✂️ برشی از یک کتاب
#احیای_اقتصادی_شعار_خمینی_نبود
وجود امام خمینی و برکات آن را تنها کسانی می توانند حقیقتاً درک کنند که در جست و جوی تاریخ #تحول_باطنی انسان بر کره زمین _ که خاستگاه تحولات ظاهریِ اجتماعی و اقتصادی و سیاسیِ حیات او نیز هست _ به تاریخ انبیا رجوع می کنند . هم آنان اند که در وصف امام خمینی می گویند : او بت شکنی دیگر از تبار ابراهیم بود ... و یا برای بیان شیوه مبارزه او در برابر دشمنان #انقلاب_اسلامی به واقعه کربلا باز می گردند . خود او حتی یک بار هم #نشد که برای #تبیین_افعال و سیاست های خویش مردم را به تاریخ های مصطلح رجوع دهد . حتی برای یک بار #نگفت که (من آمده ام تا ایران را به #توسعه_اقتصادی برسانم ) او خود را در برابر #احیای_حیات_باطنی_بشر مکلف می دانست و می فرمود که چون #باطنِ_انسان حیات یابد ، امور مربوط به دنیای او هم اصلاح خواهد شد . مسلمانان به قدرت اقتصادی و تسلیحاتی نیز دست خواهند یافت ، اما این امر مسلماً موکول و #مسبوق به یک #تحول_انفسی است که امام خمینی برای آن قیام کرده بود و به آن هم رسید . و بی رودربایستی ، همه تحولات تاریخی دهه شصت هجری و دهه هشتاد میلادی و دهه اول قرن پانزدهم هجری قمری معلول همین علت یگانه است ... چه دیگران این حقیقت را بفهمند و چه نفهمند . و از این پس نیز همه تحولات تاریخی در کره زمین در جهت تشکیل اُمت واحده اسلامی و قدرت گرفتن او در مبارزه ای بزرگ و بسیار جدی است که خواه ناخواه روی خواهد نمود .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۲۹ و ۳۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#لا_شرقیه_و_لا_غربیه
اگر لاشرقیه و لاغربیه از لوازمِ #ذاتی_اسلام و حکومت منتسب به آن است ، یعنی که با تخطی از این #اصل در واقع انقلاب از #ماهیت_اسلامی خویش دور می شود . در جهان امروز این نخستین بار است که انقلابی بر مبنای این اصلِ نه شرقی و نه غربی واقع می شود و در تاریخ ظهور تمدن غرب ، در این چند قرن ، هرگز نه می توان تمدنی را سراغ کرد که توانسته باشد در برابر هجوم تمدن غربی تاب بیاورد و نه انقلابی را که بعد از پیروزی ، برای تاسیس نظام حکومتی ، بر قدرت های #استکباری اتکا نیافته باشد چه بسا بوده اند انقلاب هایی که در طول مبارزه بر تفکری نسبتاً مستقل از غرب و شرق مبتنی بوده اند ، اما بعد از تاسیس نظام ، چون مورچه ای که در گرداب های شنی مورچه خوارها بلغزد ، اسیر یکی از قدرت های شیطانی جهان گشته اند .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#دموکراسی_آمریکایی
وقتی سیر تکوینی یک انقلاب جوان به تاسیس نظام حکومتی منجر شد ، رهبران انقلاب نیازمند به قانون اساسی و اصول اجرایی مدونی هستند که بنیان بنای تازه را بر آن استوار دارند ، اصولی تبلور یافته از آن نظام ارزشی خاصی که تفکر انقلاب در آن جلوه کرده است . تاریخ جهان در این عصر جدید دو انقلاب بزرگ را در برابر امپریالیسم تجربه کرده است ، یکی در چین و دیگری در شوروی ؛ و اگر چه ما ماهیتاً میان این سه چهره از #ملتِ_واحد_کفر ، کمونیسم روسی و چینی و امپریالیسم تفاوتی اساسی قائل نمی شویم ، اما تامل در #سرنوشت این انقلاب ها می تواند محلِ عبرتی عظیم باشد . هیچ یک از این دو انقلاب نتوانستند اصالت و #استقلال خویش را در برابر آمریکا که مظهر آن تفکر واحد جهانی و #شیطان_بزرگ است حفظ کنند و سرنوشت هر دو به همین جا منتهی گشته است که ما شاهد آن هستیم . برای اشاعه تفکر آمریکایی در روسیه و چین حتماً لازم نیست که به آنها اجازه افتتاح پیترا فروشی و یا ویدیو کلوب در میدان های بزرگ مسکو و پکن داده شود ، بلکه #تعلیمات_واحد_نظام_جهانی_آموزش برای آن که دانش جویان چینی را بدان جا بکشاند که خود را قربانی #دموکراسی_آمریکایی کنند کافی است ... و یک #انقلاب_جوان کجا می تواند فرصت و رخصت آن را پیدا کند که تعلیمات دانشگاهی خویش را بر مبنای معتقدات و نظام ارزشی خویش تدوین کند ؟ ... همین مشکل در #تمامی دوره های آموزش از #دبستان گرفته تا ... وجود دارد .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#گرداب_شیطان
یک انقلاب جوان ؛ درست بعد از پیروزی و کسب قدرت سیاسی ، به محض مواجهه با ضرورت #بازسازی بعد از انقلاب ، ناگزیر به سراغ اصول مدونی خواهد رفت که #نظام_یکپارچه_جهانی در طول این قرن ها به آن دست یافته است . و همین تجربه امروزی ما برای اثبات این مدعا کافی است : از اصطلاحات فنی تا سناریوهای تفصیلی توسعه اقتصادی ، ماخوذ از تجربیات کسانی است که نه در #غایات و نه در روش ها با ما #اشتراک_حقیقی_ندارند و نداشته اند . ما در پی شکوفایی #حیات_فطری انسان هستیم و آنان در جست و جوی استیلای مطلق بر طبیعت و مکیدن منابع آن و #توسعه_استعمار و #استثمار بوده اند .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۶
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#جهان_سوم
در وسعت جهانی که غربی ها آن را #جهان_سوم نامیده اند ، به جز ایران ، حتی یک کشور و یا انقلاب دیگر وجود ندارد که بعد از تاسیس نظام حکومتی ، در برابر ضرورت #توسعه_اقتصادی لزوماً متوجه به جناح غرب زدگان و وابستگان به تفکر اجنبی نشده باشد . با علم به این تجربه تاریخی است که بنی صدر و قطب زاده و دکتر یزدی ... خود را برای قبضه رئوس مدیریت ها در حکومت جمهوری اسلامی محق می دانستند و حتی به نقل از مرحوم شریعتی ، بنی صدر از سال ها پیش از پیروزی انقلاب خود را به عنوان اولین رئیس جمهور ایران معرفی می کرده است . اگر ضرورت توسعه اقتصادی به شیوه های معمول در جهان اصل انگاشته شود ، آن گاه دیگر چاره ای نیست جز آن که شیرازه کار به دست کسانی سپرده شود که #تکنیک دست یابی به این آرمان را می شناسند و لاجرم انقلاب روی به #تکنوکراسی خواهد آورد . تنها استثنای موجود در جهان انقلاب اسلامی ایران است و در این جا نیز از میان عواملی که ما را تا به امروز از خطر لغزیدن در #گرداب_شیطان محفوظ داشته اند ، دو عامل ، یکی درونی (رهبری حضرت امام خمینی) و دیگری بیرونی (جنگ تحمیلی) ، بیش تر از سایرین دارای اهمیت هستند .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۶
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#دومکراسی_یا_تئوکراسی
روشن فکران جهان سوم ، و خصوصاً روشنفکران مسلمان ایرانی ، به معنایی که خود در ذهن خویش برای دموکراسی تراشیده اند عشق می ورزند ، حال آن که در نزد غربی ها دموکراسی هرگز بدین مفهوم نیست . در نزد روشنفکران ما دموکراسی با #ولایت_فقیه جمع می گردد ، حال آن که اصلاً دموکراسی یعنی #ولایت_مردم و این مفهوم صراحتاً با #تئوکراسی که #حکومت_خداست معارضه دارد . در دموکراسی حقِ قانون گذاری اصالتاً به مردم به مثابه مصداق جمعی بشر باز می گردد و این معنا با حکومت اسلامی که حق قانون گذاری را به خدا و خبرگان و فقها در استنباط و استخراج احکام خدا باز می گرداند قابل جمع نیست . و البته اگر لفظ دموکراتیک را از سر #مسامحه مردمی ترجمه کنیم ، آن گاه می توان اظهار داشت که ولایت فقیه حکومتی دموکراتیک است . اما واقعاً جای این پرسش وجود دارد که چرا ما باید تن به مسامحه بسپاریم و الفاظ را از شان و #معنای_حقیقی و نفس الامری خویش خارج کنیم و در محل های نامتناسب به کار بریم ؟ چه ضرورتی ما را به این کار وا می دارد ؟
... روشنفکران ما دل به خیال واهی سپرده اند و #خودساخته را می پرستند . آنها اگر با ذات تمدن غرب #شهودی بی واسطه پیدا کنند و ماهیت آن را بی پرده ببینند ، خواهند دید که این بهشت جز #سرابی_موهوم هیچ نیست .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۳۹
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#خطر_لیبرالیسم
هرگز نباید از این حقیقت غافل شد که آن چه دشمن را طمع کار می کند این است که مع الاسف نشانه های بسیاری از گرایش های #لیبرالیستی و غرب گرایانه در غالب موسساتِ وابسته به دولت و علی الخصوص در مراکز فرهنگی و هنریِ آن به چشم می خورد که چهره مشوّهی از نظام جمهوری اسلامی در دیدگان نامحرم می نشاند . نگاهی جامع به کتاب فروشی ها ، گالری های خصوصی و غیر خصوصی ، موزه ها ، تئاترها و سینماها ، رادیو و تلویزیون ، فعالیت فرهنگی و هنریِ پارک ها ، هتل ها و دیگر موسسات تحت پوشش بنیاد های دولتی و نیمه دولتی ... ، با صرف نظر از استثنائاتی معدود ، دوستان انقلاب را سخت به اضطراب و حیرت می اندازد و دشمنان را به طمع . اگر فساد جنسی و غیر جنسی رایج در خیابان ها ، بازارها و موسسات خصوصی و غیر خصوصی را نیز به آن چه گفتیم علاوه کنیم ، طرحی از یک #توطئه_شیطانیِ گسترده در پس پرده خواهیم دید که پرداختن به آن فرصتی دیگر می خواهد .
#انقلابِ_ما ، انقلاب در ارزش هاست و بنابراین ، در تمامی موارد ، قبل از اتخاذ شیوه های معمول غربی در مسائل مطروح ، باید دید که نسبت آنها با ارزشهای معهود ما چیست و از سوی دیگر ، آیا ما اجازه داریم که از پیروزی های گذشته خویش در برابر غرب #لاکِ_غفلتی بسازیم و در آن بخزیم و بیارامیم ؟
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۴۳
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#قدرت_آمریکا
آمریکا از طریق ایجاد رعب و وحشت ، به طور علنی یا غیر علنی ، با استفاده از شبکه واحد ارتباطات در سراسر جهان ، مخالفین خود را به آن جا می کشاند که حتی جرات ارزیابی نظام #میلیتاریستی آمریکا را به خود ندهند ؛ اگر نه ، در مواردی چون جنگ ویتنام و یا جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که موقعیتی تاریخی برای #ارزیابی قدرت او فراهم گشته است ، همواره سستیِ بنیاد و پوکی و #پوشالی بودن خود را آشکار ساخته ... اما از یک سو باز هم با حیله های سیاسی و #اقتصادی و از سوی دیگر از طریق سلطه گسترده خویش بر تبلیغات جهانی ، با حیله های گوناگونِ تخریب اطلاعاتی ، کار را ظاهراً و #فقط_ظاهراً به نفع خود فیصله داده است .
و لذا آن کس که ضعیف تر است از قدرت آمریکا بیش تر می ترسد و انسان هایی وارسته و قدرتمند چون حضرت امام خمینی (ره) که پای بر فرق همه #تعلقات نهاده اند و ترس را در وجود خویش کشته اند ، به حقیقت می دانند و می گویند که #آمریکا_هیچ_غلطی_نمیتواند_بکند .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۵۰ و ۵۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#منطقه_آزاد
آن چه در جهان امروز بیش از همه برای بشر #ضرورت دارد دست یابی به منطقه آزاد از #سلطه_جهانی_استکبار است ... برای مبارزه با آمریکا و نظام استکباری ان باید ارزیابی درستی از #قدرت و شیوه های عمل آن به دست آورد .
اگر #لزوم_مبارزه با این #نظام_جهانی_سلطه_استکبار را بپذیریم ، #تنها_راهی که برای پیروزی در این مبارزه وجود دارد دست یابی به منطقه آزاد در جهان است . مفهوم آزاد در این جا مساوی با #کشور_مستقل و یا مجموعه ای از کشور های مستقل است ؛ استقلالی همه جانبه . قدرت اقتصادی آمریکا از طریق سیستم جهانی بانک داری و بورس جهانی بر جهان اعمال می شود و هر کشوری به مجرد اتصال به این سیستم ، خواه ناخواه در قلمرو #حاکمیت_غرب واقع می شود . نیاز به ارز برای آن که دلار را به عنوانمعیاد پول حفظ کند کافی است . تنها راهی که برای دست یابی به یک منطقه آزاد اقتصادی در جهان وجود دارد رفتن به سمت #استقلال_اقتصادی از #غیر_طرق معمول است . تجربیات معمول در جهان همگی در جهت بسط و حفظ حاکمیت غرب عمل می کنند ... نباید پنداشت مفهوم آزادی در این منطقه آزاد صرفاً به جنبه های اقتصادی و سیاسی و نظامی باز می گردد . اکنون در سراسر این کره خاک خلوت کده ای را نمی توان یافت که از #سیطره_فرهنگی_غرب آزاد باشد . حرکت در جهت استقلال پیش از هر چیز و فراتر از همه ، در گرو #معرفتی است که باید چراغ راه در این طی طریق باشد .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۵۱ و ۵۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#امری_محال
جمهوری اسلامی آن سان که در نظر امام وجود داشت نظامی است مبتنی بر #ولایت که بر رای جمهور مردم نیز تکیه دارد و این معنا را هرگز نباید با دموکراسی خلط کرد . دموکراسی را می توان مسامحتاً این چنین معنا کرد : حکومت مردم بر خویش بر اساس قوانینی که خودشان وضع کرده اند . حال آن که مردم در این تعریف یک لفظِ #موهوم است و مصداق #ندارد .
کدام مردم ؟ مگر ممکن است که مردم در همه امور به اشتراک نظر دست یابند ؟ پس در تعیین مصداق ناچار باید به طور مشروط لفظ مردم را به توده ای از مردم اطلاق کرد که بر خود و گروه های دیگری از جمعیت یک کشور که با آنها اشتراک نظر ندارند حکومت می کنند . گذشته از این ، اگر هم بتوانیم فرض کنیم که این توده حاکم همانا اکثریت جمعیت یک کشور باشند ، دموکراسی هرگز با حکومت اسلامی جمع #نمیشود ، چرا که احکام و قوانین ، امکان عدول از کتاب الله وجود ندارد و #حق_قانون_گذاریِ غیر مشروط از مردم سلب گشته است و قوانین پارلمانی تنها درحدود شرع مشروعیت می یابند .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۵۸
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#از_چه_میترسیم؟
در جمهوری اسلامی رای مردم محکوم و محدود به حدود #ولایت است . این کجا و دموکراسی کجا ؟
و اگر کسانی هم نادانسته حکومت اسلامی را عین دموکراسی می انگارند ، مرادشان بیان این حقیقت است که ( مردم اسلام را می خواهند و اسلام عین ولایت است ) .
چرا ما از اثبات #مغایرت بین حکومت اسلامی و دموکراسی می هراسیم ؟
زیرا هنوز در فضای فرهنگی غرب #نفس می کشیم و در #تبلیغات_جهانی_غرب ، حکم بر این قرار گرفته است که ( هر چه غیر دموکراسی است استبداد است ) .
خیر ، این چنین نیست . دموکراسی _ حکومت مردم _ در برابر تئوکراسی _ حکومت خدا _ است و حکومت خدا لزوماً غیر مردمی نیست ، چنان که دموکراسی در غرب نیز به اعتقاد ما اکنون در یک #حاکمیت_استبدادی_پنهان ، صورت بسته است .
حکومت خدا یعنی حکومت #احکام_خدا از طریق بندگانی که با این احکام از دیگران آشناتر هستند . یعنی ولایت مجتهد یا فقیه . و این حکومت ضرورتاً مردمی است چرا که دست بیعت مردم نیز در آن دخیل است .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۵۹
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#حج_بت_پرستی_است_اگر...
#حقیقت دینِ اسلام در شریعت ظهور یافته است ، اما کدام شریعت ؟
نماز و روزه و زکات و حج و انفاق و امر به معروف و نهی از منکر می توانند مبدل به صورت هایی شوند که در درونشان #اضداد خویش را پنهان کرده باشند ، چنان که حج اگر به #قصد چرخیدن بر گرد خانه ای سنگی انجام شود بت پرستی است و یا رجم شیطان هنگامی تحقق خواهد یافت که به فرمایش آن مظهر روح اللهیِ بشر ، رجم شیاطین واقعی که آمریکا و اعوانش را نیز شامل می شود وقوع پیدا کند .
خوارج نیز با انتساب به #ظاهر شریعت شمشیر بر فرق سر باطنِ شریعت که مولا علی باشد ، کوبیدند . پس #ولایت باطنِ شریعت است و اسلام آوردگان باید #میزان را در #تبعیت از ولایت بجویند ، نه طولِ رکوع و سجود و زخم پیشانی ، که خوارج نیز این همه را داشتند .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۶۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
اگر در گذشته از این تعریف که (انسان ، #حیوان_ناطق است ) وحشت می کردیم ، امروز بشری که صورت تام و تمام تحقق همین تعریف است بر جهان حکم می راند .
#مسلمانان_هند
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#بازیِ_مرگ_یعنی_دیپلماسی
قواعد دیپلماسی برای حفظ موازنه قوا در جهانی صورت گرفته است که آمریکا بر آن #سیطره دارد و بنابراین ، تنها آمریکاست که اجازه دارد تا قوانین این #بازی را رعایت نکند . دیگران موظف هستند که نه تنها تسلیم این بازی بین المللی شوند ، بلکه اصلاً به روی مبارک خویش نیز نیاورند که این فقط یک بازی است . از این لحاظ دیپلماسی به هنرپیشگی شبیه است ، اگر چه به مراتب از آن دشوارتر است ، چرا که بر یک نمایش نامه معین و آزموده متکی نیست . #بازی_دیپلماسی نیز بازی مرگ است و هر که در این بازی بازنده شود باید بمیرد ، اما به مرگی #واقعی ، کافی نسیت که مردن را بازی کند ، که در این بازی فقط باختن است که بازی نیست .
آمریکا اجازه دارد که قواعد بازی را رعایت #نکند و وقتی هم که چنین می کند ، باز قاعده بر این است که نه فقط همه خود را به #نفهمی بزنند ، بلکه این خلاف آمد را نیز به مثابه یکی از قواعد بازی توجیه کنند . وقتی این توجیه اصل باشد ، بازی می تواند هر قاعده ای به خود بگیرد و کسی هم حق اعتراض ندارد .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۱۱۳
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#پیش_و_پس_کجاست
ما با پذیرش خود به عنوان کشور #عقب_افتاده و پذیرش غرب به عنوان #پیشرفته چه چیزی را پذیرفته ایم ؟ نتیجه طبیعی پذیرشِ این تعابیر آن است که همّ خود را یکسره در این جهت قرار دهیم که این عقب ماندگی را جبران کنیم .این که ما موفق شویم و یا نشویم تغییری در اصل مطلب نخواهد داد و اصل مطلب این است که مگر #پیش و #پس کجاست که آنها (پیش) رفته باشند و ما (پس) مانده ؟ اگر (پیش) آن جاست که غربی ها رسیده اند ، صد سال سیاه می خواهم که به آن جا نرسیم و اگر (پس) این جاست که ما اکنون قرار داریم ، چه بهتر که در همین جا بمانیم . پذیرش همین یک معنا در سراسر کره زمین کافی است برای آن که هیچ #انقلابی ایجاد نشود ، چرا که اگر #غایات_انقلاب در نهایت همان است که غربی ها به آن دست یافته اند ، دیگر چه انقلابی ؟ فقط می ماند آن که مردمانِ کشورهای عقب مانده همچون دانش جویان #چینی به خیابان بریزند و از دولت های خویش بخواهند که هر چه زودتر آمریکایی شوند و به کشورهای #پیشرفته ملحق گردند .
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص ۱۲۰ و ۱۲۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#غایت_انقلاب_اسلامی_چه_بود
در این که فضایی به هم پیوسته از ارتباطات با یک هویت واحد وجود دارد که انسان های سراسر کره زمین را #اسیر نظام ارزشیِ واحدی ساخته است تردیدی وجود ندارد . نمونه اش همین تعابیری است که عموم ما پذیرفته ایم : (جهان سوم) ، (کشورهای پیشرفته) ، و در مقابل آن کشورهای (عقب مانده) و یا (عقب نگه داشته شده) ، (توسعه یافتگی) و (توسعه نیافتگی) ... تعابیری از این قبیل بسیارند .
... مگر ما این #ارزشها را نپذیرفته ایم و در رادیو و تلویزیون و محاورات روزمره و خطابه های ژورنالیستی به آنها تفوّه نمی کنیم ؟ وقتی ما که هسته جوشان #انقلاب_معنوی در جهانِ امروز هستیم نتوانسته ایم #دریابیم که با قبول این #معانی چه غایتی را پذیرفته ایم ، وای بر احوال دیگران از مردمان الجزایر و عراق و سوریه و لیبی و اردن و ... پاکستان و افغانستان ! ما با قبول این تعبیر پذیرفته ایم که (پیشرفت) همان است که برای آنان رخ داده است . فلذا نباید به خشم بیاییم از آن که ما را (مرتجع و واپس گرا) بخوانند . آنها هم با همین نگاه به جهان می نگرند که خود را پیشرفته می دانند و ما را پس مانده و از این جا نتیجه می گیرند که هر تحولی اگر در جهت دست یابی به (توسعه یافتگی) باشد #رشد است و اگر نه ، واپس گرایی و ارتجاع . و مگر #غایت انقلاب اسلامی چه بود ؟ توسعه یافتگی ؟ رشد اقتصادی ؟ حصول دموکراسی ؟
📚 آغازی بر یک پایان ، مرتضی آوینی ، ص۱۲۰ و ۱۲۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#علی_گفتن_منهای_علی_بودن
#روز_مرد
علی علی گفتن ، غیر از علی وار زندگی کردن و رضای خاطر علی را با اجرای #عدالت بدست آوردن و #حاکمیت_اسلامی داشتن است . باید ، اگر نام علی در کار است ، عدالتی را که #مُرده و هفت کفن پوسانده است ، و وضع #اقتصادِ معیشتی ملت بویژه طبقات فرودست را بسیار ظالمانه تر و فاسد تر و طبقاتی تر و تکاثری تر و محروم کش تر کرده است ، از نو زنده کرد ؛ اما چگونه و با کی ، و با کدام کسانی امین ، دیندار ، خداترس و معتقد به آخرت و سئوال و جواب ، قاطع و مرد ؟ آیا با برخی امتحان داده های #برده_دنیا و مال و رسوای هوس و شهوت و غضب ، در هر لباس ، می توان دم از (امیرالمومنین ع) و #رفتار_علوی زد ؟
📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
سلام علیکم و رحمه الله ✋
ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) ، امیدوارم که حال همه شما بزرگواران #خوب باشه ؛ تقریباً یک ماه پشت سر هم مطالبی در خصوص برخی مبانی و شرایط حکومت #پهلوی و همچنین مبانی و غایات #انقلاب_اسلامی تقدیم شما همراهان نمودیم . به حول و قوه الهی تصمیم داریم از این پس برخی از مولفه های #حکوت_تراز_اسلامی را درکانال منتشر کنیم تا به هنگامه #انتقاد و #مطالبه از #مسئولان و #مدیران_حکومتی مقیاس و میزانی داشته باشیم ، و البته کمی رفع #مظلومیت کنیم از آئین اسلام و حکومت اسلامی که متاسفانه این روزها به خاطر #عملکرد دور از انتظار برخی مدیران و #نفوذیها که ظاهراً با دشمنان این ملت #همسو و #همسود هستند چهره مشوهی پیدا نموده و مورد بی محبتی و بی اعتمادی عده ی کثیری از توده مردم بالاخص جوانان شده است .
امیدواریم که با انتشار این پست ها ما را در این امر یاری کنید "
از طریق @Ammar12 پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما عزیزان هستیم .
#عبد
✂️ برشی از یک کتاب
#وظیفه_شرعی_خود_میدانم
من وظیفه شرعی و وجدانی و #انقلابی و انسانی و اجتماعی خود می دانم ، که در فرصت های مناسب ، حقایق دین ، و تعالیم قرآن مبین ، و اصول تربیت محمدی و عدالت علوی و ماهیت (غدیر) و پیام اصلی (عاشورا) را ، در ضمن نوشتارها و رساله هایی ؛ در اختیار نسل جوان بگذارم . من این نوشتار را به جوانان بی پناه ایران تقدیم می کنم : از دختر و پسر ، از دانشگاهی ، حوزه ای و دیگر جوانان ، جوانانی که عملکردهای #ضد_قرآنی و #ضد_علوی شماری چپاولگرِ از خدا بیخبر ، و افکار شماری دیگرِ بی اطلاع از ماهیت #اسلام_محمدیِ_علوی ( و برخی مشتبهُ الفکر و مجهولُ الهدف ) رشته های ایمان با صلابت و استعمار شکن آنان را از هم می گسلد ... و از دلهای ساده و خوشباور ایشان می رباید . و کجا که فرصت #کتاب_خواندن داشته باشند ، و بتوانند حقایق دین و سیره امیر المومنین (ع) را خود بدست آورند ؟ و ماهیت #حاکمیت_اسلامی را بشناسند ؟!
📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ستونی_به_نام_عدالت
زندگی بشر در کره خاکی ، مانند خیمه ای است که باید همواره #ستونِ میان آن افراشته و استوار باشد ، تا بشریّت ، در سراسر نقاط زمین ، از شهر و روستا و کوه و صحرا و دریا و ... و از ضعیفترین تا قویترین ، همه بتوانند در زیر آن جای گیرند و به همه مواهب و نعمتهای ارض الهی برسند ؛ و در سایه این خیمه افراشته حیات و مواهب ، با عدل و داد ، راه تکامل را بپویند ، و سعادتِ ابدی را بجویند . و یقین این ستون ، یعنی ستونِ خیمه حیات بشر ، #عدالت است .
لیکن آنچه در تاریخ تا کنون گذشته است جز این بوده است .
📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۳۲
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#مشکلی_به_نام_قرآن_و_عدالت
اساسی ترین مشکل قریش حجاز و سرمایه داران بازار مکه با قرآن ، از نخست ، همین نکته بود که قرآن می گفت باید #عدالت اجرا شود و ظلم و چپاول و تبعیض و تفاوت و ویژه خواری و طغیان مداری ، و استثمار انسان بر افتد . تا اینجا که قرآن خوانده شود و تجوید و ترتیل و کتابت و تحفیظ داشته باشد مشکلی نبود ، بلکه همه جنگهای نظامی و سپس نبردهای فرهنگی ، برای آن بود که به قرآن عمل نشود ، و آیاتی مانند (إِنَّ اللَّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْل) و ( لِيَقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْط ) مطرح #نگردد .
پس #مشکل_اصلی ، آیات این کتاب غیر عادی بود که اجازه نمی داد بوسیله قدرت ، #فواصل_طبقاتی ایجاد کنند ، و خون توده ها را بمکند ؛ و جوانانی خام و فاقد تربیت دینی و سلامت اخلاقی ، به اتکا به حاشیه امنی که دارند ، از قدرت استفاده برند و خون و مال مردم را بر خود حلال دانند . قرآن کتاب قسط بود و علی تجسم اعلای قسط ... پس #مشکل_علی و #مشکل_قرآن یکی بود : #اجرای_عدالت
📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۳۵ و ۳۶
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#حداقل_حکومت_اسلامی
حداقل عملکرد هر #حکومت_اسلامی ، باید منطبق بر موازین عهد نامه مالک اشتر باشد ، زیرا مالک معصوم #نبود و علی (ع) از وی خواست تا آنگونه که در عهد نامه آمده است با مردم مصر رفتار کند . از #عملکرد منطبق بر عهد نامه پایین تر آمدن ، #خروج از حوزه #حاکمیت_اسلامی است .
📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#نور_چشمی_ممنوع
💢 گوشه ای از شناخت#حکومت_اسلامی"
امیرالمومنین (ع) ، به مالک اشتر گفت : به هنگام رسیدن به قدرت ، نور چشمان و نزدیکان و وابستگان را به خود نزدیک مساز ، و برای آنها #حاشیه_امن درست مکن ، زیرا نزدیکانِ قدرت ، ویژه خوارند و تجاوزگر ؛ اینان به #حقوق_مردم دست درازی می کنند ، و تن به عدل و انصاف و قانون نمی دهند ؛ تو ریشه اینان را قطع کن (ثُمَّ إِنَّ لِلْوَالِی خَاصَّةً وَ بِطَانَةً فِیهِمُ اسْتِئْثَارٌ وَ تَطَاوُلٌ ... #نهج_البلاغه نامه ۵۳)
📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#مهمانی_اشرافی_ممنوع
💢 گوشه ای از شناخت #حکومت_اسلامی
امیرالمومنین (ع) می فرمود : حاکم اسلامی #نباید در #مهمانیهای_اشرافی که اشخاص فرودست در آنها دعوت نشده اند و حضور ندارند ، و فقط سفره ها و مهمانی ها و سالن های عروسی ، مخصوص #اشراف است [ و در این زمان ، باید گفت : در هر لباس] ، شرکت کند ، و نباید بر سر چنین سفره هایی بنشیند .
📚 مرام جاودانه ، محمد رضا حکیمی ، ص ۴۶
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed