eitaa logo
کانال بسوی سلامتی
1.9هزار دنبال‌کننده
25.7هزار عکس
4.9هزار ویدیو
20 فایل
🌴 کانال "بسوی سلامتی روشها وترفندها" از قرارگاه بسوی ظهور آیدی ادمین: @GAFKTH ارتباط بامدیر : Sydmusavi@ https://eitaa.com/joinchat/2497380370Cda5946c4c8
مشاهده در ایتا
دانلود
دود کردن پوستِ خشک شده‌ی «انار» همراه با اسفند و یا پوست خشک شده پرتقال ، علاوه بر اینکه ضد عفونی کننده فضاست و ضد سرطان یک آنتی بیوتیک خیلی قویه ! متخصصین طب سنتی اعتقاد دارند دود کردن پوست خشک شده انار در خانه ، مغز ، کلیه و کبد را تقویت می‌کند !
: 🖇لرزش دست و پا (رعشه)⚡️ ➖مصرف ارده با شیره انگور یا شیره خرما هفته‌ای پنج وعده به عنوان صبحانه ➖ مصرف گرمی‌ها مثل👇🏻 روزی سه عدد خرما هفت عدد زیتون هفت عدد عدد انجیر چهارده عدد بادام درختی ➖ جوشونده گل گاوزبان و گل زعفران و اسطخودوس و سنبل الطیب شبی یک لیوان با عسل ➖ خوردن دو قاشق عرق بهار نارنج با مقداری آب عسل 🖊مدت انجام تدابیر حداقل ۱۲۰ روز✔️
📍توصیه میشه در این فصل برای میان وعده داخل مدرسه،با رعایت تنوع،از موارد زیر استفاده کنید 👇 ○فندق ○لقمه فندق(فندق و نون) ○پر هلو ○پر زردآلو ○فرنی با رب سیب ○سیب ○انارشیرین ○به ○ سمنو ○ حلوای شیرین (با روغن بادام شیرین وپودر نارگیل و فندق) ○ پودر نارگیل ○ لقمه بسیار مقوی برای بچه هاتون(مخصوصا اونهایی که بد اشتها و بد غذا هستن) ✔️ یک تیکه نون(نان ساندویچی نباشه) + چند عدد نخود پخته که له میکنید(حداقل ۶ ساعت خیسانده شود) + مقداری گوشت که ریش ریش میکنید+مقدار کمی دنبه که له میکنید+ مقداری گندم پخته شد‌ه+ کمی ترشی هویج + یک_پر ریحان یا یک_پر نعنا 📎 هفته ای یا ده روزی یک مرتبه استفاده شود ○ نان و پنیر ○ نان و مربای سیب ○ آب سیب ○ نان و پنیر و سیب ○ نان و پنیر و ریحان ○ نان خشک که کمی کنجد داشته باشه و خیس خورده بشه ○ آلو خشکه ○ آب هویج ○ توت خشکه
. 🔰 یا با عود‌طبیعی ⚗ عود اسطوخدوس دارای اثرات ضد التهابی، ضد ویروس و آرام بخش است و عودهایی با عصاره یاسمن، مُشک(طبع گرم و خشک)، رُز و لیمو هوشیاری، تمرکز و یادگیری را تقویت می‌کند ⚗ استفاده از عود طبیعی، یک روش ارزان و بی‌خطر و اثر بخش بوده و به راحتی در خانه قابل اجراست و علاوه بر ایجاد بوی مطبوع در محیط، درمان بسیاری از دردها می‌باشد ⚠️ در هنگام خرید توجه داشته باشید که عودهای طبیعی و دست ساز تهیه کرده و از خرید عودهای صنعتی و تقلبی بپرهیزید؛ چرا که حاوی مقدار زیادی سرب است ( البته در مصرف عود نباید زیاده‌روی شود) ✅ انواع عودهای طبیعی ساخته شده از گیاهان متفاوت با طبع‌های متفاوت در بازار موجود است
. 🔮 و ⚗ اسپری محل خواب با گلاب ⚗ استشمام گلاب چند ساعت قبل از خواب ⬅️ (خصوصاً افرادی که خواب خوبی ندارند، دیر می‌خوابند، و خواب‌شان عمیق نیست، خواب‌های آشفته می‌بینند) ⚗ استشمام عطرهای طبیعی مانند عطر گل محمدی، عطر اسطوخدوس، عطر نرگس
. 🔰چراباید بچه ساعت ۹‌ بخوابد؟ ▫️هورمون رشد ساعت ۹ تا ۲ بامداد ترشح میشود و کمخوابی سبب لاغری میشود! ▫️خواب کافی کودک را با هوش میکند و موجب یادگیری بیشتر و عملکرد بهتر کودک میشود. ▫️کودکانی که قبل از ساعت ۹ شب به رختخواب می‌روند سریع‌تر به خواب می‌روند و کیفیت خواب بهتری نسبت به آن دسته از کودکان که دیرتر می‌خوابند دارند. همچنین احتمال بیدار شدن آن‌ها در اواسط شب بسیار کمتر می‌باشد. مطالعات نشان می‌دهد که کودکانی که قبل از ساعت ۹ شب می‌خوابند، ۷۸ دقیقه خواب بیشتر نسبت به سایر کودکان دارند!
. 🔰 خواب کم و وسواس از مهمترین علائم خشک مغز است. ✍راه درمان براساس مزاج تعیین میگردد.بهترین و ساده ترین آن سرکه انگبین شبی یک لیوان است. ولی اگر از شدت گرمی باشد میتوان از کاهو و خیار استفاده کرد و روی سر پوست هندوانه را ۲۰ دقیقه هرشب قرار داد.ولی اگر از شدت سردی باشد آنگاه از گرم وتر ها مثل گلاب و انگور و بادام و... هم میتوان استفاده کرد. 👤 دکتر خیراندیش
. ❌ مصرف مایعات، بعد از غذا، باعث نفخ می‌شود. 📍نفخ معده به این دلیل است که هوای همراه نوشیدنی، مدتی در حصار معده باقی می‌ماند و این مشکل تا هنگامی که غذا به درستی هضم نشده باشد، در بدن ماندگار است. 📍تکرار عادت آب خوردن بعد از غذا، گوارش را شرطی می‌کند و باعث می‌شود نفخ معده به عارضه‌ای معمول در بدنتان تبدیل شود.
. 🧐آیا دوست دارید بدانید که مشکل یا دارید یا نه؟ ✅پس این تست را انجام دهید👆 👈اگر بين زاويه 30 تا 60 درد شديدی در كمر احساس كرديد، شما مشكل بیرون زدگی دیسک داريد! 👈اگر این تير كشيدن به پشت زانو رسيد، شما تحت فشار بين مهره است.
. تفاوت ‌های دیسک کمر با سیاتیک در حالی که برخی از علائم دیسک کمر می‌توانند شبیه به سیاتیک باشند، تفاوت‌های کلیدی وجود دارد: موقعیت درد: در دیسک کمر، درد عموماً در پایین کمر متمرکز است و ممکن است به پاها گسترش یابد، در حالی که در سیاتیک، درد بیشتر در مسیر عصب سیاتیک، از باسن تا پایین پا، احساس می‌شود. نوع درد: درد ناشی از دیسک کمر ممکن است با تغییر وضعیت بدن تغییر کند، در حالی که درد سیاتیک معمولاً با حرکت، سرفه، عطسه یا خم شدن تشدید می‌شود. علائم همراه: دیسک کمر می‌تواند علاوه بر درد، علائمی مانند بی‌حسی یا ضعف در پاها را به دنبال داشته باشد، که ممکن است در سیاتیک کمتر رایج باشد. .
. 🧐ازعلت و درمان و بیشتر بدانیم👇 ⬅️علت: فاصله بین مهره ها یا لخته شدن خون ✅ درمان: 🔹تعدیل مزاج 🔹اصلاح تغذیه و تغییر سبک زندگی 🔹داروی غُبیرا 🔹داروی ابن مسعود 🔹داروی هندباء 🔹حجامت ساکرال 🔹ماساژ 🔹سویق نخود 🔹خوردن شیر گاو + عسل (صبح) 🔹ناخن درمانی ناخن های دست و پا را بگیرید و روی محل درد به مدت سه روز ببندید (ناخن های گرفته شده دست و پا را با پارچه یا چسب پهن روی نقطه درد قرار دهید، این روش بدون هزینه موجب تسکین درد می گردد) .
. 😍درمان و با ✅فواید حجامت کردن: ▪️رفع فشار خون ▫️افزایش اشتها و رفع لاغری ▪️ازبین بردن اختلالات هورمونی ▫️رفع دیسک کمر و کمر درد ▪️رفع کم خونی ▫️رفع بیماری های پوستی ▪️رفع جوش و لک های صورت .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. دیسك اگر پاره شده باشه بهتر هستش یا اگر بیرون زده باشه ؟🧐 ✅این ویدئو رو حتما حتما ببینید و برای دیگران هم بفرستید تا همه بدونند که متخصصین این امر تازه به نتیجه چندین سال پیش ما رسیدند.
📌ایران قهرمان پرورش اندام جهان شد 🔻به نقل از روابط عمومی فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام، هفتاد و هشتمین دوره مسابقات پرورش اندام و فیتنس قهرمانی مردان جهان در رده های سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان برای نخستین بار به میزبانی ایران و طی روزهای ۲ تا ۶ مهرماه در جزیره زیبای کیش برگزار شد. 🔹️در پایان تیم ملی پرورش اندام و فیتنس ایران با عملکردی مقتدرانه و بی نظیر موفق شد با کسب ۵۱ طلا، ۵۲ نقره، ۵۰ برنز(مجموع ۱۵۳ مدال) قهرمانی خود را در هر سه رده سنی جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان جشن بگیرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴آمادگی لازم برای بارداری بعد از سقط ‌در این ویدیو با حضور دکتر مشهدی در مورد آمادگی های روحی روانی و همچنین اقدامات لازم برای بارداری بعد از سقط صحبت می کنیم
روزتو اینجوری برنامه ریزی کن : برای صبح : 1- دوش بگیر. 2- مدیتیشن کن. 3- شکرگزاری کن. 4- صبحانه سالم بخور. 5- ورزش کن و حرکات کششی انجام بده. 6- برنامه روزت رو مرور کن. 7- کاراتو شروع کن‌. برای عصر : 1- کارهای مهم رو اول انجام بده. 2- وسطش برای ناهار استراحت کن. 3- کارهای مهم باقی مونده رو تموم کن. 4- برو برای یک پیاده روی عصرانه. 5- راحت باش و به خودت استراحت فکری بده. برای شب : 1- یک شام سالم بخور. 2- برای مهارتی که داری یاد میگیری وقت بزار. 3- کارهای باقی مونده امروزتو برای فردا بنویس. 4- در جهت اهدافت مطالعه کن. 5- روزتو مرور کن. 6- برای خانواده وقت بزار.
⚠️اگه نمیتونی بخوابی ✅به منیزیم نیاز داری ، پس موز بخور ⚠️اگه احساس ضعف می‌کنی ✅به زینک نیاز داره ، پس انبه بخور ⚠️اگه با احساس خستگی از خواب پا میشی ✅به پتاسیم نیاز داری، پس لبو بخور ⚠️اگه بی انرژی هستی ✅به آهن نیاز داری، پس کشمش بخور ⚠️اگه سردرد داری ✅به سدیم نیاز داری ، پس آب خیار بخور ⚠️اگه حس می‌کنی غمگینی ✅به ویتامین دی نیاز داری، پس خودتو در معرض آفتاب قرار بده.
📌عادت‌های کاملا معمولی که شما را پیر می‌کند! ◽️چندین کار را با هم بر عهده می‌گیرید و به خودتان فشار می‌آورید. ◽️کم‌تر از ۵ ساعت در شبانه‌روز میخوابید. ◽️به ندرت از خوردن دسر دوری می‌کنید. ◽️بیش از حد به تلویزیون علاقه دارید. ◽️از کرم استفاده نمی‌کنید. ◽️شما بیشتر روز را می‌نشینید. ◽️هر نوع چربی را از رژیم غذایی خود حذف می‌کنید. ◽️با صورت روی بالش می‌خوابید. ◽️خانه را بیش از حد گرم می‌کنید.
چه کسانی در مصرف سبزی مراقب باشند؟ 🥗 ◽️سبزی های برگ دار برای اکثر مردم عالی هستند. هر چه بیشتر، بهتر. اما اگر داروی رقیق کننده خون مصرف می کنید، قبل از خوردن، با پزشک خود مشورت کنید. بسیاری از سبزی ها مانند اسفناج، کلم پیچ، کلم و شاتوت سرشار از ویتامین K هستند. ◽️مصرف بیش از حد آن در بدن می تواند اثر رقیق کننده خون را کاهش دهد و اگر برای کمک به جلوگیری از سنگ کلیه از رژیم غذایی کم اگزالات استفاده می کنید، ممکن است لازم باشد برخی از سبزیجات مانند اسفناج را محدود کنید. پزشک شما می تواند به شما اطلاع دهد.
آیا میدانید سریع لاغر شدن باعث آسیب به مغز می شود؟ دانشمندان براین باورند زمانی که وزن شدیدا پایین بیاید، مغز وضعیت را بحرانی تشخیص می دهد وشدیدا استرس افزایش پیدا می کند
ماهی سالمون چه فوایدی دارد؟ ◽️این ماهی و ماهی های دیگر مانند شاه ماهی و ماهی تن سرشار از چربی های اشباع نشده چندگانه هستند. محققان بر این باورند که آنها می توانند به شما در مبارزه با افسردگی کمک کنند. ◽️یک نوع از این چربی ها به نام اسیدهای چرب امگا 3 ممکن است به سلول های مغز کمک کند تا از مواد شیمیایی استفاده کنند که می تواند بر خلق و خوی شما تأثیر بگذارد.
تقویت سیستم ایمنی 🔸یکی از مواد غذایی مناسب در زمینه تقویت سیستم ایمنی عناب است حتماً به جای تنقلات، عناب در اختیار کودکان بگذارید این میوه علاوه بر تقویت سیستم ایمنی مانع از خشکی پوست می‌شود. زنان شیرده حتماً از این میوه استفاده کنند تا از طریق خون مادر وارد بدن جنین و تقویت وی شود
سلامتى كبد 🔸وظيفه كبد چيست ؟ 👈كبد در حين خواب نيز به پاكسازى بدن ، سنتز آنزيم ها و سوخت و ساز بدن مشغول است 👈خوردن يك قاشق عسل قبل از خواب باعث سلامتى كبد و داشتن خوابى راحت مى شود
🔸بادام به دلیل سرشار بودن از ویتامین E، خاصیت ضد پیری داشته و از ایجاد چین و چروک پوست جلوگیری می‌کند. 🌱هیچ کس برای همیشه،جوان باقی نمی ماند اما خوردن غذاهای درست و صحیح، روند پیری را کند می کند. غذاهای خاصی وجود دارد که باعث کاهش روند پيرى می شوند. در میان آجیل هایی که مصرف می کنید، بادام، حاوی بالاترین مقدار پروتئین می باشد این آجیل، سرشار از مس، بیوتین و ویتامین E است که از مو، ناخن ها و پوست شما در برابر پیری محافظت می کند.