26.pdf
2.36M
🗂بخوانید| گزارشی از تاثیر بلاگرهای زن ایرانی بر فرهنگ و سبک زندگی
🛎برای بررسی مسأله تأثیر خانمهای بلاگر بر فرهنگ و سبک زندگی، صفحات صد نفر از برترین
بلاگرهای اینستاگرام شناسایی و محتوای تولیدی ایشان رصد و مورد تحلیل و ارزیابی قرار گرفته
است.
🔺 بلاگر هایی که بیشترین تأثیر را در حوزه بلاگری دارند، فعالیتشان محور طنز، زیبایی و #سبک_زندگی را شامل میشود.
🔺بلاگرها به دلیل نفوذ زیاد در لایههای مختلف اجتماعی جامعه، قدرت ایجاد تغییر در سبک زندگی، نوع تغذیه، نوع پوشاک، شیوه گفتار و تعامل اجتماعی و ... را دارند.
#زنان
🆔@cultural_governance
animationsfinal.pdf
2.03M
🗂بخوانید|عناصر همجنس گرایی در انیمیشن
🔸این بولتن با هدف آگاهی بخش به خانوادهها و دقت بیشتر در گزینش برنامههایی که در اختیار کودکانشان قرار میدهند، تهیه شده است.
#انیمیشن | #سینما
🆔@cultural_governance
حکمرانی فرهنگی
🗂بخوانید|عناصر همجنس گرایی در انیمیشن 🔸این بولتن با هدف آگاهی بخش به خانوادهها و دقت بیشتر در گزین
🔸قدیمترها، بچه ها پای درس گلستان و حافظ خوانی پدرها و قرآن خوانی مادرهاشان معرفت و دانستن را یاد میگرفتند و با تربیتی برآمده از حکمتهای اصیل اسلامی و ایرانی رشد مییافتند و شخصیتشان شکل میگرفت.
🔺اما امروز که والدین حوصله و وقت گلستانخوانی برای فرزندانشان را ندارند. رسانههای تصویری از همه نوعش جای آنها را پر کرده و تمام ساعاتشان را تسخیر کرده است. حالا در عالم انیمیشنها، بتمن، باباسفنجی، سوپرمن و هزاران شخصیت کارتنی دیگر الگوی تربیتی بچههای سرزمین ما شده است؛ الگوهایی که هیچ سنخیتی با فرهنگ و باورهای ما ندارد.
🔺کارتنهایی که به شدت در بین کودکان محبوب هستند و میزان و تأثیر این محبوبیت را میتوان از تصاویر این شخصیتهای کارتنی بر روی دیوار اتاقها و دفترچهها و دیگر ابزار و وسایل کودکانه مشاهده کرد. البته از تأثیر سوء این انیمیشنها بر فرهنگ و رفتار کودکان زیاد گفته شده و این موضوع به زبانهای مختلفی بیان شده و همیشه این نگرانیها وجود داشته؛ اما نگرانی جایی عمیق میشود که به تازگی شاهدیم که این شخصیتهای کارتنی دست به اعمال و رفتارهای ساختار شکنانهای میزنند.
🔺یکی از بدترین این رفتارها اظهار تمایلات همجنسگرایانه از سوی این شخصیتهاست و همانطور که حضور کاراکترهایی با خصوصیات همجنسگرایان در فیلمها و سریالهای بزرگسالان پررنگ شده، حالا در کارتونهای مشهور هم ردپایی از آنها دیده میشود که متاسفانه در صورت ادامه این روند مسموم که محصول ذهن بیمار سازندگان این کارتنها و سیاستگذاران پشت این برنامههاست، با توجه به محبوبیت زیاد این شخصیتهای کارتنی نزد کودکان میتواند آسیبهای فکری و رفتاری جبران ناپذیری را به کودکان تحمیل کند.
#انیمیشن | #سینما
🆔@cultural_governance
معرفی سامانه های اپ ساز آنلاین
با استفاده از این سامانه های ایرانی میتوانید بدون کدنویسی و با کمترین زمان آموزشی اپلیکیشن حرفه ای بسازید
🔸اپ ساز
🌐https://appsaz.ir
🔸اپتو
🌐https://appeto.ir
🔸اپ ادیتور
🌐https://appeditor.ir
🔸پازلی
🌐https://puzzley.ir
🔸خوشه
🌐http://khooshehapps.ir
🔸ایران کد
🌐https://iracode.com
🔸مستر تو اپ
🌐https://mr2app.com
🔸اپ راکت
🌐https://approcket.ir
🔸نوین اپ ساز
🌐https://www.novinappsaz.ir
🔸اپچار
🌐https://appchar.com
💠قوی ترین اپ ساز ایرانی: اپان
🌐https://dnacomm.ir
🔹مقایسه بهترین اپلیکیشن ساز ایرانی👇👇👇
🌐https://b2n.ir/m17597
#ابزار_حکمرانی
🆔@cultural_governance
🗂اینفوگرافیک
📖سهم قرآن از بودجه ایران!
🔹در لایحه بودجه سال ۹۹ اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال در ردیفی با عنوان «صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی» (۱۱۳۶۰۵) ذکر شده است که کاهش ۸۰ درصدی را شاهد هستیم.
#بودجه_فرهنگی
🆔@cultural_governance
🔰 دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
بودجه قرآنی باید در مسیر خودش و برای قرآن هزینه شود.
اگر درحال حاضر ۵۰ هزار حافظ قرآن داریم، باید بتوانیم با این برنامه تحولی جدید با شتابی به سمت افزایش دو میلیون حافظ قرآن برویم.
برای خواندن مشروح این خبر به سایت زیر مراجعه کنید.
🌐yun.ir/xs0vyf
#بودجه_فرهنگی
🆔@cultural_governance
جستار-تهاجم فرهنگی شرقی.pdf
415.3K
🔺بررسی و تحلیلهای موضوعی
✅نگاهی به ابعاد تاثیر گذای محصولات فرهنگی کره جنوبی بر جامعه ایرانی
✅ تهاجم فرهنگی شرق
#اندلس|#موج_کره|#جزوه
🆔@cultural_governance
🌀 لزوم ورود روحانیت به کارهای اجرایی
💠 امام خمینی قدس سره
🔸 نكتهی آخری كه توجه به آن لازم است، اینكه روحانیون و علما و طلاب باید كارهای قضایی و #اجرایی را برای خود یک امر مقدس و یک ارزش الهی بدانند؛
🔹 و برای خود شخصیت و امتیازی قائل بشوند كه در حوزه ننشستهاند؛ بلكه برای اجرای حكم خدا راحتی حوزه را رها كرده و مشغول به كارهای حكومت اسلامی شدهاند.
🔹 اگر طلبهای منصب امامت جمعه و ارشاد مردم یا قضاوت در امور مسلمین را خالی ببیند و قدرت اداره هم در او باشد و فقط به بهانهی درس و بحث، مسؤولیت نپذیرد و یا دلش را فقط به هوای اجتهاد و درس خوش كند، در پیشگاه خداوند بزرگ یقیناً مؤاخذه میشود و هرگز عذر او موجه نیست.
♨️ ما اگر امروز به نظام خدمت نكنیم و استقبال بیسابقهی مردم از روحانیت را نادیده بگیریم، هرگز فرصت و شرایط بهتر از این را نخواهیم داشت.
📗 منشور روحانیت (آخرین پیام امام راحل خطاب به آحاد روحانیت و حوزویان)
#منشور_روحانیت
🆔@cultural_governance
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#معجزه_مردم
آنچه برای #بنای_زندگی و #سازندگی_آینده مورد انتظار است، #بدون_مشارکت_مردم تحقق پذیر نیست. بنابراین علاوه بر مدیریتی که مسوولین باید انجام بدهند، حضور مردم در لازم و ضروری است در هر دو عرصه هم عرصه اقتصاد هم #عرصه_فرهنگ.
#حکمرانی_مردمی
🆔@cultural_governance
#انقلاب_فرهنگی
✅بحث در این است که یک انقلاب فرهنگی با همان معنایی که انقلاب دارد و با همان معنایی که فرهنگ دارد. یک انقلاب فرهنگی کی میتواند به وجود بیایدو به کجا میتواند متکی باشد؟
یقینا #انقلاب_فرهنگی باید به منابع فکری و آن منابعی که #مکتب را برای ما تشریح میکنند متکی باشد.
🔸ما نمیتوانیم امروز یک انقلاب فرهنگی به وجود بیاوریم. در حالی که منابع اسلامی اصیل و متون دست اول اسلامی را نخواهیم بار دیگر مطرح کنیم یا بهتر از آنچه تاکنون مطرح بوده است مطرح کنیم، #امکان_ندارد.
آنکه میخواهد انقلاب فرهنگی کند اما با قرآن کاری ندارد یا با حدیث کاری ندارد یا با کتب مدونهی حدیث، مثل اصول کافی و غیره که یکی هم نهجالبلاغه هست کاری ندارد، او در حقیقت انقلاب فرهنگی نیست او ممکن است یک #بدعت_فرهنگی باشد. او ممکن است یک ایجاد رویهی جدیدی باشد که متکی به اصول و مکتب نیست.
🔹و یقینا اگر یک #تحول در حد یک دگرگونی متکی به اصول نرسد و نباشد آن را نمیتوان یک #انقلاب نامید و آثار و نتایج یک انقلاب را هم از او نمیشود انتظار داشت.
♦️ما میخواهیم انقلاب فرهنگی کنیم، پس باید برگردیم به متون اسلام و از جملهی متون اسلام و جزء راقیترین و والاترین و زیباترین و پرمغزترین و همهجانبهترین و خلاصه شگفتآفرینترین، نهجالبلاغه است. این جملهای که بعضی گفتهاند که دون کلام خدا و بالاتر از همهی کلامهای انسانها واقعا در مورد نهجالبلاغه مبالغه نیست یک واقعیت است. افسوس که مردم ما آشنا نیستند.
13/02/1359مقام معظم رهبری
#حکمرانی_فرهنگی
🆔@cultural_governance
فرق شهر امامزاده با شهر مک دونالد؟!
(خلاصه ی مقاله ای با عنوان بررسی جامعه شناختی کارکرد فرهنگی-اجتماعی یک امامزاده در یک شهر )
📝 نوشته ی استاد محسن قنبریان
#بخش_اول
🔷 ابتدا به این دونظر توجه کنید:
1-روشنفکری غربگرا درایران می گوید: "نمیشود به دنبال مدرنیته باشیم در عین حال فقط دریک روز سه ملیون نفراز مردم به امام زاده ها وجمکران بروند."
2.برخی جامعه شناسان غربی "از مک دونالدی شدن جهان" وعواقب خوردن یک ساندویچ مک دونالد با ماجرای غربی شدن جهان گفته اند.
🔺به راستی چه ربطی بین رفتن به امام زاده هاومانعیت برای پروژه مدرن کردن وغربی شدن ایران وجود دارد؟!
🔺یا از آن سو چه ربطی بین شکل گیری رستورانهای مک دونالد (برای مثال ) باجهانی شدن یاغربی شدن یک کشور وجود دارد؟!
🔺آیاتاکنون حرم مقدس یک امامزاده در یک شهر را بایک مجتمع سیاحتی-رستورانی مدرن دریک شهر مقایسه کرده اید؟!
🔺فکر می کنید هرکدام چه سلسله ای از مناسبات واتفاقات فرهنگی را درپی می آورند؟! این مقایسه خواندنی را با ما مرور کنید:
🔷تابلوی اول: شهری سنتی بایک امامزاده :
🔺شهری سنتی را تصور کنید مرکب از چند نژاد وطایفه،چند زبان وگویش،چند فرم لباس وچندین خوراک متنوع (خاص هر قوم) باآداب و رسوم متفاوت درغم و شادی... اما همه مسلمان وشیعه .
🔺همه در محرم علیرغم تعدد دسته و رقابت بر نهار و... در آن امامزاده می آیند وعزا می گیرند، شب قدر کنار او قرآن به سر می گیرند وجشن غدیر و شعبان و حتی نوروز خود را آنجا می آورند. اینگونه علیرغم تنوع های فرهنگی، زبانی، نژادی،... وجوه وحدت حول یک عامل عقیدتی وارزشی شکل میگیرد وتقویت می شود.
🔷 تابلوی دوم: شهری سنتی و پیدا شدن یک مجتمع سیاحتی-رستورانی مدرن
🔺شهری دیگر را با همان ترکیب جمعیتی وقومی تصور کنید. این بار به جای امامزاده یک مجتمع بزرگ ومجلل مدرن (مثلا یک رستوران بزرگ مک دونالد) در آن برپا می شود وبه زودی چند شعبه زنجیره ای هم دایر میکند، درپیامهای بازرگانی، پیامک ها وبیلبوردها تبلیغاتش راشروع می کند، کارت ویژه با تخفیف در مدارس، ورزشگاه ها وغیره پخش می کند شاید ابتدا در تبلیغات خود از پوشش قومیت ها استفاده کند اما عکس سرکشیدن کوکاکولا با لباس محلی وچهره سوخته وگاز زدن یک همبرگر مخصوص وبزرگ با صورتهای آفتاب خورده کجا و تبلیغات رنگین باآدمهای سفید پوست و بور وبعضا ستاره های سینما وکارتن ها کجا؟!پس به زودی همان تبلیغات اصلی رخ مینمایاند.
🔺درضمن مک دونالد ناخواسته تی شرتها، ساعتها، شلوار های جین و...تبلیغ میشود. متقابل اتبلیغات این رستوران بزرگ ومنحصر بفرد هم روی تی شرتها، کیف دانش آموزان ودفترهاو...نقش می بندد. شعبه کافی شاپ(مک کافی) وپیک موتوری وحتی ایستگاه توزیع سریع محصولات برای رانندگان بدون پایین آمدن راه اندازی میشود. طولی نمیکشد که بیشتر مردم شهرمستقیم یا غیر مستقیم با آن ارتباط میگیرند شاید به همان نسبت جمعیت امام زاده در شهر قبلی!
🔺با این فرق که اینجا عامل مشترک همه نه عاملی عقیدتی و ارزشی و برآمده از عقل وفطرت بلکه عاملی مدرن وبرآمده از طبیعت و میل انسان به غذاهای چرب و لذیذ است.
#مدیریت_فرهنگی
🆔@cultural_governance
فرق شهر امامزاده با شهر مک دونالد؟!
(خلاصه ی مقاله ای با عنوان بررسی جامعه شناختی کارکرد فرهنگی-اجتماعی یک امامزاده در یک شهر)
📝 نوشته ی استاد محسن قنبریان
#بخش_دوم
🔷 درشهر اول
🔺که امامزاده نماد یک عقیده و گرایش دینی و خلاصه نظام اخلاقی ورفتارهای خاص است "قدر مشترک" همه تنوع هاست. به طور طبیعی پررنگ تر ازهمه تفاوتها میشود. مثلا 1/3 مردم آن شهر لری حرف می زنند اما تقریبا 5/5 مردم آنجا اعتقاد به امامزاده دارند کم وبیش به زیارت میروند
🔺یامثلا 1/3 مردم شهر لباس خاص بختیاری می پوشند یادر عروسی ختیر(توشمال) می زنند و 1/3 دیگر از نی حنبان استفاده می کنند اما همه بر باور مشترک نسبت به امامزاده اند.واصلا سالی چند نوبت راآنجا می آیند ویا عروسشان را از آنجا رد می کنند.این یعنی "اصل شدن" آن اعتقاد تجلی یافته در حضور امام زاده نسبت به سایر سلایق و تفاوتها(دقت کنید)
🔺لازمه اصلی این اصل شدن وقدر مشترک شدن امامزاده این میشود که بینشی قدسی-که اساس شده-بر سایر تفاوتها چتر می اندازد وبه جرح وتعدیل یا تعالی آنها اقدام می کند.
🔺هم مرده ها را قبل از دفن آنجا می برندو هم اجرای عقدها احتمالا آنجا صورت می گیرد وعروس وداماد با نمازی در امامزاده به خانه بخت میروند. پس به طور طبیعی از مبلغان آن حرم توصیه هایی هم میشنوند که قناعت پیشه کنند وباهم بسازند وشب عروسی رابه گناه نیالایند . در یک بازه زمانی فرهنگ عمومی مردم آن شهر رو به بهبود میرود.
🔷 اما درشهر دوم
🔺مجتمع رستورانی بزرگ که درکنار فست فود خود،مک کافی وبوتیک و...هم دایر کرده است در اولین اتفاق سفره اهالی را پر کرده است دریک بازه زمانی کوتاه غذاهای سنتی وبومی هر طایفه رخت برمی بندد کودکان که زود تر جذب این مجتمع ها می شوند زودتر نوجوان وجوان شده ودر سبد غذایی آنهادیگر "حره" ، "برزنگک" ، "شل شلو" ، "او تماته" و... نخواهد بود جای آن را انواع فست فودها و پیتزاهاو...را گرفته است.
🔺غذاخوری های سنتی کم رونق شده یا مستقیما باید شعبه ای از آن رستوران مدرن شوند ویا به سبک او(فست فود با مارکی دیگر)شوند. جشن تولدها،عروسی ها ونامزدی هاو...در آنجا گرفته میشود. شب عید نوروز، 13بدر، چهارشنبه سوری، والانتاین و...با تخفیف ویژه مهمان می پذیرد.
🔺به طور طبیعی ارزشهای دیگری رقیب ارزشهای دینی میشود وبه شکل نامحسوس ولاک پشتی "جابه جایی تجمعات" صورت می گیرد. عروسی گرفتن در این محیط با کلاس نه با موعظه همراه است نه با ختیر یا نی حنبان بلکه با موسیقی های مدرن (حلقه دیگر مدرنیته) در سالن صرف غذا خواهد بود. طبیعی است وضع حضور زن ومرد در این محیط مثل امامزاده نیست واختلاط طبیعی جلوه خواهد کرد.تبلیغات برای میز های مخصوص نامزدی (همان دوست پسر،دوست دختر) وتبلیغ شبهای خاص آن به مرور خورده فرهنگهای جدیدی وارد شهر می کند.
🔺به این ترتیب تفاوتها نه تنهاطبق این نهاد اجتماعی جدیداصلاح می شود بلکه حتی برخی از اساس حذف می شودوجای آن حلقات زنجیره ای زندگی مدرن را می گیرد به زودی سیمای جشن وعروسی وعزای مردم تغییرمی کندگویشهای محلی بی رونق و تفریحات سنتی عوض می شودو...
#مدیریت_فرهنگی
🆔@cultural_governance