🎬 #به_بهانه_آزادی
بسته پیشنهادی اکران مردمی
( مجموعه مستندات روشنگری مرتبط با فتنه و بلوای سلبریتی ها )
مستند اسم رمز مهسا
b2n.ir/u53708
مستند به بهانه آزادی
b2n.ir/q05878
مستند به نام خلق کُرد
b2n.ir/g38627
مستند نقابدارها
b2n.ir/r50756
مستند تروکاژ
b2n.ir/s17942
مستند ایکسونامی
b2n.ir/f81107
مستند تهران دمشق
b2n.ir/x35856
@Dr_zdp53_Theology
عاشقانههای کلامی_اعتقادی
🌱🌱🌱 هفتمین پخش زنده خوانش گروهی دعای صحیفه سجادیه ⏰ زمان: چهارشنبه ساعت ۱۸:۱۸ دقیقه 📱با حضور: س
سلام و رحمت🌱
ساعت 18:18 دقیقه منتظر حضور سبزتون
هستیم.
☺️🙏
هدایت شده از سرای راهبردی نورهان💡
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلام و ادب.
از نظر معارف دینی حرف شما صحیح است و کسی که می میرد، روحش ادامه حیات را در برزخ دارد و از این نظر تفاوتی بین او و شهید نیست.
اما حیات برزخی شهدا با سایر افراد متفاوت است از این نظر که او
مطابق آموزههای قرآنی، یک مرده یا متوفای عادی نیست. عزاداری برای او با دیگران فرق دارد. مرگ او یک مرگ خاص است و حیات برزخی او حیات طیبهای است که خاص اولیاء و شهداست.
شهدا زنده هستند!
آیه 154 سوره «بقره» است: وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ ترجمه: و به آنها که در راه خداوند کشته میشوند، مرده نگویید! بلکه آنان زندهاند، ولی شما نمیفهمید!
آیه کریمه فوق پیرامون کسانی است که در راه خدا و در جهاد با دشمنان خدا و اسلام کشته میشوند. چنین اشخاصی در فرهنگ اسلامی، «شهید» نام دارند. این آیه میگوید که شهدا زندهاند و نباید آنان را مرده پنداشت!
نخستین سؤالی که هنگام تدبر در این آیه شریفه به ذهن میرسد این است که اولاً مگر فقط شهدا پس از مرگ دارای حیات برزخی هستند؟
و حال آن که ما معتقدیم تمام انسانها و حتی غیر مؤمنین نیز پس از مرگ زنده هستند و در عالم برزخ مشمول نعمتها یا عذابهای الهی هستند و ثانیاً مسلمانانی که مخاطب این آیه هستند، مگر به حیات پس از مرگ معتقد نبودهاند و مگر کشته شدن را مساوی با فنا میدانستهاند که چنین آیهای برایشان نازل شده است؟!
رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) در حدیثی نورانی، 6 خصلت را ذکر فرمودند که خداوند به شهدا، کرامت میفرماید: 1 اولین قطره خون شهید که به زمین برسد، خداوند تمام گناهان او را عفو میفرماید. 2 جایگاه و منزلت او را در بهشت به او نشان میدهد. 3 هفتاد و دو حورالعین به او عطا میکند. 4 او را از عذاب قبر و فزع اکبر امین میسازد. 5 تاج وقاری که یاقوت سرخ است بر سر او مینهد. 6 شفاعت او را در حق هفتاد نفر از خویشانش قبول میفرماید
علامه طباطبایی (ره) در تفسیر المیزان با بحث پیرامون این 2 سؤال و طرح جوابهایی بر اشکالات فوق چنین نتیجه میگیرد:
اولاً؛ آیه اشاره به حیاتی سعید و طیب دارد که خاص شهداست و فراتر از حیات به معنای زنده بودن است. حیات طیبه که خاص اولیاء الهی و شهداست و فراتر از حیات به معنای زنده بودن است. حیات طیبه که خاص اولیاء و شهداست و لذا عبارت آخر که میفرماید «ولکن لاتشعرون» اشاره به همین نوع از حیات دارد که برای ما قابل فهم و درک نیست.ثانیاً؛ اگر چه مؤمنین در اعتقاداتشان مرگ را مساوی فنا نمیدانستند اما بالاخره کشته شدن عزیزانشان آنها را آزار میداد و باعث رنج و ناراحتی خاطر آنها میشد بنابراین خداوند با نزول این آیه بشارتی به خانواده شهدا داده است تا با کشته شدن و شهادت عزیزانشان در راه خدا ناراحت نشوند و بدانند این اتفاق فقط یک جدایی چند روزه است و شهدا زنده هستند و دارای حیاتی پر نعمت میباشند که برای ما قابل درک نیست.(1)
آیه 154 سوره «بقره» است: وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ ترجمه: و به آنها که در راه خداوند کشته میشوند، مرده نگویید! بلکه آنان زندهاند، ولی شما نمیفهمید! آیه کریمه فوق پیرامون کسانی است که در راه خدا و در جهاد با دشمنان خدا و اسلام کشته میشوند. چنین اشخاصی در فرهنگ اسلامی، «شهید» نام دارند. این آیه میگوید که شهدا زندهاند و نباید آنان را مرده پنداشت!
شهادت و جان دادن در راه خداوند از بزرگترین توفیقاتی است که نصیب هر کس نمیشود کسی که شهید میشود و در جوار رحمت حضرت حق روزی میخورد و این را آیه 169 سوره مبارکه آل عمران تصریح کرده است: «وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ» آری، شهید، پس از شهادتش در جوار رب خویش متنعم است و سوره نعمتش فراتر از درک ما است.
رسول گرامی اسلام (صلی الله علیه وآله) در حدیثی نورانی، 6 خصلت را ذکر فرمودند که خداوند به شهدا، کرامت میفرماید:
1. اولین قطره خون شهید که به زمین برسد، خداوند تمام گناهان او را عفو میفرماید.
2. جایگاه و منزلت او را در بهشت به او نشان میدهد.
3. هفتاد و دو حورالعین به او عطا میکند.
4. او را از عذاب قبر و فزع اکبر امین میسازد.
5. تاج وقاری که یاقوت سرخ است بر سر او مینهد.
6. شفاعت او را در حق هفتاد نفر از خویشانش قبول میفرماید.(2)
#پاسخ_از_ما
@Dr_zdp53_Theology
کمترین و سادهترین درسی که میتوان از این آیه گرفت، تفاوت دیدگاه ما بین اموات و شهداست. باید بدانیم شهید یک مرده یا متوفای عادی نیست. عزاداری برای او با دیگران فرق دارد. مرگ او یک مرگ خاص است و حیات برزخی او حیات طیبهای است که خاص اولیاء و شهدا است. این تفاوت را میتوان در زیارت قبور شهدا و اموات احساس کرد. زیارت قبور شهدا چنان دل را جلا میدهد که گویی بهرهای از آن حیات طیبه در زیارت قبور آنان نهفته است
این آیات قرآن و روایات اسلامی درباره شهادت است که باعث شده فرهنگ شهادت طلبی همواره در بین مسلمانان و بالاخص شیعیان زنده باشد و مردم و حتی جوانان که تازه در آغاز راه زندگی هستند، آرزوی شهادت کنند.
امام خمینی (ره) در این زمینه چنین فرموده است: «یکی از فرقهای مکتب اسلام، مکتب توجید با مکتبهای انحرافی و الحادی این است که رجال این مکتب، شهادت را برای خودشان فوز عظیم میدانند و از شهادت استقبال میکنند.... ما و شاگردان مکتب توحید، از شهادت نمیهراسیم، نمیترسیم... . (3)
میتوان گفت کمترین و سادهترین درسی که میتوان از این آیه گرفت، تفاوت دیدگاه ما بین اموات و شهداست. باید بدانیم شهید یک مرده یا متوفای عادی نیست. عزاداری برای او با دیگران فرق دارد. مرگ او یک مرگ خاص است و حیات برزخی او حیات طیبهای است که خاص اولیاء و شهدا است. این تفاوت را میتوان در زیارت قبور شهدا و اموات احساس کرد. زیارت قبور شهدا چنان دل را جلا میدهد که گویی بهرهای از آن حیات طیبه در زیارت قبور آنان نهفته است.
1. ر.ک. ترجمه تفسیر المیزان، ج1، ص 521 تا 523
2. تفسیر اثنیعشری، ج2، ص300
3. سخنرانی حضرت امام خمینی(ره) در مدرسه فیضیه به مناسبت شهادت استاد شهید مطهری
#ادامه
#پاسخ_از_ما
@Dr_zdp53_Theology
دکتر دلاوری.mp3
14.41M
🌱🌱🌱
🖋 #سهشنبههای_صحیفه
🔖 قسمت اول
🎙 با صدای خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی
🏷 ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲
#جلسه_اول
@Dr_zdp53_Theology
دکتر دلاوری قسمت ۲ ضبط.mp3
18.59M
🌱🌱🌱
🖋 #سهشنبههای_صحیفه
🔖 قسمت دوم
🎙 با صدای خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی
🏷 ۲۰ تیرماه ۱۴۰۲
#جلسه_اول
@Dr_zdp53_Theology
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱🌱🌱
🖋 #سهشنبه_های_صحیفه
🔖 قسمت سوم
🎙 با صدای خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی
🏷 ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲
#جلسه_دوم
@Dr_zdp53_Theology
صوت سوم دعای صحیفه ی سجادیه خانم دکتر زهرا دلاوری.m4a
49.98M
🌱🌱🌱
🖋 #سهشنبههای_صحیفه
🔖 قسمت چهارم
🎙 با صدای خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی
🏷 ۱۰ مردادماه ۱۴۰۲
#جلسه_سوم
@Dr_zdp53_Theology
AudioCutter_جلسه چهارم صحیفه سجادیه.خانم دکتر زهرا دلاوری پاری قسمت اول.m4a
19.52M
🌱
صحیفه سجادیه
جلسه چهارم
قسمت اول
سرکار خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی🌺
#سهشنبههای_صحیفه
#جلسه_چهارم
@Dr_zdp53_Theology
AudioCutter_جلسه چهارم صحیفه سجادیه.خانم دکتر زهرا دلاوری پاری قسمت دوم.m4a
21.4M
🌱
صحیفه سجادیه
جلسه چهارم
قسمت دوم
سرکار خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی🌺
#سهشنبههای_صحیفه
#جلسه_چهارم
@Dr_zdp53_Theology
AudioCutter_جلسه چهارم صحیفه سجادیه.خانم دکتر زهرا دلاوری پاری قسمت سوم.m4a
21.18M
🌱
صحیفه سجادیه
جلسه چهارم
قسمت سوم
سرکار خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی🌺
#سهشنبه_های_صحیفه
#جلسه_چهارم
@Dr_zdp53_Theology
AudioCutter_صوت پنجم صحیفه خانم دکتر دلاوری پاریزی. قسمت اول.m4a
19.35M
🌱
صحیفه سجادیه
جلسه پنجم
قسمت اول
سرکار خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی🌺
#سهشنبه_های_صحیفه
#جلسه_پنجم
@Dr_zdp53_Theology
AudioCutter_صوت پنجم صحیفه خانم دکتر دلاوری پاریزی. قسمت اول قسمت دوم.mp3
19.2M
🌱
صحیفه سجادیه
جلسه پنجم
قسمت دوم
سرکار خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی🌺
#سهشنبههای_صحیفه های_صحیفه
#جلسه_پنجم
@Dr_zdp53_Theology
AudioCutter_صوت پنجم صحیفه خانم دکتر دلاوری پاریزی. قسمت سوم.mp3
23.57M
🌱
صحیفه سجادیه
جلسه پنجم
قسمت سوم
سرکار خانم زهرا دلاوری پاریزی🌺
#سهشنبههای_صحیفه
#جلسه_پنجم
@Dr_zdp53_Theology
36.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خب کمی از وضعیت جهان در خصوص گرایش به اسلام و #حجاب باخبر بشیم☺️... این باعث میشه دلیل اصلی قرآن سوزی هدایت شده را متوجه بشیم...
در همه کشورها، اروپایی و آمریکایی. شرقی و غربی سریع ترین گرایش رشد دینی، گرایش به اسلام است.
و جالب است که گرایش زنان به اسلام به نسبت مردان، عموما بیش از ۴ برابر است. و گرایش جوانان نسبت به افراد میان سال و سن دار بیشتر است.
و جالب تر اینکه افراد می گویند: حضرت مسیح ما را به گرایش به اسلام هدایت کرده است. یعنی مسیحی واقعی می داند که دین کامل، دین پیامبر خاتم است...
🚩🏴 مشاهدات، تجارب و یادداشتهای یک ایرانی 🇮🇷 از فرانسه، هلند و ایران
@ninfrance
@Dr_zdp53_Theology
هدایت شده از سرای راهبردی نورهان💡
🌱🌱🌱
هشتمین پخش زنده خوانش گروهی دعای صحیفه سجادیه
⏰ زمان: سهشنبه ساعت ۱۸:۱۸ دقیقه
📱با حضور: سرکار خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی
منتظر حضور سبزتون هستیم.
☺️🌹🦋
#سرای_راهبردی_نورهان
#سهشنبههای_صحیفه
#جلسه_هشتم
۱۴۰۲/۶/۷
گروه سرای راهبردی نورهان
https://eitaa.com/joinchat/440270952Cbbebfbe249
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
ادامه دعای هفتم صحیفه سجادیه برای خود و دوستان (ترجمه استاد حسین انصاریان)
https://B2n.ir/d46339
🌱@noorhan_strategic_house
🌱@Dr_zdp53_Theology
هدایت شده از سرای راهبردی نورهان💡
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از سعداء/حجت الاسلام راجی
کارنامه
🔸برنامه کاربردی (اپلیکیشن) تقویم تاریخ #دستاوردهای_انقلاب_اسلامی
✅ با رفع مشکلات گزارش داده شده در دسترس قرار گرفت.
🔷 نظام اسلامی پس از گذشت نزدیک به نیم قرن از عمر آن، چه دستاوردهایی داشته است؟ آیا آنچنان که دشمنان انقلاب تبلیغ میکنند، نظام اسلامی فاقد هرگونه رهآورد مثبت بوده و نه تنها هیچ گونه پیشرفتی را به ارمغان نیاورده، بلکه موجب عقبگرد و پسروی ایران و ایرانی شده است؟
🔹 برنامه کاربردی (اپلیکیشن) کارنامه با معرفی خدمات و توفیقات نظام اسلامی در طول چهار دهه گذشته به این پرسشها پاسخ میدهد. کارنامه تلاش دارد تا با استخراج، تجمیع و انتشار کامیابیهای نظام اسلامی، دستاوردهای انقلاب را در معرض داوری افکار عمومی قرار داده و به سهم خود گامی در جهت جهاد تبیین بردارد.
🔰 نسخه اول کارنامه شامل بیش از ۷۰۰۰ مدخل و ۷۵۰ محتوای توضیحی با چهار درگاه مستقل "پیشرفت"، "جوایز"، "خاطرات" و "دیگران" بوده و به مرور زمان در نسخههای بعدی بر محتوا و امکانات فنی آن افزوده میشود تا نهایتا دایرهالمعارف همراه دستاوردهای انقلاب اسلامی را شکل دهد.
🔶 نصب برنامه کاربردی (اپلیکیشن) کارنامه از کافه بازار:
https://cafebazaar.ir/app/com.hamrayan.karname_proj
🔶 نصب کارنامه از مایکت:
https://myket.ir/app/com.hamrayan.karname_proj
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
51.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تلخ و شیرین
مروری بر سال ۱۴۰۱
♨️ سالی که تلخی هایی زیادی داشت اما..
🔸️ انتشار به بهانه فرمایشات رهبری درباره دستاوردها و عملکرد دولت
🇮🇷 #همین_یک_سال
____________________
💠 تولید شده در رویداد رسانهای جهت
برگرفته از پژوهش اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
@Dr_zdp53_Theology
25.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚡️کلیپ وحدت آفرین اربعین ۱۴۴۵ عراق
➣ https://eitaa.com/muslimnair مُسْلِمْنا
📽 در حالی که مردم جنگ زده عراق با مشکلات معیشتی و تورم بالای مواد غذایی دست و پنجه نرم می کنند، ولی سخاوتمندانه پذیرای زوار سیدالشهدا (ع) در همه بزرگراه ها، جاده ها، مبادی شهرها، خیابانها و کوچه و پس کوچه عراق هستند.
🔸به یقین می توان گفت این مهمان نوازی و عشق به زوار حسینی در بین مردم جهان بی نظیر است.
🔹در هفته اخیر نیز رادود «حیدر البیاتی النجفی» با انتشار کلیپ خوش آمدگویی چند زبانه «اهلا بکل اللغات»، فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز بین عرب و عجم را تقویت و با تکیه بر جمع شدن بر محور حسین (ع) و برداشتن قومیت، ملیت و مذهب به همزیستی دینی تکیه کرد.
🔸اکنون در عراق این کلیپ پخش و زمزمه موکب داران عراقی شده و پخش آن در بلندگوهای مواکب را بهانه ای برای خوش آمدگویی به زوار بین المللی سیدالشهدا (ع ) قرار داده است.
🔴 این قاب زیبا را که تصویری از چند دانشمند غربی به عنوان خادمین موکب ( در مشهدالرضا ) می باشد را تقدیم می کنیم به هزاران استاد دانشگاه که امسال مسافرین و یا خادمین مسیر اربعین هستند:
پروفسور کریستین بونوی فرانسوی، پروفسور خوان فرانسیسکوی اسپانیایی و جزء ده دانشمند برتر جهان در هوش مصنوعی، دکتر تاراس، اقتصاددان روسی و دکتر روبرتو آرکادی، فیلسوف ایتالیایی
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
هدایت شده از سرای راهبردی نورهان💡
🌱🌱🌱
نهمین پخش زنده خوانش گروهی دعای صحیفه سجادیه
⏰ زمان: سهشنبه ساعت ۱۸:۱۸ دقیقه
📱با حضور: سرکار خانم دکتر زهرا دلاوری پاریزی
منتظر حضور سبزتون هستیم.
☺️🌹🦋
#سرای_راهبردی_نورهان
#سهشنبههای_صحیفه
#جلسه_نهم
۱۴۰۲/۶/۱۴
گروه سرای راهبردی نورهان
https://eitaa.com/joinchat/440270952Cbbebfbe249
🌺🌺🌺🌺🌺🌺
دعای هشتم صحیفه سجادیه برای خود و دوستان (ترجمه استاد حسین انصاریان)
https://B2n.ir/d46339
🌱@noorhan_strategic_house
🌱@Dr_zdp53_Theology
هدایت شده از سرای راهبردی نورهان💡
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هدایت شده از سرای راهبردی نورهان💡
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیچیده شمیمت همه جا ای تن بی سر..
چون شیشه عطری که درش گم شده باشد..
ارباب عالم حسین علیه السلام..
💔💔
#اربعین
#راهپیمایی_تهران
#شاه_عبدالعظیم
یا لا شریک له.
"خطری در کمین زائران اربعین"
خیلی با خودم کلنجار رفتم که بنویسم یا ننویسم، گاهی فکرم مرا این سو میکشید، گاهی آنسو..
آخر هم متوجه نشدم وزنه دستاورد کدام سو میچربد و به این امید که شاید دقیق الفکر صاحبدلی به داد تردیدم برسد دست به قلم شدم..
کلیدواژهها، نمایش یا روایت؟ فخرفروشی یا زیارت؟ سری در سرهای اهل زمین بلند کردن یا سری در ملکوت داشتن؟ اصحاب شعار بودن یا اهل شعائر شدن؟ ..
نیم نگاهی به محسن حججی انداختم، که در هیئت کارهایی را انجام میداد که کمتر به چشم بیاید و در پستو، نه در ایوان ..
نگاه دیگرم سمت این تکه کلام آشنا بود که باید به این بلوغ برسیم که دیده نشویم..
اما پای ذهنم از طرفی گیر تمدن و تمدن سازی و امت واحده، و اجتماع و ید واحده شدن بود، متحیر بودم که بروم و از لحظه شروع حرکت روایت کنم و یا به عبارتی جار بزنم بله من هم حرکتم را آغاز کردم و به دنبال امام حسین علیه السلام با سر می روم، گاهی مرز بین ریا و ادعا و اخلاص را گم می کردم..
دارم نمایش میدهم یا دارم در مسیر شدن حرکت میکنم؟ آیا فقط ظاهر حرکت مهم است، هر چند مغزی به نام اخلاص در آن نباشد؟!..
گاهی روایتها چنان فاقد عطر اخلاص میشد که بوی منیتش از فرسنگها استشمام میشد و بدا به حال من که حالا، انگ قضاوت و سوءظن و ... هم روی دوشم سنگینی میکرد..
خلاصه در تاریک روشن روایت و تمدن و شعائر از یک طرف و اخلاص و اخفاء و رشد باطنی، مثل راهی باریک و تیز، مثل پل صراط مرتعش بودم..
نمی دانستم باید نخواهم که نمایش بدهم تا خدا آن را برملا کند؟ یا باید بروم برای نمایش.. نمیدانستم از این سفر چیزی برای آخرتم هم مانده یا همهاش نصیب فضای مجازی و دوستان و همکاران و خانواده و ملتمسین دعا شده..
باری در حال و احوال زائران حسینی که مینگریستم، این دوگانه کلافهام میکرد..
اما به هر ترتیب به خودم اجازه ندادم که مطمئن باشم حتی ممکن است یک قدمش به هدر رفته باشد..
اما به ذهنم رسید که این حذر نزدیک و این وانفسای مرز بین ریا و اخلاص، برای خدای بیشریکی که ذرهای عمل ناخالص را نمیپذیرد، و همه اعمال را هباء میداند، مگر آن که در آن اخلاص باشد را از قلب بر زبان آورم..
بارها خودم را راضی کردم که این دو با هم منافات ندارند، هم تلالو و صفای باطن باشد و هم نمایش بیرونی..
اما ...
هر که را اسرار حق آموختند..
مهر کردند و دهانش دوختند..
قدیمترها بااخلاص حرکت میکردند که چنین عطر و بوی آثارشان صحنه وجود را پر کرده، یا الان که صحنه ، صحنه نمایش است، زائر که میرود، همان گونه برمیگردد که بود و گاهی بوی رفع تکلیف و یا حتی ابراز این که "بله ما هم توفیق پیدا کردیم و ارباب نظر کرد ... "
به مشام میرسد..
اللهم لا تکلنا الی انفسنا طرفة عين ابدا و اجعل عواقب امورنا خیرا...
💔💔🌹🌹