🔴⚡️گوش به زنگ های آقا
🔺رهبر معظم انقلاب حضرت آیةالله
خامنهای حفظهاللهتعالی هنگام حضورشان در منزل شهید مدافع حرم #مصطفیعارفی از همسر شهید دربارهی پسرشان پرسیدند آقا طه کجا مدرسه میروند؟
🔺همسر شهید پاسخ دادند: طرح مسجد محور؛ آقا فرمودند: این طرح چیست؟
🔺پاسخ دادند: بعد از طرح 2030 ما نگران عملی شدن این طرح در مدارس بودیم. طرحی گذاشتند بعضی از روحانیون در مساجد که بچهها در مسجد درس بخوانند،حضرت آقا خوشحال شدند و با لبخند فرمودند:
🔺به اینها میگویند باهوش و زیرک
بعضیها میروند برای سند 2030 تلاش میکنند و بعضیها نگران اجرایش هستند، اینها گوش به زنگهای من هستند.
#اندلس
🆔@cultural_governance
🔻انتظارات رهبر معظم انقلاب اسلامی از شورای عالی انقلاب فرهنگی و نمونه راه کارهای پیشنهادی
✍منتشر شده توسط کانال حجت الاسلام خسروپناه
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
🆔 @cultural_governance
🔻منشور ستاد فرهنگی اجتماعی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگ
#شورای_عالی_انقلاب_فرهنگی
🆔 @cultural_governance
✅ وضعیتسنجی «دینداری ایرانیان»
👈 نظرسنجی پیش رو، پژوهشی علمی در حوزهٔ «دین و دینداری» است که بهپاس قدردانی از همراهی شما «۲۰جایزه 🎁۲۵۰هزار تومانی» به شرکتکنندگان بخش اول و «۱۰جایزه🎁 ۵۰۰هزار تومانی» به شرکتکنندگان بخش دوم، به قید قرعه تقدیم خواهد شد.
🔰 امیدواریم سعادت همراهی شما را تا پایان این نظرسنجی داشته باشیم.
🔔 توجه: این نظرسنجی هیچ پرسشی از اطلاعات شخصی شما نخواهدداشت.
📌 شرکت در نظرسنجی
https://survey.porsline.ir/s/PiQnRXJ8
#پیمایش
🆔@cultural_governance
🔺#اینفوگرافیک | انقلاب اسلامی ایران
🔸 اینفوگرافیک "نگاهی آماری به محدودیت های زنان در جمهوری اسلامی ایران!!
#زنان
🆔@cultural_governance
🔰انواع مدل اجماع افراد
🔹بیش از ۲۰ مدل اجماع برای افراد و مجموعه ها توسط مقام معظم رهبری بیان شده است.
🔹متاسفانه ویژگی ها و هویت شناسی دقیقی از این مدل های اجماع صورت نگرفته است
🔹اساسا دانش کار تشکیلاتی هنوز در کشورمان به شناخت انواع مدل های کارتیمی، توسط کسی پرداخت نشده است
💠هسته💠جوانه💠قرارگاه💠
💠نهاد💠سازمان💠تیم💠
💠ائتلاف💠کنگره💠دورهمی💠
💠گعده💠تشکل💠حزب💠
شبکه💠جبهه💠نهضت اجتماعی💠
جریان اجتماعی💠شورا💠توده💠
ستاد💠 کانون💠انجمن💠
امت💠لایه میانی💠تمدن💠
✍مجتبی فرهنگ
#حکمرانی_شبکه
🔅کانال حکمرانی فرهنگی 🔅
🆔@Cultural_governance
🔴بحران بی پدری در آمریکا
⁉️کودکانی که در آمریکا بدون پدر تنی خود بزرگ شده اند، چند درصد از جرم ها و آسیبهای اجتماعی را به خود اختصاص داده اند؟!
#آسیب_اجتماعی
🆔@cultural_governance
♦️بررسی موضوع آسیبشناسی مطالعه با عنوان «چگونه کتاب نخوانیم»
🔰استاد علی نجات غلامی
🔸متنها بر دو دسته کلی اند:
🔸متونی که اطلاعاتی را در خصوص علوم مختلف به ما میدهند؛
🔸متونی که ما را در شیوه کسب معرفت و دانش یاری کرده و در اصطلاح تور بافی و یا ماهیگیری را به ما میآموزند.
