d5adcfac2d7a7bcb6b632a49fce1ff538cb74e7a.pdf
560.1K
🌺 خطبه غدیر، تقدیم به همه پیروان اسلام و محبان اهلبیت(ع)
💝🌺 عیدتان مبارک 🌺💝
🌺 خطبه باعظمت غدیر را به دوستانتان عیدی دهید🌺
@Forqancybery
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥فیلم/ #نفوذی_منافقین که دبیرشورای عالی امنیت ملی شد و قصد ترور امام را داشت و در نهایت ،رجایی وباهنر را به شهادت رساند.
#کشمیری
yon.ir/0pgYp
@Forqancybery
#کانال_فرقان_سایبری
🔴🔴شبهه:
ما فرزندان نسل هایی هستیم که:
صنعت شان، ساختن سقا خانه و حسینیه و علم و کتل .
سیاحت شان، رفتن به زیارت ائمه اطهار و امامزاده ها .
طبابت شان، دخیل بستن و قفل بستن .
راه حل مشکل شان، نذر کردن و سفره انداختن و توسل جستن و واسطه تراشی بین خود و خدا .
مراسم ملی شان، زنجیر زدن و قمه زدن و دسته راه انداختن .
سر گرمی شان، روضه خوانی رفتن و نوحه گوش دادن و زاری و گریه کردن .
و از همه مهمتر فرهنگ شان،
فرهنگ خشنونت و شهادت استشهادی است دل شیر میخواهد که خلاف جریان آب شنا کنی .
🔵موضوع: #اعتقادی #نذری #حسینیه #امامزاده #محرم #عزاداری #شهادت
🔵🔵پاسخ شبهه:
✳️ ما فرزندان نسلهایی هستیم که برترین علوم را نزد امام شیعیان ، امام صادق (ع) فراگرفته اند، همچون جابر بن حیان پدر علم شیمی دنیا.
🔸ما از نسل دانشمندان بزرگ اسلامی همچون بوعلی سینا و ابوریحان و زکریای رازی و... هستیم که مغزهای متفکر دنیا بحساب می آیند.
🔸ما نسل همانهاییم که اکنون در سکوهای نخست علمی دنیا قدعلم کرده اند.
✳️ما از نسل آنهایی هستیم که سیاحت شان پشت خاک ریزهای دفاع از شرافت #ایرانی بود، سیاحت شان خوابیدن روی سیم خاردار بود،
نه خوابیدن روی ماسه های ساحلی آنتالیا و بدروم و کوش آداسی.
🔸سیاحت مان ، پای پیاده رفتن به بزرگترین جلوه ی عظمت تشیع ، یعنی اجتماع اربعین که دنیا را مبهوت خود کرده .
🔸قطعا سیاحت زیارت ، هزاران بار شرف دارد به #سیاحت تن فروشی در سواحل شیخ نشین و سیاحتی که سرمایه ی مملکت را به جیب بیگانگانی میریزند که دشمن ایرانند.
✳️ما فرزندان نسل هایی هستیم که طبابت شان ، طب الرضا و طب الصادق است که دانشمندان علم پزشکی دنیا را مجذوب خود کرده است.
🔸طبابت شان ، از قانون بوعلی ست که هنوز در دانشگاه های اروپا تحلیل میشود.
🔸طبابت شان توسل و دخیل بستن نیست.
که توسل و دخیل ، فوق #طبابت است که علم بشری قادر به درمان آن نیست.
✳️احتمالا نویسنده #قفل بستن بر روی پل آرزوها در فرانسه و آلمان و یونان را فراموش کرده است.
🔸احتمالا جرز دیوارهای دیوار ندبه در اسرائیل را فراموش کرده که پراست از نامه های یهودیان.
✳️نذری دادن و سفره انداختن که فقیری برسرآن بنشیند ، کودک یتیمی شکمش سیر شود و دست مستمندی گرفته شود،
اگر مشکلت را هم حل نکند قطعا مشکلی را از دیگران حل کرده است، این است مرام فرزندان این نسل.
✳️انسانیت به این نیست که فقط به فکرخود باشی، به فکر مشکل دیگران بودن اوج #انسانیت است.
« تونیکی میکن و در دجله انداز ، که ایزد دربیابانت دهد باز»
✳️ما فرزندان نسلهایی هستیم که نه در فرهنگشان #قمه زنی بوده و نه در آئین مذهبشان.
🔸قمه زنی بدعتی وارداتی از فرهنگ انحرافی مسیحیت خرافی غرب است.
🔸مراسمات #عزاداری و دسته جات ما ، دراصل ، زنده نگه داشتن ندای ظلم ستیزی و آزادی خواهی ست،
فریاد اتحاد مستضعفان است برای رویایی با جبهه استکبار.
برای همین است که مستکبرین از آن بیزارند.
✳️ما ملت گریه های سیاسی هستیم، تا آن قیام ظلم ستیزی امام حسین (ع) را برای همیشه تازه و زنده نگه داریم.
پس این نوحه ها وروضه ها برای سرگرمی نیست ، بلکه نسخه ی درمان ظلم استبدادهاست.
✳️فرهنگی که به انسانها یاد میدهد ، برای حفظ ارزش های انسانی ، برای تحقق امنیت بشریت، برای آزاده زیستن ، باید از همه ی موجودی ات بگذری ، فرهنگ شهادت است.
🔸فرهنگ #شهادت ، خشونت نیست ، فرهنگ ایثار و از خود گذشتی در راه آرمان هاست.
🔸 فرهنگ خشونت، فرهنگ ترور است که رسم و شیوه ی فرهنگ غیرانسانی غرب است، فرهنگ ظلم و استعمار است، فرهنگ آمریکایی و تروریسم دولتی #صهیونیسم است.
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل نمایید
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
🌸
#کانال_فرقان_سایبری
🔴چرایی وانگیزه ی خروج امام حسین(ع)ازمدینه وسپس مکه، تارسیدن به کربلا
🔸آیاامام به خاطر ارسال نامه ی مردم کوفه قیام کردند؟؟؟
🔵امام در آخرماه رجب كه اوايل حكومت يزيد بود براى امتناع از بيعت از مدينه خارج شد و چون مكّه را حرم امن آلهى مى داند و در آنجا امنيت بيشترى وجود دارد و مردم مسلمان، احترام بيشترى براى آنجا قائل هستند و دستگاه حكومت هم مجبور است نسبت به مكّه احترام بهترى قائل باشد ، براى اينكه مكّه را مركز اجتماع بيشترى مى يابد.
بنابراین:
🔹در ماه رجب و شعبان كه ايام عمره است مردم از اطراف و اكناف به مى ايند و بهتر مى توان مردم را ارشاد كرد و آگاهى داد.
🔹 بعد هم موسم حجّ فرا ميرسد كه فرصت مناسبترى براى تبليغ است.
👈بعد از حدود دو ماه توقف در مكّه نامه هاى مردم كوفه مى رسد. (۱)
🔹و اين در حالى است كه امام (ع) دريافته است كه اگر در ايام حجّ در مكه بماند ممكن است در همان حال احرام كه قاعدتا كسى مسلح نيست، مامورين مسلح بنى اميه خون او را بريزند هتك خانه كعبه شود، هتك حجّ و هتك اسلام شود، هم فرزند پيغمبر در حريم خانه خدا كشته شود و هم خونش هدر رود. 👈بعد شايع كنند كه حسين بن على با فلان شخص، اختلافى داشت و او حضرت را كشت و قاتل هم خودش را مخفى كرد، در نتيجه خون امام به هدر رود. (۲)
🔹از اين رو آن حضرت با وصول نامه هاى مردم كوفه كه در آنها امام (ع) را، دعوت به كوفه كرده و وعده يارى و حمايت آن حضرت داده بودند به جانب كوفه حركت كرد.
👈كوفه، ايالت بزرگ و مركز ارتش اسلامى بود(۳) ونقش بسيار موثرى در سرنوشت كشورهاى اسلامى داشت و اگر مردم كوفه در پيمان خود باقى مى ماندند احتمالا امام حسين ع موفق مى شد.
🔹در آغاز حركت، عده اى از خويشان و نزديكان دور او جمع شدند و بناى توصيه و نصيحت را گذاردند تا شايد امام حسين (ع) را از اين كار منصرف كنند.
👈از جمله ( (ابن عباس) ) وقتى كه امام (ع) را در تصميم خويش استوار يافت به او پيشنهاد كرد: حالا كه قصد عزيمت از مكّه را دارى پس به يمن و كوهستانهاى اطراف آن برو و آنجا را پناهگاه قرار ده. (۴)
ولى امام حسين (ع) آگاهانه تصميم گرفته است و اين سخنان در عزم راسخ او نمى تواند خللى ايجاد كند بنابراين به راه خود ادامه مى دهد.
در بين راه يكى از امام مى پرسد:
🔷چرا بيرون آمدى؟
👈معنى سخنش اين بود كه تو در مدينه جاى امنى داشتى آنجا در حرم جدت كنار قبر پيغمبر كسى معترض نمى شد. يا در مكّه مى ماندى كنار بيت اللّه الحرام، اكنون كه بيرون آمدى براى خودت خطر ايجاد كردى!
🔷امام (ع) در جواب فرمود: اشتباه مى كنى، من اگر در سوراخ يك حيوان هم پنهان شوم، آنها مرا رها نخواهند كرد، تا اين خون را از قلب من بيرون بريزند، اختلاف من با آنها اختلاف آشتى پذيرى نيست آنها از من چيزى مى خواهند كه من به هيچ وجه حاضر نيستم زير بار آن بروم من هم چيزى مى خواهم كه آنها به هيچ وجه قبول نمى كنند. (۵)
قافله امام به سر حد كوفه مى رسد در اين هنگام با لشكر حر مواجه مى گردد،
امام حسين ع در اينجا خطاب به مردم كوفه مى فرمايد:
👈👈 شما مرا دعوت كرديد، و من هم اجابت كردم، اما اگر منصرف شديد و نمى خواهيد بر مى گردم. البته اين معنايش اين نيست كه برمى گردم و با يزيد بيعت مى كنم و از تمام حرفهايى كه در باب امر به معروف و نهى از منكر شيوع فسادها و وظيفه مسلمانان، در اين شرايط گفته ام، صرف نظر مى كنم، بيعت كرده و در خانه خدا مى نشينم و سكوت مى كنم! خير، من اين حكومت را صالح نمى دانم و براى خود وظيفه اى قائل هستم.
شما مردم كوفه مرا دعوت كرديد گفتيد: اى حسين! تو را در هدفى كه دارى يارى مى دهيم، اگر بيعت نمى كنى، نكن. تو به عنوان امر به معروف و نهى از منكر اعتراض دارى، از اينرو قيام كرده اى، ما تو را يارى مى كنيم من هم آمدهام سراغ كسانى كه به من وعده يارى داده اند، حالا مى گوييد: مردم كوفه به وعده خودشان عمل نمى كنند بسيار خوب! ما هم به كوفه نمى رويم، برمى گرديم به جايى كه مركز اصلى خودمان است. به مدينه يا به حجاز يا به مكّه مى رويم تا خدا چه خواهد؟ به هرحال ما بيعت نمى كنيم ولو بر سر بيعت كردن كشته شويم. (۶)
👈👈 از اينجا معلوم مى شود كه آنجه در كتابهاى مدارس گذشته آمده بود و در آن انگيزه قيام حسين (ع) را نامه هاى مردم كوفه معرفى مى كردند حرفى است بى اساس و خلاف واقع، 👈زيرا امام حسين (ع) قيام و نهضت خويش را از مدينه اغاز كرده بود و در حالى كه نامه هاى مردم كوفه پس از دو ماه اقامت در مكه بدست آن حضرت مى رسد.
🔸 كتاب حماسه حسينى، ج ۲، صص ۳۱ و ۳۲.
۱- حماسه حسينى، ج ۲، ص ۳۴.
۲- دو مركز نيرو در كشور اسلامى آن روز وجود داشت: كوفه و شام
۳- حماسه حسينى، ج ۲، ص ۳۲.
۴- حماسه حسينى، ج ۲، ص ۳۴.
۵- حماسه حسينى، ج ۲، ص ۳۳.
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
#کانال_فرقان_سایبری
🔴🔴سوال:
چرا امام حسن (ع) درمقابل حکومت ظلم ،صلح کردند ولی امام حسین (ع) قیام کردند و جنگیدند؟؟؟
🔵🔵 پاسخ سوال ، در کلام امام خامنه ای :
✳️صلح امام حسن، صددرصد منطبق بر استدلال منطقى بود.
🔸مردم ما از #صلح امام حسن چيز زيادى نمىدانند؛ فقط چند تا كلمه شعارى مىدانند؛ درحالىكه درباره اين صلح كتاب نوشته شده و بحث و تحليل شده است؛ درباره #امام_حسن، ذهنها و فكرها بايد حرف نو بگويند؛ اما همانها هم گفته نمىشود؛ اينها مايه تأسف است.
✅عامل شكست امام حسن(ع)نبودن تحليل سياسي در مردم بود
بنده در قضاياى تاريخ اسلام اين مطلب را مكررا گفتهام كه، چيزى كه امام حسن مجتبى عليهالسلام را شكست داد، نبودن #تحليل_سياسى در مردم بود. مردم، تحليل سياسى نداشتند. چيزى كه فتنه خوارج را بهوجود آورد و اميرالمؤمنين عليهالسلام را آنطور زير فشار قرار داد و قدرتمندترين آدم تاريخ را آنگونه مظلوم كرد، نبودن تحليل سياسى در مردم بود والا همهى مردم كه بىدين نبودند. تحليل سياسى نداشتند. يك شايعه دشمن مىانداخت؛ فورا اين شايعه همه جا پخش مىشد و همه آن را قبول مىكردند!
۷۲/۸/۱۲
✅غبارغليظ نفاق در زمان امام حسن(ع)
دوران دشوار هر انقلابى، آن دورانى است كه حق و باطل در آن ممزوج بشود. ببينيد اميرالمؤمنين از اين مىنالد: "ولكن يؤخذ من هذا ضغث و من هذا ضغث فيمزجان فهنا لك يستولى الشّيطان على اوليائه ". در دوران پيامبر، اينطورى نبود. در دوران پيامبر، صفوف، صفوف صريح و روشنى بود. آن طرف، كفار و مشركان و اهل مكه بودند؛ كسانى بودند كه يكىيكى مهاجرين از اينها خاطره داشتند: او من را در فلان تاريخ زد، او من را زندانى كرد، او اموال من را غارت كرد؛ بنابراين شبههيى نبود. يهود بودند؛ توطئهگرانى كه همهى اهل مدينه - از مهاجر و انصار - با توطئههاى آنها آشنا بودند. جنگ بنىقريظه اتفاق افتاد، پيامبر دستور داد عده كثيرى آدم را سر بريدند؛ خم به ابروى كسى نيامد و هيچكس نگفت چرا؛ چون صحنه، صحنه روشنى بود؛ غبارى در صحنه نبود. اينطور جايى، جنگ آسان است؛ حفظ ايمان هم آسان است.
اما در دوران اميرالمؤمنين، چه كسانى در مقابل على(ع) قرار گرفتند؟ خيال مىكنيد شوخى است؟ خيال مىكنيد آسان بود كه "عبداللَّهبنمسعود "، صحابى به اين بزرگى - بنا به نقل عدهيى - جزو پابندهاى به ولايت اميرالمؤمنين نماند و جزو منحرفان به حساب آمد؟ همين "ربيعبنخثيم " و آنهايى كه در جنگ صفين آمدند گفتند ما از اين قتال ناراحتيم، اجازه بده به مرزها برويم و در جنگ وارد نشويم، در روايت دارد كه "من اصحاب عبداللَّهبنمسعود "! اينجاست كه قضيه سخت است.
👈وقتى غبار غليظتر مىگردد، مىشود دوران امام حسن؛ و شما مىبينيد كه چه اتفاقى افتاد. باز در دوران اميرالمؤمنين، قدرى غبار رقيقتر بود؛ كسانى مثل عمار ياسر - آن افشاگر بزرگ دستگاه اميرالمؤمنين - بودند. هرجا حادثهاى اتفاق مىافتاد، عمار ياسر و بزرگانى از صحابه پيامبر بودند كه مىرفتند حرف مىزدند، توجيه مىكردند و لااقل براى عدهاى غبارها زدوده مىشد؛ اما در دوران امام حسن، همان هم نبود. در دوران شبهه و در دوران جنگ با كافر غيرصريح، جنگ با كسانى كه مىتوانند شعارها را بر هدفهاى خودشان منطبق كنند، بسيار بسيار دشوار است؛ بايد هوشيار بود.
۷۰/۶/۲۷
✅اگر امام حسن(ع) مي جنگيد و شهيد مي شد ، خونش به هدر ميرفت
امام حسن مجتبى عليهالسلام مىدانست كه اگر با همان عدهى معدود اصحاب و ياران خود با #معاويه بجنگد و به شهادت برسد، انحطاط اخلاقى زيادى كه بر خواص جامعهى اسلامى حاكم بود، نخواهد گذاشت كه دنبال خون او را بگيرند! تبليغات، پول و زرنگيهاى معاويه، همه را تصرف خواهد كرد و بعد از گذشت يكى دو سال، مردم خواهند گفت "امام حسن عليهالسلام بيهوده در مقابل معاويه قد علم كرد. " لذا، با همهى سختيها ساخت و خود را به ميدان #شهادت نينداخت؛ زيرا مىدانست خونش هدر خواهد شد.
👈گاهى شهيد شدن آسانتر از زنده ماندن است! حقا كه چنين است! اين نكته را اهل معنا و حكمت و دقت، خوب درك مىكنند. گاهى زنده ماندن و زيستن و تلاش كردن در يك محيط، به مراتب مشكلتر از كشته شدن و شهيد شدن و به لقاى خدا پيوستن است. امام حسن عليهالسلام اين مشكل را انتخاب كرد.
وضع آن زمان چنين بوده است. #خواص تسليم بودند و حاضر نمىشدند حركتى كنند. يزيد كه بر سر كار آمد، جنگيدن با او امكانپذير شد.
ادامه پاسخ👇👇
ادامه پاسخ👇👇
👈به تعبيرى ديگر: كسى كه در جنگ با يزيد كشته مىشد، خونش، به دليل وضعيت خرابى كه يزيد داشت، پامال نمىشد. امام حسين عليهالسلام به همين دليل قيام كرد. وضع دوران يزيد به گونهاى بود كه قيام، تنها انتخاب ممكن به نظر مىرسيد. اين، بهخلاف دوران امام حسن عليهالسلام بود كه دو انتخاب "شهيد شدن " و "زنده ماند " وجود داشت و زنده ماندن، ثواب و اثر و زحمتش بيش از كشته شدن بود.
لذا انتخاب سخت تر را امام حسن (ع) کردند . اما در زمان امام حسين عليهالسلام، وضع بدان گونه نبود. يك انتخاب بيشتر وجود نداشت. زنده ماندن معنى نداشت؛ قيام نكردن معنى نداشت و لذا بايستى قيام مىكرد. حال اگر در اثر آن قيام به #حكومت مىرسيد، رسيده بود. كشته هم مىشد، شده بود. بايستى راه را نشان مىداد و پرچم را بر سر راه مىكوبيد تا معلوم باشد وقتى كه وضعيت چنان است، حركت بايد چنين باشد.
۷۵/۳/۲۰
✅امام حسن (ع) و امام حسين فرقي با هم ندارند
اگر در زمان معاويه، امام حسين مىخواست قيام كند، پيام او دفن مىشد. اين به خاطر وضع حكومت در زمان #معاويه است. #سياستها به گونهاى بود كه مردم نمىتوانستند حقانيت سخن حق را بشنوند. لذا همين بزرگوار، ده سال در زمان #خلافت معاويه، امام بود، ولى چيزى نگفت؛ كارى، اقدامى و قيامى نكرد؛ چون موقعيت آنجا مناسب نبود.
قبلش هم امام حسن عليهالسلام بود. ايشان هم #قيام نكرد؛ چون موقعيت مناسب نبود. نه اينكه امام حسين و امام حسن، اهل اين كار نبودند. امام حسن و امام حسين، فرقى ندارند. امام حسين و امام سجاد، فرقى ندارند. امام حسين و امام على النقى و امام حسن عسكرى عليهمالسلام فرقى ندارند. البته وقتى كه اين بزرگوار، اين مجاهدت را كرده است، مقامش بالاتر از كسانى است كه نكردند؛ اما اينها از لحاظ مقام امامت يكسانند. براى هر يك از آن بزرگواران هم كه پيش مىآمد، همين كار را مىكردند و به همين مقام مىرسيدند.
دربارهى #امام_حسن، ذهنها و فكرها بايد حرف نو بگويند
مردم ما از #صلح امام حسن چيز زيادى نمىدانند؛ فقط چند تا كلمهى شعارى مىدانند؛ درحالىكه دربارهى اين صلح كتاب نوشته شده و بحث و تحليل شده است. من خودم چندين سال قبل از اين، كتابى از شيخ راضى آل ياسين - از بزرگان علماى عراق - ترجمه كردم. ترجمهى اين كتاب در سال 1348 منتشر شده است؛ الان بايد محتواى آن كهنه باشد. دربارهى امام حسن، ذهنها و فكرها بايد حرف نو بگويند؛ اما همانها هم گفته نمىشود؛ اينها مايهى تأسف است!
۷۴/۳/۱۹
تهیه شده در:
💠کانال #فرقان_سایبری
@Forqancybery
✅پاسخ به شبهاتِ #اعتقادی #سیاسی #شایعات
📢📢📢💠 لطفا مطالب را با حفظ لینک کانال منتقل نمایید
🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐🌸💐
🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخ کوبنده نجاح محمد علی (تحلیلگر جهان عرب)به مجری دروغ پرداز شبکه/ من و تو/ درباره استفاده جنسی از زنان ایرانی توسط زائرین عراقی
@Forqancybery