eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰به فرموده پیامبر، تمام اتّفاقاتی که در ادیان پیشین رخ داده است، در امّت اسلامی هم واقع خواهد شد. 📌قد قال رسول اللّه (صلّی اللّه علیه و آله): يكون في هذه الأُمّة كلُّ مَا كان في الأمم السّالفة حذْو النَّعل بالنَّعل و القُذَّة بالقُذَّة. (عيون أخبار الرضا، ج‏2، ص 201) 🔹این قاعده، نسبت به جریان تحریف هم صادق است. 💡بحث در سیاست پنهان‌کاریِ حقایق بود. به نمونه‌هایی از پروژه سندسوزی، توسّط جریان تحریف، اشاره می‌کنیم: 🔸خلیفه اوّل، به بهانه‌ی جلوگیری از ایجاد اختلاف بین مردم، آن‌ها را از نقل حدیث منع کرد: 📌أن الصديق جمع الناس بعد وفاة نبيهم، فقال: إنكم تحدثون عن رسول الله (صلّى اللّه عليه و سلم) أحاديث تختلفون فيها، و الناس بعدكم أشد اختلافا، فلا تحدثوا عن رسول الله شيئا، فمن سألكم فقولوا بيننا و بينكم كتاب الله، فاستحلوا حلاله وحرموا حرامه. (تذكرة الحفاظ، طبقات الحفاظ للذهبي، ج1، ص 9) 🧿 عایشه می‌گوید، خلیفه اول، پانصد حدیث نبوی مکتوب را سوزاند. بهانه او، احتمال عدم اعتبار برخی از روایات بود: 📌قالت عائشة جمع أبي الحديث عن رسول الله (صلّى اللّه عليه و سلم) و كانت خمسمائة حديث، فبات ليلته يتقلب كثيرا، قالت: فغمني، فقلت: أتتقلب لشكوى أو لشيء بلغك؟ فلما أصبح قال: أي بنية هلمي الأحاديث التي عندك، فجئته بها فدعا بنا فحرقها، فقلت: لم أحرقتها؟ قال: خشيت أن أموت و هي عندي فيكون فيها أحاديث عن رجل قد ائتمنته و وثقت و لم يكن كما حدثني فأكون قد نقلت ذاك. (كنز العمال، ج10، ص 285) ⭕️ ادامه دارد... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🔰به فرموده پیامبر، تمام اتّفاقاتی که در ادیان پیشین رخ داده است، در امّت اسلامی هم واقع خواهد شد. 📌
📜خلیفه دوّم بخشنامه‌ای به شهرهای مختلف ارسال کرد تا هر کسی پیش خود حدیث دارد، آن را محو و نابود کند: 📌عن يحيى بن جعدة قال: أراد عمر (رضي اللّه عنه) أن يكتب السنة ثم بدا له أن لا يكتبها، ثم كتب في الأمصار: «من كان عنده شيء من ذلك فليمحه». (كنز العمال، ج10، ص 292) 🛎در نقل دیگری خلیفه دوّم به بهانه عدم توانایی مردم نسبت به تشخیص احادیث صحیح، راویان حدیث را از نقل احادیث منع کرد و آن‌ها را در مدینه حبس کرد و تحت نظر گرفت: 📌و الله ما مات عمر بن الخطاب حتى بعث إلى أصحاب رسول الله (صلّى اللّه عليه و سلم) فجمعهم من الآفاق، عبد الله ابن حذافة و أباالدرداء و أباذر و عقبة بن عامر گ، فقال: ما هذه الأحاديث التي قد أفشيتم عن رسول الله (صلّى اللّه عليه و سلم) في الآفاق؟ قالوا: أتنهانا؟ قال: لا أقيموا عندي لا و الله، لا تفارقوني ما عشت، فنحن أعلم نأخذ و نرد عليكم، فما فارقوه حتّى مات. (كنز العمال، ج10، ص 292) ⭕️ ادامه دارد... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔮این رویه بعد از خلافت شیخین ادامه دارد و شواهد آن در دوران خلافت عثمان و حکومت بنی‌أمیّه هم دیده می‌شود: 📌 عثمان در زمان حکومت خویش بر منبر اعلام کرد آن احادیثی که در زمان ابوبکر و عمر نشر نیافته، نباید روایت شود، هرچه در زمان عمر و با اجازه او نقل گردیده، حالا هم می‌توان نقل کرد. و این را نیز دانستیم که عمر گفته بود جز در مسائل عملی و عبادی روایت نقل ننمایند. (نقش أئمة در إحیای دین، ج۱، ص ۱۲۶) 📌عن ابن أبي سفيان أنه خطب فقال: يا ناس أقلوا الرواية عن رسول الله (صلّى اللّه عليه و سلم)، و إن كنتم تتحدثون فتحدثوا بما كان يتحدث به في عهد عمر، كان يخيف الناس في الله. (كنز العمال، ج10، ص 291) 💎چرا دستگاه خلافت به جرم کثرت نقل حدیث، مانع خروج برخی از صحابی و راویان از مدینه می‌شود؟ 📌أن عمر حبس ثلاثة، ابن مسعود وأباالدرداء و أبا مسعود الأنصاري فقال قد أكثرتم الحديث عن رسول الله (صلّى اللّه عليه و سلم). (تذكرة الحفاظ، طبقات الحفاظ للذهبي، ج1، ص 12) ✅ چون هر کدام از این افراد می‌توانند خارج از مدینه پایگاهی بر علیه حاکمیت شوند، لذا باید آن‌ها را زیر نظر گرفت. لذا وقتی ابوذر تبعید شد، معاویه به عثمان نامه نوشت و خواستار بازگشت ابوذر شد. 📌فأَتى حبيب بن مَسلَمة معاويَة بن أَبي سفيَان فقال إنّ أباذَرّ يفسد عليك النَّاسَ بِقَولهِ كَيت وَ كَيت، فَكتَب مُعاويَة إِلَى عثمَان بذلك فكتَب عثمَان أخرِجه إِلَيّ فلَمّا صار إلَى المدينة نَفاه إِلَى الرَّبَذَة. (الأمالي (للمفيد)، ص 122) ⭕️ ادامه دارد... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🔮این رویه بعد از خلافت شیخین ادامه دارد و شواهد آن در دوران خلافت عثمان و حکومت بنی‌أمیّه هم دیده می
⚠️تمام اين سندسوزی‌ها در حالیست که پیامبر فرموده بود، احادیث را فرا بگیرید و منتشر کنید: 📌عن أنس قال: قال رسول الله (صلّى اللّه عليه و سلم): رحم اللّه من سمع مقالتي فوعاها ثم أداها إلى من لم يسمعها فرب حامل فقه إلى من هو أفقه منه. (كنز العمال، ج10، ص 291) 📌عن علي قال: خرج علينا رسول الله (صلّى اللّه عليه و سلم) فقال: "اللّهم ارحم خلفائي ثلاث مرات قيل يا رسول الله: ومن خلفاؤك؟ قال: الذين يأتون من بعدي ويروون أحاديثي و يعلمونها الناس. (كنز العمال، ج10، ص 294) ⭕️ ادامه دارد... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
1.4M
🎙ترجمه روایتی از بحارالأنوار مرحوم مجلسی 💎 عابد باشیم یا راوی حدیث؟ 💌 کدام یک محبوب مولاست؟ 📎 متن روایت 👇👇👇 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
🎙ترجمه روایتی از بحارالأنوار مرحوم مجلسی 💎 عابد باشیم یا راوی حدیث؟ 💌 کدام یک محبوب مولاست؟ 📎 متن
🔰ير، بصائر الدرجات أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ سَعْدَانَ بْنِ مُسْلِمٍ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ قَالَ: ◼️قُلْتُ لِأَبِي‌عَبْدِاللَّهِ (علیه السّلام) رَجُلٌ رَاوِيَةٌ لِحَدِيثِكُمْ، يَبُثُّ ذَلِكَ إِلَى النَّاسِ وَ يُشَدِّدُهُ فِي قُلُوبِ شِيعَتِكُمْ، وَ لَعَلَّ عَابِداً مِنْ شِيعَتِكُمْ لَيْسَتْ لَهُ هَذِهِ الرِّوَايَةُ، أَيُّهُمَا أَفْضَلُ؟ ◻️قَالَ رَاوِيَةٌ لِحَدِيثِنَا يَبُثُّ فِي النَّاسِ وَ يُشَدِّدُ فِي قُلُوبِ شِيعَتِنَا أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ عَابِدٍ. 📜بحار الأنوار، ج‏2، ص 145 📎بَثَّ، جعَل يَنْتشِر، أَشاع حوله: «بَثَّ‌ حَماستَه في مُحيطه» (المنجد في اللغة العربیة المعاصرة، ج۱، ص۶۴) https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
حتّی اگر از مال مالامال باشد نزد تو باید قد آدم دال باشد عبد پشیمان آمده آغوش وا کن مگذار بیش از این پریشان حال باشد اقرار معصیت چرا می‌خواهی از من؟ بهتر همان که عبدِ نادم لال باشد اشکی بده محصول باغم پا بگیرد ارزش ندارد میوه وقتی کال باشد وقت گدایی از کریمِ آبرو دار خوب است سائل اهل قیل و قال باشد گر چه گناهی درخور عفوت نکردم أمّا همین عصیان پر از اشکال باشد چشم امیدم روز محشر سوی زهراست مادر همیشه در پی اطفال باشد زهرا خبر دارد که مجنون الحسینیم باللّه قسم این بهترین اقبال باشد پرونده ما دست او باشد تمام است هر مشکلی را فاطمه حلّال باشد این گریه از خوف خدا خوب است أمّا اشک محرّم بهترین اعمال باشد پس تا توان داریم گریان حسینیم در روضه‌ای که صحبت از گودال باشد مردی که روزی زینت دوش نبی بود انصاف بود آیا تنش پامال باشد؟ ای نامسلمان‌ها کمی آزاده باشید ذبح کدامین دین به این منوال باشد؟ زینب به سوی خیمه‌ها برگشت و می‌گفت ای وای اگر پای کسی خلخال باشد لبریز بغضیم و امید ما همین است سال ظهور منتقم امسال باشد https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
4_5778126310555520743.mp3
2.81M
🎙أباعبداللّه🎙 🔰 کربلایی محمود باباخانی 🔖 خنده کنان می‌رود روز جزاء در بهشت... @Arshiv_Gholam
117.8K
🔰سئوال⁉️ 🌹باسلام و احترام خدمت استاد فقیهی (دام ظلّه)🌹 برای تقویت اراده و اینکه وسط کار کم نیاریم و استقامت داشته باشیم چه کنیم؟ باتشکر🙏 ✅ جواب حضرت استاد فقیهی (حفظه اللّه)... @faghihiseyyedahmad https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
📌جنگ علىّ بن أبي طالب با جنگ معاويه ماهيتاً فرق دارد، ذاتاً فرق دارد؛ يكى شمشير مى‏كشد و ظلّ اللَّه است؛ ظلّ خداست. يكى شمشير مى‏كشد و ظلّ شيطان است، ماهيتاً اين دو تا با هم فرق دارند. آنكه براى قدرت طلبى و شيطنت فعاليت مى‏كند با آنكه براى خدا فعاليت مى‏كند، ذاتاً اين دو تا با هم فرق دارند و كارهايشان ذاتاً فرق دارد. امام خمینی (رحمه اللّه) 📔صحيفه امام، ج‏12، ص 426 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🪔 به مرحوم آخوند می‌گفتند شما در آمدن به سامره مشرک هستید. 🏷 ایشان می‌گفت: «نه، من موحّد هستم. از نجف که حرکت می‌کنم خالصاً به قصد میرزا می‌آیم، در اینجا شرکی در کار نیست. در سامرا هم که از منزل به حرم می‌روم این هم خالصانه برای قصد زیارت است و شرکی در کار نیست» آیت اللّه سیّد موسی شبیری زنجانی (حفظه اللّه) 📘جرعه‌ای از دریا، ج۱، ص ۱۱۰ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🔑 راهکار دیگر جبهه طاغوت، برای تحریف دین، مشتبه کردن امور برای مردم و درهم کردن حق و باطل است. 📌يا أَهْلَ الْكِتابِ لِمَ تَلْبِسُونَ الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُون‏. (سورة آل‏ عمران، آیة 71) 💎 أمیرالمؤمنین (علیه السّلام) در بیانی، خلط بین حق و باطل را عامل عدم تشخیص و نزاع و اختلاف در فهم مردم می‌دانند. 📌أَلَا إِنَّ الْحَقَّ لَوْ خَلَصَ لَمْ يَكُنِ اخْتِلَافٌ، وَ لَوْ أَنَّ الْبَاطِلَ خَلَصَ لَمْ يَخْفَ عَلَى ذِي حِجًى، لَكِنَّهُ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَيُجَلَّلَانِ مَعاً فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ نَجَا الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنَى‏. (الكافي، ج‏8، ص 58) 💡خب در چنین وضعیتی، انسان برای تشخیص حق و باطل نیازمند معیار است. این معیار برای کارآمدی، نیازمند اوصافی است. شاخص باید ثابت، واضح و معتبر باشد. اگر در ذهن مردم، معیار، این ویژگی‌ها را از دست بدهد، دیگر نمی‌تواند مردم را از سرگردانی نجات دهد. لذا رجوع به شاخص، خودش، باعث تحیّر جامعه میشود. (هرچه بگندد نمکش می‌زنند، وای به روزی که بگندد نمک) ✅ یکی از این معیارها، خود پیامبر و سنّت اوست. 🔱 به صورت گسترده و از جانب کسانی که حرفشان در جامعه خریدار داشت، برای مردم نسبت به پیامبر القاء شک و تردید شد و گزارش‌هایی نقل شد که اعتبار و وجاهت پیامبر را خدشه دارد می‌کرد. ⭕️ ادامه دارد... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam