eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴⚡️تا نظام به حکمرانی اسلامی درنیاید، فقه فضای مجازی ما درست نمی‌شود! 🔺استاد عبدالکریم فرحانی: ما در بحث‌های فقه مضاف این موضوع را تعقیب می‌‌ کنیم و اعتقادمان این است نسخه نجات‌بخش همان نسخه‌ای است که حضرت آقا در فیضیه در سفر اخیرشان به قم فرمودند، ما باید برگردیم و فقه اکبر علوم انسانی و علوم اجتماعی‌مان را تحلیل کنیم. 🔺اگر در جامعه ما بتوانیم این مطلب را در ارتباط با حکمرانی درست کنیم، یعنی بتوانیم ترکیب حقیقی را در جامعه از طریق «نظام اسماء» در بیان امام راحل، یا از طریق «ترکیب حقیقی» که علامه طباطبائی ارائه می‌کنند را مورد استفاده قرار دهیم، آن موقع شما می‌توانید برای این جامعه نظام حکمرانی درست کنید. 🔺موضوع بحث ضرورت انقلاب اسلامی در فضای مجازی و بر اساس مبنای امامین انقلاب اسلامی است. اگر ما نظامی خود را به حکمرانی اسلامی تبدیل کنیم بسیاری از اهداف و رسالت‌ها و منوّیات امامین انقلاب اسلامی پیاده سازی شده است. 📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31711 🆔@cultural_governance
🔴 فراخوان جذب هدفمند دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه امام حسین علیه‌السلام ✅کارشناسی ارشد: ▫️مشاوره خانواده ▫️عملیات روانی ▫️مدیریت بحران ▫️مدیریت آموزشی ▫️برنامه‌ریزی آموزشی ▫️تاریخ انقلاب اسلامی ▫️مطالعات فرهنگی و رسانه ▫️مدیریت راهبردی فرهنگ ▫️جامعه‌شناسی دفاع مقدس ✅دکتر تخصصی ▫️حقوق عمومی ▫️مدیریت بحران ▫️مدیریت آموزشی ▫️سیاست‌گذاری فرهنگی ✅ علاقه‌مندان به تحصیل در رشته‌های ذکرشده، رزومه خود را از طریق نشانی زیر حداکثر تا تاریخ ۳۰بهمن‌ماه۱۴۰۱ ارسال نمایند. 🌐https://formaloo.com/Ihu ارتباط با مدیر روابط عمومی⬇️⁩ @Admin_farhangi_E تارنمای دانشکده⬇️⁩ csp.ihu.ac.ir تارنمای دانشگاه⬇️⁩ ihu.ac.ir 🆔@cultural_governance
نگاهی به فیلم های فجر41.pdf
14.7M
🔴نگاهی به چهل‌و‌یکمین جشنواره فیلم فجر 🆔@cultural_governance
efaf-hejab-tafsili-1401-05.pdf
4.03M
⏫ ۱۱ عرصه طرح عفاف و حجاب، توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر..‌. جهت دسترسی به مطالب منتشر شده در این حوزه هشتگ را کلیک نمایید 🆔@cultural_governance
از استاد پرسیدم موبایل دارید؟ گفت: بله شماره‌اش رو گرفتم. هر وقت زنگ میزدم خاموش بود! یه روز باهاش لای درختهای دانشگاه قدم میزدم. از تو جیبش موبایل رو درآورد روشن کرد به کسی زنگ زد و دوباره خاموش کرد گذاشت تو جیبش! گفتم استاد این چه کاریه؟ پس موبایل برای چی گرفتین؟ گفت موبایل نگرفتم که هرکی هر وقت خواست منو پیدا کنه؛ گرفتم خودم هر وقت خواستم به کسی زنگ بزنم! خدا رحمتش کنه؛ چقدر عقلش می‌رسید. یکی از بلاهایی که موبایل سر ما میاره همینه که "همیشه در دسترس" میشیم. آدم یکی از اصیل‌ترین نیازهاش، "خلوت" رو داره به فراموشی میسپره و اگر دقیقه‌ای امکان در دسترس بودن رو از دست بده، مضطرب میشه. 🖋وحید یامین‌پور 🆔 @cultural_governance
💠 و برگزار می‌کنند: 💥سلسله نشست‌های حجاب، ملاحظات و الزامات حکمرانی💥 🔻🔻 🔹 با ارائه: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر علیرضا پیروزمند (عضو هيئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی) ⏱ زمان: یکشنبه، 23 بهمن 🏢مکان: بلوار غدیر، کوچه 10، ساختمان مفید 📌 برای حضور در جلسه به ادمین پیام دهید:@sadegh6318 🔻🔻🔻🔻🔻🔻 🆔 @fekrefarda 🆔 @D_gofteman
