مردم نه پیش از فرمان خداوند، نظرشان مشروعیت بخش است و نه بعد از فرمان خداوند متعال...مردم در اصل مشروعیت بخشی، نه حقّ پیشینی دارند و نه حقّ پسینی.
استاد محمد نجفی
حکومت اسلامی از مبانی تا مقاصد، ص388
#کتاب
#حکومت_اسلامی
#استاد_محمد_نجفی
@Arshiv_Gholam
﷽
هیئت یازینب (سلام اللّه علیها)
#هیات_هفتگی
سخنرانی:
حجّت الإسلام سیّد امیرحسین موسوی
با نوای:
کربلایی علی سراج
شیخ غلامعلی بدرلو
پنجشنبه 3 تیر 1400
ســاعتــــ 21:30
گلزارشهــــداء علــی بن جعفر
حسینیهحضرت زینب (سلام اللّه علیها)
@yazeinaba_ir
@Arshiv_Gholam
این از خصوصیات سیاست های شوم پلید صهیونیستی است که مردم را سرگرم کنند به همین دلی دلی کردن ها و آواز خواندن ها و آواز شنیدن ها و به نام های گوناگون.
نائب المهدی امام خامنه ای
طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 214 و 215
#کتاب
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
طولانی ترین و مفصّل ترین بحثی که در سراسر قرآن انجام گرفته، بحث توحید است.
نائب المهدی امام خامنه ای
طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 227
#کتاب
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
اگر بخواهيد بىخوف و هراس در مقابل باطل بايستيد و از حق دفاع كنيد و ابرقدرتان و سلاح هاى پيشرفته آنان و شياطين و توطئه هاى آنان در روح شما اثر نگذارد و شما را از ميدان به در نكند، خود را به ساده زيستن عادت دهيد و از تعلّق قلب به مال و منال و جاه و مقام بپرهيزيد.
امام خمینی (رحمه اللّه)
صحيفه امام، ج18، ص 471
#کتاب
#صحیفه_امام
#امام_خمینی
@Arshiv_Gholam
وَ بِإِسْنَادِهِ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ ع قَالَ قَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله):
إِنَّ خِيَارَكُمْ أُولُو النُّهَى، قِيلَ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ أُولُو النُّهَى؟ قَالَ هُمْ أُولُو الْأَخْلَاقِ الْحَسَنَةِ وَ الْأَحْلَامِ الرَّزِينَةِ وَ صِلَةِ الْأَرْحَامِ وَ الْبَرَرَةُ بِالْأُمَّهَاتِ وَ الْآبَاءِ وَ الْمُتَعَاهِدِينَ لِلْفُقَرَاءِ وَ الْجِيرَانِ وَ الْيَتَامَى وَ يُطْعِمُونَ الطَّعامَ وَ يُفْشُونَ السَّلَامَ فِي الْعَالَمِ وَ يُصَلُّونَ وَ النَّاسُ نِيَامٌ غَافِلُونَ.
عَنْهُ عَنِ الْهَيْثَمِ النَّهْدِيِّ عَنْ عَبْدِ الْعَزِيزِ بْنِ عُمَرَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ يَحْيَى بْنِ عِمْرَانَ الْحَلَبِيِّ قَالَ:
قُلْتُ لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) أَيُّ الْخِصَالِ بِالْمَرْءِ أَجْمَلُ؟ فَقَالَ وَقَارٌ بِلَا مَهَابَةٍ وَ سَمَاحٌ بِلَا طَلَبِ مُكَافَأَةٍ وَ تَشَاغُلٌ بِغَيْرِ مَتَاعِ الدُّنْيَا.
الكافي، ج2، ص 240
#حدیث
#الکافی
#امام_باقر
#امام_صادق
#رسول_الله
@Arshiv_Gholam
آزادی به معنای مطلق العنانی نه، آزادی به معنای تبعیت از یک قانون صحیح انسانی، که در روح انسان، در آن نظم و در آن اجتماع، انسان بار هیچ کَس را بر دوش نبرد، حتی بار حاکم را. اگر حاکم از طرف خدا حرف زد، به الهام خدا حرف زد، حاکم اسلامی است، حرفش مورد قبول قرار می گیرد. اگر به الهام الهی سخن نگفت، حرف او هم مردود می شود.
نائب المهدی امام خامنه ای
طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 217
#کتاب
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
محبّت ابوتراب را که جار می کشم
قلوب بی قرار را سر قرار می کشم
هر آنچه بوی مرتضی دهد به چشم می نهم
هر آنچه بوی او نداد را به دار می کشم
من از دقایق نخست بازگشت از نجف
برای دیدن دوباره انتظار می کشم
ز خاندان او کریم تر کسی ندیده است
اگر که منّتی کشم از این تبار می کشم
به شاعران او خدا مقام ویژه داده است
به حشر چشم خود به پای شهریار می کشم
اگر مرا نخواست زحمتی نمی دهم به او
خودم گلوی خویش را به ذوالفقار می کشم
به عشق دیدن علی بهشت را نظر کنم
بدون او من از بهشت هم کنار می کشم
گناه من اگر دلیل خجلت علی شود
به روز حشر خویش را به سوی نار می کشم
غریب دهر هم شوم به سوی هر که می روم
غریبی ابوتراب را هوار می کشم
نوشته اند وقت مرگ وقت دیدن علی ست
برای مرگ انتظار بی شمار می کشم
"علی ذوالقدر"
#شعر
#مدح
#امام_علی
@Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ يُونُسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَرَفَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله):
أَ لَا أُخْبِرُكُمْ بِأَشْبَهِكُمْ بِي؟ قَالُوا بَلَى يَا رَسُولَ اللَّهِ، قَالَ أَحْسَنُكُمْ خُلُقاً وَ أَلْيَنُكُمْ كَنَفاً وَ أَبَرُّكُمْ بِقَرَابَتِهِ وَ أَشَدُّكُمْ حُبّاً لِإِخْوَانِهِ فِي دِينِهِ وَ أَصْبَرُكُمْ عَلَى الْحَقِّ وَ أَكْظَمُكُمْ لِلْغَيْظِ وَ أَحْسَنُكُمْ عَفْواً وَ أَشَدُّكُمْ مِنْ نَفْسِهِ إِنْصَافاً فِي الرِّضَا وَ الْغَضَبِ.
الكافي، ج2، ص 240
#حدیث
#الکافی
#رسول_الله
#امام_صادق
@Arshiv_Gholam
توحید اگر قرار شد یک عقیده ای باشد که به دنبال خود تعهّدی را...به ارمغان می آورد، پس باید فهمید...که این مسئولیت...چیست بالأخره...تعهّدی که توحید به فرد موحّد یا به جامعه موحّد می دهد، از حدّ فرمان های شخصی و تکالیف فردی بالاتر است..شامل مهم ترین...و اساسی ترین مسائل یک جامعه است...ما معتقدیم که تعهّد توحید و مسئولیتی که بار دوش موحّد می شود، مسئولیتی است که در حدّ تکالیف اساسی و حقوق اساسی یک جامعه...در یک کلمه، قیافه و اندام جامعه توحیدی، با قیافه و اندام جامعه غیر توحیدی متفاوت است.
نائب المهدی امام خامنه ای
طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 228 و 229
#کتاب
#طرح_کلی_اندیشه_اسلامی
#سید_علی_خامنه_ای
#رهبر
@Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ فَضَّالٍ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ زُرَارَةَ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ:
الْمُؤْمِنُ أَصْلَبُ مِنَ الْجَبَلِ الْجَبَلُ يُسْتَقَلُّ مِنْهُ وَ الْمُؤْمِنُ لَا يُسْتَقَلُّ مِنْ دِينِهِ شَيْءٌ.
الكافي، ج2، ص 241
#حدیث
#الکافی
#امام_باقر
@Arshiv_Gholam