eitaa logo
گفتگوی اسلام و مسیحیت
587 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
434 ویدیو
87 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
گفتگوی اسلام و مسیحیت
﷽؛ این جشن به مناسبت معجزه درخشش سیما و لباس حضرت #عیسی شکل گرفته. تاریخچه معجزه درخشش صورت حضرت عی
﷽؛ :✝️ارامنه همراه با جشن درخشش سیمای مسیح هم زمان جشن "وارداوار" یا" آب پاشان" را برگزار می کنند در اینکه واداوار به چه معناست بین زبان شناسان ارمنی اختلاف است "وارتاپت ملیک پاشیان" در کتاب پرستش ایزد بانو آناهید چنین آورده که "وارت" در زبان سانسکریت به معنای آب و "وار" به معنای پاشیدن است. این جشن بازمانده از دوران باستان و از رسوم ایرانیان است که خدای آناهیتا یا آناهید را به عنوان خدای آب ها، باروری و ثمردهی پرستش می کردند. هم اکنون از های مختلف جشن وارداوار فقط رسم آب پاشیدن مردم به یکدیگر و کبوتر پرانی به جا مانده است. برخی نیز همانند" استپان مالخاسیان" عقیده دارند این کلمه به جشن درخشندگی سیمای مسیح ارتباط دارد زیرا در این جشن مسیحیان گلاب به روی یکدیگر می پاشیدند که به مرور آب زلال جای گلاب را گرفته است. برخی نیز "وارد" را از "وارت" به معنای گل سرخ گرفته اند که سمبل یکی از الاهه های ارمنی به نام "آستغیک" است. او را همتای" آفرودیت" بانوی زیبای عشق در یونان می دانند. حقیقت مسیحیت ☪✝ @Debate
﷽؛ پیشگویی های آشفته خودخوانده یکی از ترفندهای مبلّغان تبشیری برای عوام فریبی و اغفال ساده لوحان، ادّعای خبر از آینده است. مبلغان تبشیری نام پیشگویی های خود را نبوت کردن گذاشته اند و جالب آنکه قریب به اتفاق نبوت کردن های شان نیز وارونه و برخلاف آنچه که می گفتند، اتّفاق می افتد. در این بین رضا صفا، کشیش خودخوانده تبشیری با پیشگوی های سراسر آشفته و غلط خود در صدد تلکه کردن بینندگان اش برآمده است. وی در یکی از پیشگویی های خود اعلام کرد که به قلب اش الهام شده ویروس ضعیف گشته وشیب نزولی در کشور پیدا خواهد کرد و جالب اینکه بلافاصله بعد از اظهارات او، ویروس کرونا اشاعه بیشتری پیدا کرد و اتّفاقا عکس گفته های اش محقق شد. مبلّغان تبشیری مانند رضا صفا علی رغم اینکه پیشگویی های شان معکوس محقّق می شود باز با کمال بی شرمی به خیال پردازی های خود ادامه می دهند و چنان وانمود می کنند که گویی آنان نبوده اند که کذب و دروغ شان آشکار شده است. با این وصف واضح است که به هیچ‌یک از بافته های مبلّغان تبشیری نمی توان اعتماد کرد چراکه بطلان و اشتباه بودن بافته های آنان به کرّات به تجربه رسیده است. antisect ☪✝ @Debate
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽؛ ⭕️ چرا بازگشایی مسجد ایاصوفیه و اقامه نماز توسّط اردوغان این قدر پر سر و صدا شده است ؟ / بخش اول ♨️ ایاصوفیه یک بنا و عبادتگاه تاریخی واقع در استانبول ترکیه است که به عنوان جامع ارتدوکس، کلیسای جامع کاتولیک رومی، مسجد عثمانی و یک موزه سکولار استفاده شده ‌است. 🔻از ژوئیه سال ۲۰۲۰ این بنا توسّط رئیس‌جمهور ترکیه دوباره به‌عنوان مسجد طبقه‌بندی شده‌است. ایاصوفیه از سوی سازمان یونسکو به عنوان میراث جهانی ثبت شده و مورد احترام و است و از مهم‌ترین مکان‌های توریستی ترکیه محسوب می‌شود. این بنا یادگار امپراتوری روم شرقی و شاهکار معماری بیزانسی است و یک کلیسای مسیحیت شرقی بود که ساختمان فعلی آن در دوره امپراتوری بیزانس به سال ۵۳۲ میلادی بنا به دستور همسر امپراتور ژوستینین یکم، تئودورا ساخته شده ‌است. 🔸این کلیسا نخست کلیسای بزرگ نام گرفت. پس از فتح استانبول، سلطان محمد فاتح دستور داد کلیسای ایاصوفیه را به مسجد تبدیل کنند. سلطان سلیمان اول دستور داد نقاشی‌ها و نگارگری‌های داخل ایاصوفیه را بپوشانند تا نماز جمعه در آنجا خوانده شود. پس از اعلام حکومت جمهوری در ترکیه و به قدرت رسیدن آتاتورک، ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و تا ۱۱ ژوئیه ۲۰۲۰ به همین شکل باقی ماند. دیوان عالی عدالت اداری ترکیه ۱۰ ژوئیه حکم لغو مصوبه‌ای را صادر کرد که بر اساس آن ایاصوفیه به موزه تبدیل شده بود. در این تاریخ، با موافقت رجب طیب اردوغان، ایاصوفیه مجدداً به مسجد تبدیل شده و برای برگزاری مراسم عبادی آماده گردید. اولین نماز جمعه در ۲۴ جولای سال ۲۰۲۰ (3 مرداد 1399) پس از نزدیک به یک قرن در ایاصوفیه با حضور رئیس‌جمهور و سیاستمداران سطح اول ترکیه انجام شد. ‼️ ترکیب متناقض دولت سکولار با تأکید مداوم بر نشانه‌های دینی و اسلامی، معادله پیچیده‌ای است که رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس‌جمهور برای جامعه ترکیه به ارمغان آورده است. تحلیل ساختار سیاسی ترکیه در دوران معاصر از ناهماهنگی‌های بسیاری بهره می‌برد که رسیدن به نتیجه قطعی درباره رفتار سیاسی دولت ترکیه در سیاست داخلی و خارجی را مشکل‌ساز می‌کند. ☪✝ @Debate
گفتگوی اسلام و مسیحیت
﷽؛ ⭕️ چرا بازگشایی مسجد ایاصوفیه و اقامه نماز توسّط اردوغان این قدر پر سر و صدا شده است ؟ / بخش اول
﷽؛ ⭕️ چرا بازگشایی ایاصوفیه و اقامه نماز توسط اردوغان این قدر پر سر و صدا شده است ؟ / بخش دوم ♨️ ترکیه در زمان امپراتوری عثمانی با سیاست «دیپلماسی احتیاط»، سعی در تداوم و تقویت امپراتوری در طول تاریخ حیات خویش بود. از این‌رو، با تأکید بر حکومت دینی و اسلامی به مذاکره و مقابله با دولت‌های اروپایی می‌پرداخت. 🔻این مسئله در زمان سلطان عبدالحمید دوم که خود را خلیفه جهان اسلام می‌خواند، نمود بارزتری یافت و در طول نزدیک به 4 قرن امپراتوری عثمانی، اسلام در تاروپود جامعه ترکیه رخنه کرده بود. با وقوع جنگ جهانی اول و فروپاشی کامل امپراتوری عثمانی، ترکیه جدید به رهبری مصطفی کمال‌پاشا (آتاتورک) در سال 1923 پایه‌گذاری شد. آتاتورک با تأکید بر سکولاریسم، ترک‌گرایی به جای اسلام‌گرایی و کسب هویت اروپایی، در مسیر متفاوتی نسبت به گذشته گام نهاد. ‼️ پس از آتاتورک، سیاستمداران ترکیه به روش‌های مختلف در راستای تکمیل پروژه آتاتورک برآمدند که ماحصل تمام تلاش‌هایی که صورت گرفت در شخصیت رجب طیب اردوغان شکوفا شد. این در حالی است که رئیس‌جمهور ترکیه کاملاً به شرایط اجتماعی و پیشینه تاریخی کشورش و همچنین ژئوپلیتیک حسّاس ترکیه آگاهی دارد. به همین منظور برای اجرایی نمودن سیاست‌های سکولار خود، ناگزیر به بازی در دو زمین متفاوت سکولار و دیانت می‌باشد. 🔻سخنرانی‌های رجب طیب اردوغان در میان مردم ترکیه، با ارجاعات مدام به پیامبراسلام(ص) و قرآن کریم، فضای اجتماعی ترکیه را در شکاف میان سکولاربودن و دینی‌بودن معلّق نگه داشته است تا در سیاست خارجی خود، با استفاده از موقعیت ژئوپلیتیکی کشورش، قدرت چانه‌زنی بالایی در مواجهه با آمریکا و کشورهای اروپایی داشته باشد و از این طریق، راه رسیدن به اتحادیه اروپا را برای ترکیه هموار سازد. این در حالی است که اردوغان از جغرافیای 97 درصدی کشورش در آسیا باخبر است و تلاش‌هایی هم که در طول یک قرن توسّط سیاستمداران ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا بی‌نتیجه مانده است؛ اردوغان را به سیاستی ابداعی تحت عنوان «سیاست موقعیت ویژه» سوق داده است. ♦️اردوغان موقعیت خاکی کشورش را به بهای بازیگری در منطقه و ورود به بحران‌های عراق، سوریه و لیبی و با نشستن پای میز مذاکرات مختلف با کشورهای اروپایی و آمریکا، فصل جدید و احتمالاً ریسک‌‎پذیری را برای رقم زده است. قرار گرفتن در صف اول در مسجد ایاصوفیا پس از حدود یک قرن، نشانه مهمی از ادعاهای اسلامی سلف خود یعنی امپراتوران عثمانی را در ذهن تداعی می‌کند. مسئله دین و اسلام برای اردغان، بستر مناسبی را فراهم می‌آورد تا به گسیختگی‌های جامعه ترکیه و نابسامانی‌های اقتصادی و سیاسی دولت خویش سرپوش بزرگی بگذارد. 🔸عدم موفّقیت اردوغان برای کسب منابع انرژی در مدیترانه شرقی و ناامیدی از پیوستن به اتحادیه اروپا، استفاده از پرچم دیانت هم در داخل جامعه ترکیه و هم کسب موقعیت برتر در جهان اسلام را به گزینه اول وی تبدیل کرده است. ورود ترکیه به اغلب بحران‌های منطقه‌ای نیز در همین قالب تحلیل می‌شود. بازگشایی ایاصوفیه و برگزاری نماز جمعه در آن، در واقع سند اعتبارآفرینی برای مداخلات مداوم ترکیه در مناطق مختلف جهان اسلام است که راهبردی فراسرزمینی برای اردوغان محسوب می‌شود. بازگشایی ایاصوفیه تنها اقدامی معمولی در داخل جامعه ترکیه محسوب نمی‌شود و چشم‌اندازی بلندمدت را برای بازیگری ترکیه در منطقه ترسیم نموده است. 🔗 سایت تحلیلی طنین ☪✝ @Debate
جِنّی که جای حضرت جبرئیل را گرفت ⁉️‼️ 🔰 تحلیل و بررسی فیلم و انیمیشن ، یکی از شیطانی ترین انیمیشن های کمپانی در آدرس 🔻 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/11441 ✍به قلم : حجه السلام 🌐@kh_naghd ☪✝ @Debate
﷽؛ مرگ ۱۳ مادر روحانی! 🔹۱۲ مادر روحانی که در حوالی میشیگان کنار هم برای شکست دعا کردند، همگی در طول مدت یک ماه بر اثر کرونا جان باختند. بیماری نفر سیزدهم بهبود پیدا کرده بود، اما چند روز بعد بر اثر ضعف شدید حاصل از کرونا جان داد. به نظرتون اگ 13 تا روحانی شیعه اینطوری می‌مردند الان تو فضای مجازی، رسانه ها و... چه خبر بود؟ و چه هجمه ای علیه دین میشد؟ وقتی میگیم تحت استعمار مجازی دشمنیم یعنی چه..👆 ☪✝ @Debate
﷽؛ شیوع و تشدید تنش میان دولت و با گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور های اروپایی، روزهای تعطیلی کلیسا هم بیشتر می شود. این امر باعث توقف درآمد های ماهانه اربابان کلیسا شده و روز به روز بر بحران مالی آنها افزوده می شود. در حال حاضر میزان نارضایتی کلیسا های انگلیس نسبت به اوایل بحران کرونا بیشتر شده و صدای اعتراض خود را به مقامات دولتی و حتی ملکه انگلیس رسانده اند. با ادامه شرایط بحرانی کرونا در انگلیس، نیاز های مالی و غیر مالی اربابان کلیسا بیشتر شده است. روسای کلیسا مدّعی هستند از ابتدای شیوع ویروس کرونا، دولت هیچ گونه کمک مالی و غیر مالی به کلیسا نکرده و با بسته بودن درب های کلیسا، نتایج خطرناکی را برای جامعه مسیحیت پیش بینی می کنند. مقامات دولتی در پاسخ به اعتراضات کشیشان کلیسا به صراحت اعلام کرده اند که دولت هیچ بودجه ای را برای کمک به کلیسا در نظر نگرفته، برنامه ای برای این مساله در آینده ندارد و محدودیت های اعمال شده در خصوص کلیسا، همچنان پابرجا خواهد بود. این گونه تنش های مقامات دولتی با سردمداران کلیسا نشان می دهد آنها به دنبال این هستند سلامتی مردم جامعه را قربانی اهداف خود نمایند، در واقع برای اربابان کلیسا، پرشدن صندلی ها ، رسیدن ده یک ها و تامین منافع مالی اهمّیت دارد. antisect ☪✝ @Debate
17.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽؛ 🔥🎥 نه غزه نه لبنان جونت فدای ایران؟حاضری برای جونت رو بدی؟ 🔹این شهید و که قطره ای خونِ هم توی رگهاش نبود ، از پاشد اومد ایران و در عملیات در برابر ایرانی های وطن فروش و نوکر صدام ( ) جنگید..! ☪✝ @Debate
﷽؛ خاطرات شاهدان یهوه در 🔹حجت الاسلام رفیعان، مبلّغ بین الملل برایم بسیار تعجّب آمیز بود. هنگامی که از پیروان این فرقه مسیحی می پرسیدم که آیا خدا سه می باشد یا یک؟ به صراحت می گفتند: «خدا یکی است و حضرت مسیح پیامبری است همانند ابراهیم.» هیچ تلاشی هم در جمع بین یک و سه نمی کردند و گاهی در خفا می گفتند «ما ها را مشرک می دانیم.» احساس می کردم به نقطه وحدت با مسلمین و آیه «قُل يا أَهلَ الكِتابِ تَعالَوا إِلى كَلِمَةٍ سَواءٍ بَينَنا وَبَينَكُم أَلّا نَعبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلا نُشرِكَ بِهِ شَيئًا» نزدیک می شود. نام این فرقه شاهدان یهوه بود. فرقه ای که 150 سال از تاسیس آن می گذرد. یهوه نامی است از نام های خداوند که در تورات و انجیل بارها ذکر شده است. این فرقه این نام را همان اسم اعظم خداوند می دانستند. در یک جلسه به چند نفر از پیروان این فرقه گفتم: من گمان می کنم که حواریون حضرت علیه السلام هم جزء شاهدان یهوه بوده اند. و من هم از شاهدان یهوه هستم. با تعجّب گفتند جدی می گویی؟! گفتم قرآن در سوره آل عمران آیه 52 می گوید: هنگامی که حضرت عیسی از حواریون احساس کفر کرد به آنان گفت چه کسی من را در راه خدا یاری میکند؟ حواریون گفتند: رَبَّنَا ءَامَنَّا بِمَا أَنزَلْت وَ اتَّبَعْنَا الرَّسولَ فَاكتُبْنَا مَعَ الشهِدِينَ (پروردگارا، ما بدانچه نازل كرده اى ايمان داريم و رسول را پيروى كرديم و ما را در زمره شاهدان بنويس.) ما مسلمان ها در اذان و نماز چندین بار شهادت می دهیم که ما به خدایی یهوه ایمان و شهادت می دهیم. یک روز به اتّفاق یکی از دوستان ایرانی به مرکز آنان در شهر مانیل سر زدم. در ابتدای ورود مردهایی که با شلوار کوتاه و یا دمپایی می آمدند را از حضور منع می کردند. مرکز بسیار بزرگ و مجهزی به همراه یک چاپخانه داشتند. در شهر مانیل پایتخت فیلیپین 52 متعلّق به این فرقه بود. سرمایه و پول عظیم این فرقه مشهود بود. در محوّطه آنجا یک جوان 20 ساله را دیدم که به فارسی و بسیار دست و پا شکسته با من دو جمله صحبت کرد. هنگامی که خواستم با او به آرامی و به فارسی صحبت کنم، متوجّه شدم که ابتدایی ترین مکالمات فارسی را هنوز متوجّه نمی شود. برای اینکه راحت باشد و خودش را اذیت نکند به انگلیسی از او پرسیدم چند سال است که اینجا هستی؟ گفت: دو سال در اینجا مشغول یادگیری فارسی هستم و این مرکز جا و مکان و تغذیه من را تأمین می کند. فرقه ای که دو قرن از پیدایش آن نگذشته بود در سرتاسر دنیا دارای کلیسا و امکانات بود. هنگامی که دو مسجد در فیلیپین و کمک های اندک جامعة المصطفی به آنان را با این فرقه مسیحی مقایسه می کردم، متوجه فاصله ی بسیار زیاد سرمایه های مادّی بین فرقه ای 150 ساله و مکتبی 1500 ساله می شدم. جامعه ی المصطفی در آن سال دارای یک کالج اسلامی بود که ساختمان کوچک آن و خوابگاه دانشجویان و طلّاب، همه اجاره ای بود. اما در همین مکان اجاره ای 150 طلبه مشغول تحصیل در دوره کارشناسی بودند. آن روز هنگام بازگشت به خانه این فاصله ها را در ذهن مرور میکردم و به دنبال این سئوال بودم که منابع مالی این فرقه از کجا تامین می شود؟ 💯 مبلغان بدون مرز 🌐@IntMob ☪✝ @Debate
﷽؛ پروفسور پلی تری ریاست دانشکده فلسفه و ادبیات دانشگاه پالرمو/ ایتالیا. است اما عاشق امیرالمؤمنین (ع) و عاشق سید مقاومت است! 🔹عکس و متن از حجت‌الاسلام علی اکبر بدیعی، مبلغ بین الملل پ_ن: - حضور در عرصه های آکادمیک و همکاری علمی با چهره های برتر آموزشی و پژوهشی مراکز و دانشگاه های غربی، یکی از ظرفیت های ویژه معرفی اسلام در خارج از مرزهاست؛ مسئله ای که کمتر برای آن سرمایه گذاری کرده ایم و کمتر به اهمیت مرجعیت علمی ای که غرب در پی آن است بالاخص در عرصه علوم اسلامی پی برده ایم. - با روند فعلی دیر زمانی نیست که مرجع علمی پایان نامه های طلاب و پژوهشگران حوزوی و دانشگاهی ما در علوم اسلامی نیز منابع پژوهی پژوهشگران غربی باشد. - چه میتوان گفت جز این که حوزه و دانشگاه را خواب ناز فراگرفته است و متولیان پژوهش های فرامرزی را ... (اگر متولّی ای باشد). - چه زیبا فرمود: من نام لم ینم عنه. - تلک شقشقة ... 💯 مبلغان بدون مرز 🌐@IntMob ☪✝ @Debate
فرهنگ لغات مسیحی.pdf
حجم: 3.24M
﷽؛ 📚 لُغات 🔷 آنان که با فرهنگ نویسی ، آشنایی دارند می دانند که چقدر در ثبت و ضبط دارایی های معنوی یک مردم ، مهم و موثّر است. مهم است چون تمام آن داشته ها را جمع می کند و نمی گذارد که در تند باد حوادث روزگار، چیزی از آنها از کف برود. و موثّر است زیرا آن داشته ها را در نظامی از کلام ، سامان می دهد و این مطابق با روش پسندیدۀ جوامع متمدّن است. ☪✝ @Debate