eitaa logo
کانون اندیشه جوان
303 دنبال‌کننده
882 عکس
497 ویدیو
1 فایل
کانون اندیشه جوان پنجره‌ای به دنیای اندیشه www.canoon.org صفحه اینستاگرام: Http://Instagram.com/canoon_org ارتباط با ما: @canoonandishehjavan
مشاهده در ایتا
دانلود
کانون اندیشه جوان
🔰نشست حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه 🔶لایحه برنامه هفتم توسعه، آخرین برنامه سند چشم‌انداز بیست ساله کشور است که در هفت بخش کلان و ۲۶ فصل که سیاست‌های کلی مربوط به این بخش‌ها را مدنظر دارد، تنظیم شده است. یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین بخش‌های این لایحه، بخش فرهنگی-‌اجتماعی است که در چندین بند اساسی مانند فرهنگ عمومی و سبک‌زندگی، جمعیت و خانواده، سیاست داخلی و ارتقای سلامت اجتماعی، تأمین اجتماعی و سیاست‌های حمایتی و صنعت گردشگری و صنایع‌دستی تدوین شده است. 🔷به زعم برخی تحلیل‌گران، این لایحه حداقل در بخش فرهنگی و اجتماعی نتوانسته اهداف سیاست‌های کلی ابلاغی را پوشش دهد و با خلأ‌هایی که به همراه دارد، قابلیت تحقق را در زمینه‌های مختلفی از خود سلب کرده است. برای نمونه منتقدان اشاره دارند که مقوله فرهنگ در این برنامه در حاشیه قرار گرفته و جایگاهی اساسی به آن داده نشده است. از سوی دیگر، در این برنامه نسبت فرهنگ با اقتصاد به خوبی تبیین نشده و اهدافی دنبال شده که گاه بسیار ایده‌آلی، بلندپروازانه و غیرقابل تحقق به نظر می‌رسد. 💢علاوه بر این، رهبر معظم انقلاب در دوسال پی‌در‌پی با موضوع «بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور» آن را مورد تأکید قرار داده و آن را تحولی فراتر از تغییر ساختار اداری و سازمانی دانستند؛ اما متأسفانه این امر در لایحه ارائه‌شده، صرفاً به تعدادی نهاد‌ها و تشکیلات و دستگاه‌های فرهنگی خلاصه شده است. به همین خاطر این پرسش مطرح می‌شود که با توجه به تأکید رهبر انقلاب و مقامات بالادستی کشور بر لزوم بازسازی ساختار فرهنگی، چگونه از این امر ضروری در برنامه توسعه غفلت شده است؟ 🗓 در همین راستا قصد داریم تا در پنج شنبه ۲ آذر ماه ساعت۱۲:۳۰ با حضور دکتر حسین بابایی مجرد نشستی در اسکای روم کانون اندیشه جوان تحت عنوان «حکمرانی فرهنگی و برنامه هفتم توسعه» برگزار نماییم. 🌐 این گفتگو به صورت برخط در اسکای روم کانون اندیشه جوان به نشانی b2n.ir/d05397 برقرار است. 📌@canoon_org
49.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰دانشجو آگاه است!؟ 🔶عدم بلوغ سیاسی و ناآگاهی جمعیت دانشجویان به این سوءاستفاده های سیاسی جریان ها و طیف های مختلف دانشجویی ختم می شود. نتیجه ای که به جای رشد دانشجو گاها سرخوردگی و شکست را به همراه دارد. 🔷 اما آیا این آسیب ها صرفا به دلیل سودجویی طیف های سیاسی است؟ دانشجویان به عنوان بازوان موثر در نتایج انتخابات باید خود را به چه ابزاری مسلح کنند تا در این مسیر آسیب نببینند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و هشتمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶با سقوط دولت ملی مصدق دوره خفقان در فضای سیاسی ایران شروع شد. این وضعیت نه تنها در کیفیت زندگی فعالان سیاسی تأثیر گذاشت که در داستان نویسی نیز تأثیرگذار بود چنانکه تا امروز ،هم کودتای ۲۸ مرداد و بازتاب آن همچنان دستمایه رمان های سیاسی و اجتماعی بسیاری قرار می گیرد. 🔷حسن میرعابدینی نویسنده کتاب صد سال داستان نویسی در ایران با بیان اینکه کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ ضربه مهلکی بر پیکره داستان نویسی نوین ایران وارد آورد و نویسندگان این دوره را به دامن ترس از طرح مسائل انتقادی و گریز از مسائل سیاسی انداخت دوره مذکور را دوره شکست مینامد، بدیهی بود که در چنان فضایی، خلق داستان رمزی مورد توجه قرار بگیرد. سرگذشت کندوهای نوشته جلال آل احمد درباره نهضت ملی شدن نفت از جمله این آثار به شمار می رود حکیم الهی نیز در گیتا دختر کولی و یادداشت های یک ديكتاتور استبداد را در کشوری خیالی محکوم می کند. 💢نویسنده کتاب از تهران مخوف تا جای خالی سلوچ هم بر این باور است که کودتای ۲۸ مرداد باعث یأس برخی از روشنفکران شد. وی معتقد است پیدایش نتیجه همین یأس بوده است.البته اذعان می کند که برخی از نویسندگان نیز از طریق پرداختن به افسانه ها و اسطوره ها با خفقان مبارزه کردند بعضی نیز سال ها بعد همچون محمود در همسایه ها گلستان در اسرار گنج دره جنی و گلشیری در بره گمشده راعی ارزش مبارزه در راه استقلال،تحولات دروغین و جامعه فاسد و غرب زده روزگار خود را نشان دادند. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔰برنامه روز اول دوره آموزشی آینه فرهنگ: مناسبات ادبیات و جامعه 💢دوره آموزشی آینه فرهنگ در روز پنج شنبه و جمعه در محل دانشگاه امام صادق(ع) با مشارکت و همکاری واحد فرهنگی بسیج دانشگاه امام صادق(ع) و کانون اندیشه جوان برگزار خواهد شد. 🔶گفتنی است که این دوره به صورت حضوری در دانشگاه امام صادق و به صورت مجازی در اسکای روم برگزار می شود. 📌@canoon_org
🔶در جوامعی که ثروت ها و منابع طبیعی که بر اساس آیات قرآن کریم برای بهره برداری همه ی مردم آفریده شده در اختیار گروه هایی خاص قرار می گیرد و بسیاری از مردم از آن بی بهره اند فقر فراگیر می شود و به تدریج فاصله ی طبقاتی فزونی می یابد. 🔷هرچند خصوصیات شخصی طبقات فقير چون تنبلی بیکارگی پایین بودن سطح فرهنگ و برخی از عوامل دیگر اقتصادی و اجتماعی در تهیدستی بیش تر کم درآمدها مؤثر است؛ ولی در اکثر موارد سبب اصلی ستم سرمایه دارانی است که تنها به سود خود می اندیشند. 🔻خداوند می فرماید: «بی تردید خداوند هرگز بـه مـردمان ستم نمی کند و خود مردم بر خویشتن ستم روا می دارند. 🔺امام صادق نیز می فرماید: آنچه بر سر ،فقرا، نیازمندان گرسنگان و برهنگان می آید همه در اثر گناه توانگران است. 💢در روایتی دیگر چنین می خوانیم: «هرگاه میان مردم به عدالت رفتار می،شد بی نیاز می شدند.» 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔰برنامه روز دوم دوره آموزشی آینه فرهنگ: مناسبات ادبیات و جامعه 💢دوره آموزشی آینه فرهنگ در روز پنج شنبه و جمعه در محل دانشگاه امام صادق(ع) با مشارکت و همکاری واحد فرهنگی بسیج دانشگاه امام صادق(ع) و کانون اندیشه جوان برگزار خواهد شد. 🔶گفتنی است که این دوره به صورت حضوری در دانشگاه امام صادق و به صورت مجازی در اسکای روم برگزار می شود. 📌@canoon_org
🔰نسبت حقیقی ساختارهای حقوقی با تصمیم‌گیری در عرصه سیاست چیست؟ 🔷 نشست تعارض تصمیم سیاسی با ساختار حقوقی با حضور امیر دهنوی «مدرس دانشگاه و پژوهشگر فلسفه حقوق و سیاست» به صورت برخط توسط کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
🔰نقد و بررسی کتاب «جامعه‌شناسی هنر اسلامی» 🎞فیلم کامل نشست علمی نقد و بررسی کتاب «جامعه‌شناسی هنر اسلامی» 🔷این نشست با حضور محمدرضا مریدی «عضو هیئت علمی دانشگاه هنر» و علیرضا بلیغ «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون بخش اول _ بخش دوم ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰نقد و بررسی کتاب «جامعه‌شناسی هنر اسلامی» 🎞فیلم کامل نشست علمی نقد و بررسی کتاب «جامعه‌شناسی هنر ا
🔰مولفه های ضروری جامعه شناسی هنر اسلامی 🔷 نشست علمی نقد و بررسی کتاب «جامعه‌شناسی هنر اسلامی» با همکاری مشترک کانون اندیشه جوان، انتشارات سروش و حوزه هنری استان تهران و با حضور محمدرضا مریدی «عضو هیئت علمی دانشگاه هنر» و علیرضا بلیغ «عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی» برگزار گردید. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
🔷 در سال ۱۳۱۳ در متولد شد. در سال ۱۳۳۰، در شانزده سالگی با پرویز شاپور (۱۳۰۲ - ۱۳۷۸) ازدواج کرد و چهار سال بعد از او جدا شد. حاصل این ازدواج پسری به نام کامیار (۱۳۳۱-۱۳۹۷) بود؛ همچنین فروغ فرزند خوانده ای بـه نـام حسین منصوری داشت در طول حیاتش پنج دفتر شعر منتشر کرد: (۱۳۳۱)، (۱۳۳۵)، (۱۳۳۶)، تولدی دیگر (۱۳۴۱)، ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد (۱۳۴۲) او را به سبب اشعار عدم پایبند به قالب های سنتی شعر از پیروان می دانند. 🔶فروغ در اشعار اولیه اش بیشتر به و قالب های سنتی پایبندی دارد و این نکته را در سه دفتر اول او میتوان به وضوح دید، ولی دو دفتر آخر او هرچه بیشتر از شعر سنتی فاصله گرفته و به اشعاری با قافیه های پراکنده و عدول از قواعد و قوانین وزن عروضی گرایش پیدا کرده است. 📖کتاب به کوشش از انتشارات در هفت گفتار به این مسئله پرداخته است: 🔸گفتار اول: شخصیت فروغ فرخزاد 🔹گفتار دوم: بررسی دفتر شعر «اسیر» 🔸گفتار سوم: بررسی اشعار «دیوار» 🔹گفتار چهارم: بررسی اشعار «عصیان» 🔸گفتار پنجم: بررسی اشعار «تولدی دیگر» 🔹گفتار ششم: بررسی دفتر شعر «ایمان بیاوریم به آغاز فصل سرد» 🔸گفتار هفتم: نگاهی کلی به اشعار فروغ فرخزاد 📌@canoon_org
🔰ابعاد تحولات منطقه بعد از عملیات طوفان الاقصی 🔷نشست علمی قدس و چرخش نظم جهانی با حضور مجتبی رحماندوست «عضو هیات امنای جمعیت دفاع از ملت فلسطین» به میزبانی کانون اندیشه جوان به صورت برخط برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
🔰بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا 🎞فیلم کامل نشست علمی «بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا» 🔷این نشست با حضور غلامعلی سلیمانی «عضو هیئت علمی دانشگاه تهران» برگزار شد. 🔶فیلم کامل این نشست را در سایت و شبکه های کانون اندیشه جوان ببینید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📱در اینستاگرام کانون ببینید. 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا 🎞فیلم کامل نشست علمی «بی اعتمادی ایرانیان به آمریکا» 🔷این نشست با ح
🔰بی اعتمادی به آمریکا محصول رفتار خود آمریکا است 🔷 نشست علمی «بی‌اعتمادی ایرانیان در تاریخ به آمریکا» با حضور غلامعلی سلیمانی «عضو هیئت علمی دانشگاه تهران» در اسکای‌روم کانون اندیشه جوان به صورت برخط برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
◼️ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها : ◾️ همانا حقیقت و واقعیّت تمام سعادت ها و رستگاری ها در دوستی علی علیه السلام در زمان حیات و پس از رحلتش خواهدبود. 📖 شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید:ج 2، ص449. 🏴شهادت مظلومانه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها تسلیت باد🏴 📌@canoon_org
🔷واژه در فرهنگ این گونه معنا شده است چیزی که با مسائل معنوی یا مذهبی ارتباطی ندارد؛ چیزی که «این جهانی» است؛ مانند «تربیت سکولار»، «هنر » و.... . 🔶واژه Secularism نیز در همان فرهنگ (آکسفورد) چنین معنا شده: باور به اینکه حقوق تربیت و... باید بر واقعیات و (علوم تجربی) و غیره مبتنی باشد، به جای ابتنای بر دین طرفداران سکولاریسم آگاهانه و با اراده و گزینش خود، می کوشند همه اشکال اعتقاد به امور و مفاهیم فراطبیعی و کارکردهای ویژه آن را طرد و تخطئه و از اصول غیردینی و بلکه ضددینی به منزله مبنای اخلاق شخصی و سازمان اجتماعی حمایت کنند. 💢در فارسی برای مفهوم معادلهای فراوانی به کار رفته است؛ مانند: دنیاگرایی ،دنیازدگی دنیوی ،گری جدا انگاری دین و ،دنیا دین زدایی، دنیوی سازی دیانت زدایی، دنیوش و عرفی شدن. صرف نظر از بحث های مفصل فلسفی و جامعه شناختی که در غرب مطرح شده و در زبان فارسی نیز حجم زیادی از ترجمه ها تا تلاش برای بومی سازی این نگرش و تا نقد و ارزیابی آنها ارائه شده است. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔰اسلام‌شناسی غربی‌ها با چه نیت و اهدافی صورت می‌گیرد؟ 🔷 نشست علمی مطالعات اسلام ‌پژوهی در غرب با حضور دکتر سعید طاووسی مسرور «استادیار فلسفه و کلام اسلامی و شیعه شناسی دانشکده الهیات و معارف اسلامی» در کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰جمهوریت و سیاست! 💢مشخصه حکومت دینی در عصر حاضر ولایت فقیه است؛ بر این اساس «جمهوریت» در این نظام چه جایگاهی خواهد داشت؟‌ مردم‌ چه جایگاه و نقشی در این جمهوریت دارند؟ 📽 برای مشاهده کامل گفتگو به سی و هفتمین قسمت برنامه کالک مراجعه فرمایید. 🌐 در سایت کانون ببینید. 📽 در آپارات کانون ببینید. 📌@canoon_org
🔶در چند سال اخیر و با شدت یافتن تحریمهای یک جانبه و غیرانسانی غرب علیه اصطلاح «» برای نخستین بار توسط در دیدار کارآفرینان در شهریور ۱۳۸۹ وارد ادبیات اقتصادی کشور شد و مقصود از آن اقتصادی است که در شرایط ،فشار ،تحریم دشمنی ها و خصومت های شدید بتواند تعیین کننده رشد و شکوفایی کشور باشد. 🔷این نوع از اقتصاد ارکانی دارد که عبارت است از ۱- مقاوم بودن اقتصاد در مقابل توطئه دشمن؛ ۲- استفاده از همه ظرفیتهای دولتی و مردمی بخش خصوصی؛ ۳- حمایت از تولید ملی؛ ٤- مدیریت منابع ارزی ۵- مدیریت مصرف و پرهیز از اسراف و ؛ ٦- توجه جدی به شرکتهای دانش بنیان اقتصاد مقاومتی در مقابل اقتصاد بیمار و توأم با است. 💢معنای آن حصارکشیدن دور خود و انجام دادن يك سری کارهای تدافعی صرف نیست، بلکه اقتصاد مقاومتی به يك ملت امکان میدهد حتی در شرایط فشار ملتی در حال رشد و شکوفایی باشد. اقتصاد مقاومتی منظومه کاملی در زمینه مسائل اقتصاد است و شامل اصلاح الگوی مصرف جلوگیری از همت و کار جهاد اقتصادی، تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی است. 📖کتاب به کوشش 📌@canoon_org
🔰نقد و بررسی الگوی اندیشکده‌ای در راهبری سیاست 🔷 نشست علمی «الگوی اندیشکده‌ای در راهبردی سیاست» با حضور مهدی رحیمی چاکدل «مدیر گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» در اسکای‌روم کانون اندیشه جوان برگزار شد. 🔶 برای مطالعه گزارش این نشست به لینک زیر مراجعه کنید. 🌐 https://www.canoon.org 📌@canoon_org
47.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مارپیچ حقیقت! 🔶وقتی قصه‌ای ذهن‌مان را تسخیر می‌کند، می‌تواند نگرش‌هایمان را تغییر دهد، باورهایمان را دگرگون کند یا منافع و دغدغه‌های خاصی برای ما بسازد. پیام قصه‌ها این است که آنچه امروز رخ می‌دهد قسمتی از قصه‌ای بزرگ‌تر است، ماجرایی در قصه‌ی جمعی ما، قصه‌ای که اهمیت تاریخی دارد. 🔷چون قصه را می‌شود با دیگران به اشتراک گذاشت، ممکن است همزمان در ذهن تعداد زیادی از آدم‌ها بنشیند و به این ترتیب، باورها و منافع افراد را همسو کند و یک کنش جمعی و اجتماعی بسازد.اما اگر این قصه بر مبنای واقعیت نباشد چه خواهد شد؟ اگر روایت غالب اجتماع حقیقی نباشد چه نتیجه ای خواهد داشت؟ 💢در شابک این‌ هفته به مسئله روایت گری، پرداخت یک قصه و ایجاد یک کمپین و‌ کنش اجتماعی خواهیم پرداخت. 📖کتاب ترجمه 📌@canoon_org
کانون اندیشه جوان
🔰آسیب های اعتقادی نهیلیسم در فضای مجازی به چند دسته تقسیم می شود؟ الف) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگیهای یکم و سوم نهیلیسم 🔶 هجوم اطلاعات و حداکثری شدن دسترسی ها در فضای مجازی، از سویی اطلاعات را زیاد می کند اما از معانی و مواجهه وجودی می کاهد؛ چنان که بودریار می گوید ما در جهانی زندگی می کنیم که اطلاعات بیشتر و بیشتر و معنا کمتر و کمتر وجود دارد. همچنین او برخلاف تلقی عمومی که اظهار می دارد اطلاعات گردش معنا را بیشتر می کند و جامعه پذیری را ممکن می سازد می گوید اطلاعات، محتوای خود و ارتباطات و امر اجتماعی را می بلعد. در چنین وضعیتی، عدم معنا واقعیت می یابد و معنای نخست هم واقعیت داشتن عدم است. در این حالت، اعتقادات و باورهای گوناگون بیش از گذشته وجود دارد اما این اعتقادات بدون روح فاقد معنا و عاری از هرگونه نهادینگی و مانایی در ذهن و ضمیر معتقدان است. ب) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگی دوم نهیلیسم 🔷 انفجار اطلاعات در هر مسئله ای و دسترسی بالا به این اطلاعات و امکان تغییر و تعويض مقولات اعتقادی و امکان جابه جایی در تالارهای گفت وگوی مختلف و اینکه کاربر میتواند هر لحظه در گروهی باشد؛ الان در گروه آشپزی و یک دقیقه بعد در گروه ثانیه بعد در یک صفحه با موضوع ها و کلیپ ها و یا کانال دینی و سی تصاویر مختلف ورزشی سیاسی و ... و در همه این موارد کاربران فاقد تخصص لازم محتویات اعتقادی این گروه ها و کانال ها و صفحات پدید آوردند. این هم سطح شدن همه اطلاعات و اعتقادات و یکسانی و یکنواختی همه چیز، و حاکمیت بی طرفی، فضایی را خلق می کند که در آن چیزی مهم تر از چیز دیگر نیست و چیز متمایز و برجسته ای وجود ندارد که بخواهیم به خاطر آن، زندگی را بر بنیاد آن بنا کنیم یا بخواهیم برای آن جان دهیم. 🔻فضای مجازی، به عامه بها میدهد و عامه خود عامل هم سطح سازی نهیلیستی است، چون وقتی همه چیز برای ما یکسان ،باشد هیچ تعهدی برای عمل وجود نخواهد داشت. در فضای مجازی چنین وضع نهیلیستی ای به شدت تشدید می شود. ج) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگی ششم نهیلیسم 🔺در فضای مجازی به یک معنا عامه واجد مرجعیت میشوند و القای این فضا آن است که بیرون از این مرجعیت گسترده به مرجعیت متعالی ای وجود دارد نه به مرجعیت متعالی نیاز هست و این یعنی گسترش تمام عیار نهیلیسم به معنای پنجم است. در این فضای حاکم هیچ سخن قطعی ای وجود ندارد، هیچ هدف بیرون از جهان وجود ندارد و فقط و فقط این انسان است که میتواند در همین کره خاکی و بدون توجه به ماورا میتواند بر پایه ارزشهای خود ساخته اش به زندگی اش ادامه دهد. د) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگی هفتم نهیلیسم ◻️ انباشت اطلاعات و باورها و یکسان سازی ،آنها و عادت به اخذ اطلاعات بدون دریافت معنا و عمق آن و بدون مواجه وجودی با معنا و بدون دریافت و فهم درست با عمیق آنها، سبک زندگی ای را برای ما پدید می آورد که در آن، هیچ عقیده ای نسبت به عقیده دیگر ترجیحی ندارد در این حالت، معنای ششم نهیلیسم ظهور می یابد؛ در این معنا، نه این عقیده ارزش دارد نه آن عقیده مقابلش نه برای عقیده به خدا باید جنگیدنه برای عقیده به الحاد. بنابراین همه چیزها و تمامی عقاید، بیهوده خواهد بود. ه) آسیب اعتقادی ناظر به ویژگی هشتم نهیلیسم ◼️فضای مجازی فضایی ،پیچیده پیشرفته و دستخوش نوسانات شدید و دیجیتالی وعددی است اما جهان فیزیکی تاحدودی آرام و یکنواخت و ساده است. بنابراین فاصله نجومی ای میان فضای مجازی با جهان فیزیکی وجود دارد. طبیعی است کاربری که وقت زیادی را در فضای مجازی به سر میبرد و خود به تعبیر بودریار جزو صفحه نمایش شده است زمانی که از فضای مجازی به جهان فیزیکی می آید همه چیز برایش مبهم و غریبه است او نیز برای دیگرانی که ضریب سایبورگی بالایی ندارند به غریبه ای مبدل میشود؛ غریبه ای که نه توانایی فهم رویدادهای پیرامونش را دارد نه قدرت تغییر آنها را دارد. 💢ملاحظه انتقادی در آسیب نهیلیسم ⭕️ ویژگی های نهیلیسم همانند انکار مرجعیت متعالی، مجاز شدن همه چیز و انکار تمایز میان خیر و شر به حسب اجتماعی معارض و مانع هرگونه پیشرفت، آبادانی، و تعالی است. همچنین ویژگی های یاد شده به حسب فردی، نه تنها کمکی به ما نمیکند، بلکه حتی زیستن را دچار اختلال و دشواری و در برخی مراحل، ناممکن می نماید،نهیلیسم بیماری مهلکی است که با وجود آن، کمال، سعادت، و شادکامی و موفقیتی برای آدمی میسر نیست. بنابراین نهیلیسم یک معضل آشکار است و نیازمند درمان تفصیل مواجهه انتقادی و درمانی با نهیلیسم در بخش راهکارها مطرح خواهد شد. 📖کتاب به قلم 📌@canoon_org