امام علی (ع) :
إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وتَعَالَي طَهَّرَنَا وعَصَمَنَا وجَعَلَنَا شُهَدَاءَ عَلَي خَلْقِهِ وحُجَجاً فِي أَرْضِهِ وجَعَلَنَا مَعَ الْقُرْآنِ وجَعَلَ الْقُرْآنَ مَعَنَا لَا نُفَارِقُهُ و لَا يُفَارِقُنَا
به درستی كه خدای تبارک و تعالی ما را پاكيزه و معصوم گردانيد، و ما را گواه بر خلق خود و حجت در زمين قرار داد، ما را با قرآن و قرآن را با ما قرار داد، نه ما از قرآن جدا شويم و نه او از ما جدا می شود.
📚 مرآة العقول، ج ٢، ص ٣۴٣ {حدیث صحیح}
https://goo.gl/KYspKR
📚المستدرك على الصحيحين، ج ٣، ص ١٣۴
https://goo.gl/qR1Bqm
💠 کانال نقد اندیشه کافران :
💥 http://eitaa.com/joinchat/2674196480C5978fa023f 💥
#علی_چهره_عدالت_انسانی
🍃 محمّدُ بنُ أبي حمزةَ، عن رجلٍ بَلَغَ بهِ أمِيرَ المؤمنينَ عليه السلام قالَ : مَرَّ شَيخٌ مَكفوفٌ كبيرٌ يَسألُ، فقالَ أميرُ المؤمنينَ عليه السلام : ما هذا ؟ قالوا : يا أميرَ المؤمنينَ، نَصرانيٌّ.
فقالَ أميرُ المؤمنينَ عليه السلام : استَعمَلتُمُوهُ حتّى إذا كَبِرَ و عَجَزَ مَنَعتُمُوهُ ؟! أنفِقُوا علَيهِ مِن بَيتِ المالِ
💥 مردى نابينا و سالخورده مشغول گدايى بود .
امير المؤمنين عليه السلام پرسيد : اين كيست؟ عرض كردند : اى امير المؤمنين ! او مردى مسیحی است .
امام علی (ع) فرمود : از او كار كشيديد و حالا كه پير و عاجز شده است، كمكش نمى كنيد؟! از بيت المال زندگى او را تأمين كنيد»
📚 روضه المتقین، ج ۶، ص ٢٧٢ {حدیث صحیح}
https://goo.gl/fZLG2f
@Antikafaar
💥 نظر یکی از مشهورترین چهره های جهان در مورد خدا و مذهب( مارک زاکر برگ)
👤 #mark_Zuckerberg
💭 “No. I was raised Jewish and then I went through a period where I questioned things, but now I believe religion is very important.” 🔻
🔃 نه من یک یهودی بودم که یه دوره ای را که همه چیز را مورد سوال قراردادم گذراندم و الان باور دارم مذهب بسیار مهم است ✅
📚 منابع :
واشنگتن پست:
yon.ir/BuA9r
هافینــگتون پست:
yon.ir/Y1irv
دیلی میل:
yon.ir/jdF58
فاکس نیوز:
yon.ir/JErqG
ان بی سی نیوز:
yon.ir/JrJH4
@Antikafaar
نقد اندیشه کافران
🔥 دروغ وقیحانه کافران ❗️جواز خود ارضایی در روایات !! ✍ پاسخ در پست بعدی 👇 @Antikafaar
🔥 شایعه : جواز خودارضایی در احادیث !!
🌐 jvan.me/1tr6
💠 روایت مورد استناد کافران :
أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ، عَنْ أَبِي يَحْيَى الْوَاسِطِيِّ، عَنْ إِسْمَاعِيلَ الْبَصْرِيِّ، عَنْ زُرَارَةَ بْنِ أَعْيَنَ :
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليهالسلام، قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنِ الدَّلْكِ؟
قَالَ : « نَاكِحُ نَفْسِهِ لَاشَيْءَ عَلَيْهِ
از امام صادق (ع) درباره دلك - يا استمناء - سؤال كردم، فرمودند :
كسى است كه با خودش نكاح كرده است و چيزى بر او نيست.
📚 مرآة العقول، ج ٢٠، ص ٣٨۵ (حديث مجهول)
🌐 https://goo.gl/bTJeFx
📚 روضه المتقین، ج ١٠، ص ٩٩
🌐 https://goo.gl/fgJCQw
💢 پاسخ :
کافران در ادامهٔ ترجمه روایت فوق، بعد از عبارتِ 👈 {چيزى بر او نيست.} مطلبی را به #دروغ از خودشان اضافه کرده اند و داخل پرانتز، این جمله را نوشتند 👈 (یعنی اشکال ندارد).
1⃣ علامه محمد باقر مجلسی، ذیل روایت فوق می گوید :
قَوْلُهُ عَلَيْهِ السَّلَام : « لَاشَيْءَ عَلَيْهِ » أَيْ مِنْ الْحَدِّ فَلَا يُنَافِي الْإِثْمُ وَالتَّعْزِير
#ترجمه : حضرت می فرماید : «چیزی بر او نیست»، یعنی حد بر او نیست، این موضوع منافاتی با گناه و تعزیری که بر دوشش هست ندارد.
🌐 http://bit.ly/2KDAHzB
◾️ حَد یعنی : مجازاتی که نوع و مقدار آن در شرع، مشخص شده باشد :
مثلاً : حد زنای به عنف (تجاوز) اعدام است.
◾️ تعزیر یعنی : مجازاتی که نوع و مقدار آن در شرع مشخص نشده و به تشخیص حاکم شرع میباشد.
🌐 http://bit.ly/2s0mCp6
❇️ مثل همین موضوع :
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ: أُتِيَ عَلِيٌّ ع بِرَجُلٍ عَبِثَ بِذَكَرِهِ حَتَّى أَنْزَلَ فَضَرَبَ يَدَهُ بِالدِّرَّةِ حَتَّى احْمَرَّتْ وَ لَا أَعْلَمُهُ إِلَّا قَالَ وَ زَوَّجَهُ مِنْ بَيْتِ مَالِ الْمُسْلِمِينَ.
امام باقر (ع) :
مردى را كه استمناء كرده بود نزد امير مؤمنان عليه السلام آوردند. حضرت به دست او زد تا جايى كه سرخ شد. آن گاه از محل بيت المال برايش زن گرفت.
📚 روضه المتقین، ج ١٠، ص ٢٢۴ {موثق کالصحیح}
🌐 http://bit.ly/2s3SEjK
📚 جواهر الكلام، ج ۴١، ص ۶۴٩
🌐 https://goo.gl/eoUAtC
2⃣ در همان صفحه، بالای روایت مورد استناد کافران، روایت دیگری است، که حضرت این کار را حرام و گناه معرفی کرده است :
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا، عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ خَالِدٍ، عَنِ الْعَلَاءِ بْنِرَزِينٍ، عَنْ رَجُلٍ :
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليهالسلام، قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنِ الْخَضْخَضَةِ؟
فَقَالَ : « هِيَ مِنَ الْفَوَاحِشِ، وَنِكَاحُ الْأَمَةِ خَيْرٌ مِنْهُ »
امام صادق (ع) در جواب مردی که درباره ی «خَضْخضه: استمناء با دست» سؤال نمود،
فرمودند : این کار از گناهان بزرگ است و ازدواج با کنیزان از چنین کاری بهتر است.
📚 روضه المتقین، ج ١٠، ص ٩٩ { قوی كالصحيح }
🌐 https://goo.gl/gkPUX5
📚جواهر الكلام، ج ۴١، ص ۶۴٨ {حدیث صحیح}
🌐 http://bit.ly/2IHCSRY
علامه محمد تقی مجلسی :
الخضخضة (أي تحريك المني أو الاستمناء باليد)
خضخضه یعنی تحریک منی یا استمناء با دست
3⃣ در همان صفحه، روایت دیگری هست که صریحا این کار را حرام اعلام کرده است :
عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليهالسلام فِي الرَّجُلِ يَنْكِحُ بَهِيمَةً، أَوْ يَدْلُكُ، فَقَالَ : « كُلُّ مَا أَنْزَلَ بِهِ الرَّجُلُ مَاءَهُ فِي هذَا وَشِبْهِهِ، فَهُوَ زِنًى»
ترجمه : امام صادق درباره ی آمیزش با چهارپایان یا مالیدن آلت تناسلی فرمودند : تمام آنچه که مرد منی اش را در این یا مانندش بریزد زنا محسوب می شود.
📚 مرآة العقول، ج ٢٠، ص ٣٨۵ (سند حدیث: موثق)
🌐 https://goo.gl/pBGrcs
✍ علامه مجلسی :
و هو أقوى سندا وأصرح في التحريم
این روایت سندش قویتر و صریح تر در حرمت می باشد
4⃣ استمناء بر اساس روایات اهل بیت (علیهم السلام) عملی حرام دانسته شده؛ لذا فقهای شیعه همگی فتوی به حرمت چنین عملی داده اند.
شیخ انصاری :
الحكم التكليفي للاستمناء ادعي الإجماع على حرمة الاستمناء
ادعای اجماع بر حرام بودن استمنا وجود دارد
📚 الموسوعة الفقهية، ج ٣، ص ٨٣
🌐 http://bit.ly/2s6P1tJ
5⃣ روایات فراوان دیگر، منسوب به ائمه (ع) وجود دارد که از اینکار به شدت نهی نموده و مذمت کرده اند.
📄 روایات را از لینک ببینید :
🌐 https://goo.gl/Jhtw59
@Antikafaar
نقد اندیشه کافران
🔥 تهمت وهابی ها به مذهب تشیع ‼️ جواز خود ارضایی در کتاب شیعه !! ✍ پاسخ در پست بعدی 👇 @Antikafaar
🔥 شایعه جواز استمنا در روایات شیعه 🔥
jvan.me/1tJ7
🔳 روایت مورد استناد معاندین :
سَأَلْتُ أَبَا جَعْفَرٍ (ع) عَنِ الرَّجُلِ يَعْبَثُ بِيَدِهِ حَتَّى يُنْزِلَ قَالَ لَا بَأْسَ بِهِ وَ لَمْ يَبْلُغْ بِهِ ذَاكَ شَيْئاً
از امام باقر (ع) سوال شد در مورد شخصی که با دستانش بازی می کند به گونه ای که به واسطهٔ آن حالت انزال به وی دست می دهد.
امام در پاسخ فرمودند: اشکالی بر او نیست و عمل وی موجب حد شرعی نخواهد بود.
📚 ملاذ الأخيار، ج ١۶، ص ١٢۶ {حدیث صحیح}
🌐 https://goo.gl/tfb19n
◼️ وهابی ها ترجمه این روایت👆 را کمی تحریف کردند و به جای 👈 #دستانش، چیز دیگری نوشتند.
💥 پاسخ :
1⃣ هیچ یک از علمای شیعه از روایت فوق، جَواز استمناء را برداشت نکرده اند.
حکم استمناء از دیدگاه فقه شیعه، بر مبنای روایات متعدد، حُرمت بوده، و همهٔ فقیهان در حرمت چنین عملی اتفاق نظر دارند.
شیخ طوسی : « وَ الِاسْتِمْنَاءِ بِالْيَدِ مُحَرَّمٌ إجْمَاعًا »
استمناء با دست به اجماع علما حرام است
📚 المبسوط، ج ۴، ص ٢۴٢
🌐 http://bit.ly/2IR815x
📘 نظر مشابه :
📚 مهذب الاحکام، سبزواری، ج ٢٨، ص ١۵٣
🌐 https://goo.gl/s4RtZK
📚 فقه القرآن، راوندی، ج ٢، ص ١۴۴
🌐 https://goo.gl/m2mbhQ
📚 رياض المسائل، طباطبایی، ج ١٣، ص ۶٣٨
🌐 https://goo.gl/UiWVxj
📚 تذكرة الفقهاء، علامه حلی، ج ٢، ص ۵٧٧
🌐 https://goo.gl/CSMPvQ
📚 مسالک الأفهام، شهید ثانی، ج ۱۵، ص ۴۸
🌐 https://goo.gl/9GFrPV
2⃣ نمونه احادیثی که دلالت بر حرمت دارد :
💢 امام باقر (ع) :
أُتِيَ عَلِيٌّ ع بِرَجُلٍ عَبِثَ بِذَكَرِهِ حَتَّى أَنْزَلَ فَضَرَبَ يَدَهُ بِالدِّرَّةِ حَتَّى احْمَرَّتْ وَ لَا أَعْلَمُهُ إِلَّا قَالَ وَ زَوَّجَهُ مِنْ بَيْتِ مَالِ الْمُسْلِمِينَ
مردى را كه استمناء كرده بود نزد امير مؤمنان عليه السلام آوردند. حضرت به دست او زد تا جايى كه سرخ شد. آن گاه از محل بيت المال برايش زن گرفت.