lashgari.pdf
10.61M
🌐معاونت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی در راستای شرح و بسط فرمایشات رهبری در دیدار با مدیران سازمان تبلیغات از حاضرین در جلسه و موثرین فکری و فرهنگی درخواست کرد تا در قالب یادداشت هایی نکات راهبردی خود را درباره این دیدار به رشته تحریر در بیاورند. یادداشت دوم شاخص هایی که سبب شد سیدمرتضی آوینی مصداق مفهوم «هنر انقلاب» باشد؛ پرکاری، اهل تولید فکر، علمدار، عملگرا، مربی. ✍️آقای_لشگری 💠مرکز بررسی های مسائل فرهنگی(هاتف)💠 آپارات | بله | ایتا
تصویر زن در جمهوری اسلامی ایران.یادداشت سوم.pdf
968.1K
یادداشت سوم -بازنمایی تصویر زن در جمهوری اسلامی ایران. -الگوی سوم زن؛ ابرقهرمان یا الگو؟ 💠مرکز بررسی های مسائل فرهنگی(هاتف)💠 آپارات | بله | ایتا
| نتیجه‌ یک سرمایه‌گذاری هوشمندانه فرهنگی حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در گفتگو با KHAMENEI.IR ️ دیدار سازمان تبلیغات با رهبر انقلاب یک جلسه شیرین و صمیمی بود که بیشتر از اینکه یک جلسه‌ی رسمی دستگاهی باشد شبیه جلسه‌ی پنج‌شنبه‌شب‌های انس و صمیمیت رهبر عزیزمان بود. ️ من سعی کردم در این جلسه یک‌قدری اوصاف جمعی را که نمایندگی‌شان را می‌کردم محضر رهبر انقلاب عرض بکنم. ️ از این نسل جدید از این جریان گام دومی حوزه‌ی فرهنگ خصائصی را محضر رهبر انقلاب عرض کردم اولین ویژگی که عرض کردم این بود که این‌ها انقلاب اسلامی را، امام را و مکتب امام را جدی گرفته‌اند. ️ به نمایندگی از این نسل عرض کردم ما وظایفمان را جدی گرفتیم، جنگ را جدی گرفتیم. مردم را جدی گرفتیم و محترم و عزیز می‌شماریم؛ و برای جهاد تبیین عازمیم. این جدی گرفتن وصف این جریان انقلابی و گام دومی حوزه‌ی فرهنگ است. ادامه را بخوانید https://khl.ink/f/51902 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
وعده وزیر فرهنگ و ارشاد: طی برنامه هفتم توسعه، سهم فرهنگ از بودجه سالانه، از دو و سه دهم درصد به بیش از شش درصد ارتقا خواهد یافت. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
* 📣 فراخوان پذیرش مقاله برای انتشار در فصلنامه «مطالعات راهبردی فرهنگ» * 🔸نشریه «مطالعات راهبردی فرهنگ» از استادان دانشگاه‌، پژوهشگران و دانشجویان علاقه‌مند به حوزه‌های مطالعات راهبردی و میا‌ن‌رشته‌ای فرهنگ، برای انتشار مقاله‌های علمی، دعوت به همکاری می‌نماید. محورهای پذیرش مقالات : *♦️سیاست‌گذاری فرهنگی یا حکمرانی فرهنگی در ایران ♦️ارائه ایده‌ها، طرح‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌های مسأله‌محور در حوزه فرهنگی ♦️تحلیل فرایندهای تصمیم‌گیری، برنامه‌ریزی در دستگاه‌های مختلف فرهنگی کشور ♦️تحلیل نظام‌های آموزشی، پژوهشی و خدمات فرهنگی در ایران ♦️ تحلیل و ارزیابی گفتمان‌ها و سیاست‌های بالادستی کشور در حوزه فرهنگ ♦️ مدیریت تغییرات و تحولات فرهنگی ♦️ تحلیل تغییرات فرهنگی و مدیریت تحولات فرهنگی در ایران و سایر کشورها ♦️ مباحث توسعه فرهنگی، دین و توسعه، فرهنگ و تکنولوژی و ... ♦️ دیده‌بانی یا رصد تحولات فرهنگی ♦️ مسائل فرهنگی بین‌المللی ♦️ دیپلماسی فرهنگی ♦️ روابط فرهنگی بین‌المللی ♦️ قدرت نرم، تهدیدات نرم و ... ♦️ آینده‌پژوهی در حوزه‌های مختلف فرهنگی * 🔸نویسندگان مقالات می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه مجله به نشانی http://scsj.ricac.ac.ir مراجعه و در صورت نیاز در ساعات اداری با شماره 88919176 دفتر نشریات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تماس حاصل فرمایند. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
