eitaa logo
شیخ غلامعلي بدرلو
1.2هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
1.6هزار ویدیو
295 فایل
یاهو زَكَاةُ الْعِلْمِ بَذْلُهُ لِمُسْتَحِقِّهِ وَ إِجْهَادُ النَّفْسِ فِي الْعَمَلِ بِهِ تصنیف غررالحکم، حدیث ۱۳۲ http://eitaa.com/Arshiv_Gholam ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/Sheikh_Gholamali
مشاهده در ایتا
دانلود
خلوص ابتدا بی ریا بودن است مقامات بی ادّعا بودن است مناسب ترین فرصت قُرب تو همان لحظه ی در بلا بودن است شده حاجتم که شوی حاجتم حجاب من و تو "فنا" بودن است کمی فقر من را زیادش کنید کمال گدا در گدا بودن است من از مرگ پروانه فهمیده ام که مقصود عاشق فدا بودن است نجف بودنم، باعلی بودنم همان معنی باخدا بودن است همه اوّل ماجرا حاضرند ملاک آخر ماجرا بودن است فدای غلامی که ماند و نرفت "سعادت" غلام شما بودن است ببین آرزوی دل مادرم شب جمعه در کربلا بودن است فقط چاره ی کَفْن و دفن تنت بجای کَفَن بوریا بودن است "رضا قربانی، گروه یا مظلوم" @Arshiv_Gholam
باز هم نوبت مدینه شد و در غمش باز کربلا می‌سوخت باز در کوچۀ بنی هاشم خانه‌ای بین شعله‌ها می‌‌سوخت نیمه شب ریختند در خانه مو سپیدی به ریسمان بستند در آتش گرفته را أمّا ناگهان روی کودکان بستند به پر دامنی در این دسته آتش چوب شعله‌ور نگرفت پدر از خانه رفت شکر خدا پهلوی او به میخ در نگرفت نفسش بند آمده، نامرد در پی خود دوان دوان نبرش پیرمرد است، می‌خورد به زمین بین کوچه کشان کشان نبرش شرم از رنگ این محاسن کن رحم کن حال کودکانش را این چنین رفتن و زمین خوردن درد آورده استخوانش را حق بده که به یاد او انداخت گرد و خاکی که بر محاسن داشت مادرش را که تا در مسجد داغ بابا عزای محسن داشت حق بده که به یاد او انداخت عرق سرد روی پیشانیش خون روی جبین جدّش را عمّه و رنج کوچه گردانیش حق بده که به یاد او انداخت عمّه اش را گذر گذر بردند از مسیری که ازدحام آنجاست یعنی از راه تنگ تر بردند حق بده که به یاد او انداخت گیسوانش که خاک آلوده‌اند گیسویی را که در دل گودال غرق خون روی خاک‌ها بودند روی این کوچه‌ای که از سنگ است همه جایش نشانی او بود یاد یک حنجر است این دفعه نوبت روضه‌خوانی او بود هرچه او بیشتر نفس می‌زد بیشتر می‌‌زدند زینب را تیغشان مانده بود در گودال با سپر می‌‌زدند زینب را سر شب کودکان همه در خواب تا سحر می‌زدند زینب را یک نفر در میان گودال و صد نفر می‌زدند زینب را "حسن لطفی" @Arshiv_Gholam
"اعمال اين روز" 1⃣ توسّل: از كارهاى مهم، توسّل به حامى و نگهبان آن روز و شفيع قرار دادن او در اوّل آن و مبالغه در آن به اندازه بزرگى اين روز است. بزرگى اين روز نيز به اندازه بزرگى تمام اوقات و حالات او در ماه رمضان مى باشد؛ زيرا اين روز وقت آشكار شدن ثمره، اعطاى جوايز و فهم قبول يا ردّ شدن، رضا يا خشم، نزديكى يا دورى و خوش بختى يا بدبختى است. 🔸بدين جهت بنده سعادتمند بايد در اين مقام به خوبى ادب را رعايت نموده و آثار بد تمام گناهان خود را در روزها و شب هاى اين ماه از بين برده و كرامت هاى الهى و الطاف خداوندى را كه در طول ماه ضايع كرده، اصلاح كند. 🔹و خلاصه مى توان با رعايت كامل ادب در يك ساعت تمام كوتاهي هاى خود در اعمال مهم ماه رمضان را جبران و گناهان را تبديل به نيكي ها نموده و به درجات بلندى برسد. 2⃣ غسل: غسل نيز تأكيد شده است و سزاوار است در رودخانه غسل كند و اگر نباشد در سايه و پشت ديوار اين كارها را انجام بدهد تا كسى او را نبيند. غسل خود را با بسم اللّه شروع كرده و بعد از انجام آن بگويد اللّهم اجعَله كفّارةً لذُنوبى، و طهِّر دينى، و اذهَب عنّى الدرن...آنگاه نماز صبح را آنگونه كه شايسته است به جا آورده و سپس خدا را شكر نموده و دعايى را كه از شيخ بزرگ محمّد العمرى (قدّس سرّه العزيز) نقل شده بخواند. 3⃣ دعاى ندبه: اندوه به خاطر غيبت امام زمان و دعا براى فرج او و خواندن دعاى ندبه. آنگاه مؤمنى كه صاحب الزّمان (عليه السّلام) را امام خود مى داند _كسى كه حجّت خدا، امام زمان، ناموس دنيا، سلطان امّت ها، عدل كامل خدا، خورشيد تاريكي ها و ماه كامل، گشايش نزديك خدا، نشانه بزرگ خدا، خليفه بزرگ خدا، امام، پسر امام، پسر ائمه ، پسر پيامبر، پسر پيامبران، كسى كه خداوند بوسيله او به وعده هايش جامه عمل مى پوشاند وعده هايى از قبيل گسترش عدل، از بين بردن ظلم، گستراندن فضل و غلبه قدرت او بر تمام قدرت ها و دين او بر تمام اديان و به هنگام غيبت امام خود، غصب حاكميت او از طرف دشمنان، سختى شيعيان در سلطنت كفّار و بدكاران و قتل، از بين بردن آبرو، غصب اموال، بدحالى و ذلّت آنان را مى بينيد، بايد خوش حالى او به غمى سنگين، خنده او به گريه و عيد او به عزا تبديل شده و دعاى ندبه بخواند و مانند مادر بچّه مرده گريه كند و براى فرج او دعا كند. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل سیزدهم، اعمال این روز، ص 174 و 175 @Arshiv_Gholam
عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ عَنْ أَبِيهِ عَنِ ابْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔹مَا مِنْ عَبْدٍ إِلَّا وَ فِي رَأْسِهِ حَكَمَةٌ وَ مَلَكٌ يُمْسِكُهَا، فَإِذَا تَكَبَّرَ قَالَ لَهُ اتَّضِعْ وَضَعَكَ اللَّهُ فَلَا يَزَالُ أَعْظَمَ النَّاسِ فِي نَفْسِهِ وَ أَصْغَرَ النَّاسِ فِي أَعْيُنِ النَّاسِ وَ إِذَا تَوَاضَعَ رَفَعَهُ اللَّهُ (عَزَّ وَ جَلَّ)، ثُمَّ قَالَ لَهُ انْتَعِشْ نَعَشَكَ اللَّهُ فَلَا يَزَالُ أَصْغَرَ النَّاسِ فِي نَفْسِهِ وَ أَرْفَعَ النَّاسِ فِي أَعْيُنِ النَّاسِ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: 🔸هيچ بنده‏اى نيست جز اينكه بر سرش لگامى است و فرشته‏اى است كه آن را نگه مي دارد، و هر گاه گردن كشى كند، فرشته به او گويد فروتنى كن _خدا پستت كند_ سپس همواره نزد خود بزرگ ترين مردم و در چشم مردم خوارترين آن ها باشد، و هر گاه تواضع كند، خداى (عزّ و جلّ) او را بالا برد، و فرشته به او گويد سرفراز باش _خدا سرافرازت كند_ سپس همواره نزد خود كوچك ترين مردم و در چشم مردم بالاترين آن ها باشد. 📜الكافي، ج‏2، ص 312 @Arshiv_Gholam
مخلوق خدا قیمت اگر می‌گیرد از آه شب و اشک سحر می‌گیرد در آتش عشق، ما گلستان دیدیم از بین شرر خدا شجر می‌گیرد در مسلک ما سوختگان هجران پروانه چو سوخت تازه پر می‌گیرد شیرینى عشق آن چنان است که نخل از میثم تمّار اثر می‌گیرد در وقت شهادت بغلش می‌گیرند آن که غم یار را به بر می‌گیرد بر سر نگذاشت هر کسى تربت دوست فردا که شود، خاک به سر می‌گیرد در اصل به معشوق خیانت کرده دستى که ز دست غیر زر می‌گیرد مرغ ملکوت خاکدان شانش نیست از خاک فقط زاد سفر می‌گیرد دنیا به خدا مزرعه آخرت است زین مزرعه هر کسى ثمر می‌گیرد گر سختى آخرت به باور برسد دنیاطلبى را ز بشر می‌گیرد آن آخرتى که آنچنان ملتهب است فرزند تقاص از پدر می‌گیرد روزى که به فاطمه همه محتاجند حتما همه را مدّ نظر می‌گیرد همسایه من! حال مرا نیز بپرس همسایه ز همسایه خبر می‌گیرد بگذار در اطراف حرم پارس کنم پیش تو دعام زودتر می‌گیرد ما زنده از آنیم که فرزند خلیل میآید و بر دست تبر می‌گیرد میآید و انتقام مظلومان را با سیصد و سیزده نفر می‌گیرد "علی اکبر لطیفیان" @Arshiv_Gholam
مجلس ختم حسین است! علی محتضر است! داغ جان دادن اولاد به قلب پدر است این علی نیست فقط احمد و حیدر هم هست روضه اش بین محرّم رمضان و صفر است یا پسر مرده شده یا که برادر مرده هرکجا دیدی اگر دست کسی بر کمر است! پر شده کلّ بیابان ز علیّ بن‌ حسین سه پسر دیگر از این‌ لحظه هزاران‌ پسر است سر زخمش سر مولاست که‌رفته به سجود پهلویش‌ پهلوی زهراست که در پشت در است یک طرف تیغ زیاد و طرفی نیزه زیاد یک طرف کم‌ شده و یک طرفش بیشتر است در عبا قطعه به قطعه علی اکبر چیدند یا که در طشت حسن این همه پاره جگر است صحبت معجر زینب شد و پا شد آقا چه کند؟ زینب کبرای حرم در خطر است ای جوانان بنی هاشمی آماده شوید که دگر‌ موقع تشییع تن دو نفر است "سیّد پوریا هاشمی" @Arshiv_Gholam
مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَحْمَدَ عَنْ بَعْضِ أَصْحَابِهِ عَنِ النَّهْدِيِّ عَنْ يَزِيدَ بْنِ إِسْحَاقَ شَعِرٍ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ الْمُنْذِرِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ بُكَيْرٍ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام): 🔹مَا مِنْ أَحَدٍ يَتِيهُ إِلَّا مِنْ ذِلَّةٍ يَجِدُهَا فِي نَفْسِهِ... وَ فِي حَدِيثٍ آخَرَ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ (علیه السّلام) قَالَ: 🔹مَا مِنْ رَجُلٍ تَكَبَّرَ أَوْ تَجَبَّرَ إِلَّا لِذِلَّةٍ وَجَدَهَا فِي نَفْسِهِ. امام صادق (عليه السّلام) فرمود: 🔸هيچ كس لاف بزرگى نزند جز به سبب ذلّتى كه در خود مي بيند... و در حديث ديگر است كه آن حضرت فرمود: 🔸مردى تكبّر و گردن كشى نكند، مگر به جهت ذلّتى كه در خود مى‏بيند. 📜الكافي، ج‏2، ص 312 @Arshiv_Gholam
"مراقبات ماه شوّال" 🔻از پيامبر اكرم (صلّى اللّه عليه و آله و سلّم) روايت شده است: شوّال ناميده شد زيرا گناهان مؤمنين در آن از بين مى رود. 💡در اقبال آمده است: ورود در ماه شوّال مانند ورود در رجب است و قبلاً به طور كامل گفتيم كه چگونه بايد در اين ماه وارد شد. و اگر نمى توانى آنچه را گفتيم به كار بندى، بايد مانند كسانى كه احترام اين ماه را قبول دارند وارد آن شوى. 🔸و همان گونه كه كسى وارد شهر مكّه و خانه خدا مى شود و آن را بزرگ مى دارد تو نيز بايد با حرف و عمل اين ماه را بزرگ بدارى؛ زيرا اين ماه حرام مى باشد. بنابراين لازم است عقل و قلب تو اين ماه را بزرگ دانسته و مواظب اعضاى بدنت باشى كه در صراط مستقيم سير نمايند. 🔹و بنده هنگامى مى تواند ادّعا كند كه تمام آداب بندگى را رعايت كرده است كه تمامى كارهاى او مطابق با رضايت مالكش باشد. 🔺اين كلام طولانى را به خاطر فوايدى كه در بر داشت ذكر كرديم. ⚠️ ولى در اين كلام اين مطلب بود كه شوّال ماه حرام است و اين خلاف مشهور است؛ بلكه از سخنان بعضى از بزرگان استفاده مى شود كه تا به حال كسى چنين چيزى نگفته است، زيرا در مقابل قول مشهور اين قول را نقل كرده اند كه ماه هاى حرام از دهه آخر ذى الحجّه شروع و در دهم ربيع الآخر پايان مى يابد. 🔰 البته در وسايل روايتى نقل شده مبنى بر اينكه شوّال از ماه هاى حرام بوده و محرّم ماه حرام نيست. 🔅 احتمال بعيدى هم هست كه عبارت سيد اين باشد: شوّال ماه احرام است. 💠 به هر صورت همين قدر كه اين ماه، ماه احرام براى زيارت خانه خدا مى باشد بزرگداشت آن لازم است؛ زيرا حتما خصوصيّتى داشته كه از ماه هاى حجّ و وقت تشريع اعمال حج گرديده و زيارت خانه خدا در آن قرار گرفته است. و اين، براى بنده اى كه مراقب معامله با مولاى خود مى باشد مطلب مهمّى است. "مرحوم آیت اللّه میرزا جواد آقای ملکی تبریزی (رحمه اللّه)" 📜المراقبات، فصل چهاردهم، مراقبات ماه شوّال، ص 185 و 186 @Arshiv_Gholam
🏴عزای حضرت حمزة و حضرت عبدالعظیم حسنی (علیهما السّلام)🏴 ◾️ سخنرانی: شیخ غلامعلي بدرلو ◾️ مدّاحی: کربلایی محمّد اکبری کربلایی سیّد باقر حیدری ⏳ زمان: سه شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۱ 🌐 مکان: قم، هنرستان، کوچه ۲۸، فرعی دوّم، سمت راست، حسینیه صاحب الأمر (عجّل اللّه فرجه) "خانوادگی" @Arshiv_Gholam
🏴روضه هفتگی🏴 ⚪️ قرائت قرآن: کربلایی محمّد حسین قصری زاده ⚫️ سخنرانی: شیخ غلامعلي بدرلو 🔴 مدّاحی: کربلایی علیرضا پهلوان ⏳ زمان: پنجشنبه، ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ 🌐 مکان: تهران، خیابان هفده شهریور، خیابان درخشان، مسجد آشتیانیها، هیئت شاه نجف. "ویژه برادران" @Arshiv_Gholam