eitaa logo
الدولة الزهرائیة عج
482 دنبال‌کننده
414 عکس
550 ویدیو
285 فایل
یکی از نامهایی که روی پرچم حضرت مهدی عج است نام مقدس الدولة الزهرائیة است یعنی دولت فاطمی http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
مشاهده در ایتا
دانلود
❖﷽❖ وَ لاتَقْتُلُوا النَّفْسَ الَّتِي حَرَّمَ اللهُ إِلّا بِالْحَقِّ وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِيِّهِ سُلْطاناً فَلا يُسْرِفْ فِي الْقَتْلِ إِنَّهُ كانَ مَنْصُوراً و كسى را كه خداوند خونش را حرام شمرده، جز به‌حقّ به قتل نرسانيد و آن كس ‌كه مظلوم كشته‌شده، براى وليّش سلطه [و حقّ قصاص] قرار داديم، امّا ‌در قتل زياده‌روى نكند، چرا كه او مورد حمايت است. (اسراء/ ۳۳) 🌤✨🌤✨🌤 📜الباقر ( جَعْفَرُ‌بْنُ‌مُحَمَّدٍ الْفَزَارِیُّ مُعَنْعَناً عَنْ أَبِی‌جَعْفَرٍ (فِی قَوْلِهِ تَعَالَیوَمَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً قَالَ الْحُسَیْنُ (فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً قَالَ سَمَّی اللَّهُ الْمَهْدِیَّ الْمَنْصُورَ کَمَا سُمِّیَ أَحْمَدُ وَ مُحَمَّدٌ ({مَحْمُوداً} و محمود وَ کَمَا سُمِّیَ عِیسَی الْمَسِیحَ (. 📝امام باقر (علیه السلام)- جعفربن‌محمّد فزاری به ترتیب از امام باقر (علیه السلام) نقل می‌کند که در مورد آیه: وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً، فرمود: «او حسین‌بن‌علی (علیه السلام) است و بقیّه‌ی آیه: فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً؛ مقصود امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) است که نامش در آیه منصور می‌باشد چنان‌که خداوند احمد و محمّد (صلی الله علیه و آله) را محمود و عیسی (علیه السلام) را مسیح خوانده است». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۱۶۶ بحارالأنوار، ج۵۱، ص۳۰/ فرات الکوفی، ص۲۴۰ 📜الرّضا ( عَنْ عَبْدِ السَّلَامِ بْنِ صَالِحٍ الْهَرَوِیِّ قَالَ قُلْتُ لِأَبِی الْحَسَنِ عَلِیِّ بْنِ مُوسَی الرِّضَا (یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مَا تَقُولُ فِی حَدِیثٍ رُوِیَ عَنِ الصَّادِقِ (أَنَّهُ قَالَ إِذَا خَرَجَ الْقَائِمُ قَتَلَ ذَرَارِیَّ قَتَلَهًِْ الْحُسَیْنِ (بِفِعَالِ آبَائِهَا فَقَالَ (هُوَ کَذَلِکَ فَقُلْتُ فَقَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَ وَ لا تَزِرُ وازِرَةٌ وِزْرَ أُخْری مَا مَعْنَاهُ فَقَالَ صَدَقَ اللَّهُ فِی جَمِیعِ أَقْوَالِهِ لَکِنَ ذَرَارِیَ قَتَلَهًِْ الْحُسَیْنِ یَرْضَوْنَ أَفْعَالَ آبَائِهِمْ وَ یَفْتَخِرُونَ بِهَا وَ مَنْ رَضِیَ شَیْئاً کَانَ کَمَنْ أَتَاهُ وَ لَوْ أَنَّ رَجُلًا قُتِلَ فِی الْمَشْرِقِ فَرَضِیَ بِقَتْلِهِ رَجُلٌ فِی الْمَغْرِبِ لَکَانَ الرَّاضِی عِنْدَ اللَّهِ شَرِیکَ الْقَاتِلِ وَ إِنَّمَا یَقْتُلُهُمُ الْقَائِمُ إِذَا خَرَجَ لِرِضَاهُمْ بِفِعْلِ آبَائِهِمْ قَالَ فَقُلْتُ لَهُ بِأَیِّ شَیْءٍ یَبْدَأُ الْقَائِمُ فِیهِمْ إِذَا قَامَ قَالَ یَبْدَأُ بِبَنِی شَیْبَهًَْ وَ یَقْطَعُ أَیْدِیَهُمْ لِأَنَّهُمْ سُرَّاقُ بَیْتِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَل. 📝امام رضا (علیه السلام)- عبدالسلام‌بن‌صالح هروی گوید: از امام رضا (علیه السلام) پرسیدم: «ای فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! حدیثی از امام صادق (علیه السلام) روایت شده است؛ وقتی که قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام‌کند، فرزندان و ذرّیّه قاتلان امام حسین (علیه السلام) را به قصاص جُرم پدرانشان می‌کشد. شما دراین‌باره چه می‌فرمایید»؟ فرمود: «همین‌طور است». پرسیدم: «پس اینکه خداوند می‌فرماید: وَ لاَ تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَی؛ یعنی چه»؟ فرمود: «همه‌ی آنچه خداوند فرموده است، راست و حقیقت است، امّا فرزندان قاتلان حسین (علیه السلام) از عمل پدران خود خشنودند و به آن افتخار می‌کنند و هرکس از وقوع فعلی راضی باشد، مانند کسی است که آن را انجام داده است. اگر کسی در شرق کشته شود و کسی در غرب از مرگ او خشنود باشد، در نزد خداوند، شریک عمل قاتل محسوب می‌شود. قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تنها به این دلیل آن‌ها را می‌کشد که آن‌ها از کار و فعل پدرانشان راضی و خشنودند». پرسیدم: «اوّلین کاری‌که قائم شما (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بعد از قیام انجام می‌دهد، چیست»؟ فرمود: «از بنی‌شَیبه شروع می‌کند و دستان آن‌ها را قطع می‌کند، زیرا آن‌ها سارقان خانه کعبه هستند». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۱۶۸ علل الشرایع، ج۱، ص۲۲۹/ البرهان کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ❖﷽❖ 📚در نامه 31 نهج البلاغه امیرالمومنین (ع) چنین فرمودند: اسْتَدِلَّ عَلَى مَا لَمْ یَکُنْ بِمَا قَدْ کَانَ، ⬅️ فَإِنَّ الاُْمُورَ أَشْبَاهٌ ✴️ قضایای گذشته را چراغ راه آینده کن و از رهگذر گذشته به آینده استدلال کن، چه حوادث عالم شبیه یکدیگرند و وقتی در گذشته حاثه ایی اتفاق افتاده باشد شبیه آن در آینده نیز اتفاق خواهد افتاد اگر در گذشته دقّت کنی می توانی از آن عبرت بگیری. کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
‍ ❖﷽❖ [سوره‌ى بقره] [آيه‌ى 249] ....إِنَّ‌ اللّهَ‌ مُبْتَلِيكُمْ‌ بِنَهَرٍ... (...همانا خداوند شما را به نهر آبى مى‌آزمايد...) فَلَمَّا فَصَلَ طَالُوتُ بِالْجُنُودِ 🌊 قَالَ إِنَّ اللَّهَ مُبْتَلِيكُم بِنَهَرٍ ⚠️ فَمَن شَرِبَ مِنْهُ فَلَيْسَ مِنِّي 💦 وَمَن لَّمْ يَطْعَمْهُ فَإِنَّهُ مِنِّي إِلَّا مَنِ اغْتَرَفَ غُرْفَةً بِيَدِهِ فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِيلًا مِّنْهُمْ فَلَمَّا جَاوَزَهُ هُوَ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ قَالُوا لَا طَاقَةَ لَنَا الْيَوْمَ بِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالَ الَّذِينَ يَظُنُّونَ أَنَّهُم مُّلَاقُو اللَّهِ كَم مِّن فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ ﭘﺲ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻃﺎﻟﻮﺕ ﺑﺎ ﺳﭙﺎﻫﻴﺎﻥ [ ﺑﺮﺍﻱ ﺟﻨﮓ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﺯ ﺷﻬﺮ ] ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻓﺖ ، 🌊ﮔﻔﺖ : ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺧﺪﺍ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻭﺳﻴﻠﻪ ﻧﻬﺮ ﺁﺑﻲ ﺁﺯﻣﺎﻳﺶ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ; ⚠️ ﭘﺲ ﻫﺮ ﻛﻪ [ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﺗﺸﻨﮕﻲ ] ﺍﺯ ﺁﻥ [ ﺳﻴﺮ ] ﺑﻨﻮﺷﺪ ، ﺍﺯ ﻣﻦ ﻧﻴﺴﺖ 💦 ﻭ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﺨﻮﺭﺩ ، ﺍﺯ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ، ﻣﮕﺮ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺩﺳﺘﺶ ﻛﻔﻲ ﺁﺏ ﺑﺮﮔﻴﺮﺩ [ ﻛﻪ ﺍﻭ ﻧﻪ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻧﻪ ﻣﺮﺩﻭﺩ ﺍﺯ ﺳﭙﺎﻩ ] . ‼️ﭘﺲ ﺟﺰ ﺍﻧﺪﻛﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﻤﮕﻲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﻧﻮﺷﻴﺪﻧﺪ . ﻭ ﺯﻣﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﻭ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺍﻭ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﺑﻮﺩﻧﺪ ﺍﺯ ﻧﻬﺮ ﮔﺬﺷﺘﻨﺪ ، [ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ] ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﻣﺮﻭﺯ ﻗﺪﺭﺕ ﻣﻘﺎﺑﻠﻪ ﺑﺎ ﺟﺎﻟﻮﺕ ﻭ ﺳﭙﺎﻫﻴﺎﻧﺶ ﻧﻴﺴﺖ. ﻭﻟﻲ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﺩﺍﺷﺘﻨﺪ ﻛﻪ ﺩﻳﺪﺍﺭﻛﻨﻨﺪﻩ ﺧﺪﺍﻳﻨﺪ ، ﮔﻔﺘﻨﺪ : ﭼﻪ ﺑﺴﺎ ﮔﺮﻭﻩ ﺍﻧﺪﻛﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺗﻮﻓﻴﻖ ﺧﺪﺍ ﺑﺮ ﮔﺮﻭﻩ ﺑﺴﻴﺎﺭﻱ ﭘﻴﺮﻭﺯ ﺷﺪﻧﺪ ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺎﺷﻜﻴﺒﺎﻳﺎﻥ ﺍﺳﺖ . 🌤✨🌤✨🌤✨🌤✨ 📜محمّد بن إبراهيم النّعمانيّ‌،في الغيبة:حدّثنا عليّ‌ بن الحسين،قال: حدّثنا محمّد بن يحيى العطّار،عن محمّد بن حسّان الرّازيّ‌،عن محمّد بن عليّ‌ الكوفيّ‌،قال:حدّثنا عبد الرّحمن بن أبي هاشم،عن عليّ‌ بن أبي حمزة،عن أبي بصير،عن أبي عبد اللّه عليه السّلام قال: «إنّ‌ أصحاب طالوت ابتلوا بالنّهر الّذي قال اللّه تعالى:سنبتليكم بنهر و إنّ‌ أصحاب القائم عليه السّلام يبتلون بمثل ذلك.» 🖋محمّد بن ابراهيم نعمانى در كتاب الغيبه گويد:علىّ‌ بن الحسين حديثمان داد، گفت:محمّد بن يحياى عطّار،از محمّد بن حسّان رازى،از محمّد بن على كوفى برايمان حديث آورد،وى گفت:عبد الرّحمن بن ابى هاشم از علىّ‌ بن ابى حمزه،از ابو بصير،از حضرت امام ابو عبد اللّه صادق عليه السّلام حديثمان گفت كه آن حضرت فرمود: 🌊«ياران طالوت به آن نهر آزموده شدند كه خداى-تعالى-درباره‌اش فرموده: 💦(شما را به نهر آبى مى‌آزماييم) و همانا اصحاب قائم عليه السّلام نيز به‌مانند آن آزموده خواهند شد.» 📖سیمای حضرت مهدی (علیه السلام) در قرآن، صفحه 526 سید هاشم بن سلیمان بحرانی کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜الْفَضْلُ‌ بْنُ‌ شَاذَانَ‌ عَنْ‌ مُحَمَّدِ بْنِ‌ عَلِيٍّ‌ الْكُوفِيِّ‌ عَنْ‌ وُهَيْبِ‌ بْنِ‌ حَفْصٍ‌ عَنْ‌ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ‌ قَالَ‌ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌: يُنَادَى بِاسْمِ‌ الْقَائِمِ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ فِي لَيْلَةِ‌ ثَلاَثٍ‌ وَ عِشْرِينَ‌ وَ يَقُومُ‌ فِي يَوْمِ‌ عَاشُورَاءَ وَ هُوَ الْيَوْمُ‌ الَّذِي قُتِلَ‌ فِيهِ‌ الْحُسَيْنُ‌ بْنُ‌ عَلِيٍّ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ لَكَأَنِّي بِهِ‌ فِي يَوْمِ‌ السَّبْتِ‌ الْعَاشِرِ مِنَ‌ الْمُحَرَّمِ‌ قَائِماً بَيْنَ‌ اَلرُّكْنِ‌ وَ اَلْمَقَامِ‌ جَبْرَئِيلُ‌ عَلَيْهِ‌ السَّلاَمُ‌ عَنْ‌ يَدِهِ‌ الْيُمْنَى يُنَادِي الْبَيْعَةَ‌ لِلَّهِ‌ فَتَصِيرُ إِلَيْهِ‌ شِيعَتُهُ‌ مِنْ‌ أَطْرَافِ‌ الْأَرْضِ‌ تُطْوَى لَهُمْ‌ طَيّاً حَتَّى يُبَايِعُوهُ‌ فَيَمْلَأُ اللَّهُ‌ بِهِ‌ الْأَرْضَ‌ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ‌ ظُلْماً وَ جَوْراً. 📝فضل بن شاذان،از محمد بن على كوفى،از وهيب بن حفص،از ابى بصير نقل مى‌كند كه امام صادق عليه السّلام فرموده است:در شب بيست و سوم به نام حضرت قائم ندا سر داده مى‌شود،و روز عاشورا-كه روز شهادت امام حسين عليه السّلام مى‌باشد-آن حضرت قيام مى‌كند؛گويا ايشان را مى‌بينم كه روز شنبه دهم ماه محرم ميان ركن و مقام ايستاده و حضرت جبرئيل سمت راست ايشان ندا مى‌كند:بشتابيد براى بيعت با خدا؛پس شيعيان از اطراف و اكناف به سوى ايشان حركت مى‌كنند و زمين براى آنان طى مى‌شود تا اينكه با آن حضرت بيعت مى‌كنند.پس از آن خداوند به وسيلۀ ايشان زمين را پر از عدل و داد مى‌كند همچنان كه پر از ظلم و جور شده است. 📚 ارشاد شیخ مفید، سیره ائمه اطهار علیهم السلام، صفحه 630 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
اعظم الله اجورنا بمصابنا الحسین علیه السلام. اعمال روز عاشورا ، التماس دعا 🤲🏻
❖﷽❖ وَلَمَنِ انتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ فَأُولَٰئِكَ مَا عَلَيْهِم مِّن سَبِيلٍ ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺳﺘﻢ ﺩﻳﺪﻧﺸﺎﻥ [ ﺑﻪ ﺣﻜﻢ ﺣﻖ ﻭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻗﻮﺍﻧﻴﻦ ﺍﺳﻠﺎم ] ﺩﺭ ﻣﻘﺎم ﺍﻧﺘﻘﺎم ﺑﺮﺁﻳﻨﺪ ، ﺍﻳﺮﺍﺩﻱ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻴﺴﺖ [ ﻭ ﺩﺭ ﺷﺮﻉ ﻣﻘﺪﺱ ﻣﺠﻮﺯﻱ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﺣﻖ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﻃﻞ ﻛﻨﻨﺪ . ] (شوری/ ۴۱) 🌤✨🌤✨🌤 📜الباقر (علیه السلام)- وَ لَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ یَعْنِی الْقَائِمَ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) وَ أَصْحَابَهُ فَأُولئِکَ ما عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ وَ الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) إِذَا قَامَ انْتَصَرَ مِنْ بَنِی أُمَیَّهًَْ وَ مِنَ الْمُکَذِّبِینَ وَ النُّصَّابِ هُوَ وَ أَصْحَابُهُ وَ هُوَ قَوْلُ اللَّهِ إِنَّمَا السَّبِیلُ عَلَی الَّذِینَ یَظْلِمُونَ النَّاسَ وَ یَبْغُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الْحَقِّ أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ. 📝امام باقر (علیه السلام)- وَ لَمَنِ انْتَصَرَ بَعْدَ ظُلْمِهِ، ابوحمزه ثمالی از امام باقر (علیه السلام) روایت می‌کند که فرمود: 🌠«آن کس که انتقام می‌گیرد بعد از آنکه به وی ظلم شده؛ قائم آل محمّد (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و یاران او هستند. فَأُولئِکَ ما عَلَیْهِمْ مِنْ سَبِیلٍ؛ و کسی را بر ایشان راهی نیست». و فرمود: «چون قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) قیام کند خود و یارانش از بنی‌امیّه و دروغگویان و دشمنان اهل بیت انتقام می‌گیرند، إِنَّمَا السَّبِیلُ عَلَی الَّذِینَ یَظْلِمُونَ النَّاسَ وَ یَبْغُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیْرِ الحَقِّ أُولئِکَ لَهُمْ عَذابٌ أَلِیمٌ». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۳، ص۶۵۰ بحارالأنوار، ج۵۱، ص۴۸/ القمی، ج۲، ص۲۷۸ کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از کتابخانه مقتل امام حسین ع و معصومین ع
4_5780558413096289954.docx
40.6K
خلاصه ای بسیار فشرده و زیبا و کامل از ولادت تا قیام حضرت مهدی عج کتابخانه ضامن اشک ، زیر مجموعه کانال مقتل ضامن اشک @zameneashkbook کتابخانه ضامن اشک ایتا @zamenashkbook1
❖﷽❖ 📜از ابى خديجه مروى است كه او گفت: از حضرت ابى عبد اللّه جعفر بن محمد الصادق عليه السّلام شنيدم كه فرمود كه چون قائم آل محمد عليه السّلام قيام نمايد احكام جديد خواهد آورد به همان نحو كه در بدو اسلام رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله آورده بودند و همچنين از على بن عقبه مروى است ١ ك از امام مذكور شنيدم كه فرمود: چون قائم ما قيام نمايد حكم به عدل و راستى خواهد نمود و جور و ظلم در عهد او بالكليه بر طرف خواهد شد و راهها امنيت خواهد يافت و زمين بركتهاى خود و دفينه‌هاى خود را بيرون خواهد داد و هر حقى به صاحب حق خواهد رسيد و هيچ دينى و مذهبى بغير از دين اسلام نخواهد ماند و اهل هر ملت و مذهب به اسلام ميل خواهند نمود و اعتراف به ايمان خواهند كرد، نشنيده‌اى كه حق تعالى فرموده: وَ لَهُ‌ أَسْلَمَ‌ مَنْ‌ فِي السَّماواتِ‌ وَ الْأَرْضِ‌ طَوْعاً وَ كَرْهاً وَ إِلَيْهِ‌ يُرْجَعُونَ‌ ؛يعنى از بركت وجود آن حضرت اسلام مى‌آورند هرچه در آسمانها و زمينها باشد يا به طوع و رغبت يا به جبر و اكراه و بازگشت همه مردمان و خلقان به حق تعالى است و حكم خواهد كرد آن حضرت در ميان خلق به حكم داود نبى و جدّش محمد صلّى اللّه عليه و آله و از بركت وجود آن حضرت ارزانى و فراوانى و خوشى روزگار و رفاهيت در عهد او به جائى رسد كه مردمان مستحق زكاة و محل صدقات خود را نيابند و فقير و بى‌چيز در روى زمين نماند و غنا و توانگرى خلق را از سؤال بى‌نياز گرداند. بعد از اينها فرمود: به درستى كه دولت ما آخر همه دولتهاست و باقى نخواهد ماند هيچ اهل ملتى كه ايشان را دولتى باشد مگر آنكه پيش از ما به دولت خود برسند و حكمرانى خود بكنند تا آنكه چون سيرت ما را ببينند و سلوك ما را با خلق مشاهده نمايند بگويند كه اگر ما را دولتى نصيب مى‌شد و صاحب حكم مى‌شديم سيرت و سلوك ايشان خواستى بودن و اشاره به اين است آنكه حق تعالى مى‌فرمايد وَ الْعاقِبَةُ‌ لِلْمُتَّقِينَ‌ ؛يعنى آخرين دولتها و متمّم عهدها، دولت متّقيان و پرهيزكاران است. 📚حدیقة الشیعة - جلد2، صفحه 943 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❖﷽❖ 📜اما از علامات قيام قائم عليه السّلام يكى آن است كه منادى ندا كند در شب بيست و سيم از ماه رمضان به اسم قائم آل محمد عليه السّلام كه «الحق مع علىّ‌ و شيعته» و در آخر همين روز منادى شيطان ندا كند:«الحق مع عثمان و شيعته» و آفتاب در آخر اين ماه بگيرد و ماه در نيمۀ اين ماه و آن حضرت در ميان ركن و مقام ظاهر شود و جبرئيل با او آنجا حاضر آيد و شيعۀ او را از اطراف روى زمين به خدمت او خوانده به امر حق تعالى سيصد و سيزده كس در آن روز به خدمت او حاضر آيند، چهار تن از پيغمبران عيسى بن مريم كه از آسمان نزول كند به بام خانۀ كعبه و از بام به نردبان به زير آيد و ادريس نبى عليه السّلام و خضر و الياس و چهار تن از فرزندان حسن بن على عليه السّلام و دوازده تن از اولاد ابو عبد اللّه حسين بن على عليه السّلام و چهار تن از مكه و مثل آن از بيت المقدس و دوازده كس از شام و مثل آن از يمن و سه نفر از آذربايجان و مانند آن از بنى عروه و سه تن از بنى حيه و چهار كس از بنى تميم و دو نفر از بنى اسد و هفت نفر از بغداد و چهار كس از اولاد عقيل و مثل آن از واسط‍‌ و هفت تن از بصره و مثل آن از كوهستان و شش تن از ناحيۀ بصره و چهار تن از خوزستان و مثل آن از جرجان و مانند آن از رى و دوازده تن از قم و سيزده تن از نواحى قم و يك تن از اصفهان و چهار تن از كرمان و يك كس از مكران و سه از مواليه و سه از مرو و پنج نفر از هندوستان و سه از غزنين و سه از ما وراء النهر و سه تن از حبشه و دوازده تن از كوفه و چهار كس از نيشابور و دوازده نفر از سبزوار و هفت تن از طوس و ناحيۀ طوس و سه تن از دامغان و چهار تن از خاور و پنج نفر از كوه پايۀ رى و چهار نفر از مصر و هفت نفر از شيراز و دو نفر از طبرستان و سه نفر از حلب و چهار نفر از كوه كه اين جمله سيصد و سيزده تن باشند. ظاهر و باطن همه يكى، دين و مال فداى يكديگر كنند!
و امام عليه السّلام جامۀ سفيد پوشيده و دو انگشترى در دست دارد، يكى از حسن بن على عليه السّلام نقش آن «انى واثق برحمتك» و يكى از حسين بن على عليه السّلام نقش آن «انا مستجير بك يا امان الخائفين». روز پنجشنبه ظهور نمايد و روز جمعه وقت نماز ظهر خروج كند و ذو الفقار امير المؤمنين عليه السّلام بر كمر و زره جعفر طيار در بر و قضيب پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلم در دست. سه علم همراه، بر يكى نوشته اَلْيَوْمَ‌ أَكْمَلْتُ‌ لَكُمْ‌ دِينَكُمْ‌ وَ أَتْمَمْتُ‌ عَلَيْكُمْ‌ نِعْمَتِي وَ رَضِيتُ‌ لَكُمُ‌ الْإِسْلامَ‌ دِيناً ١ و بر يكى نقش باشد كه يُوفُونَ‌ بِالنَّذْرِ وَ يَخافُونَ‌ يَوْماً كانَ‌ شَرُّهُ‌ مُسْتَطِيراً ٢ و بر سيم «لا اله الا اللّه، محمد رسول اللّه، على ولىّ‌ اللّه و وصىّ‌ رسول اللّه، الحسن و الحسين و التسعة المعصومون من ولد الحسين حجج اللّه على خلقه - صلوات اللّه عليهم اجمعين - ائمة و سادة» نشان شده و چون از مكه راهى شود منادى او ندا كند: هيچ كس طعام و شراب همراه بر ندارد و سنگى كه موسى بن عمران عليه السّلام همراه مى‌داشت بر شتر بار شده و در هر منزلى كه فرود آيد چشمه‌ها از آن سنگ روان شود و هر گرسنه كه از آن بخورد سير شود و هر كه تشنه باشد سيراب گردد و جملۀ لشكر و چهارپايان را كفايت كند تا وقتى كه به نجف فرود آيد و عصاى موسى در دست آن حضرت باشد و هرچه از آن ظاهر مى‌شد در وقتى كه با موسى عليه السّلام بود به ارادۀ آن حضرت نيز همان‌ها از آن عصا به ظهور آيد بلكه معجزات انبياء عليهم السّلام همه از آن حضرت ظاهر شود و مؤيد باشد به نصرت از جانب اللّه و زمين از براى او نور ديده شود و گنجهايش را بجهت او بيرون دهد و آوازه‌اش به مشرق و مغرب برسد و حق تعالى دين او را بر دينها مسلط‍‌ گرداند و اول كلمه‌اى كه بر زبان آورد اين باشد كه بَقِيَّتُ‌ اللّهِ‌ خَيْرٌ لَكُمْ‌ إِنْ‌ كُنْتُمْ‌ مُؤْمِنِينَ‌ ٣ بعد از آن بگويد كه «أنا بقيّة اللّه و خليفته و حجّته عليكم» و سلام نكند هيچ كس بر او الا به اين طريق كه «السّلام عليكم يا بقيّة اللّه فى الأرض» و در روى زمين هيچ مسجودى نماند بغير از واجب الوجود و هر بتى و صنمى كه بوده باشد آتش در او افتد و بسوزد. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 995 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از الدولة الزهرائیة عج
24.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💫کلیپ تصویری دعای ندبه کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا👇👇 http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜از مفضّل بن عمر روايت نموده‌اند كه او گفت: از امام جعفر صادق عليه السّلام شنيدم كه فرمود: قائم آل محمد بيرون خواهد آمد از پشت كوفه با بيست و هفت كس؛ پانزده كس از قوم موسى عليه السّلام آنانى كه هدايت يافته بودند به حق و به عدالت حكم مى‌كردند و هفت كس از اصحاب كهف و يوشع بن نون و سلمان و مقداد و مالك اشتر و ابو دجانه انصارى و اين بيست و هفت تن جميع در خدمت آن حضرت خواهند بود و از انصار و مددكاران آن حضرت خواهند بود. و حكم كردن او به حكم كردن داود عليه السّلام مانند خواهد بود و بى‌آنكه محتاج به گواه و بيّنه باشد حكم خواهد نمود و به