📚 روضه المتقین، ج ١٠، ص ٢٢۴ {موثق کالصحیح}
🌐 http://bit.ly/2s3SEjK
💢 عَنْ أَبِي عَبْدِ اللهِ عليهالسلام، قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنِ الْخَضْخَضَةِ؟
فَقَالَ : « هِيَ مِنَ الْفَوَاحِشِ، وَ نِكَاحُ الْأَمَةِ خَيْرٌ مِنْهُ »
امام صادق (ع) در جواب مردی که دربارهٔ «خود ارضایی» سؤال نمود.
فرمودند : این کار از گناهان بزرگ است و ازدواج با کنیزان از چنین کاری بهتر است.
📚 رياض المسائل، ج ١٣، ص ۶٣٩ {حدیث صحیح}
🌐 http://bit.ly/2J3AHfJ
📚 جواهر الكلام، ج ۴١، ص ۶۴٨ {حدیث صحیح}
🌐 http://bit.ly/2IHCSRY
📚 تقريرات، ج ٢، ص ١۶٩ {حدیث صحیح}
🌐 https://goo.gl/pyWZ8D
3⃣ درباره روایت متن شبهه، علمای شیعه پاسخ های متعددی داده اند :
💢 علامه مجلسی :
فَالْوَجْهُ فِي هَذَا الْخَبَرِ أَنَّهُ لَمْ يَبْلُغْ بِهِ شَيْئاً مُوَظَّفاً لَا يَجُوزُ خِلَافُهُ لِأَنَّ الْحُكْمَ إِذَا كَانَ فِيهِ التَّعْزِيرُ فَذَلِكَ إِلَى الْإِمَامِ يَفْعَلُهُ بِحَسَبِ مَا يَرَاهُ فِي الْحَالِ
وَ يُمْكِنُ حَمْلُهُ عَلَى مَا إذَا لَمْ يرد الْإِنْزَالِ، وَ الْخَبَران مَحْمُولٌان عَلَى مَا إذَا أَرَادَ ذَلِكَ وَ قَصْده
توجیه این روایت این است که به این شخص، مجازات مشخصی تعلق نمیگیرد، که عمل به خلافش جایز نباشد.
چرا که اگر حکم دارای تعزیر باشد، بستگی به نظر امام دارد که هر چه مناسب باشد را لحاظ کند.
همچنین می توان آن را حمل کرد بر جایی که #قصد انزال نداشته باشد.
و آن دو خبر (روایتی که امام تعزیر کردند) حمل می شود بر جایی که آن را قصد و اراده کرده باشد.
🌐 https://goo.gl/WwPtcg
💢 فیض کاشانی :
إذ العبث بيديه لا يجب أن يكون بذكره بل يجوز أن يكون مع امرأته أو أمته فيكون جائزا له أو مع إنسان آخر يحرم عليه و يكون عاصيا به من غير إيجاب حد أو تعزير عليه لخفائه و تمكنه من التوبة من دون أن يثبت للحاكم و يكون نفي البأس و نفي بلوغه الشيء كناية عن نفي الحد و التعزير لا الإثم
معنای روایت الزاما انجام آن کار با #دست_خودش نیست، بلکه ممکن است این کار را بواسطهٔ همسر یا کنیزش انجام داده پس این برای او جایز است (و لذا تعزیر ندارد)
یا آن شخص کارش حرام بوده و لذا گناه کار است، اما بدون این که حد یا تعزیری لازم آید؛ چون در خفاء انجام داده و توبه برای او ممکن است و برای حاکم گناه او اثبات نشده است.
