گزارش_گفت_وگوهای_صفحه_هاتف_با_موضوعات_فرهنگی.pdf
7.62M
گزارش گفتگوهای صفحه هاتف با موضوعات فرهنگی
1. روایت رویای ایرانی در رویداد بین المللی اکسپو 2020
2. گزارش تحلیلی از رویداد بین المللی اکسپو 2020 دبی
3. چالش های انقلاب اسلامی با ساختارهای جمهوری اسلامی
4. بررسی سیاستگذاری های کتاب در ایران
5. نگاهی به سیاستهای فرهنگی در خوزستان
#مرکز_بررسی_مسائل_فرهنگی
#معاونت_راهبردی_سازمان_تبلیغات_اسلامی
@farhang_markaz_baressi
🆔https://ble.ir/140
🆔@cultural_governance
🔺تاریکخانه آمارهای صداوسیما/ کاهش شفافیت نتایج نظرسنجیها درباره میزان مخاطب تلویزیون
▫️نظرسنجیهای مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما اگرچه همواره در میان بعضی اقشار، با چالش اعتبار روبرو بوده، اما از معدود مسیرها برای دریافت میزان محبوبیت برنامهها و شبکههای تلویزیون است. نظرسنجیهایی که خلاصه منتشرشده نتایج آن به جای شفافتر شدن با هدف جلب اعتماد بیشتر مخاطب، در مسیر کاهش شفافیت قرار دارد.
▫️آمار ناقص سریالها
نتایج منتشرشده از نظرسنجیهای مربوط به سریالها، معمولا ناقص است؛ مثلا نوروز ۱۴۰۱، تنها آمار «زیرخاکی» پربینندهترین سریال اعلام شد و هیچ عدد و رقمی از میزان مخاطب ۴ سریال جدید دیگر و سریالهای تکراری منتشر نشد. آمار میزان بیننده سریالهای تکراری هم که همیشه در معرض حذف قرار دارد و در مواردی کمابیش استثنایی، اعلام میشود.
▫️درصد رضایت کجاست؟
از هر مخاطبی که خود را بیننده برنامهای معرفی میکند، میزان رضایت سنجیده میشود، اما آمارش معمولا مخفیست. این آمار خصوصا در قیاس بین برنامههای شبکههای مختلف مهم است، چراکه مثلا هر سریال شبکههای سه یا یک، از همان قسمت اول، ۳ هیچ از سریال شبکه پنج جلوتر است. درصد رضایت فقط برای معدودی از سریالها منتشر میشود.
▫️وضعیت نامشخص غیرنمایشیها
فارغ از سریالها، میزان بیننده برنامههای غیرنمایشی هم شفافیت بسیار پایینی دارد. در ۶ ماه اخیر، در مواردی انگشتشمار پای این برنامهها به نتایج نظرسنجیهای تلویزیون باز شده؛ مثلا رمضان امسال، جز ویژهبرنامههای سحر، افطار و ترتیلخوانی، فقط میزان مخاطب دو برنامه صدرنشین یعنی «عصر جدید» و «خندوانه» منتشر شد و نوروز هم فقط درصد بیننده «عصر جدید» به اطلاع مردم رسید.
▫️ابهام در توفیق شبکهها
در دوره مدیران پیشین رسانه ملی که ادعای شفافیت هم نداشتند، نظرسنجیهای مختلفی از برنامههای بالای ۱۰ درصد مخاطب (موسوم به برنامههای شاخص) منتشر میشد که در ماههای اخیر، خبری ازش نیست. روند منظم انتشار نظرسنجیهای فصلی از میزان مخاطب شبکههای تلویزیون هم قطع شده و نمیشود فهمید هر شبکه چه وضعیتی دارد.
