eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
300 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی هم اصل قیامت است...این اصل یکی از آن اصول بسیار تعیین کننده در اعتقادات انسان است...بعد از اصل توحید، از همه ی اصول اسلامی بالاتر، اصل قیامت است...اگر چنانچه کسی توجّه نکرد که لازمه ی اصل اعتقاد به توحید، اعتقاد به قیامت است و معتقد به قیامت نشد، همه ی ارسال رُسُل و انزال کُتُب و آوردن احکام، لغو خواهد بود...در تعیین کننده بودن از لحاظ زندگی و ترسیم برنامه ی زندگی هم این اصل فوق العاده مهم است...اعتقاد به قیامت موجب تقوا است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 73 تا 76 @Arshiv_Gholam
باز هم آغاز شد روضه به نامت یا حسین باز هم من آمدم زیر خیامت یا حسین آمدم گیرم لباس نو ز دست مادرت تا که گردد رخت تقوای غلامت یا حسین نام تو باشد مقلّب بر قلوب و دیده ها دل شکست و اشک جاری شد به نامت یا حسین سنّتی جز راه تو هرگز ندارد سینه زن سنّت ما جمع باشد در مرامت یا حسین لحظه های آخرت را با دعا دادی صفا من به قربان تو و حُسن ختامت یا حسین لحظه ای لب های زهرا مادرت بی ناله نیست تا که گیرد حجّت حق انتقامت یا حسین تا شفاعت را کند آغاز، زهرا مادرت می کند دست علمدارت قیامت یا حسین "احسان محسنی فر" @Arshiv_Gholam
مطلب ديگرى كه اهمّيت دارد اين است كه تمام كسانى كه در اين وزارتخانه [اطّلاعات] هستند بايد در هيچ گروه و حزبى نباشند. وابستگى به گروه ها، وابستگى فكرى و عملى مى‏آورد و اين با كار شما منافات دارد. بايد همه شما بي طرفِ بي طرف باشيد؛ دشمنى، دوستى، آشنايى و غريبى در كار نباشد. اين كار خطرش بسيار است. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 180 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِنَا رَفَعَهُ عَنْ أَحَدِهِمَا (علیهما السّلام) قَالَ: مَرَّ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السّلام) بِمَجْلِسٍ مِنْ قُرَيْشٍ فَإِذَا هُوَ بِقَوْمٍ بِيضٍ ثِيَابُهُمْ صَافِيَةٍ أَلْوَانُهُمْ كَثِيرٍ ضِحْكُهُمْ يُشِيرُونَ بِأَصَابِعِهِمْ إِلَى مَنْ يَمُرُّ بِهِمْ، ثُمَّ مَرَّ بِمَجْلِسٍ لِلْأَوْسِ وَ الْخَزْرَجِ فَإِذَا قَوْمٌ بُلِيَتْ مِنْهُمُ الْأَبْدَانُ وَ دَقَّتْ مِنْهُمُ الرِّقَابُ وَ اصْفَرَّتْ مِنْهُمُ الْأَلْوَانُ وَ قَدْ تَوَاضَعُوا بِالْكَلَامِ، فَتَعَجَّبَ عَلِيٌّ (علیه السّلام) مِنْ ذَلِكَ وَ دَخَلَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) فَقَالَ بِأَبِي أَنْتَ وَ أُمِّي إِنِّي مَرَرْتُ بِمَجْلِسٍ لآِلِ فُلَانٍ ثُمَّ وَصَفَهُمْ وَ مَرَرْتُ بِمَجْلِسٍ لِلْأَوْسِ وَ الْخَزْرَجِ فَوَصَفَهُمْ، ثُمَّ قَالَ وَ جَمِيعٌ مُؤْمِنُونَ، فَأَخْبِرْنِي يَا رَسُولَ اللَّهِ بِصِفَةِ الْمُؤْمِنِ؟ فَنَكَسَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ فَقَالَ عِشْرُونَ خَصْلَةً فِي الْمُؤْمِنِ فَإِنْ لَمْ تَكُنْ فِيهِ لَمْ يَكْمُلْ إِيمَانُهُ، إِنَّ مِنْ أَخْلَاقِ الْمُؤْمِنِينَ يَا عَلِيُّ الْحَاضِرُونَ الصَّلَاةَ وَ الْمُسَارِعُونَ إِلَى الزَّكَاةِ وَ الْمُطْعِمُونَ الْمِسْكِينَ الْمَاسِحُونَ رَأْسَ الْيَتِيمِ الْمُطَهِّرُونَ أَطْمَارَهُمْ الْمُتَّزِرُونَ عَلَى أَوْسَاطِهِمُ الَّذِينَ إِنْ حَدَّثُوا لَمْ يَكْذِبُوا وَ إِذَا وَعَدُوا لَمْ يُخْلِفُوا وَ إِذَا ائْتُمِنُوا لَمْ يَخُونُوا وَ إِذَا تَكَلَّمُوا صَدَقُوا رُهْبَانٌ بِاللَّيْلِ أُسُدٌ بِالنَّهَارِ صَائِمُونَ النَّهَارَ قَائِمُونَ اللَّيْلَ لَا يُؤْذُونَ جَاراً وَ لَا يَتَأَذَّى بِهِمْ جَارٌ الَّذِينَ مَشْيُهُمْ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنٌ وَ خُطَاهُمْ إِلَى بُيُوتِ الْأَرَامِلِ وَ عَلَى أَثَرِ الْجَنَائِزِ جَعَلَنَا اللَّهُ وَ إِيَّاكُمْ مِنَ الْمُتَّقِينَ. الكافي، ج‏2، ص 232 @Arshiv_Gholam
هر مسئولی دارای اختیاراتی است و از آن جا که امکان دارد از اختیارات خود سوء استفاده کند و به میل شخصی خود عمل کند، بر او نظارت می شود تا در صورت تخلّف از آن جلوگیری شود. به همین جهت مجلس خبرگان بر اقدامات فقیه نظارت دارد و اگر ملاحظه کند که فقیه از راه و روش اسلام خارج شده، او را عزل خواهد کرد. استاد محمد نجفی حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص 370 @Arshiv_Gholam
توحید آگاهی و دانستنی است که به دنبال این دانستن، تکلیف ها، وظیفه ها، مسئولیت ها به انسان متوجّه می شوند...توحید هم جزء جهان بینی اسلامی است، هم جزء ایدئولوژی سازنده زندگی ساز اسلام است...توحید مثل روحی در کالبد تمام مقرّرات اسلامی هست. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 185 تا 188 @Arshiv_Gholam
کفّار که مخالف با حشر بودند و آن را قبول نمی کردند، هیچ استدلالی نداشتند بر این که ثابت کنند حشر و زندگی بعد از مرگ که خدا این جور با صراحت و قاطعیّت آن را بیان می کند، انجام نخواهد گرفت؛ هیچ دلیلی بر این نداشتند. تنها دلیلشان این بود که می گفتند چگونه چنین چیزی ممکن است؟ یعنی استعجاب، بعید شمردن، و پیروی از آن چیزی که برای ذهن انسان عادت شده و انسان فهمیده است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 77 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ رِئَابٍ عَنِ ابْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ شِيعَةَ عَلِيٍّ كَانُوا خُمْصَ الْبُطُونِ ذُبُلَ الشِّفَاهِ أَهْلَ رَأْفَةٍ وَ عِلْمٍ وَ حِلْمٍ يُعْرَفُونَ بِالرَّهْبَانِيَّةِ فَأَعِينُوا عَلَى مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ بِالْوَرَعِ وَ الِاجْتِهَادِ. الكافي، ج‏2، ص 233 @Arshiv_Gholam
و من گمان نمى‏كنم كه دنيا تا كنون به مثل اين دوره ‏اى كه ما در آن زندگى مى‏كنيم، شيطان داشته است. بوده است البته شيطان در همه وقت، شيطان هاى انسى در همه طول تاريخ بوده است، أمّا هر چه دنيا پيشرفت كرده است، شيطان ها هم در كارهاى شيطانيشان پيشرفت كرده ‏اند. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏19، ص 235 @Arshiv_Gholam