پس نفی کردن اشکال و نفی کردن رسیدن چیزی به او، به معنای نفی حد و تعزیر است، نه گناه
📚 الوافی، ج ١۵، ص ٣۵١
🌐 https://goo.gl/ayozet
💠 نکته :
▪️ #حد یعنی مجازاتی که موجب، نوع، میزان و کیفیت اجرای آن در شرع مقدس، تعیین شده است.
ماده ١۵ قانون مجازات
مثال : مجازات قَذف (تهمت به زنا و لواط) ٨٠ ضربه شلاق
سوره نور آیه ۴
▪️ #تعزیر یعنی مجازاتی که اندازه معیّنی در شرع برای آن ذکر نشده و بسته به رای قاضی است
🖊 پاسخ ادامه دارد :
@Antikafaar
🔳 ادامهٔ پاسخ ●●●
jvan.me/1tJ7
💢 شیخ نجفی :
شَاذَّةٌ مَحْمُولٌ عَلَى نَفْي الْحَدِّ، أَوْ عَلَى السُّؤَالِ عَمَّنْ عَبَث بِيَدِیهِ مَع زَوْجَتَهُ أَوْ أَمَتَهُ لَا مَعَ ذكره أَوْ غَيْرِ ذَلِكَ، أو مطرح للِاتِّفَاقِ ظَاهِرَةٌ عَلَى الْحُرْمَةِ الْمُسْتَفَادَةِ مِمَّا عَرَفَتْ و مِنْ قَوْلِهِ تَعَالَى :
(الَّذِينَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ) » الآية و من لعن النبي صلىالله عليه و آله « الناكح كفه » و من غير ذلك..
این حدیث شاذ است و بر نفی حد حمل می شود.
یا اینکه آن فرد با زوجه یا کنیز خودش ملاعبه می کند نه با آلتش
یا حمل می شود بر غیر این محمل ها که استمنای اصطلاحی نیستند
یا اینکه حدیث خلاف اتفاق علما است حال که (اتفاق علما) ظاهرش از حرمتی که از ؛ مطالب گذشته و آیه ۵ سوره مومنون گرفته شده و سخن پیامبر (ص) : کسی که با دستش نکاح کند از رحمت به دور است و غیره ...
📚 جواهر الكلام، ج ۴۱، ص ۶۴۸
🌐 https://goo.gl/eLqwj5
◼️ تعریف حدیث شاذ :
🌐 https://goo.gl/VKZn3u
💢 حر عاملی :
وَحَمَلَهُ الشَّيْخُ عَلى أَنَّهُ لَيْسَ عَلَيْهِ شَيْ مُوظف لَا يَجُوزُ خِلَافُهُ بَل عَلَيْهِ التَّعْزِير بِحَسَبِ مَا يَرَاهُ الْإِمَام، وَ يُمْكن حَمله عَلَى التَّقِية ..
شیخ طوسی گفتند : آن فرد کاری که موجب حد می باشد را انجام نداده است بلکه باید تعزیر شود آن هم به جهت اینکه امام چنین میخواهد .. و ممکن است بر تقیه کردن حمل شود.
📚 وسائل الشيعة، ج ٢٨، ص ٣۶٣
🌐 https://goo.gl/AxMcuq
💠 نکته : منظور از تقیه 👆 این هست که گاهی ائمه (ع) برای حفظ جان شیعیان و دفع خطر، همان فتواهای معروف اهل سنت را برای شیعیان بازگو می کردند :
💢 عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ عليهالسلام، قَالَ : سَأَلْتُهُ عَنْ مَسْأَلَةٍ فَأَجَابَنِي، ثُمَّ جَاءَهُ رَجُلٌ فَسَأَلَهُ عَنْهَا، فَأَجَابَهُ بِخِلَافِ مَا أَجَابَنِي ...
زراره می گوید : از امام باقر (ع) مطلبی پرسیدم و جوابم را دادند، بعد مردی آمد و همان مطلب را از ایشان پرسید و ایشان برخلاف جوابی که به من دادند، به او گفتند. سپس مرد دیگری آمد و به او جوابی برخلاف هر دو جواب دادند!
وقتی آن دو نفر رفتند، گفتم : یابن رسول الله! دو مرد از اهل عراق و از شیعیان شما آمدند و سؤالی کردند و شما هر یک را طوری دیگر جواب دادید ؟!
فرمود : ای زراره !
این شیوه برای ما و شما بهتر است، چون بقای ما و مکتب ما را تضمین می کند. اگر متفق و يک رأی باشید، مردم از ارتباط ما و شما مطلع می شوند. آن وقت جان ما و شما به خطر می افتد و دیر یا زود منقرض می شویم.
📚 مرآة العقول، ج ١، ص ٢١٧ {موثق كالصحيح}
🌐 https://goo.gl/d2A6zk
4⃣ مجازات استمناء و طرق اثبات آن :
💢 شهید اوّل :
وَ مِنْهَا الاسْتِمْنَاءُ بِالْيَدِ : وَ يُوجِبُ التَّعْزِيرَ، وَ رُوِيَ : أَنَّ عَلِيّاً (ع) ضَرَبَ يَدَهُ حَتَّى احْمَرَّتْ وَ زَوَّجَهُ مِنْ بَيْتِ الْمَالِ، وَ يَثْبُتُ بِشَهَادَةِ عَدْلَيْنِ وَ الْإِقْرَارِ مَرّةً
ديگر از اسباب عقوبات متفرقه استمناء با دست بوده و حكم آن اينست كه موجب تعزير مىباشد و در روايتى وارد شده كه امام علی (ع) بدست استمناء كننده بقدرى زدند تا سرخ گرديد و سپس او را از بيت المال زن دادند. اين فعل از دو راه ثابت مىشود :
١ ـ با شهادت دو مرد عادل
٢ ـ با يك بار اقرار
📚 اللمعة الدمشقية، ج ١، ص ٢۶۴
🌐 http://bit.ly/2ITNdur
💢 شیخ انصاری :
عُقُوبَةُ الاِسْتِمْنَاءِ هِي التَّعْزِيرَ بِلَا إشْكَالٍ، وَالتَّعْزِيرَاتِ بِصُورَةِ عَامَّةِ أَمْرِهَا بِيَدِهِ الْحَاكِم الشَّرْعِيّ - الإِمَام عَلَيْهِ السَّلَام أَوْ نَائِبِهِ - لَكِنْ يَنْبَغِي أَنْ لا تَصِلَ إِلَى مِقْدَار الْحَد
مجازات فرد استمنا کننده بدون اشکال، تعزیر است، و محدوده تعزیرات به شکل کلی به دست حاکم شرع است، امام (ع) یا نائبش. اما سزاوار است که به مقدار حد نرسد
📚 الموسوعة الفقهية، ج ٣، ص ٩۶
🌐 http://bit.ly/2xCwRFe
💢 علامه حلی :
مَنِ اسْتَمْنَى بِيَدِهِ عُزِّرَ، وَ تَقْديره مَنُوطٌ بِنَظَرِ الْإِمَامِ، وَ فِي رواية أَنَّ عَلِيّاً (عليه السّلام) ضَرَبَ يَدَهُ حَتَّى احْمَرَّتْ وَ زَوَّجَهُ مِنْ بَيْتِ الْمَال، وَ هُو تَدبِير اسْتَصْلَحَهُ لَا إِنَّهُ مِنْ لَوَازِمِ
هر کس که با دستش استمنا کند تعزیر می شود، و مقدار مجازات آن، به نظر امام بستگی دارد.
و در روایتی آمده که علی (ع) روی دست چنین شخصی زد تا اینکه سرخ شد و با خرج بیت المال برایش زن گرفت و این تدبیری بود برای اصلاح آن شخص نه اینکه از لوازم باشد.
📚 شرائع الإسلام، ج ۴، ص ١٧۶
🌐 https://goo.gl/52kqae
💢 نظر علمای دیگر :
📚 شیخ مفید، المقنعة، ج ۱، ص ۷۹۱
🌐 https://goo.gl/Ebyqgc
📚 شریف مرتضی، الانتصار، ج ۱، ص ۵۱۵
🌐 https://goo.gl/yCTNfd
📚 ابن حمزة طوسی، الوسيلة، ج ۱، ص ۴۱۵
🌐 http://bit.ly/2Jecakq
@Antikafaar
کافران با فتوای مضحک وهابیت، با اسلام و شیعیان می جنگند !
استمناء با هندوانه 😑
@Antikafaar