▫️دیگر آمارهای پنهان
همه اینها در حالی است که بر اساس سنت قدیمی این نظرسنجیها، جز یکی دو استثنا در ۵-۶ سال اخیر، هیچ آماری از برنامههای خبری معاونت سیاسی و برنامههای شبکههای غیر معاونت سیما (خبر، شما و ایرانکالا) در آن نیست. یعنی مردم حتی از میزان مخاطب بخش خبری ۲۰:۳۰ هم بیخبرند، چه برسد به میزان تأثیرگذاری آن.
#نقد_سازمان_فرهنگی | #صدا_و_سیما
🆔@cultural_governance
📝 #بخوانید| لزوم هدایت نوجوانان در دنیای مدرن
✍🏻دکتر احسان شاهقاسمی
⚪️سن نوجوانی، سن پرآشوب است و سن تجربه نیست. سنی است که شما تصورات خاص درباره خودتان دارید. من خودم در سن ۱۶-۱۷ سالگی فکر میکردم که هیچ فورواردی در دنیا به اندازه من بلد نیست گل بزند. الان خودم نگاه میکنم، شاید در حد شهرستان بودم.
⚪️آدم تصور عجیبی از خودش دارد که غیرواقعی است و شما را راحت میشود فریب داد. میگویند فلانی را ببین روزی ۱۵ ساعت در شبکهها میگشت و امروز سلبریتی شده است. اگر روزی ۱۲ ساعت تلاش کنی، تو هم یک روز سلبریتی ملی میشوی و میتوانی ماهی ۴۰۰-۵۰۰ میلیون درآمد داشته باشی.
⚪️من به عنوان کسی که عمرم را در این حوزه گذاشتم، میگویم نوجوانانِ ما رها هستند. به دانشگاه میآیند و در کلاسهای ما شرکت میکنند و اعترافهای عجیبی میکنند. میگویند: پدر و مادر ما با عدم نظارت، نوجوانی ما را به باد دادند. فردی دانشجوی من است و الان در مورد سلبریتیها خیلی مقاله مینویسد و مقالاتش در سایتها منتشر میشود.
⚪️این فرد میگوید: من سالها برای فلان سلبریتی خانم بردگی کردم. آن خانم میگفت فلانی به من این حرف را زده است، ما به صفحه آن فرد میرفتیم و فحش میدادیم. من سازماندهی میکردم چند صد نفر به صفحه فلان بروند و فحش بدهند.
⚪️این خیلی جای کار دارد. من از شما تشکر میکنم که این جلسات را راه میاندازید. این نقطه شروع است. ما نباید اینجا متوقف شویم. باید به زبان نوجوانان با نوجوانان صحبت کنیم.
⚪️باید به آنها بگوییم که توجه آنها یک کالای گرانقیمت است و سلبریتیها آن توجه را میدزدند و از آنها اطاعت بیقید و شرط میخواهند. این اتفاقی است که باید بیفتد و تا الان چنین اتفاقی نیفتاده است.
👈ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید.
(http://fekrat.net/?p=5428)
#سلبریتی
🆔@cultural_governance
جهت | حرکت:
📽 مجموع کلیپهای #قیام_مردم_علیه_سلبریتی_ها ( سه قسمت)
با موضوع نقش و اثر سلبریتیها در گذر زمان بر جامعه و نحوه برخورد با آنها
🔗 لینک دانلود و مشاهده قسمت اول
🌐 youtu.be/rXfmqBShftA
🔗 لینک دانلود و مشاهده قسمت دوم
🌐 youtu.be/XKHWTQDYcO8
🔗 لینک دانلود و مشاهده قسمت سوم
🌐 youtu.be/n-Jrb5Pz07A
#سلبریتی
🆔 @cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 کلیپ استاد رائفی_پور
📁 «فرق قهرمان با سلبریتی»
📥 لینک دانلود با کیفیتهای مختلف 👇
🌐 aparat.com/v/xizrm
#سلبریتی
🆔 @cultural_governance
◀️حسن یزدانی؛ بالاتر از مسی و رونالدو
🔰نهضت تولید محتوا در مورد قهرمان ایرانی راه بیندازیم!
👤 محمد رستم پور
⭕️در سالهای اخیر از ضرورت الگوسازی و قهرمانپروری در حوزههای فرهنگی و رسانهای بسیار گفتهایم و نوشتهایم. اما اینک در فاصله هفتاد روز پس از برگزاری المپیک توکیو 2020، اتفاقی رخ داده که باید یک بار دیگر بگوییم و بنویسیم آقایان! خانمها! پهلوان زنده را عشق است! پهلوان زنده را دریابید! حسن یزدانی، کشتیگیر افسانهای ایران پس از سه شکست در مسابقات جهانی 2017 و 2018 و المپیک 2020 در مقابل دیوید تیلور، کشتیگیر آمریکایی در مسابقات جهانی 2021 نروژ توانست این حریف سرسخت خود را شکست دهد. یک ماجرای عجیب، دراماتیک و با پیرنگ قوی و پر فراز و نشیب که میتواند سوژه انبوهی از تولیدات رسانهای باشد. به ویژه در سال تلخی که کرونا انسجام اجتماعی را هدف گرفته و دشمن ناجوانمرد حضور ایران را حتی در میدان ورزش هم برنمیتابد. او میخواهد همه وجوه ایرانی بودن را از ما بگیرد و وطنپرستی و غیرتمندی را شرمندگی و سرافکندگی ما قالب کند.
⭕️هیچکس در ضرورت الگوسازی و مرادداری در تربیت تردید ندارد. در چند سال اخیر کوشش مجاهدانهای شکل گرفته تا کودک و نوجوان ایرانی قهرمان بومی خودش را داشته باشد و به ایرانی بودن خودش افتخار کند. دو حرکت فوقالعاده ارزشمند و پربها در این زمینه عبارت است از تولید انیمیشنهای مبتنی بر کاراکترهای ایرانی مثل «پهلوانان» که با زبانی شیرین و طنازانه، پهلوانمنشیهای پوریای ولی را به تصویر میکشد و همچنین تولید نوشتافزارهای ایرانی-اسلامی با طرح و قالب شهدای مدافع حرم و شهدای 8 سال جنگ تحمیلی مانند شهید ابراهیم هادی و شهید محسن حججی که حماسه و ستیزشان از مرزهای جغرافیایی ایران فراتر رفته. اما راه باقی مانده همچنان زیاد است، آن چنان که راه طی شده در مقابلش ناچیز مینماید.
⭕️اگر به کتابفروشیها سر بزنید یا برای فرزند نوجوانتان به دنبال کتاب و قصه جذاب باشید، خواهید فهمید که تقریباً بازار نشر ایران در حوزه کودک و نوجوان را کتابهای ترجمهای قبضه کرده است. قهرمانهای فانتزیِ یکبعدی و بعضاً بیاخلاق که پیروزی در صحنه نبرد برایشان همه چیز است و نگاهی مادیگرایانه را تبلیغ و ترویج میکنند، ذهن کودک ایرانی را به معنی واقعی کلمه اشغال کردهاند. کودکی که زیست و تربیت و حیاتش در سرزمینی است که زخمی سربلند دورانهاست و باید برایش مقاومت ارزش هنگفتتری نسبت به آشتی و سازش داشته باشد. هنوز بنتنها و اسپایدرمنها جیب و جهان ناشران ایرانی را پر کردهاند و سود مادی بر رسالت اخلاقی ترجیح دارد. البته که هزینه اندک کار ترجمه و اوضاع نابسامان و پرماجرای کاغذ ناشر را به سوی کار ترجمه میکشاند. همچنان ناشرانی وجود دارند که کار فرهنگی میکنند و کار در حوزه کودک و نوجوانان را بنگاهداری نمیبینند و نمیدانند اما واقعیت این است که تولید ایرانی در حوزه تألیف بسیار مظلوم و محجوب است.
⭕️ حالا ما روبروییم با یک فرصت تاریخی و یک میراث فرهنگی. حسن یزدانی مانند همه پهلوانان ایرانی تاریخ ایران تاریخسازی کرده و چنان خضوع و خاکساری از خود نشان داده که بتوانیم مانند تختی از او بنویسیم و بگوییم. اما عادت زشت مردهپرستی و ترس از تجربه تلخ پاسداشتهایی که برای قهرمانان قدرناشناسی مانند کیمیا علیزاده داریم که مانع از آن است که از یزدانی فیلم و کتاب بسازیم. با این همه دو نکته اساسی را نباید از یاد ببریم.
📍 اولاً پاسداشت فقط هدیه نقدی و آپارتمان و ماشین نیست. نباید از این سوی بام بیفتیم و گرامیداشت معنوی قهرمانان را فراموش کنیم و همچون قهرمانان پرشماری که آنان را تنها گذاشتیم و تصور کردیم وظیفهمان را در برابر آنان ادا کردهایم، کنار بکشیم.
📍 ثانیاً قهرمانان را خرج بازیهای سیاسی قبیلهای و جناحی نکنیم و آنان را برای سراسر ایران و همه جمهوری اسلامی ایران بخواهیم و بدانیم. اصرار بر دیدن قهرمانان در قالبهای رسانهای تنگ و حقیری که خود میخواهیم، بزرگترین خیانت به آرمانهای این وطن است. قرار نیست از قهرمانان سلبریتی بسازیم اما نباید در احترام و پاسداشت و ضرورت محبوبسازی از آنان تردید کنیم.
#سلبریتی | #الگو_سازی
🆔@cultural_governance
جهت | حرکت:
🔴 سلبریتی ها و عملیات مسکیتو
🔹🔸کنت آلکساندر دو مرانش، که بیش از ده سال (۱۹۷۰- ۱۹۸۱) ریاست سرویس اطلاعات خارجی فرانسه SDECE را به دست داشت، در دیداری با دونالد ریگان رئیس جمهور آمریکا، راهکار کم هزینه مقابله با دشمنان غرب را اینگونه پیشنهاد کرد:
«من پس از کمی شوخی و تعارفات ابتدائی شروع به صحبت کردم: آقای رئیس جمهور، برای مبارزه در این نوع جنگ چندین راه وجود دارد... به دلیل اینکه ما نمی توانیم یک میلیون نفر نیروی اعزامی به افغانستان روانه کنیم... پیشنهاد می کنم آن چه را که من عملیات مسکیتو [Mosquito:پشه مالاریا] نامیده ام، شروع کنیم.
او پرسید: چرا مسکیتو؟
- چون پشه مالاریا نمی تواند خرس را بکشد ولی می تواند آن قدر او را آزار دهد که دیگر نتواند بخوابد، دیگر نتواند چیزی بخورد و از آن همه وزوز گیج شود... پشه مالاریا می تواند دشمنی بسیار خطرناک باشد... ما می توانیم از چنین تصور و تمثیلی بهره ببریم و شاید بتوانیم در افغانستان کاری انجام دهیم." (۱)
♦️مهمترین هدف عملیات پشه (مسکیتو) مشغول سازی و غافل سازی از اقدامات اصلی دشمن و هدر دادن انرژی و توان درمسير فرعی می باشد. پشه با بهم ریختن اعصاب افراد یا سیستم مقابل آنان را ازکاراصلی بازمی دارد و با بهم ریختن سیستم عصبی احتمالا فرد یا سازمان واکنشهای حساب نشده و هزینه ساز نشان خواهند داد.
بنظر میرسد برخی پیجها و کانال های مجازی و سلبریتی ها، بعضی سازمان یافته و بعضی به تبعیت از موج، چنین کارکردی دارند: مشغول کردن مسئولان و نیروهای انقلاب و نظام و غفلت آنان از اقدامات اصلی.
♦️بنظر میرسد که جریان امنیتی مشکوکی کنترل برخی از سلبریتی های جنجالی را به دست گرفته است بنحوی که بعضا مدیریت صفحات آنها در فضای مجازی در اختیار همین جریان امنیتی است.
برخی از این سلبریتی ها تا قبل از سوار شدن این جریان امنیتی، این گونه در مقابله با نظام و انقلاب تند و بی پروا نبودند ولی در دو سه سال اخیر ساختارشکن و بسیار بی پروا شده اند.
همین جریان با استفاده از ارتباطات خود عده ای از حزب الهی ها را علیه مطالب این سلبریتی ها در فضای مجازی تحریک می کند و توان حزب الله را به هرز میبرد.
بعبارت دیگر، هم ظرفیت سازی علیه نظام می کنند و هم سرگرم کردن و هرز دادن توان جریان موافق نظام به درگیری با بعضی سلبریتی ها.
♦️آنطور که تجارب پیشین نشان میدهد، احتمالاً پس از چهره سازی، همین جریان در قالب پروژه های به ظاهر موجه، برخی از این سلبریتیها را به خارج از کشور خواهد فرستاد. آنان مأموران مخفی معرفی میشوند ولی درواقع با امکانات نظام به افزایش توان نیروهای برانداز یاری میرسانند.
♦️این جریان امنیتی گردانندگان این کانال های تلگرامی و سلبریتی ها را گاهی سوژه و گاهی منبع معرفی می کنند و دوگانه «منبع- سوژه» میآفرینند. به این معنا که تا دستگیر یا احضار مخفیانه نشدهاند به عنوان سوژه معرفی می شوند، و توان نظام را صرف انها می کنند، و پس از دستگیری یا احضار برای نجات آنان از ایشان در پوشش منبع و نفوذی استفاده می کنند. گاهی هم این نوع سوژه- منبع ها فدا میشوند تا کارنامه عملیات خود را مورد توجه مسئولان نظام قرار دهند.
♦️عناصر و مدیران انقلابی و دلسوز اطلاعاتی برای شناخت و خنثی کردن این ترفند قدیمی وظایف سنگینی بر عهده دارند.
منابع:
(۱)-کنت دمارانش، جنگ جهانی چهارم، چاپ هفتم، سال ۱۳۹۰، انتشارات اطلاعات، صفحه ۱۳-۹
✍ #حسین_قاسمی
#سلبریتی
🆔 @cultural_governance
✍🏻صالحی امیری وزیر ارشاد دولت روحانی و از مدیران سابق ارشد وزارت اطلاعات ، به صراحت و خارج از شوخی از تحت سلطه بودن برخی سلبریتی ها میگوید!
https://twitter.com/A_raefipur/status/1501530627065196544?t=64L2rqu616ZZHmLnoNVf7w&s=19
#سلبریتی
✅ @cultural_governance
📌طبق نظر سنجی یکی از مراکز علمی و پرسابقه کشور از مردم که:برای کمک در امر مبارزه با کرونا کدام مرجع را قبول دارید؟
🔸بهزیستی،هلال احمر،کمیته امداد،خیریه ها،بسیج و مساجد.سلبریتی ها گزینه بوده اند
🔹فقط یک درصد #سلبریتی ها را انتخاب کرده اند
#تجربه_زلزله_کرمانشاه
🆔@cultural_governance
⭕️ جمعیت کوچک سلبریتی و تعداد زیاد طلاق در این جمعیت کوچک!!!
❓آیا سلبریتیجماعت، ارزش الگو بودن در جامعه را دارا میباشند؟
🎥 سینمای امروز هم مثل سلبریتیها، یک مرد ندارد که جامعه بتواند از او الگو برداری و به او تکیه کند!
#سلبریتی | #انسان_سازی | #سلبریتی_سازی
📡 @cultural_governance
New folder (2).rar
27.46M
⭕️مجموعه ای از بهترین کتاب کار برگزاری جشنواره و پویش ها
#جشنواره | #پویش | #رویداد
📡 @cultural_governance
🖌 محبت اربعین و سرمایه داری غرب
#آلدوس_هاکسلی صد سال پیش کتابی نوشته بنام «دنیای قشنگ نو» در پیش بینی دنیای #آینده. آینده ای که انسانها بجای اینکه از مادر متولد شوند در لوله آزمایش پرورش می یابند. اصلا مادر و پدر بودن ممنوع است! انسانها به چند طبقه آلفا و بتا و دلتا و گاما و اپسیلون تقسیم میشوند و از همان دوران جنینی برای «کار» تفکیک میشوند. مثلا دلتاها با تکنیکهای روانشناسی از کتاب و گل متنفرند. فقط باید کارگری کنند. و چون همه تحت تربیت آهنین قرار میگیرند، خوشحالند و از وضع خود راضی! انسانها متعلق به دیگران اند و شعارشان «هر کی با هر کی» است. تعلق ندارند و البته تنهایی و تفکر. به محض اینکه تنهایی و تفکر به سراغشان آمد سوما میخورند تا به هپروت بروند. او این صنعتی و رباتی شدن بشر را البته تقبیح میکند ولی نمیتواند نسخه بدیلی بسازد. جز زندگی سرخپوستهای وحشی که رنج و غم را میستایند و با خدایان سرگرمند.
کاش زنده بود و میدید #دنیای_قشنگ_نو در #اربعین است. جایی که پول بی ارزش است. شهرت بی ارزش است. خودخواهی بی ارزش است. هیچکس گرسنه نیست. حرص و طمع بی ارزش است. انسانها در اوج فعالیت اجتماعی، در تنهایی و تفکر مخصوص مشایه به والاترین حد ارزشهای انسانی مشغولند. متعلق و در حال خدمت به دیگران اند و در عین حال با هدف مشترک و درحال تعالی خود واقعی شان. اربعین، شمه ای از عصر ظهور است. تصور کنید روزی همه جهان چنین شود. عجب دنیای قشنگ نویی شود.. به راستی امام حسین تمدن ساز است. آرمانشهرساز است. حال روشن تر میشود که چرا حضرت #مهدی خود را با نام امام حسین به جهانیان میشناساند...
#سلبریتی | #انسان_سازی | #شهرت
📡 @cultural_governance
🖌ریشه افسردگی
#نائومی_اوساکا، مشعل دار المپیک، بازیکن تیم تنیس ژاپن، نفر دوم رنکینگ تنیس بانوان و برنده ی چهار گرند اسلم، در عین ناباوری از المپیک ۲۰۲۱ حذف شد. اما علت چه بود؟ شاید باورتان نشود، رنج بردن از بیماری افسردگی که از سال ۲۰۱۸ گریبان گیر وی شده است. به راستی چه طور می شود که شخصی در اوج موفقیت و شهرت از افسردگی رنج ببرد؟
🔺نامبرده اولین نمونه نیست. #آندرس_اینیستا ستاره ی سالهای نه چندان دور ماتادورها و لاماسیا که معرف حضورتان هست. اینیستا در تابستان سال ۲۰۰۹ که بارسلونا شش گانه ی معروفش را تحت هدایت پپ گواردیولا به دست آورد، دچار افسردگی می شود. البته این مهم در آن سالها رسانه ای نشد ولی سه سال قبل از آن پرده برداشت.
#هیث_لجر بازیگر نقش جوکر در فیلم بتمن و رابین ویلیامز شهیر به افسردگی اکتفا نکرده و دست به خودکشی زدند.
#مریلین_مونرو و تونی اسکات و بسیاری دیگر از چهره های هالیوود را به این لیست اضافه کنید. سوال این است: چه امری موجب می شود، افردای چنین در اوج شهرت و موفقیت، از افسردگی رنج ببرند یا اقدام به خودکشی کنند؟
🔺شاید این را بتوان سحر تمدن غربی و مسخ انسان لقب نهاد. رسانه ها و جریان های گوناگون، آدمیان را به سوی آرزوهای طویل و موفقیت های موهوم و دلخوشی های زودگذر سوق می دهند، مدال المپیک، رنکینگ جهانی، توپ طلای فوتبال، نخل طلا، اسکار، خرس طلایی و شهرت و ثروت و فالوور و ...
