eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
"لا یُکَلِّفُ اللّهُ نَفساً إلّا وُسعَها"...خارج از وسع انسانی خدای متعال تکلیف نمی کند و این لازمه ی حکمت الهی است که تکلیف نکند، و لازمه ی عدل خداست که تکلیف نکند؛ این مسلّم است. أمّا وسع انسانی چقدر است؟ وسع انسانی بی نهایت است. یک چیزهایی است که من و شما در اوّل أمر، در وسع خودمان نمی بینیم، أمّا وقتی وارد شدیم، در وسع خود می بینیم. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 141 @Arshiv_Gholam
﷽ هیئت یازینب (سلام اللّه علیها) قرارگاه یارقیّه (سلام اللّه علیها) سخنرانی: شیخ غلامعلی بدرلو با نوای: کربلایی هادی خادم حسینی دوشنبه 19 مهر 1400 ســاعتــــ 19:30 گلزارشهــــداء علــی بن جعفر حسینیه‌حضرت‌ زینب (سلام اللّه علیها) @yazeinaba_ir @yaroghaiehe_ir @Arshiv_Gholam
17.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا همون طور که تو فقه مصطلح، اختلاف نظرها و اختلاف فتاوی پذیرفته شده است، تو علم تاریخ و . . . این مسئله بعید شمرده میشه؟ خب هر کسی تحقیقی کرده و به نتیجه ای رسیده و بر اساس حجّتی ام که داره باید عمل کنه...البته باید باب بحث های علمی با شرایط و ساختار های خودش باز باشه...ولی هرچی ام بحث بشه درسته که نظرها رو بهم نزدیک تر میکنه ولی رافع مطلق اختلافات نیست و نخواهد بود...مثل علم فقه...لذا بهم احترام بذاریم...توهین نکنیم...بهم دیگه نسبت های ناروا ندیم...اگه کسی مشکی پوشید ضرورتا انگلیسی و ضد ولایت و ضد انقلاب نیست و اگه کسی ام مشکی نپوشید حرام زاده و بی رگ نسبت به ولایت مولا و حضرت صدّیقه (سلام اللّه علیها) نیست. نکته بعدی اینکه همه ی کسانی که این أیّام رو مشکی میپوشن لزوماً قائل به أیّام محسنیّه نیستن...هرچند این أیّام رو أیّام حزن آل اللّه (علیهم السّلام) میدونن. چند مورد رو اشاره می کنم...علاقه مندان برای تفصیل و أسناد مطالب رجوع کنند به کتاب تقویم شیعه استاد بندانی نیشابوری (حفظه اللّه): 1. دفن بدن پیامبر "1 ربیع" 2. مسمومیّت امام حسن عسگری (علیه السّلام) "1 ربیع" 3. اوّلین هجوم به بیت وحی "1 ربیع" 4. وفات حضرت سکینه (سلام اللّه علیها) "5 ربیع" 5. قول شهادت امام حسن عسگری (علیه السّلام) "1 ربیع، 4 ربیع، 8 ربیع" 6. قول شهادت پیامبر "1 ربیع" 7. تشکیل شورای سقیفه خدا کمکمون از مرز انصاف دور نشیم...نکته ای بود حتما ازتون استفاده میکنم. البته با اون دسته ای که سر لج بازی عزاداری میکنن یا عزاداری نمیکنن کار ندارم...حسابشون با خود مولا. @Arshiv_Gholam
شارع مقدّس اسلام به آدم ها نمی گوید که پول کسب نکنید؛ نه، این همه روایات دارد که تحریص می کند انسان ها را به کسب مال...مانعی ندارد؛ بریزید توی جیبتان؛ منتها انسان ته جیبش سوراخ های متعدّدی درست کند که مال توی جیب نماند؛ و هرچه شما کسب کردید تقسیم بشود. این کسب مال یعنی احیاء آن ثروت ها و ذخیره هایی که در این آفرینش هست؛ این ها را شما احیاء کنید در اختیار انسان ها بگذارید تا مردم از آن استفاده کنند؛ خیلی هم خوب است. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 144 @Arshiv_Gholam
و من از ابتدا همين مطلب را مى‏گفتم كه علماء شأنشان نيست مسئوليت دولتى بپذيرند؛ خيال مى‏كردم كه بدون آن ها كارها درست مى‏شود. ولى پس از مدّتى ديدم كه اگر به اين وضع باقى بمانيم، اصل اسلام هم در خطر مى‏افتد، و از آن مبناى اول برگشتم. و تا مادامى كه اين ها اشخاص صالح را به جاى خود پيدا نكرده ‏اند، بايد باشند. ان شاء اللَّه خداوند شما را حفظ كند و بتوانيد به تحصيل و خدمت خودتان ادامه دهيد. و السّلام عليكم و رحمة اللَّه. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 101 @Arshiv_Gholam
بیچارگی انسان در این شُحّ نفس است. شُحّ نفس، یعنی همان حالت افزون طلبی ای که موجب می شود تا انسان جمع کند و بذل نکند. این بسیار چیز خطرناک و دشواری است، و این چیزی است که انسان ها را فاسد می کند، و این چیزی است که جوامع را منحرف می کند. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، 145 @Arshiv_Gholam
کند تکیه بر اقتدارت خیام که رکن خیامی و والا مقام سکونی به سکّانِ فُلک نجات از این رو سکینه تو را گشته نام گواهم همین تلّ در پیش روست تو را سجده برده ست دشت قیام به نفس نفیس تو هم باز گشت ضمیرِ "علیکُنَّ مِنّی السّلام" تو آن کعبه ی تیره پوشی که نور حجاب تو را کرده است استلام کمالی چنین و جلالی چنان علی وار و زهرا نشانی تمام نرفته نخ معجرت دست باد ندیده جمال تو را صبح شام تجلّی زهرا، نبود این بعید که خیر النّسایت بنامد امام بکش تیغِ آه و دو دم سر بده ألا ذوالفقار علی در نیام بخوان خطبه تا یادمان آوری "کلامُ الأمیرِ أمیرُ الکلام" به تعظیم شأنت جهانی اجیر أمیری تو و شام و کوفه اسیر علی خویی و زین أب منصبی از آن رو که آیینه ی زینبی وقاری که جلباب پوشیده است حیایی که در نور پیچیده است از آن خانه ای که تویی و رباب نرفته حسینت به پای شتاب عفیفه، جلیله، کریمه، لقب تو نور خدایی نسب در نسب چه نوری که بر عالمی چیره شد به خورشید کی میتوان خیره شد؟ ندیدند جز نور در محضرت گره های کوری‌ست بر معجرت به یک آه تو خم شود پشتِ دین بیا مثل زینب به منبر نشین علی گونه با خطبه کولاک کن بخوان مسجد کوفه را خاک کن بخوان تا بلرزد زمین و زمان بگو "أسکُتوا" لب ببندد جهان که کوفه علی را تجسّم کند که زنگ شتر دست و پا گم کند که مسجد بلرزد ستون تا ستون بکش کار ما را به مرز جنون بدا آنکه شد گرمِ توهین تو کند کاخ را خاک، نفرین تو به زینب ولی اقتدا می‌کنی تو هم جای نفرین دعا می‌کنی "مسعود یوسف پور" @Arshiv_Gholam
بی بی یا سکینه، نور العالمین سلامٌ علیکِ یا بنتَ الحسین جلوه ی یاربّ، حامی مکتب، تجلّی زهرا، ثانی زینب "یا بضعةَ الزهرا، أمّ أبیها" مصیبت ها در این دنیا کشیدی بر نیزه سر های بریده دیدی میان گودال، چه ظالمانه، نازت کشیده شد، با تازیانه "یا بضعةَ الزهرا، أمّ أبیها" قسمت ما نما زیارتت را بر ما بگو شرح اسارتت را بگو از شام و، از مردمانش، بگو از یزید و، از خیزرانش "یا بضعةَ الزهرا، أمّ أبیها" @Arshiv_Gholam
وحی در حقیقت پرورنده نخست بشریت است که بدون آن امکان پرورش بشریت وجود ندارد؛ چرا که بشر بدون وحی توانی جز حسّ کردن مادّه و مادّیات ندارد. البته ادراک عقلی تارآلود او به سطح ایمان به خدا و ارزش ها و آرمان ها می رسد أمّا به نهادش راه نمی یابد و سراسر وجودش را فرا نمی گیرد و با احساسات و عواطفش در کنش نمی افتد. پس این عقل و این معقولات باید به مرتبه حسّ و محسوسات فرو آیند، و از آنجا که ممکن نیست این در تمامی مردم انجام گیرد، چون تمامی مردم آمادگی اش را ندارند، بنابراین، این کار، ویژه مردمانی است که خداوند متعال آن حسّ پیشوا و پیشگام را در ایشان گذارده است. این حسّ، نخست آنان را می پروراند و سپس حسّ دوّمی و وجود حسیّ دوّمی آفریده می شود که این وجود حسّی دوّم همان پرورنده بشریت است. استاد شهید، آیت اللّه سیّد محمّد باقر صدر (رحمه اللّه) امامان اهل بیت (علیهم السّلام)، مرزبانان حریم اسلام، ص 92 @Arshiv_Gholam
وَ قَالَ علیّ (ع): الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةُ عَدُوَّانِ مُتَعَادِيَانِ وَ سَبِيلَانِ مُخْتَلِفَانِ مَنْ أَحَبَّ الدُّنْيَا وَ وَالاهَا أَبْغَضَ الْآخِرَةَ وَ عَادَاهَا، مَثَلُهُمَا مَثَلُ الْمَشْرِقِ وَ الْمَغْرِبِ وَ الْمَاشِي بَيْنَهُمَا لَا يَزْدَادُ مِنْ أَحَدِهِمَا قُرْباً إِلَّا ازْدَادَ مِنَ الْآخَرِ بُعْداً. به راستى، دنيا و آخرت دو دشمن جنگنده و دو راه گونا‏گون‏ اند، هر كه دنيا را دوست بدارد و دنبال آن برود، آخرت را دشمن داشته و با آن بستيزد؛ دنيا و آخرت به مثابه مشرق و مغرب ‏اند و رهرو ميان آن دو، هر گاه به يكى نزديك شود از ديگرى دور گردد. تحف العقول، ص 212 @Arshiv_Gholam