eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.3هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
252 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ هِشَامِ بْنِ سَالِمٍ عَنْ عُمَرَ بْنِ يَزِيدَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ (عليه السّلام) يَقُولُ: إِنَّ الدُّعَاءَ يَرُدُّ مَا قَدْ قُدِّرَ وَ مَا لَمْ يُقَدَّرْ، قُلْتُ وَ مَا قَدْ قُدِّرَ عَرَفْتُهُ فَمَا لَمْ يُقَدَّرْ؟ قَالَ حَتَّى لَا يَكُونَ. أَبُو عَلِيٍّ الْأَشْعَرِيُّ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَبْدِ الْجَبَّارِ عَنْ صَفْوَانَ عَنْ بِسْطَامَ الزَّيَّاتِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السّلام) قَالَ: إِنَّ الدُّعَاءَ يَرُدُّ الْقَضَاءَ وَ قَدْ نَزَلَ مِنَ السَّمَاءِ وَ قَدْ أُبْرِمَ إِبْرَاماً. مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى عَنْ أَبِي هَمَّامٍ إِسْمَاعِيلَ بْنِ هَمَّامٍ عَنِ الرِّضَا ع قَالَ قَالَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ (عليه السّلام): إِنَّ الدُّعَاءَ وَ الْبَلَاءَ لَيَتَرَافَقَانِ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ، إِنَّ الدُّعَاءَ لَيَرُدُّ الْبَلَاءَ وَ قَدْ أُبْرِمَ إِبْرَاماً. الكافي، ج‏2، ص 469 @Arshiv_Gholam
مهذّب شويد. شما مى‏خواهيد جامعه‏ اى را تهذيب و إرشاد كنيد، كسى كه نتواند خود را إصلاح و إداره كند چگونه مى‏خواهد و مى‏تواند ديگران را راهنمايى و إداره نمايد؟ امام خميني (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 36 @Arshiv_Gholam
در علمداران دین نباید چیزی مشاهده بشود که رایحه ی دوری از معنویّت از آن إستشمام گردد؛ و إلّا حرکتی که به سمت معنویّت است، ضربه خواهد خورد. نائب المهدی امام خامنه ای دیدار با روحانیون و أئمة جمعه و جماعات استان مازندران، 1369/02/22 سیمای آرمانی طلبه، ص 64 @Arshiv_Gholam
عِدَّةٌ مِنْ أَصْحَابِنَا عَنْ سَهْلِ بْنِ زِيَادٍ عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْأَشْعَرِيِّ عَنِ ابْنِ الْقَدَّاحِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَا أَبْرَزَ عَبْدٌ يَدَهُ إِلَى اللَّهِ الْعَزِيزِ الْجَبَّارِ إِلَّا اسْتَحْيَا اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يَرُدَّهَا صِفْراً حَتَّى يَجْعَلَ فِيهَا مِنْ فَضْلِ رَحْمَتِهِ مَا يَشَاءُ، فَإِذَا دَعَا أَحَدُكُمْ فَلَا يَرُدَّ يَدَهُ حَتَّى يَمْسَحَ عَلَى وَجْهِهِ وَ رَأْسِهِ. الكافي، ج‏2، ص 471 @Arshiv_Gholam
لسان أدعيه با لسان هاى ديگرى كه آن بزرگواران داشتند و أحكام را بيان مى‏فرمودند خيلى فرق دارد. أكثراً مسائل روحانى، مسائل ماوراء طبيعت، مسائل دقيق إلهى و آنچه را مربوط به معرفة اللّه است، با لسان أدعيه بيان فرموده ‏اند. ولى ما أدعيه را تا آخر مى‏خوانيم و متأسّفانه به اين معانى توجّه نداريم، و أصولا نمى‏فهميم چه مى‏خواهند بفرمايند. امام خميني (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 37 @Arshiv_Gholam
عالم و مبلّغ دین باید به همه دستورات دینی به نحو حدأکثری پای بند باشد و همه آموزه های دین را جدّی تلقّی کند. إنضباط فقهی، إلتزام به آداب اسلامی و سلوک معنوی برای طلبه هم أرزش فردی و هم أرزش صنفی به شمار میرود و بدون این ویژگی، صدق عنوان طلبه بر فرد به حقیقت صحیح نیست. استاد عالم زاده نوری سیمای آرمانی طلبه، ص 39 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنِ ابْنِ سِنَانٍ عَنْ عَنْبَسَةَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَنْ تَخَوَّفَ مِنْ بَلَاءٍ يُصِيبُهُ فَتَقَدَّمَ فِيهِ بِالدُّعَاءِ لَمْ يُرِهِ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ ذَلِكَ الْبَلَاءَ أَبَداً. الكافي، ج‏2، ص 472 @Arshiv_Gholam
بالا رفتن عمل و مقبوليّت آن، با صحّت شرعى خيلى تفاوت دارد. اگر با پايان يافتن ماه مبارك رمضان، در أعمال و كردار شما هيچ گونه تغييرى پديد نيامد و راه و روش شما با قبل از ماه صيام فرقى نكرد، معلوم مى‏شود روزه ‏اى كه از شما خواسته ‏اند محقّق نشده است؛ آنچه انجام داده ‏ايد روزه عامّه حيوانى بوده است. امام خمینی (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 39 @Arshiv_Gholam
السّلامُ علیکَ یا جعفر بن محمد (علیهما السّلام) 🌹 قال الرّضا (علیه السّلام): «اِذَا نَزَلَتْ بِکُمْ شَدِیدَةٌ فَاسْتَعِینُوا بِنَا» هر گاه برای شما پیش آمد سختی روی داد از ما کمک و یاری بجوئید. (مستدرک الوسائل،ج۵،ص۲۲۹) 🌹 جلسه هفتگی هیأت خیمه اصحاب الحسین (علیه السلام) سخنران: استاد فربهی زمان: جمعه، ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹ مکان: قم، خیابان سمیه، کوچه ۱۴، پلاک ۲۴، منزل آقای قربانی "خانوادگی" مهمان سفره اطعام اهلبیت (علیهم السلام) هستیم. @kh_ashabalhosein @Arshiv_Gholam
1399.3.28.mp3
20.97M
⬛️ شام شهادت امام صادق (علیه السّلام) 🕙 چهارشنبه 1399/03/28 🔈 سخنرانی حضرت استاد مهدوی نیا ✅ پیشنهاد دانلود @Arshiv_Gholam
عالِمی که حرص به دنیا داشته باشد مردود است. عالِمی که از محرّمات إجتناب نداشته باشد مردود است. نه اینکه عالِم نباید از تمتّعات زندگی بهره ببرد؛ أمّا مراتبی هست که انسان در آن مراتب، باید حقّاً و إنصافاً از تمتّعاتی چشم بپوشد...این که حرص به دنیا در عالِم إحساس شود _و لو به حسب ظاهر فعل حرامی هم نکند؛ أمّا همین طور از چپ و راست دنبال این باشد که بتواند مال دنیا را جمع کند_ ضدّ قدس است...این نسل موظّف است چه از راه علم و تداوم رشته علمی و پیشرفت علمی و چه از لحاظ حفظ إعتبار تقوایی و قدسی، آبروی أسلاف را حفظ کند. نائب المهدی امام خامنه ای دیدار با أئمّة جماعات و روحانیّون و مبلّغین در آستانه ماه مبارک رمضان، 1371/11/25 سیمای آرمانی طلبه، ص 70 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ سُلَيْمَانَ بْنِ عَمْرٍو قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (عليه السّلام) يَقُولُ: إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَا يَسْتَجِيبُ دُعَاءً بِظَهْرِ قَلْبٍ سَاهٍ، فَإِذَا دَعَوْتَ فَأَقْبِلْ بِقَلْبِكَ ثُمَّ اسْتَيْقِنْ بِالْإِجَابَةِ. الكافي، ج‏2، ص 473 @Arshiv_Gholam
و "عصمت" غير از ايمان كامل نمى‏باشد، معناى عصمت أنبياء و أولياء اين نيست كه مثلاً جبرئيل دست آنان را بگيرد. البتّه اگر جبرئيل دست شمر را هم بگيرد هرگز مرتكب گناه نمى‏شود! بلكه عصمت زاييده ايمان است. اگر انسان به حق تعالى ايمان داشته باشد و با چشم قلب خداوند متعال را مانند خورشيد ببيند، إمكان ندارد مرتكب گناه و معصيت گردد. چنانكه در مقابل يك مقتدر مسلح "عصمت" پديد مى‏آيد. اين خوف از إعتقاد به حضور است كه انسان را از وقوع در گناه حفظ مى‏كند. امام خميني (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 49 @Arshiv_Gholam
امروز جامعه ما در شرایطی قرار گرفته است که بایستی برایش روایات زهد خواند. نائب المهدی امام خامنه ای آغاز درس خارج فقه، 1374/06/14 سیمای آرمانی طلبه، ص 72 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْفَرَّاءِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يَعْلَمُ مَا يُرِيدُ الْعَبْدُ إِذَا دَعَاهُ وَ لَكِنَّهُ يُحِبُّ أَنْ تُبَثَّ إِلَيْهِ الْحَوَائِجُ فَإِذَا دَعَوْتَ فَسَمِّ حَاجَتَكَ. الكافي، ج‏2، ص 476 @Arshiv_Gholam
از راه و روش و كيفيّت سلوك بعضي ها به دست مى‏آيد كه إحتمال وجود عالم ماوراء طبيعت را نمى‏دهند. چون صرف إحتمال كافى است كه انسان را از خيلى أمور ناشايسته باز دارد. امام خميني (رحمه اللّه) جهاد اكبر، ص 50 @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِيسَى عَنْ حُسَيْنِ بْنِ الْمُخْتَارِ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: إِذَا رَقَّ أَحَدُكُمْ فَلْيَدْعُ فَإِنَّ الْقَلْبَ لَا يَرِقُّ حَتَّى يَخْلُصَ. الكافي، ج‏2، ص 477 @Arshiv_Gholam
من قبل ها روایتی دیدم که هر کس هر چه دلش خواست بپوشد، هر چه دلش خواست بخورد و هر مرکوبی که دلش خواست سوار شود، این شخص پیش خدای متعال ملعون است. نائب المهدی امام خامنه ای دیدار با روحانیّون استان سمنان، 1385/08/17 سیمای آرمانی طلبه، ص 78 @Arshiv_Gholam
"أَ تَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَ تَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَ أَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتابَ أَ فَلا تَعْقِلُون" ‏آيا مردم را به نيكى فرمان مى‏دهيد و خود را فراموش مى‏كنيد در حالى كه شما كتاب (آسمانى) را تلاوت مى‏كنيد؟! آيا نمى‏انديشيد؟! قرآن کریم، سورة البقرة، آية 44 @Arshiv_Gholam
اگر یک جامعه یا یک نظام یا یک فرد در برابر دشمن نرمش به خرج بدهد، دشمن او را از موضعی که دارد و از راهی که میرود گمراه خواهد کرد و اگر دستش برسد او را نابود خواهد کرد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره ممتحنة، ص 3 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ يُونُسَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: مَا مِنْ شَيْ‏ءٍ إِلَّا وَ لَهُ كَيْلٌ وَ وَزْنٌ إِلَّا الدُّمُوعُ فَإِنَّ الْقَطْرَةَ تُطْفِئُ بِحَاراً مِنْ نَارٍ فَإِذَا اغْرَوْرَقَتِ الْعَيْنُ بِمَائِهَا لَمْ يَرْهَقْ وَجْهاً قَتَرٌ وَ لَا ذِلَّةٌ فَإِذَا فَاضَتْ حَرَّمَهُ اللَّهُ عَلَى النَّارِ وَ لَوْ أَنَّ بَاكِياً بَكَى فِي أُمَّةٍ لَرُحِمُوا. الكافي، ج‏2، ص 481 @Arshiv_Gholam
" أَ وَ لا يَعْلَمُونَ أَنَّ اللَّهَ يَعْلَمُ ما يُسِرُّونَ وَ ما يُعْلِنُون‏ " و آيا نمى‏دانند كه خداوند آنچه را پنهان مى‏دارند و آنچه را آشكار مى‏كنند مى‏داند؟! قرآن کریم، سورة البقرة، آية 77 @Arshiv_Gholam
✅ توصیه حضرت استاد شیخ جعفر ناصری در مورد أربعین موسوی: 📜متن مرقومه: بسم اللّه الرّحمن الرّحیم "و واعدنا موسی ثلاثین لیلة و أتممناها بعشر" کلمه لیله در این آیه شریفه قابل توجّه است. ۴۰ شب بوده از مرحله "و باللّیل أفلا تعقلون" تا "و نجّیناهم بسحر" راهی است که همّت، سعی و تلاش می‌خواهد. نافله شب، تلاوت قرآن، ذکر إستغفار و توسّل به حضرت بقیة اللّه (روحی‌له‌الفداء) بهترین وسیله و أسباب این حرکت آسمانی است. البتّه با ثبات قدم که حال ثابت از عمل صالح ثابت حاصل آید. و من اللّه التوفیق جعفر ناصری چهاردهم مردادماه ۱۳۹۵ آخر شوّال ۱۴۳۷ ‌ ‌ @nasery_ir @Arshiv_Gholam
حکومت اسلامی با آن کسانی کار دارد با آن جریانی کار دارد که إکتفا نمی کند به اینکه به خدا و به عقاید این آیین مقدّس کفر می ورزد بلکه علاوه بر این تعرّض هم می کند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره ممتحنة، ص 7 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ مَنْصُورِ بْنِ يُونُسَ عَنْ صَالِحِ بْنِ رَزِينٍ وَ مُحَمَّدِ بْنِ مَرْوَانَ وَ غَيْرِهِمَا عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (عليه السّلام) قَالَ: كُلُّ عَيْنٍ بَاكِيَةٌ يَوْمَ الْقِيَامَةِ إِلَّا ثَلَاثَةً عَيْنٌ غُضَّتْ عَنْ مَحَارِمِ اللَّهِ وَ عَيْنٌ سَهِرَتْ فِي طَاعَةِ اللَّهِ وَ عَيْنٌ بَكَتْ فِي جَوْفِ اللَّيْلِ مِنْ خَشْيَةِ اللَّهِ. الكافي، ج‏2، ص 482 @Arshiv_Gholam