eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
همه بايد متأسّف باشيم كه اين انقلاب دير پيروز شد. اگر اين انقلاب سى سال پيش پيروز مى‏شد، وضع حوزه‏ ها غير از اين بود. البته روحانيت خوب عمل كرد و فقه اسلام را كه فقه جعفرى است با مجاهدت‏ هاى زياد زنده نگاه داشت، ولى بالأخره محصور شده بودند در همان جهت فقهى، ولى همان را خوب عمل كردند. اشكال به ما اين بود كه به غير از مسائل عبادى فقه هيچ كارى نمى‏كرديم. حوزه ‏ها در زمينه‏ هاى ديگر حركتى نداشتند. تازه علماى بزرگ هم منبر نمى‏رفتند و تبليغى كه اساس كار است انجام نمى‏دادند. وضع فلسفه هم به صورت امروز نبود. آقاى شاه‏آبادى (رحمة اللَّه عليه) مى‏گفت، مرحوم آقا ميرزا على اكبر يزدى كه يكى از فلاسفه بزرگ و مردى عالم و صادق و پرهيزكار بود وقتى فوت كرد شخصى براى تعريف از او در منبر گفت، خودم ديدم كه او قرآن مى‏خواند. وضع‏ حوزه ‏ها اين گونه بود. علوم رياضى يا ساير علوم يا نبود يا كم بود. اصولاً كسى به اين فكر نبود كه چه چيزهايى باشد و چه چيزهايى نباشد. حركت در حوزه ‏ها نبود. حوزه كسى را به عنوان مبلّغ اعزام نمى‏كرد. البته افراد، خودشان براى تبليغ مى‏رفتند ولى حوزه كسى را نمى‏فرستاد. اعزام به خارج كه در ذهن‏ ها نبود و هيچ كس هم فكر نمى‏كرد كه امكان دارد كسى را به خارج فرستاد. ولى بحمداللَّه امروز در حوزه ‏ها اين مسائل حل شده است. من باز عرض مى‏كنم كه فقه را نبايد فراموش كرد. فقه به همان صورتى كه بوده است بايد باشد. "فقه جواهرى" بايد تقويت شود. بايد حوزه ‏ها وقت وافرشان را صرف فقه و اصول و فلسفه و مباحثه كنند زيرا فقه در رأس دروس است، ولى مسائل ديگر هم مهم است كه بايد به آن ها عمل شود. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 71 و 72 @Arshiv_Gholam
وَ عَنْ عَلِيٍّ (علیه السّلام) قَالَ: ذَكَرَ النَّبِيُّ (صلّی اللّه علیه و آله) خَدِيجَةَ يَوْماً وَ هُوَ عِنْدَ نِسَائِهِ فَبَكَى، فَقَالَتْ عَائِشَةُ مَا يُبْكِيكَ عَلَى عَجُوزٍ حَمْرَاءَ مِنْ عَجَائِزِ بَنِي أَسَدٍ؟ فَقَالَ صَدَّقَتْنِي إِذْ كَذَّبْتُمْ وَ آمَنَتْ بِي إِذْ كَفَرْتُمْ وَ وَلَدَتْ لِي إِذْ عَقَمْتُمْ، قَالَتْ عَائِشَةُ فَمَا زِلْتُ أَتَقَرَّبُ إِلَى رَسُولِ اللَّهِ (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) بِذِكْرِهَا. از امير المؤمنين (علیه السّلام) روایت شده است كه يك روزى رسول اللَّه (صلّی اللّه علیه و آله) ياد فرمود خديجه را در پيش زنان خود و گريست، عايشه گفت چرا گریه میکنی بر پير زن سرخى از پير زنان بنى اسد؟ آن حضرت فرمود كه او تصديق كرد مرا وقتى كه شما تكذيب مي كردید و ايمان آورد به من در محلّى‏ كه شما كافر بوديد و فرزند آورد از براى من و شما همه عقيم و نازاينده بوديد، عايشه گويد كه ما دائم تقرب مي جستيم بر رسول اللَّه (صلّی اللّه علیه و آله) به ذكر خديجه. بحار الأنوار، ج‏16، ص 8 @Arshiv_Gholam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بیانات رهبری در جمع مسئولین حوزه در خصوص لزوم توجّه به عرفان عملی در کنار عرفان نظری ضمن بیان خاطره ای از مرحوم امام خمینی (رحمه اللّه)🎥 "نائب المهدی امام خامنه ای (حفظه اللّه)" @Arshiv_Gholam