الهام الهى و علم خود عمل خواهد كرد و خبر خواهد داد هر قومى را به آنچه ايشان از احكام خود استنباط‍‌ كرده باشند و دشمنان را از دوستان خود به فراست خواهد شناخت؛ چنانچه در قرآن مجيد مى‌فرمايد كه إِنَّ‌ فِي ذلِكَ‌ لَآياتٍ‌ لِلْمُتَوَسِّمِينَ‌ ٣؛يعنى به درستى كه در آن نشانه‌هاست از براى آنان كه به فكر و تفرّس چيزها را دريابند و حقايق اشياء را به نشانه‌ها شناسند و فرمود كه چهار مسجد در كوفه خراب خواهد كرد و در روى زمين هيچ مسجد را كنگره دار نخواهد گذاشت بلكه كنگره‌ها را برطرف خواهد كرد و جميع كوچه‌ها را وسيع خواهد ساخت و هر كنيفى و ناودانى كه از خانه‌ها و بامها به كوچه‌ها باشد به حكم آن حضرت برطرف خواهد شد و هيچ بدعتى را باقى نخواهد گذاشت و هيچ سنتى را معطل نخواهد گذاشت، بلكه جميع بدعتها مرتفع خواهد شد و همه سنّتها به فعل خواهد آمد و قسطنطنيه و چين و جبل ديلم مفتوح خواهد شد و درين روايت هفت سال مدت ملكش خواهد بود كه مقدار هر سالى ده سال باشد چون سالهاى شما و بعد از آن هرچه خدا خواهد شود و در روايت ديگر نه سال به طريق مذكور و روايت بسيار آمده كه مهدى عليه السّلام از دنيا بيرون نخواهد رفت مگر به چهل روز پيش از قيامت و در آن چهل روز هرج و مرج در احوال دنيا راه خواهد يافت و علامات قيامت ظاهر خواهد شد. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 945 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜در «رساله» منقول است از صاحب «نصوص» اين است كه روايت نموده است به اسناد از عبد اللّه عباس كه او گفت:«قدم يهودى الى رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله يقال له نعثل فقال: يا محمد، انى أسألك عن اشياء تلجلج فى صدرى فإن اجبتنى عنها اسلمت على يدك. قال صلّى اللّه عليه و آله: سل يا ابا عمارة»؛ يعنى آمد به نزد رسول خدا يهودى كه او را «نعثل» مى‌گفتند پس گفت: يا محمد، از تو سؤالى چند مى‌كنم اگر جواب من گفتى مسلمان مى‌شوم. پيغمبر خدا فرمود كه بپرس. پس، از آن حضرت سؤال كرد و آن حضرت جوابها داد تا رسانيد به جائى كه گفت:«فاخبرنى عن وصيّك من هو؟ فما من نبى الاّ و له وصى و ان نبيّنا موسى بن عمران اوصى الى يوشع بن نون. فقال: نعم، انّ‌ وصيّى و الخليفة من بعدى، على بن ابى طالب و بعده سبطاى الحسن و الحسين تتلوه تسعة من صلب الحسين أئمّة ابرار و قال: يا محمد، فسمهم لى‌؟ قال: اذا مضى الحسين فابنه على؛ فاذا مضى على فابنه محمد؛ فاذا مضى محمد فابنه جعفر؛ فاذا مضى جعفر فابنه موسى؛ فاذا مضى موسى فابنه على؛ فاذا مضى على فابنه محمد؛ فاذا مضى محمد فابنه على؛ فاذا مضى على فابنه الحسن؛ و بعد الحسن؛ الحجة بن الحسن بن على فهذه اثنى عشر اماما على عدد نقباء بنى اسرائيل. قال: فاين مكانهم فى الجنة‌؟ قال: معى فى درجتى. قال: اشهد ان لا اله اللّه و انك رسول اللّه و اشهد انّهم الاوصياء بعدك و لقد وجدت هذا فى الكتب المتقدمة و فيما عهده الينا موسى بن عمران عليه السّلام انّه اذا كان آخر الزمان يخرج نبى يقال له «احمد» خاتم الانبياء لا نبىّ‌ بعده يخرج من صلبه ائمة ابرار عدد الاسباط‍‌» ؛يعنى خبر ده كه كيست وصى تو كه هيچ نبى نبوده كه او را وصى نبوده و نبى ما، موسى بن عمران وصيت كرد به يوشع بن نون. پس حضرت رسول خدا فرمود كه بلى وصى من و خليفۀ من بعد از من، على بن ابى طالب است عليه السّلام و بعد از او دو نبيرۀ من حسن و حسين و بعد از ايشان نه كس ديگر از پشت حسين همه امام و نيكوكار. گفت: يا محمد! تعداد كن نام ايشان را از براى من‌؟ گفت: بلى هرگاه حسين عليه السّلام درگذرد پسر او على و بعد از او پسر او محمد و بعد از او پسر او جعفر و بعد از او پسر او موسى و بعد از او پسر او على و بعد از او پسر او محمد و بعد از او پسر او على عليه السّلام و بعد از او پسر او حسن و بعد از او پسر او حجة بن الحسن بن على عليه السّلام، پس اين دوازده امامند به عدد نقباء بنى اسرائيل. پس نعثل گفت: كجاست جاى ايشان در بهشت‌؟ پيغمبر فرمود كه با منند در درجۀ من. نعثل گفت: گواهى مى‌دهم كه نيست خدائى بجز اللّه تعالى و گواهى مى‌دهم كه تو رسول خدائى و گواهى مى‌دهم كه ايشان اوصياى تواند بعد از تو و هرآينه يافتم به تحقيق من اين را در كتب متقدمه و در عهدى كه گرفت از ما، موسى بن عمران كه در آخر الزمان بيرون آيد و ظاهر شود پيغمبرى كه نام او احمد باشد خاتم پيغمبران باشد و بعد از او پيغمبرى نباشد و بيرون آيد از صلب او ائمۀ ابرار به عدد اسباط‍‌ و چون اين حديث درازى بود آنچه در اينجا محتاج اليه بود آورديم. 📚حدیقة الشیعة -جلد 2، صفحه 642 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜و از علامات ظهور حضرت صاحب الامر عليه السّلام خروج سفيانى است از جانب شام و يمانى از يمن و كشته شدن پسرى از آل محمد در ميان ركن و مقام كه نام او محمد بن الحسن الزكيه باشد و از صادق آل محمد عليه السّلام مروى است كه فاصله در ميان قتل نفس زكيه و خروج قائم بيش از پانزده روز نباشد و هم از آن حضرت عليه السّلام مروى است كه فرمود گويا مى‌بينم كه سفيانى رحل خود را در رحبه كوفه انداخته است و منادى او ندا مى‌كند كه هر كه سر مردى از شيعيان على را بيارد، او را هزار دينار مى‌دهم!؟ و همسايه در همسايه خود جهد كند و گويد اين از آنهاست و گردنش بزند و هزار دينار بگيرد و غمّازان شما در آن روز نباشند الا فرزندانى كه از زنا بهم رسيده باشند و از صاحب برقع به شيعيان من جورها رسد و پرسيدند كه «صاحب برقع» كه باشد؟ فرمود كه شخصى باشد از مردم شما از زنا بهم رسيده كه برقع بندد و شما را شناسد و شما او را نشناسيد تا آنكه قائم عليه السّلام بر ابلقى سوار در ظهر كوفه نزول كند و دفع دشمن نمايد و عدد لشكر وى به صد هزار برسد و هفتاد هزار چشمه در كوهها و بيابانها به قدرت خداى تعالى جارى گردد كه لشكر او را تعب بى‌آبى نباشد و چهل و نه ميل لشكرگاه او باشد و در تمامى لشكر او مخنّث و ديّوث و خمار و فاسق نباشد و هفتاد هزار قرآن خوان در لشكر او به تلاوت مشغول باشند و نمازها به جماعت ادا مى‌شده باشد و آن حضرت به خلق محمد و سخاوت على و زهد حسن و شجاعت حسين و ورع زين العابدين با خلق زندگانى مى‌كرده باشد - سلام اللّه عليه و على آبائه الطيبين و الطاهرين-. ديگر از علامات ظهور آن حضرت آنكه چون وقت خروج شود علمى كه تا آن روز مى‌پيچيده باشد، خود بخود شقه‌اش باز شود و از آن صدائى برآيد كه «يا ولىّ‌ اللّه! اقتل اعداء اللّه» و شمشير بى‌كشنده از غلاف بيرون آيد و به زبان فصيح گويد:«اخرج يا ولى اللّه! فلا يحل لك ان تقعد بعد الآن عن اعداء اللّه» پس ظهور كند و جبرئيل در دست راست و ميكائيل در دست چپ و شعيب بن صالح پيشاپيش و به موجب آيه كريمه أَيْنَ‌ ما تَكُونُوا يَأْتِ‌ بِكُمُ‌ اللّهُ‌ جَمِيعاً به عدد اصحاب بدر جماعت مذكورين را به او رساند و چنانچه در خبر آمده كه «بين يدى القائم موت احمر و موت ابيض» دشمنان خدايند بعضى به شمشير كه «موت احمر» است بعضى به طاعون كه «موت ابيض» است به راه جهنم مى‌رفته باشند و اين بعد از آن است كه دوازده كس از بنى هاشم دعوى امامت كرده باشند، هر يك خود را قائم ناميده و گذشته و بعد از آنكه سفيانى ملعون كه از اولاد عقبة بن ابى سفيان ملعون است و يمانى نيز كه ملعون ديگر است هر دو در يك سال خروج كرده باشند و آفتاب از مغرب طلوع نموده و دجّال ملعون ظاهر گشته و خلق بسيار تابع او شده. 📚حدیقة الشیعة - جلد2، صفحه 997 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از کانال امین الله : ویژه تلاوت ، ادعیه و زیارات معصومین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❖﷽❖ 📜از امام صادق عليه السّلام مروى است كه فرمود چون جبرئيل نداى ظهور صاحب الامر عليه السّلام در دهد هيچ ايستاده نباشد الا آنكه بنشيند و هيچ نشسته نباشد مگر آنكه برخيزد و هيچ خوابيده نباشد الا آنكه بيدار شود از هيبت صداى او و در حال قيام قائم آل محمد عليه السّلام هيچ مؤمنى نماند كه آرزوى خدمت او داشته و از براى تعجيل فرج آل محمد دعا كرده باشد الا آنكه آينده بر سر قبرش آيد و او را نام ببرد و خبرش دهد و بگويد اى فلان صاحب شما ظهور نمود، اگر خواهى برخيز و به او ملحق شو و اگر خواهى بخواب تا روز موعود و بسيارى سر از خاك بردارند و به دنيا برگردند و زنان و فرزندان بهم رسانند. 📚حدیقة الشیعة -جلد 2، صفحه 1004 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜ريان بن صلت از امام هشتم عليه السّلام روايت نموده كه چون پرسيدم از او كه صاحب امر توئى‌؟ فرمود: بلى، ليكن نه آن صاحب امرى كه زمين را بعد از آنكه پر از جور شده باشد پر از عدل نمايد و چگونه من آن باشم با اين ضعف بدن كه مى‌بينى، به درستى كه قائم عليه السّلام آن كسى است كه چون خروج كند در سن پير باشد و در منظر جوان و او را قوتى است كه اگر دست دراز كند به عظيمترين درختى كه بر روى زمين باشد البته از بيخ بر كند و اگر بر كوهى صدا كند چنان بلرزد كه سنگهايش از هم بپاشد و با او باشد عصاى موسى و خاتم سليمان و او فرزند چهارم از فرزندان من است. او را غيبتى باشد دراز آن قدر كه حق تعالى خواهد و از دور سخنان را بشنود، چنانچه از نزديك شنوند و بر مؤمنان رحمت و بر كافران عذاب باشد و زمين را از نور روى خود نورانى سازد و ميزان عدل در ميان خلق بنهد تا هيچ احدى ظلم نتواند كرد و او را طى الارض بود و سايه نداشته باشد و منادى از آسمان ندا كند به طريقى كه همه اهل زمين بشنوند كه «ألا انّ‌ حجّة اللّه قد ظهر عند بيت اللّه فاتبعوه فان الحق معه»؛ يعنى بدانيد به يقين كه حجت خدا در خانه خدا ظاهر شده، زنهار كه بشتابيد و تابع او شويد كه حق با اوست؛ چنانچه خداى تعالى در قرآن مجيد فرموده كه إِنْ‌ نَشَأْ نُنَزِّلْ‌ عَلَيْهِمْ‌ مِنَ‌ السَّماءِ آيَةً‌ فَظَلَّتْ‌ أَعْناقُهُمْ‌ لَها خاضِعِينَ‌(شعراء/4) ؛ يعنى اگر ما خواهيم از آسمان نشانه‌اى مى‌فرستيم كه گردن جباران را كج مى‌كند و ايشان را ذليل و خوار مى‌سازد. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 1005 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
❖﷽❖ 📜 در كشف الغمه از صادق آل محمد از پدرانش از شاه شهيدان ابى عبد اللّه الحسين روايت نموده‌اند كه در نهم از فرزندان من از چند پيغمبر، نشانه و سنتى خواهد بود: اما از نوح نبى عليه السّلام، طول عمر و از ابراهيم خليل عليه السّلام، مخفى بودن ولادت و تنهائى و گوشه‌گيرى از خلق و از موسى، ترس از دشمنان و غايب بودن و از عيسى عليه السّلام، اختلاف از مردم چنانكه در او بعضى گفته‌اند از مادر نزائيده و طايفه‌اى بر آنند كه فوت شده و جمعى را اعتقاد بود كه مصلوب شد و از ايوب نبى عليه السّلام، فرج بعد از شدت و فرج در عقب بلا و از يونس عليه السّلام، رجوع بعد از غيبت و جوان شدن بعد از پيرى و اما از يوسف عليه السّلام، غيبتش از ياران و خويشان و پنهان بودن از برادران و معلوم نبودن احوالش بر پدرش يعقوب عليه السّلام با وجود نزديكى مسافت و اما سنت جدش صلّى اللّه عليه و آله، خروجش به شمشير و كشتن دشمنان خدا و رسول و برانداختن جباران و طاغيان و اينكه او را حق تعالى يارى مى‌دهد به انداختن رعب او در دلهاى دشمنان و منصور بودنش به سبب شمشير؛ چنانچه رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله فرمود:«انا أبنى بالسيف» 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 1005 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84
هدایت شده از کانال امین الله : ویژه تلاوت ، ادعیه و زیارات معصومین
19.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❖﷽❖ 📜از سعد بن ابى وقاص روايت نمود كه گفت: به جابر بن سمره نوشتم و غلامى «نافع» نام را فرستادم كه مرا خبر ده به چيزى كه از رسول خدا شنيده باشى‌؟ پس نوشت به من كه از رسول خدا شنيدم كه در فلان روز جمعه فرمود كه «لا يزال الدين قائما حتى تقوم الساعة يكون عليكم اثنا عشر خليفة كلهم من قريش»؛ يعنى هميشه دين من قائم و پابرجا خواهد بود تا روزى كه قيامت قائم شود، بر شما دوازده خليفه حكم‌روا خواهند بود تا روز قيامت، كه همۀ ايشان از طايفۀ قريش باشند. 📝و ايضا از مسند احمد حنبل مذكور است كه مسروق گفت: با عبد اللّه بن مسعود در مسجد نشسته بوديم كه شخصى آمده پرسيد: يا ابن مسعود! هرگز از رسول خدا شنيده باشى كه گفته باشد كه بعد از او چند خليفه خواهند بود؟ گفت: بلى شنيده‌ام فرمود كه بعد از من مرا به عدد نقباء بنى اسرائيل خلفا خواهند بود. 📚حدیقة الشیعة - 2، صفحه 638 کانال الدولة الزهرائیة (عج) در تلگرام @Aldolatahalzahraeyah کانال الدولة الزهرائیة (عج) در ایتا http://eitaa.com/joinchat/2080309258Cc6c103cb84