🔸طبیعتا در نگرش خام انسانها، نگاه ایشان به آموختن و بدست آوردن خود اطلاعات است و اکثر آنان به دنبال نتیجه میباشند.
🔸این حالت، حالتی اولیه بوده و اگر فرد در این حالت باقی بماند، از کسب معارف و تعمق در آنها در مراحل بالا محروم خواهد شد؛ اما اگر متوجه باشیم که هر متنی یک نوع از معرفت را در اختیار ما قرار میدهد، میتوان از معارف بهترین استفاده را کرد؛ پس متن حاضر در بررسی موانع برای کتابخوانی بوده و آسیبهای موجود در این زمینه را مورد بررسی قرار میدهد که هماکنون به بیان این آسیبها میپردازیم:
1⃣ نتیجهگرایی فرد در مقابل متن و نادیده گرفتن مراحل بالاتر (منفعل بودن در مقابل متن): این مورد از آسیبهای کتابخوانی، محوریترین آسیب میباشد؛ چراکه نسبت به ماهیت معرفت مطرح میشود. انسانی که قصد دارد که متفکر شده و از خرد بهرهای ببرد، باید از نتیجهگرایی و تقلید از دانش دیگران بپرهیزد.
2⃣ مطالعه یک مطلب بر اساس باورهای روزمره و انتظارات شخصی: فرد نباید بر اساس انتظارات خویس، متنی را مطالعه کند؛ بلکه باید در متن پیش روی خود تعمّق کند.
3⃣ گلچینی خواندن متن: گلچینی خواندن متن نیز یکی دیگر از آسیبهاست که در پی متنخوانی بر اساس انتظارات بوجود میآید؛ بدین معنا که فرد، هر قسمتی از متن را که پسندید انتخاب کرده و بقیه استدلالها را رها میکند.
4⃣ عدم نوعبندی متون: یکی از اموری که برای در امان ماندن از آسیبهای مطالعه باید انجام گیرد، نوعبندی متون است؛
5⃣ فقط به دنبال کسب اطلاعات، به خصوص برای دریافت دستور العمل نباشیم: یکی از بدترین آسیبها در جامعه برای کتابخوانی و کسب معارف این است که افراد، با نوعی ایدئولويی خاص و معیّن به مطالعه بژردازند و کتابهایی را انتخاب کنند که مقبول آن حوزه بوده و برای خواننده مقدس است.
6⃣ کپسولهسازی مطالب: یکی دیگر از آسیبهای انتقال و یا دریافت اطلاعات، کپسولهسازی مفاهیم است.
#کتابخوانی
🆔 @Cultural_governance
ترویج کتابخوانی بدون کمک سلبریتیها
#کتاب_باز /گفتوگوی «فرهیختگان» با سازندگان برنامه تلویزیونی «شابک» را اینجا بخوانید:
👉fdn.ir/news/12311
#کتابخوانی
🆔@Cultural_governanc
💠فریبِ فرهنگ
(تاملی در باب تلاشهای بیهوده برای ارتقای فرهنگِ مطالعه در ایران!)
✍محمدمهدی اردبیلی
🔸منبع: ماهنامۀ فرهنگ امروز
🔸امروزه شعار «ترویج فرهنگ مطالعه» از زمین و زمان به گوش میرسد. معنای این شعار واقعا چیست؟ روشن است که این ترویج نسبت به محتوای مطالعه بیتفاوت است. هدف فقط افزایش میزان مطالعه و بالا رفتن سرانهای است که فرهنگدوستانِ ایرانی با شرمساری از آن یاد میکنند: «واقعا چرا ما با این سابقۀ فرهنگی و تحصیلات بالا، کتاب نمیخوانیم و راهکارهای برون رفت از این وضعیت چیست؟»
🔸سوال فوق به موضوع اصلی بسیاری از مقالات، مصاحبهها، سخنرانیها و همایشها بدل شده است. یادداشت مختصرِ حاضر در صدد است تا نشان دهد که نه تنها این سوال فینفسه غلطانداز است، بلکه خود شیوۀ طرح آن و رویکرد نهفته در پس آن، نیازمند نقد و تحلیل است.
«ترویج فرهنگ مطالعه»، به سادهترین بیان، به دنبال افزایش میزان مطالعه در جامعه است. از این منظر، کتابها دارای محتوباتی هستند که باید آنها را هرچهبیشتر به مخاطب منتقل ساخت و مخاطب بناست با دریافت این محتویات بافرهنگتر شود؛ مشابه تجربۀ افزایش سطح تحصیلات که چند سالی است کوس رسواییاش به صدا درآمده است. همانگونه که سطح تحصیلات آدمی ربطی به دانشاش ندارد، افزایش مطالعه نیز هیچ ارتباطی به ارتقای فرهنگ عمومی ندارد. میدانیم که فرهنگ دانشگاهیسازیِ ایران، با شعار نانوشتۀ «هر روستا، یک دانشگاه»، با احداث دانشگاههای ریز و درشت، اعم از آزاد، پیامنور، غیرانتفاعی و علمی-کاربردی و همچنین افزایش ظرفیت چشمگیر دانشگاههای سراسری، هیچ نتیجهای جز افزایش مدرک نداشته است (یعنی نه سواد را افزایش داد، نه فرهنگ را بارور کرد و نه حتی صنعت را بهبود بخشید)، بلکه فقط و فقط تیشه به ریشۀ نهاد دانشگاه در ایران زده است؛ به طور مشابه، ترویج فرهنگ کتابخوانی نیز، در صورت تحققاش (که البته بعید به نظر میرسد)، نتیجهای معکوس خواهد داشت.
🔸از نظر این متولیان یا دلسوزانِ فرهنگ مملکت، مطالعه صرفاً به معنای انتقال مشتی اطلاعات از فلان کتاب به بهمان ذهن است و در این معنا، به نظر میرسد که تنها عنصری که مدنظر قرار نمیگیرد، یعنی قربانی اصلی همانا خود «حقیقت» است. گرهگاه اصلی بحث دقیقا همین جاست: برداشت عامیانه از حقیقت، و پیامد این برداشت یعنی ترویج ناحقیقت.
🔸علت اصلی این سوءفهم در قبال حقیقت، تن سپردن به مفهوم عامیانه و غیرنقادانه از حقیقت به مثابۀ یک دادۀ ایجابی است. در این معنا حقیقت، مجموعهای از دادههای ایجابی یا گزارههای صادق است که میتوان با مطالعه و یادگیری آنها به حقیقت دست یافت. همین برداشت از حقیقت نیز امروز در نهادهای آموزشی (از آموزش و پرورش تا آموزش عالی) حاکم است که «تفکر» را به «یادگیری» فرومیکاهد. این رویکرد وجه نفیکننده و نقادانۀ حقیقت را نادیده میگیرد و تفکر را با حافظه خلط میکند. اما سوال بعدی که به ذهن متبادر میشود این است که آیا مگر میشود تفکر را هم آموخت؟
پارادوکس اصلی در همین تلاش برای آموختن نهفته است. برخلاف شعارهای مد روز در راستای آموزش تفکر نقادانه (و مضحکتر از آن، آموزش خلاقیت!)، پاسخ سوال فوق روشن است: »خیر، تفکر را نمیتوان آموخت، تفکر به واسطۀ نسبت مسئلهدارش با حقیقت از تن سپردن به آموزش سر بازمیزند. حقیقت را نمیتوان آموخت و آموزاند، حقیقت اگر آموخته شود، بلافاصله از وجه نفیکنندۀ خود تهی شده و در نتیجه به ناحقیقت بدل میشود».
🔸علاوه بر این، مشکل اصلی یک انسان فقدان دانش نیست. تا زمانی که مسئلهای وجود نداشته باشد، خروارها دانش نیز هیچ راهی به حقیقت نخواهد داشت. لذا این تعبیر که امروز گاهی در گفتار اساتید مطرح میشود، واجد سطحی از حقیقت است: «مشکل جامعۀ ما فقدان پاسخ نیست، بلکه فقدان پرسش است». پاسخهای بسیاری در کتابفروشیها خاک میخورند و کسی اصلا سراغشان نمیرود، چرا؟ چون اصلا مسئلهای در نسبت با حقیقت وجود ندارد. مسئلۀ حقیقت داشتن، فرد را تشنه و مستعد تفکر میسازد و تازه اینجاست که مطالعه میتواند به میانجی خودکاویهای دیگران، به مواجهۀ فرد با مسئلۀ خود سمتوسو دهد. پس اولا، مطالعه فینفسه مشکلی را حل نمیکند و این خود فرد است که نهایتاً باید با مسئلهاش مواجه شده و آن را رفع نماید؛ ثانیا، تا زمانی که مسئلهای وجود نداشته باشد، یا مطالعهای رخ نخواهد داد یا حتی اگر مطالعهای هم صورت پذیرد صوری و بیحاصل خواهد بود. در نتیجه تلاشهای مذبوحانه برای «ترویج فرهنگ مطالعه»، مانند مادرانی که به زور به کودکانشان غذا میدهند، نه تنها بیثمر، بلکه اساساً مخرباند.
#کتابخوانی
🆔@Cultural_governance
ادامه در بخش دوم
👇👇👇👇👇
💠فریبِ فرهنگ / 👆👆
بخش دوم:
🔸تا مسئلهای وجود نداشته باشد، مطالعه کردن و مطالعه نکردن ماهواً تفاوتی با یکدیگر ندارند. لذا سوال بعدیای که احتمالا همان رویکرد عامیانه از ما خواهد پرسید این است که «پس چگونه مسئله را ایجاد کنیم»؟
اولاً مسئله را نمیتوان به صورت فرمایشی از بالا ایجاد کرد یا دستور داد. مسئله را نمیتوان انتقال داد. مسئله واجد جنبهای منفی است که نمیتوان آن را به دادههای ایجابی تقلیل داد. مسئله نتیجۀ مواجهۀ نقادانۀ فرد با وضعیت خویش است. البته میتوان بستری را فراهم آورد که بر مبنای آزادی بیان و تضارب آراء، امکانی برای گفتوگو حول مسائل مختلف فراهم آورد، اما آیا شما متولیان «ترویج فرهنگ کتابخوانی»، واقعا به دنبال همین هدف هستید؟ مسئلهدار (پروبلماتیزه) کردن جامعه؟ مطمئنید؟ این شما را نمیترساند؟ کمی حواستان را جمع کنید، آیا شما واقعا خواهان رواج تفکر انتقادی در جامعه هستید؟ آیا تبعاتش را میپذیرید؟
🔸شنیدهایم که جامعۀ امروز دچار بیمسئلگی، یا اگر ترجیح میدهید، گرفتار مسائل کاذب است. مسائل زودگذر و فریبندهای بر اذهان انسانها سایه افکندهاند که اگر معیار را «حقیقت» بدانیم، همگی گمراهکنندهاند. آدمیان میکوشند تا با خودشان، با مسائلشان، و به طور کلی، با حقیقت، مواجه نشوند و در نتیجه مسائل کاذبی را جعل میکنند تا چندصباحی با آنها خوش باشند. این جعل مسائل کاذب، خود وجه دیگری از کارکرد فرهنگ عمومی است و در این معنا فرهنگ و تمدن، برای صیانت از خود، نیازمند فریب انسانها هستند. لذا افزایش میزان مطالعه، ارتقای دانش و حتی بالا بردن فرهنگ، همه از یک قماشند. خود مسئلۀ «ترویج فرهنگ مطالعه» یکی از همین مسائل گمراهکننده است.
🔸پرسشهای فوق ما را به سوی پرسشهای عمیقتر و کلیدیتر سوق میدهند که در یادداشت حاضر مجالی برای پرداختن به آنها نیست: «کدام فرهنگ؟» و «کدام حقیقت؟». اما میتوان ادعا کرد که آرمانِ ارتقای فرهنگ اگر در معنای راستینِ «ارتقا» به کار رود چیزی نیست جز نفی دیالکتیکیِ فرهنگ موجود. و همین جاست که متولیان فرهنگ (از مسئولان وزارت ارشاد و نهادهای ریز و درشت فرهنگی گرفته تا حتی نویسندگان و ناشران و منتقدان و به طور کلی «اهالیِ اهلیشدۀ اهلیسازِ فرهنگ») همگی موضعی محافظهکارانه بر ضد حقیقت نفیکننده و نقادانه اتخاذ میکنند، و دانسته یا نادانسته، از عباراتی همچون «ارتقای فرهنگ عمومی» یا امید به «بافرهنگ شدنِ» مردم در نخنماترین و ارتجاعیترین معنا سخن میگویند. حقیقت اما از بطن مواجهۀ نقادانه با این همه برخواهد خواست و در نتیجه، یکسره نبرد است، نبرد با خود و دیگران. حقیقت را نمیتوان آموخت، نمیتوان منتقل کرد، نمیتوان دستور داد، نمیتوان محاسبه کرد، نمیتوان تجویز کرد، نمیتوان در دادههای ایجابی نمایش داد، بلکه حقیقت را فقط میتوان زیست و بر سر آن جنگید: نبردی روشمند تا پای جان بر ضد فرهنگ مستقر با تکیه بر نقد درونیِ خود وضعیت.
#کتابخوانی
📚حکمرانی کتاب
🆔 @Cultural_governance
سلام اسلام میگه حیوان رو به قبله سر ببرید طوری سر ببرید که مرگ همدیگر را نبینن چون استرس به حیوان وارد میشه روی گوشت حیوان تاثیر بد میذاره
سوال مهم الان در تصویر شما موقع ذبح کله مرغ رو به قبله میبینید که اون خون کثیف بیاد بیرون؟ کله مرغ بعد بریدن رو به پایین هست؟بعد بریدن سر مرغ کله همچنان پایین هست و قبله که رو به پایین زمین نیست
در ضمن مرغها شاهد مرگ هم هستن آیا گوشت این مرغ استرسی سالم مونده؟
یکی میگفت مرغها از آب وبرق ضعیف قبلش رد شدن مرگ نمیفهمن واین جرم بدتر از گناهست چون شوک برقی به این گوشت وارد شده
🌹إِنَّ اللّهَ لاَ یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُواْ مَا بِأَنْفُسِهِمْ {۱۱ رعد} 🌹
#تلنگر_فرهنگی
🆔 @cultural_governance
⭕️ حجاب بیحجاب!
💢 حجاب بازیچه دست حجاب استایلها/چرا باید جلوی فرهنگسازی حجاباستایلها گرفته شود؟!
📌 رقابت در هر حرفهای عضو جدایی ناپذیر آن حرفهاست. دنیای مد و لباس هم از این قاعده مستثنی نیست. برخی مزون ها و طراحان لباسهای اسلامی برای جذب هرچه بیشتر مشتری لباس ها و چادرهایی تولید میکنند که حجاب را از معنا و مفهوم اصلیآن که پوشیدگی و سادگی است دور کرده است. در این بین حجاباستایلها هم دست به خلاقیت زدهاند و هر روز اکسسوری های مخصوص حجاب را به نمایش میگذارند و با پوشیدن برخی لباس ها و تبلیغ آن، پوشش اسلامی را به سمت وسوی دیگری سوق دادند. آنها مدعی هستند که برخی افراد به دلیل همین پوشش شان جذب حجاب شدند و دلشان میخواهد مثل آنها محجبه شوند. حالا بماند که این نوع پوشش اصلا با حدود شرعی حجاب سازگار است که بخواهد ترویج پیدا کند!
👇👇👇👇
http://hvasl.ir/news/542999
#حجاب | #زنان
🆔@Cultural_governance
رصد چالش های سیاستگذاری حجاب-در ایران.pdf
2.26M
رصد چالشهای سیاستگذاری حجاب در ایران
🌐طیف نظرات راجع به حجاب؛
الف. رویکرد سنتی
ب. رویکرد نواندیشانه به امر حجاب
ج. رویکرد تبیینی (کلامی – اجتماعی)
د. رویکردهای فمینیستی
🔶ملاحظات کلی اقدامات ناظر بر حجاب.
#رصد
#حجاب
#مرکز_بررسی_مسائل_فرهنگی
#معاونت_راهبردی_سازمان_تبلیغات_اسلامی
لینک کانال آپارات
https://www.aparat.com/Hatefmag
پیام رسان بله:
https://ble.ir/1400_3_9
پیام رسان ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3402825865C09cd8d155c
ظرفیت مغفول زنان در عرصه حکمرانی(1).pdf
136.1K
ظرفیت مغفول زنان در عرصهٔ حکمرانی
یادداشت اول
🔶نبود سازوکار مناسب برای شناسایی مسائل حوزه زنان.
🔶عدم وجود بستر و سازوکار متناسب با گفتمان موجود.
#یادداشت_اول
#حجاب
#مرکز_بررسی_مسائل_فرهنگی
#معاونت_راهبردی_سازمان_تبلیغات_اسلامی
لینک کانال آپارات
https://www.aparat.com/Hatefmag
پیام رسان بله:
https://ble.ir/1400_3_9
پیام رسان ایتا:
https://eitaa.com/joinchat/3402825865C09cd8d155c
🔴کتابهای ایرانی در غربت
🖊مخاطبان کتابهای ایرانی در خارج عنوان میکنند اوضاع توزیع کتاب مناسب نیست؛
🔸برخی از مردم چین از این موضوع ناراحتاند که چرا کتابهای ایرانی خیلی به چین نمیآید، درحالی که میتواند بازار هدف پیدا کند. یکی از آنها در مورد کتابهای فارسی که در چین وجود دارد، میگوید: «کتابها ترجمه میشوند اما صرف اینکه کتاب ترجمه شود، مهم نیست، باید نحوه توزیع را هم درنظر گرفت
🔸روسیه هم از آن مدل کشورهایی است که ایران میتواند برای ترجمه کتابهایش سرمایهگذاری مناسبی انجام دهد، مخاطب روس کتابهای ایرانی بهخصوص کتابهایی که در حوزه دفاع مقدس نوشتهشده، برایشان جذابیت دارد
🔸آلمانیها به ادبیات ایران علاقهمند هستند و این موضوع سالها است که گفته میشود، اما باید گفت آلمانیها بهسختی میتوانند این کتابهای ایرانی را در آلمان پیدا کنند
📎farhangesadid.com/0001WL
جهت مطالعه درباره حکمرانی بر کتاب هشتگ #کتابخوانی را دنبال کنید
🆔@cultural_governance
وضعیت زنان در جمهوری اسلامی(یادداشت دوم).pdf
1.27M
وضعیت زن در جمهوری اسلامی
یادداشت دوم
🔶نقاط ضعف جبهه انقلاب در حوزهٔ زنان.
🔶 لزوم توجه سیاستگذاران به مسائل و اقتضائات زنان.
#یادداشت_دوم
#حجاب
#مرکز_بررسی_مسائل_فرهنگی
#معاونت_راهبردی_سازمان_تبلیغات_اسلامی
📲https://www.aparat.com/Hatefmag
📲https://ble.ir/1400_3_9
📲https://eitaa.com/joinchat/3402825865C09cd8d155c
آپارات | بله | ایتا
jamali.pdf
10.46M
🌐معاونت راهبردی سازمان تبلیغات اسلامی در راستای شرح و بسط فرمایشات رهبری در دیدار با مدیران سازمان تبلیغات از حاضرین در جلسه و موثرین فکری و فرهنگی درخواست کرد تا در قالب یادداشت هایی نکات راهبردی خود را درباره این دیدار به رشته تحریر در بیاورند.
یادداشت اول
_اهمیت لسان قوم و توجه به ذائقه مخاطب در تبلیغ رسالت خدا.
_نگاه ناقد کنشگران فرهنگی به عرصه های عملیاتی مجموعه های فرهنگی.
#یادداشت_اول
#آقای_جمالی
#مرکز_بررسی_مسائل_فرهنگی
#معاونت_راهبردی_سازمان_تبلیغات_اسلامی
لینک کانال آپارات
https://www.aparat.com/Hatefmag
پیام رسان بله
https://ble.ir/1400_3_9
پیام رسان ایتا
https://eitaa.com/joinchat/3402825865C09cd8d155c
فراخوان پذیرش مقاله
فصلنامه حکمرانی متعالی با هدف تجربهنگاری الگوهای مطلوب حکمرانی و نظامسازی، مستندسازی، گفتمانسازی و نهادینهسازی مفاهیم اصیل حکمرانی اسلامی در جمع نخبگانی دانشگاهی و مدیران اجرایی کشور در شرف اخذ درجه علمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، در همین راستا از متخصصان علاقهمند دعوت میشود مقالات خود را مطابق با شیوه نامه مقالات علمی و از طریق سامانه فصلنامه به نشانی https://hm.sndu.ac.ir ارسال نمایند.
🔶 _محورهای موضوعی_
📌 تبیین و تحلیل نظام حکمرانی ملی
📌 تبیین و تحلیل نظام حکمرانی جهانی
📌 تبیین و تحلیل نظام حکمرانی منطقهای
📌 تبیین و تحلیل نظام حکمرانی شهری و استانی
📌 ساختار و فرآیندهای حکمرانی
📌 حکمرانی همیارانه، حکمرانی باز، حکمرانی مشارکتی
📌 الگوهای حکمرانی (حکمرانی خوب، حکمرانی متعالی، حکمرانی سالم، حکمرانی ولایی)
📌 تبیین و تدوین حکمرانیهای مضاف (حکمرانی فرهنگی، حکمرانی اجتماعی، حکمرانی ساختار، تنظیمگری، حکمرانی شهروندی، حکمرانی اقتصادی، حکمرانی محیط زیست، حکمرانی آب، حکمرانی محلی، حکمرانی مناطق آزاد تجاری صنعتی).
🆔@cultural_governance
🔺کدام فیلمهای جشنواره فجر ۱۴۰۱ از نظر کاربران شبکههای اجتماعی بحث برانگیز بودهاند؟
🔹بررسی میزان انتشار محتوا درباره فیلمهای جشنواره فجر ۱۴۰۱ در شبکههای اجتماعی توسط سامانه تحلیل داده لایفوب، نشان میدهد، فیلم «سرهنگ ثریا» بیش از ۲۴۵۰ محتوا، فیلم «چرا گریه نمیکنی؟» حدود ۲۴۰۰ محتوا، فیلم «جنگل پرتقال» نزدیک به ۱۲۰۰ محتوا و فیلم «آه سرد» با حدود ۹۰۰ محتوا، به عنوان بحث بر انگیزترین فیلمهای جشنواره فیلم فجر ۱۴۰۱ معرفی شدهاند.
#جشنواره_فجر
🆔@cultural_governance
🔴⚡️تا نظام به حکمرانی اسلامی درنیاید، فقه فضای مجازی ما درست نمیشود!
🔺استاد عبدالکریم فرحانی:
ما در بحثهای فقه مضاف این موضوع را تعقیب می کنیم و اعتقادمان این است نسخه نجاتبخش همان نسخهای است که حضرت آقا در فیضیه در سفر اخیرشان به قم فرمودند، ما باید برگردیم و فقه اکبر علوم انسانی و علوم اجتماعیمان را تحلیل کنیم.
🔺اگر در جامعه ما بتوانیم این مطلب را در ارتباط با حکمرانی درست کنیم، یعنی بتوانیم ترکیب حقیقی را در جامعه از طریق «نظام اسماء» در بیان امام راحل، یا از طریق «ترکیب حقیقی» که علامه طباطبائی ارائه میکنند را مورد استفاده قرار دهیم، آن موقع شما میتوانید برای این جامعه نظام حکمرانی درست کنید.
🔺موضوع بحث ضرورت انقلاب اسلامی در فضای مجازی و بر اساس مبنای امامین انقلاب اسلامی است. اگر ما نظامی خود را به حکمرانی اسلامی تبدیل کنیم بسیاری از اهداف و رسالتها و منوّیات امامین انقلاب اسلامی پیاده سازی شده است.
📚 متن کامل: http://ihkn.ir/?p=31711
#حکمرانی_فرهنگی
#حکمرانی_مجازی
🆔@cultural_governance
🔴 فراخوان جذب هدفمند دانشجوی کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی در دانشگاه امام حسین علیهالسلام
✅کارشناسی ارشد:
▫️مشاوره خانواده
▫️عملیات روانی
▫️مدیریت بحران
▫️مدیریت آموزشی
▫️برنامهریزی آموزشی
▫️تاریخ انقلاب اسلامی
▫️مطالعات فرهنگی و رسانه
▫️مدیریت راهبردی فرهنگ
▫️جامعهشناسی دفاع مقدس
✅دکتر تخصصی
▫️حقوق عمومی
▫️مدیریت بحران
▫️مدیریت آموزشی
▫️سیاستگذاری فرهنگی
✅ علاقهمندان به تحصیل در رشتههای ذکرشده، رزومه خود را از طریق نشانی زیر حداکثر تا تاریخ ۳۰بهمنماه۱۴۰۱ ارسال نمایند.
🌐https://formaloo.com/Ihu
ارتباط با مدیر روابط عمومی⬇️
@Admin_farhangi_E
تارنمای دانشکده⬇️
csp.ihu.ac.ir
تارنمای دانشگاه⬇️
ihu.ac.ir
🆔@cultural_governance
نگاهی به فیلم های فجر41.pdf
14.7M
🔴نگاهی به چهلویکمین جشنواره فیلم فجر
#جشنواره_فجر
🆔@cultural_governance
efaf-hejab-tafsili-1401-05.pdf
4.03M
⏫ ۱۱ عرصه طرح عفاف و حجاب، توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر...
جهت دسترسی به مطالب منتشر شده در این حوزه هشتگ #حجاب را کلیک نمایید
🆔@cultural_governance