﷽
⛔️شبهه:
درست صدسال پیش بود که رضا خان میرپنج از سپاه ارتپاد همدان و لشگر پیاده نظام قزوین وارد تهران شد
سوم اسفند ۱۲۹۹ بود ایران دوسال قحطی و فقر
و گرسنگی را پشت سرگذاشته بود نیمی از مردم
کشور تلف شده بودند از بیست ملیون نفوس ایران
نه ملیون و نیم نفراز وبا و طاعون و حسبه و خناق
مرده بودند کسی نبود جنازه جمع کند .
وقتی رضا خان با سپاه خود از دروازه قزوین وارد تهران شد هوا سرد بود دست و پای سربازان قشون یخ زده بود
رضا خان با صحنه عجیبی روبرو شده بود
چرا مردم دست در خشتک خود دارند آلت خود را
میخاراندند مباشری داشت در لشگر بنام نایب حسین
از او جویا شد ....
بیست سال گذشت تا با مشتی
خاک وطن را ترک کرد وقتی میخواست در بندر عباس
سوار کشتی ماهاراجه تنتورخان شود پیر مردی اورا
صدا زد رضا شاه ایستاد ازش پرسید خواستم ببینم
بعد این همه خدمت با پای برهنه میروی یا کفش به
پا داری ؟ اشک رضا شاه را مردم برای اولین بار دیدند
ان پیر مرد میرزا حسن خان نگهبان باغ شاه بود.
ادامه خدمات رضا شاه
کاوش علمی تخت جمشید 1310
ساخت آرامگاه فردوسی 1312
برگزاری هزاره فردوسی1313
تأسیس فرهنگستان ایران 1314
موزه حضرت معصومه 1314
ساخت موزه پارس شیراز 1315
ساخت آرامگاه حافظ 1315
ساخت موزه ملی ایران 1316
تاسیس کتابخانه ملی ایران1316
انجمن احیای آثار ملی 1323
افتتاح اردوهای رامسر 1330
ساخت آرامگاه سعدی 1331
انجمن ملی حمایت کودکان 1331
ساخت آرامگاه پورسینا 1333
بنگاه ترجمه و نشر کتاب 1333
برگزاری آئین هزاره پورسینا1333
کانون کارآموزی کشور 1337
ساخت آرامگاه عطار 1342
ساخت آرامگاه خیام 1342
ساخت آرامگاه کمال الملک 1342
ساخت آرامگاه نادرشاه 1342
جشن2500 ساله شاهنشاهی1350.....
و صدها کار فرهنگی در کشور...
[شبهه خلاصه شده است، متن کامل را اینجا ببینید yon.ir/RYOhH ]
@Antishobheh
❇️پاسخ :
🔹 داستان فوق که هیچ منبعی برای آن ذکر نشده است، به نظر داستانی خیالی است که همچون دهها داستان دیگری، برای بزک کردن چهره پهل و رضا خان است و این روزها نمونههای زیادی از آن در فضای مجازی منتشر میشود. اما سازندگان آن نمی گویند که در طول تاریخ ایران عزیز ما، رضاشاه و پسرش تنها پادشاهانی بودند که با حمایت اجنبیها بر سر کار آمدند. به عبارت دیگر این کشور پادشاهان ستمگر زیاد دیده است اما همه آنها حداقل با زور سر نیزه خود سرکار آمدند، به غیر از پهلویها که انگلیسی آن ها را به قدرت رساندند و زمانی هم که تاریخ مصرف رضاشاه تمام شد، او را از کشور خارج کردند. وی زمان اخراج از کشور هم دچار چنان افسردگی شدیدی شده بود که شاهدی بر افسانه بودن داستان فوق است. (ظهور و سقوط پهلوی نوشته فردوست صص ۹۲ و ۹۷)
🔹 اما در مورد قسمت دوم این نوشته که فهرستی! از خدمات پهلوی به کشور است تنها یک نکته را یادآوری می کنم:
اینقدر دست نویسنده از خدمات کوتاه بوده که مواردی مانند جشنهای ۲۵۰۰ ساله که ننگ رژیم پهلوی است را هم در فهرست آورده است. جشنهایی که از پول ملت و درحالیکه مردم زیادی در زاغه ها و حلبی آباد ها زندگی میکردند صرف هوس بازی و خودنمایی شاه شد!!
از نکات جالب توجه دیگر این فهرست، ساخت چند مقبره برای برخی شاعران مشاهیر است. صرف نظر از اینکه همین افراد هزینه کردن برای امام زادگان را زیر سوال می برند، مگر ساخت چند آرامگاه چه اقدام با ارزشی محسوب میشود که از آن به عنوان دستاوردهای یک رژیم پنجاه و چند ساله نام میبرند؟ ساخت دانشگاه هم از کارهای معمول و رایج یک حکومت است و اگر این کار ها هم صورت نمیگرفت، پهلوی میخواست پس در پنجاه و چند سال حکومت خود چه کند؟ این درحالیست که رشد کمی و کیفی دانشگاه پس از انقلاب هم قابل مقایسه با قبل انقلاب نیست رشد علمی و سرعت آن در کشور ما امروز در کل دنیا زبانزد عام و خاص است و در برخی زمینه ها مانند نانو، سلول های بنیادی، پیوند اعضاء، انرژی اتمی، هوا فضا، موشک، پهپاد، رادار و... جزو کشورهای برتر محسوب میشویم.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
🚫شایعه:
مقامات امنیتی فرودگاه بین،المللی دبی محموله دلارهای سرقت شده از خزانه ايران را مصادره میکنند
١٧٠ میلیارد دلار بوسیله یک هواپیما خصوصی ايرانى بهمراه ٣ مقام ايرانى به سرپرستی دیپلمات هاى ایران که قصد قاچاق به کشور اروپایی را داشتند در امارات بازداشت شد
از حجم پول غارت شده اینطور براتون بگم که معادل بـودجه ١٠ کشور برای پنج سال است و يا اینکه سه کشور را میشود با اين پول از نو ساخت مقامات امارات اعلام کردند بزودی نام تمام ديپلماتهاى ايران را افشا ميكند
❇️پاسخ:
1⃣این شایعه پیش از این در قالب فیلمی از کشف چندین صندوق دلار در فرودگاه دبی در شبکه های اجتماعی عراق پخش شد و ادعا شد که این دلارها از خزانه عراق دزدیده و با یک هواپیمای اختصاصی متعلق به «نوری المالکی»، دبیر کل حزب الدعوه، به دبی منتقل شده است.
2⃣متن این شایعه در عراق:👇
مقامات امنیتی فرودگاه دبی صندوقهای مملو از دلار را که ارزش آن به صدها میلیارد دلار می رسد و از خزانه عراق به سرقت رفته کشف و ضبط کرده اند. این صندوقها در داخل هواپیمای خصوصی که متعلق به «نوری المالکی» بوده توقیف شده است. این هواپیما قصد داشته مبالغ مذکور را به یکی از کشورهای اروپایی قاچاق کند.
«ماریا معلوف»، فعال رسانهای لبنانی با انتشار این فیلم، مدعی شد دلارهای قاچاق شده معادل بودجه 10 کشور عربی به مدت 5 سال است.
3⃣پلیس دبی اعلام کرد که این دلارها همه جعلی و مربوط به یک باند تبهکار افریقایی است.
پلیس امارات به شایعه "کشف صندوق های دلار در فرودگاه دبی که با یک هواپیمای عراقی به دبی رفته بود" واکنش نشان داد.
سرهنگ «فیصل عیسی القاسم»، سخنگوی پلیس دبی، با انتشار بیانیه ای رسمی تأکید کرد که این دلارها که فیلم آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده همگی جعلی و مربوط به یک باند تبهکار افریقایی است.
القاسم افزود که این باند فردی را که در فیلم مزبور دیده می شود فریب داده اند و پلیس آنها را شناسایی کرده و همه دلارهایی که در فیلم نشان داده می شود تقلبی است.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سوال:
در آیات قرآن نشانی از تعیین مجازات برای بی حجاب دیده نمی شود و علاوه در تاریخ اسلام هم اثری از مجازات افراد بی حجاب و یا بدحجاب توسط پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) یافت نشده است. پس چرا عدم رعایت حجاب در ایران موجب مجازات می شود؟
❇️پاسخ:
@Antishobheh
1⃣نیافتن حکم مجازات بی حجابی در قرآن دلیل بر نبودن حکم شرعی در رابطه با بی حجابی یا بدحجابی نیست؛ زیرا اینگونه نیست که همه احکام شرعی و نیز مجازات هایی که از ناحیه شرع برای متخلفین در نظر گرفته می شود در قرآن آمده باشد. بلکه عمده احکام مستفاد از سیره و سنّت پیامبر ـ صلی الله علیه و آله ـ و اهل بیت ـ علیهم السلام ـ است که خود تفسیر واقعی آیاتند و سنت هم به عنوان یک منبع شرعی بالاتفاق از حجیت برخوردار است.
2⃣ بی حجابی از محرمات الهی محسوب میگردد و طبق قاعده هر فعل حرامی قابل تعزیر است و البته لزوم تعزیر و نوع و مقدار تعزیر نیز با تشخیص حاکم صورت میگیرد، یعنی از دیدگاه فقهی حاکم شرع میتواند برای جلوگیری از گسترش محرمات الهی مانند بیحجابی، مجازات وضع کند و لو اینکه این مجازات در زمان پیامبر(ص) اعمال نگشته باشد. البته اینکه چرا پیامبر (ص) در مورد بیحجابی مجازات تعزیر را اعمال نکرده است، میتواند خود موضوع تحقیق جداگانهای گردد که آیا زمینه برای اجرای این کار وجود نداشته است؟ یا جامعه آن روز بگونهای بوده که نیازی به اعمال مجازات نبوده است و در واقع جرمی از این دست در آن دوران انجام نمیشده است و بعبارت دیگر به جهت شرائط فرهنگی حاکم بر آن روزگار زنان خود را موظف میدیدند که حجاب را رعایت کنند.
به هر حال نمیتوان به جهت فقدان نص شرعی دال بر مجازات مشخص در مسئله عدم رعایت حجاب مثل آنچه که در قصاص آمده است، شرعی نبودن مجازات بر ترک حجاب را استنباط کرد، زیرا همانطور که بیان شد بسیاری از مجازاتها در اسلام از قبیل حدود شرعی نمیباشند بلکه از قبیل تعزیر شرعی هستند که طبق مصلحت تشخیص داده شده توسط حاکم، تعیین و اجرا میشوند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
امامصادقعلیهالسلام
الدُّعاءُ كَهفُ الإِجابَةِ ، كَما أنَّ السَّحابَ كَهفُ المَطَرِ
دعا مخزن اجابت است ، چنان كه ابرْ مخزن باران است
کافیجلد2صفحه471
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
❇️ پاسخ به دروغ آتئیست ها و اسلام ستیزان درباره ی نحوه ی شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)
@Antishobheh
یزیدیان زمان و دشمنان مکتب #عاشورا ، در جهت تلاش برای کمرنگ کردن عظمت جهانی قیام حضرت #سیدالشهداء (ع) و با هدف انحراف اذهان مخاطبان خود از حقایق این قیام، همواره از راه جعل یا تقطیع گزارشات تاریخی به دروغ پردازی و شبهه افکنی می پردازند.
در یکی از این شبهات، دو مورد یکی درباره ی نحوه ی شهادت #حضرت_عباس (ع) و دیگری در رابطه با بسته شدن #آب بر روی امام حسین (ع) و یارانش مطرح شده است.
برای برای بررسی شبهه ی اول، ابتدا اصل گزارش طبری را که به آن استناد شده می آوریم تا بهتر در مورد آن قضاوت کنیم:
"وقتی تشنگی بر حسین و یارانش سخت شد، (آن حضرت) عباس بن علی بن ابی طالب برادر خویش را پیش خواند و با سی سوار و بیست پیاده فرستاد و بیست مشک همراهشان کرد که #شبانگاه برفتند و نزدیک آب رسیدند و نافع بن هلال جملی با پرچم پیشاپیش می رفت. عمرو بن حجاج زبیدی گفت: «کیستی بگو برای چه آمده ای؟»
گفت: «آمده ایم از این آب که ما را از آن بداشته اند بنوشیم.» گفت: «بنوش، نوش جانت.» گفت: «نه، تا حسین و این گروه از یارانش که می بینی تشنه اند یک قطره نخواهم نوشید.»
پس از آن کسان نمودار شدند. عمرو گفت: «نه، به خدا راهی برای آب دادن اینان نیست ما را اینجا گذاشته اند که آب را از آنها منع کنیم.»
و چون یاران نافع نزدیک رسیدند به پیادگان گفت: «مشک ها را پر کنید» پیادگان هجوم بردند و مشکها را پر کردند. عمرو بن حجاج و یارانش پیش دویدند.
عباس بن علی بن ابی طالب و نافع بن هلال به آنها حمله بردند و پسشان زدند که به جای خویش بازگشتند، آنگاه گفتند: «برویم.» اما راهشان را گرفتند. عمرو بن حجاج سوی آنها آمد و درگیری اندکی شد، یکی از یاران عمرو بن حجاج، که از طایفه صداء بود، زخم خورد، نافع بن هلال زخمش زده بود، می پنداشت چیزی نیست اما پس از آن بدتر شد و از همان زخم بمرد.
یاران حسین با مشک ها بیامدند و آب را پیش وی بردند."(۱)
مشابه این گزارش در کتاب "الفتوح ابن اعثم کوفی" نیز آمده است.(۲)
خوانندگان محترم با مقایسه ی این دو متن، به راحتی متوجه تقطیع و کوتاه شدن اصل گزارش و تفاوت های موجود می شوند.
این کار غیراخلاقی از آن جهت صورت گرفته تا چهره ای دلسوز و انسانی به دشمنان امام حسین (ع) داده شده و موضوع #مظلومیت آن حضرت زیر سوال برود.
اما تفاوت ها:
1⃣ در روایت طبری، کسی که از "عمرو بن حجاج" (مامور شریعه) درخواست آب کرده و اجازه ی خوردن آب هم پیدا می کند، "نافع بن هلال" است، اما در متن شبهه عمداً جای او با حضرت عباس(ع) عوض شده است! تا خواننده فکر کند با آن حضرت برخورد محبت آمیزی صورت گرفته است.
طبق گزارش الفتوح بین عمرو و نافع، نسبت فامیلی نیز بوده است!
2⃣ در متن شبهه، خودداری عمرو از دادن آب به یاران امام، حذف شده تا به مخاطب القا شود: آوردن آب برای آنها بسیار به راحتی صورت گرفته.
3⃣ به همان دلیل، در متن شبهه بخشی از درگیری بین دو طرف و کشته شدن یکی از ماموران آب، که نشان از جدیت یاران امام و حضرت عباس (ع) برای تأمین آب و مقاومت نیروهای دشمن دارد، حذف شده.
👈 اما نکته ی مهمی که باید به آن پرداخت این است که ادعا می شود: حضرت ابوالفضل العباس(ع) به هنگام آوردن آب هیچ صدمه ای ندیده بنابرین ماجرای قطع شدن دست ها و پاهای ایشان از بن، دروغ و افسانه پردازی بوده است!
در پاسخ باید گفت:
اولاً این گزارش مربوط به آب آوردن حضرت عباس (ع) در روز عاشورا و زمان شهادت آن حضرت نیست.
این اتفاق آنطور که از قرائن پیداست در شب عاشورا یا چند شب پیش از آن صورت گرفته است. جالب است که شبهه کنندگان فراموش کرده اند، واژه ی "شبانگاه" را از متن دستکاری شده ی خود، حذف کنند.
بر طبق منابع تاریخی از جمله تاریخ طبری(۳) یزیدیان از هفتم #محرم آب را بر روی فرزند رسول خدا و یاران و اهل بیت آن حضرت بستند تا از این طریق فشار بیشتری به ایشان وارد کنند.
ثانیاً در برخی گزارشات مربوط به نحوه ی شهادت حضرت ابوالفضل العباس(ع)، به صراحت از قطع شدن دستان مبارک آن حضرت سخن رفته است. از جمله همین "مناقب آل ابیطالب ابن شهرآشوب" که شبهه کنندگان خود نیز به گزارشی دیگر از آن استناد کرده اند.(۴)
در این گزارشات نام قطع کنندگان دستان حضرت عباس(ع) را نیز آورده اند و در کنار آنها، رجزهای مشهوری نیز از آن حضرت نقل شده است که به هنگام مبارزه و قطع شدن دستان خویش بر زبان جاری ساخته است.
اما در برخی منابع روایی و تاریخی، به قطع شدن پاها و تکه تکه شدن بدن مبارک آن حضرت نیز پس از شهادت اشاره شده است.(۵)
نکته:
در گزارشات تاریخی، جزئیات بیشتری از چگونگی قطع شدن دستان آن جناب و نحوه ی حمل مشک آب، ذکر نشده است.
✍ اکبر عزیزیان
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️ شبهه
خلط جایگاه رهبری و مرجعیت
✍شهاب الدین حائری شیرازی
1⃣ گاه یک نفر دو یا چند جایگاه اجتماعی دارد که به اقتضای هرکدام از آنها برایش وظیفه ای تعریف میشودمثلا کسی نماینده صنفی کارگران اتوبوسرانی است و در همین حال بازرس همین سازمان نیز هست.
به اقتضای جایگاه اول بایست بدنبال منافع این صنف باشد مثلا کاهش ساعات کار ، امادر همین زمان بایست به اقتضای شغل وجایگاه دومش مراقبت بر اجرای قوانینی بکند که مصوب است مثلا اینکه همان ساعات کار کاهش نیافته را همه ملتزم باشند.
2⃣ مرجعیت دینی جایگاهی علمی و مردم نهاد است که شخص در بالاترین سطح، موظف به کشف وبیان احکام اسلام میباشد که به تبع وابستگی ونیاز به جلب پشتیبانی اجتماعی ومالی مردم (از طریق خمس) بصورت سنتی مدافع حقوق آنها هم هست.
رهبری یک جایگاه قانونی با اختیارات خاصی است که بایست با توسل به وظائف تعریف شده اش ملت ودولت را بسمت رفاه و آسایش وسعادت مادی ومعنوی حرکت دهد.
3⃣ اتفاق نامیمونی که میافتد اینستکه گاه دو جایگاه دو عملکرد منافی از شخص مطالبه میکند که شخص بایست بادقت حوزه رفتاری خود را به اقتضای هر جایگاه تعریف کند.
مثلا اگر به اقتضای مرجعیت دینی، ایت الله خمینی فتوای قتل سلمان رشدی را دادند بایست مراقبت نمایند به اقتضای منصب رهبری عکس العملی نسبت به توهین سلمان رشدی به مقدسات داشته باشند که بیشترین منافع معنوی ومادی را برای ملت داشته باشد و خدای نکرده موجب توقف حرکت جامعه بسمت اهداف از پیش تعیین شده نشود که چه بسا عکس العمل حاکمیتی ما از محکومیتهای دیپلماتیک وگفتگو برای اقناع دول دیگر فراتر نرود.
4⃣متاسفانه در بسیاری موارد میبینیم داشتن جایگاه مرجعیت ورهبری توأمان، موجب سوء تفاهم برای خود شخص ودیگران میشود در همین مثال سلمان رشدی، فتوای قتل سلمان رشدی از جانب امام راحل در نگاه غربی ها تلاش سازمان یافته ایران برای قتل یک شهروند انگلیسی تلقی شد حال انکه چنین نبود وفتوایی بود مانند فتاوی دیگر مراجع و آنچه در ظاهر دیده میشد دستگاههای امنیتی هیچگاه بصورت رسمی فتوای ایت الله را دستورالعمل کاری تلقی ننموده و قتل وی را مطالبه بالاترین نهاد تصمیم گیری کشور تلقی ننمودند اما در نتیجه این سوء تفاهم کشورهای اروپایی سفرایشان را فرخواندند و سطح روابط ایران وغرب تنزل یافت.
در همین زمان بواسطه مراعات شئون امام راحل هیچگاه وزارت خارجه بصورت رسمی سعی در رفع ابهام فوق نکرد که چه بسا موجب عکس العمل ایت الله خمینی شده و بحران را تشدید مینمود.
5⃣ شاید اگر خود رهبران جمهموری اسلامی بیشتر مراقبت بر تفکیک جایگاه خود به عنوان رهبر ومرجع مینمودند بسیاری از مشکلاتی که فی الحال با آن دست به گریبانیم پیش نمی آمد.
فی المثل در مسئله حمایت از فلسطین به عنوان مرجع، ظلم صهیونیستها محکوم وکمکهای مردمی جهت ارسال به فلسطین جمع اوری میشد اما به عنوان رهبر جمهوری اسلامی بایست با مراعات مصالح نظام بدنبال عکس العملی واقع گرایانه میبودیم که کمترین آسیب و بیشترین منفعت را برای مردم ایران به ارمغان آورد حال آنکه در عمل، تمامی دستگاههای حاکمیتی واقعا بسیج شدند برای نابودی اسراییل!!که البته آثار آنرا در انزوای بین المللی وتحریم و فقر گسترده، از دست رفتن انسجام ملی وکاهش پشتوانه مردمی نظام و کاهش اتوریته واقتدار وتاثیر گذاری بین المللی....میبینیم.
❇️پاسخ:
@Antishobheh
.خلط اصلی که صورت گرفت مغلطه گری نویسنده نسبت به دو جایگاه است. چرا که نه از لحاظ علمی و نظری و نه عملی هیچ تداخل و خلط در جایگاه مرجعیت و رهبری وجود ندارد.
برای مثال اگر کسی که مدافع حقوق اتوبوسران ها است چیزی فراتر و خلاف قانون نخواهد و بازرس هم (که خودش است) جز دنبال اجرای قانون نباشد اینجا نه در بعد نظری و نه عملی هیچ خلط و تداخلی به وجود نخواهد آمد، مگر اینکه یکی بخواهد خلاف جایگاه خود عمل کند.
پس مشکل اصلی خلط و مغلطه ای است که نویسنده دچار شده و صرفا با دو سه مثال اصل مرجعیت و اصل رهبری را در ذات خود در وحدتشان دچار مشکل دانسته است.
در تمام مثال ها اگر دقت شود پیش فرض نویسنده تداخل ذاتی مرجعیت و رهبری است. طبق منطق نویسنده آنچه مشکل آفرین است اجرای فقه در بعد حکومتی آن است.
در واقع نویسنده دچار مخمصه تناقض گویی شده است.
حقیقت این است که فقه ما برای به اجرا در آمدن است که اتفاقا جایگاه فقاهت و مرجعیت خود یک جایگاه اجرایی و دارای حاکمیت دینی است. به عنوان مثال یکی از اساسی ترین وظایف ولی فقیه شأن قضا و سرپرستی و دیگر امور حسبیه است، برای مثال فتوای قتل سلمان رشدی.
نتیجه ی حقیقی و بلکه نقطه مرکزی این شبهه، مشکل آفرین بودن اجرای فتاوای مراجع است،
وگرنه پیگیری کردن یا نکردن یک حکم شرعی گاهی به خود مرجع هم مربوط می شود (بخصوص اگر حاکم و رهبر حکومت باشد) و گاه دیگران مسئول اجرا هستند
ادامه👇👇
ادامه 👆👆
@Antishobheh
درک اینکه نویسنده میخواهد بصورت خیلی موذیانه ضد منافع ملی و مردم بودن فتوای مرجعیت را القاء کند و اینکه تمام متن همین هدف را در ضمیر خود در نظر گرفته کار سختی نیست.
اینکه نویسنده با نگاه سکولار میخواهد حیطه ی حاکمیت فقه را ضد حکمرانی مقتدر و موجب انزوای در مجامع بینالمللی نشان دهد هم واضح است.
👈پس حقیقتا نظریه تفکیک جایگاه مرجعیت دینی از حاکمیت و اجرای فقه به عنوان مبنای قوانین بلکه قانون اساسی، خودش یک نظریه ضد مرجعیت و ضد رهبری است که در صدد خلع محتوایی و کارکردی هر دو و خارج کردن آنها از حیز انتفاع است.
تمام این ادعاهای ما با فراز آخر این متن کاملا ثابت میشود . همان جا که نویسنده از طرفی دادن فتوا علیه رژیم کودک کش اشغالگر را بلامانع و باعث کمک مردمی میداند! اما در بعد سیاسی و حکومتی، اتخاذ این حکم واجب شرعی و دینی را مخل و ضد امنیت و انسجام و یکپارچگی ملت و کاهش اقتدار و منجر به انزوا جمهوری اسلامی میداند!!!
پس نویسنده از رهبری همان گاو شیرده بودن را میخواهد که یک عبرت بزرگ برای جهان اسلام است. که کشوری خود را خادم خانه خدا بداند و در عمل برده شیطان بزرگ باشد.
👌با کمی دقت و درک شرط شرعی و عقلی فقاهت برای رهبری امت اسلامی و لزوم فقیه بودن حاکم، حقیقت این دو جایگاه روشن و در مقابل باعث برملا شدن نیت های پلید بدخواهان در پوست دلسوزی خواهد شد.
صرفا جهت اطلاع این آقایان باید عرض شود.
خیلی از ولایت مداران و مومنین احکام و سفارشات و دستورات رهبری را اتفاقا از نظر شرعی بر خود واجب الاتباع میدانند که نمونه های آن بی شمار است.
شاید مرور حکم تحریم تنباکوی میرزای شیرازی که شدیداً یک حکم سیاسی و باعث شکستن کمر روباه پیر (انگلیس خبیث) شد برای این افراد بد نباشد که میرزای شیرازی آنجا بود که نگران شد از اینکه دشمن جایگاه مرجعیت و قدرت فتوای آن را به چشم خود درک کرد.
در طول تاریخ هم ازاین فتواهای سیاسی و دشمن شکن کم نداریم.
حال این حضرات با وقاحت از انزوای نظام مقتدر و مقدس اسلامی در مسأله فلسطین خیال بافی میکنند. به قول معروف از قضا سرکنگبین صفرا فزود.
آمدند در یکپارچگی و صلابت و به هم پیوستگی حکومت و مرجعیت رخنه کنند باعث آشکار شدن عظمت آن شدند.
✍ #رمضان_زاده
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🚫شایعه:
محمد مخبر
در هیچ کشوری واکسن رایگان به مردم تزریق نشد حتی کشور های حوزه خلیج هم هزینه واکسن را از یارانه مردم کسر کردند. با شرایط فعلی اگر بخواهیم واکسیناسیون شتاب گیرد مردم باید حداقل پنجاه درصد هزینه واکسن راپرداخت کنند...
❇️پاسخ:
@Antishobheh
تهران- ایرنا- محمود نادری معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر معاون اول رئیس جمهوری در توئیتی تاکید کرد که دولت با تمام توان در حال اجرای واکسیناسیون عمومی و رایگان است.
به گزارش ایرنا، نادری شنبه شب در این توئیت نوشت: موضوع منتسب شده به آقای دکتر مخبر معاول اول رئیس جمهوری در مورد دریافت هزینه بابت تزریق واکسن کرونا کذب محض است.
وی تصریح کرد: دولت با تمام توان در حال اجرای واکسیناسیون عمومی و رایگان است. مردم به شایعات توجه نکنند
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سوال:
ایا معاد جسمانی وجود دارد یا خیر؟
❇️پاسخ:
@Antishobheh
آیات قرآن به روشنی گواهی می دهد که معاد انسان ها در رستاخیز تنها روحانی نبوده، بلکه این بازگشت روحانی و جسمانی است، همچنین جسمی که روح به آن تعلق خواهد گرفت همان جسم عنصری دنیوی است. آیات فراوانی براین مطلب دلالت دارد که در این جا به جهت اختصار تنها به نقل چند نمونه اکتفا می کنیم:
1⃣برخی از آیات در پاسخ کسانی است که زنده شدن استخوان ها را محال می پنداشتند؛ مانند: " بگو استخوان ها را آن کس که آنها را بار نخست آفرید زنده می کند". [4] . "آیا انسان مىپندارد که هرگز استخوانهاى او را جمع نخواهیم کرد"؟. "آرى قادریم که (حتّى خطوط سر) انگشتان او را موزون و مرتّب کنیم"! [5]
2⃣تعدادی از آیات گواهی می دهند که انسان روز قیامت از قبر برخاسته و پای محاسبه می آید، آن جا که می فرماید: "آیا نمىداند در آن روز که تمام کسانى که در قبرها هستند برانگیخته مىشوند". [6] و "... (بار دیگر) در «صور» دمیده مىشود، ناگهان آنها از قبرها، شتابان به سوى (دادگاه) پروردگارشان مىروند". [7]
3⃣گاه قرآن امکان معاد جسمانی را از طریق وقوع آن در دنیا روشن می کند؛ مانند سرگذشت شگفت انگیز عزیر (ع) [8] و داستان حضرت ابراهیم (ع) در پرسش از خداوند از چگونگی معاد جسمانی. [9] از این که قرآن کریم گاهی از طریق ارجاع به زندگی نخست و گاهی با ارائه نمونه هایی از احیای مردگان؛ مانند داستان عزیر یا داستان اصحاب کهف و... سخن به میان می آورد، می توان نتیجه گرفت که حیات مجدد انسان با همین بدن مادی همراه خواهد بود.
از سخنان امام علی (ع) در نهج البلاغه نیز می توان فهمید که معاد انسان ها در سرای دیگر با بدن طبیعی خواه بود. آن حضرت در این باره می فرماید: "بدانید که این پوست نازک انسان را بر آتش شکیبی نتواند بود، پس به خود رحم کنید ...". [10] یا آن جا که می فرماید: "... و رستاخیز پیش آید، آن گاه از قالب گورها ... بازشان گیرد و بیرونشان کشد، در حالی که همه در جهت امر خداوندی دوان اند و به سوی معادش شتابان...". [11] حضرتش در جایی دیگر می فرماید: "... و هر آ ن که را زمین در درون خود دارد بیرون ریزد، پس خداوند آنان را در پی کهنگی، باز آفرینی کند، و در پی پراکندگی، اجزاشان را فراهم آورد...". [12]
4⃣ نعمتهای فراوانی که مژده استفاده از آنها در بهشت به افراد نیکوکار داده شده، نظیر استفاده از میوه های رنگارنگ [13] و گوشت پرندگان [14] ، ازدواج با حور العین [15] و ...، از مواردی هستند که تصور آنها بدون جسمانی بودن معاد، دشوار به نظر می رسد.
نتیجه: مشهور متکلمان، فلاسفه و عالمان دینی با بهره گیری از آیات و روایات معتقدند که معاد انسان ها در قیامت جسمانی است.
[4] یس، 79، "قُلْ یُحْییهَا الَّذی أَنْشَأَها أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ هُوَ بِکُلِّ خَلْقٍ عَلیم".
[5] قیامت، 3- 4،"أَ یَحْسَبُ الْإِنْسانُ أَلَّنْ نَجْمَعَ عِظامَهُ * بَلى قادِرینَ عَلى أَنْ نُسَوِّیَ بَنانَه".
[6] عادیات، 9، "أَفَلا یَعْلَمُ إِذا بُعْثِرَ ما فِی الْقُبُور".
[7] یس، 51، "وَ نُفِخَ فِی الصُّورِ فَإِذا هُمْ مِنَ الْأَجْداثِ إِلى رَبِّهِمْ یَنْسِلُون".
[8] بقره، 259، "أَوْ کَالَّذی مَرَّ عَلى قَرْیَةٍ وَ هِیَ خاوِیَةٌ عَلى عُرُوشِها قالَ أَنَّى یُحْیی هذِهِ اللَّهُ بَعْدَ مَوْتِها فَأَماتَهُ اللَّهُ مِائَةَ عامٍ ثُمَّ بَعَثَهُ قالَ کَمْ لَبِثْتَ قالَ لَبِثْتُ یَوْماً أَوْ بَعْضَ یَوْمٍ قالَ بَلْ لَبِثْتَ مِائَةَ عامٍ فَانْظُرْ إِلى طَعامِکَ وَ شَرابِکَ لَمْ یَتَسَنَّهْ وَ انْظُرْ إِلى حِمارِکَ وَ لِنَجْعَلَکَ آیَةً لِلنَّاسِ وَ انْظُرْ إِلَى الْعِظامِ کَیْفَ نُنْشِزُها ثُمَّ نَکْسُوها لَحْماً فَلَمَّا تَبَیَّنَ لَهُ قالَ أَعْلَمُ أَنَّ اللَّهَ عَلى کُلِّ شَیْءٍ قَدیر".
[9] بقره، 260، "وَ إِذْ قالَ إِبْراهیمُ رَبِّ أَرِنی کَیْفَ تُحْیِ الْمَوْتى قالَ أَ وَ لَمْ تُؤْمِنْ قالَ بَلى وَ لکِنْ لِیَطْمَئِنَّ قَلْبی قالَ فَخُذْ أَرْبَعَةً مِنَ الطَّیْرِ فَصُرْهُنَّ إِلَیْکَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلى کُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءاً ثُمَّ ادْعُهُنَّ یَأْتینَکَ سَعْیاً وَ اعْلَمْ أَنَّ اللَّهَ عَزیزٌ حَکیم".
[10] معادیخواه، عبد المجید، خورشید بی غروب نهج البلاغة، خ 182، ص 218، نشر ذره، چاپ اول، 1373.
[11] همان، خ 82، ص 80.
[12] همان، خ 108، ص 125.
[13] مرسلات 42، مؤمنون 19، صافات 42، دخان 55 و ...
[14] واقعه 21، طور 22 و...
[15] رحمن 72، واقعه 22 و ...
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
امامعلیعلیهالسلام
إنّما قَلبُ الحَدَثِ كالأرضِ الخاليَةِ، ما اُلقِيَ فيها مِن شَيءٍ قَبِلَتهُ
قلب نوجوان، در حقيقت چونان زمينى باير است كه هرچه در آن افكنده شود مى پذيرد
تحفالعقولصفحه70
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه:
یکی دیگر از داستانهای کربلا موضوع تیراندازی شخصی بنام حرمله بن کاهل اسدی که به طفل شش ماهه امام حسین است،آنچه از مقتل خوانی ها بدست آمده تا قبل از ظهور قاجاریه چنین داستانی وجود نداشته تنها در دوره ناصری هست که این داستان دست مایه روضه خوانها شده برای معروفیت شخص روضه خوان وچون وجود طفل خردسال شیرخواری در داستان میباشد رقت قلب بیشتری بر می انگیزاند وگریه سوز ناکی خروجی انستا مروزه که تیرو کمان ها با درجه علمی ساخته میشوند ودرآن فشار جو ووزش باد در آن لحاظ میشود بهترین مسافتی که یک تیرانداز المپیکی میتواند درست به هدف بزند کمی بیش از سی قدم میباشد،حال در نظر بگیرد اردوی عمر سعد وخیمه های امام حسین حداقل ۳۰۰ قدم بوده(کمتر ازاین دولشکر باهم ادغام میشوند ودوست ودشمن معلوم نمیشه)
چکونه است که یک کمان دست ساز یه بدوی این فاصله را درست روی هدف بزند مضافا براینکه مگر کودک شش ماهه ارتفاع گردن دارد که تیر زهر الود روی گردنش بنشیند.
( متن خلاصه شده)
❇️پاسخ:
@Antishobheh
« السلام علی الطفل رضیع شهید»
1⃣دشمن هرچه بیشتر بر ضدیت خود با واقعه ی #عاشورا می افزاید، نادانی وجهالت خودرا بیشتر نمایان میکند.
نویسنده ی شبهه، علاوه بر مغرض بودن، درنهایت بی سوادی نیز است.
2⃣درتمامی مقاتل ، چه متقدمین وچه متاخرین، و در همه ی کتب تاریخی مربوط به واقعه ی عاشورا ، ماجرای شهادت نوزاد #شیرخواره ی امام حسین (ع) توسط حرمله در روزعاشورا ثبت شده است.
به چندمورد از ده ها سند اشاره میکنیم:
🔸ابومخنف در «فصوص» (۱۵۸) ،محمدبن سعد در«ترحمة الحسین و مقتله»(۲۳۰ه ق)،ابن اعثم کوفی در«الفتوح» قرن سوم، ابن ابی الثبلع در «تاریخ اهل بیت»قرن سوم، محمدبن جریر طبری در «دلائل الامامة»(۳۱۰ق)
،تاریخ خوارزمی(۵۶۸ق)، إربلی در «کشف الغمة»قرن هفتم ،شیخ مفید در «ارشاد» (۴۱۳ق)، زیارت ناحیه مقدسه، تاریخ یعقوبی (۲۹۲ق)، سیدبن طاوس در «لهوف»، علامه مجلسی در «بحارالانوار» ،شیخ عباس قمی در «نفس المهموم»
وده ها سند معتبر از قرون ابتدایی اسلام تا کنون.
3⃣در برخی منابع بانام «علی» ودر برخی با نام «عبدالله» ذکر شده. اما آنچه مهم است ، این است که در همه ی منابع ، بر طفلی شیر خواره که در آغوش امام حسین (ع) توسط تیر حرمله به شهادت رسیده تاکید شده است.
4⃣بنابراین ، این گفته که این ماجرا از زمان قاجاریه وارد روضه ها ومداحی ها شده ، ادعایی مضحک واز روی عناد یا بی سوادی وکم اطلاعی است.
5⃣نویسنده، قطعا نه کربلا رفته و نه موقعیت جغرافیایی میدان جنگ درکربلا را بررسی کرده. اگر اسناد تاریخی ونیز موقعیت جفرافیایی میدان نبرد در کربلا را بررسی کنیم ، فاصله ی بین محل شهادت امام حسین (ع) تا نهر علقمه (و محل شهادت حضرت عباس ع هم کنار آن واقع است) که پشت سر لشکر عمر سعد قرار دارد،حدود ۳۵۰ متر است.
6⃣بنابراین معلوم میشود که فاصله ی جلوداران لشکر دشمن با جلوداران لشکر امام ، و خیمه گاه و تل زینبه حدود چند ده متر است و در محاصره ی کامل دشمن بودند.از طرفی نویسنده ادعا کرده بهترین تیر تا ۳۰ قدم برد دارد. لااقل ای کاش کمی بیشتر بررسی میکردند
7⃣هر چقدر پونداژ کمان بیشتر باشد برد مفید تیر نیز بیشتر است، کمانهای با پونداژ بالای۴۰، برد مفید تیرشان بیشتر از ۹۰ متراست (یعنی حدود۱۸۰قدم) ، هرچه قدر تیرانداز قوی و بلند قد باشد از #کمان با پونداژ بالا استفاده میکند. اعراب در شمشیرزنی و تیراندازی و اسب سواری مهارت خاصی داشتند و قطعا #حرمله که هم از پهلوانان بود وهم #کماندار ماهر ، صاحب کمان قدرتمندی بوده است.
8⃣بنابراین با این توصیفات و برآوردهای منطقی ، امکان شهادت حضرت علی اصغر (ع) باتیر حرمله بسیار معقول است.
9⃣ امام حسین (ع) از روی استیصال این کار را انجام ندادند ، بلکه حضرت #علی_اصغر (ع) در لحظات آخر جنگ ، بهترین وبرترین پرچم و علم حقانیت بودند که حضرت میتوانست در مقابل دشمن بلند کند.
ادامه 👇👇👇
@Antishobheh
ادامه 👆👆
@Antishobheh
🔟هم برای اتمام حجت نهایی با لشکر دشمن ، هم برای نشان دادن نهایت قصاوت لشکر عمرسعد که حتی از طفلی شیر خواره هم آب را دریغ میکنند، هم برای نشان دادن اوج مظلومیت خاندان پیامبر(ص).
که این حرکت امام ، لشکر دشمن را متزلزل کرد و بهم ریخت که حتی باعث شد عده ای از جنگ امتناع کنند و حتی به بیابان بگریزند ، که عمرسعد برای جلوگیری از این تزلزل در لشکرش ، که دلیلش همان امام و طفل شیرخوارش بود ، آنان را مورد هدف تیر قرار داد.
1⃣1⃣بنابراین عمرسعد برای سرنگون کردن این علم، دستور داد تا پدر و پسر را هدف تیر قرار دهند که حرمله از تیری برنده تر که برای زدن جنگویان قوی هیکل استفاده میشد (معروف به تیر سه شعبه)، برای این کار استفاده کرد ، که برخورد این تیر به طفل موجب شد سرش جداشود و دربرخی منابع گفته شده که حتی این تیر بعد از قطع سر طفل، در بازوی امام نیز فرو رفت.
2⃣1⃣بنابراین؛ ادعای نویسنده مضحک است ، یعنی تیرانداز ، اصلا گلوی طفل را نشانه نرفته بود بلکه در کل ، امام و طفل را نشانه رفته بود که به طفل بر خورد کرد و سرش را جداکرد.
اندکی مطالعه ی تاریخ بدور از غرض ورزی ، راهگشا و روشنگر خواهد بود
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
اخبار مربوط به افغانستان و وضعیت مردم تا چه حد صحت دارد؟
وضعیت پنجشیر به روایت خبرنگارِ حاضر در افغانستان
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه:
با استقبال و تشکر از تأمین واکسن با واردات عظیم در آینده نزدیک باید به یک سؤال پاسخ داده شود که
کدام مانع بینالمللی که از ۸ ماه پیش مانع ورود واکسن بود ناگهان برطرف شده است؟
اگر این مانع داخلی بود عامل انسانی هم داشت؟
اگر مانع خارجی بود چطور ظرف ۲۰ روز قابل رفع بود؟
❇️پاسخ:
@Antishobheh
اصحاب تحریف و ما نمی توانیم
دو جمله زیر ببینید و خود بخوانید حدیث مفصّل از این مُجمل:
1⃣ ربیعی سخنگوی دولت روحانی:
نپیوستن ایران به FATF علت ناتوانی در خرید واکسن کروناست!
2⃣ همتی رئیس بانک مرکزی دولت روحانی: به دلیل تحریم هنوز واکسن نخریده ایم
رهبر حکیم انقلاب:
اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم قطعاً شکست خواهد خورد..
گاهی یک رأی هم مؤثّر است؛ هیچکس نگوید رأی منِ تنها چه تأثیری دارد. گاهی یک رأی یا چند رأی، در سرنوشت یک کشور اثر میگذارد.
🖌 #محمدصادق_سلطانزاده_بشرویه
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🚫شایعه:
"شلاق زدن بر صورت یک جراح زن در شهرستان نورآباد استان فارس.......
دیشب دادستان شهرستان با هیات همراه به بیمارستان مراجعه کردند وجراح در حال ویزیت تعدادی از بیماران بود از ایشان خواستند جهت ویزیت بیماری به سفارش دادستان سریعا حضور یابد، جراح عنوان کردند مثل بقیه بیماران توصف انتظار باشد تا حقی از کسی ضایع نشود،این سخن به گوش دادستان رسید وعنوان کرد یا سریعا حضور یابد یا تنبیه اش میکنم،بعد از حضور جراح و ویزیت بیمار، مجددا دادستان عنوان کرد دوباره باید بربالین بیمار حضور یابد،جراح عنوان کرد بنده مریض دارم وفعلا نیازی به ویزیت مجدد نیست... سریعا ایشان را دستبند زدند وبه آگاهی شهرستان بردند وبه گواهی اطرافیان وزخمهای سروصورت خودش ومادرش را جلوی زجه های بچه سه ساله اش آنقدر شلاق زدند که آثار وزخم آنها بر صورت جراح کاملا مشخص بود،،،
اکثر بیمارستانهای شهرستانهای استان فارس بیمارستان ومطب ها را تعطیل کردند وبرخی استانهای همجوار اعلام آمادگی کردند و تا برکناری دادستان وقاضی کشیک این روند ادامه خواهد داشت....
لطفا انتشار دهید تا مردم عدالت قوه قضاییه را مشاهده کنند...ایشان از بهترین و مردم دارترین جراحهای استان فارس بود کسانیکه با ایشان برخورد داشتند خود شاهد بودند
خانم دکتر" [.....]
❇️پاسخ:
@Antishobheh
1. این حادثه با شیطنتهای مغرضانه و افزودن اکاذیبی به آن، تبدیل به یک شایعه با جزئیاتی ناصحیح شد.
2. مواردی از قبیل شلاق، آزار و اذیت فرزند و ... در خصوص این پزشک جراح صحت ندارند و در کلیپی هم که در فضای مجازی از توضیحات ایشان منتشر شده به چنین مواردی اشاره ای نشده است.
3. رئیس دادگستری استان فارس عمده اخبار منتشره در فضای مجازی را غیر صحیح اعلام کرد و افزود در حال جمعبندی و تهیه گزارش این حادثه هستیم و بعد از اتمام بررسیها نتیجه اعلام خواهد شد.
http://shiraze.ir/fa/news/73322
4. در صورتی که اتفاقات مطابق با مطالب رسانه ها باشد اقدام بازپرس قابل پیگرد قانونی است . اما چه بسا مقام قضایی قبلاً دستوراتی داده و پزشک دستور را اطاعت نکرده باشد و یا پزشک عناوین مجرمانهای انجام داده باشد که ما آن را نمیدانیم . لذا نمیتوان در این موضوع پیشداوری کرد.
http://farsnews.com/13940506000833
5. اطلاعات فعلی این حادثه موجب جو رسانه ای سنگین علیه فرد بازپرس شده است ، اما برای روشن شدن زوایای پنهان این حادثه باید منتظر بررسی ویژه و گزارش نهایی دادگستری بود . قطعا مجازات فرد متخلف مطالبه همگانی است .
6. اشتراک گذاری بدون تحقیق و غیر مسئولانه پیامها و اخبار ، ولو با فرض صحت برخی جزئیات آن ، موجب انتشار شایعات و بروز آسیبهای مختلف فردی و اجتماعی می شود.
چهارشنبه 7 مرداد 1394
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
✅کانال آنتی شبهه در ایتا و تلگرام:
@Antishobheh
✅کانال آنتی شبهه در واتساپ:
https://chat.whatsapp.com/GuYVIymR2kKCSuwx2tEytb
پاسخگویی به شبهات در👇
✅گروه آنتی شبهه تلگرام :
https://t.me/joinchat/BZqYaD1QinDeA9X2zXgPUg
✅گروه آنتی شبهه ایتا:
http://eitaa.com/joinchat/2097479691C3d56138263
❇️رسانه آنتی شبهه باشید.
﷽
امامعلیعلیهالسلام
الأَمرُ قَريبٌ، وَالاِصطِحابُ قَليلٌ
مرگ، نزديك، و همراهى با دنيا اندك است.
نهجالبلاغهحکمت168
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سوال:
چرا ایران به سوریه کمک کرد به افغانستان نه؟!
"چرا ایران شبیه سوریه و لبنان و عراق و فلسطین و یمن به افغانستان ورود نمی کند؟"
❇️پاسخ:
@Antishobheh
البته این شبهه را کسانی با تعریض گوشه دار مطرح می کنند که تا دیروز زمزمه مدام شان نه غزه نه لبنان بود. حالا چرا یاد آرمان مبارزه با ظلم شدند؟ چون این روزها خناسان و غداران رسانه ای، همه معرکه شان در موضوع افغانستان، عملیات روانی بر ذهن مخاطب ایرانی است.
یک مقدمه و دو اصل
اولا رهبری نسبت ما و افغانستان را ساده و روان توضیح دادند: "ما مدافع مردمیم دولت افغانستان باید برآمده از اراده مردم این کشور باشد" حتی در خصوص قضیه فلسطین نیز راهکار جمهوری اسلامی همین است: رفراندوم
1️⃣ اصل اول خواست مردم افغانستان
سوری و عراقی و فلسطینی اول خودشان ایستادند وبعد هم از ایران مدد خواستند تا مقابل متجاوز قدرت بگیرند. اما در افغانستان دولت با دمپائی فرار کرد و مردم نشستند تا طالب ها در کمترین زمان حاکم شوند. حوادث پنجشیر نیز برآمده از یک قوم است و مورد استقبال ملت قرار نگرفت و دلیلی ندارد ایران بغیر از محکومیت آدم کشی، وارد نزاع داخلی قومی و قبیله ای شود.
2️⃣ اصل دوم منافع ملت ایران
جمهوری اسلامی اگر در سوریه و عراق با داعش نمی جنگید در کرمانشاه و تهران باید می جنگید. نزاع نیابتی به نفع خاکمان بود، حال آنکه در افغانستان چنین نیست. طالب ها نه داعش اند نه وهابی و نه القاعده. حتا خودشان هم یک دست نیستند. نسبت به گذشته و آینده شان نیز تصویر روشنی نیست. با این حال مهم است که حقوق ایران را به رسمت بشناسند. امنیت مرزها و حق آب هیرمند و جلوگیری از ترانزیت افیون و پرهیز از شیعه کشی و غیره. باید حق مردم ایران باید به رسمیت بشناسند.
✍محسن مهدیان
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه:
خطرناکترین انسانها
از قاتل انور سادات پرسیدند:
چرا رئیس جمهور را کشتی؟
گفت:
چون سکولار بود!
پرسیدند سکولار یعنی چه ؟
گفت نمیدانم.
قاضی از قاتل " نجیب محفوظ " نویسنده مشهور مصری پرسید
چرا محفوظ را کشتی؟
جوابداد
چون کتابهائی برای کودکان می نوشت که آنها را منحرف می کرد.
قاضی پرسید :
کتابهایش را خواندی ؟
گفت : نه !
قاضی از قاتل " فرج فوده "
متفکر برجسته ی مصری پرسید :
چرا فرج را کشتی؟
گفت چون کافر بود .
قاضی پرسید :
از کجا فهمیدی کافر است؟
گفت از کتابهایش !
قاضی پرسید:
کدام کتابش را خواندی؟
جواب داد:
من اصلا سواد ندارم.
خطرناکترین انسانها
کسانی هستند که فهم کم واعتقاد زیاد دارند وکور کورانه اطاعت میکنند
❇️پاسخ:
@Antishobheh
متن زیرکانه و البته پر از دروغ هست. و نویسنده از ضعف حافظه تاریخی عموم مردم استفاده کرده و قتل افراد بخاطر ارتدادشان را با قتل سیاسی ممزوج نموده. بهتر بود نویسنده متن دلایل واقعی این ترورها را می نوشت تا خوانندگان خود به نتیجه برسند که البته در آن صورت شبهه ای بوجود نمی آمد
1️⃣ترور انور سادات به خاطر عقاید سکولارش نبود(که اگر این دلیل ترور او بود، رئیس جمهور قبل از او جمال عبدالناصر نیز میبایست دچار همین سرنوشت می شد)
بلکه به خاطر پیمان بستن با اسرائیل و خیانت به آرمان عربی فلسطینی،، توسط خالد اسلامبولی ترور شد و خالد تا زمان اعدامش هم به این کارش افتخار کرد.
سادات اولین حاکم یک کشور عرب بود که پیمان سازش را با دولت اسرائیل امضاء نمود و این کشور را بی چون و چرا به رسمیت شناخت؛ که به دلیل همین تلاش وی برای برقراری سازش موفق به دریافت جایزه صلح نوبل توسط بنیاد نوبل در سال ۱۹۷۸ گردید.
هرچند این پیمان در افکار عمومی غرب و اسراییل یک موفقیت جدی برای اسراییل محسوب میشد و انور سادات به عنوان فردی صلح طلب معرفی میشد اما افکار عمومی اغلب اعراب مسلمان مخالف این قرارداد بود.
سپس اقدام به سرکوب و دستگیری گروههای مختلف سیاسی در جهت آرام کردن و کنترل کامل اوضاع مصر نمود که موج دستگیریها در خارج از مصر با محکومیتهای بینالمللی مواجه شد.
در شرایط آن روز مصر، سیاستهای انورسادات و دوستی با اسرائیل خشم بسیاری از نیروهای اسلامی را برانگیخته بود؛ خالد نیز متأثر از این جریانهای مخالف اسلامی قرار داشت. فعالیتهای سیاسی و ارتباط او با اعضای جریانهای اسلامی در مسجد «انصار المحمدیه» پای او را به اداره اطلاعات نظامی برای بازجویی گشود و سبب درج قید «خطرناک» در پرونده بازجویی او شد. پس از مدتی با جنبش اسلامی «الجهاد» که مخفیانه فعالیت میکرد، آشنا شد.
وبعد از خیانت انور سادات تصمیم به کشتن او گرفت. او هنگام ورود به دادگاه فریاد میکشید «من قاتل فرعون مصر هستم»
2️⃣واقعیت آن است که نجیب محفوظ حتی در کشورهای عربی هم به عنوان یکی از نانجیب ترین نویسندگان عصر حاضر شناخته می شود.
او حتی از نگاه علمای اهل سنت هم مورد غضب قرار داشته است.دایره مخالفت با نوشته های او تا آنجا بود که رئیس جمهور مصر جمال عبدالناصر شخصا دستور توقف انتشار یکی از رمان های وی را داد.
کتاب «بچههای محله ما» (۱۹۵۹) یکی از آثار او است که بهخاطر کفرگویی او از خدا که مخالف عقاید ادیان ابراهیمی،یهودیت، مسیحیت و اسلام بود در مصر سالها ممنوع بود. مطالب این رمان علاوه بر باطل بودن کلیت در درون خود حاوی وهن های بسیاری به ذات جلاله ی خداوند و همچنین پیامبران الهی بوده.
اما این تنها حرکت ضد اسلامی نجیب محفوظ نبود بلکه وی زمانی مشهور تر و مورد توجه محافل جهانی قرار گرفت که مخالف علنی خود را علیه حکم تاریخی امام خمینی که مبتنی بر ارتداد و قتل سلمان رشدی ملعون بوده اعلام کرد و جنجال های زیادی را به پا نمود.
عمر عبدالرحمن روحانی نابینای مصری در گفتگو با یک روزنامهنگار گفت که اگر نجیب محفوظ برای نوشتن این داستان مجازات میشد، سلمان رشدی به خود اجازه انتشار چنین کتابی را نمیداد.
هرچند عبدالرحمن تأکید میکرد که آنچه او گفته فتوا نیست؛ اما اسلامگرایان تندرو آن را فتوا انگاشته و تصمیم به کشتن این نویسنده ۸۲ ساله داشتند و او را از ناحیهٔ گردن، بیرون از خانهاش در قاهره، با چاقو مجروح کردند
محفوظ اگرچه جایزه نوبل ادبیات را به خود اختصاص داده است اما در تاریخ جوایز نوبل این مورد یکی از سیاسی ترین آنها شناخته می شود.
3️⃣فرج فوده نويسنده و فعال سیاسی وحقوق بشر مصرى، در سال 1992 مورد هدف گلوله اعضاى جماعت اسلامى قرار گرفت و كشته شد.
او قبل از ترور، بخاطر نوشتن متونی که به تمسخر پیامبر اسلام میپرداخت از سوی مشایخ الازهر حکم ارتدادش صادر شده بود. فوده که دكتراى فلسفۀ اقتصاد داشت پایهگذار «انجمن روشنگرى مصر» بود که خواهان جدايى دين از سياست بود
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه:
یه نفر توییت زده اگر امام علی مخفیانه کمک میکرد چجوری همه میدونن یکی در پاسخ نوشته متاسفانه بانوان بیوه کوفه دهن لق بودن
❇️پاسخ:
کمک های امام علی علیه السلام به کودکان یتیم و زنان بی سرپرست از طریق راویان مختلفی نقل شده. این راویان این اخبار رو از ائمه اطهار و کسانی که در زمان آن حضرت در قید حیات بوده اند، روایت کرده اند.
حالا اینها چطور به این کمک های مخفیانه آگاهی داشتند؟
۱. برخی از یاران خاص و نزدیک آن حضرت از این جریان مطلع بودند یا بعدها مطلع شدند و سپس نقل کردند.
۲. فرزندان آن حضرت و امامان بعدی به این سبب که از زوایای مختلف زندگی آن حضرت اطلاع داشتند.
۳. پس از شهادت آن حضرت، روشن شد کسی که غذا و آذوقه پشت در خانه ها قرار می داد، آن حضرت بود، چرا که پس از این واقعه، این کمک ها برای مدتی قطع شد.
البته سایر امامان نیز این سنت حسنه را ادامه دادند.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
اے ڪاش ڪہ منجےِ بشر برمےگشٺ
اینبار ستارهے سحر برمےگشٺ
اے ڪاش ڪہ این جمعہ عزیز زهرا
با سیصد و سیزده نفر برمےگشٺ
#جمعه
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
♦️سوال:
قرآن راه ارتباط پیامبران با خدا را به چند طریق بیان مى کند؟
❇️پاسخ تفصیلی:
پاسخ این سؤال در آیه 51 سوره «شورى» آمده است. خداى متعال در این آیه از یکى از پربارترین مواهب خویش که براى بشر فراهم ساخته سخن مى گوید و آن چیزى نیست جز مسأله وحى و ارتباط انبیاء با خدا.
نخست مى فرماید: (شایسته هیچ انسانى نیست که خدا با او سخن بگوید [و با او روبرو گردد، چرا که او منزه از جسم و جسمانیت است] مگر از طریق وحى و الهام مرموز، به قلب او)؛ «وَ ما کانَ لِبَشَر أَنْ یُکَلِّمَهُ اللّهُ إِلاّ وَحْیاً».
(یا شنیدن سخنان پروردگار، از پشت حجاب)؛ «أَوْ مِنْ وَراءِ حِجاب».
آن گونه که «موسى بن عمران» در کوه طور، سخن گفت، و پاسخ شنید، از طریق امواج صوتى که خداوند در فضا ایجاد مى کند بى آن که کسى او را مشاهده کند، چرا که او مشاهده کردنى نیست.
(و یا از طریق فرستادن رسولى که پیام الهى را به او ابلاغ کند)؛ «أَوْ یُرْسِلَ رَسُولاً».
آن گونه که فرشته وحى و پیک الهى «جبرئیل امین» بر پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) نازل مى شد.
(در این هنگام، فرستاده الهى به فرمان پروردگار، آنچه را خدا مى خواهد به پیامبرش وحى مى کند)؛ «فَیُوحِىَ بِإِذْنِهِ ما یَشاءُ».
آرى، راهى براى سخن گفتن خداوند، با بندگان، جز این سه راه نیست (چرا که او بلند مقام و حکیم است)؛ «إِنَّهُ عَلِىٌّ حَکِیمٌ».
بالاتر از آن است که دیده شود، یا با زبان سخن گوید، و تمام افعالش حکیمانه است، و ارتباطش با پیامبران روى حساب.
این آیه، در حقیقت پاسخى است روشن، به افرادى که به خاطر بى خبرى ممکن است توهم کنند، مسأله وحى، دلیل بر این است که پیامبران خدا را مى بینند و با او سخن مى گویند، این آیه روح و حقیقت وحى را به صورت فشرده و دقیقى منعکس کرده است.
از مجموع آیه، چنین بر مى آید که، راه ارتباط پیامبران با خدا منحصر به سه راه بوده است:
1 ـ القاى به قلب ـ که در مورد بسیارى از انبیاء بوده است، مانند «نوح» که مى گوید: «فَأَوْحَیْنا إِلَیْهِ أَنِ اصْنَعِ الْفُلْکَ بِأَعْیُنِنا وَ وَحْیِنا»؛ (ما به نوح وحى کردیم که کشتى در حضور ما و مطابق فرمان ما بساز).(1)
2 ـ از پشت حجاب ـ آن گونه که خداوند در کوه «طور» با موسى(علیه السلام) سخن مى گفت: «وَ کَلَّمَ اللّهُ مُوسى تَکْلِیماً».(2)
بعضى نیز «من وراء حجاب» را شامل رؤیاى صادقه نیز مى دانند.
3 ـ از طریق ارسال رسول ـ آن گونه که در مورد پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) آمده: «قُلْ مَنْ کانَ عَدُوًّا لِجِبْرِیلَ فَإِنَّهُ نَزَّلَهُ عَلى قَلْبِکَ بِإِذْنِ اللّهِ»؛ (بگو کسى که دشمن جبرئیل باشد [دشمن خدا است] چرا که او به فرمان خدا قرآن را بر قلب تو نازل کرد).(3)
البته، وحى بر پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) منحصر به این طریق نبوده است، از طرق دیگر نیز صورت گرفته است.
این نکته نیز قابل توجه است که وحى از طریق القاى به قلب، گاه در بیدارى صورت مى گرفته، چنان چه در بالا اشاره شد، و گاه در خواب و رؤیاى صادقه، چنان که در مورد «ابراهیم» و دستور ذبح «اسماعیل» آمده است (هر چند بعضى آن را مصداق من وراء حجاب دانسته اند).
گر چه شاخه هاى اصلى وحى، همان سه شاخه مذکور در آیه فوق است، ولى بعضى از این شاخه ها، خود نیز شاخه هاى فرعى دیگرى دارد، چنان که بعضى معتقدند نزول وحى از طریق فرستادن فرشته وحى، خود به چهار طریق صورت مى گرفته:
1⃣آنجا که فرشته بى آن که بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) ظاهر شود، در روح او القاء مى کرده است ، چنان که در حدیثى از پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: «إِنَّ رُوحَ الْقُدْسِ نَفَثَ فِی رُوْعِى أَنَّهُ لَنْ تَمُوْتُ نَفْسٌ حَتّى تَسْتَکْمِلَ رِزْقَها فَاتَّقُوا اللّهَ وَ أَجْمِلُوا فِى الطَّلَبِ»؛ (روح القدس در قلب من این معنى را دمیده که هیچ کس نمى میرد تا روزى خود را به طور کامل بگیرد، بنابراین از خدا بپرهیزید، و در طلب روزى حریص نباشید).(4)
2⃣گاه فرشته، به صورت انسانى در مى آمد و پیامبر(صلى الله علیه وآله) را مخاطب مى ساخت و مطالب را به او مى گفت (چنان که در مورد ظهور «جبرئیل» به صورت «دحیه کلبى»(5) در احادیث آمده است).
3⃣گاه به صورتى بود که همچون زنگ در گوشش صدا مى کرد و این سخت ترین نوع وحى بر پیامبر بود، به گونه اى که حتى در روزهاى بسیار سرد، صورت مبارکش غرق عرق مى شد، و اگر بر مرکب سوار بود مرکب چنان سنگین مى شد که بى اختیار به زمین مى نشست.
4⃣ گاه، «جبرئیل» به صورت اصلیش که خدا او را بر آن صورت آفریده بود بر پیامبر(صلى الله علیه وآله) ظاهر مى شد و این در طول عمر پیغمبر(صلى الله علیه وآله) تنها دو بار صورت گرفت.(6)،(7)
منبع: سایت آیت الله مکارم شیرازی
پی نوشت:
(1). سوره مؤمنون، آیه 27
(2). سوره نساء، آیه 164
(3). سوره بقره، آیه 97
(4). «مجموعه ورام»، جلد1،صفحه 163
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
امامصادقعلیهالسلام
لا تَثِق بِأَخيكَ كُلَّ الثِّقَةِ ؛ فَإِنَّ صِرعَةَالاِستِرسالِ لَن تُستَقالَ
به برادرت اعتماد مطلق نداشته باش ؛ زيرا زمين خوردن بر اثر اعتماد ، قابل جبران نيست
تحفالعقولحدیث357
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
چرا ایران در جنگ سوریه وارد شد اما در افغانستان نه؟
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه:
سخنرانی سید حسن آقامیری:
حرّ باعث و بانی مصائبی بود که بر سر امام حسین و خاندانش وارد شد. اما در طی ده روز متحول شد و توبه کرد.
چه چیزی باعث توبه حرّ شد؟ چه چیزی باعث این معرفت حرّ شد؟
آیا امام حسین به او احکام نماز و روزه یاد داد و حمد و سوره او را درست کرد؟
خیر؛ حرّ رفتار و منش و اخلاق و رحم و مروّت امام حسین را دید و متحول شد.
چیزی که شما اسم آن را دین گذاشته اید بین امام و حرّ ردّ و بدل نشد و امام درباره این چیزها با او سخن نگفت.
چهل پنجاه سال است در این مملکت بیش از همیشه نماز جماعت و هیئت و نماز جمعه و شب قدر برگزار می شود، اثر این نماز ها کجاست؟
کفر از سر تا پای مملکت می ریزد
چرا چهل سال نماز خوندیم ولی بوی خدا نمی دهیم؟
حرّ خودش حرّ نشد. این حسین است که می تواند در ده روز همه چیز را درست کند.(خلاصه شده)
@Antishobheh
❇️پاسخ:
🔹به نظر می رسد این سخنان، اگرچه با غدغه ای صحیح همراه است و نکات قابل تأمل و مهمی را بیان می کند اما در برخی موارد با سوء برداشت و نیز نگاهی بدبینانه همراه است که در ادامه به آن می پردازیم:
1️⃣ اصل این پرسش، صحیح و مهم است که چرا پس از سی چهل سال نماز خواندن و روزه گرفتن، معرفت ما به خدا بیشتر نمی شود؟ چرا اخلاق و رفتار ما بهتر نمی شود؟ خلاصه اینکه چرا عبادت ها ما را رشد نمی دهند.
این سوال مهم است اما نمی توان گفت «پس نماز و روزه و حج، ارزشی ندارند و نباید به دنبال انجام این عبادات باشیم.»
خیر؛ جواب این مسئله در بی ارزشی عبادات نیست بلکه بی اثر بودن عبادات، بخاطر ضعف ما دینداران است. وقتی در کنار عبادات، دست از گناهان نمی شوییم، وقتی سعی نمی کنیم عباداتمان را با حضور قلب انجام دهیم، وقتی برای فهم معنا و مفهوم و فلسفه عبادت، قدمی بر نمی داریم، وقتی بخشی از دین را گرفته و بخشی را رها می کنیم، نتیجه اش این می شود که عبادت ما، خشک و بی روح و بی اثر می شود.
2️⃣ مسلّماً آنچه که انسان ها را شیفته خداباوری و بندگی خدا می کند و انسان ها را به دینداری جذب می کند، حرکات ظاهری نماز و شکوه و عظمت مراسم حج و ... نیست؛ بلکه اخلاق نیکو که نبیّ مکرّم اسلام، کامل ترین الگوی آن بود، انسان ها را جذب می کند. مهر و محبّت و ایثار و فداکاری، سخاوت و مردانگی و فضائل اخلاقی انسان ها را شیفته و دلباخته می کند.
🔹 اما دین(قرآن کریم و سنّت) با صراحت تمام همین نماز دو رکعتی و چهار رکعتی و همین روزه ماه رمضان و حج و جهاد و خمس و زکات را بر انسانها واجب کرده و این اعمال برای روز قیامت باید در کارنامه عمل ما باشد. هیچ عمل خیرخواهانه ای، هیچ انفاقی، هیچ مهربانی و عشقی، نمی تواند جایگزین این اعمال شود. اگرچه این اعمال ظاهر و پوسته دین هستند اما به هرحال واجب اند و باید انجام شوند.
3️⃣ یکی از اشتباهات مطالب مطرح شده در این ویدئو این است:«امام حسین در ده روز توانست حرّ را متحول کند اما شما چهل سال است نتوانستید جامعه را اصلاح کنید.»
🔹 اولاً اگر کسی از شما این سوال را بپرسد چه جواب می دهید: امام حسین از لشکر 30 هزار نفری دشمن، تنها توانست 1 نفر را هدایت کند و به سوی خود جذب کند. آیا امام حسین در هدایت کردن مردم زمانه خودش ناکام نماند؟
نکته اینجاست که ایمان و عمل صالح، اعمالی اختیاری هستند و نه خدا و نه پیامبر و نه امام و نه هیچ حکومتی نمی توانند مردم را مجبور کنند به ایمان آوری به خدا. نمی توان با جبر ایمان و معرفت را در دلها نشاند. بلکه خدا و پیامبر و امام، هدایت گری خود را انجام می دهند، آن کسی که زمینه اش را داشته باشد، می پذیرد آنکه زمینه اش را نداشته باشد نمی پذیرد. نمی توان با عدد و رقم مؤمنان درباره عملکرد انبیاء و ائمه قضاوت کرد.
🔹ثانیاً شما به همین پنجاه یا شصت ساله کشور نگاه کنید، می بینید که از آغاز حرکت امام خمینی ره برای مبارزه با حکومت پهلوی تا همین امروز، میلیون ها نفر شیفته و دلباخته اخلاق و منش و ساده زیستی امام شدند و توانستند با عشقی که به امام داشتند و اطاعت از او، حکومت شاهنشاهی را سرنگون کنند. اگر امام نبود؛ اگر انقلاب نبود و اگر نظام جمهوری اسلامی نبود؛ چه بسا بسیاری از جوانانی که از آنها به نام شهید یاد می کنیم، به بی راهه رفته بودند و دلمشغول فساد و آلودگیهایی بودند که حکومت پهلوی برای ما به ارمغان آورده بود.
انقلاب اسلامی توانست به معرفت بخشی و نشان دادن راه درست صدها هزار جوان را به بالاترین درجه کمالشان یعنی شهادت در راه خدا برساند. شما می دانید که مقام شهادت، مقامی نیست که به سادگی به دست آید بلکه پیش از آن شخص باید خود را تربیت و آماده کرده باشد.
ادامه👇
@Antishobheh