eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
481 دنبال‌کننده
415 عکس
550 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
‍ ❖﷽❖ حَتَّىٰ إِذَا اسْتَيْأَسَ الرُّسُلُ وَظَنُّوا أَنَّهُمْ قَدْ كُذِبُوا جَاءَهُمْ نَصْرُنَا فَنُجِّيَ مَن نَّشَاءُ وَلَا يُرَدُّ بَأْسُنَا عَنِ الْقَوْمِ الْمُجْرِمِينَ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﻣﺄﻳﻮﺱ ﺷﺪﻧﺪ ﻭ ﮔﻤﺎﻥ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ [ ﺩﺭ ﻭﻋﺪﻩ ﻳﺎﺭﻱ ﻭ ﺣﻤﺎﻳﺖ ] ﺩﺭﻭﻍ ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ . [ ﻧﺎﮔﻬﺎﻥ ] ﻳﺎﺭﻱ ﻣﺎ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻥ ﺭﺳﻴﺪ ; ﭘﺲ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﺳﺘﻴﻢ ﺭﻫﺎﻳﻲ ﻳﺎﻓﺘﻨﺪ ﻭ ﻋﺬﺍﺏ ﻣﺎ ﺍﺯ ﮔﺮﻭﻩ ﻣﺠﺮﻣﺎﻥ ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻩ ﻧﻤﻰ ﺷﻮﺩ . 💫ایه (١١٠) سوره یوسف ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜محمّد بن جرير الطّبريّ‌ ،في باب وجوب معرفة القائم عليه السّلام و أنّه لا بدّ أن يكون من كتابه مسند فاطمة عليها السّلام:بإسناده عن أبي عليّ‌ النّهاونديّ‌،قال: حدّثنا القاسانيّ‌(يعني محمّد بن أحمد القاشانيّ‌)قال:حدّثنا محمّد بن سليمان، قال:حدّثنا عليّ‌ بن سيف،قال:حدّثني أبي،عن المفضّل بن عمر،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام،قال: «جاء رجل إلى أمير المؤمنين عليه السّلام فشكى إليه طول دولة الجور،فقال له أمير المؤمنين عليه السّلام:و اللّه لا يكون ما تأملون حتّى يهلك المبطلون و يضمحلّ‌ الجاهلون و يأمن المتّقون و قليل ما يكون حتّى لا يكون لأحدكم موضع قدمه، و حتّى تكونوا على النّاس أهون من الميتة عند صاحبها،فبينا أنتم كذلك إذ جاء نصر اللّه و الفتح،و هو قول ربّي عزّ و جلّ‌ في كتابه: حَتّى إِذَا اسْتَيْأَسَ‌ الرُّسُلُ‌ وَ ظَنُّوا أَنَّهُمْ‌ قَدْ كُذِبُوا جاءَهُمْ‌ نَصْرُنا .» 📝محمّد بن جرير طبرى،در باب وجوب معرفت قائم عليه السّلام و اينكه حتما خواهد آمد-كه بخشى از كتاب«مسند فاطمه عليها السّلام »اوست-به سند خود از ابو على نهاوندى آورده كه گفت:كاشانى(مرادش محمّد بن احمد كاشانى است)حديثمان داد،گويد: محمّد بن سليمان برايمان حديث آورد،وى گفت:علىّ‌ بن سيف حديثمان داد،وى گفت:پدرم از مفضّل بن عمر برايم حديث گفت،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام كه فرمود: ❓«مردى به محضر امام اميرالمؤمنين عليه السّلام شرفياب شد و از طولانى شدن دولت جور و ستم به آن حضرت شكوه برد.اميرالمؤمنين عليه السّلام به او فرمود: ‼️به خدا سوگند، آنچه آرزويش را داريد نخواهد شد تا اينكه 💠 باطل‌جويان هلاك شوند 💠 و جاهلان از ميان بروند 💠 و متّقيان-كه اندك‌اند-در امان گردند 💠و(اين پس از آن است كه كار سخت مى‌شود)تا جايى كه احدى از شما جاى پايى براى خود نخواهد يافت 💠 و تا آنجا كه شما در نظر مردم از مردار در چشم صاحبش نيز بى‌ارزش‌تر خواهيد شد ✅ و همان‌طور كه شما در آن حال‌ايد،ناگهان يارى خداوند و پيروزى بيايد 🔅 و اين است(معنى) فرمودۀ پروردگار من-عزّ و جلّ‌-در كتابش:(تا آن‌گاه كه رسولان(از پيروزى ظاهرى بر كفّار يا ايمان آوردن آن‌ها)مأيوس شدند و دانستند(مردمان)به آنان دروغ گفته‌اند،(در آن حال) يارى ما به سراغشان آمد).» 📚سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 225 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ [12-9] أَخْبَرَنَا أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ سَعِيدٍ قَالَ‌ حَدَّثَنَا اَلْقَاسِمُ‌ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْحَسَنِ‌ بْنِ‌ حَازِمٍ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا عُبَيْسُ‌ بْنُ‌ هِشَامٍ‌ عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ جَبَلَةَ‌ عَنْ‌ مِسْكِينٍ‌ الرِّحَّالِ‌ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي الْمُغِيرَةِ‌ عَنْ‌ عَمِيرَةَ‌ بِنْتِ‌ نُفَيْلٍ‌ قَالَتْ‌: سَمِعْتُ‌ اَلْحُسَيْنَ‌ بْنَ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ يَقُولُ‌ لاَ يَكُونُ‌ الْأَمْرُ الَّذِي تَنْتَظِرُونَهُ‌ حَتَّى يَبْرَأَ بَعْضُكُمْ‌ مِنْ‌ بَعْضٍ‌ وَ يَتْفُلُ‌ بَعْضُكُمْ‌ فِي وُجُوهِ‌ بَعْضٍ‌ وَ يَشْهَدَ بَعْضُكُمْ‌ عَلَى بَعْضٍ‌ بِالْكُفْرِ وَ يَلْعَنَ‌ بَعْضُكُمْ‌ بَعْضاً فَقُلْتُ‌ لَهُ‌ مَا فِي ذَلِكَ‌ الزَّمَانِ‌ مِنْ‌ خَيْرٍ فَقَالَ‌ اَلْحُسَيْنُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ الْخَيْرُ كُلُّهُ‌ فِي ذَلِكَ‌ الزَّمَانِ‌ يَقُومُ‌ قَائِمُنَا وَ يَدْفَعُ‌ ذَلِكَ‌ كُلَّهُ‌ . 📝از عميرۀ بنت نفيل روايت شده است كه گفت:شنيدم حسين بن علىّ‌ عليهما السّلام مى‌فرمايد: ‼️«آن امر كه شما انتظارش را مى‌كشيد واقع نخواهد شد تا اينكه پاره‌اى از شما از ديگرى بيزارى جويد و بعضى از شما در روى ديگرى آب دهان اندازد و پاره‌اى از شما بر كفر ديگرى شهادت دهد و پاره‌اى از شما عدّه ديگر را نفرين و لعن كند، ⬅️پس به آن حضرت عرض كردم:خيرى در اين چنين زمان نيست، ❣پس حسين عليه السّلام فرمود: تمامى خير در همان زمان است،قائم ما قيام مى‌كند و همۀ اينها را از بين مى‌برد». 📘 غیبت نعمانی ، صفحه 293 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى روم] [آيه‌ى ٦-٢] الم* غُلِبَتِ‌ الرُّومُ‌ فِي أَدْنَى الْأَرْضِ‌ وَ هُمْ‌ مِنْ‌ بَعْدِ غَلَبِهِمْ‌ سَيَغْلِبُونَ‌* فِي بِضْعِ‌ سِنِينَ‌.لِلّهِ‌ الْأَمْرُ مِنْ‌ قَبْلُ‌ وَ مِنْ‌ بَعْدُ وَ يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ‌ الْمُؤْمِنُونَ‌ بِنَصْرِ اللّهِ‌... ( ال‌م *روميان مغلوب شدند؛در نزديكى سرزمين(شما) و آن‌ها پس از مغلوب شدن فعلى،به زودى غالب خواهند شد*(اين پيروزى)در سالى چند خواهد بود.همه‌ى امور جهان،چه قبل و چه بعد از ،اين‌همه به دست خداست و آن روز مؤمنان به نصرت و يارى خداوند(نسبت به ايشان) شاد و خرسند شوند.) ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 🕯محمّد بن العبّاس،قال:حدّثنا الحسن بن محمّد بن جمهور القمّيّ‌، عن أبيه،عن جعفر بن بشير الوشّاء،عن ابن مسكان،عن أبي بصير،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام،قال:سألته عن تفسير: الم* غُلِبَتِ‌ الرُّومُ‌ قال: «هم بنو أميّة و إنّما أنزلها اللّه عزّ و جلّ‌: الم* غُلِبَتِ‌ الرُّومُ‌ -بنو أميّة- فِي أَدْنَى الْأَرْضِ‌ وَ هُمْ‌ مِنْ‌ بَعْدِ غَلَبِهِمْ‌ سَيَغْلِبُونَ‌* فِي بِضْعِ‌ سِنِينَ‌.لِلّهِ‌ الْأَمْرُ مِنْ‌ قَبْلُ‌ وَ مِنْ‌ بَعْدُ وَ يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ‌ الْمُؤْمِنُونَ‌ بِنَصْرِ اللّهِ‌ عند قيام القائم عليه السّلام.» 💎محمّد بن العبّاس گويد:حسن بن محمّد بن جمهور قمى حديثمان داد،از پدرش، از جعفر بن بشير وشّاء،از ابن مسكان،از ابو بصير،از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام، ابو بصير گويد: ⬅️از آن حضرت راجع به تفسير( ال‌م *روميان مغلوب شدند)پرسيدم.فرمود: «آنان بنى اميّه‌اند و خداى-عزّ و جلّ‌-اين آيه را چنين نازل فرمود:( ال‌م * روميان مغلوب شدند؛در نزديكى سرزمين(شما)و آن‌ها پس از شكست فعلى،به زودى پيروز خواهند شد*(اين پيروزى)در سالى چند خواهد بود. 🕯همه‌ى امور جهان،چه پيش و چه بعد از ،اين‌همه به دست خداست و آن روز مؤمنان به نصرت و يارى خداوند(نسبت به ايشان) خرسند شوند)(يعنى)هنگام قيام قائم عليه السّلام.» 📝أبو جعفر محمّد بن جرير الطّبريّ‌،في مسند فاطمة،قال:حدّثني أبو المفضّل محمّد بن عبد اللّه،قال:حدّثنا محمّد بن همّام،قال:حدّثنا جعفر بن محمّد ابن مالك،قال:حدّثنا إسحاق بن محمّد بن سميع،عن محمّد بن الوليد،عن يونس بن يعقوب،عن أبي عبد اللّه الصّادق عليه السّلام في قول اللّه عزّ و جلّ‌: وَ يَوْمَئِذٍ يَفْرَحُ‌ الْمُؤْمِنُونَ‌ بِنَصْرِ اللّهِ‌ قال:«في قبورهم بقيام القائم عليه السّلام.» 🔍ابو جعفر محمّد بن جرير طبرى در كتاب مسند فاطمه گويد:ابو المفضّل محمّد بن عبد اللّه حديث‌ام داد،گفت:محمّد بن همّام حديثمان گفت،كه جعفر بن محمّد بن مالك حديثمان داد،گفت:اسحاق بن محمّد بن سميع،از محمّد بن الوليد،از يونس بن يعقوب،از حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام درباره‌ى قول خداى-عزّ و جلّ‌-: ♥️(در آن روز مؤمنان به نصرت و يارى خداوند خرسند خواهند شد)فرمود:«در آرامگاه‌شان،به قيام قائم عليه السّلام(شاد مى‌شوند).» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 366 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ سوره‌ى نساء [آيه‌ى ٦٠] يا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ آمَنُوا أَطِيعُوا اللّهَ‌ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ‌ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ‌ (اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد،خدا را اطاعت كنيد و پيغمبر را اطاعت كنيد و نيز اولى الأمر از خودتان را.) 💠ابن بابويه،قال:حدّثنا غير واحد من أصحابنا،قالوا:حدّثنا محمّد بن همّام،عن جعفر بن محمّد بن مالك الفزاريّ‌،عن الحسن بن محمّد بن سماعة، عن أحمد بن الحارث،[قال:حدّثني]المفضّل بن عمر،عن يونس بن ظبيان،عن جابر بن يزيد الجعفيّ‌،قال:سمعت جابر بن عبد اللّه الأنصاريّ‌ يقول: لمّا أنزل اللّه عزّ و جلّ‌ على نبيّه محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم: يا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ آمَنُوا أَطِيعُوا اللّهَ‌ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ‌ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ‌ ،قلت:يا رسول اللّه عرفنا اللّه و رسوله،فمن أولو الأمر الّذين قرن اللّه طاعتهم بطاعتك‌؟ فقال عليه الصّلاة و السّلام:«هم خلفائي-يا جابر-و أئمّة المسلمين[من بعدي].أوّلهم عليّ‌ بن أبي طالب ثمّ‌ الحسن ثمّ‌ الحسين،ثمّ‌ عليّ‌ بن الحسين،ثمّ‌ محمّد بن عليّ‌ المعروف في التّوراة بالباقر-و ستدركه يا جابر فإذا لقيته فاقرأه منّي السّلام-ثمّ‌ الصّادق جعفر بن محمّد،ثمّ‌ موسى بن جعفر،ثمّ‌ عليّ‌ بن موسى،ثمّ‌ محمّد بن عليّ‌،ثمّ‌ عليّ‌ بن محمّد،ثمّ‌ الحسن بن عليّ‌،ثمّ‌ سميّي و كنيّي حجّة اللّه في أرضه و بقيّته في عباده ابن الحسن بن عليّ‌.ذاك الّذي يفتح اللّه-تعالى ذكره-[على يديه]مشارق الأرض[و مغاربها]،ذاك الّذي يغيب عن شيعته و أوليائه غيبة لا يثبت فيها على القول بإمامته إلاّ من امتحن اللّه قلبه للإيمان.» قال جابر:فقلت[له]يا رسول اللّه فهل يقع لشيعته الانتفاع به في غيبته‌؟ فقال عليه الصّلاة و السّلام:«إي و الّذي بعثني بالنّبوّة،إنّهم يستضيئون بنوره،و ينتفعون بولايته في غيبته كانتفاع النّاس بالشّمس و إن تجلّلها سحاب،يا جابر هذا من مكنون سرّ اللّه و مخزون علمه فاكتمه إلاّ من ١أهله.» 🔖ابن بابويه گويد:چندين نفر از اصحابمان برايمان حديث آوردند،گفتند: حديث آورد برايمان محمّد بن همّام از جعفر بن محمّد بن مالك فزارى از حسن بن محمّد ابن سماعه،از احمد بن الحارث[گويد:حديث آورد مرا]مفضّل بن عمر از يونس بن ظبيان از جابر بن يزيد جعفى،گويد:شنيدم جابر بن عبد اللّه انصارى مى‌گفت: 🌾هنگامى كه خداوند-عزّ و جلّ‌-بر پيامبرش حضرت محمّد صلّى اللّه عليه و آله و سلم اين آيه را نازل كرد:(اى كسانى كه ايمان آورديد،خدا را اطاعت كنيد و پيغمبر را اطاعت كنيد و نيز اولى الأمر از خودتان را)،عرض كردم:يا رسول اللّه،خدا و رسولش را شناختيم. اولى الأمر-كه خداوند اطاعتشان را به طاعت شما مقرون ساخته است-كيان‌اند؟ 💎آن حضرت-كه سلام و درود خدا بر او باد-فرمود:«اى جابر!