eitaa logo
کانال آنتی‌شبهه
6.1هزار دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
6.4هزار ویدیو
48 فایل
کانال آنتی شبهه در تلگرام: @Antishobheh گروه آنتی شبهه ایتا https://eitaa.com/joinchat/2097479691C55df9079c9 شرایط تبلیغات و تبادل👇 https://eitaa.com/sharayet_tabadolatema تب ادمینی نداریم❌❌ انتقاد پیشنهاد: @marka18385
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 🔴 ماجرای اهانت به ساحت مقدس رهبری و انتظارات بایسته از علمای قم، خصوصا 🔹پويش اقدام قانوني بر ضد هتاکان بي منطق و دنيا پرستان دين فروش 🔹یکی از محورهای اساسی در سیاه نمایی مخالفان انقلاب اسلامی، زیر سؤال بردن شخص مقام معظم رهبری و متوجه کردن مسئولیت همه امور خرد و کلان به شخص ایشان است. 🔹این خط رسانه ای و سیاسی مشکوک و عنادآلود، گاه از سوی عناصر اصلاح طلب نشان دار مانند در قالب نامه سرگشاده مطرح می شود، وقتی دیگر در و نمود می یابد و اخیرا در قالب انتشار یکی از روحانیان که پیش از با ارادت به نظام و رهبری اشتهار داشت و اکنون به عنوان یکی از علاقمندان دوآتشه آقای شناخته می شود، به اوج خود می رسد. 🔹خط علیه در زمان امام نیز سابقه داشت و در دوران رهبری آقا نیز امتداد یافت؛ نماد اهانت به ولایت در دهه شصت، اولا آقای بود که علیرغم صبوری مثال زدنی امام، نهایتا به انتحار او در سخنرانی 22 بهمن 67 و نهایتا نامه شش فروردین 68 امام مبنی بر عزل وی، منجر شد. 🔹نمونه مهم دیگر، بود که به منافقین و صدام پیوست و در آغوش آنها امام عزیز و شهدا و نظام را هتاکانه زیر سؤال می برد. 🔹در دوران رهبری آیت الله العطمی خامنه ای نیز هتاکی های منتظری ادامه یافت؛ خصوصا در سال 71 و بار دیگر در سال 13 رجب) به اوج خود رسید. 🔹نمونه دیگر بود که البته در اواخر عمرش با نگارش توبه نامه خصوصی به آقا، تلاش کرد گذشته را جبران کند. 🔹مواضع خلاف ادب و هتاکانه آقای نیز در همین طراز قابل تحلیل است که اجتماع اعتراضی عظیم اصفهانیها و پاسخ مکتوب شخص رهبری به ایشان را در پی داشت. 🔹گذشته از رهبری، هتاکی به برخی شخصیت های برجسته انقلابی حوزه مانند در دوره اصلاحات و سخنرانی موهن آغاجری در همدان در زیر سؤال بردن روحانیت و مرجعیت نیز در همین طراز قابل بررسی است. 🔹مواضع هتاکانه فرزند علیه رهبری و نیز بسیار تاسف برانگیز بود، اما مع الاسف برخورد متناسبی با آن صورت نگرفت و فرقه تشیع لندنی با دروغ پردازی رسانه ای در ایران و خارج از ایران(خصوصا عراق)، مانع از مواجهه قانونی با آن شدند و شوربختانه در سطح حوزه نیز مواجهه محکمی با این اقدام موهن صورت نگرفت. 🔹اخیرا همین خط در قالب انتشار یک ویدیوی موهن توسط آقای و علیه شخص رهبری پی گرفته شده است. 🔻مطالعه عملکرد حوزویان در مواجهه با اقدامات موهن در موارد پیشین، به عنوان تجربه تاریخی حوزویان در پیش چشم ماست؛ طبیعی است اگر برخورد متناسب و همه جانبه و محکم با این پدیده شوم صورت نگیرد، زودا که این ویروس خطرناک و این سونامی سیاه، همه گیر شود و آثار مخرب و جبران ناپذیری به دنبال داشته باشد. 🔹مسئله ولایت فقیه به عنوان مهم ترین سرمایه معنوی حوزه های علمیه و بزرگترین سرمایه سیاسی در نظام سیاسی ایران، موضوعی نیست که و در مورد هتاکی بی وجه و ظالمانه نسبت به آن قابل پذیرش باشد. به راستی اگر چنین ادبیاتی در مورد برخی دیگر از حضرات به کار می رفت، چه غوغایی به پا می کردند؟ یادمان نمی رود ماجرای نامه ناصحانه و انتشار فایل مواضع یک جلسه خصوصی را که موجب شد طیف زیادی از آقایان علیه آن به موضع گیری بپردازند! حال ما را چه شده است؟ معنای این چیست؟ 🔹انتظار آن است که بزرگان و علمای معظم حوزه علمیه قم در چنین مواقعی پیش از هر قشر دیگری راسا وارد میدان شوند، سینه سپر کنند و از آبروی مقام عظمای ولایت که عصاره آبروی علمای شیعه است، به نحو جانانه دفاع نمایند. 🔹در فقره اخیر انتظار می رود حوزه علمیه قم به پیشگامی و پرچمداری ، وارد میدان شوند و از حریم ولایت به عنوان علمدار تشیع و جهان اسلام، دفاع نمایند. 🔹این انتظار نافی تکلیف سایر طبقات حوزویان و متدینان و نخبگان و اهالی رسانه نیست، اما واقعیت آن است که کارهای فرمی و رسانه ای صرف در مقابله با این سطح از اهانت ها که متاسفانه به نحو سریالی در حال وقوع است، به هیچ وجه کافی نیست و اگر در این مسئله تسامح شود، پیام بسیار بدی به دشمنان تشیع و جهان اسلام و نظام اسلامی صادر خواهد کرد. 