💠انقلاب و ساخت و سازها_ انقلاب و سازوکارها هر سال در بهمن‌ماه، فهرستی از جاده، ریل، سد، شبکه، نیروگاه، کارخانه فولاد، تأسیسات آبرسانی، مدرسه، دانشگاه و ... به عنوان دست‌آوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران معرفی می‌شود. من تردید ندارم که ساختن این گونه زیرساخت‌ها برای توسعه اقتصادی ضرورت دارند و بی‌گمان بخش مهمی از آن‌ها دست‌آوردهایی قابل احترام‌اند که هم‌چون دارایی‌های ارزشمند ملت ایران باید آن‌ها را ارج نهاد و هم‌چون امانتی برای نسل‌های آتی به ایشان منتقل کرد. انقلاب را اگر با این رویکرد بنگریم، می‌توان نام این رویکرد را « و_ساخت‌وساز» نامید. انقلابی که دست‌آوردهایش را در قالب بتون، فولاد و فناوری متجلی و ارائه کرده است. کیفیت زندگی ایرانیان، قدرت ملی و امنیت ملی، ثبات و پایداری و چشم‌انداز توسعه‌ کشور تا اندازه زیادی توسط همین دست‌آوردها حاصل شده است. جمهوری اسلامی ایران را اما می‌توان در چهل سالگی‌اش از زاویه دیگری نیز نگریست، زاویه‌ای که من بر آن نام «» می‌گذارم. سازوکارها از جنس نرم‌افزار اداره کشور و قاعده بازی هستند و بر این باورم که جمهوری اسلامی ایران در چهل سال اول عمرش، بسیار کمتر از آن‌ مقدار که کمر همت به توسعه سخت‌افزارها بسته، منابع را صرف اصلاح و توسعه سازوکارها کرده است. سخت‌افزار کیفیت زندگی، نیروگاهی است که برق تأمین می‌کند و سدی است که آب شرب، کشاورزی و صنعت را فراهم می‌کند، اما سازوکار ناظر بر مصرف این منابع، بازارهای متشکل آب و انرژی، نظام تعرفه‌گذاری و ساختار حقوقی ناظر بر فعالیت اقتصادی و رعایت حق ابه‌ هاست. بیمارستان و درمانگاه سخت‌افزار بهداشت و درمان، است، اما سازوکار پایدارسازی منابع مالی نظام بهداشت و درمان تجلی فیزیکی ندارد و در قواعد حاکم بر روابط بیمه‌ها و نظام درمان، روابط حقوقی و مالی میان پزشک و بیمار، نظام تأمین مالی سلامت، و روابط میان پیشگیری و درمان تجلی می‌کند. ده‌ها هزار شعبه بانک و تعدد بانک‌ها، نشان توسعه ساخت‌وسازی بخش مالی و پولی است، اما توسعه سازوکارها را باید در تضمین سلامت و شفافیت نظام بانکی، کیفیت خدمات آن در مقایسه با بانک‌های جهان و کارکرد آن در تأمین مالی بخش‌های مولد اقتصاد دید. خصیصه جمهوری اسلامی ایران را در چهل سالگی عمرش، عدم توازن میان بعد ساخت‌وسازی و بعد سازوکاری آن است. نظام سیاسی‌ای که زیرساخت‌ها مشهود را به مدد میلیاردها دلار منابع نفتی و استفاده حتی افراطی از منابع طبیعی و انسانی کشور گسترش داده است اما سازوکارهای تنظیم‌کننده قواعد بازی در زمین زیرساخت‌ها، توسعه‌نیافته و ناهم‌ساز با شرایط دنیای پیچیده امروز هستند. کیفیت نامناسب برخی زیرساخت‌ها و هدررفت‌هایی که در برخی موارد صورت گرفته و پروژه‌هایی که علی‌رغم هزینه‌های گزاف‌شان، پایداری ندارند و استخوان لای زخم‌های جامعه بدل شده‌اند، ناشی از نقصان در سازوکارهای ناظر بر پیدایش، طراحی، تصویب و اجرای این پروژه‌ها بوده است. شهرهای بسیاری در چهل سالگی انقلاب و بعد از صرف میلیاردها دلار برای زیرساخت‌های توسعه، ناپایدارند و از ریسک زلزله، آتش‌سوزی و آلودگی هوا رنج می‌برند. تأمین مالی صنعت آب و برق با دشواری مواجه است. نظام بهداشت و درمان در تأمین مالی به دشواری افتاده و بدمصرفی بر عرصه مصرف حامل‌های انرژی حاکم است. سه شاخص اقتصاد کلان یعنی نرخ تورم، نرخ بیکاری و نرخ رشد اقتصادی وضعیت مناسبی ندارند، و شکایت مردم از فراگیر شدن فساد باعث کاهش سرمایه اجتماعی شده است. این‌ نقصان‌های جدی را نمی‌توان با طرح‌های عمرانی و پروژه‌های ساخت‌وساز بیشتر درمان کرد. ساخت‌وسازهای بیشتر بر بستر نظام اداری، قواعد حقوقی، شرایط نهادی و به‌طور کلی سازوکارهایی که مولد همین وضعیت بوده‌اند، نتیجه‌ای جز ناپایداری و ویرانی بیشتر نخواهد داشت. عقلانیت ساخت‌وسازگرا کاملاً مستعد آن است که شیوه‌ای از حکمرانی «» را نیز در خود بپروراند و به شکل فزاینده‌ای مشروعیت سیاسی را فرسوده سازد. جمهوری اسلامی ایران برای پا گذاردن به دومین چهل سال عمر خود، بیش از آن‌که به ساخت‌وسازهای کثیرتر و بریدن روبان‌های بیشتر، بر بستر قواعد و سازوکارهایی پرنقصان نیازمند باشد، به عقلانیتی سازوکارگرا، و اصلاح نرم‌افزارها، توسعه حقوقی و بسط سازوکارهای عقلانی بهبود حکمرانی نیازمند است. جمهوری اسلامی ایران به گذاری بنیادین در اندیشه حکمرانی نیاز دارد. گذاری که از چشم‌انداز توسعه‌ای مبتنی بر مهندسی و مهندسان فراتر رفته و به سوی رویکردی مبتنی بر علوم انسانی و اجتماعی، سیاست‌گذاری عمومی و علوم حکمرانی گام بردارد؛ از ساخت‌وسازها فراتر رود و به سازوکارها بپردازد. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
محورهای اساسی اصلاح نظام مدیریت محلی روستایی ایران به گزارش روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دفتر مطالعات زیربنایی این مرکز با بهره مندی از درس‏ آموخته‏ هایی از حکمرانی محلی در کشورهای منتخب طی یک گزارش پژوهشی به معرفی محورهای اساسی اصلاح نظام مدیریت محلی روستایی ایران پرداخت. این گزارش عنوان می کند که طبق بررسی های به عمل آمده، به طور کلی مدیریت محلی روستاهای کشور در شرایط فعلی، مدیریتی عمدتاً ناتوان، هزینه زا، تمرکزگرا، بخشی نگر و غیرپاسخگو است. این وضعیت با اصول حکمرانی مطلوب تناسبی ندارد و به نارضایتی روستاییان و نهایتاً مهاجرت آنها از روستاها به شهرها و کلانشهرها منجر شده است. متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید: https://rc.majlis.ir/fa/news/show/1755804 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔹همایش ملی گفتمان سازی تأثیر حجاب بر سلامت زن، خانواده و جامعه ⏰مهلت ارسال مقالات ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ◀️ | سایت 🌐 hijab-health.hmu.ac.ir | 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
✍️ امروز توفیق داشتم در جلسه هم اندیشی برخی حوزویان با دبیر جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی جناب حجت الاسلام و المسلمین خسروپناه حضور داشته باشم. 🔹این جلسه که امشب، شنبه بیست و دوم بهمن ماه به مدت سه ساعت در محل شورای حوزوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، دبیر شورا انتقادات و پیشنهادهای اندیشمندان را شنیدند. 🔸برخی از اعزه حاضر در جلسه؛ حجج اسلام و آقایان: پارسانیا، روستاآزاد، دشتی، فراتی، الویری، وافی، رنجبر، اکبری، مهدوی، هاشمیان، ظریفیان، شمس. (از القاب و سمت ها فاکتور گرفتم. تعداد اندکی هم احتمالا ذکر نشدند). 🔵اهم مطالب مطروحه: ◀️فقه باید مزیت رقابتی خود را نشان دهد تا نهادها مانند شورای عالی انقلاب فرهنگی بتوانند آن ها را بکار گیرند. ◀️طرح هایی توسط برخی نهادها مانند مبنا انجام شده که میتواند مورد استفاده قرار گیرد مانند طرح وزارت خانواده. ◀️فقر فرهنگی در بسیاری از مناطق کشور دیده می شود. امکانات فرهنگی مانند مدارس نیز عادلانه توزیع نشده. ◀️باید شفافیت در سیاست ها و بودجه های فرهنگی مانند بودجه حوزه ایجاد شود. ◀️شورا اساسا بودجه ندارد و بودجه ها در اختیار نهادهاست لذا آنها لزوما تبعیت ندارند از شورا. ◀️باید شورا وضعیت شناسی فرهنگی دقیق داشته باشد.تغافل نکند.همچنین سلایق مختلف دخیل در شورا شوند. ◀️رابطه سیاست و فرهنگ نادیده گرفته شده است.شورا بشدت سیاسی شده و با قدرت سیاسی میخواهد فرهنگ را مدیریت کند. ◀️فرهنگ اساسا اکنون برای مردم دغدغه نیست.باید دغدغه سازی شود تا بتوان کار فرهنگی کرد. ◀️دبیرخانه، هماهنگی های داخلی شورا را تقویت کند. وظیفه اصلی شورا نیز هدایت فرهنگی باید باشد. ◀️ایراداتی به شورای معین و نحوه تصویب مصوبات و کیفیت آن ها وارد است که باید بررسی شود. ◀️حوزه اگر بخواهد به شورا کمک کند باید پژوهشگاه هایش را به اندیشکده ها برای حل مسأله تبدیل کند. ◀️شورا ابتدا برای حل مسائل دانشگاه تأسیس شد اما اکنون باید برود به سمت حل مسایل آموزش و پرورش و نسل دانش آموز. ◀️مشکلات بروکراتیک اجرایی مصوبات شورا باید حل و فصل شود. (نکته: فرمایشات خوب بسیاری بیان شد اما من فقط به بعضی از آن ها اشاره کردم. و این، فقط اشاره بود نه بیان کامل) ✅نکاتی که به ذهن حقیر رسید و عرض کردم؛ 🔹دبیرخانه باید برای اصلاح ادراک عمومی و نخبگانی نسبت به شورا از طریق رسانه و هم اندیشی اقدام کند. 🔹بحث پیوست فرهنگی برای برنامه های غیر فرهنگی روی زمین مانده است. 🔹نوع سیاستگذاری از عمودی باید بعضا به سیاستگذاری افقی تغییر کند. 🔹اسناد باید عملیاتی تر، قابل سنجش و واقعی تر تهیه شوند. ✅اما مهم ترین دستاورد این جلسات، ارتقای نفس فرهنگ گفتگو و شنیدن است. بنظر می رسد شنیدن انتقادات از طرف مسئولین، حتی اگر پیگیری نشود می تواند برای منتقدین همدلی ایجاد کند. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔸ظرفیت‌سنجی نظام حقوق اساسی ایران جهت اجرای سند ملی حقوق کودک و نوجوان مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی 🌐http://www.jwss.ir/article_150780.html 🔸سازِکار مطلوب نظارت شرعی فقهای شورای نگهبان بر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی 🌐http://mag.shora-rc.ir/article_207.html 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
💠اشتباه وزارت ارتباطات، قطع ارتباط رابطه حضوری پدر با خانواده بعد از به دنیا امدن فرزند 💢آغاز ثبت‌نام ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان به پدرانی که در روز پدر صاحب فرزند شدند 🔹🔸با دستور وزیر ارتباطات ثبت‌نام ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان به پدرانی که در روز پدر مصادف با میلاد حضرت علی علیه السلام (۱۵ بهمن ماه) صاحب فرزند شده‌اند، از امروز (دوشنبه) به مدت دو هفته، از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند آغاز شد. ♦️پدران مشمول این طرح می‌توانند از امروز (دوشنبه ۲۴ بهمن) به مدت دو هفته با مراجعه به سامانه دولت هوشمند، با تایید شماره تلفن همراه خود که بر اساس کد ملی پدر در سامانه نشان داده شده است، نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
💠دو دهه است سیستم توزیع سینما رها شده است 🔻گفتگویی با معاون توزیع سازمان سینمایی حوزه هنری؛ 🔹درحالی که کمدی در ایران پرفروش‌ترین ژانر است، در جهان چهارمین ژانر پرطرفدار است. شرایط بازار سینمای ایران در دهه شصت و هفتاد را بررسی کنید. در سال‌های شصت‌ونه و هفتاد، حدود 70 میلیون قطعه بلیت در ایران ‌فروش رفته است. همان زمانی که می‌گویند مردم زیر توپ و خمپاره به سینما می‌رفتند، درست است. چرا؟ چون خانواده به سینما می‌رفت. خانواده برای چه به سینما می‌رود؟ خانواده برای فیلمی به سینما می‌رود که هم تفریحش باشد و هم از دید او فیلمی باشد که محتوای بدی نداشته باشد. 🔹اساسا هر چیزی که به اقتصاد گره می‌خورد این موضوع درباره‌اش صادق است. مگر اینکه شما فیلم سینمایی را برای نگاه داشتن در گنجه خانه بسازید. فیلم را برای نمایش به مخاطب می‌سازند. البته یک موقع کسی ذوقی کار می‌کند و دنبال اقتصاد آن نیست. دوست دارد یک کار هنری شخصی برای خودش یا یک ذی‌نفع خاص خودش انجام دهد، این ‌یک بحث دیگر است. 📝جزئیات بیشتر در لینک زیر؛ 📎https://farhangesadid.com/00026T 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔴اصل و حاشیه! در پس هر محصول و هر کالا یک پیوست فرهنگی عمیق نهفته است که نشان از کلیات ارزشی حاکم بر یک جامعه دارد. اساسا اشیا دارای روح و ایدئولوژی هستند. روحی که بواسطه خالق انسانی آنها در وجود مادی آنها دمیده می شود. «نیل پستمن» فیلسوف فقید آمریکایی در این زمینه نکات قابل توجهی را مطرح کرده است. در تصویر پیوست صندوق کمیته امداد اصل است و آن ماشین در گوشه تصویر حاشیه! بصورت اتفاقی بادست ضربه ای به صندوق صدقه زدم.دارای ورقی ضخیم و بسیار مستحکم و استوار بود. همانجا بود که ذهنم درگیر پیوست فرهنگی دمیده شده به صندوق صدقات بهنگام ساخت آن گردید. چرا به این جمعبندی رسیدند که این صندوق اینگونه مستحکم باشد؟ آیا ترس از سرقت عامل استحکام است؟ آیا ما شاهد یک ایده آلیسم بوده ایم که چنین استحکامی را خلق نموده؟ 🔴حالا باهمین طرحواره ذهنی ما بسراغ واکاوی خودرو نیز برویم! پیوست و پیوند و روح حاکم بر تولید خودرو بی کیفیت در ایران چیست؟ آیا جان مردم بی ارزش و در حاشیه است؟ آیا برای خالقان خودروها کسب سود اصالت و اولیت دارد؟ ✍️سیدهاشم فیروزی 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🔸افزایش ۲۵ درصدی وام ازدواج 🔹معاون امور جوانان وزارت ورزش: وام ازدواج برای سال بعد افزایش ۲۵ درصدی داشته و مبلغ این وام برای دختران زیر ۲۳ سال و پسران زیر ۲۵ سال ۲۰۰ میلیون تومان و برای بقیه هم ۱۵۰ میلیون تومان در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده است 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