آنان خلفاى من و امامان مسلمين پس از من‌اند.اوّلشان علىّ‌ بن ابى طالب است،سپس حسن،سپس حسين،سپس علىّ‌ بن الحسين،سپس محمّد بن على كه در تورات به باقر معروف است و تو-اى جابر- او را درك خواهى كرد.پس هرگاه او را ملاقات كردى،سلام مرا به او برسان. پس از او،صادق جعفر بن محمّد،سپس موسى بن جعفر،سپس علىّ‌ بن موسى، سپس محمّد بن على،سپس علىّ‌ بن محمّد،سپس حسن بن على،سپس هم‌نام و هم‌كنيه‌ام حجّت خدا در زمين و بقيّة اللّه در ميان بندگانش فرزند حسن بن على،آن‌كه خداوندى كه يادش متعالى است[به دستان او]خاوران[و باختران]زمين را فتح خواهد كرد؛ آن‌كه از شيعيان و دوستانش غيبتى خواهد داشت كه در زمان غيبتش،بر اعتقاد به امامتش ثابت نمى‌ماند مگر كسى كه خداوند دلش را براى ايمان آزموده باشد.» 🔰جابر گويد:[به آن حضرت]عرضه داشتم:يا رسول اللّه،آيا شيعيانش را نفعى از او در زمان غيبت هست‌؟ 🔆فرمود:«آرى؛سوگند به آن‌كه مرا به پيغمبرى مبعوث ساخت،آن‌ها در عصر غيبت،به نور او روشنايى مى‌گيرند و به ولايت او نفع مى‌برند؛ همچنان‌كه مردم از نور خورشيد سود مى‌برند ؛گرچه ابرى آن را بپوشاند.اى جابر، اين از مكنون سرّ الهى و مخزون علم اوست،آن را جز از اهلش مخفى بدار.» 📘سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 129 هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜٨ - حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْحَسَنِ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ عَنْ‌ سَعْدِ بْنِ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ الرَّازِيِّ‌ الْمَعْرُوفِ‌ بِعَلاَّنَ‌ الْكُلَيْنِيِّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنِي مُحَمَّدُ بْنُ‌ جَبْرَئِيلَ‌ الْأَهْوَازِيُّ‌ عَنْ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ وَ مُحَمَّدٍ ابْنَيِ‌ اَلْفَرَجِ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ إِبْرَاهِيمَ‌ بْنِ‌ مَهْزِيَارَ: أَنَّهُ‌ وَرَدَ اَلْعِرَاقَ‌ شَاكّاً مُرْتَاداً فَخَرَجَ‌ إِلَيْهِ‌ قُلْ‌ لِلْمَهْزِيَارِيِّ‌ قَدْ فَهِمْنَا مَا حَكَيْتَهُ‌ عَنْ‌ مَوَالِينَا بِنَاحِيَتِكُمْ‌ فَقُلْ‌ لَهُمْ‌ أَ مَا سَمِعْتُمُ‌ اللَّهَ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ يَقُولُ‌ يا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ آمَنُوا أَطِيعُوا اللّهَ‌ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ‌ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ‌ هَلْ‌ أُمِرَ إِلاَّ بِمَا هُوَ كَائِنٌ‌ إِلَى يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌ أَ وَ لَمْ‌ تَرَوْا أَنَّ‌ اللَّهَ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ جَعَلَ‌ لَكُمْ‌ مَعَاقِلَ‌ تَأْوُونَ‌ إِلَيْهَا وَ أَعْلاَماً تَهْتَدُونَ‌ بِهَا مِنْ‌ لَدُنْ‌ آدَمَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِلَى أَنْ‌ ظَهَرَ الْمَاضِي أَبُو مُحَمَّدٍ صَلَوَاتُ‌ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ كُلَّمَا غَابَ‌ عَلَمٌ‌ بَدَا عَلَمٌ‌ وَ إِذَا أَفَلَ‌ نَجْمٌ‌ طَلَعَ‌ نَجْمٌ‌ فَلَمَّا قَبَضَهُ‌ اللَّهُ‌ إِلَيْهِ‌ ظَنَنْتُمْ‌ أَنَّ‌ اللَّهَ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ قَدْ قَطَعَ‌ السَّبَبَ‌ بَيْنَهُ‌ وَ بَيْنَ‌ خَلْقِهِ‌ كَلاَّ مَا كَانَ‌ ذَلِكَ‌ وَ لاَ يَكُونُ‌ حَتَّى تَقُومَ‌ السَّاعَةُ وَ يَظْهَرَ أَمْرُ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌: وَ هُمْ‌ كارِهُونَ‌. 📝 از محمّد بن ابراهيم بن مهزيار نقل شده است كه در حال شكّ‌ و ترديد وارد عراق شد و اين توقيع براى وى صادر گرديد: 💠به مهزيارى بگو آنچه را از دوستان آن سامان حكايت كردى فهميديم، به آنها بگو آيا قول خداى تعالى را نشنيديد كه مى‌فرمايد: ✨ «يا أَيُّهَا الَّذِينَ‌ آمَنُوا أَطِيعُوا اللّهَ‌ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ‌ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ‌» آيا اين دستور تا روز قيامت نيست‌؟ آيا خداى تعالى پناهگاه هايى براى شما قرار نداده است كه بدان پناهنده شويد؟ آيا از زمان آدم عليه السّلام تا زمان امام گذشته ابو محمّد صلوات اللّه عليه اعلام هدايت براى شما قرار نداده است‌؟ و اگر علمى نهان شد علمى آشكار نگرديد و اگر ستاره‌اى افول كرد ستاره‌اى ندرخشيد؟ و چون خداى تعالى ابو محمّد را قبض روح كرد پنداشتيد كه او رابطۀ بين خود و خلقش را قطع كرده است‌؟ هرگز چنين نبوده و تا روز قيامت چنين نخواهد بود در آن روز امر خداى تعالى ظاهر شود و آنان ناخشنود باشند. 📕 كمال الدين و تمام النعمة - جلد2، صفحه 243 _باب ٤٥ توقيعات وارده از قائم عليه السّلام ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
24.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫کلیپ تصویری دعای ندبه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ [سوره‌ى فصّلت] [آيه‌ى ١٨] وَ أَمّا ثَمُودُ فَهَدَيْناهُمْ‌ فَاسْتَحَبُّوا الْعَمى‌ عَلَى الْهُدى‌ (و امّا قوم ثمود را،پس راهنمايى و هدايت كرديم؛ولى آنان كورى را بر هدايت ترجيح دادند و گمراهى را برگزيدند.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜[٢١٠]شرف الدّين النّجفيّ‌،قال:روى عليّ‌ بن محمّد،عن أبي جميلة،عن الحلبيّ‌،و رواه[أيضا]عليّ‌ بن الحكم،عن أبان بن عثمان،عن الفضل بن العبّاس، عن أبي عبد اللّه عليه السّلام،قال: «...قوله: كَذَّبَتْ‌ ثَمُودُ بِطَغْواها -قال:-ثمود رهط‍‌ من الشّيعة،فإنّ‌ اللّه سبحانه يقول: وَ أَمّا ثَمُودُ فَهَدَيْناهُمْ‌ فَاسْتَحَبُّوا الْعَمى‌ عَلَى الْهُدى‌ فَأَخَذَتْهُمْ‌ صاعِقَةُ‌ الْعَذابِ‌ الْهُونِ‌ فهو السّيف إذا قام القائم عليه السّلام.» 📝شرف الدّين نجفى گويد:علىّ‌ بن محمّد،از ابو جميله،از حلبى روايت كرده[و نيز]آن را علىّ‌ بن حكم،از ابان بن عثمان،از فضل بن العبّاس،از حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام روايت كرده كه آن حضرت فرمودند: «...اينكه(خداوند)مى‌فرمايد:(قوم ثمود از روى سركشى(حقايق وحى را) تكذيب كردند) ‼️فرمود:(تأويل)ثمود گروهى از شيعه است كه خداوند سبحان فرمايد:(و امّا قوم ثمود را راهنمايى و هدايت كرديم؛ولى آنان كورى را بر هدايت ترجيح دادند و گمراهى را برگزيدند.پس صاعقه‌ى عذاب خوارى آنان را گرفت)و اين عقوبت شمشير است؛آن‌گاه كه حضرت قائم عليه السّلام به پا خيزد.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 390 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ❖﷽❖ 📜٢٨٤-سعد بن عبد اللّه،عن الحسين بن عيسى العلوي،عن أبيه،عن جدّه،عن عليّ‌ بن جعفر،عن أخيه موسى بن جعفر عليه السّلام قال: إذا فقد الخامس من ولد السّابع من الأئمّة،فاللّه اللّه في أديانكم لا يزيلنّكم عنها أحد. يا بنيّ‌ إنّه لا بدّ لصاحب هذا الأمر من غيبة حتّى يرجع عن هذا الأمر من كان يقول به،إنّما هي محنة من اللّه امتحن(اللّه تعالى)بها خلقه. 📝على بن جعفر از برادر بزرگوارش موسى بن جعفر عليهما السّلام نقل مى‌كند كه حضرت فرمودند: 🕯وقتى كه امام پنجمين از اولاد امام هفتم مفقود گردد،در خصوص دين خود به خداوند متعال توكل كنيد تا كسى نتواند دينتان را از شما بگيرد. ⚠️پسرم!صاحب اين امر را حتما غيبتى خواهد بود تا اين‌كه به سبب آن حتى كسانى كه به وجود آن حضرت اعتقاد دارند از عقيده خودشان برمى‌گردند.غيبت آن حضرت امرى است كه خداوند متعال به وسيله آن بندگانش را امتحان مى‌كند. 📘 کتاب الغیبة، صفحه 589 شیخ طوسی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى فجر] [آيه‌ى ٥-٢] وَ الْفَجْرِ* وَ لَيالٍ‌ عَشْرٍ* وَ الشَّفْعِ‌ وَ الْوَتْرِ* وَ اللَّيْلِ‌ إِذا يَسْرِ (سوگند به فجر(سپيده‌دم كه جهان روى روشنايى مى‌بيند) *و به شب‌هاى ده‌گانه*و به جفت و به فرد*و به شب؛ آن‌گاه كه ادامه يابد(تا به روز روشن برسد).) ✨🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[288]شرف الدّين النّجفيّ‌،قال:روي بالإسناد مرفوعا عن عمرو بن شمر، عن جابر بن يزيد الجعفيّ‌،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال:«قوله عزّ و جلّ‌: وَ الْفَجْرِ هو القائم عليه السّلام، وَ لَيالٍ‌ عَشْرٍ الأئمّة عليهم السّلام من الحسن إلى الحسن، وَ الشَّفْعِ‌ أمير المؤمنين و فاطمة عليهما السّلام، وَ الْوَتْرِ هو اللّه وحده لا شريك له، وَ اللَّيْلِ‌ إِذا يَسْرِ هي دولة حبتر فهي تسري إلى دولة القائم عليه السّلام.» 📝شرف الدّين نجفى گويد:به سند مرفوع،از عمرو بن شمر از جابر بن يزيد جعفى، از حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام روايت آمده است كه فرمودند: ⬅️«(در)فرمودۀ خداى-عزّ و جلّ‌-: 🌅 وَ الْفَجْرِ فجر همان قائم عليه السّلام است. ✅ لَيالٍ‌ عَشْرٍ امامان عليهم السّلام از حسن(مجتبى)تا حسن(عسكرى)اند. ✴️ وَ الشَّفْعِ‌ اميرالمؤمنين و فاطمه عليهماالسّلام‌اند. ♥️وَ الْوَتْرِ همان خداوند يكتاست كه هيچ شريك ندارد. 🔳وَ اللَّيْلِ‌ إِذا يَسْرِ منظور دولت حبتر است كه تا دولت حضرت قائم عليه السّلام ادامه دارد.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 507 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ [سوره‌ى شورى] [آيه‌ى ٢١-٢٠] اَللّهُ‌ لَطِيفٌ‌ بِعِبادِهِ‌ يَرْزُقُ‌ مَنْ‌ يَشاءُ وَ هُوَ الْقَوِيُّ‌ الْعَزِيزُ* مَنْ‌ كانَ‌ يُرِيدُ حَرْثَ‌ الْآخِرَةِ‌ نَزِدْ لَهُ‌ فِي حَرْثِهِ‌ وَ مَنْ‌ كانَ‌ يُرِيدُ حَرْثَ‌ الدُّنْيا نُؤْتِهِ‌ مِنْها وَ ما لَهُ‌ فِي الْآخِرَةِ‌ مِنْ‌ نَصِيبٍ‌ (خداوند به بندگان خود لطف بسيار دارد.به هركس بخواهد روزى مى‌دهد و(بر هر چيز)تواناى مطلق و مقتدر غالب است. هرآن‌كه حاصل كشت آخرت را مى‌خواهد،ما بذرى را كه كاشته است مى‌افزاييم(و آن را به‌طور كامل حاصل مى‌دهيم)و هركس فقط‍‌ حاصل كشت دنيا را بخواهد،از آن سهمى به او مى‌دهيم؛ولى ديگر در آخرت بهره‌اى نخواهد داشت.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤 📜[٢١٨]محمّد بن يعقوب،عن محمّد بن يحيى:عن سلمة بن الخطّاب،عن الحسن بن عبد الرّحمن،عن عليّ‌ بن أبي حمزة،عن أبي بصير،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام، قال: قلت: اَللّهُ‌ لَطِيفٌ‌ بِعِبادِهِ‌ يَرْزُقُ‌ مَنْ‌ يَشاءُ ؟قال:«ولاية أمير المؤمنين عليه السّلام.» قلت: مَنْ‌ كانَ‌ يُرِيدُ حَرْثَ‌ الْآخِرَةِ‌ ؟قال:«معرفة أمير المؤمنين و الأئمّة عليهم السّلام.» نَزِدْ لَهُ‌ فِي حَرْثِهِ‌ ؟قال:«نزيده منها.»قال:«يستوفي نصيبه من دولتهم.» وَ مَنْ‌ كانَ‌ يُرِيدُ حَرْثَ‌ الدُّنْيا نُؤْتِهِ‌ مِنْها وَ ما لَهُ‌ فِي الْآخِرَةِ‌ مِنْ‌ نَصِيبٍ‌ ؟قال: «ليس له في دولة الحقّ‌ مع القائم عليه السّلام نصيب.» 📝محمّد بن يعقوب،از محمّد بن يحيى،از سلمة بن الخطّاب،از حسن بن عبد الرّحمن،از علىّ‌ بن ابى حمزه،از ابو بصير،از حضرت ابى عبد اللّه صادق عليه السّلام آورده كه راوى گويد: ⬅️پرسيدم:(خداوند به بندگانش لطف بسيار دارد.هركه را بخواهد روزى مى‌دهد) (چه توضيحى دارد)؟ 🕊فرمود:«يعنى ولايت اميرالمؤمنين عليه السّلام(را روزى مى‌دهد).» ⬅️گفتم:(هركس حاصل كشت آخرت را مى‌خواهد)؟ 🌺فرمود:«معرفت اميرالمؤمنين و امامان عليهم السّلام.» ⬅️(در كشتش مى‌افزاييم)؟ 💎فرمود:«بر معرفتش مى‌افزاييم.»فرمود:«تا بهره‌اش را از دولت امامان عليهم السّلام دريافت دارد.» ⬅️(و هركس فقط‍‌ حاصل كشت دنيا را بخواهد،از آن سهمى به او مى‌دهيم؛ولى ديگر در آخرت بهره‌اى نخواهد داشت)؟فرمود: 🔺«در دولت حق،با حضرت قائم عليه السّلام نصيب و بهره‌اى برايش نخواهد بود.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 403 سیدهاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜[25-8]حَدَّثَنَا أَبُو الْحَسَنِ‌ مُحَمَّدُ [بْنُ‌ ] عَلِيِّ‌ بْنِ‌ الشَّاهِ‌ الْفَقِيهُ‌ الْمَرْوَرُوذِيُّ‌ بِمَرْوَرُوذَ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَبُو حَامِدٍ أَحْمَدُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ الْحُسَيْنِ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا أَبُو يَزِيدَ أَحْمَدُ بْنُ‌ خَالِدٍ الْخَالِدِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ صَالِحٍ‌ التَّمِيمِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ حَاتِمٍ‌ الْقَطَّانُ‌ عَنْ‌ حَمَّادِ بْنِ‌ عَمْرٍو عَنِ‌ اَلْإِمَامِ‌ جَعْفَرِ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَنْ‌ جَدِّهِ‌ عَنْ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ أَبِي طَالِبٍ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فِي حَدِيثٍ‌ طَوِيلٍ‌: فِي وَصِيَّةِ‌ النَّبِيِّ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ يَذْكُرُ فِيهَا أَنَّ‌ رَسُولَ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ قَالَ‌ لَهُ‌ يَا عَلِيُّ‌ وَ اعْلَمْ‌ أَنَّ‌ أَعْجَبَ‌ النَّاسِ‌ إِيمَاناً وَ أَعْظَمَهُمْ‌ يَقِيناً قَوْمٌ‌ يَكُونُونَ‌ فِي آخِرِ الزَّمَانِ‌ لَمْ‌ يَلْحَقُوا النَّبِيَّ‌ وَ حَجَبَتْهُمُ‌ الْحُجَّةُ‌ فَآمَنُوا بِسَوَادٍ عَلَى بَيَاضٍ‌. 📝امام صادق از پدران بزرگوارشان از عليّ‌ بن أبى طالب صلوات اللّه عليهم اجمعين - در ضمن حديثى طولانى كه وصيّت پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلّم را ذكر مى‌كند - چنين روايت كرده است كه رسول خدا به عليّ‌ فرمود: 🕊 اى عليّ‌! بدان كه شگفت‌انگيزترين مردم از جهت ايمان و عظيم‌ترين آنها از روى يقين، مردمى هستند كه در آخر الزّمان خواهند بود پيامبر را نديده‌اند و از امام نيز محجوبند، امّا به سیاهی كه بر سفیدی رقم خورده است (قران مجید) ايمان دارند. 📚 كمال الدين و تمام النعمة - جلد1، صفحه 538 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
4_5906833939112133645.pdf
2.09M
📚شرح قرآنی دعای ندبه pdf حجت الاسلام و المسلمين محسن قرائتى @zameneashkbook
❖﷽❖ [سوره‌ى فتح] [آيه‌ى ٢٦] ...لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِينَ‌ كَفَرُوا مِنْهُمْ‌ عَذاباً أَلِيماً (اگر(آن عناصر كفر و ايمان)از هم جدا مى‌شدند،همانا گروه كافر از ايشان را به عذابى دردناك كيفر مى‌داديم.) 🌤✨🌤✨🌤✨ 📜ابن بابويه،قال:حدّثنا المظفّر بن جعفر بن المظفّر العلويّ‌ رحمه اللّه،قال: حدّثنا جعفر بن محمّد بن مسعود،عن أبيه،عن عليّ‌ بن محمّد،عن أحمد بن محمّد،عن الحسن بن محبوب،عن إبراهيم الكرخيّ‌،قال: قلت لأبي عبد اللّه عليه السّلام-أو قال له رجل-:أصلحك اللّه،أ لم يكن عليّ‌ عليه السّلام قويّا في دين اللّه[عزّ و جلّ‌]؟قال:«بلى.» فقال:[ف‍‌]كيف ظهر عليه القوم،و كيف لم يدفعهم،و ما منعه من ذلك‌؟ قال عليه السّلام:«آية في كتاب اللّه عزّ و جلّ‌ منعته.» قال:قلت:و أيّة آية[هي]؟ قال:«قوله عزّ و جلّ‌: لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِينَ‌ كَفَرُوا مِنْهُمْ‌ عَذاباً أَلِيماً إنّه كان للّه عزّ و جلّ‌ ودايع مؤمنون في أصلاب قوم كافرين و منافقين،فلم يكن عليّ‌ عليه السّلام ليقتل الآباء حتّى تخرج الودائع،فلمّا خرجت الودائع ظهر على من ظهر فقاتله،و كذلك قائمنا أهل البيت لن يظهر أبدا حتّى تظهر ودايع اللّه عزّ و جلّ‌ فإذا ظهرت،ظهر على من ظهر فقتله.» 💎ابن بابويه گويد:مظفّر بن جعفر بن مظفّر علوى رحمه اللّه برايمان حديث آورد،وى گفت:جعفر بن محمّد بن مسعود،از پدرش،از علىّ‌ بن محمّد،از احمد بن محمّد،از حسن بن محبوب،از ابراهيم كرخى برايمان حديث آورد كه گفت:به حضرت ابو عبد اللّه امام صادق عليه السّلام عرضه داشتم(يا مردى به آن حضرت عرضه داشت): أصلحك اللّه ،آيا حضرت على عليه السّلام در دين خداى[عزّ و جلّ‌]قوى(و ثابت) نبود؟فرمود:«چرا.» عرض كردم:پس چگونه قوم بر او چيره شدند و چگونه آن‌ها را نراند؟چه چيز آن حضرت را از اين كار بازداشت ؟ امام عليه السّلام فرمود:«آيه‌اى در كتاب خداى-عزّ و جلّ‌-آن حضرت را بازداشت .» راوى گويد:عرض كردم:كدامين آيه‌؟فرمود:«قول خداى-عزّ و جلّ‌-:(اگر(آن عناصر كفر و ايمان)از هم جدا مى‌شدند،همانا افراد كافر از ايشان را به عذابى دردناك معذّب مى‌ساختيم).خداى-عزّ و جلّ‌-سپرده‌هاى مؤمنى در اصلاب افراد كافر و منافق داشت. 🕊پس على عليه السّلام پدران را نمى‌كشت تا اينكه آن وديعه‌ها بيرون آيند و چون آن ودايع بيرون آمدند،آن حضرت به كشتن آنان اقدام كرد و همين‌طور قائم ما اهل البيت ابدا. ظاهر نخواهد شد تا اينكه سپرده‌هاى خداى-عزّ و جلّ‌-بيرون آيند و چون ظاهر گردند،آن حضرت نيز آشكار خواهد شد و(مخالفان را)خواهد كشت.» 🕯عليّ‌ بن إبراهيم،قال:حدّثنا أحمد بن عليّ‌،قال:حدّثنا الحسين بن عبد اللّه السّعديّ‌،قال:حدّثنا الحسن بن موسى الخشّاب،عن عبد اللّه بن الحسن عن بعض أصحابه،عن فلان الكرخيّ‌ قال: قال رجل لأبي عبد اللّه عليه السّلام:أ لم يكن عليّ‌ عليه السّلام قويّا في بدنه،قويّا في أمر اللّه‌؟قال[له]أبو عبد اللّه عليه السّلام:«بلى.»قال[له]:فما منعه أن يدفع أو يمتنع‌؟ قال عليه السّلام:«[قد]سألت فافهم الجواب،منع عليّا من ذلك آية من كتاب اللّه.»فقال:و أيّ‌ آية‌؟فقرأ: « لَوْ تَزَيَّلُوا لَعَذَّبْنَا الَّذِينَ‌ كَفَرُوا مِنْهُمْ‌ عَذاباً أَلِيماً إنّه كان للّه ودايع مؤمنون في أصلاب قوم كافرين و منافقين،فلم يكن عليّ‌ عليه السّلام ليقتل الآباء حتّى تخرج الودائع،فلمّا خرج ظهر على من ظهر و قتله. و كذلك قائمنا أهل البيت لن يظهر أبدا حتّى تخرج ودايع اللّه،فإذا خرجت،ظهر على من ظهر فيقتله.» 📝علىّ‌ بن ابراهيم گويد:احمد بن على حديثمان داد،وى گفت:حسين بن عبد اللّه سعدى حديثمان داد و گفت:حسن بن موسى خشّاب حديثمان داد،از عبد اللّه بن الحسن،از يكى از اصحابش،از فلان كرخى،كه گفت:مردى به حضرت ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام عرضه داشت:آيا حضرت على عليه السّلام از لحاظ‍‌ بدن نيرومند و در كار خداوند قوى نبود؟امام صادق عليه السّلام فرمود:«چرا.»آن مرد عرض كرد:پس آن حضرت را چه بازداشت از اينكه(از حقّش)دفاع يا(از غصب حقّش)جلوگيرى كند؟ 🌠امام صادق عليه السّلام فرمود:«سؤال كردى؛پس جواب را بفهم.يك آيه از كتاب خدا، حضرت على عليه السّلام را از اين كار بازداشت.»پرسيد:كدام آيه‌؟حضرتش اين آيه را خواند:«(اگر(آن عناصر كفر و ايمان)از هم جدا مى‌شدند،همانا افراد كافر از ايشان را به عذابى دردناك معذّب مى‌ساختيم).همانا خداوند را سپرده‌هاى مؤمنى بود در اصلاب قومى كافر و منافق.امير مؤمنان عليه السّلام پدران را نمى‌كشت تا اينكه آن سپرده‌ها بيرون آيند و چون بيرون آمدند،به قتال منحرفان پرداخت. 🌺همين‌طور است قائم ما اهل البيت كه هيچ‌گاه ظاهر نخواهد شد تا اينكه ودايع و سپرده‌هاى الهى بيرون آيند.پس چون خارج شدند،بر آن‌كه بايد چيره گردد و (دشمن را)به قتل رساند.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن-سیدبحرانی @Aldolatahalzahraeyah
❖﷽❖ 📜حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ أَحْمَدَ الشَّيْبَانِيُّ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ الْكُوفِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا سَهْلُ‌ بْنُ‌ زِيَادٍ عَنْ‌ عَبْدِ الْعَظِيمِ‌ بْنِ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ الْحَسَنِيِّ‌ قَالَ‌ سَمِعْتُ‌ أَبَا الْحَسَنِ‌ عَلِيَّ‌ بْنَ‌ مُحَمَّدٍ الْعَسْكَرِيَّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ يَقُولُ‌: مَعْنَى الرَّجِيمِ‌ أَنَّهُ‌ مَرْجُومٌ‌ بِاللَّعْنِ‌ مَطْرُودٌ مِنْ‌ مَوَاضِعِ‌ الْخَيْرِ لاَ يَذْكُرُهُ‌ مُؤْمِنٌ‌ إِلاَّ لَعَنَهُ‌ وَ إِنَّ‌ فِي عِلْمِ‌ اللَّهِ‌ السَّابِقِ‌ أَنَّهُ‌ إِذَا خَرَجَ‌ الْقَائِمُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ لاَ يَبْقَى مُؤْمِنٌ‌ فِي زَمَانِهِ‌ إِلاَّ رَجَمَهُ‌ بِالْحِجَارَةِ‌ كَمَا كَانَ‌ قَبْلَ‌ ذَلِكَ‌ مَرْجُوماً بِاللَّعْنِ‌ . 📝عبد العظيم بن عبد اللّه حسنى گويد: از امام دهم عليه السلام شنيدم كه مى‌فرمود: مفهوم «رجيم» (در آيات قرآن مانند «مِنَ‌ الشَّيْطانِ‌ الرَّجِيمِ‌» (آل عمران ٣٦) و پنج آيه در سوره‌هاى ديگر) آن است كه «شيطان» با لعن از درگاه خدا رانده شده، و از هر جاى خير و نيكى دور شده، مؤمن او را ياد نكند جز بر او لعنت فرستد، براستى در علم خدا گذشته است: 💢وقتى حضرت قائم آل محمّد صلّى اللّه عليه و آله ظهور كند، در زمان او مؤمنى نماند مگر اينكه شيطان را رجم كند و با سنگ او را از خود دور نمايد چنانچه پيش از آنهم آماج لعن آنان مى‌بوده است. 📚 معانی الأخبار - جلد1، صفحه 322/باب ٧٢ ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى بروج] [آيه‌ى ٢] وَ السَّماءِ ذاتِ‌ الْبُرُوجِ‌ (سوگند به آسمان كه برج‌ها(و كاخ‌هاى باعظمت)دارد.) 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜المفيد،في كتاب الاختصاص:عن محمّد بن عليّ‌ بن بابويه،قال: حدّثنا محمّد بن موسى بن المتوكّل،عن محمّد بن أبي عبد اللّه الكوفيّ‌،عن موسى بن عمران،عن عمّه الحسين بن يزيد،عن عليّ‌ بن سالم عن أبيه،عن سالم بن دينار، عن سعد بن ظريف،عن الأصبغ بن نباتة،قال:سمعت ابن عبّاس يقول: قال رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلم:«ذكر اللّه عزّ و جلّ‌ عبادة،و ذكري عبادة،و ذكر عليّ‌ عبادة،و ذكر الأئمّة من ولده عبادة،و الّذي بعثني بالنّبوّة و جعلني خير البريّة، إنّ‌ وصيّي لأفضل الأوصياء و إنّه لحجّة اللّه على عباده و خليفته على خلقه،و من ولده الأئمّة الهداة بعدي،بهم يحبس اللّه العذاب عن أهل الأرض،و بهم يمسك السّماء أن تقع على الأرض إلاّ بإذنه و بهم يمسك الجبال أن تميد بهم،و بهم يسقي خلقه الغيث،و بهم يخرج النّبات. أولئك أولياء اللّه حقّا و خلفاؤه ٢صدقا،عدّتهم عدّة الشّهور و هي اثنا عشر شهرا،و عدّتهم عدّة نقباء موسى بن عمران.» ثمّ‌ تلا عليه الصّلاة و السلام هذه الآية: وَ السَّماءِ ذاتِ‌ الْبُرُوجِ‌ ثمّ‌ قال:«أ تقدّر- يا ابن عبّاس-أنّ‌ اللّه يقسم بالسّماء ذات البروج و يعني به السّماء و بروجها؟!» قلت:يا رسول اللّه فما ذاك‌؟قال:«أمّا السّماء فأنا،و أمّا البروج فالأئمّة بعدي أوّلهم عليّ‌ و آخرهم المهديّ‌ صلوات اللّه عليهم أجمعين.» 📝شيخ مفيد در كتاب الاختصاص از محمّد بن علىّ‌ بن بابويه آورده كه گويد: محمّد بن موسى بن متوكّل از محمّد بن ابى عبد اللّه كوفى،از موسى بن عمران،از عمويش حسين بن يزيد،از علىّ‌ بن سالم،از پدرش،از سالم بن دينار،از سعد بن ظريف،از اصبغ بن نباته حديثمان داد كه گفت:شنيدم ابن عبّاس مى‌گفت: 🕯رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلم فرمود:«ذكر خداوند-عزّ و جلّ‌-عبادت است و ياد من عبادت است و ياد على عبادت است و ياد امامان از فرزندانش عبادت است. 💎سوگند به آن‌كه مرا به نبوّت برانگيخت و بهترين مخلوقات قرار داد،وصىّ‌ من برترين اوصياى خداست و همانا او حجّت خداوند بر بندگانش و خليفه‌ى او بر خلق است و از فرزندانش امامان هدايتگر بعد از من‌اند. 🌸بديشان،خداوند عذاب را از اهل زمين مى‌راند و به سبب آنان،آسمان را-از اينكه بر زمين افتد-نگاه مى‌دارد؛جز به اذن او و به(ميمنت وجود)آنان،كوه‌ها را نگاه مى‌دارد كه به حركت درآيند و به(واسطه‌ى) ايشان،بر آفريدگان خويش باران مى‌بارد و به(خاطر)آنان،گياه مى‌روياند. 🌙ايشان‌اند به حق،اولياى خداوند و خلفاى راستين من،شمار ايشان همان تعداد ماه‌هاست كه دوازده ماه است و به شمار نقباى موسى بن عمران.» 🕯سپس(پيامبر اكرم صلّى اللّه عليه و آله و سلم)اين آيه را تلاوت فرمود:(سوگند به آسمان كه برج‌ها (و كاخ‌هاى باعظمت)دارد)آن‌گاه افزود:«ابن عبّاس!آيا چنين مى‌پندارى كه خداوند به آسمان داراى برج‌ها سوگند ياد كند و منظورش همان آسمان و برج‌هاى آن باشد؟!» عرض كردم:يا رسول اللّه،پس(معنى آن)چيست‌؟ ♥️فرمود:«آسمان من‌ام و برج‌ها امامان بعد از من‌اند.اوّلينشان على و آخرينشان مهدى است.صلوات اللّه عليهم اجمعين.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 501 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ [24-2]حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ مُوسَى بْنِ‌ الْمُتَوَكِّلِ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ‌ الْكُوفِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُوسَى بْنُ‌ عِمْرَانَ‌ النَّخَعِيُّ‌ عَنْ‌ عَمِّهِ‌ الْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ يَزِيدَ عَنِ‌ اَلْحَسَنِ‌ بْنِ‌ عَلِيِّ‌ بْنِ‌ سَالِمٍ‌ عَنْ‌ أَبِيهِ‌ عَنْ‌ أَبِي حَمْزَةَ‌ عَنْ‌ سَعِيدِ بْنِ‌ جُبَيْرٍ عَنْ‌ عَبْدِ اللَّهِ‌ بْنِ‌ عَبَّاسٍ‌ قَالَ‌ قَالَ‌ رَسُولُ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ : إِنَّ‌ اللَّهَ‌ تَبَارَكَ‌ وَ تَعَالَى اطَّلَعَ‌ إِلَى الْأَرْضِ‌ اطِّلاَعَةً‌ فَاخْتَارَنِي مِنْهَا فَجَعَلَنِي نَبِيّاً ثُمَّ‌ اطَّلَعَ‌ الثَّانِيَةَ‌ فَاخْتَارَ مِنْهَا عَلِيّاً فَجَعَلَهُ‌ إِمَاماً ثُمَّ‌ أَمَرَنِي أَنْ‌ أَتَّخِذَهُ‌ أَخاً وَ وَلِيّاً وَ وَصِيّاً وَ خَلِيفَةً‌ وَ وَزِيراً فَعَلِيٌّ‌ مِنِّي وَ أَنَا مِنْ‌ عَلِيٍّ‌ وَ هُوَ زَوْجُ‌ ابْنَتِي وَ أَبُو سِبْطَيَّ‌ الْحَسَنِ‌ وَ اَلْحُسَيْنِ‌ أَلاَ وَ إِنَّ‌ اللَّهَ‌ تَبَارَكَ‌ وَ تَعَالَى جَعَلَنِي وَ إِيَّاهُمْ‌ حُجَجاً عَلَى عِبَادِهِ‌ وَ جَعَلَ‌ مِنْ‌ صُلْبِ‌ اَلْحُسَيْنِ‌ أَئِمَّةً‌ يَقُومُونَ‌ بِأَمْرِي وَ يَحْفَظُونَ‌ وَصِيَّتِي التَّاسِعُ‌ مِنْهُمْ‌ قَائِمُ‌ أَهْلِ‌ بَيْتِي وَ مَهْدِيُّ‌ أُمَّتِي أَشْبَهُ‌ النَّاسِ‌ بِي فِي شَمَائِلِهِ‌ وَ أَقْوَالِهِ‌ وَ أَفْعَالِهِ‌ - يَظْهَرُ بَعْدَ غَيْبَةٍ‌ طَوِيلَةٍ‌ وَ حَيْرَةٍ‌ مُضِلَّةٍ‌ فَيُعْلِنُ‌ أَمْرَ اللَّهِ‌ وَ يُظْهِرُ دِينَ‌ اللَّهِ‌ جَلَّ‌ وَ عَزَّ يُؤَيَّدُ بِنَصْرِ اللَّهِ‌ وَ يَنْصُرُ بِمَلاَئِكَةِ‌ اللَّهِ‌ فَيَمْلَأُ الْأَرْضَ‌ قِسْطاً وَ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ‌ جَوْراً وَ ظُلْماً. 📝عبد اللّه بن عبّاس از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله و سلّم روايت كند كه فرمود: 🕊خداى تعالى بر زمين نگاهى افكند و مرا از آن ميان برگزيد و پيامبر گردانيد، 🕊سپس دوم بار نظرى افكند و عليّ‌ را برگزيد و او را امام گردانيد، سپس به من فرمان داد كه او را برادر و ولىّ‌ و وصىّ‌ و خليفۀ خود سازم، پس عليّ‌ از من است و من از عليّ‌، و او شوهر دخترم فاطمه و پدر دو سبطم حسن و حسين است، بدانيد كه خداى تعالى مرا و ايشان را حجّتهاى بر بندگانش قرار داده است 🔅 و از فرزندان حسين امامانى را قرار داده است كه به امر من قيام كنند و وصيّت مرا نگهدارند 💗و نهمين آنها قائم اهل بيتم و مهدى امّتم است كه در شمايل و اقوال و افعال شبيه‌ترين مردم به من است، او پس از غيبتى طولانى و حيرتى گمراه‌كننده ظهور كند و دين خداى تعالى را چيره گرداند 💠 و به يارى خدا و نصرت ملائكۀ خدا مؤيّد باشد، زمين را از عدل و داد آكنده سازد همان گونه كه پر از ظلم و جور شده باشد. 📚 كمال الدين و تمام النعمة - جلد1، صفحه 484 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ «وَإِذِ ابْتَلَی إِبْرَاهِیمَ رَبُّهُ بِکَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُن» (بقره: 124) هنگامی که ابراهیم را پروردگارش با کلماتی امتحان نمود، پس آن کلمات را تمام کرد. 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜٥٧ - حَدَّثَنَا عَلِيُّ‌ بْنُ‌ أَحْمَدَ بْنِ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عِمْرَانَ‌ الدَّقَّاقُ‌ رَضِيَ‌ اللَّهُ‌ عَنْهُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا حَمْزَةُ‌ بْنُ‌ الْقَاسِمِ‌ الْعَلَوِيُّ‌ الْعَبَّاسِيُّ قَالَ‌ حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بْنُ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ مَالِكٍ‌ الْكُوفِيُّ‌ الْفَزَارِيُّ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ الْحُسَيْنِ‌ بْنِ‌ زَيْدٍ الزَّيَّاتُ‌ قَالَ‌ حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ‌ زِيَادٍ الْأَزْدِيُّ‌ عَنِ‌ اَلْمُفَضَّلِ‌ بْنِ‌ عُمَرَ عَنِ‌ الصَّادِقِ‌ جَعْفَرِ بْنِ‌ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ قَالَ‌: سَأَلْتُهُ‌ عَنْ‌ قَوْلِ‌ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌: وَ إِذِ ابْتَلى‌ إِبْراهِيمَ‌ رَبُّهُ‌ بِكَلِماتٍ‌ فَأَتَمَّهُنَّ‌٤ مَا هَذِهِ‌ الْكَلِمَاتُ‌ - قَالَ‌ هِيَ‌ الْكَلِمَاتُ‌ الَّتِي تَلَقَّاهَا آدَمُ‌ مِنْ‌ رَبِّهِ‌ فَتَابَ‌ اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ هُوَ أَنَّهُ‌ قَالَ‌ أَسْأَلُكَ‌ بِحَقِّ‌ مُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ‌ وَ فَاطِمَةَ‌ وَ الْحَسَنِ‌ وَ الْحُسَيْنِ‌ إِلاَّ تُبْتَ‌ عَلَيَّ‌ فَتَابَ‌ اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ إِنَّهُ‌ هُوَ التَّوّابُ‌ الرَّحِيمُ‌ فَقُلْتُ‌ لَهُ‌ يَا ابْنَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ فَمَا يَعْنِي عَزَّ وَ جَلَّ‌ بِقَوْلِهِ‌: فَأَتَمَّهُنَّ‌قَالَ‌ يَعْنِي فَأَتَمَّهُنَّ‌ إِلَى الْقَائِمِ‌ اثْنَيْ‌ عَشَرَ إِمَاماً تِسْعَةً‌ مِنْ‌ وُلْدِ الْحُسَيْنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌قَالَ‌ اَلْمُفَضَّلُ‌ فَقُلْتُ‌ يَا ابْنَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ فَأَخْبِرْنِي عَنْ‌ قَوْلِ‌ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌: وَ جَعَلَها كَلِمَةً‌ باقِيَةً‌ فِي عَقِبِهِ‌١ قَالَ‌ يَعْنِي بِذَلِكَ‌ الْإِمَامَةَ‌ جَعَلَهَا اللَّهُ‌ تَعَالَى فِي عَقِبِ‌ الْحُسَيْنِ‌إِلَى يَوْمِ‌ الْقِيَامَةِ‌ قَالَ‌ فَقُلْتُ‌ لَهُ‌ يَا ابْنَ‌ رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ فَكَيْفَ‌ صَارَتِ‌ الْإِمَامَةُ‌ فِي وُلْدِ الْحُسَيْنِ‌دُونَ‌ وُلْدِ الْحَسَنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ هُمَا جَمِيعاً وَلَدَا رَسُولِ‌ اللَّهِ‌ صَلَّى اللَّهُ‌ عَلَيْهِ‌ وَ آلِهِ‌ وَ سِبْطَاهُ‌ وَ سَيِّدَا شَبَابِ‌ أَهْلِ‌ اَلْجَنَّةِ‌ فَقَالَ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ إِنَّ‌ مُوسَى وَ هَارُونَ‌ كَانَا نَبِيَّيْنِ‌ مُرْسَلَيْنِ‌ وَ أَخَوَيْنِ‌ فَجَعَلَ‌ اللَّهُ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ النُّبُوَّةَ‌ فِي صُلْبِ‌ هَارُونَ‌ دُونَ‌ صُلْبِ‌ مُوسَى عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ وَ لَمْ‌ يَكُنْ‌ لِأَحَدٍ أَنْ‌ يَقُولَ‌ لِمَ‌ فَعَلَ‌ ذَلِكَ‌ وَ إِنَّ‌ الْإِمَامَةَ‌ خِلاَفَةُ‌ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَلَّ‌ فِي أَرْضِهِ‌ وَ لَيْسَ‌ لِأَحَدٍ أَنْ‌ يَقُولَ‌ لِمَ‌ جَعَلَهُ‌ اللَّهُ‌ فِي صُلْبِ‌ الْحُسَيْنِ‌ دُونَ‌ صُلْبِ‌ الْحَسَنِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ لِأَنَّ‌ اللَّهَ‌ تَبَارَكَ‌ وَ تَعَالَى هُوَ الْحَكِيمُ‌ فِي أَفْعَالِهِ‌ لا يسْئَلُ‌ عَمّا يَفْعَلُ‌ وَ هُمْ‌ يُسْئَلُونَ‌ ادامه مطلب(ترجمه)👇👇 @Aldolatahalzahraeyah
📝مفضّل بن عمر گويد: از امام صادق عليه السّلام از اين قول خداى سبحان پرسش كردم ❓ «وَ إِذِ ابْتَلى‌ إِبْراهِيمَ‌ رَبُّهُ‌ بِكَلِماتٍ‌». كه اين چه كلماتى است‌؟ فرمود: همان كلماتى است كه آدم آن را از پروردگارش دريافت كرد و بر زبان جارى نمود و خداوند توبه‌اش را پذيرفت و آن اين كلمات است كه گفت: 💟«أسألك بحقّ‌. محمّد و عليّ‌ و فاطمة و الحسن و الحسين إلاّ تبت عليّ‌».. و خداوند توبه او را پذيرفت كه او توّاب و رحيم است. ⁉️گفتم: اى فرزند رسول خدا! منظور خداى تعالى از جملۀ «فأتمّهنّ‌» چه بوده است‌؟ ✅فرمود: يعنى ائمّه دوازده‌گانه را به قائم تمام مى‌كند كه نه امام آنها از فرزندان حسين عليه السّلام خواهند بود. ❓مفضّل گويد: گفتم: اى فرزند رسول خدا! مرا از معنى اين كلام الهى كه مى‌فرمايد: «وَ جَعَلَها كَلِمَةً‌ باقِيَةً‌ فِي عَقِبِهِ‌»آگاه كنيد: ❇️فرمود مقصود از آن امامت است كه خداى تعالى آن را تا روز قيامت در دنبالۀ حسين عليه السّلام قرار داد. گويد: ❓گفتم: اى فرزند رسول خدا! چرا امامت اختصاص به فرزندان حسين عليه السّلام يافت نه فرزندان حسن عليه السّلام، در حالى كه آنها هر دو فرزندان رسول خدا و دو سبط‍‌ او و سيّد جوانان بهشت هستند؟ ✴️فرمود: موسى و هارون دو پيامبر مرسل و دو برادر بودند و خداى تعالى پيامبرى را در سلالۀ هارون قرار داد نه در سلالۀ موسى، هيچ يك از آن دو پيامبر را نسزد كه بگويد: چرا خداوند چنين كرده است‌؟ و امامت مأموريت از سوى حقّ‌ تعالى در زمين است و هيچ كس را نسزد كه بگويد: چرا آن را در سلالۀ حسين قرار داده است و نه حسن، زيرا خداى تعالى در جميع افعالش حكيم است از كردارش پرسش نشود امّا از افعال آنها پرسش شود. 📘كمال الدين و تمام النعمة -جلد 2، صفحه 41 ابن بابویه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
4_575431248642572473.mp3
4.04M
💎 زیارت آل یس 💎 🌱 استاد فرهمند 🌱 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
هدایت شده از کانال اطلاع رسانی جلسات حضوری خادم الحسین محمد حسین تبع منش
کلاس شرح و تفسیر زیارت عاشوراء ‍ ‍ ‍ سلام علیکم خواهرها روزهای یکشنبه از ساعت 9 و ربع صبح حتما سر ساعت تشریف بیاورید .سر ساعت کلاس تشکیل می شود حتی باکمترین نفرات موضوع جلسه:ادامه السلام علیک و علی الارواح التی حلت بفنائک دوستان سوالاتی در این رابطه دارند و یا مطالب و روایاتی در جلسه مطرح کنند. حتما دوستان خود را با خود بیاورید. آدرس: فلکه چهارم تهرانپارس ' شهرک فرهنگیان علی بن موسی الرضا ع، مسجد شهرک ‌ التماس دعا کانال اطلاع رسانی جلسات استاد تابع منش ‌ التماس دعا کانال اطلاع رسانی جلسات استاد تابع منش https://t.me/joinchat/AAAAAEJhNdDxXU7gynjPtQ ادرس کانال در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1070596117C2e808a7d8a
قالَتْ فاطمة الزهراء علیها السلام امّا وَاللّهِ، لَوْتَرَكُوا الْحَقَّ عَلى اهْلِهِ وَاتَّبَعُوا عِتْرَةَ نَبیّه ، لَمّا اخْتَلَفَ فِى اللّهِ اثْنانِ، وَلَوَرِثَها سَلَفٌ عَنْ سَلَفٍ، وَخَلْفٌ بَعْدَ خَلَفٍ حَتّى یَقُومَ قائِمُنا، التّاسِعُ مِنْ وُلْدِ الْحُسَیْنِ عَلَیْهِالسَّلام . 📚(بحارالا نوار: ج 36، ص 352) به خدا سوگند، اگر حقّ یعنى خلافت و امامت را به اهلش سپرده بودند؛ و از عترت و اهل بیت پیامبر صلوات اللّه علیهم پیروى و متابعت كرده بودند حتّى دو نفر هم با یكدیگر درباره خدا و دین اختلاف نمى كردند. و مقام خلافت و امامت توسط افراد شایسته یكى پس از دیگرى منتقل مى گردید و در نهایت تحویل قائم آل محمّد عجّل اللّه فرجه الشّریف ، و صلوات اللّه علیهم اجمعین مى گردید كه او نهمین فرزند از حسین علیه السلام مى باشد. کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84