eitaa logo
پیروان امام خامنه ای 🇮🇷
2.2هزار دنبال‌کننده
25.9هزار عکس
17.1هزار ویدیو
14 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💎رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: مَنِ اشْتاقَ اِلَى الجَنَّةِ سارَعَ اِلَى الْخَيراتِ، وَ مَنْ خافَ النّارَ تَرَكَ الشَّهَـواتِ، وَ مَنْ تَرَقَّبَ الْمَوتَ اَعْرَضَ عَنِ اللَّذّاتِ، وَ مَنْ زَهِدَ فىِ الدُّنيا هانَتْ عَلَيهِ المُصيباتُ. هركس مشتاق بهشت باشد، براى انجام كارهاى نيك مى شتابد، هركس از آتش دوزخ بيمناك باشد، شهوت ها را رها مى كند، هركس چشم به راه مـرگ باشـد، از لذّتهـا اعراض مى كند، و هركس در دنيا پارسايى پيشه كند، مصيبتها براى او آسان مى گردد. 📗[مكارم الاخلاق، ص 447]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سـ🌸ـلام صبح زیباتون بخیر صبحتون پر از عطر خدا صبحتون پر از رحمت صبحتون پر از نعمت صبحتون پر از محبت صبحتون پر از زیبائی صبحتون پر از انرژی صبحتون بخیر و شادی روز عرفه روز دعوت عاشقانه به سوی خداست. روز عرفه روز نیایش و روز بارش چشم های خاکیان برشما دوستان گلم مبارک. التماس دعا در لحظات قشنگ وخلوتتون 🍃🌸🌺🍃🌹🍃🌺🌸🍃 @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•┈┈••••✾🌿🌹🌿✾••••┈┈• 📜 خطبه191 : در حمد خدا و لزوم تقوا 1⃣ شناخت پروردگار ♦️سپاس خداوندی را سزاست كه سپاس او در خلق آشكار و سپاهش پيروز و بزرگی او والا و بيكرانه است. خدا را برای نعمتهای پی در پی و بخشش های بزرگش ستايش می كنم، خدایی كه حلمش بزرگ و عفوكننده است، در فرمانش عادل و از گذشته و آينده باخبر است، با علم خود جهان هستی را پديد آورده و با فرمان خود موجودات را آفريده است، بی آنكه از كسی پيروی كند و يا بياموزد و يا از طرح حكيم ديگری استفاده نمايد در آفرينش پديده ها، دچار اشتباهی نشده و نه با حضور و مشورت گروهی آفريده است. گواهی می دهم كه محمد (صلی الله علیه و آله وسلّم) بنده و فرستاده اوست، به هنگامی او را مبعوث فرمود كه مردم در گرداب جهالت فرو رفته و در حيرت و سرگردانی به سر می بردند هلاكت آنان را مهار كرده به سوی خود می كشيد و گمراهی بر جان و دلشان قفل زده بود. 2⃣ ره آورد پرهيزكاری ♦️ای بندگان خدا! شما را به پرهيزكاری سفارش می كنم كه حق خداوند بر شماست و نيز موجب حق شما بر پروردگار است، از خدا برای پرهيزكاری ياری بطلبيد و برای انجام دستورات خدا از تقوا ياری جوييد، زيرا تقوا امروز سپر بلا و فردا راه رسيدن به بهشت است. راه تقوا روشن و رونده آن بهره مند و امانتدارش خدا كه حافظ آن خواهد بود. تقوا همواره خود را بر امّت های گذشته و آينده عرضه می كند، زيرا فردای قيامت همه به آن نيازمندند. آنگاه كه در قيامت آفريده ها را گرد می آورد و درباره همه نعمت ها می پرسد، پس چه اندكند آنان كه تقوا را برگزيدند و بار آن را بدرستی بر دوش كشيدند، آری پرهيزكاران تعدادشان اندك است و شايسته ستايش خداوند سبحان كه فرمود: « بندگان سپاسگزار من اندكند.» پس گوش جان را به ندای تقوا بسپاريد و برای به دست آوردن آن تلاش كنيد، تقوا را به جای آن چه از دست رفته به دست آورديد و عوض هر كار مخالفی كه مرتكب شده ايد انتخاب كنيد، با تقوا خواب خود را به بيداری و روزتان را با آن سپری كنيد، دلهای خود را با تقوا زنده كنيد و گناهان خود را با آن شستشو دهيد، بيماريهای روان و جان خود را با تقوا درمان و خود را آماده سفر آخرت گردانيد، از تباه كنندگان تقوا عبرت گيريد و خود عبرت پرهيزكاران نشويد. آگاه باشيد، تقوا را حفظ كنيد و خويشتن را با تقوا حفظ نماييد. 3⃣ پرهيز از دنيای حرام ♦️ برابر دنيا خويشتن دار و برابر آخرت دلباخته باشيد. آن كس را كه تقوا بلندمرتبت نمود، خوار نشماريد و آن را كه دنيا عزيزش كرد گرامی نداريد. برق درخشنده دنيا شما را خيره نكند و سخن ستاينده دنيا را نشنويد، به دعوت كننده دنيا پاسخ ندهيد و از تابش دنيا روشنایی نخواهيد و فريفته كالاهای گرانقدر دنيا نگرديد. همانا برق دنيای حرام بی فروغ است و سخنش دروغ و اموالش به غارت رفته و كالاهای آن در شرف تاراج است. آگاه باشيد، دنيای حرام چونان عشوه گر هرزه ای است كه تسليم نشود و مركب سركشی است كه فرمان نبرد، دروغگویی خيانتكار، ناسپاس حق نشناس، دشمنی حيله گر، پشت كننده ای سرگردان، حالاتش متزلزل، عزتش خواری، جدش بازی و شوخی و بلندی آن سقوط است. خانه جنگ و غارتگری ، تبهكاری و هلاكت و سرمنزل ناآرامی است. جايگاه ديدار كردنها و جدایی هاست. راه های آن حيرت زا، گريزگاه هايش ناپيدا و خواسته هايش نوميدكننده و زيانبار است. پناهگاههای دنيا انسان را تسليم مرگ می كند و از خانه های خود بيرون می راند و چاره انديشی ها ناتوان كننده است. 4⃣ اقسام دنياپرستان نجات يافته ای مجروح يا مجروحی پاره پاره تن، دسته ای سر از تن جدا و دسته ای ديگر در خون خود تپيده، گروهی انگشت به دندان و جمعی از حسرت و اندوه دست بر دست می مالند، برخی سر بر روی دستها نهاده به فكر فرو رفته اند، عدّه ای بر اشتباهات گذشته افسوس می خورند و خويشتن را محكوم می كنند و عدّه ای ديگر از عزم و تصميم ها دست برداشته كه راه فرار و هر نوع حيله گری بسته شده و دنيا آنها را غافلگير كرده است، زيرا كار از كار گذشته و عمر گرانبها هدر رفته است. هيهات! هيهات! آنچه از دست رفت گذشت و آنچه سپری شد رفت و جهان چنانكه می خواست به پايان رسيد. (نه آسمان بر آنها گريست و نه زمين و هرگز ديگر به آنها مهلتی داده نشد.) •┈┈••••✾🌿🌹🌿✾••••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 ✅ هیچ کس نمی‌تواند بفهمد که خدای متعال چه مقدار او را دوست دارد؛ آن خالق به این مخلوق چقدر محبت دارد. چنین خالقی برای مخلوق خودش، خودش می‌داند که در این دنیا چه مقدار وسیله درست کرده که این مخلوق، سعادتمند بشود؛ این مخلوق، خودش را ضایع نکند. این مخلوق، خودش را تباه نکند. این خدا با این وضعیت اجمالی که یک شبحی در ذهن ما می‌آید، ما هم نمی‌توانیم بفهمیم، برای سعادت انسان چقدر راه خلق کرده؟ خودش می‌داند. ⚡️🍃 اگر بنده بخواهم بنشینم و وقتم را بخواهم صرف این جهت بکنم که از قرآن کریم، انواع جاذبه‌ها و اظهار لطف‌های خالقمان را نسبت به مخلوقش از آیات استخراج بکنم، تا حالا کسی نکرده، خیلی وقت می‌برد. ✅ البته این کار را انسان وقتی می‌کند که شک داشته باشد، ولی اگر انسان یقین داشته باشد، خدای خودش چقدر او را دوست می‌دارد، دیگر چنین وقتی هم مصرف نمی‌کند که آیات را جمع کند. ⚡️🍃 وقتی می‌فرماید: «وَ نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ»؛ به این انسانِ مخلوقِ خود، ما از رگ گردن نزدیک‌تر هستیم. ⚡️🍃 چون طرفِ (سخن خداوند سبحان) ما هستیم، خدای متعال باید آن حقیقت نامتناهی را در قالب الفاظ متناهی بگذارد. در الفاظ متناهی که قالب گذاشته باشد، در این قالب متناهی، این تعبیر دیگر از این بیشتر نمی‌شود، بهتر نمی‌شود، «نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَرِيدِ»؛ ✅دیگر صحبت پدر و مادر و دوست و پسر و اینها نیست! اما همین عبارت که آیه قرآن است، همین عبارت چون آمده در قالب الفاظ، دیگر این عبارت هم نمی‌تواند تمام آن حقیقت را به رخ ما بکشد. قاصر است؛ کوچک است؛ تنگ است؛ ظرفیتش بیش‌تر از این نیست. ✅ اگر نگذاشتیم که دل ما خیلی تاریک بشود، یک مقداری از نور فطرت در آن باقی گذاشتیم، حفظش کردیم، اگر همیشه این‌طور نباشیم، گاهی آن‌قدر باطن ما روشن می‌شود که به تعبیر عامیانه ما در پوستش نمی‌تواند بگنجد، که در این شرایط، این خدای متعال بود که من را از این شر نجات داد و کسی غیر او نمی‌توانست؛ ⚡️🍃 اما اگر خدای نکرده روی این فطرت، پوسته پوسته، پوسته پوسته، پوسته پوسته، از غبارهایی که از طوفان غفلت می‌آید، روی آن پوشیده بشود، می‌شوم من. اما اگر این آینه را که ما اسمش را فطرت می‌گذاریم، خدا هم اسمش را فطرت گذاشته، خلق فرموده، از این شفافیت آینه و از اینکه واقعیت‌ها را یک رخی از آن نشان می‌دهد، این پُر شد، دیگر فرقی بین آینه و دیوار و گِل و سنگ و سیمان نیست. ✅ ممکن است شما بفرمایید که یک مثلی برای ما بزنید که ما کمی باور کنیم که شما این قصه را از خودت جعل نکرده‌ای و نساخته‌ای. عرض می‌کنم که یک نمونه به شما می‌گویم. خدا بنده‌هایی دارد که آن بنده‌ها دل‌شان از نور حق‌تعالی روشن شده، یکی از آن بنده‌ها سیدالشهداء صلوات‌الله‌علیه است. شاهدش دعای عرفه است. ✅ کسی که دلش روشن به نور توحید نباشد، آن‌طور حرف می‌زند؟ آن حرف‌ها را می‌زند؟ دو تا برادرِ راوی می‌گویند که اوایل دعا آنقدر مجذوب این دعا شده بودیم که ما دعا را نمی‌توانستیم با حضرت بخوانیم، مبهوت بودیم! فقط گوش ما کار می‌کرد. ⚡️🍃 وقتی حضرت آن حالش اوج گرفت که بنده تعبیر کردم که اگر یک کمی انسان اطلاع پیدا کند از اینکه خدای او چقدر به او محبت دارد، دیگر در پوست خودش نمی‌گنجد. آن‌وقت دوسوم دعا که رد می‌شود، آن یک‌سوم آخرش، کسانی که اهل هستند، امثال ما که نمی‌فهمیم، می‌بینید سقف آن چقدر فاصله با اول دعا دارد. 🍃 آیت الله استاد مرتضی تهرانی (ره) @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷 🎥چرا مچ پا و دست و دکمه مانتو ها در مد جدید باز است🤔 این ۴ دقیقه ارزش دیدن رو برای حفظ شخصیت انسان دارد ⚠️پ. ن یازهــــــــــــــرا: امام علی علیه السلام دو چیز را اگر رعایت نکردید از دشمنان ما اهلبیت خواهید شد مانند دشمنان ما لباس نپوشید (مدلینگ) مانند دشمنان ما غذا نخورید (فست فود و..) 🔻تشبّه به کفّار یقینا اثر روی روح و روان میگذارد... در زمان رضاخان لباس بلند مردان از وسط نصف و از قبای بلند به کت تبدیل شد...وکلاه شاپوری باب شد ... اینها اتفاق نبود، خراب کردن تمدن ایرانی در پوشش که نماد ملیت و ایرانی بودن را هرچه بیشتر حذف کنند 🔻بعد نوبت صنعت شهرسازی و قوطی کبریت سازی و قفس سازی و زیاد کردن پارکهای سبز که همیشه محلی برای ارتکاب خلاف بوده و الان بیشتر شده کم کم همه چیزمان غربی شد.... خرمشهرهای پیش رو بازپسگیری فرهنگ است 🔻حمایت از طراحان مد و لباس ایرانی حتما.....‌ببینید @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 آیه 268 سوره بقره 🌸 الْشَّيْطَانُ يَعِدُكُمُ الْفَقْرَ وَيَأْمُرُكُمْ بِالْفَحْشَآءِ وَاللَّهُ يَعِدُكُمْ مَّغْفِرَةً مِّنْهُ وَ فَضْلاً وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ 🍀 ترجمه:شیطان به شما وعده ی فقر وتهیدستى مى‌دهد و شما را به فحشا و زشتى‌ها امر می کند ، ولى خداوند از جانب خود به شما وعده ى آمرزش و فزونى مى‌دهد و خداوند بسیار عطا کننده و داناست. 🔴 به هنگام انفاق، شیطان به سراغ انسان مى‌آید و القاء مى كند كه اگر امروز انفاق كنى فردا خودت فقیر خواهى شد، بهتر است اموالت را ذخیره كنى تا به هنگام پیرى و بیمارى و...، خرج نمایى. اینها القائات و وعده هاى شیطانى است. نیاز ما در فرداى به مغفرت الهى، به مراتب بیشتر از نیاز ما در فرداى دنیاست. مبادا مغفرت الهى را با خیال رفاه در زندگى مبادله كنیم. زیرا: 1⃣ شاید پیر نشدم و نیازمند نشدم، ولى در قیامت نیاز من قطعى است. 2⃣ شاید مالى كه امروز براى فردا نگه مى دارم، باقى نماند، ولى انفاقِ امروز حتماً براى فرداى قیامت باقى است. 3⃣ شاید از مال اندوخته ى امروز در فرداى پیرى نتوانم بهره مند شوم، ولى از انفاق امروز بهره مندى در قیامت قطعى است. 4⃣ بهره مندى انسان از اندوخته خود در دوران پیرى، موقّتى است، ولى بهره گیرى انسان از انفاق در قیامت ابدى است. 🔹 پیام های آیه268سوره بقره 🔹 ✅ شیطان، انسان را از انفاق اموال مرغوب ، باز مى دارد. «انفقوا من طیّبات... الشیطان یعدكم الفقر...» ✅ بخل، فقرا را به فساد وفحشا مى كشاند. «یعدكم الفقر ویأمركم بالفحشاء» ✅ انسان در انتخاب راه خدا یا شیطان، آزاد است. «الشیطان یعدكم... واللّه یعدكم» ✅ اطرافیانى كه انسان را از انفاق باز مى دارند و از آینده مى‌ترسانند، ولى نسبت به گناهان تشویق مى نمایند، شیطانند. «الشیطان یعدكم» ✅ میان فقر و فحشا، رابطه است. بسیارى از گناهان به خاطر ترس از فقر است. «یعدكم الفقر ویأمركم بالفحشاء» ✅ انفاق نكردن ویا انفاق از اموال نامرغوب، از نمونه هاى زشتى وفحشا مى‌باشد. «لا تیمموا الخبیث... الشیطان یعدكم...» ✅ انفاق، مال را زیاد مى كند وسبب آمرزش گناهان است. «انفقوا... اللّه یعدكم مغفرة منه وفضلاً» ✅ با موانع انفاق و افكار شیطانى، مبارزه كنید. در برابر ترس از فقر، به یاد فضل و لطف خدا باشید. «مغفرة منه و فضلاً...» ✅ هر فكر و توهّمى كه براى شما تنگ نظرى، ترس و اثر منفى بیاورد، شیطانى است و هر فكر و الهامى كه براى شما حركت، نشاط و سعه صدر آورد، است. «واللّه یعدكم مغفرة منه و فضلا...» آیه268🌹ازسوره بقره 🌹 الشَّيْطانُ: شیطان يَعِدُكُمُ :وعده می دهد شمارا الْفَقْرَ:به تنگدستی وَ يَأْمُرُكُمْ :وفرمان می دهد شمارا بِالْفَحْشاءِ :به زشتکاری وَ اللَّهُ:والله يَعِدُكُمْ :وعده می دهدشمارا مَغْفِرَةً :به آمرزشی مِنْهُ :ازسوی خود وَ فَضْلًا:وبخششی وَ اللَّهُ :والله واسِعٌ :گشایش گر عَلِيمٌ‌ :داناست 🌹🍃🌹🍃🌹
02.Baqara.268.mp3
1.49M
آیه ۲۶۸ ازسوره بقره 🌹 استاد قرائتی @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✘ متفاوت خوندن دعای عرفه رو باید بلد باشیم! با یه چشم دیگه، با یه گوش دیگه، • و گرنه عرفه با روزهای دیگه هیچ فرقی نداره. استاد شجاعی @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تصویر حاج قاسم سلیمانی در صحرای عرفات 🔺مراسم برائت از مشرکین @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مهم ترین راه رسیدن به اینکه تمام زندگی انسان آهنگ امام بگیرد چیست؟ 🔵 چگونه به مقام محبت برسم؟ 🌕 چگونه می‌توانم آنچه مانع بین من و امام زمان است را بردارم؟ 🎙استاد @Emam_kh
‼️فروش کلّه و پاچه ی گوسفند قربانی برای فقرا 🔷س ۶۶۹۶: با کمک مردم گوسفندانی برای قربانی عید قربان خریداری و قربانی شد. آیا می توان بعضی از اعضای آنها مثل کله و پاچه و جگر را به هر دلیلی فروخت و تبدیل به گوشت نمود تا گوشت به مصرف فقرا برسد؟ ✅ج: با اجازه صاحبان پول اشکالی ندارد. 📕منبع: leader.ir @Emam_kh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا