eitaa logo
حکمرانی فرهنگی
4.3هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
205 ویدیو
357 فایل
📚اولین میکرورسانه حکمرانی و سیاستگذاری فرهنگی 🗂مرکز گفتمان سازی و تسهیل گری مسائل فرهنگی 👤روابط عمومی: @admin_activism ۴۴۸۸ گروه اندیشه ورزی حکمرانی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/683213486Ce83398f890
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 تمدید ثبت نام دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام‌ناب ۱۴۰۱ 📆 دوره اسلام ناب از هفته پایانی تیرماه به مدت ۱۴ روز برای برادران و از ۲۰ مردادماه به مدت ۱۰ روز برای خواهران در اردوگاه آبعلی برگزار میشود. دوره به صورت حضوری برگزار میشود. آخرین مهلت ثبت نام ۲۴ خردادماه و آخرین مهلت تکمیل پروفایل و آزمون ها ۳۰ خردادماه 🌐 برای ثبت نام به سایت ما مراجعه کنید (eslamenaab.ir) ✳️ مرکز آموزشی تشکیلاتی اسلام ناب 🆔 @islam_e_naab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 واکسن ناب 🔴 موشن گرافی دوره معرفتی تشکیلاتی اسلام ناب برادران ۲۵ تیرماه به مدت ۱۴ روز خواهران ۲۰ مردادماه به مدت ۱۰ روز اردوگاه آبعلی ◀️ برای ثبت نام به سایت eslamenaab.ir مراجعه نمایید. ✳️ مرکز آموزشی تشکیلاتی اسلام ناب 🆔 @islam_e_naab
✅ موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند : ✨ دوره مجازی تابستانه (مقدماتی) 💢 با تدریس : استاد فلاح شیروانی (حفظه الله) 💠 مزایای شرکت در دوره : 1. اعطای گواهی از طرف موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 2. جذب برگزیدگان به عنوان استادیار 3. امکان شرکت در دوره تکمیلی 🔻 ویژه طلاب برادر 🔺 به صورت تدریس تصویری و آفلاین و آزمون و مباحثه هفتگی آنلاین 🔻شروع دوره : ابتدای تیرماه 🔺 مهلت ثبت نام : تا 25 خرداد ❗️ توضیح: فایل های ارائه به صورت تصویری استودیویی ضبط شده و میانگین ۳۰ دقیقه است؛ فراگیران هفته ای 5 فایل مشاهده نموده، در آزمون هر جلسه شرکت کرده و یک جلسه پرسش و پاسخ و رفع اشکال با استادیاران که از شاگردان استاد هستند برگزار می‌شود. 🌐 لینک معرفی دوره : https://andishekalami.ir/d-majazi/about/ 🌐 لینک ثبت نام : https://survey.porsline.ir/s/riKcomh —---— 🇮🇷 مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی 🔗http://eitaa.com/joinchat/1134034961Cd9295a37ac
بسمه حکیم ✍️برهان 🌱عصر جدید و فضایش یک فضای عملکرد است. عملکرد مدیران اجرایی صداوسیما مدیران و برنامه ریزانی که در کف میدان حاضرند نه متفکرانی که آرام گوشه ای در حال تفکرند باید کار تحویل دهند، و متغیر صداوسیما آنچه که به آن استناد می شود که یک کار چه ارزشی دارد، تعداد بیننده و جذابیت در مقابل برنامه های خارجی است. آنها باید به این پاسخگو باشند. 🌱حالا اونها برای همچنین کاری به کار احتیاج دارد و طرح. که طرحی این چنین که مخاطب جذب کن باشد که از ذهن خیلی ها در نمی آید. خب کپی میشود برنامه ساز ایده های خود و خلاقیت را در مرحله پساکپی اعمال م کند که روند رایج صداوسیما است. پس عصرجدید می تواند مخاطب جذب کند زیرا اصل برنامه که از آن کپی شده و خلاقیتهای تیم این را دارد. 🌱ازبحث درباره عصر جدید و فلسفه ش که دیده شدن است تا اینکه اصلا تکلیفش با استعدادها مشخص نیست که چه استعدادی باید باشد یا نباشد نحوه احراز صلاحیت، اینکه آنها می خواهند پرورش دهند یا آنچه هست را معرفی کنند و... همه ش خوب است اما آن مدیر باید اثر تحویل دهد. 🌱اینها را مطرح کردم که اولا ذهنیت ما با سازندگان کمی نزدیک شود و ثانیا اگر به ما می گفتند با مختصات جذب مخاطب کار بساز می توانیم؟ یا نه، یا احتمالا مثل سازندگان وارد وادی کپی ایرانی سازی یا اصالت شهرت می دیم، البته که مدیران شبکه سه میزان علاقه شان به اینکه کار آماده ای را بومی سازی بکنن آنها را متقاعد کرده برنامه تشویق ازدوج را از اسرائیل بگیرند رسیده به نظر بنده خیلی عجیب هست 🌱به جای دعوا با عصرجدید که نه سازنده ش و نه داوران احتمالا به حرف ما گوش نخواهند کرد باید عرق بریزیم مدل جدید رسانش رو بسازیم. | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
🔰 آنقدری که برنامه تونست دخترهای ما رو به نینجا و کونگ فوکار تبدیل کنه، معبد شائولین و ژاپن نتونست. 😒😕 🔺 رسانه ملی، یک دانشگاه بزرگ است. از این ابزار مهم و مؤثر چه استفاده ای می کنیم؟ | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
بی‌تی‌اس ایرانی با لباس و فرم گروه کره‌ای!!! تقلید بسیار عجیب از گروه بی تی اس در برنامه عصر جدید!!! متاسفانه ر برنامه عصر جدید، دقیقاً عین گروه بی تی اس کره، گروهی آمدند و برنامه اجرا کردند⁉️ به همین راحتی از تلویزیون و در برنامه پر بیننده، خیلی راحت این گروه همجنس باز و فاسد تبلیغ میشه و جالب اینجا بود که چندین دقیقه هم روی کره‌ای بودن یکی از اعضای گروه، گفتگوهای مفصل انجام شد!!! 😳😳😳 ما هر چه سعی می‌کنیم نوجوان‌ها را از این گروه های فاسد دور کنیم، اما در عوض در رسانه ملی این‌گونه عمل می‌کنند!!! جناب جبلی...؟؟؟ داره چه اتفاقی می‌افته در آنتن رسانه ملی؟؟؟ | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
🛵زن پیک موتوری ☄️زن معدنچی 💥زن جوشکار 🧕زن ............ ⁉️ به نظر شما ضرورت دارد هر شغلی در جهان هم توسط زنان انجام گیرد هم توسط مردان ؟؟؟ 🤔 اگر بخواهیم منطقی باشیم حتما خواهیم گفت که ضرورتی ندارد زنان به برخی شغل‌ها [با توجه به روحیه‌ی احساسی و اندام ظریفترشان نسبت به مردمان] ورود کنند. 📣 با این تفاسیر به نظر می آید یکی از فعالیت‌هایی که اصلاً مناسب شأن زنان نیست ، باشد. نکته‌ی بسیار مهم در چرایی این مسئله این است که اساساً در بدلکاری هیچگاه نباید هویت و جنسیت بدلکار برای بیننده شناخته شود و فرقی هم نمیکند که یک مرد بدلکار ، جای یک بازیگر زن بدلکاری کند یا جای یک بازیگر مرد!!! ⚠️ در جریان برنامه‌ی یک گروه بدلکار زنانه روی صحنه آمدند و علاوه بر اینکه یک نمایش نچسب و دلهره آور اجرا نمودند ، این سوال را نیز در ذهن اینجانب ایجاد کردند که چه ضرورتی دارد چند زن وارد عرصه‌ی بدلکاری شوند و با افتخار اعلام کنند که اولین گروه بدلکاری زنان هستند ؟؟؟ 🗣 اگر کسی بگوید که خانم‌ها هم حق دارند هیجان را تجربه کنند جواب خواهم داد ؛ برای تجربه‌ی هیجان راه های کم‌خطرتری هم وجود دارد نسبت به عمل بدلکاری که حقیقتا دست و پنجه نرم کردن با حادثه‌های خطرناک و مرگ است!!! 📍پ.ن : نویسنده با برنامه‌هایی نظیر عصر جدید مشکل ریشه‌ای ندارد ، اما به نظر می‌رسد باید غربالگری دقیق‌تری در مورد استعدادهای انتخاب شده صورت گیرد چرا که رفتن روی صحنه‌ی عصر جدید ، برابر است با دیده شدن توسط میلیون‌ها نفر و الگوگیری‌های بعد از آن دیده شدن... ✍️ میلاد خورسندی | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
💥نقشهای اشتباه دختران و زنان در برنامه عصر جدید 🔸مقام معظم رهبری: 🔸اﻳﻦ ﻫﻨﺮي ﻧﻴﺴﺖ ﻛﻪ زن ﻛﺎر ﻣﺮداﻧﻪ را ﺗﻘﻠﻴﺪ ﻛﻨﺪ؛ ﻧﻪ، زن ﻳﻚ ﻛﺎر زﻧﺎﻧﻪ دارد ﻛﻪ ارزش آن از ﻫﺮ ﻛﺎر ﻣﺮداﻧﻪاي ﺑﻴﺸﺘﺮ اﺳﺖ. اﻣﺮوز دﺳﺘ‌ﻬﺎي ﺑﺸﺪّت ﻣﺸﻜﻮك ﻣﻮج ﺿﺪّ ارزﺷﻰ را در دﻧﻴﺎ ﺑﻪ راه اﻧﺪاﺧﺘﻪاﻧﺪ - ﻛﻪ در ﻫﻤﻪ ﺟﺎ ﻫﺴﺖ، در ﻛﺸﻮر ﻣﺎ ﻫﻢ ﻣﺘﺄﺳﻔﺎﻧﻪ در ﮔﻮﺷﻪ و ﻛﻨﺎر دﻳﺪه ﻣﻴﺸﻮد اﻳﻨﻬﺎ ﻣﻴﺨﻮاﻫﻨﺪ زن را وادار ﻛﻨﻨﺪ ﺑﻪ اﻳﻨﻜﻪ ﺑﺸﻮد ﻳﻚ ﻣﺮد! اﻳﻦ را ﻛﺴﺮ ﺷﺄن زن ﻣﻴﺪاﻧﻨﺪ ﻛﻪ ﭼﺮا ﻓﻼن ﻛﺎرﻫﺎ را ﻣﺮد ﻣﻴﻜﻨﺪ، زن ﻧﻜﻨﺪ! اﻳﻦ ﻛﺴﺮ ﺷﺄن اﺳﺖ؟ ﻧﮕﺎه ﺑﻪ اﻳﻦ ﻣﺴﺄﻟﻪ، ﻧﮕﺎه ﻏﻠﻄﻰ اﺳﺖ. اﻳﻦ را ﻋﻴﺐ ﻣﻴﮕﻴﺮﻧﺪ ﻛﻪ ﭼﺮا ﺷﻤﺎ ﻣﻴﮕﻮﻳﻴﺪ زن، زن اﺳﺖ؛ ﻣﺮد، ﻣﺮد اﺳﺖ. ﺧﺐ، ﻣﮕﺮ اﻳﻨﻄﻮر ﻧﻴﺴﺖ؟ ﺷﻤﺎ دﻟﺘﺎن ﻣﻴﺨﻮاﻫﺪ ﻛﻪ ﻣﺎ ﺑﻴﺎﻳﻴﻢ ﺑﮕﻮﻳﻴﻢ زن، ﻳﻚ ﻣﺮد اﺳﺖ؛ آن وﻗﺖ ﻳﻚ ﻣﺮد ﻣﺼﻨﻮﻋﻰ؛ ﻛﭙﻰدوم ﻣﺮد! اﻳﻦ ﭼﻪ اﻓﺘﺨﺎري اﺳﺖ ﺑﺮاي زن؟ اﻓﺘﺨﺎر ﺑﺮاي زن اﻳﻦ اﺳﺖ ﻛﻪ ﻳﻚ زن ﺑﺎﺷﺪ؛ ﻳﻚ زن ﻛﺎﻣﻞ، ﻳﻚ ﻣﺆﻧﺚ ﻛﺎﻣﻞ. در ﻣﻘﺎم ارزﺷﮕﺬاری‌‌ها واﻻ اﮔﺮ ﻧﮕﺎه ﻛﻨﻴﻢ، اﻳﻦ ارزش- ﻳﻚ زن ﻛﺎﻣﻞ ﺑﻮدن- از ﻳﻚ ﻣﺮد ﻛﺎﻣﻞ ﺑﻮدن ﻛﻤﺘﺮ ﻛﻪ ﻧﻴﺴﺖ، در ﻣﻮاردي ﻗﻄﻌﺎً ﺑﺎﻻﺗﺮ و ﺑﻴﺸﺘﺮ ﻫﻢ ﻫﺴﺖ. ﻣﺎ ﭼﺮا اﻳﻦ را از دﺳﺖ ﺑﺪﻫﻴﻢ؟ (سخنرانی در جمع زﻧﺎن ﻧﺨﺒﻪ، ١٣/٤/٨٦) 🔹برنامه و نقش های اشتباه زنان و دخترانی که مدام توسط داوران و تماشاچیان تشویق میشوند...زنان فلان، دختران بهمان، رکورد دار کشیدن کشتی با دندان و ... به کجا می رویم؟! کاش لاقل یک بار توسط داوران یا مجری محترم این نکات تذکر داده میشد که به چه قیمتی؟! اما دریغ... ✅ بزرگترین هنر زن همسرداری و است که لیاقت مدال "بهشت زیر پا" میشود... | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
🔴 قبح شکنی با محوریت صدا و سیما تا حاشیه روز قدس 🔹برای سال دوم است که برنامه عصر جدید صدا و سیما با میدان‌داری مجری خوش‌نام برنامه ماه عسل احسان علیخانی در سکوت مراجع و حوزه‌های علمیه اقدام به تبلیغ و تشویق حرکات قبح‌شکنانه دختران، ابتدا در سنین کم و در ادامه دختران نوجوان و در حال حاضر جوان نموده است. 🔸تقریبا تمام این گروهها که به همت عصر جدید قارچ گونه رشد کرده‌اند، با چهار امتیاز سفید و تشویق داوران و حتی کلید طلایی همراه بوده اند و به فینال نهایی نیز راه یافته‌اند. 🔹ورزش دختران در خفا و در حدی که جایگاه زن در جامعه اسلامی را حفظ کند امری پسندیده است، اما این وضعیت جدید به نمایش درآوردن در انظار عمومی و الگوسازی و تشویق دختران جامعه به این سمت چیزی جز یک قبح شکنی جریانی نیست. 🔸بازتاب فضای مجازی شخصیت این الگوها و رسیدن به درآمد و رفاه و معروفیت همراه با زندگی مجردی، چیزی جز قبح زدایی و مخالفت با سیاستهای عفاف و حجاب و فرزندآوری نیست. 🔹آخرین نمونه نمایش قبح شکنانه دختران کاراته کار در حاشیه روز قدس (عکس اول) است که توسط کانال مساله دار گیزمیز پوشش داده شده است. 🔸آیا صدا و سیما به عواقب این قبح‌شکنی توجه دارد؟ | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
⭕️ جهت دهی غلط در پاسخ به نیازِ "دیده شدن" 🔸 اگر می خواهید زندگی یک نفر را به گمراهی بکشید و استعدادهای بی نهایت او را تباه کنید؛ او را در لباس کاری که برایش مضرست، ببینید و او را در آن راهِ غلط تشویق کنید. 🔸نه تنها او آن مسیر خطا را ادامه می دهد، بلکه دیگرانی که دوست دارند دیده شوند، به آن غلط گرایش پیدا می کنند. 🔸 این👆، حکایت صداوسیما در برنامه هایی چون است. 🔸 دخترانْ که مادران آینده جامعه هستند و باید در مسیر مهارت های صحیح دیده شوند و نیازهای آنان جهت مناسبی پیدا کند، امروز به عنوان فرشتگان نینجا و گروه پرواز در لباس رزم دیده می شوند. 🔸 وای بر کسانی که با این نوع برنامه ها با آینده ی دختران این مرزم و بوم بازی می کنند و زمینه ی هدر رفت استعدادهای بی نهایت دختران را فراهم می کنند. | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
✍️مهدی گلی ✅ با اصل بودن برنامه‌ای مثل عصر جدید مشکل ندارم، مشکل نمونه کارها و محتوا در این برنامه است. 👈 می‌شود نمونه کاری مثل کار چند سال قبل خانم فاطمه عبادی (http://akhr.ir/6948689) یا کار امسال آقای احسان یاسین را تشویق کرد و نمونه کاری از قبیل حرکات ورزشی بانوان در انظار عمومی را نقد کرد و البته نقد ما قومیتی و ملیتی نیست که اگر باشد، به گروه خانم‌ها به‌خاطر همشهری بودن نباید بکنیم!! و از روی کوته فکری و کج نگری هم نیست که بگویید چون خانم هستند مشکل می‌دانيد و گیر دارید! که اگر این بود کار خانم عبادی را تشویق نمی‌کردیم. ✨ کاش خانم‌های این جامعه مقام و عظمت جایگاه خود را می‌دانستند و درک بهتری از زن بودن داشتن. ◻️ مقام زن بسیار بالاتر و والاتر از آن است که میلیون‌ها انسان با نگاه‌های مختلف نظاره‌گر بالا و پایین پریدن‌شان باشند! 💠 نقد ما دینی، حیثیتی، اخلاقی است. نقد ما به جا به جا شدن جایگاه افراد و پایین آمدن ارزش‌ها است. مرد، مرد است و زن زن است و هر چیزی در این جهان باید سر جای خودش باشد. ارزش آدم‌ها به جنسیت آن‌ها نیست بلکه ارزش آن‌ها به تقوا است. و تقوا آن است که در برابر پلشتی‌ها، ناپاکی‌ها و هر آنچه انسان را از مسیر عبودیت و بندگی دور می‌کند ترمز کرد و ایستاد! هر چه تقوای انسان بالاتر فایده او برای جامعه هم بیشتر ❇️ دختران این سرزمین در تقوا و پاکدامنی نمونه هستند اما برای دیده‌شدن گاهاً مسیرهای خطرناک و نادرستی را برمی‌گزینند. می‌شود زن بود و مطرح بود. می‌شود زن بود و ارزشمند شد. نمونه‌های زنانی از این دست کم نیستند. | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
✍️زاهره سادات میرجعفری، استاد حوزه علمیه 🔹دربرنامه "فینال عصر جدید" بار دیگر تصویری از زنان توانمند ایرانی به تصویر کشیده شد. برخلاف تبلیغات گسترده سلبریتی ها که زنان نمی توانند در این برنامه هنرهای رقص و خوانندگی خود را به نمایش کشند، این برنامه نشان داد که زنان هنرمند محجبه ایرانی اگر بخواهند می توانند با کمترین امکانات هم خود را ثابت کنند. 🔺" خانم فاطمه عابدی "و" دختران نینجا " نمونه ای از این اعجاب و هنر را در این فینال به تصویر کشیدند و نشان دادند زنان ایرانی علی رغم تمام سقف شیشه ای ها و سختی های موجود می توانند باحجاب باشند، مادری کنند و موفقیت خود را به تصویر کشند. 🔸هنر تصویر گری خانم عابدی بر روی شن این بار همراه بود با خلق تصاویر و روایت قصه شیرین عشق و ایثار مادری و تصمیم مهم اهدای عضو جگر گوشه. 🔹همزمانی هنر و احساس به همراه ظرافتهای خاص تصویر گری روی شن را در انگشتان زنی دیدیم که هم همسر بود هم مادر و هم هنرمند برجسته که تنها با چندحرکت روایتگر زندگی مادری فداکار بود. 🔸 بی شک این هنرمند ثابت کرد که اندیشه تمام زنان ایرانی آن چیزی نیست که عده ای سلبریتی آن را هنر می دانند و تاسف می خورند بلکه جلوه کمال زن ایرانی و توانمندی های او در قالبهای گوناگون متناسب با ویژگیهای شایسته فطری او ظهور می یابد. | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
♨️ عصر جدید: سرگرم کردن مردم به هر قیمتی 🔺تصاویر پایین نمونه ای از تصاویر برنامه عصر جدید است که در چهارم عید 1401 از شبکه سوم در حال پخش بود. شخصِ به اصطلاح هنرمند با یک اجرای بسیار ترسناک از میان آتش و از لابلای شش ارهء در حال چرخش خود را به بیرون پرتاب کرد. طبق گفته مجری برنامه، اجرا کننده نمایش در تصویر بالا، 280 بخیه در بدن دارد. طبق تاکید شخص اجرا کننده این بخیه ها بخاطر گوش نکردن به حرف مربیش بوده و یکی از مربیان این شخص هم اذعان داشت که اجرای برنامه فوق را خودش هم اجرا نمی کند. چون ریسک آن بالاست. در زمان اجرای نمایش، تماشاگران از شدت ترس چشم خود را می بستند و از شدت دلهره فریاد می کشیدند و مادر شخص اجراکننده با نگرانی در حال دعا برای فرزندش بود. 🔺مجری از مادرش پرسید با این شغل فرزندش که پر از خطر و ریسک است، چگونه کنار آمده است. چهار داور برنامه نیز در حین اجرای برنامه بارها از شدت ترس نمی دانستند چگونه نظاره گر این نمایش جنون آمیز باشند. یکی چشمش را می بست. دیگری از شدت ترس و دلهره می خواست فریاد بکشد. دوربین برنامه که بارها به سمت تماشاگران چرخید، همین حالات را در تماشاگران هم نشان داد. قبل از برنامه نوشته ای در صفحه تلویزیون آمد که افراد زیر 14 سال این نمایش ها را نبینند. اجرا کننده نمایش چندین بار تاکید کرد که اجرای این حرکات حتما باید زیر نظر مربی باشد. خود احسان علیخانی که چندین سال است مجری عصر جدید است، در حین این نمایش جنون آمیز و نامعقول از شدت ترس همان حالات تماشاگران را از خود بروز می داد. 🔺مدیران تلویزیون رسانه ملی چندین سال است با پی بردن به کارکرد سرگرم کنندگی رسانه و تاثیرات آن بر ذهن و عقیده و روان مخاطبین، تلاش فراوانی کرده اند که مردم را به هر قیمتی سرگرم کنند حتی اگر به روش برنامه فوق باشد که توصیف کردم. شبیه این نمایش در سال گذشته نیز مشاهده شد، آنجا که یکی از شرکت کنندگان مسابقه، یک فرد را سیبل و هدف قرار داد و چاقوی بزرگی را به سویش پرتاب کرد و موارد متعدد دیگر. | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
ادامه👇 ♨️و اما چند سؤال ذره بینی در این باره؛ ⁉️نمایش و اجرای ترسناک فوق که یک لحظه غفلت یا اشتباه در پیش بینی اجراکننده نمایش، منجر به تکه تکه شدن توسط شش ارّه خواهد شد، چه هدفی را دنبال می کند⁉️ اگر هدف، سرگرم کردن است، آیا این سرگرم کردن باید به چه قیمتی تمام شود⁉️ آیا آقای احسان علیخانی برای آنکه جذابیت برنامه اش را برای مدیران شبکه سوم و مردم و تماشاگران به اوج برساند، مجاز است که چنین نمایش هولناکی را در عصر جدید پخش کند❓ مدیران شبکه چه هدفی را با چنین نمایشی دنبال می کنند❓ آیا می خواهند با چنین نمایش های هراس انگیزی، مردم را پای تلویزیون میخکوب کنند یا می خواهند مردم را از پای ماهواره به پای تلویزیون بکشند❓آیا می خواهند مخاطبان نوجوان و جوان برنامه را با یکی از مشاغل بسیار ارزشمند‌[!!! ] آشنا کنند❓ آیا می خواهند یکی از انواع شجاعت و تهور را به جوانان و نوجوانان نشان دهند❓ 🔸❓تلویزیون آیا نوع اثرگذاری چنین نمایش های خطرناکی را بر قشر جوان و نوجوان و تاثیرات اجتماعی آن را بررسی کرده است؟ با سابقه و تجربه ای که ما از صدا و سیما سراغ داریم، به یقین می دانیم بسیاری از برنامه های خود را به لحاظ اجتماعی و فرهنگی و فکری، آسیب شناسی و بررسی نمی کنند. چه اینکه اگر بررسی کرده بودند، این نحوه برنامه ها و نمایش ها را مانع می شدند و اکنون ما شاهد پخش آن نبودیم. 🔺گذشته از این، چنین برنامه هایی حتی به آسانی قابل فهم برای عموم هست که آسیب زاست. آیا به راستی مسئولان شبکه های مختلف تلویزیون نمی دانند چنین نمایش های هول انگیز باعث می شود کودکان و نوجوانان تحت تاثیر آن قرارگیرند و آن حرکات را تقلید کنند و آسیب و فاجعه به بار آورند؟ 👌گویا فعلا برای ریاست صدا و سیما و مدیران آن، ماسک زدن و ترساندن مردم از کرونا و پنهان کردن عوارض متعدد واکسن و سوق دادن مردم به سوی واکسن های مکرر و پی در پی و پرعارضه ، مقدم بر تمام رسالت های فرهنگی و اجتماعی صدا و سیماست که بسیار جای تاسف و تاثر دارد. ♦️ البته در اینجا محور انتقاد، بی توجهی به آسیب های جسمی مخاطبان است. اما آسیب های بزرگ تر چنین برنامه هایی، ارائه الگوهای ناهنجار و سلبریتی محور و دور شدن از فرهنگ اصیل ملی و اسلامی ست که در بسیاری از فیلم ها و سریال ها و مسابقات و برنامه های دیگر رسانه ملی بارها دیده شده و هیچ اقدامی برای اصلاح این روند نابودکننده ی فرهنگ و ارزش نشده است و اگر اقدامی هم شده باشد، اندک و ضعیف بوده است. | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
✍️امیر ابیلی 🔸اجرای گروه «جوانمردان ایران زمین» یک نمونه درجه یک از انطباق و بازآفرینی یک پدیده تاریخی-سنتی ایرانی (ورزش باستانی) در مدیوم‌ نمایشی-سرگرمی تلویزیون برای جلب نظر مخاطب عام است. یک نمایش سرگرم‌کننده کاملا ایرانی و یک پرفورمنس بومی کم‌نظیر که می‌تواند یک ورزش ظاهرا کم‌طرفدار و دِمُده شده-در منظر مخاطب جوان و نوجوان- را به سطح اول مهمترین شوی تلویزیونی ایران بیاورد و طرفدارانی میلیونی کسب کند. . 🔸پیش از این نوشتم که تنها راه عبور از بحران «ساسی»‌ها و «تتلو»ها ورود جدی به عرصه سرگرمی‌سازی است و یکی از مهمترین مسیرها، بازآفرینی و انطباق پدیده‌های بومی-سنتی (هنرها، ورزش‌ها، رسوم و ...) در مدیوم‌ و قالب‌های نمایشی- سرگرمی پرمخاطب است. مادامی که نتوان در عرصه «جذابیت» با انبوه محتواهای در دسترس مخاطب در شبکه‌های اجتماعی و تلویزیون‌ها و VODها رقابت کرد هیچ قدمی برای احیای هیچ پدیده‌ی مهمی نمی‌توان برداشت. هر پدیده‌ای وقتی می‌تواند مخاطب انبوه جذب کند که بتواند خود را در قالب «Show»(نمایش) و برای سرگرمی مخاطب ارائه دهد. . 🔸کاری که علی جلیجو (مدیر و مربی گروه جوانمردان) با تشکیل این گروه و اجراهای درخشان در عصرجدید برای احیای ورزش باستانی ایران انجام داد، سالها برنامه‌های تخصصی و تحلیلی انجام نداده بودند و پس از این هم نمی‌توانستند انجام دهند. درست مانند کاری که فصل گذشته پارسا خائف برای تبلیغ و احیای دوباره موسیقی سنتی ایرانی در میان نوجوانان و تینیجرهای ایرانی انجام داد. . 🔸مسئله این است که اجرای گروه علی جلیجو (جوانمردان) با پایبندی به ظرائف ورزش باستانی از ضرب‌ِ نفس‌گیر مرشدها تا توجه به محتوای پهلوانی، با یک اجرای بی‌نقص قابل رقابت با هر گروه و هر قالب اجرای گروهی داخلی و خارجی برای جلب نظر مخاطب عام است و به همین دلیل می‌تواند یک الگو باشد. الگوی اجرای تمیز، تطبیق درست با مدیوم تصویری و نمایشی و رقابت برابر، به جای غر زدن درباره اینکه مثلا مخاطب دهه هشتادی دیگر نسبتی با پدیده‌های سنتی-بومی ایرانی ندارد. به هرحال، بهترین راه تبلیغ، یک اجرای لذت‌بخش است و نه یک تحلیل عمیق. | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
- ناشناس.mp3
5.36M
🎙صوت نشست : جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی 👤سرکارخانم دکتر یاوری 🌱رییس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
- ناشناس.mp3
5.78M
🎙صوت نشست : جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی 👤حجت الاسلام دکتر مهدی سلطانی 🌱عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام) | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance
- ناشناس.mp3
5.92M
🎙صوت نشست : جایگاه پرورش استعدادهای فرهنگی هنری در مسیر تمدن سازی 👤دکتر سید مهدی ناظمی 🌱عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی | | 🔅حکمرانی فرهنگی🔅 🆔@cultural_governance