eitaa logo
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
3.4هزار دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
8.7هزار ویدیو
386 فایل
🌺براے بهره‌منـבے از پیامبر ص و سایر ائمه(علیهم السلام) نیز بایـב از واسطه‌ے ؋ـیض الهے بهره‌منـב گشت و از בریچه‌ے وجوב حجت زماט از انوار سایر معصومین(علیهم السلام) بهرـہ منـב شـב.تمام سعاבت و شقاوت انساט בرگرو معر؋ـت امام زماט عج اللـہ است‌ 🌼 @cyber_2017
مشاهده در ایتا
دانلود
📜 امیرالمؤمنین عليه السلام فرمود: از كسى كه دوستى اش براى خدا نيست بپرهيز؛ زيرا دوستى او پستى است و همنشينى با او شوم. 📙 غرر الحكم،۸۹۷۸ 🌺☘🌸☘🌼☘ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘🌸☘🌼☘🌺☘🌸☘🌺☘🌼🌺☘ چرا "دعا" مستجاب نمی شود‼️ 💠مردی از امام علی علیه السلام پرسید: «خداوند در قرآن می فرماید: (ادعونی استجب لکم؛ مرا بخوانید تا دعایتان را اجابت کنم) پس چرا ما دعا می کنیم ولی اجابت نمی‌شود؟» امام علی (علیه السلام) فرمودند: «زیرا شما در هشت مورد بی وفایی کردید: یک : خدا را شناختید ، ولی حقش را آن گونه که بر شما واجب بود ادا نکردید. دو : به حضرت محمدصلی الله علیه و آله ایمان آوردید؛ ولی با سُنت و سیره او مخالفت کردید و شریعت او را از بین بردید. پس ثمره ایمان شما چه شد؟ سه : قرآن را خواندید ولی به آن عمل نکردید. گفتید: (قرآن را به گوش و دل می پذیریم)، ولی در عمل با آن به مخالفت برخواستید. چهار : گفتید: ما خواهان بهشتیم ولی در تمام حالات، کارهایی انجام می‌دهید که شما را از بهشت دور می‌سازد. پنج : گفتید: ما از آتش دوزخ می ترسیم، ولی در همه حالات به واسطه گناهان خود به سوی دوزخ می‌روید. شش : نعمت های خدا را خوردید، ولی سپاسگزاری نکردید. هفت : خداوند شما را به دشمنی با شیطان دستور داد و فرمود: "ان الشیطان لکم عدو فاتخذوه عدوا؛ شیطان دشمن شما است، او را دشمن گیرید." شما با زبان با او دشمنی کردید ولی در عمل، دوست شیطان بودید. هشت : عیبهای مردم را مقابل دیدگانتان قرار دادید و عیبهای خود را پشت سرتان انداختید، در نتیجه دیگران را ملامت می‌کنید، در حالی که خودتان به ملامت شدن سزاوارتر هستید. حال ؛ با این وضع چه دعایی از شما مستجاب گردد در صورتی که شما خودتان درهای دعا و راههای اجابت آن را بسته اید! پس کارهایتان را اصلاح کنید تا خدا دعایتان را مستجاب کند.» 📚بحارالانوار ، جلد ۹ ، صفحه ۳۷۶ 🌺☘🌸☘🌼☘ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
 ✿﷽✿ السلام علیک یا اباعبدالله الحسین (ع) ‌ چشم من خیس و هوای تو به دل افتاده ای رفیق ابدی حضرت ارباب سلام #دوشنبه‌ها_حسینی_ام ☘🌺☘🌸☘🌼
✅امام علی(ع): هر حاكم و زمامدارى كه خود را از دسترس مردم، براى عرض حال، دور نگاه دارد، خداوند در روز قيامت خود را از او مى‌پوشاند. 📚منابع فقه شيعه، جلد ۲۲، صفحه ۳۶۳ #حکومت ☘🌺☘🌸☘🌼 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
5c94fe8f87e0522ec1f60912_-7105826893110335517.mp3
زمان: حجم: 4.32M
﷽ 📲 فایل صوتی 🎙سخنران استاد عالی 🔷 بد بینی: قسمت ۱ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘🌺☘🌸☘🌼☘🌺☘🌸☘🌼🌸☘ ☘ 🔷شرح: پيام امام اميرالمؤمنين عليه السلام، ج 1، ص: 274-267 و من خطبة له عليه السّلام بعد انصرافه من صفّين و فيها حال النّاس قبل البعثة و صفة آل النّبي (ص) ثم صفة قوم آخرين. اين خطبه را امام (ع) به هنگام بازگشت از صفين ايراد فرمود و در آن، وضع حال مردم پيش از بعثت و اوصاف اهل بيت پيامبر اسلام (ص) و سپس اوصاف گروه ديگرى بيان شده است. 🔶خطبه در يك نگاه: اين خطبه در واقع داراى پنج فراز است (كه در ضمن چهار بخش مورد بحث و بررسى قرار مى گيرد): فراز اوّل در باره حمد و ثناى الهى و پناه بردن به فضل و كرم و رحمت او و فراز دوّم در باره شهادت به توحيد پروردگار و آثار پر بار ايمان به توحيد و فراز سوّم شهادت و گواهى به نبوّت، به اضافه بخش مهمّى از فضايل پيغمبر اكرم (ص) و اوضاع و احوال عصر جاهليّت و گرفتاريهاى عظيم جامعه اسلامى در آن زمان و اشاره به زحماتى كه پيامبر اسلام براى دگرگون ساختن اين وضع تحمّل فرمود و بالاخره در فراز چهارم اشارات پر معنايى در باره موقعيّت اهل بيت و عظمت مقام آنها و لزوم پناه بردن مردم در مشكلات دينى به آنان آمده است. در فراز پنجم همين معنى را به شكل ديگرى ادامه مى دهد و مردم را از مقايسه كردن آل محمد با ديگران بر حذر مى دارد و با بيان اين كه هيچ يك از افراد اين امّت همتاى آنان نيست امتيازات آنان را بر مى شمرد و از بازگشت حق به اهلش اظهار رضايت و خشنودى مى كند. شرايط و زمان صدور اين خطبه: همان گونه كه در آغاز خطبه خوانديم مرحوم سيّد رضى تصريح مى كند كه اين خطبه بعد از بازگشت امام (ع) از صفّين ايراد شده است. حال و هواى خطبه نيز تناسب با اين معنى دارد زيرا شرح احوال مردم در عصر جاهليّت، بازگو كننده اين حقيقت است كه از تكرار جاهليّت دوّم بر حذر باشند و اجازه ندهند بازماندگان عصر جاهليّت كه عمدتا لشكر شام را در ميدان صفّين تشكيل مى دادند، در رسيدن به نيّات سوء خود موفّق شوند. و نيز تأكيد مى كند كه دست به دامان اهل بيت پيامبر بزنند تا از خطراتى كه اسلام را در آن زمان تهديد مى كرد رهايى يابند، چرا كه خود پيامبر بارها فرمود: من در ميان شما دو چيز گرانمايه به يادگار مى گذارم كه اگر به آنها تمسّك جوييد هرگز گمراه نخواهيد شد: «قرآن و اهل بيت». از اين جا روشن مى شود كه آنچه ابن ابى الحديد در يك داورى عجولانه در باره زمان صدور خطبه گفته است، صحيح به نظر نمى رسد. او مى گويد حال و هواى آخر خطبه متناسب با زمان بازگشت از صفّين نيست چرا كه آن زمان بر اثر حادثه حكميّت و نيرنگ عمرو بن عاص و تقويت معاويه و مشكلات ديگرى كه در لشكر آن حضرت ظاهر گشت مناسب چنين سخنى نبود، بلكه تناسبى با آغاز خلافت آن حضرت دارد و اگر سيّد رضى زمان صدور آن را بعد از بازگشت از صفّين دانسته، اشتباهى از او نيست، او آنچه را در كلمات پيشينيان يافته، بازگو كرده است و چه بسا اشتباه از سابقين باشد. به گفته بعضى از دانشمندان اين سخن را در باره كسى بايد گفت كه كوه علم و درياى وقار و اسطوره مقاومت و جهاد نباشد. شخصى با سعه صدر على (ع) هرگز در برابر چنين حادثه اى خودش را نمى بازد و روح بلند و فكر گسترده او اجازه نمى دهد كه پريشان حال و مضطرب و مشوّش گردد، بلكه به عكس، همان گونه كه گفتيم اين خطبه به مردم هشدار مى دهد كه تسليم تبليغات مسموم و تلاشهاى شيطانى حاكمان شام نشوند و از بازگشت به عصر جاهليّت بپرهيزند و آن گونه كه حق به اهلش باز گشته، دست از آن بر ندارند و محكم، تا آخر بايستند. اين كه ابن ابى الحديد معتقد است پيروزى در اين ميدان از آن معاويه بود و با جمله: «الآن اذ رجع الحقّ الى اهله، اكنون حق به اهلش بازگشته» تناسبى ندارد صحيح به نظر نمى رسد، زيرا: اوّلا: معاويه هرگز در اين ميدان پيروز نشد، تنها از يك شكست قطعى بر اثر نيرنگ عمرو بن عاص نجات يافت و على (ع) همچنان حق را در اهلش (خودش و اهل بيت) مى بيند و به مردم هشدار مى دهد، مراقب باشند كه حق از اهلش گرفته نشود. ☘🌺☘🌸☘🌼 ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال ܫߊ‌ܢܚ݅ܧߊ‌ࡍ߭ ܥ݆ܣߊ‌ܝ‌ܥ‌‌ܘ ܩܫࡎࡐ‌ܩܢ ܫܠࡅ࡙ܣܩܢ ߊ‌ܠܢܚܠߊ‌ܩܢ
☘🌸☘🌺☘🌼☘🌸☘🌺☘🌼🌺☘🌼 ☘🌸 🌼 #جهاد_با_نفس #باب آنچه که بر هر عضوی از اعضای آدمی واجب گشته و وجوب قیام نمود
☘🌺☘🌸☘🌼☘🌺☘🌸☘🌼🌸☘ ☘ آنچه که بر هر عضوی از اعضای آدمی واجب گشته و وجوب قیام نمودن در ادای آن واجبات 🌸 🔷 و خداوند بر " زبان" ، گفتن و اقرار نمودن به ایمانی را که قلب بر آن پیمان بسته است را واجب نمود ، خداوند تبارک و تعالی گوید : [و به مردمان نیکی را بگویید ]<بقره /۸۳> و فرمود :[بگویید ایمان آوردیم به آنکه بر ما و شما فرستاده شد و معبود ما و شما یکی است و ما مطیع فرمانبر او هستیم ]<عنکبوت /۴۶> پس این گفتن و اقرار نمودن همان چیزی است که خداوند بر زبان واجب ساخته است و عمل زبان همین است. و خداوند بر "گوش " ساخت که از گوش فرا دادن به چیزی که خداوند آن را حرام نموده است دوری کند و از شنیدن آنچه که شنیدنش براو حلال نیست و مورد نهی خداوند عزوجل است خودداری نماید وبه آنچه که شنیدنش خدای را خشمگین می کند گوش مسپارد خدای عزوجل دراین باره فرموده است : [ وبه تحقیق در کتاب بر شما چنین فرستاد که هرگاه شنیدید که به آیات خدا کفر ورزیده می شود و آیات الهی به استهزا گرفته می شود پس با آن کافران منشینید تا اینکه به سخن دیگری بپردازند ] <نساء /۱۴۰> سپس موردی را که مؤمن از روی فراموشی در چنین مجلسی نشسته است را استثنا نموده و فرمود : [ و اگر شیطان فراموشت ساخت ، پس از یاد آمدنت با چنین گروه ستمکاری منشین ] <انعام/۶۸> و فرمود :[ پس بشارت ده بندگان مرا آنانی که به سخن گوش فرا می دهند و از سخن نیکوتر پیروی می کنند ، اینان کسانی هستند که خداوند آنان را هدایت فرموده و اینان همان خردمندانند ] <زمر /۱۷و ۱۸> و فرمود : [ به حقیقت که مؤمنان رستگارند همانا که در نمازشان فروتن و همواره از گفتار و کردار بیهوده گریزانند و زکات مال خویش را می پردازند ] <مؤمنون /۱تا ۴> و فرمود :[ آنان هرگاه بیهوده ای را بشنوند از آن دوری می گزینند ] <قصص/۵۵> و فرمود :[ و هرگاه بر بیهوده ای گذر کنند از کنار آن کریمانه می گذرند ]<فرقان/ ۷۲> پس این همان ایمانی است که خداوند بر گوش واجب ساخته است که به آنچه که بر او حلال نیست گوش ندهد و عمل گوش همین است و این از ایمان است. . ☘🌸☘🌺☘🌼☘ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ @Asheghan_Amiralmomenin ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 🌴🌴🌴🌱🌱🌱🌳🌳🌳🎍🎍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا