eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.7هزار ویدیو
300 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
⛓ در کنار پیامبر و قرآن، معیار دیگری وجود دارد. أهلبیت (علیهم السّلام). پیامبر این معیار را در سخنان متعدّدی از جمله در حدیث ثقلین به عنوان عامل هدایت به مردم عرضه کردند. 🧿 أمّا یک سئوال جدّی وجود دارد. 🛡چرا اقدام علنی بر علیه سعد بن عبادة برای حکومت نوپای سقیفه هزینه اجتماعی دارد؟ لذا مراعات او را می‌کنند. سعد با هیچ کدام از خلیفه اوّل و خلیفه دوّم بیعت نکرد. ولی کسی به زور از او بیعت نمی‌گیرد. با اینکه او رئیس خزرج بود و عدّه‌ای پیرو او بودند. ⚪️ ولی اقدام علنی بر علیه علیّ بن أبی‌ طالب (علیه السّلام) هزینه اجتماعی ندارد و غاصبان خلافت به خود اجازه می‌دهند، اینچنین با حضرت برخورد کنند؟ با اینکه هنوز حکومت آن‌ها استقرار لازم را پیدا نکرده است. 🏷 أنّ أبابكر بعث إلى ‌سعد بن عبادة أن أقْبِلْ فبايِعْ فقد بايع الناس و بايع قومك، فقال: لا واللّه لا أبايع حتّى أُراميكم بما في كِنَانتى و أُقاتلكم بمن تبعنى من قومى و عشيرتى. فلمّا جاء الخبر إلى أبى‌بكر قال بشير بن ‌سعد: يا خليفة رسول الله، إنّه قد أبَى و لَجّ و ليس بمبايعكم أو يُقْتَلَ، و لن يُقتَلَ حتى يُقْتَلَ معه ولده و عشيرته، و لن يُقْتَلوا حتى تُقْتَلَ ‌الخزرج، ولن تُقْتَلَ ‌الخزرج حتّى تُقْتَلَ ‌الأوس، فلا تُحَرّكوه، فقد استقام لكم الأمر فإنّه ليس بضارِّكم إنّما هو رجل وَحْدَهُ ما تُرِك. فقبل أبوبكر نصيحة بشير فترك سعدًا (الطبقات الكبير، ج3، ص 569) ⭕️ ادامه دارد... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
شیخ غلامعلي بدرلو
⛓ در کنار پیامبر و قرآن، معیار دیگری وجود دارد. أهلبیت (علیهم السّلام). پیامبر این معیار را در سخنان
🔰منافقین به همراه عدّه‌ای از مردم که دل خوشی از أمیر (علیه السّلام) نداشتند، قبل از شهادت پیامبر، کمر بستند تا وجاهت مولا را خدشه‌دار کنند. برنامه‌ریزی کردند. تقدّس‌زدایی کردند. قبح مخالفت با حضرت را شکستند. روی مردم را به این خانواده باز کردند. آن‌ها را از مقامی که داشتند در ذهن مردم پایین آوردند. عادی‌سازی کردند. ایجاد تردید کردند. شایعه پراکنی کردند. آن‌ها را قابل مقایسه با دیگران کردند. 🔻محصّل المراد أنّ الدّهر أضحكنى من فرط التعجّب بعد ما أحزنني لأنّه أنزلني ثمّ أنزلني حتّى قيل معاوية و على‏. (منهاج البراعة في شرح نهج البلاغة (خوئى)، ج‏10، ص 9) 📜 یک نمونه آن جریان مشربة أمّ ابراهیم است که امام صادق (علیه السّلام) فرمود مردم همان طور که این روز را فراموش کردند، غدیر را هم فراموش کردند. 💎عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْقُطْبِيِّ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) يَقُولُ النَّاسُ غَفَلُوا قَوْلَ رَسُولِ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) فِي عَلِيٍّ يَوْمَ غَدِيرِ خُمٍّ كَمَا غَفَلُوا يَوْمَ مَشْرَبَةِ أُمِّ إِبْرَاهِيمَ. أَتَاهُ النَّاسُ يَعُودُونَهُ فَجَاءَ عَلِيٌّ (علیه السّلام) لِيَدْنُوَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) فَلَمْ يَجِدْ مَكَاناً، فَلَمَّا رَأَى رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله) أَنَّهُمْ لَا يُوَسِّعُونَ لِعَلِيٍّ (علیه السّلام) نَادَى يَا مَعْشَرَ النَّاسِ فَرِّجُوا لِعَلِيٍّ، ثُمَّ أَخَذَ بِيَدِهِ فقعده [فَقَعَدَ] مَعَهُ عَلَى فِرَاشِهِ، ثُمَّ قَالَ يَا مَعْشَرَ النَّاسِ هَؤُلَاءِ أَهْلُ بَيْتِي تَسْتَخِفُّونَ بِهِمْ وَ أَنَا حَيٌّ بَيْنَ ظَهْرَانَيْكُمْ أَمَّا وَ اللَّهِ لَئِنْ غِبْتُ عَنْكُمْ فَإِنَّ اللَّهَ لَا يَغِيبُ عَنْكُمْ، إِنَّ الرَّوْحَ وَ الرَّاحَةَ وَ الرِّضْوَانَ وَ الْبِشْرَ وَ الْبِشَارَةَ وَ الْحُبَّ وَ الْمَحَبَّةَ لِمَنِ ائْتَمَّ بِعَلِيٍّ وَ وَلَايَتِهِ وَ سَلَّمَ لَهُ وَ لِلْأَوْصِيَاءِ مِنْ بَعْدِهِ حَقّاً لَأُدْخِلَنَّهُمْ فِي شَفَاعَتِي لِأَنَّهُمْ أَتْبَاعِي وَ مَنْ تَبِعَنِي فَإِنَّهُ مِنِّي‏... (بصائر الدرجات، ج‏1، ص 53) ⭕️ ادامه دارد... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💡آقای حاج سیّد مهدی روحانی نقل کرد از عموی خودش مرحوم حاج آقا احمد، ایشان هم از مرحوم آسیّد عبدالهادی، و ایشان از مرحوم آمیرزا علی آقای شیرازی که پسر میرزا و مرجع تقلید هم بوده. 🔻آمیرزا علی آقا می‌فرموده اواخر کسالت میرزا وضع میرزا طوری شد که مورد تردید بود میرزا وفات کرده و یا زنده است. قرار شد امتحان کنند ببینند زنده است یا وفات کرده. یکی رفت گفت از طرف دولت عثمانی آمده‌اند برای زیارت شما. اثر حیات در میرزا ظاهر نشد. دیگری گفت سفیر ایران آمده می‌خواهد خدمت شما سلامی عرض کند. اثری پیدا نشد. 💎آمیرزا علی آقا می گوید من می‌دانم چطور باید پدرم را امتحان کرد؟ به گوش میرزا می‌گویند نان سوخته چه حکمی دارد؟ میرزا می‌جنبد و می‌فرماید از چه بابت حکمش را تعیین کنیم؟ از این جهت که أکل خبائث است بگوییم حرام است یا از باب اینکه مضرّ است بگوییم حرام است و یا بگوییم اگر بخواهیم تحریم کنیم چون نان غیر سوخته‌ هم با سوخته هاست و دور ریخته می‌شود لازمه این تحریم تحریم دیگری است و تزاحم است، از این جهت بگوییم حرمت أکل، فعلیت ندارد. 🪔 میرزا این شقوق را در آن حال بیان می کند. آیت اللّه سیّد موسی شبیری زنجانی (حفظه اللّه) 📘جرعه‌ای از دریا، ج۱، ص ۱۱۳ و ۱۱۴ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
9.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥ای تشنه‌لب🎥 💔بیش از آتش، آب می‌سوزاندم❤️‍🔥 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
😇 بدون انسان جای موجودی که بتواند از طريق اختیار خودش، عالی‌ترین مرتبه فیوضات الهی را دریافت کند، خالی بود... 🌪وجود شرور، مقصود بالذّات نیست؛ بلکه مقصود بالعرض است. این‌ها همه مقدّمه است تا برای موجودی که ظرفیت ممتازی دارد، زمینه‌اي فراهم شود كه بتواند با اختیار و انتخاب خودش لیاقت دریافت عالی‌ترین فیض الهی را پیدا کند. 💎بنابراین، می‌توان گفت که عام‌ترین حکمت وجود شرور، نقایص، آفات و بلاها در این عالم، آن است که زمینه انتخاب را برای انسان‌ها فراهم کند تا بتوانند با انتخاب صحیح خودشان طرف خیر را انتخاب کنند و لیاقت و استحقاق دریافت عالی‌ترین کمال وجودی و فیض الهی را پیدا کنند. مرحوم علّامه مصباح یزدی (رحمه اللّه) 📺 شرور و بلایا، جلسه اوّل سه شنبه، ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ 🌐 https://mesbahyazdi.ir/node/7633/%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D9%87 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
17.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حقّانیت حقّ🎥 🔰 شیخ محمّد مهدی طبّاخیان 📌 خاک بر سر دنیایی که علی (علیه السّلام) برای اثبات حقّانیتش محتاج عمّار است... @m_mahdi_tabakhian https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
3.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥تغییر اسم گناه🎥 👺شیطان اسم گناه را عوض می‌کند... 👀 نگاه کن به ادبیات دور و برت...متوجّه میشی...ارزش میشه ضدّ ارزش...ضدّ ارزش میشه ارزش...نوع گفتمان و عناوین و ادبیات ما تأثیرگذار است... https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
🧠 ایشان از نظر فکری فکر سیّال فوق‌العاده‌ای داشته، جولان ذهنی عجیبی داشته. 📖 أصلاً بحث‌های سامرائی و بحث‌های نجفی دو سبک مختلف دارند. قطعی حرف‌زدن، سبک بحث‌های نجفی هاست و مطالب تشکیکی و با تردید گفتن سبک سامرائی هاست. به تعبیر آقای مجتهدی ممثّلِ فکر نجفی‌ها إنّما است و ممثّلِ فکر سامرائی‌ها لعلّ است. 🔺به هرحال میرزا در أثر اینکه فکرش خیلی جوّال بوده زیاد تجدیدنظر می‌کرده. فرد متّقی و خداترسی هم بوده. اگر می‌خواست همین‌طوری فتوا بدهد، دچار اشکال شرعی می‌شده. لذا می‌گفته احتیاط کنید و خیلی کم فتوا داده است. 💠 یکی از چیزهایی که بعضی‌ها به وسیله آن حرجی بودن احتیاط و غیرقابل عمل بودن آن را نقض می‌کنند، همین است که می‌گویند میرزا مدّت طولانی مرجع تقلید بوده و مقلّدین را به احتیاط ارجاع می‌کرده و هیچ اختلال نظامی هم واقع نشده است. آیت اللّه سیّد موسی شبیری زنجانی (حفظه اللّه) 📘جرعه‌ای از دریا، ج۱، ص ۱۱۷ https://eitaa.com/Arshiv_Gholam
کربلایی علی کرمی2(1).mp3
زمان: حجم: 40.43M
🎙تویی که مقدم تو مژده‌ی سعادت داشت🎙 🔰 کربلایی علی کرمی 🗓 هیئت الزهراء (سلام اللّه علیها)، صبح روز چهارم محرّم ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam
کربلایی علی کرمی4.mp3
زمان: حجم: 22.63M
🎙آقاجان حسین حسین آقاجان🎙 🔰 کربلایی علی کرمی 🗓 هیئت الزهراء (سلام اللّه علیها)، صبح روز چهارم محرّم ۱۴۰۱ @Arshiv_Gholam