عَنْهُ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عَلِيٍّ عَنِ ابْنِ بَقَّاحٍ عَنْ سَيْفِ بْنِ عَمِيرَةَ عَنْ عَمْرِو بْنِ شِمْرٍ عَنْ جَابِرٍ عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی اللّه علیه و آله): إِذَا الْتَقَيْتُمْ فَتَلَاقَوْا بِالتَّسْلِيمِ وَ التَّصَافُحِ وَ إِذَا تَفَرَّقْتُمْ فَتَفَرَّقُوا بِالاسْتِغْفَارِ. رسول خدا (صلّى اللَّه عليه و آله) فرمود: چون به يكديگر برخورديد با سلام كردن و مصافحه برخورديد، و چون از يك ديگر جدا شويد با آمرزش (استغفار) خواهى جدا شويد. الكافي، ج‏2، ص 181 @Arshiv_Gholam
یک روایتی از قول پیغمبر اکرم (صلّی اللّه علیه و آله) نقل شده که مضمون این روایت این است که هر قومی، هر ملّتی، یک نقطه ضعفی دارد که از آن نقطه ضعف، وضعش بد خواهد شد؛ نقطه ی ضعف امّت من مال است...ارزش های مادّی باید ارزش های درجه دو، سه، پنج باشد، نه ارزش های درجه یک...بیخود نیست امیرالمؤمنین (علیه السّلام) در نهج البلاغه اینقدر روی زهد تأکید و تکیه می کند...اگر جامعه اسلامی اسیر دنیاطلبی نمی شد، پول برایش اینقدر قیمت پیدا نمی کرد، ارزش ها همه محو ارزش مال دنیا نمی شد، آن خلافت ها به وجود نمی آمد. نائب المهدی امام خامنه ای تفسیر سوره تغابن، ص 145 تا 147 @Arshiv_Gholam
روضه3.mp3
7.72M
🎙جواب چوب تو را با زبان زینب داد چنین بلاغت دندان شکن ندیده کسی🎙 "کربلایی حسن حسینخانی و کربلایی علی کرمی" @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ الْحُسَيْنِ عَنْ صَفْوَانَ عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ عَمَّارٍ عَنْ نَاجِيَةَ قَالَ: قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ (علیه السّلام) إِنَّ الْمُغِيرَةَ يَقُولُ "إِنَّ الْمُؤْمِنَ لَا يُبْتَلَى بِالْجُذَامِ وَ لَا بِالْبَرَصِ وَ لَا بِكَذَا وَ لَا بِكَذَا"، فَقَالَ إِنْ كَانَ لَغَافِلًا عَنْ صَاحِبِ يَاسِينَ إِنَّهُ كَانَ مُكَنَّعاً، ثُمَّ رُدَّ أَصَابِعُهُ، فَقَالَ كَأَنِّي أَنْظُرُ إِلَى تَكْنِيعِهِ أَتَاهُمْ فَأَنْذَرَهُمْ ثُمَّ عَادَ إِلَيْهِمْ مِنَ الْغَدِ فَقَتَلُوهُ، ثُمَّ قَالَ إِنَّ الْمُؤْمِنَ يُبْتَلَى بِكُلِّ بَلِيَّةٍ وَ يَمُوتُ بِكُلِّ مِيتَةٍ إِلَّا أَنَّهُ لَا يَقْتُلُ نَفْسَهُ. ناجيه گويد به امام باقر (عليه السّلام) عرض كردم مغيره مي گويد "مؤمن به مرض جذام و پيسى و امثال آن مبتلا نمي شود"، فرمود: او از صاحب ياسين (حبيب نجّار كه داستانش در سوره يس مذكور است) غافل است كه دستش چلاق بود، سپس امام انگشتان خود را برگردانيد (به شكل انگشتان چلاق)، آنگاه فرمود: گويا اكنون او را مى‏بينم كه با دست چلاقش نزد آن ها آمده و اندرزشان مي دهد، سپس فردا نزد آن ها آمد و ايشان او را كشتند، آنگاه امام فرمود: مؤمن به هر بلائى مبتلا مى‏شود و به هر مرگى مي ميرد ولى خودكشى نمي كند. الكافي، ج‏2، ص 254 @Arshiv_Gholam
لب ما و قصّه زلف تو، چه توهّمی، چه حكایتی! تو و سر زدن به خیال ما، چه ترحّمی، چه عنایتی! به نماز صبح و شبت سلام، و به نور در نَسَبت سلام و به خال كنج لبت سلام، كه نشسته با چه ملاحتی به جمال، وارث كوثری، به خدا محمّد دیگری به روایتی خود حیدری، چه شباهتی، چه اصالتی! بلَغ‌العُلی به كمال تو، كشَف‌الدُّجی به جمال تو به تو و قشنگی خال تو، صلوات هر دم و ساعتی شده پر دو چشم در ازل، یكی از شراب و یكی عسل نظرت چه كرده در این غزل، كه چنین گرفته قرابتی تو كه آینه تو كه آیتی، تو كه آبروی عبادتی تو كه با دل همه راحتی، تو قیام كن كه قیامتی زد اگر كسی درِ خانه‌ات، دل ماست كرده بهانه‌ات همه جا گرفته نشانه‌ات، به چه حسرتی، به چه حالتی! نه مرا نبین، رصدم نكن، و نظر به خوب و بدم نكن ز درت بیا و ردم نكن، تو كه آستان سخاوتی "قاسم صرّافان" @Arshiv_Gholam
شما مى‏بينيد كه امروز همه تبليغات دنيا بر ضدّ اسلام است؛ با اسم ضدّيت با جمهورى اسلامى اصل اسلام را محكوم مى‏كنند. صورت اسلام را به يك صورت ديگرى در آورده ‏اند كه غير واقعيت اوست. پيشتر احتياج به زبان، زبان هاى خارجى نبود، امروز احتياج است به اين، يعنى جزو برنامه تبليغات مدارس بايد زبان باشد، زبان هاى زنده دنيا، آن هايى كه در همه دنيا شايع‏ تر است. اين بايد يكى از چيزهايى باشد كه در مدارس دينى ما كه مى‏خواهند تبليغ بكنند، اين امروز محلّ احتياج است‏. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 103 و 104 @Arshiv_Gholam
ما چرا امروز وقتی که صحبت دین می شود، اوّل توحید را مطرح نمی کنیم؟...چرا گویندگان دینی به جای آن که از توحید شروع کنند، فکراً و عملاً؛ می پردازند به مسائل فرعی و درجه دو و سه؟...آن بحث های مفصّل گسترده کلامی درباره خصوصیات معارف دست دوّم و سوّم و چهارم اسلامی را بگذارید برای آن روزی که کار دیگری نداشته باشیم، لاأقل این کارهای اوّلی را حل کرده باشیم. نائب المهدی امام خامنه ای طرح کلی اندیشه اسلامی، ص 410 تا 413 @Arshiv_Gholam
"إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ"، از تمام موعظه ‏ها خداى تبارك و تعالى انتخاب كرده اين يك موعظه را "قُلْ إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ" يعنى همين يكى را من موعظه مى‏كنم، چون همه چيز تو اينجاست "إِنَّما أَعِظُكُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ" همه چيز در قيام للَّه است. قيام للَّه معرفت اللَّه مى‏آورد. قيام للَّه فدايى براى اللَّه مى‏آورد. قيام للَّه فداكارى براى اسلام مى‏آورد. همه چيز در اين قيام للَّه است، و لهذا تنها موعظه ‏اى كه انتخاب كرده خداى تبارك و تعالى از بين موعظه‏ ها همين موعظه است كه "أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏" اجتماعى و انفرادى قيام للَّه بكنيد. انفرادى براى وصول به معرفت اللَّه، اجتماعى براى وصول به مقاصد اللَّه. امام خمینی (رحمه اللّه) صحيفه امام، ج‏18، ص 126 @Arshiv_Gholam