🔹امید است منتخبین جدید هیئت رئیسه جامعه مدرسین، به عنوان علمدار دفاع از ولایت و مرجعیت وارد میدان شوند. 🔹طبعا بدنه و بزرگان حوزه مقدسه نیز چون همیشه حامی و همراه مدافعان ولایت بوده و خواهند بود. رونوشت به: جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم ✅ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ☑️میدونی لاکچری ترین تاریخ تولد دنیا برا کیه؟؟؟؟؟❓ 5⃣پنج /جمادی الاول/ سال پنجم هجری ۵‌/۵/۵ ❤️میلاد بی بی جانم سلام الله علیها✌️✌️ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️ شبهه: آقای خمینی که وارد شد، همه برای دستبوسی هجوم آوردند....آقای طالقانی در گوشه ای نشستند و به صحنه خیره شدند، حضار علت را جویا شدند، آقای طالقانی گفتند؛ بنده فکر میکردم برای پایان دادن به این دست بوسی ها کردیم! ✅ پاسخ: @Antishobheh پاسخ اجمالی: ✳️در پاسخ عده ای که میگویند این نوع دستبوسی و صفهای طولانی برای دیدار رهبر تملق و چاپلوسی ست!! و مقایسه میکنند با محمدرضا !! باید گفت: 🔸این جمعیت مردمی هستند که مایلند با رهبری از نزدیک ملاقات کنند و سخنی به او بگویند یا از او بشنوند. در این صحنه های پر شور، چاپلوسی و تملق راهی ندارد و هر چه هست، صفا و محبت از دو سوست. اشکهای شوق و لبخندهای محبت و غمگساریهایی که در این دیدارها هست، در شمار نادرترین و زیباترین پدیده ها در باب پیوند میام مردم و مسئولان است. 🔸دستبوسی از روی اجبار و ترس و برای چاپلوسی و برای ارزش و جایگاه پیدا کردن پیش شاه است. 🔸ایت الله در موارد زیادی امام و انقلاب بودند. و این مطلب را مستندات تاریخی تایید می کند . ما ایت الله طالقانی را در کنار امام و انقلاب می بینیم،هر چند در و جزئی یا امام اختلاف نظر داشتند‌‌. 🔸مستندی بر انتساب این سخن به آیت الله طالقانی موجود نیست. حال برفرض صحت این سخن از جانب وی؛ معیار سنجش نمیباشد. نظر ایشان آن بوده. 🔸اما در مقابل علامه هم اینچنین فرموده اند؛ نه دست کسی را ببوسید و نه بگذارید دستتان را ببوسند. من تا کنون هیچ دستی را نبوسیده ام، جز یک دست و آن هم دست بود و به راستی که آن دست بوسیدنی بود. پاسخ تفصیلی: ✳️اولا؛ استقبال با دست بوسی فرق دارد و دست بوسی از روی تملق و چاپلوسی با دست بوسی که اجازه داده نیز فرق دارد. ✳️ثانیا؛ اسلام با استقبال مخالف نیست، به همان دلیل که پیامبر(ص) مانع استقبال نشد و از ایشان در استقبال با شکوهی شد ،پيامبر اكرم(ص) به هنگام ورود به مدينه و استقبال مردم مدينه از آن حضرت، اين كار را مذمّت نكردند؛ چرا كه استقبال مردم از آن حضرت، از سر عادت آنان در برابر شاهان و حكمرانان سرچشمه نگرفته بود؛ بلكه از محبت و آنان از ورود رسول خدا (ص) و زيارت آن حضرت بود اما علت مخالفت امیر المومنین(ع) از استقبالی که مردم انبار داشتند به خاطر این بود که مردمان آن منطقه به رسم و سبک استقبال از امرای پیشین (که حتی طوری بود که مردم ذلیلانه تعظیم می کردند)، به همان شکل به استقبال امیرمومنان(ع) رفته بودند ، یعنی آنان با پاي برهنه و به شكلي ذليلانه در مقابل حضرت مي دويدند و كارهايي را كه در برابر حكمرانان قبلي انجام مي دادند، در برابر آن حضرت تكرار مي كردند که این جا با مخالفت آقا امیر امومنین(ع) مواجه شدند: 🔸وقال عليه السلام : وقد لقيه عند مسيره إلى الشام دهاقين الأنبار فترجلو له واشتدوا بين يديه ) : ما هذا الذي صنعتموه ؟ فقالوا : خلق منا نعظم به أمراءنا . فقال : والله ما ينتفع بهذا أمراؤكم . وإنكم لتشقون به على أنفسكم في دنياكم وتشقون به في آخرتكم ، وما أخسر المشقة وراءها العقاب ، وأربح الدعة معها الأمان من النار . 🔸در حالي که عده اي از دهقانهاي انبار ( شهري در عراق) حضرت را ديدند پس به دنبال حضرت پياده به راه افتادند ودر جلوي حضرت به هم فشار مي آوردند ، حضرت فرمودند : چه مي کنيد؟ پس جواب دادند عادتي است از ما که با آن امراي خودمان را تعظيم مي کنيم . 🔸پس حضرت فرمودند : قسم به خدا امراي شما از اين کار شما هيچ سودي نمي برند وشما با اين کار خود به خود سخت مي گيريد در دنياي خودتان و در هم خود را به سختي مي اندازيد چقدر زيان آور است سختي که به دنبال آن باشد وچقدر سود آور است راحتي که بعد از آن امان از آتش باشد نهج البلاغة - خطب الإمام علي (ع) - ج 4 - ص 10 (باب ما قاله لدهاقين الأنبار عندما ترجلوا له) چاپ دار الذخائر - قم - ايران 🔸امير مومنان (ع) از اينکه شخص براي و جلب رضاي امير چنين کاري کنند نهي فرمودند. اما هدف اصلي از اين تجمع ها يک نوع غير رسمي و غير دولتي است که مردم با حضور خود علاقه خود را به نظام ثابت کرده و به دشمنان ضربه مي زنند. http://www.siasi.porsemani.ir/node/2067 ✳️ثالثا؛  از روايات استفاده مى شود كه علاوه بر زمان (ص) در زمان ائمه(ع) هم اين كار نسبت به ايشان انجام مى شده است. 🔸يونس بن يعقوب گفت: به امام صادق عرض كردم دست خود را بده تا ببوسم؛ حضرت دست خود را به من داد؛ (بوسيدم) عرض كردم فدايت شوم سر خويش را به من بده تا بوسه زنم حضرت به تقاضاى من رفتار نمود؛ عرض
كردم دو پاى خود را بده تا ببوسم، حضرت فرمود قسم ياد كرده ام كه اجازه ندهم كسى پايم را ببوسد ، (بحارالانوار، ج 76، ص 39). 🔸یا شخصی می گوید بر امام صادق(ع) وارد شده و دست ایشان را بوسیدم، سپس فرمود جایز نیست دست کسی بوسیده شود، مگر دست یا اوصیای آنان. 🔸ابن عمر مى گويد: ما دست رسول خدا(ص) را مى بوسيديم ، (محجة البيضاء، ج 3، ص 387) ✳️بوسیدن دست اگر به این عنوان باشد که آنها شاگردان مکتب امامان(ع) و رواج دهنده روش و منش آنها و مشعل داران و در جامعه بشری می باشند، در واقع نوعی علم و عمل و بزرگداشت کمال و فضیلت است و ایرادی ندارد و بیانگر روح و کرنش در برابر بزرگی و عظمت می باشد. بوسیدن دست رهبرى، همان تعظیم علماء دین و و اظهار محبت شخصى به دین اسلام و به مظاهراین دین الهى است. (براى مطالعه بیشتر، ر.ک: جلد 76 بحارالانوار، صفحه 40. ) بر این اساس معیار مهم در بوسیدن دست هدفی است که این عمل بر اساس آن انجام می شود: 🔸اگر به جهت حفظ ارزش ها و شعائر الهی و تکریم جایگاه و منزلت الهی رهبر و نیابت و جانشینی ایشان از طرف معصومین (ع) باشد و برای همگان مشخص باشد که چنین عملی با است ، هیچ گونه اشکالی نداشته بلکه با توجه به روایات و سیره بزرگان دین مقبول و قابل پذیرش است . 🔸اما اگر با اهداف غیر الهی و برای چاپلوسی ، یا مطامع دنیوی یا تظاهر به و یا سایر مواردی که در بین زمامداران نظامهای غیر دینی رایج است، بوده باشد ، عملی مذموم و غیر قابل دفاع است. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
علیه السلام فرمودند: مسخره کردن دیگران تفریح سفیهان و کار جاهلان است. 📚بحارالانوار ج ۷۵ ص ۳۶۹ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه: امام علی در زمان خلافت، سپاه به ایران فرستاد و مردم ایران را قتل عام کرد. (فارسنامه ابن بلخی برگ 116و117 و تاریخ ایران، زرینکوب برگ 350-351) ❇️پاسخ: @Antishobheh 🔸عبدالحسین زرینکوب در بخشی از کتاب "تاریخ ایران بعد از اسلام" می نویسد: «بعد از کشته شدن عثمان باز اهل سر به شورش برآوردند و عبدالله بن عباس به فرمان (ع) عصیان آن ها را در سیل خون فروشست.»(۱) ❗️ زرینکوب برای این سخن خود به ی استناد کرده است. 🔸اما آنچه ابن بلخی آورده چنین است: «پس حادثه ی (مرگ) امیرالمومنین عثمان افتاد و نوبت خلافت به امیرالمومنین علی(ع) آمد. ولایت عراق و جمله به عبدالله بن عباس (رض) سپرد و در آن فور مردم دیگر باره سر برآوردند و غدر کردند. عبدالله بن عباس لشکر آنجا کشید و اصطخر به قهر بگشاد و خلایق بی اندازه بکشت...»(۲) می دانیم که ابن بلخی کتاب خود را در سال ۵۱۰ یا ۵۲۰ هجری نوشته و یکی از مهم ترین منابع او نیز تاریخ طبری بوده است.(۳) پس باید سراغ اصل این روایت را از طبری پی بگیریم. ❗️طبری درباره ی شورش ناحیه ی در زمان خلافت (ع)، چند روایت ذکر کرده است. از جمله: 🔸وقتى مردم فارس از دادن خراج ابا ورزيدند على (ع) درباره ی كسى كه ولايتدار فارس شود با كسان مشورت كرد، جاريه بن قدامه گفت: اى امير مؤمنان! مى‏ خواهى مردى سخت سر و سياستدان و با كفايت را به تو نشان دهم؟ گفت: كى؟ گفت: زياد. گفت: اين كار از او ساخته است. و او را ولايتدار فارس و كرمان كرد و با چهار هزار كس آنجا فرستاد كه بر ولايت تسلط يافت و به استقامت آمدند. 🔸وقتى مردم جبال بشوريدند و خراج دهان طمع آوردند كه خراج را بشكنند و سهل بن حنيف را كه عامل على(ع) بود از فارس برون كردند، ابن عباس بدو گفت: كار فارس را كفايت مى‏ كنم. آنگاه سوى بصره رفت و زياد را با گروهى بسيار سوى فارس فرستاد كه به كمك آنها بر فارس تسلط يافت و خراج دادند. 🔸پيرى از مردم استخر گويد: پدرم مى‏ گفت: زياد را ديدم كه سالار فارس بود و ولايت يك پارچه آتش بود، زياد چندان مدارا كرد كه مانند پيش به اطاعت و استقامت آمدند و به جنگ نپرداخت. طبری، پیش از این روایات، یادآوری می کند که: در همین سال (۳۹ هجری) ابن عباس پس از بازگشت به بصره، به دستور امام علی(ع)، زیاد را به سوی فارس و کرمان فرستاد.(۴) 🔺 با توجه به مطالب پیشین، روشن شد‌ زرینکوب مطلبی به استناد فارسنامه آورده و درباره ی صحت و سقم آن اظهارنظری نکرده است. ابن بلخی نیز مدعی شده است در زمان امام علی (ع)، شورش مجدد مردم استخر به شدت توسط ابن عباس سرکوب شده و بسیاری کشته شده اند. اما گزارش ابن بلخی دارای اشکالات جدی است، زیرا : 1⃣ عبدالله بن عباس از سوی امام (ع) مدتی والی بصره بوده است و خود هرگز به فارس نرفته است. آنکه به آنجا لشکر کشیده تا به اوضاع آن سامان سر و سامان دهد، بوده است. 2⃣ زیاد با وجود آنکه پس از شهادت امام علی (ع) و پیوستن به ، جنایات بسیاری در حق پیروان آن حضرت مرتکب شد، اما در مدت امارت بر فارس و در ایام شورش استخر، به جنگ و خشونت متوسل نشد و با سیاست کارها را پیش برد. 3⃣ طبق تاریخ طبری، پس از آنکه عبدالله بن عامر از سوی عثمان والی بصره شد، مردم فارس سر به شورش برداشته و حاکم آنجا عبیدالله بن معمر را کشتند. ابن عامر نیز به تلافی آن، به استخر حمله کرد "و بسیار کس از آنها بکشت که هنوز از آن به ذلّت درند."(۵) 👈پس کسی که در شورش نخست مردم فارس دست به کشتار زده "عبدالله بن عامر" بوده و ظاهراً ابن بلخی وی را با "عبدالله بن عباس" که در رفع ناآرامی بعدی در زمان امام علی(ع) نقش نظارتی داشته، اشتباه گرفته است. ❗️بنابرین برخلاف ادعای اسلام ستیزان، آن حضرت هیچ فرمانی برای کشتار مردم فارس صادر نکرده است و شورش مجدّد آن دیار، بدون خشونت پایان یافته است. 🔺ناگفته نماند بلاذری نیز در کنار روایاتی که به فتح استخر و کشتار شورشیان به دست ابن عامر دلالت دارند، روایتی آورده که طبق آن پیمان شکنی اهل استخر در زمان امارت ابن عباس بر عراق رخ داده و او بوده که آنجا را مجدداً گشوده است.(۶) اما در این روایت هم (با فرض صحت آن) هیچ اشاره ای به قتل عام شورشیان توسط ابن عباس نشده است! 📚 پی نوشت ها: ۱.تاریخ ایران بعد از اسلام، چاپ ۱۳۸۳، ص ۳۵۰ و ۳۵۱ ۲.فارسنامه، چاپ ۱۳۸۵، ص ۱۱۶ و ۱۱۷ ۳.مصطفی ندیم، ارزش تاریخی کتاب فارسنامه، کتاب ماه تاریخ و جغرافیا، اسفند ۱۳۸۰، ص ۳۳ _ لیلی محمدی، فارسنامه و ابن بلخی، همان، مهر ۱۳۸۲، ص ۵۴ ۴.ترجمه ی تاریخ طبری، ج ۶، ص ۳۲۵ ۵.‌تاریخ طبری، ج ۳، ص ۳۲۰ و ترجمه ی تاریخ طبری، ج ۵، ص ۲۹۳ ۶.رک به ترجمه ی فتوح البلدان، ص ۵۴۳ و ۵۴۴ ✍ اکبر عزیزیان ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🚫شایعه رونمایی از خودروی «تارا» محصول جدید شرکت ایران خودرو، روز شنبه بیست و‌ نهم آذر ماه درحالی با حضور علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت، برگزار شد که این محصول جدید در مراسم رونمایی، روشن نشد ✅پاسخ @Antishobheh پایگاه اطلاع‌رسانی ایران‌خودرو ویدئوی منتشر شده در فضای مجازی درباره روشن نشدن محصول تارا را شیطنت رسانه‌ای(صداگذاری شده) خواند و در این باره توضیح داد👇🏻 ⏪ روشن کردن خودرو در سالن موسوم به استایل محصولات ایران‌خودرو به دلیل بسته بودن فضا‌، ممنوع بوده و رعایت این موضوع به ویژه در حضور بازدیدکنندگان دارای اهمیت مضاعفی است. در ویدئوی منتشر شده نیز مهندس حاضر در سالن استایل، به دستور مقام ارشد سالن، درحال باز کردن درب صندوق عقب خودروی تارا به منظور نمایش حجم بالای آن بوده و قصد روشن کردن خودرو را نداشته است. در همین حال خودروی دیگری بیرون از سالن استایل برای رانندگی توسط وزیر محترم صمت آماده سازی شده بود. ✅تارا، محصول جدید ایران‌خودرو، نخستین خودروی ملی است که از تمامی استانداردهای ۸۵ گانه مصوب عبور کرده و در بهترین شرایط ایمنی و استانداردی آماده تولید انبوه است. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ❇️«مهندس تندگویان وزیر نفت كابینه شهید رجایی به همراه دو نفر از معاونان خود مهندس یحیوی و مهندس بوشهری اسیر شدند این حادثه در نهم آبانماه 1359 درمسیر رفتن به پالایشگاه آبادان دردارخوین نزدیكی آبادان اتفاق افتاد. خانواده شهید تندگویان و مسئولان جمهوری اسلامی ایران تلاش زیادی كردند تا از طریق مجامع بین المللی به خصوص صلیب سرخ و مقامات عراقی موضوع را دنبال كنند. ولی این تلاشها به نتیجه ای نرسید. 🔶رژیم عراق پس از مدتی اعلام كرد مهندس تندگویان در 12خرداد 1361 در سلول خود خودكشی كرده است این مساله قابل قبول نبود مهدس تندگویان قبل از انقلاب در زندان ساواك هم به سر برده بود با پیگیری هایی كه ایران از طریق سازمان ملل انجام داد در سال 1364 صلیب سرخ به طور متناوب خواستار ملاقات با مهندس تندگویان شد. مقامات عراقی در پاسخ به تقاضای ملاقات اعلام كردند كه وی اظهار داشته است كه با كسی ملاقات نمی كند و تهدید می كند كه اگر كسی با وی ملاقات كند دست به خودكشی خواهد زد و تا اینكه در سال 65 یك نفر از نمایندگان صلیب سرخ به نام هافلی گر، رئیس عملیات خارومیانه و شمال افریقا هنگام سفر به عراق در مقابل این ادعای عراقیها قبول مسئولیت كرد كه این ریسک را بپذیرد. او برای ملاقات با مهندس تندگویان راهی زندان شد اما عراقیها مانع ورود ایشان به زندان شدند. 🔸تا اینكه در 13 آذر 1370 هیئت پیگیری كه شامل دو تن از اعضای خانواده مهندس تندگویان یعنی پدر و برادر خانم ایشان ، مهندس یحیوی و اعتمادی دندانپزشك مهندس تندگویان برای روشن شدن كامل وضعیت مهندس تندگویان برای مدت 11روز عازم بغداد شدند. پزشك صلیب سرخ هم به جمعیت هیئت ایرانی پیوست. عراقیها ادعا كردند پس از نگهداری جسد به مدت چهار سال در سردخانه به علت متوقف نشدن جنگ دفن شده است با نبش قبر و كالبد شكافی پزشكان ایرانی به این نتیجه رسیدند كه اطلاعات موجود با جسد ارائه شده مطابقت ندارد. هیئت مزبور پس از مذاكرات مفصل تصمیم به بازگشت گرفت وزارت خارجه عراق ضمن قبول اشتباه از سوی مسئولان گورستان خواستار تعویق سفر آنان شد تا جسد واقعی با حضور مجدد پزشك صلیب سرخ مورد معاینه قرار گیرد. 🔷سپس جسد دوم در قبرستان الكرخ واقع در 60كیلومتری جاده بغداد ورمادی نبش قبر گردید یك جسد مومیای در تابوت فلزی در آنجا قرار داشت. هیئت ایرانی در هنگام نبش قبر متوجه تازه بودن قبر شد عراقیها در پاسخ به این مسئله گفتند كه ما برای اطمینان از وجود جسد مهندس تندگویان چند روز پیش اینجا را نبش قبر كردیم تا اشتباهی صورت نگیرد معاینه طرفهای سه گانه یعنی ایران و عراق و صلیب سرخ نشان داد كه جسد مذكور متعلق به شهید تندگویان است. پس از قطعی شدن مسئله هیئت ایرانی خواستار تحویل وسایل شخصی ایشان شد اما عراقیها مدعی شدند محل نگهداری آن شهید در بمباران امریكاییها تخریب شده است و كلیه لوازم شخصی و مدارك از جمله ریسمانی كه با آن خودكشی كرده از بین رفته است. این پاسخ عراقیها نشان داد كه دروغ می گویند زیرا هنگام شهادت دستها و پاهای وی بسته بود كه نتواند آنها را حركت دهد بر اثر فشار به ناحیه قفسه صدری دنده های دهم راست و هفتم چپ ایشان شكسته بود آثار طناب باعث شكستگی استخوان لامی و خون مردگی در ناحیه حلق و حنجره شده بود پزشكی قانونی علت شهادت نامبرده را به احتمال قریب به یقین خفه شدگی به وسیله رشته طناب اعلام كرد و سن ایشان در هنگام شهادت را بین 31تا 37 سال ذكر كردند . 🌹پیكر شهید تندگویان در تاریخ 25آذر در عتبات عالیات نجف، كربلا و كاظمین با حضور اعضا هیئت و كاردار سفارت ایران و خانواده شان با احترام طواف داده شد و در تاریخ 29 آذر 1370 در مرز منظریه ـ خسروی به وسیله صلیب سرخ و هیئت عراقی تحویل هیئت ایرانی گردید. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🌳🌴🌾☘️بهشت زورکی! نقد جدایی قلمرو سیاست از اخلاق برخی قلمرو اخلاق را از قلمرو سیاست به‌کلی جدا می‌دانند، و معتقدند که رعایت اخلاق مربوط به مسایل فردی است ولی سیاست‌مدار باید مصالح جامعه را در نظر بگیرد و به مصالح اخلاقی کاری نداشته باشد، حتی اگر به اخلاق و دین ضرر بخورد. شاید در میان کسانی که اظهار اسلام و دلسوزی برای اسلام نیز می‌کنند، چنین فکرهایی وجود داشته باشد؛ لذا و دغدغه آن را نداریم! چگونه می‌شود انسان معتقد باشد به این‌که کارهایی موجب جهنم ابدی برای کسی می‌شود، اما بگوید مسئولیت من این است که فعلا چند روزی خوش بگذرانند، و بعد از آن به ما مربوط نیست، حتی اگر به جهنم بروند؟! این نشانه ضعف ایمان است. باید همان طور که جهنم ابدی را پذیرد، . ، باید . قرآن به ‌خصوص روی این مسئله تأکید‌های زیادی دارد و می‌فرماید: تُرِيدُونَ عَرَضَ الدُّنْيَا وَاللّهُ يُرِيدُ الآخِرَةَ؛[سوره انفال-67] شما کالاهای دنیا را می‌پسندید و توجه‌تان به همین دنیاست ولی خدا چنین نیست. 96/3/15 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
وصیت نامه 🤲 شکرگزارم که مرا در مسیر حکیم امروز اسلام ای عزیز قرار دادی ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
