eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
300 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
و همه مى‏دانيم كه اگر خداى نخواسته حوزه‏ ها از عهده تربيت فقها و علما و خطباى موجّه و مورد علاقه مردم برنيايند و به طور هرج و مرج و بدون برنامه صحيح و ضابطه اسلامى عقلايى حوزه‏ ها اداره شوند، بايد همه منتظر فاجعه شكست جمهورى اسلامى و اسلام بزرگ باشيم. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏16، ص 46 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادٍ عَنْ رِبْعِيٍّ عَنِ الْفُضَيْلِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: يُسْلَبُ مِنْهُ رُوحُ الْإِيمَانِ مَا دَامَ عَلَى بَطْنِهَا فَإِذَا نَزَلَ عَادَ الْإِيمَانُ، قَالَ قُلْتُ لَهُ أَ رَأَيْتَ إِنْ هَمَّ؟ قَالَ لَا أَ رَأَيْتَ إِنْ هَمَّ أَنْ يَسْرِقَ أَ تُقْطَعُ يَدُهُ؟ فضيل گويد امام صادق (عليه السّلام) فرمود: تا زمانى كه مردى روى شكم زن زانيه است، روح ايمان از او سلب مى‏شود، عرض كردم بفرمائيد اگر قصد زنا كند چطور؟ فرمود: نه (روح ايمانش سلب نشود) بگو بدانم اگر قصد دزدى كند دستش بريده مي شود؟ (پس همچنان كه با قصد دزدى دست بريده نمي شود، با قصد زنا هم روح ايمان سلب نمي شود و اين مفاسد و عقوبات بر انجام فعل مترتّب است نه بر قصد آن). الكافي، ج‏2، ص 281 @Arshiv_Gholam
چقدَر سوت و کوره این خونه خونه‌مون خونه نیست زندونه حال مادر منو بِهَم ریخته همه میگن دیگه نمی‌مونه برگرد و حال ما رو برگردون درد ما بی تو نمیشه درمون بعد از تو ویرون میشه دنیامون ای مادر، ای مادر دیگه انگار، خیلی دیره مادرم داره از دست میره توی قلبش هزارتا غم داره ولی أصلاً به رو نمیاره منو می خواد بغل کنه أمّا ورم بازو مگه می ذاره؟ شب تا صبح، تب داره و بیداره معلومه، خیلی خیلی درد داره مجروحه، مردم میگن بیماره ای مادر، ای مادر پُرِ زخمه، پُرِ درده ببینید سیلی باهاش چه کرده "حمید رمی" @Arshiv_Gholam
🔰جلسه هفتگی هیأت خیمه أصحاب الحسین (علیه السّلام)🔰 "بیاد مرحوم علّامه مصباح و حاج قاسم سلیمانی (رحمهما اللّه)" قرائت قرآن زیارت آل یاسین 🔰سخنرانی: حضرت استاد مهدوی نیا 🔰مرثیه خوانی: شیخ سعید شحیطاط شیخ غلامعلي بدرلو پذیرایی ⏳جمعه، 10 دی 1400 ساعت 19 🌐مکان: قم، خیابان ایستگاه، کوچه 14، فرعی سوّم سمت چپ، پلاک 74، منزل حیدری. "خانوادگی" @kh_ashabalhosein @Arshiv_Gholam
🔺فراخوان اعزام مبلغ ایام فاطمیه ۱۴۴۳ 🔸 اعزام به مناطق مختلف کشور 🔅تاریخ اعزام: ١٠ دی ماه لغایت ١٧ دی ماه ١۴٠٠ 📞شماره تماس جهت هماهنگی و اعزام: ‌‌09919224143 09124512672 📢گروه تبلیغی پژوهشی امام محمد باقر (علیه السّلام) @Arsiv_Gholam
يُونُسُ عَنِ ابْنِ بُكَيْرٍ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ خَالِدٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ لا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَ يَغْفِرُ ما دُونَ ذلِكَ لِمَنْ يَشاءُ الْكَبَائِرَ فَمَا سِوَاهَا، قَالَ قُلْتُ دَخَلَتِ الْكَبَائِرُ فِي الِاسْتِثْنَاءِ؟ قَالَ نَعَمْ. سليمان بن خالد گويد امام صادق (عليه السّلام) فرمود "همانا خدا نيامرزد كه باو شرك آورند. ولى كمتر از شرك را براى هر كه خواهد بيامرزد" يعنى گناهان كبيره و غير آن ها را (براى هر كه خواهد بيامرزد)، عرض كردم: گناهان كبيره هم داخل استثناست؟ فرمود: آرى. الكافي، ج‏2، ص 284 @Arshiv_Gholam
و فضاى حاكم بر سرتاسر كشور مسموم، كه هر يك براى مسموم نمودن جوانان و به فساد كشاندن آنان عاملى فعّال بود، و نونهالان و تازه جوانان ما در يك چنين محيطى به جوانى و رشد رسيده بودند كه به حسب موازين و عادت بايد سرشار از مسموميت و فساد اخلاق و عقيدت باشند، كه اگر معلّم و مربّى اخلاق و مهذّب نفوس بخواهد تنها يكى از آن ها را با صرف سال هاى طولانى متحوّل گرداند ميّسر نگردد، چگونه در ظرف سال هاى معدود از بطن اين جامعه و انقلاب كه خود نيز اگر معيارهاى عادى را حساب كنيم بايد كمك به فساد كند، يك همچو جوانان سرشار از معرفت اللَّه و سراپا عاشق لقاء اللَّه و با تمام وجود داوطلب براى شهادت جان نثار براى اسلام كه پيران هشتاد ساله و سالكان كهنسال به‏ جلوه‏اى از آن نرسيده ‏اند، بسازد؟ جز دست غيبى و دست گيرى الهى و تصرّف ربوبى، با چه ميزان و معيار مى‏توان تحليل اين معمّا كرد؟ اين جانب هر وقت با يكى از اين چهره‏ ها روبه مى‏شوم و عشق او را به شهادت در بيان و چهره نورانى‏اش مشاهده مى‏كنم احساس شرمسارى و حقارت مى‏كنم. و هر وقت در تلويزيون، مجالس و محافل اين عزيزان كه خود را براى حمله به دشمن خدا مهيّا مى‏كنند، و مناجات و راز و نيازهاى اين عاشقان خدا و فانيان راه حق را در آستانه هجوم به دشمن مى‏نگرم كه با مرگ دست به گريبان هستند و از شوق و عشق در پوست نمى‏گنجند، خود را ملامت مى‏كنم و بر حال خويش تأسّف مى‏خورم. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏16، ص 150 و 151 @Arshiv_Gholam
هرگونه تبیینی که از کنش های انسانی ارائه می دهیم باید سنجش پذیر باشد. قابلیت ارزیابی و نقد را داشته باشد...معیار سنجش و نقد هر تبیینی، به نوع آن بستگی دارد. دکتر احمد حسین شریفی روش شناسی علوم انسانی اسلامی، ص 255 @Arshiv_Gholam
قالوا بلی گفتیم و ما را در بلا انداخت این سوز نی را نای تو در نینوا انداخت ابری نبارید و نیامد کربلا تا که باریدنش را گردن چشمان ما انداخت از روی تل دیدم هوا شد تیره و تاریک وقتی سنان سر نیزه اش را بی هوا انداخت این نیزه بر پهلو نشستن های در گودال ما را به یاد پهلوی خیرالنّساء انداخت حالا ببین با صورت گل ها چه خواهد کرد دستی که روی صورت ات اینگونه جا انداخت لعنت به شمر و خنجر کندی که با تندی ما را پس از پنجاه سال از هم جدا انداخت انگار الآن آمده از علقمه، گودال بر سینه ی تو چکمه هایش ردّ پا انداخت با بد زبانی عقده اش خالی نشد تا که سر را گرفت و رو به رویم به هوا انداخت اخنس همین که از سرت عمّامه ات را برد بین جنان عمّامه از سر مصطفی انداخت خشکی لب های تو قبل از مشعل خولی آتش میان خیمه ی آل عبا انداخت انگشترت را ساربان برده خبر دارم انگشت را أمّا نفهمیدم کجا انداخت "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam