَّارَ، وَلَقَدْ خَلَقْتُ العَرْشَ عَلَى المَاءِ فَاضْطَرَبَ فَكَتَبْتُ «لَا إلَهَ إلَّا اللهُ، مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللهِ» فَسَكَنَ. قَالَ أَبُو بَكْرٍ: فَأَلْقَيْتُهُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللهِ مُحَمَّدِ بْنِ بِشْرِ بْنِ شُرَيْكٍ فَأَقَرَّ بِهِ وَقَالَ: هُوَ عِنْدَي عَنْ جَنْدَلِ بْنِ وَالقٍ» (الخلال، السُّنَّةِ، ج 1، ص 261؛ ابن حجر هیثمی، الفَتَاوَى الحَدِيثِيَّةُ، ص 455) . 1.2.ابن تیمیه (علیه الهاویه) می نویسد: «... فَإِذَا كَانَ الإِنْسَانُ هُوَ خَاتَمُ المَخْلُوقَاتِ وَآخِرُهَا وَهُوَ الجَامِعُ لِمَا فِيهَا، وَفَاضِلُهُ هُوَ فَاضِلُ المَخْلُوقَاتِ مُطْلَقًا، وَمُحَمَّدٌ إِنْسَانُ هَذَا العَيْنِ، وَقَطْبُ هَذِهِ الرَّحَى، وَأَقْسَامُ هَذَا الجَمْعِ، كَانَ كَأَنَّهَا غَايَةُ الغَايَاتِ فِي المَخْلُوقَاتِ، فَمَا يُنْكَرُ أَنْ يُقَالَ إنَّهُ لِأَجْلِهِ خُلِقَتْ جَمِيعُهَا، وَأَنَّهُ لَوْلَاهُ لَمَا خُلِقَتْ، فَإِذَا فُسِّرَ هَذَا الكَلَامُ وَنَحْوُهُ بِمَا يَدُلُّ عَلَيْهِ الكِتَابُ وَالسُّنَّةُ قَبْلَ ذَلِكَ» (ابْنِ تَيْمِيَّةَ، مَجْمُوعِ الفَتَاوَى، ج 11، ص 96). 🔅🔅 🔺 2 ـ وقتی پذیرفتیم محوریت رسول‌الله (صلی‌الله علیه و اله) را به‌حکم عقل باید در حق علی و فاطمه (عَلَيْهِمَا السَّلَامُ) نیز چنین مطلبی را قبول کنیم چون مطابق قانون عقلی - فلسفی «حُكْمَ الأَمْثَالِ فِيمَا يَجُوزُ وَلَا يَجُوزُ وَاحِدٌ*» فاطمه زهرا (علیها سلام) نیز صاحب چنین مقامی است؛ که روایات متعددی نیز در این باب وجود دارد. من‌جمله: . 2.1. در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: «حَتَّى لَا یَبْقَى مَلَکٌ مُقَرَّبٌ وَ لَا نَبِیٌّ مُرْسَلٌ ... إِلَّا عَرَّفَهُمْ جَلَالَهَ أَمْرِکُمْ وَ عِظَمَ خَطَرِکُمْ وَ کِبَرَ شَأْنِکُمْ». . 2.2. امیرالمؤمنین در خطبه شقشقیه خود را قُطب و محور سنگ زیرینِ آسیاب خلافت معرفی می‌فرماید: «أَمَا وَ اللَّهِ لَقَدْ تَقَمَّصَهَا ابْنُ أَبِی قُحَافَهَ وَ إِنَّهُ لَیَعْلَمُ أَنَّ مَحَلِّی مِنْهَا مَحَلُّ الْقُطْبِ مِنَ الرَّحَى یَنْحَدِرُ عَنِّی السَّیْلُ وَ لَا یَرْقَى إِلَیَّ الطَّیْرُ» . 2.3. در تفسیر سوره مبارکه قدر می خوانیم: «أما قوله تعالى: [لَيْلَةُ الْقَدْرِ] خَيْرٌ مِنْ أَلْفِ شَهْرٍ يعني فاطمة (سلام الله عليها) و قوله: تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيها و الملائكة في هذا الموضع المؤمنون الذين يملكون علم آل محمد (عليهم السلام) و الروح روح القدس و هي فاطمة (عليها السلام)» (البرهان، ج 5، ص 714) . 2.4. «سمعت أبا جعفر (عليه السلام) يقول: «بيت علي و فاطمة [من‏] حجرة رسول الله (صلى الله عليه و آله) و سقف بيتهم عرش رب العالمين و في قعر بيوتهم فرجة مكشوطة إلى العرش معراج الوحي و الملائكة، تنزل عليهم بالوحي صباحا و مساء و كل ساعة و طرفة عين و الملائكة لا ينقطع فوجهم، فوج ينزل و فوج يصعد و إن الله تبارك و تعالى كشف لإبراهيم (عليه السلام) عن السماوات حتى أبصر العرش و زاد الله في قوة ناظره و إن الله زاد في قوة ناظر محمد و علي و فاطمة و الحسن و الحسين (صلوات الله عليهم) و كانوا يبصرون العرش و لا يجدون لبيوتهم سقفا غير العرش، فبيوتهم مسقفة بعرش الرحمن و معارج الملائكة و الروح فوج بعد فوج، لا انقطاع لهم و ما من بيت من بيوت الأئمة منا إلا و فيه معراج الملائكة، لقول الله عز و جل: تَنَزَّلُ الْمَلائِكَةُ وَ الرُّوحُ فِيها بِإِذْنِ رَبِّهِمْ مِنْ كُلِّ أَمْرٍ* سَلامٌ». قال: قلت: مِنْ كُلِّ أَمْرٍ؟ قال: «بكل أمر» فقلت: هذا التنزيل؟ قال: «نعم». » (همان) . 💡 پس معرفت در «عَلَى مَعْرِفَتِهَا دَارَتِ الْقُرُونُ الْأُوَلُ.» یعنی: انبیاء و مرسلین باید ولایت فاطمه زهرا را قبول می‌کردند؛ و اعمال آن‌ها و امتشان وابسته به پذیرش ولایت فاطمه زهرا (سلام‌الله علیها) است (محمدباقر الکجوری، الخصائص الفاطمية، ج 1، ص 224) ==== 1
ادامه فرسته قبلی 👆 *يعنى: دو يا چند چيزى كه مماثل يكديگر و از يك طبيعت و ماهيتند در احكام و محمولات مساوى‏اند باين معنى كه هر حكمى بر يكى از آن دو فرد روا و جايز باشد بر فرد ديگر هم روا است و هر حكمى بر احدهما غير ممكن باشد بر ديگرى هم ناروا است فى المثل انسان يك مفهوم كلى است و اگر در خارج يك فرد از اين طبيعت يافت شد يقينا فرد و افراد ديگرى از آن هم قابليت تحقق‏ خواهند داشت زيرا وجود اولين فرد دليل بر ممكن الوجود بودن آن طبيعت است و اگر ممكن الوجود شد عقل هيچ دليلى بر انحصار آن به فرد واحد نمى‏شناسد و حكم مى‏كند به امكان فرد دوم و دهم و صدم و هزارم و ... و اگر يكى از افراد اين طبيعت استعداد عالم شدن را داشت دليل آنست كه همين حكم براى ساير افراد هم ثابت است يعنى آنها نيز قابليت دانشمند شدن را دارند و هكذا در جنبه احكام سلبيه‏ (محمدی، شرح كشف المراد، ص: 504) ➖➖➖ 2 •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔅 شور طوفانی🌪🌪 صفدر نام اور...🌹 ▫️به نَفَس وحید شکری •┈┈••✾••┈┈• @Age_of_water