eitaa logo
پژوهش های اصولی
281 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
692 ویدیو
118 فایل
﷽ 📌نکات اخلاقی واعتقادی 📌تحلیل های سیاسی وبصیرت افزا در راستای آشنایی با مقتضیات زمان 📌آرشیوی از اهم علوم مقدماتی اجتهاد 📌آموزش اصول وفنون پژوهش از طریق ارائه سلسله مباحث علمی از اینکه بدلیل مشغله، توفیق پاسخگویی ندارم، عذر خواهم @HosseinMehrali
مشاهده در ایتا
دانلود
13981027_35352_128k.mp3
5.79M
🎙 بشنوید | صوت خطبه دوم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نماز جمعه تهران. 🏷 #ملت_مقاومت_علیه_آمریکا 💻 @Khamenei_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چراغ راه 9 کار تشکیلاتی بدون سازماندهی، بدون تشکیلات، مدیریت امکان ندارد و کار هم پیش نمي‌رود. بنده معتقد به نظم سازمانی هستم؛ اما معتقدم که این نظم سازمانی نباید ما را از هویت خودمان خارج کند. طبیعی است که اساس کار، تشکیلات است. شکی نیست که تا تشکیلاتی نباشد، هیچ چیزی بر اساس آن نمي‌شود بنا کرد. بیانات در دیدار اعضای نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها؛ 20/4/1389 @qom_khamenei_ir @Hoseinmehrali
💢مقاصد شریعت در امامیه، بزرگ‌نمایی شده است! ✔️استاد قدیرعلی شمس در پنجمین نشست فقه مقاصدی مطرح کرد🔻 🔹گرچه بحث از مقاصد، امری است که باید مورد اهمیت واقع شود اما واقع مطلب این است که احراز این شرایط آنقدر عرصه را ضیق می‌کند که احتمال وجود مقاصد به عنوان مقاصد قطعی و معتبره را در فقه بسیار کم می‌کند و به نظر می‌رسد که عنوان فقه مقاصدی در امامیه بزرگ‌نمایی شده است. 🔹تشکیل یا اداره نظام به شکل مطلوب می‌تواند از کارکردهای مقاصد باشد اما اول باید ثابت شود که مقاصدی وجود دارد تا اینکه برنامه‌ریزان و مسئولان به دنبال آن بروند. ادامه مطلب👈 https://b2n.ir/494540 🆔 https://eitaa.com/ijtihad @Hoseinmehrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ_تصویری| سخنراني آيت الله جاودان خاطره ای از آیت الله حق شناس (رحمة الله علیه) پیرامون ترک گناه جلسه هفتگی چهارشنبه ها (۲۵ دی ۹۸) 🏠 حسینیه آیت الله شیخ مرتضی زاهد(رحمة الله علیه) 🔰 www.javedan.ir آدرس اینستاگرام instagram.com/ javedan.ir کانال سروش : Sapp.ir/javedan_ir کانال بله: Ble.im/javedan كانال ايتا: eitaa.com/javedan_ir @Hoseinmehrali
لزوم کشف استعداد ها و انتخاب مسیر و ماموریت اصلی @Hoseinmehrali
♨️ فرق میان دو عبارت "فلان کوفي" و "فلان الكوفي". 📚 الشيخ محمد تقي التستري، قاموس الرجال، الفصل الثاني من مقدمة، ج١، ص١٣ @rejal_shobeiri @Hoseinmehrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ تصویری| سخنراني آيت الله جاودان یاد مرگ جلسه هفتگی چهارشنبه ها (۲۵ دی ۹۸) 🏠 حسینیه آیت الله شیخ مرتضی زاهد(رحمة الله علیه) 🔰 www.javedan.ir آدرس اینستاگرام instagram.com/ javedan.ir کانال سروش : Sapp.ir/javedan_ir کانال بله: Ble.im/javedan كانال ايتا: eitaa.com/javedan_ir @Hoseinmehrali
عصرانه ۲۶مقاصدی۶.mp3
30.14M
صوت نشست عصرانه علمی روش های استکشاف مقاصد شریعت استاد @Hoseinmehrali
@Pand_Saadat.mp3
2.58M
🔈 | صوت 🔰موضوع: مفهوم و منشاء عُجب 🔸در بیان حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 🔗 @pand_saadat @Hoseinmehrali
📛 «پندارهایی ناصحیح» پیرامون «مقاصدالشریعه از دیدگاه استاد علیدوست» ✍️ عباسعلی مشکانی سبزواری 🌐 اختصاصی شبکه اجتهاد: چندی پیش، یادداشتی در مورد سلسله نشست‌های «» و ناظر به بیانات آیت‌‏الله علیدوست در شبکه اجتهاد منتشر شد. ⛔️نوشته مورد اشاره، ادعاهایی را مطرح و نیز نسبت‏‌هایی به استاد علیدوست می‏‌دهد که مطابق با واقعیت نبوده و ملاحظات متعددی بر آن وارد است. در این یادداشت به برخی از آن ملاحظات اشارتی می‌‏رود... لینک مطلب در شبکه اجتهاد: 👈 ijtihadnet.ir/پندارهایی-ناصحیح-پیرامون-مقاصدال ✅ کانال دروس استاد علیدوست 📚 @alidost_fiqh @Hoseinmehrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خاطرات ناب از سپهبد شهید قاسم سلیمانی «به بپیوندید» ••✾•🌺🇮🇷🌼🇮🇷🌻🇮🇷•✾•• 📡کانال تصویر👇 https://eitaa.com/tasvirr @Hoseinmehrali
🔸شروط کشف حکم شرعی از راه مقاصد شریعت گزارش نشست «فقه مقاصدی»🔻 حجت الاسلام : 🔹مهم ترین بحث این است که ما با چه شروطی می توانیم از مقاصد در جهت رسیدن به کشف احکام شرعی استفاده کنیم؟ چند شرط را باید لحاظ و احراز کنیم اولا اصل مقصد شریعت به طریق قطعی یا تعبدی معتبری احراز شود. 🔹دوم اطلاق مقصدی که شارع دارد احراز شود، می دانیم شارع می خواهد که این هدف به هر ترتیب محقق شود در مقابل این مقصد مطلق این است که ما احتمال بدهیم که این هدف باید محقق شود اما در چارچوب همان قوانینی که گفته و تشریح کرده است. 🔹شارع به دنبال اجتماعی است اما با همان چارچوب و خطوطی که خودش مشخص کرده اینطور نیست که به عنوان امر ضروری لاینفک اتفاق بیفتد که ما بگوییم از این طریق احکام شرعی را کشف می کنیم. 🔹نکته سوم این است که باید احراز کنیم که این مقاصد مزاحمی ندارد گاهی ما مصلحتی را کشف می کنیم که جز مقاصد شریعت است و شارع می خواهد ما به این موضوع برسیم اما این مصلحت ممکن است مزاحمی داشته باشد و بر اساس این مزاحم شارع حکم جعل نکند. 🔹نکته چهارم، باید مقصد جوری باشد که برای تامین شدن و تحقق آن نیاز به جعل حکم باشد، مقتضی و مستدعی جعل حکم است. 🔹اگر مقصدی که جز مقاصد شریعت است بدون جعل حکم جعل نیز تامین می شود و تحقق پیدا می کند در اینجا باز ما نمی توانیم کشف حکم شرعی داشته باشیم. 🔹انصاف این است که این چهار مرحله آنقدر عرصه را به فقیه تنگ می کند که به ندرت ممکن است فقیه از راه مقاصد شریعت به یک حکم شرعی دست پیدا کند و حکمی را به دست آورد در جایی که دلیلی وجود دارد ظهور دلیل را به واسطه مقاصد رفع ید کند. 🌐 vasael.ir/00046c 🆔 @vasael_ir @Hoseinmehrali
✅ رمز و راز آثار شگرف و برکات کم نظیر حیات و شهادت 🌹سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی🌹 چیست؟ ✅پاسخ این سوال، در متن بعدی خواهد آمد. @Hoseinmehrali
🌹 راز آثار و برکات پایان ناپذیر حیات و شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی🌹 🔆حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها)، درخطبه فدکیه، این آیه را می خوانند: 🔆أَفَحُكْمَ الْجَاهِلِيَّةِ يَبْغُونَ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ حُكْمًا لِّقَوْمٍ يُوقِنُونَ. 🔅ﭘﺲ ﺁﻳﺎ [ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩِ ﻣﺸﻌﻞ ولایت] ﺩﺍﻭﺭﻱ ﺟﺎﻫﻠﻴﺖ ﺭﺍ ﻣﻰ ﻃﻠﺒﻨﺪ؟! ﻭ ﺑﺮﺍﻱ ﻗﻮﻣﻰ ﻛﻪ ﻳﻘﻴﻦ ﺩﺍﺭﻧﺪ، ﭼﻪ ﻛﺴﻲ ﺩﺭ ﺩﺍﻭﺭﻱ ﺑﻬﺘﺮ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺍﺳﺖ؟ (مائده:۵۰) ✅سوال: چطور انسان از جاهلیت، نجات می یابد؟ ✅جواب: تبعیت از ولایت. 🖋 یکی احکام اساسی عقل، عبارت است تبعیت از ولایت الهی و بقیه اصول دین، از همین حکم عقلی، انشعاب می یابد. ولایت، اولا و بالذات، برای خداوند سبحان است، ولی به اذن الهی، ائمه اطهار (علیهم السلام) نیز، ولایت دارند، و به حکم عقل و دستور معصومین، در عصر غیبت، این ولایت، به ولی فقیه، سپرده شده است. خاستگاه ولایت، عقل است، جایگاه ولایت، قلب است و پایگاه ولایت، اعمال است. مفسران حقیقی قرآن کریم، معصومین (علیهم السلام)، هستند و باقی انسان ها، فقط و فقط، با توجه به نکات تفسیری ایشان است که می توانند، به تفسیر قرآن بپردازند. در حقیقت حضرت زهرا (سلام الله علیها)، در تفسیر این آیه شریفه، گویا بر این نکته تاکید می فرمایند که با بستن دست امیر المومنین علی (علیه السلام) و محدود کردن ایشان، شما عقل خودتان را به زنجیر کشیده اید نه آن که زرنگی کرده باشید. نتیجه به زنجیر کشیده شدن عقل نیز آن است که جامعه، به عصر جاهلیت، انقلاب احوال می یابد، لذا تعبیر «انقلبتم علی اعقابکم» نیز در برخی نصوص دینی، در همین راستا، وارد شده است. (آل عمران:۱۴۴) در کتاب شریف اصول کافی نیز، ابتدا کتاب «العقل و الجهل» را می آورد و سپس سایر اصول و معارف را می آورد، زیرا مرحوم کلینی می داند که پس از ورود به وادی ولایت است که تازه اصول و فروع و محرمات، به کار می آید. قرآن کریم می فرماید: 🔆وَالْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَبَاتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَالَّذِي خَبُثَ لَا يَخْرُجُ إِلَّا نَكِدًا كَذَٰلِكَ نُصَرِّفُ الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَشْكُرُون. َ 🔅ﻭ ﺯﻣﻴﻦ ﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﮔﻴﺎﻫﺶ ﺑﻪ ﺍﺫﻥ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺵ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻣﻰ ﺁﻳﺪ، ﻭ ﺯﻣﻴﻨﻲ ﻛﻪ ﻧﺎﭘﺎﻙ ﺍﺳﺖ، ﺟﺰ ﮔﻴﺎﻫﻲ ﺍﻧﺪﻙ ﻭ ﺑﻲ ﺳﻮﺩ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﻧﻤﻰ ﺁﻳﺪ. ﺍﻳﻦ ﮔﻮﻧﻪ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﻛﻪ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭﻧﺪ [ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻫﺎﻱ ﮔﻮﻧﺎﮔﻮﻥ] ﺑﻴﺎﻥ ﻣﻰ ﻛﻨﻴﻢ. (اعراف:٥٨) «البلد الطیب یخرج نباته باذن ربه» نیز اشاره به همین معنا دارد و بلد طیب، همان وادی ولایت است. اگر مردم پس از شهادت نبی مکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)، از وادب ولایت خارج نمی شدند و دست در دست کدخداهای نوظهور، نمی گذاشتند، به دنیا و آخرتی آباد و نعمت های بی نهایت، دست می یافتند و در همین دنیا، به نعمت های بی شما و بی پایان، می رسیدند. «و الذی خبث ...» نیز تاکید می کند که چه وجود آدمی و چه جامعه بشری، اگر از تبعیت ولایت، خارج شود، بی ثمر خواهد شد. گرفتار شدت امت اسلام به ذلت و ظلم بی شمار بنی امیه و بنی عباس نیز، نتیجه خروج از وادب ولایت بود. جنود عقل و جهل، به صورت مستمر، در حال مبارزه هستند، هم در وجود انسان و هم در جامعه بشری. جامعه ای که ولی امر خویش را محدود کند، به هر مقدار این محدودیت بیشتر شود، به همان مقدار، آداب و رسوم جاهلیت، رواج می یابد و ثمرات و برکات، از آن کوچ خواهد کرد. این ها، ضوابط و مقررات تکوینی حاکم بر این جهان است و هیچ اختصاصی به زمان حضور معصومین (علیهم السلام)، ندارد، چنان چه ائمه اطهار علیهم السلام، تکلیف ما را در عصر غیبت، بدین صورت روشن نموده اند که باید، تحت تبعیت از ولایت فقیه، مسیر حرکت را ادامه دهیم. نتیجه ان است که در زمان غیبت کبری نیز، به هر اندازه، مسئولین جامعه اسلامی، تبعیت و ولایت پذیری از ولی فقیه داشته باشند، به همان اندازه، خیرات و برکات، نازل می شود، و به مقداری که از فرامین او، زاویه بگیرند، هر چند این زاویه اندک باشد، در طول زمان، بیشتر خود را نشان خواهد داد، و در نهایت امر، خود و مردم را «به زندگی و معیشت ضنک و سخت و تنگ» دچار خواهند نمود. نتیجه روی گردانی از ولایت، زندگی سخت است. (طه:۱۲۴) از بیانات فوق، اهمیت «انتخاب اصلح» در انتخابات، بیشتر خود را نشان می دهد، و نیز، رمز و راز تفاوت فاحش آثار و برکات عملکرد «سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی» و برخی مسئولین، روشن و واضح می گردد. هم چنین، از نکات فوق، رمز و راز عاقبت به شری و ذلت و خواری برخی مسئولین جمهوری اسلامی، در گذشته و حال و آینده نیز، تبیین و روشن گردید. در آخر الزمان، عاقبت به خیر شدن، بسیار مشکل است و لذا امر شده ایم که در زیارت عاشورا بخوانیم: 🔆اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد و مماتی ممات محمد و آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) باران که در لطافت طبعش ملال نیست، در باغ لاله روید و در بیابان خس. @Hoseinmehrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹توصیه آیت الله ناصری به روحانیون و مبلغین علوم دینی: ✅ بیان احکام ✅ مهدویت ✅ تاکید ویژه بر حمایت از مقام معظم رهبری (حفظه الله تعالی) @Hoseinmehrali
▪️یه خانومي رو مي‌شناسم تمام توطئه‌های استکبار جهانی در تمام منطقه غرب آسیا ﺭﻭ خنثي ﻛﺮﺩﻩ، از كشته شدن میلیون‌ها بي‌گناه جلوگيري ﻛﺮﺩﻩ، لشكر داعش رو زمين‌گير كرده، خیلی از جوان ها رو هدایت کرده، سوادم نداره... كتابم ننوشته...خانه‌دارم هست. خلاصه زمین و زمان رو بهم ریخته ، فقط با یه کارش...يه دونه سردار سليماني تربيتﻛﺮﺩﻩ. 💬 حسین @Hoseinmehrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2 🖋 سیره عقلائیه از حیث ارکان قضیه، به دو قسم تقسیم می گردد، زیرا یا مرتبط با حکم شرعی است و یا مرتبط با موضوع حکم شرعی است. ✅ مراد از قسم دوم، تمام سیره هایی است که با موضوع حکم شرعی، مرتبط هستند و به سه نوع، قابل تقسیم است: ✅ 1. نوع اول: سیره هایی که بنفسه، موضوع حکم شرعی قرار گرفته اند، مانند آن که مولی، به نقض سیره های فاسد، امر نموده باشد و یا از نقض سیره های صالح، نهی نموده باشد. ✅ 2. نوع دوم: سیره هایی که در تنقیح و تحقیق موضوع، دخیل هستند. این نوع، به دو نحو، قابل تقسیم است، زیرا گاهی سیره، تمام موضوع را محقق می نماید و گاهی جزء الموضوع را محقق می نماید. ✅ 3. نوع سوم: سیره هایی که کاشف از وجود موضوع حکم شرعی هستند. 🔆 نکته مهم آن است که هیچ یک از این سه قسم (از سیره های موضوعی)، نیاز به امضاء و اثبات حجیت ندارد، زیرا تمامی موضوعات احکام شرعی، به منزله علت تامه نسبت به حکم هستند و در نتیجه، به محض تحقق موضوع، حکم نیز مترتب می گردد. ادامه دارد... @Hoseinmehrali
3 🖋 سیره عقلائیه از حیث عمومیت و شمولیت، به دو قسم عامه و خاصه تقسیم می گردد، زیرا گاهی، اولا همگانی است، ثانیا همه زمانی است و ثالثا همه مکانی است، که در این صورت به آن سیره عامه گویند، و یا در یکی از سه جهت فوق، عمومیت ندارد که در این صورت به آن ، سیره خاصه گویند. ✅ هم چنین، سیره هایی که از حیث مکان، عمومیت ندارند و مختص به مکان خاص هستند، نیز بر دو قسم هستند: ✅ 1. سیره های خاصه ای که به گونه ای هستند که هر کسی در آن مکان واقع شود، همان سیره را در پیش می گیرد. 🔆واضح است که این گونه سیره ها، اگر چه از حیث موضوع، از اقسام سیره های خاصه هستند، لکن از حیث حکم، ملحق به سیره های عامه هستند. ✅ 2. سیره های خاصه ای که خصوصیت فوق را ندارد. این قسم نیز به دو صورت است: ✅ الف) گاهی این چنین است که مصلحت عامه و حفظ نظام معاش عقلاء، اقتضا می کند که سایر عقلاء نیز آن را امضاء کنند. ✅ ب) گاهی چنین نیست که سایر عقلاء، آن را امضاء کنند، مانند آن که اگر قومی، سرقت را از اسباب ملکیت بدانند، سایر عقلاء ان را امضاء نخواهند کرد، بلکه آن را ظلم می دانند. سیره های خاصه به لحاظ زمان نیز، بر دو قسم است: ✅ 1. سیره معاصر با معصومین (علیهم السلام). ✅ 2. سیره های مستحدثه: سیره های مستحدثه نیز از حیث وجود مناشی آن در عصر معصومین علیهم السلام، بر دو قسم است (سیره های مستحدثه ای که مناشی آن، در عصر معصومین علیهم السلام وجود داشته است، و سیره های مستحدثه ای که مناشی آن، وجود نداشته است) و هر دوی این اقسام نیز، هر کدام بر چهار قسم ذیل است: ✅ الف) سیره های مستحدثه ای که نشانه های تحقق آن در آینده، در عصر معصومین علیهم السلام، وجود داشته است، و معصومین علیهم السلام نیز، اخبار از حدوث آن داده اند. ✅ ب) سیره های مستحدثه ای که نشانه های تحقق آن در آینده، در عصر معصومین علیهم السلام، وجود داشته است، ولی معصومین علیهم السلام، اخبار از حدوث آن، نداده اند. ✅ ج) سیره های مستحدثه ای که نشانه های تحقق آن در آینده، در عصر معصومین علیهم السلام، وجود نداشته است، ولی معصومین علیهم السلام، از حدوث آن، اخبار نموده اند. ✅ د) سیره های مستحدثه ای که نشانه های تحقق آن در آینده، در عصر معصومین علیهم السلام، وجود داشته است، و معصومین علیهم السلام نیز، از حدوث آن، هیچ خبری نداده اند. ✅ سیره های مستحدثه، از جهت امکان ردع و عدم آن نیز، قابل تقسیم بر دو قسم است؛ زیرا گاهی ردع از آن در عصر معصومین علیهم السلام، ممکن بوده است، زیرا هیچ محذوری نداشته است، و گاهی ردع از آن، ممکن نبوده است، زیرا محذوراتی مانند تقیه و ... وجود داشته است. ادامه دارد... @Hoseinmehrali
📝 بیانات استاد شوپایی در ابتدای درس امروز در مورد طب اسلامی (به مناسبت آتش زدن کتاب هاریسون): ✴️ در مورد روایات طبی از حیث حجیت روایات، و انتساب مطالب و مضامین روایات به اهل‌بیت (علیهم السلام) مشکلی وجود ندارد؛ یعنی اگر روایتی سنداً تمام بود و معارضی نداشت، می توان مضمون آن را به ائمه اطهار (علیهم السلام) نسبت داد. ⛔️ لکن از آنجا که شأن اصلی ائمه هدایت گری است، و مطالب دیگر (مثل روایات طبّی) را تفضّلاً بیان کردند (کما اینکه قرآن نیز کتاب هدایت است، ولی در عین حال مطالب دیگری را نیز تفضّلاً بیان کرده)، باید در مورد آن اثری که در روایت در مورد نمک، یا میوه‌ای، یا گیاهی، یا حجامت و ... بیان شده، از چند جهت بررسی صورت بگیرد: ✅ یک جهت این است: این خاصیتی که در روایت برای چیزی مثل حجامت یا نمک ذکر میشود، از باب علّت تامه است یا مقتضی؟! اگر احراز کردیم که از باب علت تامه است، می توان به دین اسلام یا اهل‌بیت (علیهم السلام) نسبت داد، بنابراین، صِرف احتمال کافی نیست. ولی خیلی از موارد ممکن است از باب مقتضی بوده باشد، به این معنا که تحقّق این اثر متوقف است بر وجود شرایط دیگر و نبودن موانع. در این صورت انتساب این اثر به نحو علّیّتِ تامه به اهل‌بیت صحیح نیست. ☆☆ ظاهرا مراد، از علیت تامه، معنای دقیق فلسفی آن نیست. ✅ جهت دیگر اینکه: این اثر و ویژگیِ حجامت مثلا آیا برای عموم است، یا برای گروه و منطقه خاصّی از مردم است؟! اگر احراز کردیم که برای عموم است، انتساب آن مطلب به نحو عموم به اهل‌بیت مانعی ندارد. ولی اگر احراز نشد، نمی توان به اهل‌بیت (علیهم السلام) نسبت داد. ❇️ نتیجه: تمام بحث از حیث دلالی و اثباتی است، و از حیث ثبوتی جای تردید نیست. @Hoseinmehrali
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ تصویری فرمایشات حضرت آیت‌الله بهجت: «ختم سوره‌ واقعه در دوشنبه اول ماه، جهت ازدیاد روزی» 🔸 سؤال: [دستورالعملی برای] ازدیاد روزی [بفرمایید]، مسبب ازدیاد [روزی چیست]؟ 🔹آقا: بله! گفته‌اند، تجربه کرده‌اند همین ختم واقعه را [حتی] در غیر دوشنبه اول ماه به جا آورده‌اند، دیده‌اند همان آثار را دارد. 🔸سؤال:[منظورتان از] واقعه همان[ختم] شب شنبه است؟ ختم واقعه‌ای که شب شنبه میخوانند؟ 🔹آقا:[خیر!]ختم دوشنبه[منظور است]! [به‌طوریکه چنین است‌که] اگر اول ماه قمری[مصادف با روز] دوشنبه شد، درآنجا وارد شده است؛ اما تجربه کرده‌اند که نه‌خیر![چنین شرایطی ضروری نیست]، اصلاً ۱۴ روز هم لازم نیست، ‌عوض دوشنبه،‌ شنبه خواندن هم لازم نیست! [حتی]در یک مجلس جمع شده‌اند و این عدد (یعنی تعداد مجموع سوره‌ها در چهارده روز) را خوانده‌اند و دیده‌اند مؤثر است. 🔸سؤال: آقا عددش چه تعداد است؟ 🔹آقا: [مجموع] عدد تا چهارده[روز] چقدر می‌شود؟[جمع] اعداد از یک تا چهارده روز [یعنی ١٠۵ سوره واقعه]. 📚درس خارج فقه، کتاب حج، ٢۶ آذر ١٣٨۶ 🔹 مشاهده دستورالعمل ختم سوره واقعه از طریق لینک زیر در سایت رسمی مؤسسه: 👆 http://bahjat.ir/fa/content/9187 🔹کانال رسمی مؤسسه نشر آثار آیت‌الله بهجت: 🔸@bahjat_ir @Hoseinmehrali