یکی از دانشجویان من پیام داده است که:
⏪ «استاد، این شیوه که محتوای دروس را ضبط میکنید و ارسال میکنید، برای ما بهرهوری بیشتری دارد نسبت به وضعیتی که در کلاس حضوری شرکت میکنیم. چرا که هر زمانی که لازم باشد فیلم را نگه میداریم و جزوه را تکمیل میکنیم یا دوباره و سه باره فیلم را میبینیم و ...»
⏪ طبعا این سبک نگاه ممکن است ایشان و دیگر دانشجویان را متقاعد کند که دانشگاه مجازی بهتر از دانشگاه حقیقی است. و پیامدهای این نگاه در حکمرانی نیز این میشود که دانشگاه مجازی بهتر از دانشگاه حقیقی است.
⏪ این ناشی از سیطرۀ تفکری است که دانشگاه را نه محلی برای زندگی، نه مهارتآموزی عملیاتی، نه یادگیری تعامل انسانی و اجتماعی و نه تربیت روحی و فکری میداند.
⏪ در این نگاه، دانشگاه، صرفا محل یادگیری مفاهیم انتزاعی است و استاد نیز ضبط صوتی است که این مفاهیم را منتقل میکند. از آنجایی که استاد نسبت به مفاهیم کاملا منفعل است کاش بشود، سخنان او را همانند ضبط صوت به عقب برگرداند تا یک مفهوم را دوباره و سه باره بیان کند. کنترل حضور و غیاب و سکوت کلاس هم عنقریب است که توسط حسگرهای ماشینی بهطور کامل حاصل شود. و این سیکل به سوی زندگی مجازی به سرعت در حال طی شدن است. لذا چیزی نمانده که دولت اعلام کند برای کاهش هزینهها، دانشگاه را تعطیل میکند و به آموزش مجازی بسنده میکند.
⏪کرونا سربازی است که وظیفۀ مجازی سازی زندگی انسانها را در کمترین زمان ممکن و با بیسابقهترین هجمه روانی و رسانهای انجام داده است.
⏪ و این انتقال از محبس دنیا به محبس دنیای مجازی برای انسانی که از ملکوت آمده است ادامه دارد....
🌷 کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
تا امروز تنها تعداد کمی از دانشجویان از روند مشاهده کلاس ها گزارش فرستاده اند. حداکثر تا چهارشنبه لازم است گزارش ارسال شود. موفق باشید.
اقتصاد اخلاقی - جلسه سوم.m4a
44.06M
سلام علیکم
اقتصاد اخلاقی
جلسۀ سوم
رشتۀ اقتصاد، مقطع کارشناسی
نام استاد: حمیدرضا مقصودی
خواهران
ظاهرا دانشجویان ورودی ۱۳۹۸، آدرس این کانال را ندارند. لطفا به هر ترتیبی که می توانید به آن ها اطلاع بدهید که عضو این کانال شوند.
🔵 کدهای مشترک چین هراسی
🔸 رئیس جمهور جدید چین، ایده احیای جاده ابریشم را مطرح و از همه کشورهای جهان، خصوصا کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی برای همکاری در این پروژه دعوت کرده است.
🔸تا کنون ۱۲۶ کشور جهان در این پروژه با چین همکاری نموده اند و نزدیک به ۳ هزار پروژه زیرساختی، صنعتی و تولیدی در این کشورها در قالب جاده ابریشم جدید به تصویب رسیده که برآورد مالی آن ها بیش از هزار میلیارد دلار است.
🔻 حالا نشریه فارن افرز آمریکا در کارزار تبلیغاتی ضدچین مقاله ای با عنوان «ویروس چینی از طریق جاده ابریشم جدید سرایت می کند» به دنبال تخریب چین است. پروژه جاده ابریشم می تواند سیطره اقتصادی آمریکا در دنیا را بهم بریزد.
🔻 هماهنگی این کارزار تبلیغاتی بر علیه چین با برخی اقدامات داخلی برای تخریب چین، عجیب نیست؟
#چین_هراسی
🆔 @mashgh626
اقتصاد کلان ۱
جلسه هفتم مجازی
جلسه نهم تحصیلی
دانشکده مدیریت و اقتصاد
دکتر حمیدرضا مقصودی
گروه آقایان
"https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21116&authkey=AFHPJ3VNAzoY0TY"
تشکر از دانشجویانی که گزارش عملکرد خود را ارسال کردند. این گزارشها در ارزیابی آخر ترم، اثرگذار خواهد بود.
اقتصاد ایران
جلسه چهارم مجازی
دانشکده اقتصاد و مدیریت
گروه آقایان
دکتر حمیدرضا مقصودی
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21117&authkey=APDtgUj0fQvk0-k
#اقتصاد_خرد۱: حل تمرین داخل کتاب صفحۀ ۸
برای قیمت و مقدار تعادلی باید دو معادله را مساوی با هم قرار دهید:
24 - Q = 3 + 0.5Q
حلش که بکنید میشه:
24 - 3 = Q + 0.5Q
21 = 1.5Q
Q = 14
بعد این مقدار Q را در یکی از توابع عرضه یا تقاضا (فرقی نمیکنه!) میگذاریم تا قیمت تعادلی به دست بیاد:
p = 3 + 0.5*14 = 10
برای محاسبۀ مازاد رفاه، راحتترین کار، رسم نمودار و محاسبۀ مساحتهای زیر منحنی تقاضا (مازاد مصرفکننده) و زیر منحنی عرضه (مازاد تولیدکننده) است.
مازاد مصرفکننده:
[(24 - 10) * 14] / 2 = 98
مازاد تولیدکننده:
[(10 - 3) * 14] / 2 = 49
دانشجویانی که گزارش خود را ارائه کردند انشاالله در آزمون پایانی، ۲ نمره دریافت میکنند. طبعا سایر دانشجویان از این دو نمره محروم خواهند شد.
مهلت تحویل تمرینهای #اقتصاد_خرد۱ رو به اتمام است. به جز دو نفر، بقیه دانشجویان هنوز تمرین های فصل اول و دوم را نفرستاده اند.
دروس دکتر حمیدرضا مقصودی
مهلت تحویل تمرینهای #اقتصاد_خرد۱ رو به اتمام است. به جز دو نفر، بقیه دانشجویان هنوز تمرین های فصل
تمارینی که دکتر سعیدی در درس اقتصاد خرد مشخص میکنند باید حل شود و به آی دی من ارسال شود.
اقتصاد کلان ۱
جلسه ۸
دانشکده مدیریت و اقتصاد
گروه آقایان
دکتر حمیدرضا مقصودی
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21118&authkey=AAnTVXTtRXSkFUk
۷ اقتصاد اخلاقی جلسۀ هفتم.mp3
33.53M
اقتصاد اخلاقی | جلسۀ هفتم | رشتۀ اقتصاد | مقطع کارشناسی| گروه خانمها | دکتر حمیدرضا مقصودی
۸ اقتصاد اخلاقی جلسۀ هشتم.mp3
37.54M
اقتصاد اخلاقی | جلسۀ هشتم | رشتۀ اقتصاد | مقطع کارشناسی| گروه خانمها | دکتر حمیدرضا مقصودی
#اقتصاد_ایران۱
جلسه پنجم مجازی
جلسه ششم تحصیلی
دانشکده اقتصاد و مدیریت
گروه آقایان
دکتر حمیدرضا مقصودی
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21119&authkey=AAdG8LZNzzJ55WA
44.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اقتصاد خرد ۱ |جلسه یازدهم، رشتۀ اقتصاد، دکتر حمیدرضا مقصودی
از همه دانشجویانی که زحمت کشیدند و روز معلم را به بنده تبریک گفتند تشکر می کنم. انشاالله همگی در پناه حضرت حق موفق باشید.
درس اقتصاد کلان ۱، جلسه ۹ مجازی، جلسه ۱۱ تحصیلی، دانشکده اقتصاد و مدیریت، گروه آقایان، دکتر حمیدرضا مقصودی
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21120&authkey=AODFbWxBHeqkjCA
درس اقتصاد ایران ۱، جلسه ششم مجازی، جلسه هفتم تحصیلی
دانشکده مدیریت و اقتصاد
گروه آقایان
دکتر حمیدرضا مقصودی
https://onedrive.live.com/embed?cid=E3E18EE557C6A5AF&resid=E3E18EE557C6A5AF%21121&authkey=AFI2dhBzEmriZWA
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
پاسخ تمرین اول #اقتصاد_اخلاقی
آنچه از صحبتهای لچرو دربارۀ عدالت برمیآید، پایبندی بیچونوچرا به «قانون» است به گونهای که او حاضر نمیشد به هیچ عنوانی از برگزاری نبرد پای مرغ صرف نظر کند. حتی زمانی که مایکل و الکس میخواستند با تبانی، نتیجۀ نبرد را مساوی تمام کنند لچرو اعتراض کرد که این مبارزه نمیتواند به مساوی ختم شود و حتما باید یک برنده داشته باشد. برنده هم حتما باید بازنده را میکشت و این مبارزه بدون هیچ سلاحی باید صورت میگرفت.
اما مسئله کمی از این پیچیدهتر هم میتواند باشد: آیا لچرو برای قوانین «اصالت» قائل بود یا اینکه از اجرای قوانین به دنبال تأمین اهداف دیگری بود؟
لچرو خود را حافظ قوانین میدانست و میخواست ازطریق قوانین، نظم را در زندان سونا برقرار سازد.
پس پایبندی او به قوانین به خاطر «پیامد» قوانین بود نه صرفا به خاطر ارزش ذاتی قوانین. درواقع این قوانین برای ایجاد نظم در زندان وضع شده بود و خودش اصالتی نداشت. پس نگاه لچرو به عدالت، نگاهی پیامدگراست.
البته هر پیامدگرایی مساوی با فایدهگرایی نیست. لچرو به هیچ عنوان به دنبال منفعت عموم زندانیان نبود پس عدالت او در عین حالی که پیامدگرا بود، فایدهگرا نبود.
اگرچه لچرو مانند هر انسان مادیگرایی، صرفا به دنبال منافع شخصی خود بود و بعضا از مقام و موقعیت خود سوءاستفاده میکرد، اما دیدگاه او دربارۀ عدالت را نمیتوان فایدهگرا دانست.
هدایت شده از دکتر علی سعیدی
#تمرین_دوم #اقتصاد_اخلاقی
چند روز پیش خبری منتشر شد مبنی بر «انهدام جوجههای یکروزه» و موجی از اعتراضات و مباحث در سطح رسانهها برپا شد. با توجه به آنچه تاکنون در اقتصاد اخلاقی مطالعه کردهاید، دلایل موافقان و مخالفان انهدام جوجهها را از منظر اخلاقی تبیین کنید و مبانی اخلاقی هر کدام را استخراج کنید.
تلاش کنید تا حد امکان از پراکندهنویسی خوددارای کنید و مستقیما دربارۀ این مسئله نظرتان را بگویید.