﷽
☑️میدونی لاکچری ترین تاریخ تولد دنیا برا کیه؟؟؟؟؟❓
5⃣پنج /جمادی الاول/ سال پنجم هجری
۵/۵/۵
❤️میلاد بی بی جانم #حضرت_زینب سلام الله علیها✌️✌️
#میلاد_حضرت_زینب
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️ شبهه:
آقای خمینی که وارد شد، همه برای دستبوسی هجوم آوردند....آقای طالقانی در گوشه ای نشستند و به صحنه خیره شدند، حضار علت را جویا شدند، آقای طالقانی گفتند؛ بنده فکر میکردم برای پایان دادن به این دست بوسی ها #انقلاب کردیم!
✅ پاسخ:
@Antishobheh
پاسخ اجمالی:
✳️در پاسخ عده ای که میگویند این نوع دستبوسی و صفهای طولانی برای دیدار رهبر تملق و چاپلوسی ست!!
و مقایسه میکنند با محمدرضا #شاه!! باید گفت:
🔸این جمعیت مردمی هستند که مایلند با رهبری از نزدیک ملاقات کنند و سخنی به او بگویند یا از او بشنوند.
در این صحنه های پر شور، چاپلوسی و تملق راهی ندارد و هر چه هست، صفا و محبت از دو سوست. اشکهای شوق و لبخندهای محبت و غمگساریهایی که در این دیدارها هست، در شمار نادرترین و زیباترین پدیده ها در باب پیوند میام مردم و مسئولان است.
🔸دستبوسی #شاه از روی اجبار و ترس و برای چاپلوسی و برای ارزش و جایگاه پیدا کردن پیش شاه است.
🔸ایت الله #طالقانی در موارد زیادی #حامی امام و انقلاب بودند. و این مطلب را مستندات تاریخی تایید می کند .
ما ایت الله طالقانی را در کنار امام و انقلاب می بینیم،هر چند در #مسائل_فرعی و جزئی یا امام اختلاف نظر داشتند.
🔸مستندی بر انتساب این سخن به آیت الله طالقانی موجود نیست.
حال برفرض صحت این سخن از جانب وی؛
معیار سنجش نمیباشد.
نظر ایشان آن بوده.
🔸اما در مقابل علامه #جوادی_آملی هم اینچنین فرموده اند؛
نه دست کسی را ببوسید و نه بگذارید دستتان را ببوسند.
من تا کنون هیچ دستی را نبوسیده ام، جز یک دست و آن هم دست #امام_خمینی بود و به راستی که آن دست بوسیدنی بود.
پاسخ تفصیلی:
✳️اولا؛
استقبال با دست بوسی فرق دارد و دست بوسی از روی تملق و چاپلوسی با دست بوسی که #شرع اجازه داده نیز فرق دارد.
✳️ثانیا؛
اسلام با استقبال مخالف نیست، به همان دلیل که پیامبر(ص) مانع استقبال نشد و از ایشان در #مدینه استقبال با شکوهی شد ،پيامبر اكرم(ص) به هنگام ورود به مدينه و استقبال مردم مدينه از آن حضرت، اين كار را مذمّت نكردند؛
چرا كه استقبال مردم از آن حضرت، از سر عادت آنان در برابر شاهان و حكمرانان سرچشمه نگرفته بود؛ بلكه از محبت و #شوق آنان از ورود رسول خدا (ص) و زيارت آن حضرت بود اما علت مخالفت امیر المومنین(ع) از استقبالی که مردم انبار داشتند به خاطر این بود که مردمان آن منطقه به رسم و سبک استقبال از امرای پیشین (که حتی طوری بود که مردم ذلیلانه تعظیم می کردند)، به همان شکل به استقبال امیرمومنان(ع) رفته بودند ، یعنی آنان با پاي برهنه و به شكلي ذليلانه در مقابل حضرت مي دويدند و كارهايي را كه در برابر حكمرانان قبلي انجام مي دادند، در برابر آن حضرت تكرار مي كردند که این جا با مخالفت آقا امیر امومنین(ع) مواجه شدند:
🔸وقال عليه السلام : وقد لقيه عند مسيره إلى الشام دهاقين الأنبار فترجلو له واشتدوا بين يديه ) : ما هذا الذي صنعتموه ؟ فقالوا : خلق منا نعظم به أمراءنا . فقال : والله ما ينتفع بهذا أمراؤكم . وإنكم لتشقون به على أنفسكم في دنياكم وتشقون به في آخرتكم ، وما أخسر المشقة وراءها العقاب ، وأربح الدعة معها الأمان من النار .
🔸در حالي که عده اي از دهقانهاي انبار ( شهري در عراق) حضرت را ديدند پس به دنبال حضرت پياده به راه افتادند ودر جلوي حضرت به هم فشار مي آوردند ، حضرت فرمودند : چه مي کنيد؟ پس جواب دادند عادتي است از ما که با آن امراي خودمان را تعظيم مي کنيم .
🔸پس حضرت فرمودند : قسم به خدا امراي شما از اين کار شما هيچ سودي نمي برند وشما با اين کار خود به خود سخت مي گيريد در دنياي خودتان و در #آخرت هم خود را به سختي مي اندازيد
چقدر زيان آور است سختي که به دنبال آن #عذاب باشد وچقدر سود آور است راحتي که بعد از آن امان از آتش باشد
نهج البلاغة - خطب الإمام علي (ع) - ج 4 - ص 10 (باب ما قاله لدهاقين الأنبار عندما ترجلوا له) چاپ دار الذخائر - قم - ايران
🔸امير مومنان (ع) از اينکه شخص براي #احترام و جلب رضاي امير چنين کاري کنند نهي فرمودند.
اما هدف اصلي از اين تجمع ها يک نوع #رفراندوم غير رسمي و #رأي_گيري غير دولتي است که مردم با حضور خود علاقه خود را به نظام ثابت کرده و به دشمنان ضربه مي زنند.
http://www.siasi.porsemani.ir/node/2067
✳️ثالثا؛
از روايات استفاده مى شود كه علاوه بر زمان #رسول_خدا (ص) در زمان ائمه(ع) هم اين كار نسبت به ايشان انجام مى شده است.
🔸يونس بن يعقوب گفت: به امام صادق عرض كردم دست خود را بده تا ببوسم؛ حضرت دست خود را به من داد؛ (بوسيدم) عرض كردم فدايت شوم سر خويش را به من بده تا بوسه زنم حضرت به تقاضاى من رفتار نمود؛ عرض
كردم دو پاى خود را بده تا ببوسم، حضرت فرمود قسم ياد كرده ام كه اجازه ندهم كسى پايم را ببوسد ، (بحارالانوار، ج 76، ص 39).
🔸یا شخصی می گوید بر امام صادق(ع) وارد شده و دست ایشان را بوسیدم، سپس فرمود جایز نیست دست کسی بوسیده شود، مگر دست #انبیای_الهی یا اوصیای آنان.
🔸ابن عمر مى گويد: ما دست رسول خدا(ص) را مى بوسيديم ، (محجة البيضاء، ج 3، ص 387)
✳️بوسیدن دست #علما اگر به این عنوان باشد که آنها شاگردان مکتب امامان(ع) و رواج دهنده روش و منش آنها و مشعل داران #علم و #هدایت در جامعه بشری می باشند، در واقع نوعی #تکریم علم و عمل و بزرگداشت کمال و فضیلت است و ایرادی ندارد و بیانگر روح #تواضع و کرنش در برابر بزرگی و عظمت می باشد.
بوسیدن دست رهبرى، همان تعظیم علماء دین و #شعائر_اسلامى و اظهار محبت شخصى به دین اسلام و به مظاهراین دین الهى است. (براى مطالعه بیشتر، ر.ک: جلد 76 بحارالانوار، صفحه 40. )
بر این اساس معیار مهم در بوسیدن دست هدفی است که این عمل بر اساس آن انجام می شود:
🔸اگر به جهت حفظ ارزش ها و شعائر الهی و تکریم جایگاه و منزلت الهی رهبر و نیابت و جانشینی ایشان از طرف معصومین (ع) باشد و برای همگان مشخص باشد که چنین عملی با #اهداف_الهی است ، هیچ گونه اشکالی نداشته بلکه با توجه به روایات و سیره بزرگان دین مقبول و قابل پذیرش است .
🔸اما اگر با اهداف غیر الهی و برای چاپلوسی ، یا مطامع دنیوی یا تظاهر به #ولایت_پذیری و یا سایر مواردی که در بین زمامداران نظامهای غیر دینی رایج است، بوده باشد ، عملی مذموم و غیر قابل دفاع است.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
✨#امام_هادی علیه السلام فرمودند:
مسخره کردن دیگران تفریح سفیهان و کار جاهلان است.
📚بحارالانوار ج ۷۵ ص ۳۶۹
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
⛔️شبهه:
امام علی در زمان خلافت، سپاه به ایران فرستاد و مردم ایران را قتل عام کرد.
(فارسنامه ابن بلخی برگ 116و117 و تاریخ ایران، زرینکوب برگ 350-351)
❇️پاسخ:
@Antishobheh
🔸عبدالحسین زرینکوب در بخشی از کتاب "تاریخ ایران بعد از اسلام" می نویسد:
«بعد از کشته شدن عثمان باز اهل #استخر سر به شورش برآوردند و عبدالله بن عباس به فرمان #علی (ع) عصیان آن ها را در سیل خون فروشست.»(۱)
❗️ زرینکوب برای این سخن خود به #فارسنامه ی #ابن_بلخی استناد کرده است.
🔸اما آنچه ابن بلخی آورده چنین است:
«پس حادثه ی (مرگ) امیرالمومنین عثمان افتاد و نوبت خلافت به امیرالمومنین علی(ع) آمد. ولایت عراق و #پارس جمله به عبدالله بن عباس (رض) سپرد و در آن فور مردم #اصطخر دیگر باره سر برآوردند و غدر کردند. عبدالله بن عباس لشکر آنجا کشید و اصطخر به قهر بگشاد و خلایق بی اندازه بکشت...»(۲)
می دانیم که ابن بلخی کتاب خود را در سال ۵۱۰ یا ۵۲۰ هجری نوشته و یکی از مهم ترین منابع او نیز تاریخ طبری بوده است.(۳) پس باید سراغ اصل این روایت را از طبری پی بگیریم.
❗️طبری درباره ی شورش ناحیه ی #فارس در زمان خلافت #امام_علی (ع)، چند روایت ذکر کرده است. از جمله:
🔸وقتى مردم فارس از دادن خراج ابا ورزيدند على (ع) درباره ی كسى كه ولايتدار فارس شود با كسان مشورت كرد، جاريه بن قدامه گفت: اى امير مؤمنان! مى خواهى مردى سخت سر و سياستدان و با كفايت را به تو نشان دهم؟ گفت: كى؟ گفت: زياد. گفت: اين كار از او ساخته است. و او را ولايتدار فارس و كرمان كرد و با چهار هزار كس آنجا فرستاد كه بر ولايت تسلط يافت و به استقامت آمدند.
🔸وقتى مردم جبال بشوريدند و خراج دهان طمع آوردند كه خراج را بشكنند و سهل بن حنيف را كه عامل على(ع) بود از فارس برون كردند، ابن عباس بدو گفت: كار فارس را كفايت مى كنم. آنگاه سوى بصره رفت و زياد را با گروهى بسيار سوى فارس فرستاد كه به كمك آنها بر فارس تسلط يافت و خراج دادند.
🔸پيرى از مردم استخر گويد: پدرم مى گفت: زياد را ديدم كه سالار فارس بود و ولايت يك پارچه آتش بود، زياد چندان مدارا كرد كه مانند پيش به اطاعت و استقامت آمدند و به جنگ نپرداخت.
طبری، پیش از این روایات، یادآوری می کند که: در همین سال (۳۹ هجری) ابن عباس پس از بازگشت به بصره، به دستور امام علی(ع)، زیاد را به سوی فارس و کرمان فرستاد.(۴)
🔺 با توجه به مطالب پیشین، روشن شد زرینکوب مطلبی به استناد فارسنامه آورده و درباره ی صحت و سقم آن اظهارنظری نکرده است.
ابن بلخی نیز مدعی شده است در زمان امام علی (ع)، شورش مجدد مردم استخر به شدت توسط ابن عباس سرکوب شده و بسیاری کشته شده اند.
اما گزارش ابن بلخی دارای اشکالات جدی است، زیرا :
1⃣ عبدالله بن عباس از سوی امام (ع) مدتی والی بصره بوده است و خود هرگز به فارس نرفته است. آنکه به آنجا لشکر کشیده تا به اوضاع آن سامان سر و سامان دهد، #زیاد_بن_ابیه بوده است.
2⃣ زیاد با وجود آنکه پس از شهادت امام علی (ع) و پیوستن به #معاویه، جنایات بسیاری در حق پیروان آن حضرت مرتکب شد، اما در مدت امارت بر فارس و در ایام شورش استخر، به جنگ و خشونت متوسل نشد و با سیاست کارها را پیش برد.
3⃣ طبق تاریخ طبری، پس از آنکه عبدالله بن عامر از سوی عثمان والی بصره شد، مردم فارس سر به شورش برداشته و حاکم آنجا عبیدالله بن معمر را کشتند. ابن عامر نیز به تلافی آن، به استخر حمله کرد "و بسیار کس از آنها بکشت که هنوز از آن به ذلّت درند."(۵)
👈پس کسی که در شورش نخست مردم فارس دست به کشتار زده "عبدالله بن عامر" بوده و ظاهراً ابن بلخی وی را با "عبدالله بن عباس" که در رفع ناآرامی بعدی در زمان امام علی(ع) نقش نظارتی داشته، اشتباه گرفته است.
❗️بنابرین برخلاف ادعای اسلام ستیزان، آن حضرت هیچ فرمانی برای کشتار مردم فارس صادر نکرده است و شورش مجدّد آن دیار، بدون خشونت پایان یافته است.
🔺ناگفته نماند بلاذری نیز در کنار روایاتی که به فتح استخر و کشتار شورشیان به دست ابن عامر دلالت دارند، روایتی آورده که طبق آن پیمان شکنی اهل استخر در زمان امارت ابن عباس بر عراق رخ داده و او بوده که آنجا را مجدداً گشوده است.(۶) اما در این روایت هم (با فرض صحت آن) هیچ اشاره ای به قتل عام شورشیان توسط ابن عباس نشده است!
📚 پی نوشت ها:
۱.تاریخ ایران بعد از اسلام، چاپ ۱۳۸۳، ص ۳۵۰ و ۳۵۱
۲.فارسنامه، چاپ ۱۳۸۵، ص ۱۱۶ و ۱۱۷
۳.مصطفی ندیم، ارزش تاریخی کتاب فارسنامه، کتاب ماه تاریخ و جغرافیا، اسفند ۱۳۸۰، ص ۳۳ _ لیلی محمدی، فارسنامه و ابن بلخی، همان، مهر ۱۳۸۲، ص ۵۴
۴.ترجمه ی تاریخ طبری، ج ۶، ص ۳۲۵
۵.تاریخ طبری، ج ۳، ص ۳۲۰ و ترجمه ی تاریخ طبری، ج ۵، ص ۲۹۳
۶.رک به ترجمه ی فتوح البلدان، ص ۵۴۳ و ۵۴۴
✍ اکبر عزیزیان
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🚫شایعه
رونمایی از خودروی «تارا» محصول جدید شرکت ایران خودرو، روز شنبه بیست و نهم آذر ماه درحالی با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، برگزار شد که این محصول جدید در مراسم رونمایی، روشن نشد
✅پاسخ
@Antishobheh
پایگاه اطلاعرسانی ایرانخودرو ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی درباره روشن نشدن محصول تارا را شیطنت رسانهای(صداگذاری شده) خواند و در این باره توضیح داد👇🏻
⏪ روشن کردن خودرو در سالن موسوم به استایل محصولات ایرانخودرو به دلیل بسته بودن فضا، ممنوع بوده و رعایت این موضوع به ویژه در حضور بازدیدکنندگان دارای اهمیت مضاعفی است.
در ویدئوی منتشر شده نیز مهندس حاضر در سالن استایل، به دستور مقام ارشد سالن، درحال باز کردن درب صندوق عقب خودروی تارا به منظور نمایش حجم بالای آن بوده و قصد روشن کردن خودرو را نداشته است. در همین حال خودروی دیگری بیرون از سالن استایل برای رانندگی توسط وزیر محترم صمت آماده سازی شده بود.
✅تارا، محصول جدید ایرانخودرو، نخستین خودروی ملی است که از تمامی استانداردهای ۸۵ گانه مصوب عبور کرده و در بهترین شرایط ایمنی و استانداردی آماده تولید انبوه است.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
❇️«مهندس تندگویان وزیر نفت كابینه شهید رجایی به همراه دو نفر از معاونان خود مهندس یحیوی و مهندس بوشهری اسیر شدند این حادثه در نهم آبانماه 1359 درمسیر رفتن به پالایشگاه آبادان دردارخوین نزدیكی آبادان اتفاق افتاد. خانواده شهید تندگویان و مسئولان جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی كردند تا از طریق مجامع بین المللی به خصوص صلیب سرخ و مقامات عراقی موضوع را دنبال كنند. ولی این تلاشها به نتیجه ای نرسید.
🔶رژیم عراق پس از مدتی اعلام كرد مهندس تندگویان در 12خرداد 1361 در سلول خود خودكشی كرده است این مساله قابل قبول نبود مهدس تندگویان قبل از انقلاب در زندان ساواك هم به سر برده بود با پیگیری هایی كه ایران از طریق سازمان ملل انجام داد در سال 1364 صلیب سرخ به طور متناوب خواستار ملاقات با مهندس تندگویان شد. مقامات عراقی در پاسخ به تقاضای ملاقات اعلام كردند كه وی اظهار داشته است كه با كسی ملاقات نمی كند و تهدید می كند كه اگر كسی با وی ملاقات كند دست به خودكشی خواهد زد و تا اینكه در سال 65 یك نفر از نمایندگان صلیب سرخ به نام هافلی گر، رئیس عملیات خارومیانه و شمال افریقا هنگام سفر به عراق در مقابل این ادعای عراقیها قبول مسئولیت كرد كه این ریسک را بپذیرد. او برای ملاقات با مهندس تندگویان راهی زندان شد اما عراقیها مانع ورود ایشان به زندان شدند.
🔸تا اینكه در 13 آذر 1370 هیئت پیگیری كه شامل دو تن از اعضای خانواده مهندس تندگویان یعنی پدر و برادر خانم ایشان ، مهندس یحیوی و اعتمادی دندانپزشك مهندس تندگویان برای روشن شدن كامل وضعیت مهندس تندگویان برای مدت 11روز عازم بغداد شدند. پزشك صلیب سرخ هم به جمعیت هیئت ایرانی پیوست. عراقیها ادعا كردند پس از نگهداری جسد به مدت چهار سال در سردخانه به علت متوقف نشدن جنگ دفن شده است با نبش قبر و كالبد شكافی پزشكان ایرانی به این نتیجه رسیدند كه اطلاعات موجود با جسد ارائه شده مطابقت ندارد. هیئت مزبور پس از مذاكرات مفصل تصمیم به بازگشت گرفت وزارت خارجه عراق ضمن قبول اشتباه از سوی مسئولان گورستان خواستار تعویق سفر آنان شد تا جسد واقعی با حضور مجدد پزشك صلیب سرخ مورد معاینه قرار گیرد.
🔷سپس جسد دوم در قبرستان الكرخ واقع در 60كیلومتری جاده بغداد ورمادی نبش قبر گردید یك جسد مومیای در تابوت فلزی در آنجا قرار داشت. هیئت ایرانی در هنگام نبش قبر متوجه تازه بودن قبر شد عراقیها در پاسخ به این مسئله گفتند كه ما برای اطمینان از وجود جسد مهندس تندگویان چند روز پیش اینجا را نبش قبر كردیم تا اشتباهی صورت نگیرد معاینه طرفهای سه گانه یعنی ایران و عراق و صلیب سرخ نشان داد كه جسد مذكور متعلق به شهید تندگویان است. پس از قطعی شدن مسئله هیئت ایرانی خواستار تحویل وسایل شخصی ایشان شد اما عراقیها مدعی شدند محل نگهداری آن شهید در بمباران امریكاییها تخریب شده است و كلیه لوازم شخصی و مدارك از جمله ریسمانی كه با آن خودكشی كرده از بین رفته است.
این پاسخ عراقیها نشان داد كه دروغ می گویند زیرا هنگام شهادت دستها و پاهای وی بسته بود كه نتواند آنها را حركت دهد بر اثر فشار به ناحیه قفسه صدری دنده های دهم راست و هفتم چپ ایشان شكسته بود آثار طناب باعث شكستگی استخوان لامی و خون مردگی در ناحیه حلق و حنجره شده بود پزشكی قانونی علت شهادت نامبرده را به احتمال قریب به یقین خفه شدگی به وسیله رشته طناب اعلام كرد و سن ایشان در هنگام شهادت را بین 31تا 37 سال ذكر كردند .
🌹پیكر شهید تندگویان در تاریخ 25آذر در عتبات عالیات نجف، كربلا و كاظمین با حضور اعضا هیئت و كاردار سفارت ایران و خانواده شان با احترام طواف داده شد و در تاریخ 29 آذر 1370 در مرز منظریه ـ خسروی به وسیله صلیب سرخ و هیئت عراقی تحویل هیئت ایرانی گردید.
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
🌳🌴🌾☘️بهشت زورکی! نقد جدایی قلمرو سیاست از اخلاق
برخی قلمرو اخلاق را از قلمرو سیاست بهکلی جدا میدانند، و معتقدند که رعایت اخلاق مربوط به مسایل فردی است ولی سیاستمدار باید مصالح جامعه را در نظر بگیرد و به مصالح اخلاقی کاری نداشته باشد، حتی اگر به اخلاق و دین ضرر بخورد.
شاید در میان کسانی که اظهار اسلام و دلسوزی برای اسلام نیز میکنند، چنین فکرهایی وجود داشته باشد؛ لذا #گاهی_میگویند_ما_مسئول_آخرت_مردم_نیستیم و دغدغه آن را نداریم! چگونه میشود انسان معتقد باشد به اینکه کارهایی موجب جهنم ابدی برای کسی میشود، اما بگوید مسئولیت من این است که فعلا چند روزی خوش بگذرانند، و بعد از آن به ما مربوط نیست، حتی اگر به جهنم بروند؟! این نشانه ضعف ایمان است. باید همان طور که جهنم ابدی را #برای_خودش_نمی پذیرد، #برای_دیگران_هم_نپذیرد. #اگر_دلش_برای_مردم_میسوزد، باید #برای_آخرت_آنها_نیز_بسوزد.
قرآن به خصوص روی این مسئله تأکیدهای زیادی دارد و میفرماید: تُرِيدُونَ عَرَضَ الدُّنْيَا وَاللّهُ يُرِيدُ الآخِرَةَ؛[سوره انفال-67] شما کالاهای دنیا را میپسندید و توجهتان به همین دنیاست ولی خدا چنین نیست.
#علامه_مصباح_یزدی 96/3/15
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
#مکتب_سلیمانی
وصیت نامه #حاج_قاسم
🤲 شکرگزارم که مرا در مسیر حکیم امروز اسلام #خامنه ای عزیز قرار دادی
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
💠امام على عليه السلام
🔹اَلصَّدَقَةُ دَوَاءٌ مُنْجِحٌ وَ أَعْمَالُ اَلْعِبَادِ فِي عَاجِلِهِمْ نُصْبُ أَعْيُنِهِمْ فِي آجَالِهِمْ
🔸صدقه دادن دارويى ثمر بخش است، و كردار بندگان در دنيا، فردا در پيش روى آنان جلوه گر است.
📗حکمت 7 نهج البلاغه
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
﷽
❇️سوال:
اگر دین مانع پیشرفت نیست، پس چرا اکثر کشورهای دینی عقب ماندهاند؟
✅پاسخ:
@Antishobheh
1⃣ شهید چ#مطهری در مقدمه کتاب انسان و سرنوشت توضیح میدهند که علت عقب ماندگی #دین نیست فهم غلط از دین است مثلا فهم نادرست از انتظار فرج باعث تنبلی و سکون میشود و انسان و جامعه را از رشد باز می دارد اما وقتی انتظار سازنده باشد حرکت و تمدنسازی شکل میگیرد
2⃣ کشورهای اسلامی زمانی دارای تمدن بود و بر تمام جهان تاثیرگذار بود عمده عالمان تمدنساز دیندار هم بودند حتی در دنیای مدرن نیوتن و انیشتین دیندار بودند و این نشان میدهد که دینداری مانع پیشرفت نیست
3⃣ در همین تجربه انقلاب یافتیم مجاهدان دیندار در پیشرفت کشور نقش داشتند نه روشنفکران سکولار آیا یک نقش مثبت از ملکمخان و تقیزادهها سراغ دارید اما از شهید #فخریزاده ها و #حاج_قاسمها دیدید چه کردند این یعنی تمدن سازی جهادی ودیندارانه
✍استاد خسروپناه
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh
12.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽
🎥در همان اولین سالگرد #برجام ، وقتی روشن شد که این توافق هیچ عایدی برای کشور نداشته است، جریان #تحریف از یک سو میگفت برجام تصمیم نظام بود و از سوی دیگر، طلبکارانه مدعی بود که مگر برجام قرار بوده همه مشکلات ما را حل کند؟
👈این بار نوبت مردم است که حنای بیرنگ این جریان را نخرند.❗️
💬 سید یاسر جبرائیلی
✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇
@Antishobheh