eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
300 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
7.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚖کسانی که دم از مذاکره با آمریکا می زنند یا الفبای سیاست را بلد نیستند یا الفبای غیرت را بلد نیستند.⚖ "نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
بسیاری از أوقات یک إجبار، منشأ خیرات زیادی می گردد...أساساً این روش در تربیت انسان صحیح نیست که به فرد إجازه دهیم هر رفتار بدی را إنتخاب کرده و آن را انجام دهد؛ بلکه صحیح آن است که در بعضی شرایط، به او إجازه إرتکاب بعضی کارها را نداده تا او آرام آرام متوجّه إشکال خود گردد و مسیر صحیح را إنتخاب کند؛ مانند این که کودکان را به إجبار از آتش دور می کنند. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 110 و 111 @Arshiv_Gholam
با رفتنت خالی مکن دور و برم را پاشیده تر از این مگردان لشگرم را ای نیمه ی مجروح من ای کاش با تو در خاک بگذارند نیم دیگرم را بعد از تو ای سرو شکسته تا قیامت از خجلتم بالا نمی گیرم سرم را باور نمی کردم که روزی پیش چشمم از پا بیندازد غلافی همسرم را تو بین آتش رفتی و من گُر گرفتم حالا بیا و جمع کن خاکسترم را هر شب حسن در خواب می گوید مغیره دست از سرش بردار کشتی مادرم را دیروز اگر در پیش طفلانم حرم سوخت فردا بسوزانند با طفلان حرم را از کربلا دیشب صدایی را شنیدم انگار طفلی گفت عمّه معجرم را "محسن عرب خالقی" @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ عَلِيِّ بْنِ حَفْصٍ الْعُوسِيِّ الْكُوفِيِّ رَفَعَهُ إِلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه وآله): مَا أَعَزَّ اللَّهُ بِجَهْلٍ قَطُّ وَ لَا أَذَلَّ بِحِلْمٍ قَطُّ. الكافي، ج‏2، ص 112 @Arshiv_Gholam
زیارت عاشورا_نسخه مرحوم قاضی ره_توحید تشیّع.pdf
حجم: 80.8K
📜"زیارت عاشوراء" نسخه معروف مرحوم حضرت آیت اللّه قاضی طباطبایی (رحمه اللّه)📜 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ هَارُونَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مَسْعَدَةَ بْنِ صَدَقَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه وآله): مُدَارَاةُ النَّاسِ نِصْفُ الْإِيمَانِ وَ الرِّفْقُ بِهِمْ نِصْفُ الْعَيْشِ؛ ثُمَّ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): خَالِطُوا الْأَبْرَارَ سِرّاً وَ خَالِطُوا الْفُجَّارَ جِهَاراً وَ لَا تَمِيلُوا عَلَيْهِمْ فَيَظْلِمُوكُمْ، فَإِنَّهُ سَيَأْتِي عَلَيْكُمْ زَمَانٌ لَا يَنْجُو فِيهِ مِنْ ذَوِي الدِّينِ إِلَّا مَنْ ظَنُّوا أَنَّهُ أَبْلَهُ وَ صَبَّرَ نَفْسَهُ عَلَى أَنْ يُقَالَ [لَهُ‏] إِنَّهُ أَبْلَهُ لَا عَقْلَ لَهُ. الكافي، ج‏2، ص 117 @Arshiv_Gholam
دل که سرگردان شود عاشق به صحراء می رود سرزنش ها می برد با خویش هرجا می رود در پی یوسف نرفتن نیست رسم عاشقی هر چه می خواهی بگو أمّا زلیخا می رود نام او وقتی که می آید به إستقبال اوست زودتر از ما صدای ناله ی ما می رود ما دو روزی بیشتر مهمان دنیا نیستیم هر کدام از ما نرفت امروز فردا می رود گاه با إحسان گدای خانه را رد می کند هر که زر می خواهد از این جا از این جا می رود دیر یا زود آخرش گریه به مقصد می رسد قطره را هرجا بریزی سمت دریا می رود در نزول گریه ام دیدم صعود خویش را أشک چون پائین می آید روح بالا می رود وقت وصل او نباید وقت را از دست داد هر زمان مجنون تعلّل کرد لیلا می رود آن شبی که سوختم از وصل تو دریافتم که چرا پروانه سوی شمع تنها می رود پیکرم را عاقبت یک گوشه پیدا می کنی هر که عاشق می شود تنها ز دنیا می رود "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
جامعه إسلامی همان طور که وظیفه دارد مانع از آزادی هایی شود که به دنیای مردم ضربه می زند، همین طور وظیفه دارد مانع آزادی هایی شود که به آخرت مردم ضربه می زند. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 112 @Arshiv_Gholam
ما نمی توانیم بدون در نظر گرفتن مجموعه آیات و روایات، سخنی را به دین نسبت دهیم و یا نمی توانیم به پاره ای از دین پایبند بوده و پاره ای دیگر را کنار بگذاریم و در فهم دین به آن بی توجّه باشیم. عمده ترین إشکال أفراد روشن فکری که پیرامون دین سخن می گویند، این است که از یک گزاره دینی بدون طی مراحل پیچیده إستنباط به یک معرفت دینی می رسند و به تعبیر دیگر دست به خام خواری می زنند. به همین دلیل، غالباً به بیراهه می روند. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 115 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُغِيرَةِ عَمَّنْ ذَكَرَهُ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَا زُوِيَ الرِّفْقُ عَنْ أَهْلِ بَيْتٍ إِلَّا زُوِيَ عَنْهُمُ الْخَيْرُ. الكافي، ج‏2، ص 119 @Arshiv_Gholam