🗂پرونده ویژه 🔰فراخوان ارسال اثر 📌بررسی و نقد روانشناسی 🔸روان‌شناسی و گرایش‌های آن، امروزه یکی از پُر طرف‌دار‌ترین رشته‌های علوم انسانی در کشور هستند. گرایش‌های متعدد این علم در مراکز علمی و آموزشی، از دانشگاه‌ها و مراکز حوزوی بنیاد تا رسانه‌های جمعی و غیره در گستره‌ی پژوهشی و ترویجی انتشار می‌یابند. 🔸عموم خانواده‌های چه متدیّن و چه غیر متدین در غالب مسائل مهم زندگی از ازدواج تا طلاق، تربیت فرزند تا شیوه تعامل با کهن‌سالان، از وسواس و استرس تا بی‌خوابی و افسردگی برای مشاوره به روان‌شناسان فراخوانده می‌شوند، 🔸ایا میتوانیم علم روانشناسی را به علم خوب یا علم بد تقسیم کرد؟ ایا این علم به روانشناسی اسلامی و غیر اسلامی تقسیم میشود؟ مبانی این علم از کجا نشئت می گیرد و مهمترین انتقادات به مبانی این علم چیست؟ 🔸انتقال این علم در ایران ایا ترجمه محض بوده است یا با رویکرد انتقادی و یا التقاطی، دچار تغییراتی گشته است؟ 🔸شما علاقه‌مندان می‌توانید مقالات، ایده ها، یادداشت ها و سایر اثر خود را به ادمین کانال ارسال نمایید جهت مطالعه این پرونده هشتگ را دنبال کنید 🆔@cultural_governance
💢دکتر بنیانیان 📌۱۱ هزار قانون در کشور وجود دارد و ده‌ها هزار طرح و لایحه هم در نوبت قانون شدن هستند!!!! 📌۵ نهاد تعلیم و تربیت از نگاه عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه مطلب کلیک نمایید 🆔@cultural_governance
🎓 پاسخ روان‌شناسان به این ۱۳ پرسش چیست؟❗️ از همه روان‌شناسان سخت‌کوش سؤال می‌کنم: 🔻۱- دین اسلام به همراه توصیه‌های اخلاقی، فقهی و عرفانی به معرفی الگوهای عملی و کامل خود می‌پردازد. به صورت واضح می‌خواهیم بدانیم که انسان تراز یا اسوه‌ی روان‌شناسان چه کسانی هستند. به عبارت ساده‌تر روان‌شناسان عزیزمان می‌خواهند شخصیت ما را شبیه به چه کسی بسازند؟ واتسون، فروید، اسکینر، ژان پیاژه یا ...؟ 🔻۲- مکاتب روان‌شناسی، دین را یک پدیده‌ی اجتماعی ساخته دست بشر می‌دانند یا برای آن جای‌گاه آسمانی قائل‌اند؟ 🔻۳- با توجه به این که علوم رفتاری، ظنّی هستند و قرآن مجید در آیه «إِنَّ الظَّنَّ لاَ یغْنِی مِنَ الْحَقِّ شَیئاً» مسلمانان را از تبعیت ظنون نهی می‌کند، التزام به این آموزه‌های کاربردی چه حج‍ّتی برای یک فرد مذهبی خواهند داشت؟ 🔻۴- اگر واقعیت را آن‌چه که هست و حقیقت را آن‌چه که باید باشد بدانیم، آن‌گاه سؤالی که مطرح می‌شود این است که در نسبت حق و باطل که مهم‌ترین دغدغه دینی را تشکیل می‌دهد، نسبت روانشناسی و گرایش‌های آن با حق و حقیقت چیست؟ و اساساً روان‌شناسی که در غالب موارد، به دنبال کشف رابطه بین متغیرها است، توانایی اظهار نظر درباره حق و حقیقت را دارد؟ 🔻۵- مبنای انسان‌ شناسی مکاتب مطرح روان‌شناسی، هم‌چون شناخت گرایی، رفتار گرایی و انسان گرایی که در دانشکده‌های روان‌شناسی کشورمان تدریس می‌شود، بر بنیان داروینیسم بنا شده است یا کریشینیسم؟ 🔻۶- در روش تحقیق علمی، گزاره‌هایی علمی خوانده می‌شوند که تکرار پذیر، مشاهده پذیر و آزمون پذیر باشند. سؤالی که مطرح می‌شود این است که آیا همه یا حتی بخشی از گزاره‌های روان‌شناسی که در کتاب‌های درسی دانشگاه تدریس می‌شود، توسط دانشجو یا حتی اساتید ایشان مشاهده، تکرار یا آزموده شده است؟ و یا ایشان این گزاره‌ها را به عنوان نقل قول تاریخی آموخته و به آن‌ها اعتقاد خدشه ناپذیر پیدا کرده‌اند؟ 🔻۷- آیا مراد از "روان" همان "روح" است؟ اگر پاسخ منفی است که باید پرسید اساساً روان‌شناسان مطرح همچون فروید، ژان پیاژه و دیگران اعتقادی به حقیقت روح به عنوان اشرف مخلوقات دارند؟ 🔻۸- آیا اصطلاح "ذهن" که به کرّات در روان‌شناسی مورد استفاده قرار می‌گیرد، وجود عینی دارد یا خیالی؟ به عبارت دقیق‌تر بخشی از جسم است یا کارکردی از کارکردهای روح؟ در صورت جسمانی بودن، دقیقاً محدوده فیزیکی آن کجاست؟ و اگر کارکردی از کارکرد روح است، چه معانی مترادفی در لغت‌نامه فارسی برای آن می‌توان یافت؟ 🔻۹- با توجه به تناقضات فراوان در بین مکاتب روان‌شناسی و اذعان به این نکته که روان‌شناسی هم‌چون سایر علوم انسانی، علمی فرهنگی محسوب می‌شود و به کار بستن آن در جوامع مختلف، نتایج متنوع در پی خواهد داشت، چگونه یک دانشجوی کارشناسی می‌تواند از تلفیق این تناقضات و تفاوت‌ها به راهکار واحد رسیده و درمان‌گر موفقی برای یک مُراجع ایرانی باشد. 🔻۱۰- آیا روان‌شناسان عزیز کشورمان به عنوان یک درمان‌گر، در مشکلات روزافزون دنیای معاصر، مشکلات شخصی، خانوادگی و اجتماعی کمتری دارند؟ و به عبارت صریح‌تر، طلاق، افسردگی، اعتماد به نفس و کج روی‌های اجتماعی به صورت معنا‌داری در بین آن‌ها در مقایسه با توده مردم متفاوت است. به عبارت دیگر معلومات ایشان شمشیر بذم است یا رزم؟ 🔻۱۱- موضع‌گیری علم روان‌شناسی در برابر رذائل اخلاقی مانند حرام‌خواری، رباخواری، گناه همجنس‌بازی، اشتغال به لغو، لهو و غفلت که مورد نهی شدید دین مبین اسلام واقع شده‌اند تا چه میزان دغدغه‌مند است؟ 🔻۱۲- روان‌شناسان برای درمان بسیاری از مشکلات روانی، مراجعه کننده را وادار به اعتراف به اسرار و مشکلات و گناهان خود می‌کنند. با توجه به این که اعتراف به گناه از دیدگاه مسیحیتِ تحریف شده امری مقدس، اما از دیدگاه اسلام گناه مضاعفی محسوب می‌شود، مراجعه کننده متدیّن چه حجّت شرعی برای اعتراف دارد؟ 🔻۱۳- آیا تبدیل متغیرهای کیفی هم‌چون هوش بهر، میزان استرس، هوش اجتماعی و ... به متغیر‌های کمّی که به دلیل ساده‌سازی آن‌ها در تفاهمات علمی صورت می‌گیرد، به تحریف واقعیت‌ها و یا فروکاست نمی‌انجامد؟ ✍️حجت‌الاسلام علی ارجمند عین‌الدّین‌ 🆔@cultural_governance
🔴 انسان شناسی غربی 🔺 زیگموند فروید: زنها قربانیان آناتومی خود هستند و برای همیشه از مردان به خاطر داشتن آلت مردی آزرده‌اند و به آنها حسادت می‌کنند! 📚 منبع: کتاب نظریه‌های شخصیت شولتز، ص۱۸۰ 👈 انسان‌شناسی فروید به طور عام و شناخت او نسبت زنان و مردان به طور خاص تحت تأثیر بدن و کارکردهای بدنی قرار دارد. این نگاه مادی فروید به انسان و نادیده گرفتن روح و روان انسان، باعث تحقیر جایگاه انسان و نادیده گرفتن کرامت انسانی او شده است. 📢 ایتا | تلگرام | بله 🆔@cultural_governance
📌روانشناسان زرد، علیه روان مردم 🔻بررسی روانشناسی زرد در گفت‌وگو با عضو هیأت مدیره انجمن مشاوره ایران؛ 🔸ممکن است یک نفر بسیار زیبا و شیرین و هیجانی صحبت کند، جلسات مشاوره و سخنرانی‌اش هم شورآفرین و پرهیجان باشد و مردم از شنیدن نظراتش لذت ببرند، ولی عمق و محتوای صحبت‌ها و نظراتی که به مخاطبانش القا می‌کند، بسیار خطرناک و مشکل‌آفرین باشد. مثلا به آنها توصیه می‌کنند برای خودت زندگی کن. اگر از همسرت راضی نیستی بهتر است زودتر طلاقش بدهی یا اگر از رشته تحصیلی‌ات خوشت نمی‌آید ترک تحصیل کن. فرض کنید شخصی به‌دلیلی به‌طور موقت احساس‌اش نسبت به همسرش منفی است، این فرد بلافاصله باید همسرش را رها کند و برود؟ من خودم در یکی از جلسات این روانشناسان بودم که به صراحت به مخاطبانش می‌گفت برای خودت و در لحظه زندگی کن و لذت بردن از زندگی تنها هدفت باشد. این آموزه‌ها برای شنونده مخرب است 📝جزئیات بیشتر در لینک زیر؛ 📎https://farhangesadid.com/000255 🆔 @cultural_governance