برشی از یک کتاب
این کتاب برای پاسخ به پرسش های کودکان در زمینه توحید #قوی_ترین و #کامل_ترین کتاب موجود می باشد که تا
✂️ برشی از یک کتاب
#چرا_خدا_رو_نمیبینیم
(پاسخ #سطح_اول برای کودکان)
چه جوری خدا رو #ببینیم ؟
خدا رو نمی شه با #چشم دید .
چرا ؟
چون خدای بزرگ مثل ما یا چیزای دیگه نیست که بشه با چشم اونو دید . البته ما خیلی چیزا رو با چشمامون نمی بینیم ؛ مثلاً اون پَرده چرا تکون می خوره ؟
چون باد بهش می خوره .
آیا بادِ کولر رو میتونی ببینی ؟
نه .
آفرین ! درسته ؛ ما باد رو نمی تونیم با چشم ببینیم ، ولی بادی #وجود داره که پرده رو حرکت میده . اگه باد بهش نمی خورد که حرکت نمی کرد ، درسته ؟
بله .
پس باد #هست ، ولی ما نمی تونیم اون رو با چشم ببینیم . خیلی چیزای دیگه هم هست که وجود دارن ولی دیده نمی شن ، مثلاً این گل رو بو کن ! چه بویی میده ؟
بوی خوبی داره .
تو میتونی این بو رو با چشمات ببینی ؟
نه .
بوها و صدا ها هم هستند ، ولی ما نمی تونیم با چشمامون اونا رو ببینیم . پس خیلی چیزا هستند که ما با چشمامون نمی تونیم اونا رو ببینیم . خدا هم با چشم دیده نمیشه . البته درسته که خدا هم با چشم دیده نمیشه ولی با همه چیز فرق داره ، یعنی خدا مثل باد و بو نیست . این مثال ها رو برات گفتم تا فقط ذهنت رو کمی روشن تر کنم ، ایشالا وقتی بزرگتر بشی و چیزای بیشتری یاد بگیری ، پاسخ سئوالت رو بهتر می فهمی .
📚 شصت پرسش اعتقادی ، سید رضا طباطبایی ، ص ۲۴
#خرید_کتاب از طریق لینک زیر 👇:
http://yon.ir/0cuUN
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
May 11
✂️ برشی از یک کتاب
#آبِ_پاکیِ_شریعتی_روی_دستِ
این #اعتقاد من است و اعتقاد حسینیه ارشاد و همه کسانی که به این راه ( کمابیش از طریق درس ها ، سخنرانی ها و نوشته ها ) آشنایی مستقیم دارند و در آن گام بر می دارند و عقاید و افکار و قضاوتهاشان را همه از آقای #میگویند نمی گیرند که :
بزرگترین پایگاهی که می توان امیدوار آن بود که توده ما را آگاه کند ؛ #اسلامِ_راستین را به آنان ارائه دهد ؛ در #بیداری افکار عمومی و به خصوص متن توده ما نقش موثر و نجات بخشی را ایفا کند و در احیاء روح اسلام و ایجاد نهضت آگاهی دهنده و حرکت بخشنده اسلامی ، عامل نیرومند و مقتدری باشد ، همین پایگاهِ #طلبه و #حوزه و حجره های تنگ و تاریکی است که از درون آن ها #سید_جمال_الدین_ها بیرون آمده است و می آید .
📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۳۳۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#دفاع_از_غدیر
گفتگو و تاکید بر مسئله #غدیر ، و تجدید بحث در این باره ، چیزی نیست جز تاکید بر احقاق حق و نشر عدالت و مبارزه با ستم و جهل . این است که #مسئله_غدیر مسئله انسان است و فریادِ غدیر فریاد انسان . و این حقیقت زنده است و دفاع و یادآوریِ آن وظیفه است ، تا روزی که زندگی باشد و انسان و روز .
📚 بعثت ، غدیر ، عاشورا ، مهدی ، محمدرضا حکیمی ، ص ۳۵
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#تشیع_علی_یا_تملق_علی
ما تشیع علی را با تملق علی عوضی گرفته ایم و این است که شب و روز مدح و منقبت علی می گوییم و علی به دادمان نمی رسد و عشقمان به علی ، به دردمان نمی خورد ، چرا که عملاً تشیع را طوری فهمیده ایم که گویی علی است که به ما محتاج است نه ما به علی ! ...
در صورتی که تشیع ، علی را به عنوان یک #امامِ_زنده پیش روی پیروان خویش معرفی می کند و (پیرو) ، مدیحه سرا نیست ؛ انسانی است جست و جوگر و مسئول و مردِ راه که هدفی دارد و می خواهد خود را #بسازد و دیگران را #برساند و بنابراین می کوشد تا راه و چاره پیدا کند و در نتیجه به یک #نمونه_متعال و یک #پیشاهنگِ_راه محتاج است و بنابراین به امام محتاج است ؛ یعنی به علی محتاج است و شیعه ،《نجات》را نه به عنوان صله مدح علی ، که به خاطر گام زدن در راهِ علی به دست می آورد .
📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۲۰۹ الی ۲۱۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#امامت_دیکتاتوری_نیست
رهبری اُمت (امامت) متعهد نیست که همچون رئیس جمهور آمریکا ، یا مسئول برنامه شما و رادیو ، مطابق ذوق و پسند و سلیقه مشتری ها عمل کند ؛ و تعهد #ندارد که #تنها خوشی و شادی و برخورداری(در حد اعلا) به افراد جامعه اش ببخشد ، بلکه می خواهد و متعهد است که در مستقیم ترین راه ها ، با بیشترین سرعت و صحیح ترین حرکت ، جامعه را به سوی #تکامل رهبری کند ، حتی اگر این تکامل به قیمتِ رنج افراد باشد ؛ البته رنجی که اکثریت ، آگاهانه پذیرفته اند نه که بر آنها تحمیل کرده باشند . بدین ترتیب ، #امامت عبارت می شود از رسالت سنگین رهبری و راندن جامعه و فرد از #آنچه_هست به سوی #آنچه_باید_باشد ، به هر قیمت ممکن ، اما نه به #خواست_شخصی_امام ، بلکه بر اساس#ایدئولوژی_ثابتی که امام نیز بیشتر از هر فردی تابع آن است و در برابرش مسئول ! و از همین جاست که #امامت از #دیکتاتوری جدا می شود و رهبری فکریِ انقلابی با رهبریِ فردیِ استبدادی تضاد می یابد .
📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۴۶۳
🔰 کانال برشی از یک کتاب شوید :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#تشیع_ذهنیت_یا_واقعیت
بر خلاف تلقی فعلی ای که ما از علی داریم ، علی تنها یک (سیمای مقدس) نیست که در برابر او ، مسئولیت ما فقط این باشد که او را تقدیس کنیم با شعر و نثر و مدح و منقبت و ابراز احساسات ... و خیال کنیم هر چه در تجلیل و تعظیم او بیشتر مبالغه کردیم و لفاظی های شاعرانه و توجیهات صوفیانه در ستایش او به کار بردیم . شیعی تریم ، در صورتی که تشیع (یعنی شیعه علی بودن) یک مسئله ذهنی و یک مبحث کلامی نیست ، بلکه یک #واقعیت_عملی است . زیرا تشیع به معنای پیروی کردن است و این یک فعل است ، عمل است ، حرکت عینی جهت دار و مشخص است ؛ نه یک احساس ، نه یک اقرار و نه یک ذهنیت کلامی یا عاطفی .
📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۲۰۹
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#جانماز_آبکش_اما_مومن
ما به هر کس که ساده و جانماز آبکش بود ، (مومن) می گفتیم و به هر کس که از ما کنار می کشید و لب به جام نمی زد (متّقی) می گفتیم و هر کس که دست و دل باز می شد (محسن) می گفتیم و هرکس که رام می گردید (صابر) می گفتیم و هر کس که دهانش همراه تسبیحش باز و بسته می شد (ذاکر و شاکر) می گفتیم . ما به این گونه با مومن و متّقی و محسن و صابر و شاکر و ذاکر و ... عادت کرده بودیم و اکنون که با قرآن و کلمه های دقیق و تیپ های مشخص برخورد می کنیم ، باز همان ها را مطرح می کنیم و همان ها را می فهمیم و یا بهتر بگویم《نفهمیده》با آنها بازی می کنیم و بر آنها ستم می نماییم و این ستم از آنجا شروع می شود که ما بدون رسیدن به (معنا و مقصود) به کلمه ها و لفظ ها رسیده ایم و با (الفاظ خالی ) اُنس گرفته ایم و آنها را در برخوردها به رخ یکدیگر کشیده ایم .
📚 رُشد ، علی صفایی حائری ، ص ۱۶ و ۱۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
💢 حرف حساب
کسی که #راه_غلط را می رود ، بیشتر شانس آن را دارد که به راه آید و به جایی برسد ، تا کسی که #راه_درست را غلط می رود !
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#نسلِ_جدید_آواره_یا_فاسد_یا_صالح
نسلی که با مدرن ترین اندیشه های امروز کم و بیش آشناست و مکتب های فلسفی از هر طرف به مغزش هجوم می آورد و در سطح علم امروز جهان قرار گرفته و نسلی است که در رشته های گوناگون علمی و ادبی و فکری درسطح بسیار بالایی تحصیل می کند ، نمی تواند در حدِ یک #مذهبِ_ارثیِ_تقلیدیِ_تعبدیِ_راکد پایین بیاید . دلایل ارثی ای که معمولاً یک مادر بزرگ یا دایه یا پدر بزرگ به کودک ارائه می دهند و او را تا کلاس پنجم و ششم ابتدایی می توانند ساکت نگه دارند ، قادر نخواهد بود دانشجویی را که در رشته های مختلف علمی درس می خواند قانع کند ، زیرا تعلیم مذهبیِ او نیز باید در همان (سطحِ علمیِ امروز) باشد .
بدیهی است وقتی رُشد علمی دانشجویی بالا برود و تفکر مذهبی او در همان سطحِ نازل تعلیمات دینی کلاس پنجم و ششم ابتدایی باقی بماند ، این اختلاف سطح موجب ایجاد تناقص در ذهن او خواهد شد و ناگزیر می گردد آن را که در سطح پائین تری قرار دارد قربانی کند . این که به نظر می رسد #مبانی_اعتقادی و #ایمانِ_مذهبی نسل جدید سست تر شده ، نه به خاطر این است که اصولاً روح این نسل روح لامذهبی و بیگانه با مذهب است ، بلکه به عکس ، امروز بیش از هر وقت دیگر نیاز به #معنویت در نسل جوان ، حتی در کشور ما ، احساس می شود و متاسفانه به این نیاز جواب کافی داده نمی شود و در نتیجه خلاء ناشی از آن موجب آوارگی و پریشانی و رنج بیشتر این نسل گردیده و یا با چیزهایی پر می شود که به فساد و تباهی منجر می گردد و جز این دو سرنوشت ، سرنوشت دیگری ندارد . و همین #نیاز است که #مسئولیت کسانی را که می اندیشند و کسانی را که نسل خویش را می شناسند ، تا این حد سنگین می کند .
📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۳۵۶ و ۳۵۷
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✋ سلام علیکم و رحمه الله "
ان شاء الله با توکل به خدا تصمیم داریم که فعالیت کانال✂️برشی از یک کتاب را(در فضای مجازی) کمی توسعه بدهیم " برای این امر به #همکاری و #مشارکت(فرهنگی و مجازی) عزیزان همراه که مایلند در این حرکت سهیم باشند نیازمندیم .
لذا بدینوسیله از همه اعضای محترم کانال خواهشمندم در صورت تمایل از طریق آیدی @Ammar12
آمادگی خود را اعلام نمایند
با تشکر
#عبد
May 11
💢 حرف حساب
برای خراب کردن یک #حقیقت ، خوب به آن حمله #نکنید ؛ #بد از آن #دفاع کنید !
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#تکامل_دلیلی_بر_الحاد_نیست
استیون جی گولد ، در کتاب نقدی که به داوکینز وارد می کند می گوید : به تمام همکارانم و برای هزارمین بار می گویم ، علم با روش های منطقی خود (نمی تواند) درباره نظارت احتمالی خداوند بر طبیعت حکم دهد . ما نه این را تایید می کنیم و نه رد ؛ ما فقط نمی توانیم به عنوان دانشمند علوم ، توضیحی درباره آن بدهیم . اگر برخی از #عموم به سوی بیاناتی که مدعی هستند #داروینیسم خداوند را رد می کند رفته اند ، آنگاه من خانم مک اینری(معلم کلاس سوم گولد) را پیدا می کنم که سپر بلای آنها بشود . علم (فقط می تواند با توصیفات کار کند) نمی تواند انواع دیگر بازیگران (مثل خدا) در دنیاهای دیگر (مثلاً قلمرو اخلاق) را تایید کند و نمی تواند آنها را رد کند . یک لحظه فلسفه را فراموش کنید . داروین خود فردی #لاادری بود اما گیاه شناس بزرگ آمریکایی ، آزاگری ، که به #انتخاب_طبیعی علاقه مند بود و کتابی با عنوان #داروینیا نوشته یک مسیحی سفت و سخت بود . پنجاه سال جلوتر بیاییم ، چارلز دی وُلکات ، کاشف سنگواره(هاری شیل یرگس) یک داروینی متقاعد و همزمان یک مسیحی ثابت قدم بود که اعتقاد داشت #خداوند اراده کرده است که انتخاب طبیعی ، تاریخ حیات را بر مبنای برنامه ها و اهداف او بسازد . حالا پنجاه سال دیگر جلو بیایبد تا به دو نفر از بزرگترین تکاملی های نسل خودمان برسیم . جی . جی . سیمیسون ، فردی لاادری و انساندوست و تئودوسیوس دوبژانسکی یک اُرتدوکس معتقد روس بود که بر این باور بود که یا نصف همکاران من از اساس #احمق هستند یا اینکه علم داروینیسم کاملاً با باورهای مذهبی سنتی سازگار است و همان قدر هم با #الحاد سازگار است . بنابراین آنهایی که انتخاب کرده اند (ملحد) باشند باید #دلیل دیگری برای این موضع گیری پیدا کنند ؛ 《تکامل نمی تواند دلیلی برای الحاد باشد》.
📚 زبان خدا ، فرانسیس کولینس ، ص ۱۶۳ و ۱۶۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#ملاک_کدام_است_حق_یا_شخص
جویندگان جدی برای یافتن #حقیقت باید به فراتر از ( رفتار انسانهای قاصر ) بنگرند .
آیا باید درخت بلوط را به خاطر آنکه از الوارش برای ساختن جهاز جنگی استفاده کرده اند محکوم کرد ؟
آیا هوا را به خاطر اینکه امکان می دهد ( سخنان دروغ ) از خلالش بگذرد ، محکوم می کنید ؟
آیا درباره ی فلوت جادویی موزارت بر اساس اجرای تمرین ضعیفِ کلاس پنجمی ها قضاوت می کنید ؟
اگر شما هرگز غروب واقعی را بر فراز اقیانوس آرام ندیده باشید ، بروشور توریستی را جایگزین آن می کنید ؟
آیا شما قدرت عشق رمانتیک را صرفاً با دیدن یک ازدواج تند و خشونت آمیز در همسایگی تان ارزیابی می کنید ؟ نه
ارزیابی #واقعی《حقیقتِ ایمان》به دیدن《آب پاکِ خالص》بستگی دارد نه ظروف زنگار بسته .
📚 زبان خدا ، فرانسیس کولینس ، ص ۵۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#من_عالم_مذهبی_نیستم
از گفتن این نکته ناگزیرم که من به عنوان یک #عالم_مذهبی نیست که صحبت می کنم ، بلکه به عنوان #محققی_ساده که برای (فهمیدن) مسایل مذهبی به قدری که هر کس در خودش احساس مسئولیت می کند ، می کوشد و مطالعه می کند . این است که گفتارم نه به این معنی است که این است و جز این نیست ، بلکه می خواهم بگویم ، حالا که برایمان مسلّم است که بسیاری از آنچه که به نام اسلام درجامعه امروزمان هست باید اصلاح بشود و برگردیم به سرچشمه های نخستین مذهب مان ، پس باید #تحمل حرف تازه را داشته باشیم . خودمان را آماده کنیم برای شنیدن و فهمیدن ؛ نه پذیرفتن( این مسئله ای بعدی است) ، شنیدن حرف تازه ، تعبیر تازه ، توضیح تازه و استدلال تازه ای که محققان و اهل مطالعه و اندیشمندانِ این راه ، می گویند .
آنچه من می گویم مسلماً تازه هست اگر چه ممکن است درست هم باشد . بنابراین هر چه می گویم #نظریه است و به عنوان #جزم_و_قطع_نیست . فقط به #اندیشیدن دعوت می کند و همین !
📚 علی ، علی شریعتی ، ص ۴۳۴
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#بوق_دُرشکه
بی ظرفیتی ها و نبود استقامت علامت نبود عشق و علاقه و شناختِ انسان و دنیاست . کسی که عشقی ندارد ، صبری نخواهد داشت ؛ چون صبر و استقامت ما به اندازه عشق و علاقه ماست .
کسی که دنیا و انسان را نشناخته و دنیا را (آخور) و انسان را (حیوان) می داند ، ناچار مثل بوق دُرشکه خواهد شد که با کوچک ترین فشاری ، جیغش بلند می شود و بی هیچ فشاری پف می کند و مغرور می شود .
شناخت کار انسان و شناخت دنیا که کلاس و کوره است ، انسان را در برابر فشارها ، صابر و استوار و حتی بالاتر شاکر و بهره بردار بار می آورد .
📚 انسان جاری ، مسعود پور سید آقایی
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#اسلامی_که_بود_ولی_نبود
در سال شصت و یک هجری ، همه چیز به ظاهر درست و طبیعی بود و توده مردم و افکار عمومی ، اوضاع را چندان غیر طبیعی نمی دیدند . همه چیز در دستگاه های تبلیغاتی توجیه شده بود . در سال شصت و یک هجری هم مثل قبل بر ماذنه ها شعار توحید می دادند و مردم رو به قبله نماز می گزاردند ؛ اما طعم اسلام تغییر کرده بود . شهر ، شهر اسلام بود و نبود . مردم ، مسلمان بودند و نبودند . حکومت ، دینی بود و نبود .《بود》به این معنا که در مجالس ، حرف از دین و پیغمبر و قرآن بود ؛《نبود》به این معنا که بیشتر احکامِ حکومتی اسلام و در راس آن ، اجرای عدالت اسلامی و اجرای بدون تبعیض حدود الهی و قوانین حکومتی ، ترک شده بود . در حاشیه همین شهر اسلامی بود که (گردن حسین بن علی علیه السلام را زدند و دختران بنیان گذار و موسس مدینه دینی و جامعه اسلامی را بدون حجاب به زنجیر کشیدند . (مسئله شما و ما) این است که چه شد شهر اسلامی ، جامعه دینی و حکومت دینی تا این حد منحط شد ؟
📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور ازغدی ، ص ۱۰
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#پیشنهاد_ویژه_برای_محرم
#حسین_عقل_سرخ
👤حسن رحیم پور ازغدی
حتماً این کتاب رو در ایام محرم مطالعه کنید 👌
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#عاشورا_در_دو_سکانس
چرا باید حادثه کربلا را همیشه از نظر صفحه سیاهش مطالعه کنیم و چرا باید همیشه #جنایتهای_کربلا گفته شود ؟ چرا همیشه باید حسین بن علی از آن جنبه ای که مورد جنایت جانیان است مورد مطالعه ما قرار بگیرد ؟ چرا شعارهایی که به نام حسین بن علی می دهیم و می نویسیم ، از #صفحه_تاریک_عاشورا گرفته شود ؟ چرا ما صفحه نورانی این داستان را کمتر مطالعه می کنیم ، در حالی که جنبه حماسی این داستان صد برابر بر جنبه جنایی آن می چربد و نورانیت این حادثه بر تاریکی آن خیلی می چربد . پس #باید_اعتراف_کنیم که یکی از جانیهای بر حسین بن علی ما هستیم که از این تاریخچه فقط یک صفحه اش را می خوانیم و صفحه دیگرش را نمی خوانیم . جانیهای بر امام حسین آنهایی هستند که این تاریخچه را از نظر هدف منحرف کرده و می کنند . حسین را یک روز کشتند و سر او را از بدن جدا کردند ، اما حسین که فقط این تن نیست ، حسین که مثل من و شما نیست ؛ #حسین_یک_مکتب_است و بعد از مرگش زنده تر می شود .
📚 حماسه حسینی ، مرتضی مطهری ، ص ۳۱
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
✂️ برشی از یک کتاب
#روح_قربانیِ_کالبد
این تاریخِ دردناک اسلام است ، #روحِ_اسلام ، قربانی (کالبدش)شد و محتوایش پیش پای فرمش شهید گشت و بنابراین ، اسلام با سلاحِ رستم فرخ زاد ایرانی یا هراکلیوس روم یا با زبانِ شبهات کافرانه ابن ابی العوجاء و کفر گویی امثال او و نظریات جاثلیق ، زمین گیر نشد ؛ اسلام با روایاتِ جعلی ابوهریره و ابودرداء و با فتوای کعب الاحبار ، ابوموسی اشعری و شریح قاضی کشته شد . سیدالشهدا در کربلا قربانیِ《تحریف اسلام》شد . این روندِ مسخ مذهب ، تفکیک مذهب از حکومت ، تفکیک اخلاق از سیاست ، حذف (محتوا) و (حفظ شکل) بود که به مبهم و مجهول الهویه کردن اسلام ، هزار قرائتی کردنش ، تفسیر به رای قرآن ، تحریف دین و منحط کردن اسلام انجامید و همین ، هدف آن هاست ؛ نه از صحنه روزگار برانداختن اسلام ، که می دانند ممکن نیست . آنان نمی خواستند اسلام را محو کنند ؛ می خواستند اسلام را مات کنند . اسلامی می خواستند و می خواهند بسازند که دیگر با گنج قارون و تخت فرعون ، کاری نداشته باشد . یک اسلام بی طرف که با سیاست و اجتماعیات و حکومت و عدالت و حقوق بشر ، کاری نداشته باشد . یک مذهب فردی و عبادی و خصوصی که ربطی به این مسائل عینی نداشته باشد .
📚 حسین ، عقلِ سُرخ ، حسن رحیم پور ازغدی ، ص ۱۶
🔰 کانال برشی از یک کتاب :
http://eitaa.com/joinchat/1542979584C75868f9aed
May 11