💠امام على عليه السلام 🔹اَلصَّدَقَةُ دَوَاءٌ مُنْجِحٌ وَ أَعْمَالُ اَلْعِبَادِ فِي عَاجِلِهِمْ نُصْبُ أَعْيُنِهِمْ فِي آجَالِهِمْ 🔸صدقه دادن دارويى ثمر بخش است، و كردار بندگان در دنيا، فردا در پيش روى آنان جلوه گر است. 📗حکمت 7 نهج البلاغه ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ❇️سوال: اگر دین مانع پیشرفت نیست، پس چرا اکثر کشورهای دینی عقب مانده‌اند؟ ✅پاسخ: @Antishobheh 1⃣ شهید چ در مقدمه کتاب انسان و سرنوشت توضیح می‌دهند که علت عقب ماندگی نیست فهم غلط از دین است مثلا فهم نادرست از انتظار فرج باعث تنبلی و سکون می‌شود و‌ انسان و جامعه را از رشد باز می دارد اما وقتی انتظار سازنده باشد حرکت و تمدن‌سازی شکل می‌گیرد 2⃣ کشورهای اسلامی زمانی دارای تمدن بود و بر تمام جهان تاثیرگذار بود عمده عالمان تمدن‌ساز دیندار هم بودند حتی در دنیای مدرن نیوتن و انیشتین دیندار بودند و این نشان می‌دهد که دینداری مانع پیشرفت نیست 3⃣ در همین تجربه انقلاب یافتیم مجاهدان دیندار در پیشرفت کشور نقش داشتند نه روشنفکران سکولار آیا یک نقش مثبت از ملکم‌خان و تقی‌زاده‌ها سراغ دارید اما از شهید ها و دیدید چه کردند این یعنی تمدن سازی جهادی و‌دیندارانه ✍استاد خسروپناه ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ 🎥در همان اولین سالگرد ، وقتی روشن شد که این توافق هیچ عایدی برای کشور نداشته است، جریان از یک سو می‌گفت برجام تصمیم نظام بود و از سوی دیگر، طلبکارانه مدعی بود که مگر برجام قرار بوده همه مشکلات ما را حل کند؟ 👈این بار نوبت مردم است که حنای بی‌رنگ این جریان را نخرند.❗️ 💬 سید یاسر جبرائیلی ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
ساخت واکسن دو سرطان در ایران 🔹رئیس پژوهشکده زیست فناوری دانشگاه ارومیه: برای نخستین بار در غرب آسیا موفق به ساخت واکسن درمانی سرطان مغز و سرطان سینه شدیم که مرحله تزریق بالینی را هم با موفقیت پشت سر گذاشته است. 🔹۱۰ تا ۱۵ بیمار وارد پروسه درمان شدهند که شاهد بهبودی کامل بیمار بوده‌ایم و سیستم ایمنی‌شان تقویت شده و در حال حاضر نیز به حیات خود ادامه می‌دهند. fna.ir/f1svxe پ.ن: انشاالله خبر نتیجه قطعی اثربخشی واکسن ی وطنی ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ▪️ویروس از شهریور کشف شده بوده ولی انگلستان اعلام نکرده قشنگ تک تک کارهایی که بی‌بی‌سی در مورد عملکرد بهش انتقاد کرده بود رو خودشون انجام دادن ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ♦️سوال علت اينکه خدا برخي ها رو پيامبر و امام آفريده و ديگران رو ب هدايت اونها محتاج کرده چيه؟ چرا همه رو مثل پيامبران و امامان خودش هدايت نکرد ک ديگ نه کسي منکر خدا باشه نه پيامبر و امامي رو بکشه؟ مگه بحث فقط بحث هدايت کردن انسان ها نيست؟ ❇️پاسخ @Antishobheh ☑️این گونه نیست که خدا افرادی را بی حساب و کتاب پیامبر و امام بیافریند و اراده و اختیار آنها در این کار نقشی نداشته باشد و هر کس را که خدا می خواست امام و پیامبر قرار می داد!! 👈بلکه خدا کسانی را پیامبر و امام قرار داد که می دانست آنها با اراده و اختیار خود تکالیف دینی شان را به صورت کامل انجام می دادند و در محبت الهی از دیگران جلوتر و کامل تر باشند. خدا با علمی که داشت آنها را پیشوایان مردم قرار داد تا آنها با نگاه و الگو قرار دادن این افراد به سوی خدا حرکت کنند. 📌پس همه افراد در این که از روی اراده و اختیار خدا را بپرستند و به سوی او حرکت کنند با هم مساوی اند و حتی آن پیامبر و امام نیز این خصوصیت را دارند و از این باب که آنها بهترین عملکرد را در بندگی و عبادت خدا دارند به عنوان پیشوایان دینی انتخاب شده اند. 📌اگر خدا می خواست همه افراد را به صورت جبری مومن و معتقد به خدا قرار می داد می توانست «وَ لَوْ شاءَ اللَّهُ لَجَمَعَهُمْ عَلَى الْهُدى» ولی این نوع هدایت که اجباری و تکوینی باشد ارزشی برای انسان نداشته و موجب امتیاز برای او نمی شد و دیگر بهشت و جهنم و ثواب و عقاب در حق او معنایی نداشت. و به عبارت دیگر این نوع آفرینش و هدایت اجباری و تکوینی را خدا در انواع دیگر مخلوقات محقق کرده بود و نیازی نبود انسان را برای این نوع هدایت بیافریند. این انسان است که خدا او را مختار خلق کرده و به او قدرت انتخاب داده است و او را تکلیف داده و از او خواسته بر طبق این دستور و تکلیف صحیح عمل کند. 📌ايمان اجبارى بيهوده است. آفرينش بشر براى تكامل بر اساس اختيار و آزادى اراده مى باشد. تنها در صورت آزادى اراده است كه ارزش «مؤمن» از «كافر» و «نيكان» از «بدان» و «درستكاران» از «خائنان» و «راستگويان» از «دروغگويان» شناخته مى شود و گر نه در ايمان و تقواى اجبارى هيچ گونه تفاوتى ميان خوب و بد نخواهد بود و اين مفاهيم در صورت اجبار ارزش خود را به كلى از دست مى دهد ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴اعترافات شنیدنی دیپلمات سابق انگلیسی از جنایات این کشور با بمباران ناتو ما ۱۵ هزار نفر را در لیبی کشتیم، چیزی که هرگز در BBC به شما نگفتند! 💬محمدنصوحی ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ استاد ازغدی: فعلا جواب کارهایت را بده بعداً هم برگزار می‌کنیم! 🔺 در این دو سه سال باقی مانده هرچه گفت بگویید باشد تو درست می‌گویی، کار اجرایی چه کردی؟ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ در خانه هم می‌شود به اوج معنویت رسید! 🔻ثواب‌هایی که آدم در خانه می‌برد با بیرون خانه قابل مقایسه نیست! استاد ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ 🔴 همنوایی ربیعی با بی.بی.سی فارسی؛ سخنگوی دولت تلویحا عدم خرید واکسن را به عدم تصویب FATF ربط داد! 🔻 علی ربیعی: 🔹در مورد واکسن، قبلاً همکاران من در وزارت بهداشت توضیحات مفصلی ارائه دادند اما در مورد انتقال پول بنابر قوانین تحریم و FATF چندین مرحله امکان انتقال پول با مشکل مواجه شد. به طور کلی نپیوستن به FATF و در لیست سیاه قرار گرفتن آثار خود را بر تراکنش‌های مالی و تأمین مالی نشان داده است و حتی در مواقعی هم که تحریم مانع نمی‌شود متأسفانه FATF بهانه ایجاد می‌کند 🔻پ.ن: ادعای ارتباط پیوستن ایران به FATF برای حل مشکل خرید واکسن، طی دو روز گذشته از سوی رسانه‌های معاند به ویژه بی.بی.سی و اصلاح‌طلبان داخلی برای توجیه مذاکره با آمریکا در حال مطرح شدن است. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ✍چطور ممکن است کسی که مخالفین رهبری آیت الله خامنه ای را لعن‌ می کرد ، امروز رهبر انقلاب را جهنمی توصیف کند !!! 🔻انحراف استاد به جایی رسیده که شاگرد دیرینش، محمدعلی آهنگران (فرزند استاد آهنگران) از اصلاح طلبان تندرو، و حامیان حسن روحانی علیه وی دست به قلم شد 🖊محمدعلی آهنگران، فرزند حاج صادق آهنگران طی یادداشتی نوشت: 🔹 تمام آنها که مرا از بیست و پنج سال پیش تاکنون از نزدیک می شناسند به عمق رابطه عاطفی و معنوی من با آیت الله امجد واقف‌اند. 🔸 من از ۱۳ سالگی از زمانی که در منزل مرحوم آیت الله بهاالدینی ایشان را دیدم از هیچ کسی به اندازه ایشان در زندگی معنوی و علمی‌ام متأثر نبودم. البته همچون من بسیار بودند جوانانی که به شوق کسب معارف الهی و تعالیم اهل بیت و فیوضات معنوی ملازم و همراه ایشان می شدند. 🔹من با توصیه و هدایت ایشان مسیر طلبگی را انتخاب کردم و به معنویت و اخلاق علاقمند شدم او بود که دین را در نظرم شیرین و خواستنی کرده بود. 🔸او بود که مبانی نظری و دیدگاه‌های اجتماعی اسلام را به من آموخت و اولین بار سوالاتم پیرامون نگاه اسلام به جامعه و حکومت را با اتقان و اطمینان پاسخ گفت. 🔹اصلا او بود که مرا با ولایت فقیه و شخص آیت الله خامنه ای آشنا کرد. از روزهایی که در مدرسه حجتیه قم با آقای خامنه ای رفیق و هم بحث بودند 🔸 اصلا خود ایشان به من گفت خامنه ای ذره ای منیت و دنیا طلبی در وجودش راه ندارد. 🔹 اصلا خودش به من می گفت دشمنان خامنه ای را لعنت می کند. از خود ایشان شنیدم که به نقل از مرحوم آیت الله العظمی بهجت گفتند بهتر از آقای خامنه ای برای رهبری جمهوری اسلامی نداریم. 🔸از خود ایشان شنیدم که در جریان انتخاب مرحوم آیت الله منتظری به قائم مقامی رهبری، چگونه مرحوم آیت الله العظمی بهاالدینی با این انتخاب مخالفت کردند و به ولایت و رهبری آیت الله خامنه ای بشارت داد. 🔹روز ثبت نام در انتخابات خبرگان ۹۴ از خودش شنیدم که می گفت برای حمایت از رهبری وارد صحنه انتخابات شده است. 🔸بعد از شهادت حاج قاسم خودش گفت شهید سلیمانی امتیازش معنویت و روحانیت و محاسن اخلاقی اش بوده کسی در تشییع جنازه اش شرکت کند انشالله اهل نجات است ! 🔹حال چه شده که به کسی که گرای ترور را در امدنیوز میداد و با الفاظ توهین امیز او را سردار کودک کش یا حاج “قایم” سلیمانی میخواند امنیت کشور را به خطر انداخت به بزرگان و علما و انسان‌های شریف جسارت و اهانت می کرد لقب شهید دهد؟! 🔸آیا اطلاق شهید به کسی که در توهین به امام خمینی و ارزشهای انقلاب از هیچ کوششی فروگذار نکرد خروج از مسیر عدالت نیست؟ 🔹مگر همین سردار شهیدی که شاخصه اش به گفته شما روحانیت و معنویت و محاسن اخلاقی بوده نگفت : «نسبت به امام ما کسی را نداریم در هیچ بعدی از عالم اسلامی مثل مقام معظم رهبری، اشبه‌ به امام.» چطور ممکن است با آن سوابق دوستی دیرینه با رهبر انقلاب او را مسئول خون‌ها و کشته ها در طول ۴۰ سال بداند؟! 🔸چطور ممکن است کسی که مخالفین رهبری آیت الله خامنه ای را لعن‌ می کرد امروز در رسانه های امریکایی و سعودی و اسراییلی بر سر دست گرفته شود تا رهبر انقلاب را جهنمی توصیف کند و دعوت به توبه نماید. آیا این خروج از مسیر عدالت نیست؟. 🔹من آقای امجد امروز را اصلا نمی شناسم با استاد امجدی که شاگردش بودم از اینجا تا ثریا فرق کرده. دلم برای استاد امجد ظهر دوشنبه دبیرستان شهید مطهری عصر چهارشنبه مدرسه عالی ، شبهای قدر کوی دانشگاه، منزل خیابان بخارست، حسینیه کوهسار و امامزاده صالح تنگ شده استاد امجد آن روز کجا حضرت محمود امجد امروز کجا ؟ 🔸من به اشتیاق معارف اهل بیت با ایشان همراه و به ایشان دلبسته بودم. میخواستم راه بهشت را از راهنمایی‌های ایشان بیابم. با همه انتقادی که به برخی سیاستهای حکومت و نظام دارم اما دنبال ساختار شکنی و ضدیت با اسلام و انقلاب و جمهوری اسلامی و ولایت فقیه نبودم و با دشمنان نظام آشتی و میانه ای ندارم . 🔹 افسوس که در حضرت محمود امجد امروز بیش از ازادگی و حریت و معنویت و عدالت، تاثیر پذیری از عناصر ضد انقلاب و دشمنان بیمار دل جمهوری اسلامی میبینم آیت الله امجد دیروز برای من آیت خدا بود امروز اما راه و نشان دیگری را شاهدم. 🔺این چند خط را با اشک و درد و حسرت نوشتم افسوس صد هزار افسوس ✔️محمد علی آهنگران ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
💠امام على عليه السلام 🔹جمَاعُ اَلْغُرُورِ فِي اَلاِسْتِنَامَةِ إِلَى اَلْعَدُوِّ 🔸اعتماد كردن به دشمن، عامل فريب خوردن [از او] است. 📗غرر الحكم : ح 4775 ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه چطور در کربلا برای سپاه حسین بن علی آب نبوده حال آنکه در تاریخ آمده آنها غسل شهادت کردند!؟ ❇️پاسخ: @Antishobheh 👈اگر از اشکال سندی روایات بگذریم و بخواهیم تمام نقل های تاریخی را با هم معنا کرده و جمع نماییم، باید چند نکته را متذکر شویم: 1️⃣امام(ع) و یاران ایشان یقین به داشتند و خود را برای شهادت آماده کرده بودند. بنابراین امام خواستند این شهادت به زیباترین صورت ظاهری و باطنی محقق شود و قداست و پاکی در جزئی ترین بخش آن نیز موج بزند. و نیز می دانیم غسل، هم پاکی و تمیزی ظاهری است و هم زمینه ی پاکی باطنی و معنوی را ایجاد می کند. در ضمن باید توجه داشت (بر خلاف عادت ما) غسل کردن نیاز به صرف آب فراوان ندارد، بلکه با آب بسیار مختصر هم می توان غسل نمود. 2️⃣محاصره و سخت گیری دشمن در زمینه ی آب و گرمای هوا، با گذشت زمان شدیدتر می شده است؛ پس می توان گفت زمانی که امام امر به غسل، نظافت و شست و شو داده اند، امکان فراهم کردن آب به هر ترتیبی وجود داشته و بعد از این که محدودیت و اعمال فشار دشمن بیشتر و گرمای هوا شدیدتر شده کاروان امام در بعد از ظهر با تشنگی شدید مواجه شده باشد. 3️⃣احتمال می رود آبهایی که برای غسل استفاده می شد از آبهای غیر قابل شرب بوده است. ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ☑️سندی از یک وابستگی شرم آور 📌این سند مشتی باشد بر ابهت پوشالی که سلطنت طلبان در فضای مجازی تزریق می‌کنند‼️ ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh
﷽ ⛔️شبهه این متن یعنی چی مثل کافر زندگی میکنند مثل مومن میمیرند یا مثل مومن زندگی میکنند مثل کافرمیمیرند ❇️پاسخ @Antishobheh 📌می توان پاسخ را با مثالی توضیح داد مثلا شخصی که عمری زندگی الواتی داشته (کافر گونه) و در پایان عمرش با «شهادت »رخت از این دنیا برمیبندد (مرگ مومنانه) که برای نمونه این امر می توان از شهید شاهرخ ضرغام حر انقلاب نام برد... (عند ربهم یرزقون) 📌و برای نمونه زندگی مومنانه که با کفر به جهان باقی شتاف ؛داستان برصیصای پرهیزگار بود که بعد از هفتاد سال عبادت تسلیم شیطان شد...❗️ از سویی میتوان این سخن راکنایه از حالت مردن هم در افراد مومن و کافر دانست که به راحتی یا سختی جان بدهند... 👈چرا که حالت مرگ برای مؤمن مانند بهترین بویی است که آن‌را استشمام می‌کند. به خاطر بوی خوشش به خواب می‌رود و همه سختی‌ها و دردها به پایان می‌رسد. اما برای مانند نیش افعی و گزش عقرب یا شدیدتر از آن است.(سکرات مرگ) ☑️وضعیت مؤمن و کافر در هنگام مرگ چگونه است؟ lish.ir/1M7b ☑️عابدی که بعد از سالها عبادت کافر شد lish.ir/1M7a ✅با آنتی شبهه آگاهانه بپذیریم👇 @Antishobheh