🔺اما هنگامی که روح سیری ناپذیر و کمال طلب و خداخواه آدمی به این امور موهوم می رسد قالب تهی می کند. روح کمال حقیقی را درک می کند و با سراب های گوناگون نمی توان تشنگی آن را برطرف کرد. تا زمانی که شخص در مسیر است و برای رسیدن به سراب و امر ناحقیقی تلاش می کند، به پوچی نقصد پی نمی برد، ولی به محض وصول، روح به بی حاصلی آنچه بدان رسیده است پی می برد.
🔺تمامی آن تلاش و سنگ رنگ می بازد، مثل کسی است که با تلاش فراوان چاهی به عمق ۱۰۰ متر را روز و شب کنده است و اکنون به جای گنج، خزف در مقابل اوست. شخص در این حالت در اصل هویت و خواسته ها و زندگی خود شک می کند، از حیوانیت خود خسته می شود و غمی پایان ناپذیر وجودش را فرا می گیرد. همه برای او کف و سوت می زنند ولی دردی بی پایان سراپای وجودش را آزار می دهد. همه او را دوست دارند و لسان به تمجیدش بلند می کنند ولی او از خود بی زار است.
قل هل ننبئکم بالاخسرین اعمالا؟ الذین ضل سعیهم فی الحیوة الدنیا و هم یحسبون انهم یحسنون صنعا
#سلبریتی | #انسان_سازی | #شهرت
🆔@cultural_governance
🖌ریشه افسردگی | ادامه
استاد صفایی:
🔺ما خيال مىكنيم كه اگر بُعد معنوى اين قرن به اندازه بُعد صنعت و قدرت مادى پيشرفت كند، كار انسان به سامان مىرسد و اين است كه #نهضت_اخلاقى راه مى اندازيم... در حالى كه اين انسان به تكامل رسيده در اين دو بُعد، بیشتر و عميقتر بنبست و پوچى و عبث را احساس مى كند.
🔺انسان هنگامى كه در اوج رفاه موعود سوسياليسم قرار بگيرد و در بعد معنوى به عرفان عميق هند هم دست بيابد و روح تشنهاش را در زير شبنم جنگلهاى مبهم هند، سيراب كند و به طراوت برساند، اين انسان سرشار در دو بعد، رنجاش عميقتر و جان كاهتر خواهد شد و بنبست سختترى خواهد داشت.
🔺اگر در جوامع سرمايه دارى پس از رسيدن يك عده به رفاه عالى، براى همينها بن بست مطرح شد، در جوامع سوسياليست پس از رسيدن به اوج رفاه عمومى، همه هيپى مى شوند و به عصيان چنگ مىزنند و به عرفان شرق پناه مىآورند... تا آن روز كه در اين بنبست هم بمانند و راهى ديگر بخواهند.
🔺انسان حتى پس از فرار از بيرون و هجرت از بيرون و رسيدن به پناهگاه درونى خويش، در اين زندان هم نمىتواند بماند و در اين آزادى هرز هم نمىتواند دوام بياورد، كه در اين وسعت تبخير هم مجبور است خويشتن را از هرزگى و ولنگارى برهاند و خود را در جهتى عالىتر رهبرى كند و از آزادى خويشتن هم آزاد گردد.
🔺اين جهت اگر جهت برتر باشد، رشد مطرح مىشود و بارورى وگرنه خسر و زيان، آن هم در بطن تكامل.اين مفهوم رشد است كه در برابر خسر آمده و اين مفهوم با تكامل تفاوتها دارد.
رشد، زياد شدن انسانى است كه به استعدادهاى تكامل يافتهاش جهت مىدهد و آنها را از بن بست مى رهاند و به دنبال روش حركت و صراط و رهبرى مى افتد و ضرورت «مذهب» را مىيابد.
#ع_ص
#سلبریتی | #انسان_سازی | #شهرت
🆔@cultural_governance