eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
حکمرانی فرهنگی
✍️امیر ابیلی 🔸اجرای گروه «جوانمردان ایران زمین» یک نمونه درجه یک از انطباق و بازآفرینی یک پدیده تاریخی-سنتی ایرانی (ورزش باستانی) در مدیوم‌ نمایشی-سرگرمی تلویزیون برای جلب نظر مخاطب عام است. یک نمایش سرگرم‌کننده کاملا ایرانی و یک پرفورمنس بومی کم‌نظیر که می‌تواند یک ورزش ظاهرا کم‌طرفدار و دِمُده شده-در منظر مخاطب جوان و نوجوان- را به سطح اول مهمترین شوی تلویزیونی ایران بیاورد و طرفدارانی میلیونی کسب کند. . 🔸پیش از این نوشتم که تنها راه عبور از بحران «ساسی»‌ها و «تتلو»ها ورود جدی به عرصه سرگرمی‌سازی است و یکی از مهمترین مسیرها، بازآفرینی و انطباق پدیده‌های بومی-سنتی (هنرها، ورزش‌ها، رسوم و ...) در مدیوم‌ و قالب‌های نمایشی- سرگرمی پرمخاطب است. مادامی که نتوان در عرصه «جذابیت» با انبوه محتواهای در دسترس مخاطب در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌ها و VODها رقابت کرد هیچ قدمی برای احیای هیچ پدیده‌ی مهمی نمی‌توان برداشت. هر پدیده‌ای وقتی می‌تواند مخاطب انبوه جذب کند که بتواند خود را در قالب «Show»(نمایش) و برای سرگرمی مخاطب ارائه دهد. . 🔸کاری که علی جلیجو (مدیر و مربی گروه جوانمردان) با تشکیل این گروه و اجراهای درخشان در عصرجدید برای احیای ورزش باستانی ایران انجام داد، سالها برنامه‌های تخصصی و تحلیلی انجام نداده بودند و پس از این هم نمی‌توانستند انجام دهند. درست مانند کاری که فصل گذشته پارسا خائف برای تبلیغ و احیای دوباره موسیقی سنتی ایرانی در میان نوجوانان و تینیجرهای ایرانی انجام داد. . 🔸مسئله این است که اجرای گروه علی جلیجو (جوانمردان) با پایبندی به ظرائف ورزش باستانی از ضرب‌ِ نفس‌گیر مرشدها تا توجه به محتوای پهلوانی، با یک اجرای بی‌نقص قابل رقابت با هر گروه و هر قالب اجرای گروهی داخلی و خارجی برای جلب نظر مخاطب عام است و به همین دلیل می‌تواند یک الگو باشد. الگوی اجرای تمیز، تطبیق درست با مدیوم تصویری و نمایشی و رقابت برابر، به جای غر زدن درباره اینکه مثلا مخاطب دهه هشتادی دیگر نسبتی با پدیده‌های سنتی-بومی ایرانی ندارد. به هرحال، بهترین راه تبلیغ، یک اجرای لذت‌بخش است و نه یک تحلیل عمیق. | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
7.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 برنامه عصر جدید فرصت یا تهدید؟! | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
- ناشناس.mp3
5.36M
🎙صوت نشست : جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی 👤سرکارخانم دکتر یاوری 🌱رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
- ناشناس.mp3
5.78M
🎙صوت نشست : جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی 👤حجت الاسلام دکتر مهدی سلطانی 🌱عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
- ناشناس.mp3
5.92M
🎙صوت نشست : جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی 👤دکتر سید مهدی ناظمی 🌱عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
- ناشناس.mp3
3.93M
🎙صوت نشست : جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی 👤دکتر محسن دوباشی 🌱طراح و مدیر برنامه مسابقه استعدادیابی اتم | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
- ناشناس.mp3
5.57M
🎙صوت نشست : جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی 👤حجت الاسلام حسین مهدیزاده 🌱مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
✅نمایش یک مسابقه جذاب 📍در این گزارش میخوانید: 🔸فصل دوم عصر جدید از ۶ اسفندماه سال گذشته و در هیاهوی خبر ورود ویروس کرونا به ایران از شبکه سه سیما پخش شد. فصل دوم با تغییراتی در فرم و اجرا همراه بود که افزایش سطح استیج و همین‌طور تعداد تماشاگران از این دست بود که این دومی به دلیل رعایت پروتکل‌ها عملا بی‌استفاده ماند. 🔸در عصر جدید ما با یک مثلث مواجهیم که بسته به شرایط، اضلاع این مثلث پررنگ‌تر یا کمرنگ‌تر می‌شوند. ضلع اول مجری و داوران این برنامه هستند که البته برخلاف «تلنت شوهای» دیگر با محوریت مجری به‌جای داوران طرفیم. در ضلع دوم این مثلث شرکت‌کنندگان در برنامه هستند و ضلع سوم را تماشاگران داخل و بیرون از برنامه تشکیل می‌دهند. ترکیب این سه ضلع مخاطب، شرکت‌کننده و داور هر چه قدر در چینش کنار یکدیگر به همخوانی و بلوغ برسند، صحنه نمایش عصرجدید جذاب‌تر خواهد شد 🔸به تکرار افتادن، پاشنه آشیل برنامه‌هایی همچون عصر جدید است و شاید به کمک تبلیغات رسانه‌ای همچنان مخاطبی را برای خودش دست‌وپا کند، اما قطعا بیننده جدی خود را از دست می‌دهد. 🌐farhangesadid.ir/0001Au | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
💠نظر سنجی هسته افکارعمومی و تغییرات اجتماعی مرکز رشد دانشگاه امام صادق در دی 1400 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance